یخوند . پس خودت رو عباس بکن . اگر یادت رفت بخونی و از صبح گذشت اشکال ندارد ظهر بخوانش یا جمعه شب . هرچی باشه بهتر از اینه که جمعه بگذرد و تو نخونیش . ولی صبح بهترین حالته .
خواندن دعاهای ” الهی عظم البلا . اللهم کن لولیک الفرج . دعای مخصوص روز جمعه . زیارت امام زمان در روز جمعه ” را بخوانید . اگر هم خسته شدید یک استراحت 1 ساعته بدید بعد دوباره بخوانید . البته کلا نیم ساعت طول میکشد یا شایدم کمتر.
خواندن ” دعا در غیبت امام زمان ” حتما حتما . طولانیه کمی. اما در این دعا همه ی حرف ها گفته شده . سید بن طووس میگه اگر هیچ کدام از اعمال روز جمعه را انجام ندادی این دعا را حتما بخوان و فراموشش نکن خواندنش را در روز جمعه
شجره طیبه
@shajare_tayebe
*⭕مقايسه ميان كار ابراهيم عليه السلام و رسول اكرم و كار ملكه انگلستان و كوروش*
🔽 فرق است ميان آزادى عقيده و آزادى تفكر. تفكر يعنى همان استعداد انسانى بشر كه مى تواند در مسائل، علمى و منطقى بينديشد. اين استعداد حتما بايد آزاد باشد.
پيشرفت و تكامل بشر در گرو اين آزادى است.
🔽 اما عقيده : مىدانيم هر عقيده اى ناشى از تفكر نيست.
بسيارى از عقايد بشر ناشى از يك سلسله عادتها، تقليدها و تعصبهاست نه اين كه چون فكر كرده اين عقيده را گرفته است بلكه چون عادت كرده، به اين عقيده چسبيده است.
🔽 اين عقيده نوعى انعقاد است يعنى فكر و انديشه اش به جاى اين كه باز باشد بسته و منعقد شده و بر عكس، آن قوه مقدس تفكر به دليل اين انعقاد و بستگى در درونش اسير شده.
🔽 آن آدمى كه يك سنگ يا چوب و ساخته دست خودش را مى پرستد، آيا نشسته علمى و منطقى فكر كرده و علم و منطق او وى را رسانده به اين كه اين بت را بپرستد؟
تفكر آزاد است، حالا كه تفكر آزاد است پس اين آقاى بت پرست بايد آزاد باشد براى اين كه بت را بپرستد؛ يا نه، عقل و فكر اين شخص اسير است،
🔽 بايد كارى كنيم كه عقل و فكر او را از اسارت اين عقيده آزاد كنيم، كارى را بكنيم كه ابراهيم خليل اللَّه و بت شكن كرد.( شکستن بتها بگونه ای که مردم را به اندیشیدن نسبت به عقیده خرافی شان وادار نمود ).
🔽 حال درباره اين كار ابراهيم چه بايد بگوييم؟
آيا ابراهيم كارى كرد برخلاف آزادى عقيده؟ يا كارى كرد در خدمت آزادى عقيده؟ كارى كرد در خدمت آزادى عقيده به معنى واقعى، يعنى آزادى انديشه.
🔽 يعنى ابراهيم با اين عمل ، از خودبيگانگى آنها را از آنان گرفت، آنها را به خود بازگرداند و آزادى آنان را به آنها بازگرداند.
🔽 - تعبیر قرآن نسبت به پیامد عمل ابراهیم در بین بت پرستان این است -: « فَرَجَعوا الى انْفُسِهِمْ » تعبير عجيبى است!
اينها از خودشان جدا و دور شده بودند (خود واقعى انسان عقل و فكر و منطق انسان است)،
قرآن مى گويد اين - اقدام ابراهیم در شکستن بتها- سبب شد كه دومرتبه به سوى خودشان باز گشتند و خودشان را دريافتند، گفتند كه او راست مىگويد.
🔽 ابراهيم عليه السلام مى توانست مطابق همين فلسفه اى كه اغلب فرنگيها مى گويند كه «انسان هر عقيده اى را اتخاذ كند آن عقيده محترم است» بگويد چون اين بتها مورد احترام ميليونها انسان هستند پس من هم به آنها احترام مى گزارم.
از نظر اسلام اين كار اغراء به جهل است نه خدمت به آزادى.
🔽 پيغمبر اكرم - نیز - پس از فتح مكه، به عنوان آزادى عقيده بتها را باقى نگذاشت زيرا اين بتها سمبل اسارت فكرى مردم اند.
🔽 صدها سال بود كه فكر اين مردم اسير اين بتهاى چوبى و فلزى بود كه به خانه كعبه آويخته بودند.
تمام اينها را در هم ريخت و واقعا مردم را آزاد كرد.
🔽 حال شما بياييد اين را مقايسه كنيد [با اين كه] ملكه يا پادشاه انگلستان در چند سال پيش در سفرى كه به هندوستان رفته بود وقتى كه مى خواست به تماشاى يك بتخانه برود، مردم وقتى مى خواستند داخل صحن آن بتخانه شوند كفشهايشان را مى كَندند،
او هنوز به صحن نرسيده كفشهايش را به احترام كَند و بعد، از همه آن بت پرستها مؤدبتر در مقابل بتها ايستاد.
🔽 يك عده هم گفتند ببينيد! ملت روشنفكر چقدر به عقايد مردم احترام مى گزارد!
♦️ نمى دانند كه اين نيرنگ استعمار است. استعمار مى بيند كه همين بتخانه است كه هند را به زنجير كشيده و رام استعمارگر كرده.
آن، احترام به آزادى نيست، خدمت به استعمار است.
♦️ملت هند اگر از زير بار اين خرافات بيرون بيايد باج به انگليسها نمى دهد.
🔽 يا در گذشته مى گفتند ببينيد كوروش چقدر مرد بزرگِ بزرگوارى بوده! كه وقتى به بابِل رفت و آنجا را فتح كرد تمام بتخانه ها را محترم شمرد.
اين كار از نظر يك فاتح كه سياست استعمارگرى دارد و مى خواهد مردم را بفريبد توجيه مى شود ولى از نظر بشريت چطور؟
🔽 آيا خود جناب كوروش به آن بتها اعتقاد داشت؟ نه.
كوروش چه فكر مى كرد؟ مى گفت اين اعتقاد، اين مردم را بدبخت كرده يا نه؟ بله. ولى در عين حال دست به تركيب آنها نزد، چرا؟ چون مى خواست كه آنها در زنجير بمانند. اين خيانت بود نه خدمت.
◀️ مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج24، ص: 123-120- با تلخیص و ویرایش جزئی -
گروه صالحانه
https://chat.whatsapp.com/DxOz9lU78F5JvWKuRxF3jO
شجره طیبه
@shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بحث عدالت بایستى به یك گفتمان نخبگانى تبدیل شود. باید این مسئله را دنبال کنیم و پیگیرى این بحث را رهانکنیم؛ چون زمینه خیلى زیاد است، نیاز خیلى شدید است. بیانات رهبر معظم انقلاب ( ۱۳۹۰/۰۲/۲۷)
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#تصویری
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
🔴 توصیه هایی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج)
#رهبر_معظم_انقلاب
#بیانیه_گام_دوم
#عدالت
#مبارزه_با_فساد
✨🇮🇷✨ شجره طیبه
@shajare_tayebe
VID_20201111_092713_453.mp3
1.08M
💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#صوتی
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
#رهبر_معظم_انقلاب
#روشنگری
#مبارزه_با_فساد
#مبارزه_با_تبعیض
#عدالت
✨🇮🇷✨ شجره طیبه
@shajare_tayebe
پرده نگار+درس نامه عدالت.pdf
4.06M
💠«پرده نگار و درس نامه #عدالت» مجموعه ای گردآوری شده از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که نگاهی به جایگاه «#عدالت و #عدالت_خواهی» در اندیشه معظم له دارد.این پرده نگار با رویکرد کاربردی تدوین شده و در آن سعی شده به مسائل عینی و سوال های مهم در حوزه بحث عدالت خواهی از منظر رهبر انقلاب اسلامی مسائلی مانند اهمیت عدالت و عدالت خواهی، عرصه های تحقق عدالت، چگونگی عدالت خواهی پاسخ دهد.
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#پردهنگار
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
#رهبر_معظم_انقلاب
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#بیانیه_گام_دوم
#عدالت
شجره طیبه
@shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بحث عدالت بایستى به یك گفتمان نخبگانى تبدیل شود. باید این مسئله را دنبال کنیم و پیگیرى این بحث را رهانکنیم؛ چون زمینه خیلى زیاد است، نیاز خیلى شدید است. بیانات رهبر معظم انقلاب ( ۱۳۹۰/۰۲/۲۷)
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#تصویری
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
🔴 توصیه هایی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج)
#رهبر_معظم_انقلاب
#بیانیه_گام_دوم
#عدالت
#مبارزه_با_فساد
✨🇮🇷✨ شجره طیبه
@shajare_tayebe
VID_20201111_092713_453.mp3
1.08M
💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#صوتی
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
#رهبر_معظم_انقلاب
#روشنگری
#مبارزه_با_فساد
#مبارزه_با_تبعیض
#عدالت
✨🇮🇷✨ شجره طیبه
@shajare_tayebe