eitaa logo
کانال شاخه طوبی🇮🇷
16.2هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
64 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
28.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، کتابدار و کتابخوان و کتابدان بسیارند؛ خنک آن کس که خود کتاب است و کتاب آر! فراز ۳۰۹ @shakhehtoba
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ ما از دو مسیر وارد ماورای طبیعت می شویم یکی از راه حرکت و دیگری از راه علم و ادراک. در حرکت و خروج شیء از قوه به فعل، موجودی که شیء را از قوه خارج می کند و به کمال و فعلیت می رساند را مخرج یا خارج کننده گویند. به مخرج، موجود مجرد عقلی یا از دید افلاطون الهی به لفظ مثل، به تعبیر شیخ اشراق رب النوع یا ارباب انواع، در اصطلاح قران تعبیر به فرشته و ملک شده است. در تعبیر این سویی ها و مادیون: مقارنات که قرین و همسنگ ماده هستند. و آن موجوداتی که این مادی ها را از نقص به سوی کمال اخراج می کنند را مفارقات گویند. ** علم یک حقیقتی است که مجرد از ماده و احکام ماده است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 🌸 مبنای اسم گذاری ها 🔸یکی از بزرگ ترین رهزن ها در رسیدن به حقیقت عالم، همین اسم گذاری هاست، در حجاب اسم گرفتار می شویم. در رفتن از حجاب اسما خیلی سخت است. 🔸یکی از راه های رفع حجب، راه سکوت است. 🔸در اسم گذاری ها مختاریم. الفاظ با معانی مناسبت دارند. اسم با صاحب اسم مناسبت دارد. فردی که اسم گذاری کرده با عالم هستی بی ارتباط نیست. 🔸در علم کلام می گویند: واضع اسما، خود قوم هستند و بر اساس احتیاجات آن ها اسم گذاری شده است ولی باز هم از آن طرف افاضه ی وجودی می شود "و الحق انفاض من القدس الصور" هست. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
: 🌹مراتب خداشناسی: ✨✨✨ ✍️مرتبه برخی از مومنین خالص که اطمینان خاطری در شناختِ حق ، ایشان را به هم رسیده باشد و به «علم الیقین» دانند که اوست که خالقِ کائنات و روشنی بخش ارض و سماوات است . چنانچه خود در توصیف خود فرمود « الله نور السماوات و الارض » . 🔸و از این بلندتر ، مرتبه کسی است که پیکر وجود خود را به آتش داده ، بِتمامه سوخته باشد و خاکستر گردیده . 🔸و نظیر این مرتبه در معرفت واجب ، معرفت ارباب شهود و فناست که به «عین الیقین» ، مشاهدۀ معشوق حقیقی کرده اند و از غایتِ التذاذ از آن ، وجود خود را در میان ندیده ، همه او شده اند و در هر چه می نگرند، عین او می بینند : آنان که ز جام معرفت سرشارند در خلوت دیده ، غیر را نگذارند چون در نظر بینششان غیری نیست در هرچه نظر کنند حق پندارند و از این مرتبه ، مرتبه ای بلندتر نیست.🌹 📗 ص ۱۱۳ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏
؛﷽؛ ؛┄┄┅┅┅┅┄┄ 💠 💠 ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 👈 انسان در حقيقت، معجون افعال و احوال و نيّات و سعى خود است. قوله سبحانه: إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صٰالِحٍ . (خود، کرداری است ناشایست) وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسٰانِ إِلاّٰ مٰا سَعىٰ . (و اینکه آدمی را نیست جر آنچه بکوشد. نجم/40) وَ إِنْ تُبْدُوا مٰا فِي أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحٰاسِبْكُمْ بِهِ اللّٰهُ . ( آنچه را که به دل دارید، چه آشکار کنید چه نهان بدارید، خداوند با شما بر می شماردش. بقره/285) لاٰ يُؤٰاخِذُكُمُ اللّٰهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمٰانِكُمْ وَ لٰكِنْ يُؤٰاخِذُكُمْ بِمٰا كَسَبَتْ قُلُوبُكُمْ. (خداوند شما را به سوگندهای بیهوده تان بازخواست نکند، لیک بدان چه دلهاتان اندیشیده است، کند. بقره/226) پس بدان که خدای سبحان کسی را به جهنم نمی برد، بلکه جهنمی، جهنم می شود. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
إلهی، خداخدا گفتن مجازی ما که این همه برکت دارد، اگر به حقیقت گوییم چون خواهد بود. فراز ۳۱۰ @shakhehtoba