eitaa logo
کانال شاخه طوبی🇮🇷
16.1هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
64 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
: ✨✨🌷 ✍️ جناب میبدی در فتح ثالث فاتحه ثانیه آورده است که: شیخ سعدی الدین حَمَوی ، سوار بود و به رودخانه رسید ، اسب از آب نمی گذشت ، امر کرد که آب را تیره ساختند و به گِل آلوده کردند ، و اسب درحال بگذشت ، فرمود : تا خود را می دید از این وادی عبور نمی توانست کرد . 📗 ۱۴۱ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، شکرت که در کسوتیَم، که اهل معصیت از آن شرم دارند. فراز۳۴۹ @shakhehtoba
حضرت استاد صمدی آملی4_5787129347986948335.mp3
زمان: حجم: 15.08M
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ 🔵 قوای انسان تقسیم می شود به قوای نباتی، قوای حیوانی و قوای انسانی. 🔵 قوای نباتی، آن چه که در خود متن این بدن به عنوان یک نبات است درکارند که ما در این قوا با حیوانات و نباتات با همدیگر شریکیم. 🔵 تمام قوای نباتی از خدمه و سدنه قوه مصوره هستند که قوه مصوره کارش حیرت آور است. 🔵 قوای نباتی بدن مربوط به بخش حیوانی انسان نیست، مربوط به بعد انسانی هم نیست، فقط مربوط به بعد نباتی انسان است که در آن حد در کارند. 🔵 در حقیقت مرگ، تعطیل قوای نباتی در مرتبه بدن وجسم هست وگرنه با مرگ تعطیل قوای حیوانی و قوای انسانی پیش نمی آید. 🔵 قوای نباتی مندک در جسم و بدن است کانه همه مادی اند که با انحلال جسم طبیعی، قوای نباتی از کار می افتند. 🔵 قوای نباتی در خواب در کار هستند، غذای خورده شده را قوه غاذیه گرفته، جاذبه جذب می کند، هاضمه ... . در بیهوشی هم قوای نباتی درکارند و برای همین اعضا و جوارح متلاشی نمی شوند. وپنج۱۲۵ 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
:🌷✨ ✍️ عبادت عارف : عارف به اعتبار تبرّی و تولّی ، از ماسوی الله اِعراض میکند و عبادت احرار را پیشهٔ خود می سازد ، که حضرت وصی فرمود :« من تو را بخاطر ترس از آتش جهنم تو و به شوق بهشتِ تو عبادت نمی کنم ، بلکه چون تو را شایسته عبادت یافتم عبادتت میکنم » چون که اندر هر دو عالم یار می باید مرا بابهشت و دوزخ و با حور و با غلمان چکار انسان باید نماز را قربة الی الله بخواند نه برای بهشت و جهنم. بهشت آفرین، از بهشت شیرین تر است. 🔸همت بگمارید که «بهشتی» بشوید و بهشت، مشتاق شما بشود . کمالِ اصحاب یمین، بهشت است و کمالِ بهشت، مقرّبان هستند . مقربان، سابقون، کمّلین و اولیاء الله، کمال بهشتند ولی کمال اصحاب یمین ،بهشت است . 🔸به هر حال نخستین درجه از درجات دستیابی به حق ، معرفت است ، یعنی انسان باید بداند دنبال چه می رود . بنابراین احوال جویندگان حق سه گانه باشد : زهد ، عبادت و عرفان اگرچه امکان ندارد عارف واقعی از زهد و عبادت جدا باشد . 📗 ص ۶۱ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
✏️ آن كه در حل مسائل مشكل و فتح امور مبهم از قبيل رياضيات عالی، و صنايع ظريف، بلكه در مطلـق شئون احوال و افعال خود التفات نمايد، بر وی روشن است كه با اضطراب نفـس و پريـشان خـاطری امری به وقوع نمی‌پيوندد. آنگاه كه نفس از اضطراب به در آمد و اطمينان يافت به مقـصود خـود نائـل می‌شود. همچنين در سلوک روحانی نفس مضطرب طرفی نمی‌بندد و چون مطمئن شد؛ مطمـئن شـدن همان و مخاطب به خطاب: «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ، ارْجِعِي إِلَي رَبِّكِ، رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً، فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي» 🌿 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
23.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کدام ذره هست در دار وجود دین ندارد ؟ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، این بنده از روی خود شرمنده است، چگونه از پروردگارش شرمسار نباشد. فراز۳۵۰ @shakhehtoba
حضرت استاد صمدی آملی4_5807562908300738717.mp3
زمان: حجم: 11.69M
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ 🌸 انسان است 🔸انسان حق توقف ندارد که آن حقیقت و سرشت انسانی را از دست می دهد؛ سیر انسانی، رفتن است. 🔸کسی که در حضور است به فکر گرفته اش نیست و به فکر دیگران که چه گرفته اند، هم نیست که حسودی است. 🔸لنگ لنگان هم که شده، هر اندازه که هست، نایستید. هر اندازه هست، روزی تان است. 🔸توحید تشکیک بردار نیست؛ وحدت حقه و غیرمتناهیه است. درجات مربوط به موحد است؛ " الله الصمد " درجات ندارد، تشکیک به ذات توحید برنمی گردد. در هو، غیر از هو معنایی نداریم. 🔸فاعل، خودش خودش است، کثرت ندارد؛ اسماءالله به لحاظ قوابل است وگرنه در متن خودش، وجود وجود است. همه همان هو است که تعدد برنمی دارد. 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢