eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 پاسخ به عصبانیت.... 🔻 : 🔹 من از وزیر ارتباطات تشکر می‌کنم. کسی را برای افزایش پهنای باند نمی‌توان محاکمه کرد 🔹اگر می‌خواهید محاکمه کنید؛ من را محاکمه کنید، دستور من بوده است! ✅ : 🔹اولا شما که اختیارندارید چطور چنین دستوری صادر فرمودید!! 🔹ثانیا پهنای باند را به عنوان آدرس غلط برای فریب مردم طرح نکنید. 🔹دولت ۸۰۰ میلیارد پول از مردم برای اینترنت زیادی گرفته پس دهد و قماربازی در فضای مجای را تعطیل کند. ممنون 🖌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 آقاامام صادق علیه السلام در مورد یاران عج مى فرمایند: ♻وَ هُمُ النُّجَباءُ وَ الْقُضاةُ وَ الْحـُکـّامُ وَ الفُقَهاءُ فِى الدّیِن 🔹آنـهـا فـرمـاندهان ، قاضیان ، حاکمان شرع و فقیهان دین اند. ♻هُمْ اَصـْحـابُ الاَْلْوِیـَةِ، وَ هـُمْ حـُکـّامُ اللّهِ فـى اَرْضِهِ عَلى خَلْقِهِ 🔹آنـان پـرچـمـدارانـى انـد کـه از جـانب خدا در روى زمین بر بندگان او حکومت مى کنند. منتخب الاثر، لطف اللّه صافى ، ص 485 🇮🇷پایگاه بسیج فضای مجازی Sapp.ir/basijtv
…📖 ▪️▪️▪️▪️▪️⛅️🌤☀️ سوره بقره آيه 5⃣5⃣1⃣: 🏮وَ لَنَبلُوَنَّكُم بِشَيءٍ مِنَ الخوفِ و الجوعِ و نَقصٍ مِنَ الأموالِ وَ الأنفُسِ و الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصّابِرينَ. 🏮و البته شما را به چیزی از ترس و گرسنگی و کمبودی از اموال و جانها و ثمرات می آزماییم و مژده ده صبرکنندگان را. ➖➖➖🔰🔰 راوی میگوید: امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: ❇️ لابُدَّ أن يَكونَ قُدّامَ (قيامِ) القائِمِ سَنَةٌ تَجوعُ فيها النّاسُ و يُصيبَهُم خَوفٌ شَديدٌ مِنَ القَتلِ وَ نَقصٍ مِنَ الأموالِ و الأنفُسِ وَ الثَّمَراتِ و إنَّ ذلكَ في كِتابِ اللّهِ لَبَيِّنٌ ، ثُمَّ تَلا هذه الآيَة :(۱۵۵/بقره) ➖➖➖⚜ ✴️ به ناچار پیش از قیام قائم (عليه السلام) سالی خواهد بود که مردم در آن گرسنگی کشند و ترس شدیدی از جهت کشتار به آنان رسد و در اموال و جانها و ثمرات کمبودی حاصل گردد و البته این مطلب در کتاب خدا به روشنی آمده , سپس این آیه را تلاوت نمود :(۱۵۵/بقره) ➖➖➖🔰🔰 ☑️ کتاب الغیبة ص١٣٢
بسم الله الرحمن الرحیم اهمیت فراگیری احکام فراگیری احکام از نظر قرآن و سنت و از دیدگاه علما و مراجع دارای ضرورت و اهمیت خاصی است که به طور اختصار آن را بیان می کنیم: 1. از نظر قرآن «فلولا نفر من کل فرقة منهم طائفة لیتفقهوا فی الدین... ؛ (2) چرا از هر گروه از ایشان تنی چند حرکت نمی کنند تا دانش دین بیاموزند.» 2. از نظر سنت امام صادق (ع) فرمود: «العامل علی غیر بصیرة کالسائر علی’ غیر الطریق ولایزیده سرعة السیر من الطریق الا بعدا؛ (3) کسی که بدون آگاهی وظایفش را انجام دهد، مانند کسی است که از بیراهه می رود و هر چه تندتر رود از مقصدش دورتر می شود.» 📣ما را در نشر احکام الهی یاری کنید
ا❁﷽❁ا ⚜️«فلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ»؛ چنین نیست (که منکران پندارند) سوگند به اختران گردان (سوره مبارکه تکویر، آیه ۱۵) ⚜️ امیرالمومنین (علیه السلام) خنّس را به ستارگانی چون «بهرام» تفسیر کرده و فرمودند: «الخُنَّسِ خَمسَهًْ أنجُمٍ زحلُ و عُطارِدُ و المُشتری و بَهرامُ و الزُّهَرَهًْ». 📓 بحارالأنوار، ج ۵۵، ص ۱۰۸ ⚜️ همچنین امام باقر(علیه السلام) نیز خنّس را به وجود مبارک حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) معنا فرمودند: «إمَامٌ یَخنِسُ فی زَمانِهِ عندَ انقضاءٍ مِن علمِهِ سَنَهًْ سِتّینَ و مائَتَینِ ثمّ یَبدُو کالشِّهابِ الوَقّادِ فی ظُلمهًْ اللّیلِ ...»؛ او امامی است که در سال ۲۶۰، خود را از دیده پنهان می‌ کند، سپس مانند شهاب درخشان در شب تاریک نمایان می‌ شود. 📓 کمال الدین، ج ۱، ص ۳۲۴ ⚜️ نام مبارک «بهرام»، یکی از أسماء حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) می باشد که قدمت آن به دوران باستان بر می گردد. 📓 نجم ثاقب در احوال امام غايب (عليه السلام)، ج‏ ۱، ص ۹۴.
💠 امام علی علیه السلام: در مورد ارازل و اوباش فرمود : آنها كسانى هستند كه هر وقت هماهنگ شوند غالب مى‌گردند و هنگامى كه پراكنده شوند شناخته نخواهند شد. آنها كسانى هستند كه هرگاه متحد شوند زيان مى‌رسانند و هر زمان متفرق گردند سود به بار مى‌آورند. كسى سؤال كرد: زيان آنها را به هنگام متحد شدن دانستيم، منفعت آنها به هنگام پراكنده شدن چيست؟ امام علیه السلام فرمود: پيشه‌وران و اهل كسب (از آنها) به كارهاى خود باز مى‌گردند و مردم از كار آنها بهره‌مند مى‌شوند؛ بنّا به سراغ بنّايى مى‌رود و بافنده مشغول بافندگى مى‌شود و نانوا به پخت نان مى‌پردازد.
💢 تاثیر یک کلمه در به گناه کشیده شدن زنان! ✍ : همین کلمه «اُمُّل» چه بدبخیتهایی به وجود آورده است و چه را از عفاف به گناه کشانده است! اگر از آنها بپرسی معنی این کلمه چیست، نمی‌دانند و همین قدر می‌گویند: اگر این طور بروم بیرون مسخره‌ام می‌کنند و می‌گویند تو عقب مانده و اُمل هستی. این القائات و تلقینات خصوصا اگر با مسخره کردن همراه باشد، در اذهان مردم ساد‌ه دل و بالاخص در طبقه نسوان و نیز در طبقه جوانان به‌طور کلی، فوق العاده اثر دارد. قرآن در سوره‌ی مطففین منظره‌ای از کار این مسخره کنندگان را نقل می‌‌کند. 📚شهید مطهری، آشنایی با قرآن ص۱۷ 📣ما را در نشر احکام الهی یاری کنید.
ـ💌🍃﷽ ـ☘🍃 ـ🍃 ⛔️ مانع خیر نباشیم❗️ ✅بعضی‌ها توفیق دارند و مجرای فیض الهی هستند؛ کسی گرفتاری دارد و خداوند به دست آن‌ها گرفتاری‌اش را حل می‌کند. خیلی وقت ها این حرف را از دیگران می‌شنویم که می‌گویند: 👈«خدا شما را رساند و مشکل من حل شد!»👉 📌آری این حقیقتی است؛ این افراد کارمندان و کارگزاران دستگاه الهی هستند و بی‌آنکه خودشان اطلاع داشته باشند، خداوند آنها را برای انجام کارهایش به استخدام خود در آورده است. این خود افتخاری است که باید شکرش به جا آورده شود تا دوام و قوام یابد. 😱در مقابل یک عده با سوء اختیار خود این توفیق را از خود سلب کرده و نه تنها گره‌گشای مشکلات ریز و درشت دیگران نیستند، بلکه متأسفانه گاه مانع می‌شوند دیگران هم برای آن‌ها کاری بکنند. 👈چنین افرادی در این سوره مورد لعن و نفرین الهی واقع شده‌اند: «فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّـینَ الَّذِینَ... یَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ» 📌نمونه بارز ماعون نیازمندی‌های کوچک و گاه‌گاه همسایه است، مثل کبریت، نمک، طناب، ابزار و ... که ناگهان لازم شده‌اند امّا فعلاً در خانه موجود نیستند. یا چیزهایی که بعضی خانه‌ها دارند و بعضی خانه‌ها ندارند، مثل نردبان، سیم بکسل و شیلنگ بلند، یا چیزهایی که در مراسمی مثل عروسی و عزا لازم شده و باید از خانه آشنایان جمع‌آوری شود تا به مقدار کافی برسد، مثل فرش، ظرف و صندلی. در همه این موارد درخواست کننده ماعون را فقط برای مدّت کمی قرض می‌خواهد تا کارش راه بیفتد. ♨️بدترین بخل منع ماعون است؛ چون بُخل از کمترین کمکی است که می‌شود به دیگران کرد. 🦋در روایتى از امام صادق (علیه السلام) آمده است که در تفسیر «ماعون» فرمود: ✅ «ماعون قرض است که انسان به دیگرى می‌دهد و وسایل زندگى است که به عنوان عاریه در اختیار دیگران می‌گذارد و کمک‌ها و کارهاى خیرى که انسان انجام می‌دهد. » 👌البته همه جا پیدا می‌شود همسایه‌هایی که وسیله‌ای را قرض می‌گیرند و یا بر نمی‌گردانند یا آن را خراب می‌کنند؛ آیا خودداری از دادن وسایل در این موارد هم مصداق آیه شریفه است❓ خیر! امام صادق (علیه السلام) در ادامه روایت پیشین به این سؤال پاسخ داده و فرمودند: ✅«لَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ إِنْ تَمْنَعُوهُمْ إِذَا كَانُوا كَذَلِك‏» اگر همسایه‌هایتان چنین هستند، بر شما گناهی نیست که چیزی به آنها ندهید..