eitaa logo
شهید و شهدا
246 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
172 فایل
شهید مدافع حرم جاوید الاثر اقا مهدی قاسمی ( کانال شهید::تجمیع بهترین مطالب کانال های جبهه مقاومت و پایداری...)
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  شیعه پاسخ
❔از برخی روحانیون شنیدم که می گویند امام زمان با قیام می کند ❗️به نظرتون آیا چنین چیزی ممکن است که امام زمان در برابر سلاح های پیشرفته دشمنان با شمشیر قیام کند ❗️ 💠💠 👌در این شکی نیست که در روایات ما از به عنوان سلاح امام زمان علیه السلام نام برده شده است . ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « همه ما، قائم به امر خداوند هستيم، يكى پس از ديگرى، تا آن كه صاحب بيايد. چون او بيايد، به گونه ديگرى غير از آنچه بوده، رفتار مى كند.» 📚الکافی ج 1 ص 536 👌برخى بر اين باورند كه كلمه «شمشير» در معناى حقيقى آن به كار رفته است و بنابراين مصداق آن، همان شمشير به عنوان ابزار جنگى خاصّ است. در اين گمانه، چيرگى حضرت مهدى عليه السّلام بر در فرض هاى ذيل تصور مى شود ؛ 1⃣ خداوند در آن شمشير قدرت و اعجازى قرار خواهد داد كه تمام سلاحهاى موجود را مقهور نيروى خود مى سازد. 2⃣ تمام تسليحات پيشرفته از كار مى افتند و غير استفاده مى شوند و مردم به ناگزير، از سلاحهاى ابتدايى (يعنى شمشير و مانند آن) استفاده خواهند كرد. 3⃣در آستانه ظهور، جنگهاى خونين فراوانى به وقوع مى پيوندد و تمام سلاحهاى پيشرفته از بين خواهد رفت و از آن پس در فقط از ابزارهاى ساده استفاده مى شود. 📚پرسمان مهدویت ص 252 ❕اما عده ای دیگر از نظری بهتر ارائه داده و می گویند ؛ 👌بازگشت به عقب نه ممكن است و نه منطقى، و اين بر خلاف سنّت آفرينش و اصل تكامل در زندگى انسانها است؛ بنابراين، هيچ دليلى وجود ندارد كه با جهش جامعه انسانى به سوى حقّ و ، ترقّى و پيشرفت جامعه متوقّف گردد، و يا عقب نشينى كند، عقب گرد و گذشته گرائى با چنان پيشرفت و جهشى متناسب نيست. ❕بنابراين، قيام يك مصلح بزرگ براى استقرار عدل و آزادى در سراسر جهان هيچگاه سبب نمى شود كه جنبش صنعتى و ماشينى در شكل سالم و مفيدش بر چيده يا متوقّف شود. براى چنان حكومتى بايد حكومتهاى خودكامه و بيدادگر از صحنه جهان خارج شوند؛ و براى خارج كردن آنها، لااقل در شرايط كنونى يك «سلاح برتر» لازم است؛ سلاحى كه شايد حتّى تصوّرش امروز براى ما ممكن نيست. 👌روایات متعددی حاکی از پیشرفت چشم گیر علم و و تکنولوژی در زمان ظهور قائم علیه السلام است . ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « هنگامى كه كارها به صاحب اصلى ولايت (مهدى عليه السلام) برسد خداوند هر نقطه فرو رفته اى از زمين را براى او مرتفع، و هر نقطه مرتفعى را پايين مى برد آنچنان كه تمام دنيا نزد او بمنزله كف دستش خواهد بود كداميك از شما اگر در كف موئى باشد آن را نمى بيند » 📚بحار الانوار ج 52 ص 328 👌این که در روایاتی سخن از قیام مهدی علیه السلام با شمشیر به میان می آورد اشاره به این است كه «شمشير» هميشه از قدرت و نيروى نظامى بوده و هست همانگونه كه «قلم» كنايه از علم و فرهنگ است. 👌 حتّى در ميدان جنگهاى سنّتى پيشين سلاحهاى مختلفى جز شمشير به كار مى رفته، همچون تير و نيزه و خنجر، ولى همواره مى گويند اگر در برابر فلان موضوع سر تسليم فرود نياريد «حواله شما با است» يا گفته مى شد «به زور شمشير حقّ خود را مى گيريم». ❕یا از قديم معروف بوده «كشور با دو چيز اداره مى شود، قلم و شمشير» و همه اينها جنبه دارد و مفهوم آن تكيه بر قدرت و استفاده از نيروى نظامى است. 👌ضرب المثلهاى زيادى امروز در اين زمينه در دست است؛ مى گويند «فلان كس شمشير را از رو بسته!» ، آشكارا فدرت نمائى مى كند.» ❕ «شمشير ميان ما و شما حكومت خواهد كرد،» اشاره به اين كه جز از راه جنگ مسأله حل نمى شود. 👌 «شمشيرها را نمى كنيم تا به هدف برسيم!» كنايه از اينكه مبارزه را تا آخر ادامه خواهيم داد. ❕از اينجا روشن مى شود كه منظور از قيام مهدى عليه السلام به سيف، همان اتّكاى بر قدرت است؛ براى اينكه چنين گمان نشود كه اين مصلح بزرگ آسمانى به شكل يك معلم، يا يك واعظ، و يا راهنماى اجتماعى ظاهر مى شود و رسالت او تنها اندرز دادن مردم است. 👌بلكه او يك رهبر درونگر و دورانديشى است كه نخست از حربه منطق بهره گيرى كافى مى كند، و آنجا كه گفتار حق سودى نبخشد كه در مورد بسيارى از زورگويان و جبّاران سودى هم نخواهد داد، دست به شمشير مى كند؛ يعنى، متوسّل به قدرت مى شود و را بر سر جاى خودشان مى نشاند؛ يا در صورت لزوم، وجود كثيفشان را از سر راه بر مى دارد؛ و شك نيست كه براى اصلاح گروهى از مردم جز اين راه ى نيست . 📚حکومت جهانی مهدی ، مکارم شیرازی ، ص 253 http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹 ☀تفسیر کلید واژه ای ☀آیه ولایت ☀سوره مائده آیه 55 إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻭﺳﺖ ﻭ ﻣﻮﻣﻨﺎﻧﻰ [ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ ﺍﻧﺪ ] ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺮﭘﺎ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﻛﻮﻋﻨﺪ [ ﺑﻪ ﺗﻬﻴﺪﺳﺘﺎﻥ ] ﺯﻛﺎﺕ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ .(55) 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ﺩﺭ ﺷﺄﻥ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ﺳﺎﺋﻠﻰ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﺴﺠﺪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻤﻚ ﻛﺮﺩ. ﻛﺴﻰ ﭼﻴﺰﻯ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺪﺍﺩ. ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺭﻛﻮﻉ، ﺍﻧﮕﺸﺘﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺎﺋﻞ ﺑﺨﺸﻴﺪ. ﺩﺭ ﺗﻜﺮﻳﻢ ﺍﻳﻦ ﺑﺨﺸﺶ، ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ. ﻣﺎﺟﺮﺍﻯ ﻓﻮﻕ ﺭﺍ ﺩﻩ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ، ﻋﻤّﺎﺭ ﻳﺎﺳﺮ، ﺟﺎﺑﺮﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠّﻪ، ﺍﺑﻮﺫﺭ، ﺍَﻧﺲ ﺑﻦ ﻣﺎﻟﻚ، ﺑﻠﺎﻝ ﻭ... ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺷﻴﻌﻪ ﻭ ﺳﻨّﻰ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﺄﻥ ﻧﺰﻭﻝ، ﺗﻮﺍﻓﻖ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ( ﺍﻟﻐﺪﻳﺮ، ﺝ 2، ﺹ 52، ﺍﺣﻘﺎﻕ ﺍﻟﺤﻖّ، ﺝ 2، ﺹ 400ﻭ ﻛﻨﺰﺍﻟﻌﻤّﺎﻝ، ﺝ 6، ﺹ 391.) ﻋﻤّﺎﺭ ﻳﺎﺳﺮ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺍﻧﮕﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﻪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣَﻦ ﻛﻨﺖُ ﻣﻮﻟﺎﻩ ﻓﻌﻠﻰّ ﻣﻮﻟﺎﻩ . ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ.) ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮم ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺩﺭ ﻏﺪﻳﺮﺧﻢ، ﺑﺮﺍﻯ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻘﺎم ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﺗﻠﺎﻭﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ. ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺻﺎﻓﻰ.) ﻭ ﺧﻮﺩ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﻘّﺎﻧﻴّﺖ ﺧﻮﻳﺶ، ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪ. ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ.) ﺍﺑﻮﺫﺭ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺷﺎﻫﺪ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺮﺩم ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻓﻮﻕ ﺭﺍ ﻧﻘﻞ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ. ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺒﻴﺎﻥ.) ﻛﻠﻤﻪ ﻯ ﻭﻟﻰّ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ، ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻯ ﺩﻭﺳﺖ ﻭ ﻳﺎﻭﺭ ﻧﻴﺴﺖ، ﭼﻮﻥ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﻭ ﻳﺎﺭﻯ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺭﻛﻮﻉ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ. ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ... ، ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻭ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﺍﻭ، ﺍﺋﻤّﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺗﺎ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﭘﺲ ﻫﺮﻛﺲ ﺍﺯ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺭﺳﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻭﻳﮋﮔﻰ ﻣﺜﻞ ﺍﻭﺳﺖ، ﺁﻧﺎﻥ ﺻﺪﻗﻪ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺭﻛﻮﻉ. ( ﻛﺎﻓﻰ، ﺝ 1، ﺹ 288.) ﻣﺮﺣﻮم ﻓﻴﺾ ﻛﺎﺷﺎﻧﻰ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﻧﻮﺍﺩﺭ، ﺣﺪﻳﺜﻰ ﺭﺍ ﻧﻘﻞ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻥ ﺳﺎﻳﺮ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﻣﻌﺼﻮم ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺭﻛﻮﻉ ﺑﻪ ﻓﻘﺮﺍ ﺻﺪﻗﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﺑﺎ ﺟﻤﻊ ﺑﻮﺩﻥ ﻛﻠﻤﺎﺕ ﻳﻘﻴﻤﻮﻥ، ﻳﺆﺗﻮﻥ، ﺍﻟﺮﺍﻛﻌﻮﻥ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎم ﺑﺎﻗﺮﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺭﺍ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺭﺍ ﻣﻄﺮﺡ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩ. ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ ﻭﻛﺎﻓﻰ، ﺝ 1، ﺹ 281.) ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻣﻌﺮّﻓﻰ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻭﺻﺎﻑ ﻭﺧﺼﻮﺻﻴّﺎﺕ ﻛﺴﻰ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﻭﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ، ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻣﺼﺪﺍﻕ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﻨﻨﺪ. (ﺁﻳﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﻧﺎم ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم، ﺍﻭﺻﺎﻑ ﻭﺍﻓﻌﺎﻝ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮﺷﻤﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ) ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺷﺎﻫﺪ ﺩﺭ ﻏﺪﻳﺮ ﺧﻢ ﺩﺍﺷﺖ، ﻭﻟﻰ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺖ ﺣﻖّ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮﺩ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻳﻚ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺩﻭ ﺷﺎﻫﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺣﻖّ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ! ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ.) ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻓﻘﻴﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻯ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﻣﺎم ﻣﻌﺼﻮم ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻣﻘﺒﻮﻟﻪ ﻯ ﻋﻤﺮﺑﻦ ﺣﻨﻈﻠﻪ ﺍﺯﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ﺑﻨﮕﺮﻳﺪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺣﺪﻳﺚ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﻠﺎﻝ ﻭﺣﺮﺍم ﻣﺎ ﻧﻈﺮ ﻧﻤﺎﻳﺪ ﻭ ﺍﺣﻜﺎم ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﺪ. ﭘﺲ ﺑﻪ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺍﻭ ﺭﺍﺿﻰ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺣﺎﻛﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩم. ﻓﺎﻧّﻰ ﻗﺪ ﺟﻌﻠﺘﻪ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﺣﺎﻛﻤﺎً... . ( ﻛﺎﻓﻰ، ﺝ 1، ﺹ 67.) 1- ﺍﺳﻠﺎم، ﻫﻢ ﺩﻳﻦ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻢ ﺩﻳﻦ ﺑﺮﺍﺋﺖ. ﻫﻢ ﺟﺎﺫﺑﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻫﻢ ﺩﺍﻓﻌﻪ. ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺒﻞ، ﺍﺯ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻳﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﻯ ﻧﻬﻰ ﻛﺮﺩ، ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﻭ ﻛﺴﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﻛﻮﻉ ﺍﻧﮕﺸﺘﺮ ﺩﺍﺩ، ﻭﻟﻰّ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﺪ. ﻳﺎ ﺍﻳّﻬﺎ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ ﻟﺎ ﺗﺘّﺨﺬﻭﺍ... ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ... 2- ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﺍﻭﻟﻴﺎﺋﻜﻢ ، ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺁﻣﺪﻩ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺭﻭﺡ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴﻠﺎم، ﺷﻌﺎﻉ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﻟﻬﻰ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﻴّﻜﻢ 3- ﻣﻌﻤﻮﻟﺎً ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻭﺯﻛﺎﺕ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻰ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ، ﻫﺮ ﺩﻭ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺁﻣﻴﺨﺘﻪ ﺍﻧﺪ. (ﺩﺍﺩﻥ ﺯﻛﺎﺕ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻧﻤﺎﺯ) ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﻳﻘﻴﻤﻮﻥ ﺍﻟﺼﻠﻮﺓ ﻭ ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ ﻭ ﻫﻢ ﺭﺍﻛﻌﻮﻥ 4- ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺯﻛﺎﺕ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ، ﺣﻖّ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺑﺮ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ. ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ... ( ﺍﻧّﻤﺎ ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻯ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺩﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺧﺎﺹّ ﺍﺳﺖ) 5- ﺑﺮﺍﻯ ﺗﻮﺟّﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﺮﻭﻣﺎﻥ، ﻧﻤﺎﺯ ﻫﻢ ﻣﺎﻧﻊ ﻧﻴﺴﺖ. ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ ﻭ ﻫﻢ ﺭﺍﻛﻌﻮﻥ (ﺁﺭﻯ، ﻓﻘﻴﺮ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺟﻤﻊ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺧﺎﻟﻰ ﺑﺮﮔﺮﺩﺩ.) 6- ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﺯ ﺁﻥِ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻯ ﻧﻤﺎﺯ ﻭﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺯﻛﺎﺕ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﺑﺎﺷﺪ. ﻳﻘﻴﻤﻮﻥ ﺍﻟﺼﻠﻮﺓ ﻭﻳﺆﺗﻮﻥ... ( ﻳﻘﻴﻤﻮﻥ ﻭ ﻳﺆﺗﻮﻥ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺩﻭﺍم ﺍﺳﺖ) 7- ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻭﻟﺎﻳﺖ، ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻭ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﻭ ﺍﻣﺎم ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ... (ﻛﻠﻤﻪ ﺍﻧّﻤﺎ ﻋﻠﺎﻣﺖ ﺣﺼﺮ ﺍﺳﺖ) 8- ﺗﻮﺟّﻪ ﺑﻪ ﺧﻠﻖ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻧﻤﺎﺯ، ﺑﺎ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻨﺎﻓﺎﺕ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ ﻭ ﻫﻢ ﺭﺍﻛﻌﻮﻥ 9- ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻓﻘﺮﺍ ﺑﻰ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺑﺎﺷﺪ، ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺭﻫﺒﺮ ﻭ ﻭﻟﻰّ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ... ﻭ ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ ادامه👇👇👇👇
10- ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﺟﺰﺋﻰ (ﻣﺜﻞ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺍﻧﮕﺸﺘﺮ)ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ. ﻳﻘﻴﻤﻮﻥ ﺍﻟﺼﻠﻮﺓ ﻭ ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ ﻭ ﻫﻢ ﺭﺍﻛﻌﻮﻥ 11- ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻗﺮﺁﻥ، ﺑﻪ ﺻﺪﻗﻪ ﻣﺴﺘﺤﺒّﻰ ﻫﻢ ﺯﻛﺎﺕ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ 12- ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮﻧﺪ، ﻧﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ. ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺑﺮ ﻣﺴﻠﻤﻴﻦ، ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﻥِ ﺧﺪﺍﺳﺖ، ﺳﭙﺲ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎم. ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﻪ ﻭ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ... 13- ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻧﻴﺰ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﻪ (ﻇﺎﻫﺮ ﻭ ﻟﺎﻳﺖ، ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺑﺎﻟﻘﻮّﻩ. ﺯﻳﺮﺍ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻳﻜﺒﺎﺭ ﺑﻜﺎﺭ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﻳﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻳﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﻟﻘﻮّﻩ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ __________________________ __________________________ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از استاد قرائتی
حجاب برای افراد بی‌دین هم لازم است.mp3
3.84M
↷● #فایل_صوتی ●↶ 📑 حجاب برای افراد بی دین هم لازم است📑 ⏱زمان: 7:00 دقیقه 🆔 @gharaati
🔻 ‌شفاعت نبی اکرم(ص) اختصاص به قیامت ندارد. شفاعت، در دنیا هم جاری است. ✔️ استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «مقام شفاعتِ نبی اکرم (ص) يک مقام جاری و ساری است؛ يعنی از اول تا آخر عالم، اين مقام شفاعت وجود دارد و يک امر دائمی است و اختصاص به زمانی خاص ندارد، به طوری که در زمان‌های دیگر نباشد؛ همچنین اختصاص به فرد خاصی هم ندارد، به‌گونه‌ای که فرد دیگری را شامل نشود. اين‌طور نيست که شفاعت، فقط در خروجی کار باشد، و آنجا که همه، کارهايشان را انجام می‌دهند، نيازی به شفاعت نباشد و وقتی کارها گره می‌خورد و مثلاً در آخرت درهای بهشت بسته می‌‌شود، فقط با شفاعت، درها باز شود! اين‌طور نيست. بلکه سيرِ مستمرِ مخلوقات، با شفاعت حضرت است. شفاعت، يک امر جاری است و در هر لحظه، می‌توان شفاعت بهتری را نصيب خود کرد. ایشان از ابتدا دستگيری کرده‌اند و اکنون هم دستگيری می‌کنند. ما نباید شفاعت را به این صورت تفسیر کنیم که مثلاً ما همۀ کارهای خود را انجام می‌دهیم و فقط زمان جمع‌بندی و نمره دادن، حضرت شفاعت می‌کند! شفاعت از ابتدا هست، مثل معلّمی که از روز اوّل از شاگرد دستگيری می‌کند، نه آن روزی که شاگرد امتحان داده و مثلاً نیم‌نمره کم آورده است و معلّم با کم و زیاد کردن در برگۀ او نمره‌اش را تمام کند! معنای شفاعت اين نيست. 👈 شفاعت يک حقيقت جاری توسط نبی اکرم (ص) است که همۀ بندگان خدا از انسان تا مَلک و غیر آنها در همۀ احوال و افعال، به اين شفاعت محتاج هستند. پس فقط اهل گناه به اين شفاعت محتاج نیستند بلکه همه مخلوقات، در درجات خود محتاج شفاعت هستند.» ۹۲/۱۰/۷ ☑️ @mirbaqeri
آیت_الله_میرباقری_همایش_حیات_طیبه.mp3
21.28M
🎵 «طبّ اسلامی و طبّ مدرن»/ استاد میرباقری، ۹۷/‌۱/۲۲ 🔍 من اصلی‌ترین بحرانِ کنونیِ کشورمان را تحقیرشدگی در برابر غرب می‌دانم. عامل عمدهٔ اتفاقات حوزهٔ ارز و دلار، همین تحقیرشدگی است. ☑️ @mirbaqeri
mahe shaaban.mp3
8.33M
🎧 قطعه صوتی از استاد میرباقری درباره بهره‌های ما از ماه شعبان، ۹۴/۳/۲۵ (۲۱ دقیقه) ☑ @mirbaqeri
jahade kabir .mp3
3.36M
🎧 قطعه صوتی از استاد میرباقری با عنوان: «جهاد کبیر»، ۱۳‌۹۶ 🔍 «صلح» بعد از «جهاد کبیر» رخ می‌دهد. 🔍 بهشتی‌ها باهم در صلح‌اند. جهنمی‌ها، در جهنم هم، باهم می‌جنگند. ☑️ @mirbaqeri
💠خودتان را خدمت گزار مردم بدانید شماها باید برای این ملت خدمت کنید.و خودتان را خدمتگزار مردم بدانید.اگر در ذهنتان بیاید که ٬ بیاورید که من وزیرم و باید مردم از من چه بکنند؟بدانید اصلاح نشدید. در ذهنتان حتی خلجان بکند، در ذهنش خلجان بکند که من شخص اول مملکت هستم و چه و کذا، این اصلاح نشده است!خلجانش هم از شیطان است. آن خلجانش هم، او عمل نمی کند.اما در ذهنش این خلجان را هم بیرون کند.و همین طور هر یک شماها خدمتگزار این مملکت هستید، خدمتگزار این ملت هستید. 📚صحیفه نور جلد ۱۵ صفحه ۱۰۵ بیانات حضرت امام خمینی (ره) در دیدار با رئیس جمهور ٬ نخست وزیر و اعضای هیأت دولت مورخ: ۱۳۶۰/۰۵/۳۱ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
هدایت شده از دکتر حسن عباسی
1524715638123.amr
4.78M
🎙 سخنرانی دکتر حسن عباسی 🔻نسخه کم‌حجم 📎موضوع: دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 📌زمان: ۳ اردیبهشت ۹۷ مکان: گیلان، دانشگاه گیلان @DrAbbasi_ir