eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
یا صاحب الزمان ادرکنی: ✅ چگونگی تقسیم کارها میان امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) 🔸علی بن ابی طالب علیه السلام و زهرای مرضیه سلام الله علیها پس از آنکه با هم ازدواج کردند و زندگی مشترک تشکیل دادند، ترتیب و تقسیم کارهای خانه را به نظر و مشورت رسول اکرم(ص) واگذاشتند، به آن حضرت گفتند: «یا رسول الله ما دوست داریم ترتیب و تقسیم کارهای خانه با نظر شما باشد». 🔸پیامبر(ص) کارهای بیرون خانه را به عهده علی(ع) و کارهای داخلی را به عهده زهرای مرضیه(س) گذاشت. علی(ع) و زهرا(س) از اینکه نظر رسول خدا(ص) را در زندگی خصوصی خود دخالت دادند و رسول خدا(ص) با مهربانی و محبت خاص از پیشنهاد آنها استقبال کرد و نظر داد، راضی و خرسند بودند. 🔸مخصوصا زهرای مرضیه(س) از اینکه رسول خدا(ص) او را از کار بیرون معاف کرد خیلی اظهار خرسندی می‌کرد، می‌گفت: «یک دنیا خوشحال شدم که رسول خدا(ص) مرا از سروکار پیدا کردن با مردان معاف کرده است». 📗 استاد مطهری، داستان راستان، ج۲، ص۲۷۱ | بنیاد شهید مطهری
‍ ‍ ☑️ أَحْقاداً بَدْرِیَّهً وَ خَیْبَرِیَّهً وَ حُنَیْنِیَّة(*) ~~~~🔰~~~~~~~~~ 1️⃣ یکی از اساسی ترین عوامل شکل گیری و رشد اسلام، مجاهدت های امیرالمومنین (علیه‌السلام) است. حضرت امیر (علیه‌السلام) در جنگ های ، ، ، و ... ضربات سختی به جبهه کفر و شرک وارد نمودند. 2️⃣ بسیاری از مشرکین از روی ناچاری تن به اسلام ظاهری دادند. آنها کینه های عمیقی از امیرالمومنین (علیه‌السلام) در دل داشتند. بر همین اساس، در روایت های متواتر، بغض امیر المومنین (علیه‌السلام) نشانه نفاق دانسته شده است. 3️⃣ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از این کینه های منافقانه آگاهی داشتند. ایشان بارها وعده نعمات بهشتی را به مولا می دهند و سپس: ♦️ «... اعتنقني ثم أجهش باكيا ، قال : قلت : يا رسول الله ما يبكيك ؟ قال : « ضغائن في صدور أقوام ، لا يبدونها لك إلا من بعدي » ، قال : قلت : يا رسول الله في سلامة من ديني ؟ ، قال : « في سلامة من دينك » 🔸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مرا در آغوش گرفت. سپس اشک در چشمان‌شان حلقه زد. گفتم یا رسول الله چرا گریه می کنید؟ فرمودند: هایی در قلب های اقوامی است که آن را بعد از مرگ من آشکار می کنند. گفتم: یا رسول الله؛ آیا من در دین خود به سلامت خواهم بود؟ فرمود: آری! تو در دین خود به سلامت خواهی بود. ⁉️❔ این کینه ها در چه برهه های آشکار شد؟ با حمله به خانه حضرت و آتش زدن آن؟ حضرت زهرا (سلام الله علیها)؟ غصب خلافت و ؟ جنگ ، و ...؟ (*) فرازی از دعای ندبه ➖➖➖➖➖➖➖
⁉️ پیام چیست؟! ▪️این است که حتی اگر دستت راشکستند دست از یاری برنداری.. ▪️منِ فاطمه، برای امام زمانم، امیرالمؤمنین جان دادم. ⁉️شما برای پسرم مهدی چه کردید؟! و چه خواهید کرد؟! 🍃 🥀 🏴
♨️ دوست دخترم بخاطر من چادری شده 🔴میگه:از وقتی باهاش دوست شدم هم چادری شده, هم نماز خون، گاهی با هم هیئت هم میریم😶 اگه کات کنم، همه چیز به هم می خوره😔 🔵 میگم: اولاً و نمازی که به خاطر دل یکی دیگه اونم یه نامحرم باشه همون بهتر که نباشه! اگر هم که آگاهانه و به خاطر رضایت خداست؛ پس نباید نگران قطع رابطه و خراب شدن اوضاع باشی... 🔴تازه همون خدایی که حجاب و نماز رو واجب کرده، رو هم حرام اعلام کرده.... اطاعت از خدا سلیقه‌ای نیست که هرقسمتش رو دوست داشتی انتخاب کنی، مطمئن باش رابطه ی دوتا جوان نامحرم باهم، عواقب جبران ناپذیری در آینده خواهد داشت! 🔵ضمن اینکه اگر انقدر میتونی آدم‌ها را متحول کنی و تاثیرگذار باشی برو روی هم جنس خودت اثر مثبت بذار... انقدر پسر هست که تو منجلاب گناه دست و پا می‌زنن و نیاز به کمک دارن و تنها هستند... برو به اونها کمک کن. 📛 پس بهتره خودتو گول نزنی 📛 🔥 😌خودسازی❣+دینداریِ لذت بخش✌️ ҉ ✬ @dar_samte_too ✬ ҉
💠راز حضور قلب در نماز و لذت از عبادت به روایت آیت الله بهجت ✍از محضر آیت الله بهجت(ره) سؤال شد: حاج آقا، عمرمان گذشت و دارد مى گذرد امّا هنوز لذتى از عبادت و به خصوص نمازمان احساس ‍ نکرده ایم، به نظر شما چه باید بکنیم که ما نیز اقلاًّ اندکى از آنچه را که ائمه و پیشوایان معصوم علیهم السّلام فرموده اند، بچشیم؟ معظّم له در حالى که سر را تکان مى داد فرمود: آقا، عامّ البلوى است! این دردى است که همه گرفتاریم!عرض شد: آقا، به هر حال مراتب دارد و مسئله نسبى است. بعضى همچون شما مراتب عالى دارید و ماها هیچى نداریم، ماها چه باید بکنیم ؟ باز در جواب فرمود: شاید من مرتبه شما را تمنّا کنم.عرض شد: حاج آقا مسئله تعارف در کار نیست و یک واقعیتى است .باز ایشان در جواب با فروتنى و تواضع خاصّى فرمودند که : عَمَّتُک مِثْلُک ! و مرادشان از این ضرب المثل این بود که من هم مثل شما هستم . ✅به هر حال ، پس از چند بار اصرار فرمودند: این احساس لذّت در نماز یک سرى مقدمات خارج از نماز دارد، و یک سرى مقدمات در خود نماز. آنچه پیش از نماز و در خارج از نماز باید مورد ملاحظه باشد و عمل شود این است که : انسان گناه نکند و قلب را سیاه و دل را تیره نکند، و معصیت ، روح را مکدّر مى کند و نورانیت دل را مى برد. و در هنگام خود نماز نیز انسان باید زنجیر و سیمى دور خود بکشد تا غیر خدا داخل نشود، یعنى فکرش را از غیر خدا منصرف کند و توجّهش به غیر خدا مشغول نشود. و اگر به طور غیر اختیارى توجّهش به جایى منصرف شد، به محض التفات پیدا کردن باید قلبش را از غیر خدا منصرف کند.
❓چرا به حضرت (سلام الله علیها) ام ابيها مي گويند؟ 🔹ام ابيها يعني: مادر و دلسوز پدر؛ كنيه اي است، كه حضرت رسول اكرم(صلی الله علیه واله) آن را به دختر گرامي خود داد. 🔰 چرا كه پيامبر در خردسالي مادر را از دست داد و سراسر عمر عزيزش را به سختي گذراند و پيوسته مورد آزار مشركان بود، يا در جنگ ها به اين سو و آن سو ميرفت و دشواري تحمل ميكرد. پس از تولد دختر عزيزش فاطمه، با اين كه وي كودكي بيش نبود، همواره چون پروانه به گرد شمع، از پدر جدا نميشد. در رفع اندوه او آن چه ميتوانست مي كوشيد. از پدر دلجويي مي كرد. اگر آن بزرگوار در جنگي آسيب مي ديد، فاطمه بود، كه بر زخم و رنج پدر مرهم مي نهاد و بر آرامش و سلامت جانش اصرار داشت. چون رسول خدا(ص) دلسوزي وي را مي ديد، اشك مي ريخت و مي فرمود: او مادر پدرش است. اين كنيه را شيعه و سني نقل كرده و در معناي آن وجوهي بيان نموده اند. 🔷 در ميان معاني آن شايد بهترين وجه اين باشد كه: "ام" در لغت به معني مقصود و هدف نيز آمده است و چون فاطمه ثمره درخت نبوت و حاصل عمر حضرت ختمي مرتبت بود، او را ام ابيها گفتند. 📚 عوالم العلوم و المعارف (مستدرک حضرت زهرا تا امام جواد علیهم السلام) بیانات‌استادمحمدی
🤔 ❔آيا ميدانستيد داراى دخترى به نام بوده است و او با يكى از مشركين سرشناس به نام ابولعاص ازدواج كرد ؟؟ و ابولعاص هيچگاه به اسلام گرويده نشد و داماد پيامبر مسلمانان يك مشرك سرشناس بود ❗️❗️ 💠💠 👌در روایتی امام علیه السلام فرمود ؛ « برای رسول خدا از خدیجه ، قاسم و طاهر و ام کلثوم و رقیه و فاطمه و متولد شدند ، علی با فاطمه ازدواج کرد و ابو العاص بن ربیعه که از بنی امیه بود با زینب ازدواج کرد ...» 📚 ص9 📚 ج2 ص404 👌تزویج زینب به ابو العاص پیش از و نزول حکم حرام شدن دختر به کافران بود ، و وقتی حکم اسلامی بر جدایی زنان مسلمان از همسران کافر نازل شد ، پیامبر گرامی بین زینب و ابو العاص جدایی انداخت تا آنکه ابو العاص به گروید . 🗯در تاریخ آمده است که ابی العاص در جنگ بدر به اسارت مسلمین در آمد .همسرش زینب که در بود برای آزادی شوهر خود گردن بندی را که مادرش خدیجه در شب زفاف به او بخشیده بود ، فرستاد . چشم پیامبر گرامی به آن گردن بند افتاد و سخت گریست زیرا به یاد فدا کاری های مادرش خدیجه افتاد که در سخت ترین لحظه ها او را یاری کرده بود . 🔷پیامبر گرامی برای احترام اموال مسلمین ، رو به یارانش کرد و فرمود این گردن بند متعلق به شما و اختیار آن با شما است . اگر مایل هستید گردن بند او را رد کنید و ابی العاص را بدون پرداخت فدیه آزاد کنید .یاران پیامبر با پیشنهاد او موافقت کردند . 👌پیامبر گرامی از ابو العاص گرفت که زینب را رها سازد و به مدینه بفرستد . او نیز به پیمان خود عمل کرد و زینب را به نزد پیامبر فرستاد و پس از آن خود نیز به مدینه آمد و اسلام آورد . 📚 ج1 ص651_658 📚 ج1 ص162 📚 ج22 ص152 👌شیخ می نویسد ؛ « رسول خدا قبل از بعثت و نزول حکم تحریم ازدواج دختر با کافر ، دو دختر را به دو کافر که یکی عتبه بن ابی لهب و دیگری ابو العاص بن ربیع بود در آورد .پس از بعثت و نزول حکم ، بین دو دختر خود و آن کافران جدایی انداخت تا آنکه عتبه در حالت کفر از دنیا رفت و ابو العاص اسلام آورد و پیامبر نیز را به او باز گرداند » 📚 ص92
💢علی باعث و فاطمه شد، به همین دلیل پیامبر(ص) فرمود: فاطمه پاره تن من است هرکس او را دهد مرا آزاد داده است... ✅در کتب اهل سنت آمده که علی قصد داشت با «جُوِيريه» دختر ازدواج کند که موجب ناراحتی فاطمه شد. به همین خاطر پیامبر فرمود: فاطمه پاره تن من است در کتاب "صحيح بخاري" حدیث 3110 آمده است که پیامبر(ص) فرمودند: «فاطمة بضعة مني» یعنی: «فاطمه پاره تن من است». سپس به نقل از «مسور بن مخرمه» حدیثی جعلی نوشته است كه: علي(ع) مي‎خواست «جُوِيريه» دختر ابوجهل را کند و به اصطلاع عامیانه بر سر حضرت زهرا(س) هوو بياورد که پيامبر(ص) اين سخن را فرموده‎اند و منظورشان این بود که: يا علي اگر بخواهي با دختر ابوجهل ازدواج كني بايد دختر مرا بدهي! ✅ طبق شهادت علمای رجال ـ مثل «ابن حجر» در جلد 6 کتاب "العصابة" ، ص 94 ـ «مسور بن مخرمه» در سال دوم هجرت تازه به دنیا آمده بود. بنابراین ـ همانگونه که «ابوعلم» از علمای بزرگ دانشگاه الازهر نیز در ص 170 کتاب "فاطمة الزهراء" نوشته است ـ روایت جعلی خواستگاری علی(ع) از جویریه در سال دوم هجرت بوده است. پس در آن زمان یا «مسور» متولد نشده بود یا در قنداق بوده است! ✅«جُوِيرية» تا سال هشتم هجرت کافر بود و ازدواج با کافر حرام است. ✅این دختر تا زمان حیات پیامبر(ص) ـ سال دهم هجرت ـ اصلا به مدینه نیامد تا این اتفاقات رخ دهد.
متن‌شبهه‌: انسانیت اولین چیزی است که باید قبل از هر چیز داشت زیرا هیچ چیز کثیف‌تر از هرزگی در لباس دیانت نیست ... پاسخ: سلام: ابتدا توضيحاتي درباره انسانيت يکي از ويژگي‌هاي انسان که با حساب‌هاي مادي جور در نمي­‌آيد تفکيک انسانيت از انسان است؛ يعني انسان چيزي است و انسانيت چيز ديگري است و اين خاص انسان است؛ زيرا هر حيواني از صفتش انفکاک‌ناپذير است؛ مثلاً نمي­ شود پلنگي را پيدا کنيم که صفت پلنگي و پلنگ بودن را نداشته باشد اما اين امکان وجود دارد که انسان‌هايي يافت شوند که صفت انسانيت نداشته باشند و اتفاقا از اين قبيل آدم‌ها به وفور يافت مي‌شود. يعني اين‌که يا از صفت انسانيت دورند يا از اين صفت ارزنده بي­‌بهره­‌اند. سر مطلب اين است که: اولاً: معيار انسانيت و آن‌چه به انسان شخصيت مي دهد مادي و محسوس و همراه با بدن انسان نيست تا هر کسي که بدن دارد آن را داشته باشد بلکه غير مادي و از سنخ معنويات است. ثانياً: اين اموري که انسانيت انسان را تشکيل مي ‌دهند فقط به سعي خود انسان ساخته مي­‌شود نه به دست طبيعت، از اين روست که مي ‌توان انسان منهاي انسانيت يافت. از اين رو انسان اگر انسانيت و بر پايه فطرتي که خدا در او نهاده عمل کند دنيا گلستان مي شود اما متاسفانه بدلايل گناه و ارتکاب زشتي، لکه هاي سياهي بر قلب و صفحه دلش نقش مي بندد و در نهايت از راهي که براي سعادت او ترسيم شده منحرف مي شود و ديگر دين کم اثر و يا بي اثر ميشود و در حقيقت زمينه هدايت را از خود سلب کرده است . البته برخي افراد هستند که بواسطه گناهان فراوان منحرف شده اند اما با يک تلنگر راه را تشخيص مي دهند و دين و موازين آن به فريادش مي رسد و مقام انسانيت را بعد از آن کسب مي کند اما قطعا زمينه هاي هدايت را در خود داشته است و الا اگر زمينه اش نباشد حتي اگر امام حسين(ع) همچون عاشورا قصد هدايت داشته باشد ثمر نميدهد زيرا بخاطر لقمه هاي حرام و ساير موانعي که در آنها بود حرف حق را نشنيدند. پس اين موردي که فرموديد اطلاق ندارد. نکته: مسلما سوء استفاده از لباس دين در مسير شهوت راني و تبعيت از شيطان يکي از بزرگترين رذائل است که بايد در دنيا و آخرت پاسخگوي اين رفتار زشت بود.
﷽ ⛔️شبهه در بین کشورهای دنیا: بی خداترین، بی دین ترین و بی مذهب ترین آنها، سه کشور کمونیست یعنی چین، کره شمالی و روسیه هستند. جالب اینجاست که بهترین دوستان و شرکای تجاری جمهوری اسلامی ایران، همین سه کشور هستند و تقریباً با همه ی دنیا مشکل و دشمنی داریم غیر از همین سه کشور عزیز!! و جالب تر اینکه اسلام به صراحت می گوید: با کافران معامله نکنید و از بین آنها دوستی انتخاب نکنید و مبادا لقمه ی نانی از سفره ی کافر به سفره ی شما وارد شود. التماس تفکر ❇️پاسخ ☑️شبهه ای درباره قراردادهای ایران با برخی از کفار: 1️⃣ متحدان اصلی ایران محور مقاومت هستند، سوریه، حزب الله، انصارالله، حشدالشعبی و... 2️⃣ بنابر ضرورت و برای پیشبرد اهداف اسلام و برای نابودی دشمنان اسلام و برای رشد و پیشرفت کشورمان، قراردادهای نظامی، اقتصادی و سیاسی بسیار خوبی با چین و روسیه امضا کرده ایم. این کار یک حکم عقلائی است. 3️⃣ از نظر اسلام ما کفار را دوست و برادر خود نمی توانیم بگیریم، مخصوصا رابطه ما با آنها نباید طوری باشد👈 که کفار بر ما مسلط شوند یا تاثیر منفی بر مردم کشور ما بگذارند. البته گاهی برای تبلیغ اسلام لازم است ما با کفار رابطه برقرار نماییم. 4️⃣ دین ما سیاسی و سیاست ما دینی باید باشد، در اسلام دین و سیاست کاملا با هم آمیخته شده اند، چرا که دین برنامه زندگی انسان در تمام ابعاد زندگی اوست.‼️ جدایی دین از سیاست همان سکولاریسم غربی است که نقشه ای شوم برای دور کردن دین و خدا از زندگی انسان است. 5️⃣ ایران بارها به کشتار مسلمانان بی گناه میانمار واکنش نشان داد. این دروغ است که بگوییم مسئولین ما ساکت بودند lish.ir/1Msd 6️⃣ مسلمانان در چچن مشکل خاصی ندارند، البته طبیعی است که گروه های سلفی و وهابی چچن تحت فشار روسیه باید قرار بگیرند چرا که امنیت روسیه را به خطر می اندازند. 7️⃣ فشار دولت چین بر مسلمانان اویغور، به خاطر نفوذ سلفی ها و وهابی ها در بین آنان است، چرا که وجود چنین تفکراتی امنیت چین را به خطر می اندازد. lish.ir/1Mse 8️⃣ قلمرو دین فقط شامل اخلاق و معنویت نمی شود بلکه شامل تمام مسائل سیاسی و اجتماعی و مصالح کشور نیز می شود. 9️⃣ تشخیص مصلحت نظام، اصول دین و اخلاق را زیر پا قرار نمی دهد، بلکه به حکم عقل و شرع، سعی می کنند مصلحت و منفعت اسلام و مسلمین و امور مهم تر را تشخیص دهند، مجمع تشخیص مصلحت کمک می کنند که احکام ثانویه و احکام حکومتی اسلام در کشور بهتر اجرا شوند. 0️⃣1️⃣ شعار معروف مرحوم شهید مدرس، فقط این نبود که سیاست ما عین دیانت ماست، بلکه ادامه ای هم داشت، سیاست ما عین دیانت ماست. دین باید سیاسی و سیاست باید دینی باشد. البته اجرای شیوه اسلام در تحقق این امر در کشور ما در برخی جاها درست انجام نشده است.
سوال نظر آیت الله جوادی آملی(باتوجه به کناره گیری ایشان از سمت خود در اوج فتنه. ) و آیت الله وحید خراسانی (به اذعان مقلدین ایشان ) درموردمقام‌معظم‌رهبری‌ چیست؟ متن پاسخ: سلام علیکم آیت الله جوادی آملی و مقام معظم رهبری: آیت الله جوادی آملی همواره از مقام معظم رهبری تجلیل و حمایت نموده اند و کناره گیری ایشان از سمت امامت جمعه همانگونه که مسئول دفتر آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند به دلیل وضعیت جسمانی و مشغله زیاد علمی بود و برای اینکه پس از فتنه ۸۸ شائبه ای ایجاد نشود ایشان چند ماه تصمیم خود را به تاخیر انداختند.(www.javanonline.ir/fa/news/۱۹۶۶۷۱/۲) به چند نمونه از اظهارات ایشان در مورد مقام معظم رهبری اشاره می کنیم. ایشان فرمودند: « رهبری نه پست است نه مقام ، بلکه امام جامعه است.چگونه است که در نماز با اقتدای چند نفر می گوییم امام جماعت ، اما به رهبر جهان اسلام نگوییم امام؟.هر لفظی غیر از امام خامنه ای جفاست به ایشان.»(رهبر معظم انقلاب از نگاه بزرگان و علما؛www.mashreghnews.ir/news/۲۱۱۹۲۵) همچنین ایشان در دیدار با جمعی از دانشجویان در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که نظر ایشان را درباره حوادث پس از انتخابات پرسید، فرمود:‌ «شما بایستی در این خصوص به سخنان مقام معظم رهبری توجه کنید و گوشتان به حرف‌های ایشان باشد و ببینید که ایشان چه می‌گوید.» همچنین در پاسخ به سؤال یکی دیگر از دانشجویان، مبنی بر اینکه شائبه‌ و شایعه‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه حمایت جنابعالی از مقام معظم رهبری بعد از انتخابات نامحسوس شده است، تأکید کرد: «شما اصلاً به این حرف‌ها توجه نکنید و اصلاً این‌طور نیست.»(www.rajanews.com/news/۲۵۵۱۹) آیت الله وحید خراسانی و مقام معظم رهبری: در مورد آیت الله وحید خراسانی نیز برخلاف جریانی که تلاش می کند، ایشان را مقابل نظام معرفی نمایند یا برخی از مقلدان ایشان که با استناد به برخی از سخنان ایشان، آن بزرگوار را مخالف با نظام یا رهبری قلمداد می کنند، همواره از مقام معظم رهبری با تجلیل یاد نموده اند که به نمونه هایی اشاره می کنیم. هنگامی که آیت الله آملی لاریجانی برای مشورت به خدمت آیت الله وحید خراسانی رسیده بودند تا نظر ایشان را در خصوص سمت ریاست قوه قضاییه جویا شوند، ایشان فرمودند به هرطریق که می توانید این سید را کمک دهید ایشان تنها است اگر شما او را کمک نکند پس چه کسی به ایشان یاری رساند. روزی یکی از طلبه ها خدمت آقای وحید خراسانی می رود و از اوضاع و احوال کشور گلایه می کند و ایشان خطاب به این طلبه جوان می گویند آیا من می توانم کشور را اداره کنم ؟ این طلبه جوان بعد از مدتی تفکر می گوید؟ خیر شما نمی توانید این کشور را اداره کنید آیت الله وحید می گویند به راستی چه کسی بهتر از مقام معظم رهبری می تواند این کشور را اداره کند. آیت الله محمد مهدی شب زنده دار نیز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حمایت آیت الله وحید خراسانی از مقام معظم رهبری گفت: آیت الله العظمی وحید خراسانی که ما بیست و چند سال خدمت ایشان مشرف می شدیم و تلمذ کردیم، چند بار در جلسات مختلف فرمودند «کارهای آقای خامنه ای بر اساس موازین است». وی ادامه داد: یعنی ایشان ضوابط شرعی را مراعات می کنند و اصل در این است که هوا و هوس ندارند و وقتی تشخیص می دهند که این حکم، حکم خداست به آن عمل می کنند و این یک شهادت بزرگی است. (رهبر معظم انقلاب از نگاه بزرگان و علما؛ www.mashreghnews.ir/news/۲۱۱۹۲۵
🔴چرا #۹_دی یک روز ملی است و چرا بزرگداشت آن لازم است؟! 1. ۹ دی یک مناسبت حزبی نیست بلکه حقیقتا یک یوم الله ملی است. در روز ۹ دی، حامیان یک نامزد به خیابان نیامدند، بلکه مردم با ذائقه‌های متفاوت فکری و به خیابان آمدند و پاییندی همگان به قانون را مطالبه کردند. 2. در ۹ دی مردم دیدند که پای خود را از حریم یک نامزد انتخاباتی فراتر گذاشته‌اند و گام در مرحله براندازی و عقده‌گشایی در برابر جمهوری اسلامی برداشته‌اند و در این مسیر از هتک حرمت به قانون اساسی، جایگاه ولی فقیه، عاشورای حسینی و خدشه به منافع ملی، امنیت ملی و وحدت ملی ابا ندارند. 3. در ۹ دی مردم هم چنگ و دندان و نیشخند دشمنان ایران اسلامی را از می‌دیدند، هم تلاش‌شان برای حمایت از فتنه‌گران با تحمیل تحریم‌ها و فشارهای بی‌سابقه را و هم بی‌تفاوتی و بی‌خیالی فتنه‌گران و اصرارشان به طی مسیر خائنانه فتنه و دیگر نمی‌توانستند بپذیرند این اقدام در جهت احقاق حق یا خدمت به مردم یا حتی خدمت به کسانی باشد که به ایشان رأی داده‌اند. 4. در مردم از ذائقه‌های سیاسی خود گذشتند و حول محور منافع ملی و قانون اساسی و بیرق امام حسین(ع) جمع شدند و این خروش پر شور باعث شد تا فتنه‌گران متوجه شوند که حنای‌شان دیگر حتی نزد حامیان‌شان رنگی ندارد و ساکتان نیز بفهمند که دیگر مهی برای پرسه در آن وجود ندارد. 5. آری! نه تنها برای فتنه‌گرانی که با بی‌ظرفیتی در برابر رأی مردم شورش کردند، پیامی قاطع داشت بلکه هشداری هم بود برای همه کسانی که در آینده بخواهند در برابر رأی مردم بایستند و از بدعت خطرناک تبعیت کنند. 6. البته در کشور جریانات بی‌ظرفیتی داریم که همواره به غیر از راه قانونی و صحیح، دوست دارند از گزینه‌های غیرقانونی و فتنه‌گرانه علیه حاکمیت و آرای مردم، در آنجا که به نفعشان نباشد، استفاده کنند و بدیهی است این جریانات می‌کوشند قباحت فتنه را بپوشانند و خیانت فتنه‌گران را یا در حد همان رقابت قبل از توجیه کنند! 7. آری! امروز اگرچه ١١ سال از فتنه ۸۸ گذشته است اما "٩ دی" به عنوان نماد روزی که همه مردم در حمایت از قانون اساسی، مقدسات، منافع ملی و امنیت ملی و وحدت ملی ایستادند، در تاریخ ماندگار شد، و بزرگداشت این یوم الله باعث میشود تا هیچ شخص و جریانی، دیگر به فکر شورش در برابر آرای مردم و قانون اساسی نباشد. 8. ۹ دی روزی است که شورش عظیم فتنه گران علیه جمهوریت و اسلامیت نظام شکست خورد و شکست فتنه ۸۸ همانند تشکیل و در همان راستا امری فرخنده و مبارک است که اگر بزرگ داشته نشود چه بسا زحماتی که برای کشیده شده است و آثار و برکات آن را به راحتی فراموش کنیم و به حفظ آن اهتمام لازم را نداشته باشیم.