شاید شما از خود بپرسید که برای ظهور امام زمان (عج) باید چکار کرد. در این زمینه احادیث و روایات زیادی از معصومین (ع) نقل شده است. در این مقاله کارهایی که باید برای ظهور زودتر امام زمان (عج) انجام شود شرح داده می شود. از شما همراهان خوب دعوت می کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.
وظایف ما برای نزدیک شدن ظهور از زبان اهل بیت:
امام محمد بن علی الجواد علیه السلام می فرمایند:
اگر برای ظهور امام زمان (عج) وقتی تعیین شود دل ها را قساوت می گیرد و توده مردم از اسلام بر می گردند. بگویید: چه زود است! چقدر نزدیک است! تا دل مردم آرام گیرد و فرج نزدیک شود.
بنابراین وظیفه ما این است که به مردم بگوییم که ظهور نزدیک است (بدون تعیین وقت)، یعنی مردم را به نزدیک بودن ظهور ترغیب و تشویق کنیم زیرا این کار به فرموده امام، خود باعث نزدیک شدن ظهور می شود.
امام صادق علیه السلام می فرمایند:
هنگامی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد، در پیشگاه الهی دست به دعا برداشتند و چهل روز ضجه و گریه داشتند تا اینکه خدای تعالی به موسی و هارون وحی فرمود تا آن ها را از دست فرعون نجات دهند و با این کارشان خدا از ۱۷۰ سال باقیمانده غیبت صرف نظر فرمود. بعد امام صادق می فرمایند:” : همچنین اگر شما (شیعیان) چنین کنید خدای تعالی حتماً فرج ما را قبل از رسیدن به انتهایش خواهد رساند.
بنابراین یکی دیگر از وظایف ما شیعیان برای ظهور، داشتن اتحاد و همدلی است و دعا (با دلهای بریده از همه جا) برای تعجیل در فرج است که همانا فرج ما در آن است.
برای ظهور باید خودسازی کنیم:
ظهور وقت و زمان مشخصی ندارد و ممکن است ناگهان صدای دلربای امام زمان (عج) طنین انداز شود، پس شیعه منتظر باید در تمام ابعاد زندگی خودسازی کند، هم در بعد عقیده و هم در بعد نفسانیات و اخلاق و هم در بعد عمل، چرا که نه شخص فاسد العقیده در حریم امام راه دارد و نه شخص فاسد الاخلاق و نه انسان آلوده به گناه.
برای ظهور باید آمادگی فکری و فرهنگی وجود داشته باشد:
یعنی سطح افکار مردم جهان آن چنان بالا رود که بدانند تفاوت رنگها, زبانها و سرزمینها نمی تواند نوع بشر را از هم جدا سازد، تعصبهای قبیله ای و گروهی باید برای همیشه از میان برود و فکر مسخره آمیز نژاد برتر را باید به دور انداخت.
باید یک آمادگی اجتماعی وجود داشته باشد:
مردم جهان باید از ظلم و ستم و نظامهای موجود خسته شوند و تلخی این زندگی مادی و تک بعدی را احساس کنند، حتی از اینکه ادامه این راه تک بعدی ممکن است در آینده مشکلات کنونی را حل کند ، مأیوس شوند و با دلهای بریده از همه جا برای تعجیل در فرج دعا کنند که همانا فرج ما در آن است.
کارهایی که میتوانیم برای نزدیکتر شدن ظهور انجام دهیم :
هر روز صدقه بدید برای سلامتی امام زمان عج زیرا این کار خیلی قشنگ به شمار میرود برای خدا . تو با این کار نشان میدهی که امامت برات خیلی مهم و برای سلامتیش صدقه میدی . پس خدا میبینه که تو چقدر نیاز به یک ولی معصوم داری و ظهور را به واسطه کارت نزدیکتر میکند .
هر روز صدقه بدید برای سلامتی امام زمان عج زیرا این کار خیلی قشنگ به شمار میرود برای خدا . تو با این کار نشان میدهی که امامت برات خیلی مهم و برای سلامتیش صدقه میدی . پس خدا میبینه که تو چقدر نیاز به یک ولی معصوم داری و ظهور را به واسطه کارت نزدیکتر میکند .
ختم صلوات راه بیاندازید برای تعجیل در ظهور امام زمان عج حتی در فضای مجازی .
ختم روزانه تعداد معینی دعای فرج (اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری )
بعد از هر نماز بگوییم ” اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری “
در تمام قنوت های نمازهایتان اول صلوات بفرستین با ” و عجل فرجهم ” بعد بگید ” اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری ” بعد دوباره صلوات با ” و عجل فرجهم ” . زیرا دعایی که بین دو صلوات باشد مستجات است
صبح که از خواب پا شدین سلام کنید بر امام زمان عج . زیرا خدا میداند شما با این کار دارید نشان میدهید که به مهدی عج نیاز دارید .
در روزهای ولادت و شهادت پیامبر اسلام و امامانمان و یاران انها ( مثل عباس بن علی ع یا زینب کبری یا سلمان فارسی یا علی اکبر یا علی اصغر یا … ) دعا برای فرج زیاد کنید و خدارا قسم دهید به ان شخص بزرگواری که ولادت یا شهادتش است .
در ایام عید هم چون فطر . قربان . غدیر . مبعث . نوروز . … هم زیاد دعا کنید برای فرج که بسیار مفید است .
خواندن بسیار زیاد دعای ” الهی عظم البلا ” برای ظهور و ” اللهم کن لولیک ” برای سلامتی اماممان مهدی صاحب الزمان بخوانید . تا دیدید یک زمان خالی 5 دقیقه ای برایتان پیش امد این دعاها را بخوانید . کوچکترین وقت ها را حتی . خودتون میدونید چقدر زمان ما فوت میشود در روز پس انها را با این 2 دعا پر کنید .
( مخصوص روز جمعه )
خواندن دعای ندبه . به این فکر کن که اگر عباس بن علی(ع) اگر جای تو بود میخواند این دعا را یا نه . خوب معلومه که م
یخوند . پس خودت رو عباس بکن . اگر یادت رفت بخونی و از صبح گذشت اشکال ندارد ظهر بخوانش یا جمعه شب . هرچی باشه بهتر از اینه که جمعه بگذرد و تو نخونیش . ولی صبح بهترین حالته .
خواندن دعاهای ” الهی عظم البلا . اللهم کن لولیک الفرج . دعای مخصوص روز جمعه . زیارت امام زمان در روز جمعه ” را بخوانید . اگر هم خسته شدید یک استراحت 1 ساعته بدید بعد دوباره بخوانید . البته کلا نیم ساعت طول میکشد یا شایدم کمتر.
خواندن ” دعا در غیبت امام زمان ” حتما حتما . طولانیه کمی. اما در این دعا همه ی حرف ها گفته شده . سید بن طووس میگه اگر هیچ کدام از اعمال روز جمعه را انجام ندادی این دعا را حتما بخوان و فراموشش نکن خواندنش را در روز جمعه
شجره طیبه
@shajare_tayebe
*⭕مقايسه ميان كار ابراهيم عليه السلام و رسول اكرم و كار ملكه انگلستان و كوروش*
🔽 فرق است ميان آزادى عقيده و آزادى تفكر. تفكر يعنى همان استعداد انسانى بشر كه مى تواند در مسائل، علمى و منطقى بينديشد. اين استعداد حتما بايد آزاد باشد.
پيشرفت و تكامل بشر در گرو اين آزادى است.
🔽 اما عقيده : مىدانيم هر عقيده اى ناشى از تفكر نيست.
بسيارى از عقايد بشر ناشى از يك سلسله عادتها، تقليدها و تعصبهاست نه اين كه چون فكر كرده اين عقيده را گرفته است بلكه چون عادت كرده، به اين عقيده چسبيده است.
🔽 اين عقيده نوعى انعقاد است يعنى فكر و انديشه اش به جاى اين كه باز باشد بسته و منعقد شده و بر عكس، آن قوه مقدس تفكر به دليل اين انعقاد و بستگى در درونش اسير شده.
🔽 آن آدمى كه يك سنگ يا چوب و ساخته دست خودش را مى پرستد، آيا نشسته علمى و منطقى فكر كرده و علم و منطق او وى را رسانده به اين كه اين بت را بپرستد؟
تفكر آزاد است، حالا كه تفكر آزاد است پس اين آقاى بت پرست بايد آزاد باشد براى اين كه بت را بپرستد؛ يا نه، عقل و فكر اين شخص اسير است،
🔽 بايد كارى كنيم كه عقل و فكر او را از اسارت اين عقيده آزاد كنيم، كارى را بكنيم كه ابراهيم خليل اللَّه و بت شكن كرد.( شکستن بتها بگونه ای که مردم را به اندیشیدن نسبت به عقیده خرافی شان وادار نمود ).
🔽 حال درباره اين كار ابراهيم چه بايد بگوييم؟
آيا ابراهيم كارى كرد برخلاف آزادى عقيده؟ يا كارى كرد در خدمت آزادى عقيده؟ كارى كرد در خدمت آزادى عقيده به معنى واقعى، يعنى آزادى انديشه.
🔽 يعنى ابراهيم با اين عمل ، از خودبيگانگى آنها را از آنان گرفت، آنها را به خود بازگرداند و آزادى آنان را به آنها بازگرداند.
🔽 - تعبیر قرآن نسبت به پیامد عمل ابراهیم در بین بت پرستان این است -: « فَرَجَعوا الى انْفُسِهِمْ » تعبير عجيبى است!
اينها از خودشان جدا و دور شده بودند (خود واقعى انسان عقل و فكر و منطق انسان است)،
قرآن مى گويد اين - اقدام ابراهیم در شکستن بتها- سبب شد كه دومرتبه به سوى خودشان باز گشتند و خودشان را دريافتند، گفتند كه او راست مىگويد.
🔽 ابراهيم عليه السلام مى توانست مطابق همين فلسفه اى كه اغلب فرنگيها مى گويند كه «انسان هر عقيده اى را اتخاذ كند آن عقيده محترم است» بگويد چون اين بتها مورد احترام ميليونها انسان هستند پس من هم به آنها احترام مى گزارم.
از نظر اسلام اين كار اغراء به جهل است نه خدمت به آزادى.
🔽 پيغمبر اكرم - نیز - پس از فتح مكه، به عنوان آزادى عقيده بتها را باقى نگذاشت زيرا اين بتها سمبل اسارت فكرى مردم اند.
🔽 صدها سال بود كه فكر اين مردم اسير اين بتهاى چوبى و فلزى بود كه به خانه كعبه آويخته بودند.
تمام اينها را در هم ريخت و واقعا مردم را آزاد كرد.
🔽 حال شما بياييد اين را مقايسه كنيد [با اين كه] ملكه يا پادشاه انگلستان در چند سال پيش در سفرى كه به هندوستان رفته بود وقتى كه مى خواست به تماشاى يك بتخانه برود، مردم وقتى مى خواستند داخل صحن آن بتخانه شوند كفشهايشان را مى كَندند،
او هنوز به صحن نرسيده كفشهايش را به احترام كَند و بعد، از همه آن بت پرستها مؤدبتر در مقابل بتها ايستاد.
🔽 يك عده هم گفتند ببينيد! ملت روشنفكر چقدر به عقايد مردم احترام مى گزارد!
♦️ نمى دانند كه اين نيرنگ استعمار است. استعمار مى بيند كه همين بتخانه است كه هند را به زنجير كشيده و رام استعمارگر كرده.
آن، احترام به آزادى نيست، خدمت به استعمار است.
♦️ملت هند اگر از زير بار اين خرافات بيرون بيايد باج به انگليسها نمى دهد.
🔽 يا در گذشته مى گفتند ببينيد كوروش چقدر مرد بزرگِ بزرگوارى بوده! كه وقتى به بابِل رفت و آنجا را فتح كرد تمام بتخانه ها را محترم شمرد.
اين كار از نظر يك فاتح كه سياست استعمارگرى دارد و مى خواهد مردم را بفريبد توجيه مى شود ولى از نظر بشريت چطور؟
🔽 آيا خود جناب كوروش به آن بتها اعتقاد داشت؟ نه.
كوروش چه فكر مى كرد؟ مى گفت اين اعتقاد، اين مردم را بدبخت كرده يا نه؟ بله. ولى در عين حال دست به تركيب آنها نزد، چرا؟ چون مى خواست كه آنها در زنجير بمانند. اين خيانت بود نه خدمت.
◀️ مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج24، ص: 123-120- با تلخیص و ویرایش جزئی -
گروه صالحانه
https://chat.whatsapp.com/DxOz9lU78F5JvWKuRxF3jO
شجره طیبه
@shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بحث عدالت بایستى به یك گفتمان نخبگانى تبدیل شود. باید این مسئله را دنبال کنیم و پیگیرى این بحث را رهانکنیم؛ چون زمینه خیلى زیاد است، نیاز خیلى شدید است. بیانات رهبر معظم انقلاب ( ۱۳۹۰/۰۲/۲۷)
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#تصویری
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
🔴 توصیه هایی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج)
#رهبر_معظم_انقلاب
#بیانیه_گام_دوم
#عدالت
#مبارزه_با_فساد
✨🇮🇷✨ شجره طیبه
@shajare_tayebe
VID_20201111_092713_453.mp3
1.08M
💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#صوتی
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
#رهبر_معظم_انقلاب
#روشنگری
#مبارزه_با_فساد
#مبارزه_با_تبعیض
#عدالت
✨🇮🇷✨ شجره طیبه
@shajare_tayebe
پرده نگار+درس نامه عدالت.pdf
4.06M
💠«پرده نگار و درس نامه #عدالت» مجموعه ای گردآوری شده از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که نگاهی به جایگاه «#عدالت و #عدالت_خواهی» در اندیشه معظم له دارد.این پرده نگار با رویکرد کاربردی تدوین شده و در آن سعی شده به مسائل عینی و سوال های مهم در حوزه بحث عدالت خواهی از منظر رهبر انقلاب اسلامی مسائلی مانند اهمیت عدالت و عدالت خواهی، عرصه های تحقق عدالت، چگونگی عدالت خواهی پاسخ دهد.
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#پردهنگار
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
#رهبر_معظم_انقلاب
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#بیانیه_گام_دوم
#عدالت
شجره طیبه
@shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بحث عدالت بایستى به یك گفتمان نخبگانى تبدیل شود. باید این مسئله را دنبال کنیم و پیگیرى این بحث را رهانکنیم؛ چون زمینه خیلى زیاد است، نیاز خیلى شدید است. بیانات رهبر معظم انقلاب ( ۱۳۹۰/۰۲/۲۷)
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#تصویری
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
🔴 توصیه هایی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج)
#رهبر_معظم_انقلاب
#بیانیه_گام_دوم
#عدالت
#مبارزه_با_فساد
✨🇮🇷✨ شجره طیبه
@shajare_tayebe
VID_20201111_092713_453.mp3
1.08M
💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#صوتی
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
#رهبر_معظم_انقلاب
#روشنگری
#مبارزه_با_فساد
#مبارزه_با_تبعیض
#عدالت
✨🇮🇷✨ شجره طیبه
@shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 «نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بیعدالتی در این چهار دهه، با هیچ دورهی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست.»
مقام معظم رهبری ۱۳۹۷٫۱۱٫۲۲
🔹-🔸🌹🔹-🔸
🌀 #موشن_گرافی
💠موضوع: چی بودیم و چی شدیم ...
#رهبر_معظم_انقلاب
#مبارزه_با_فساد
#مبارزه_با_تبعیض
#عدالت
✨🇮🇷✨ شجره طیبه
@shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 #موشن_گرافی
💠موضوع: معرفی کتاب عدالت و عدالت خواهی در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
🔹-🔸🌹🔹-🔸
🔹چرا باید عدالت خواه باشیم؟
🔸برای تحقق عدالت چه باید کرد؟
🔹چگونه عدالت خواهی کنیم؟
🔸بایدها و نبایدهای عدالت خواهی؟
#رهبر_معظم_انقلاب
#مبارزه_با_فساد
#مبارزه_با_تبعیض
#عدالت
✨🇮🇷✨ شجره طیبه
@shajare_tayebe
🌀#عکس_نوشت
💠حضرت آیتالله خامنهای :«در بُعد مسائل داخلی کشور؛ امام طرفدار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود؛ امام نابرابری اقتصادی را با شدت و حدت رد میکرد؛ اشرافیگری را با تلهی رد میکرد؛ به معنای واقعی کلمه امام طرفدار عدالت اجتماعی بود.» ۹۴/۳/۱۴
#عدالت_اجتماعی
#رهبر_معظم_انقلاب
#روشنگری
#مبارزه_با_فساد
#مبارزه_با_تبعیض
#عدالت
✨🇮🇷✨ شجره طیبه
@shajare_tayebe
Voice 016.m4a
7.35M
فایل صوتی باموضوع عدالت ومبارزه بافسادحجه السلام محمدزکائی کارشناس مسائل تربیتی وسیاسی
شجره طیبه
@shajare_tayebe
*⭕️ انديشه عوامانه كريّت و اعتصام علما*
🔸بعضى از مردم خيال مىكنند كه تأثير گناه در افراد يكسان نيست، در مردم عادى گناه تأثير دارد و آنها را از تقوا و عدالت ساقط مىكند ولى در طبقه علما تأثيرى ندارد، آنها يك نوع «كريّت» و يك نوع «اعتصام» دارند،
نظير فرقى كه بين آب قليل و آب كثير است كه آب كثير اگر به قدر كُر شد ديگر از نجاست منفعل نمىشود؛
🔹 در صورتى كه اسلام براى احدى كريّت و اعتصام قائل نيست، حتى براى شخص پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله.
♦️چرا مىگويد: قُلْ إِنِّي أَخافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ اى پيغمبر! بگو خود من نيز اگر معصيت كنم از عذاب روز بزرگ بيمناكم.
♦️ چرا مىفرمايد: لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ : اگر نوعى شرك در كار تو وارد شود عملت تباه خواهد شد.
همه اينها براى اين تعليم است كه تبعيضى در كار نيست،
*كريّت و اعتصام براى احدى نيست.*
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج20 ؛ ص176-با ویرایش جزئی-
شجره طیبه
@shajare_tayebe
*⏺اسلام ، دین وحدت و اتفاق*
🔽 تفرق و تشتت و نقطه مقابلش اتحاد و وحدت از مسائلى است كه قرآن روى آن خيلى تكيه مى كند.
🔽 اسلام دين وحدت و اتفاق است.
🔽 الآن كار تبليغات استعمارى به كجا رسيده كه اگر كسى سخن از وحدت اسلامى بگويد عده اى از نظر مذهبى او را تكفير مى كنند كه تو مى گويى وحدت اسلامى؟! وحدت اسلامى بر خلاف مذهب تشيع است!
🔽 على ، فداى وحدت اسلامى شد. چه كسى به اندازه على براى وحدت اسلامى احترام قائل بود؟ اين ديگران بودند كه مى بريدند و اين على بود كه وصل مى كرد.
🔽 يك آقايى روى منبر مى گفت: الحمد للَّه، يادم است كه از اول عمرم با وحدت اسلامى مخالف بودم! (خدا مثل تو را زياد نكند در اين جامعه!)
🔽 قرآن مىفرمايد:
وَ اعْتَصِموا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقوا وَ اذْكُروا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ اذْ كُنْتُمْ اعْداءً فَأَلّف بَيْنَ قُلوبِكُمْ .
آيه ديگر: وَ لا تَكونوا كَالَّذينَ تَفَرَّقوا وَ اخْتَلَفوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَيِّناتُ .
آيه ديگر: وَ لا تَنازَعوا فَتَفْشَلوا وَ تَذْهَبَ ريحُكُمْ
: مسلمين! با يكديگر تنازع و اختلاف نداشته باشيد كه فَشَل و سست مى شويد، نيروى شما گرفته مى شود، بعد بو و خاصيت از شما گرفته مى شود.
🔽 يك جمعيتى كه وحدت نداشته باشد و اختلاف داشته باشد سست است، ديگر آن بو و رايحه خوشى كه از يك جامعه واقعى اسلامى بلند مى شود از آن جامعه بلند نمى شود.
🔽 على عليه السلام در آن لحظات آخر عمرشان وصيتى كرده اند كه مجموعا بيست ماده است، يكى از آنها درباره وحدت و اتفاق است.
◀️ مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (نقش حادثه كربلا در تحول تاريخ اسلامى(پانزده گفتار))، ج25، ص: 308-307- با ویرایش جزئی -
شجره طیبه
@shajare_tayebe