eitaa logo
شهید و شهدا
246 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
172 فایل
شهید مدافع حرم جاوید الاثر اقا مهدی قاسمی ( کانال شهید::تجمیع بهترین مطالب کانال های جبهه مقاومت و پایداری...)
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5987999105790510535.mp3
3.55M
دعای الهی عظم البلا برای تعجیل در فرج عج و رفع گرفتاریها علی فانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۴۵۱ مصحف شریف سوره مبارکه صافّات 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۵۱🌷 یک خرافه‏ ی بی اساس: مشرکانِ دوران جاهلیّت، به ‏سبب دور شدن از آموزه های صحیحِ پیامبران و روی کردن به افکار و خرافات بی اساس، دچار عقاید باطلی شده بودند که بعضی از آن ها صدمات جبران‏ ناپذیری به زندگی فردی و اجتماعی آن ها وارد کرده بود. یکی از آن باورهای نادرست این بود که آنان خدای جهان را با خود مقایسه می کردند و برای او فرزندانی می پنداشتند؛ آن هم فرزندانی از جنس دختر! آن دخترانِ خیالی و ناپیدای خدا، همان فرشتگان بودند که پدرشان اداره‏ ی کارهای جهان را به آنان سپرده بود و خودش در کارهای آنان دخالت نمی کرد! از این رو آنان می گفتند که دختران برای خدا هستند و پسرها برای ما انسان ها. البتّه این تقسیم ناعادلانه و نابخردانه، منشأ دیگری هم داشت؛ این که معمولاً این پسرها بودند که آنان را در جنگ ها و غارت ها کمک می کردند و دخترها به کار خونریزی و تجاوزهایشان نمی آمدند و گاهی دردسرساز هم می شدند. بدین‏ جهت گاهی می خواستند با این بهانه که دخترها برای خدا هستند، آنان را از سر خود وا کنند و حتّی زنده زنده در گور قرار دهند! قرآن بارها این اعتقاد ابلهانه را به باد نقد گرفته و آن را به کلی رد کرده، و برای کسانی که بر آن عقیده پافشاری می کردند، فرجام سختی معلوم کرده است. این پندار، از سه جهت، باطل و خطرناک بود: 1ـ تهمتی شرک آلود محسوب می شد که بدون هیچ دلیل و مدرکی به خدای جهان آفرین و نعمت بخش زده می شد و آن یگانه‏ ی هستی را با مخلوقات ناتوانش برابر کرده، محتاج فرزند می شمرد. 2ـ فرشتگان را دختران خدا و الهه هایی برمی شمرد که هر یک در گوشه ای از جهان به خدایی مشغول هستند. البتّه بر اساس آیات قرآن، فرشتگان، مخلوقاتی واقعی و ناپیدا هستند که به فرمان خدا و زیر نظر او به اداره‏ ی جهان مشغول اند؛ ولی قرآن هیچگاه دختر بودن آنان را نپذیرفته و اصلاً برای آنان جنسیّتی مشخّص نکرده است. 3ـ سومین نکته ی انحرافی این پندارِ باطل این بود که بین دو جنس پسر و دختر تفاوت قائل می شد و پسر را برتر از دختر بر می شمرد؛ در حالی که از نظر خدا هیچ تفاوتی در ارزش وجودی زن و مرد وجود ندارد، و ارزش هر کس، تنها به تقوا و پرهیزکاری و فرمانبری او از خداست. جالب توجه اینکه اسلام نه تنها ارزش دختر و پسر را مساوی برشمرده، به دختران توجّه ویژه ای نشان داده است. شاهد این مدعا، توجّه خاصّی است که پیامبر اسلام در آن روزگار جاهلی به یگانه دختر عزیز خود حضرت فاطمه می کرد. در روایتی از پیامبر در مورد خوبی و مبارکی دختران آمده است: «دختران چه فرزندان خوبی هستند؛ مهربان اند، برای انجام خواسته های پدر و مادر آماده اند، با انسان انس می گیرند، پرخیر و برکت هستند و غبار خستگی را از سر و روی پدر و مادر می زدایند. » 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5886474312365377354.mp3
2.05M
🔸ترتیل صفحه 451 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام رست - بیات - صبا 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
451.mp3
158.1K
تلاوت تدویر صفحه ۴۵۱ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🔴چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ 🔸اگر از صلح امام‌حسن(ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کرده‌ایم 🔻 آن‌قدر که با حرف صحیح می‌شود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمی‌شود. آن‌قدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، می‌تواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمی‌تواند ظلم کند، به‌ویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر می‌شود علیه دین سوءاستفاده کرد. 🔻 امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده می‌شود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرف‌های صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرف‌های صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند. 🔻 مثلاً می‌گویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امام‌حسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرف‌ها درست است اما ناقص است، همه‌اش را بگو! وقتی نصفش را نمی‌گویی، معلوم می‌شود یک قصد و غرضی پشت سرش هست. 🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا می‌کرد، اما چاره‌ای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکم‌تری کند. 🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امام‌حسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ به‌خاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و به‌خاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند. 🔻 می‌گویند «ببینید امام‌حسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیه‌اش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانت‌ها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امام‌حسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امام‌حسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همه‌اش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است. 🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛ همانطور که در کربلا شاهد بودیم. 👤علیرضا پناهیان 🚩 حرم رضوی - ۹۹.۷.۲۴ ✍️بیداری ملت @bidariymelat
✳️ روایت نادرست و هدفمند روحانی از صلح امام حسن (ع) 🔹 حسن روحانی، در جلسه هیات دولت اظهار داشت: «وقتی اصحاب معترضانه از امام حسن پرسیدند چرا پیمان صلح را امضا کردی گفت در مسجد دیدم که اکثریت قاطع مردم صلح می‌خواهند. نظر مردم ملاک است و امام حسن هم به خاطر خواست مردم صلح کرد. جامعه که همین ده نفر و بیست نفر مخالف نیست؛ به رای اکثریت مردم باید توجه کرد. در هنگام جنگ باید مرد جنگ بود و در هنگام صلح مرد صلح. ✴️ حداقل سه نکته درباره این سخنان گفتنی است: 🔻۱. روحانی نشان داده او در جنگ و صلح یکسان است. او چه در جنگ و چه در صلح؛ از راهبرد ثابتِ و سازش استفاده می‌کند. از این رو حتی اگر اکثریت مردم خواستار مقاومتِ در مقابل دشمن باشند باز او درخواست مقاومت اکثریت مردم را به و سوق خواهد داد. 🔻۲. سابقه دولت او نشان داده که تعریف او از جنگ، جنگ نیست و از صلح هم صلح نیست. تعریف او از جنگ و صلح، بی‌تحرکی، بی‌حالی، کم‌کاری و شکست ایده‌هایش هست. هرگاه او بحث جنگ و صلح را به میان کشیده، دقیقا با رصد رفتارهایش می‌توان فهمید که دوباره به‌دلیل خطای محاسباتی و بی‌تحرکی، چالشی برای نظام درست کرده است و با حاشیه‌سازی، راه فرار می‌جوید. 🔻 ۳. فهم او از میدان و آرایش دشمن نادرست است. دشمن برخلاف هیاهوی تبلیغاتی، هرگز جرات جنگ با ایران را ندارد. روحانی زمانی که آرایش دشمن، جنگی نبود، آن را به جنگ تعبیر کرد و از آن درآورد و امروز که آرایش دشمن، جنگ اقتصادی است، با بی‌تحرکی و ناتوانی و رهاسازی، در حال واگذاری اقتصاد کشور و معیشت مردم به عرصه تاخت و تاز دشمن است. ♦️ 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13