eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
شب وداع با پیکر شهید جانباز “سید حسین آملی”
هیچ کتابی را در اثبات حجت قائم بهتر از قرآن نیافتم. خود قرآن، تبیان است که هیچ گاه زمین خالی از حجت با بدن عنصری نیست. هزار و یک نکته،نکته 882، ص725. @shakhehtoba
دوازدهمین امام، موسوم است به نام رسول خدا و مکنّاست به کنیه آن حضرت ، رزق و روزی جهانیان به یُمن وجود اوست و بقای دنیا به برکت بقای او، خاتم اوصیا و شرف زمین و آسمان است و او بقیة الله است در ارضش و منتقم از اعدایش، او حجت آل محمد، صاحب زمان و خلیفه رحمان، مولایمان و اماممان و فرزند امام حسن عسکری است که خدای فرجش را نزدیک گرداند. سنّش در هنگام شهادت پدر بزرگوارش پنج سال بود، لیکن خداوند در این سنّ اندک او را حکمت و فصل الخطاب عنایت فرمود و آن حضرت را آیت عالمین قرار داد. به او حکمت ارزانی داشت؛ چنان که با یحیی در کودکی چنین کرد. او را در طفولیت امام قرار داد؛ همچنان که عیسی را در گهواره به پیامبری رسانید. او از پلیدی و ناپاکی منزه است و از عصیان و نافرمانی به دور، و سیره اش سیره پدرانش می باشد و خارق عادات. قبل از تولدش از غیبت و دولتش خبر داده بودند و او صاحب شمشیر و از ائمه هدی و قائم بحق، منتظر دولت ایمان است و کسی است که خداوند به وسیله او زمین را از قسط پر نماید؛ چنان چه قبل از آن جور و جفا زمین را پر کرده است. امامت، علامه حسن زاده آملی، ص 237 238 @shakhehtoba هیچ کتابی را در اثبات حجت قائم بهتر از قرآن نیافتم. خود قرآن، تبیان است که هیچ گاه زمین خالی از حجت با بدن عنصری نیست. هزار و یک نکته،نکته 882، ص725. @shakhehtoba در بقای دنیا به وجود انسان کامل که :«لولا الحجة لساخت الارض بأهلها» در فصّ یونسی فصوص الحکم و شرح قیصری بر آن، بیانی شریف دارند. آنها تأکید می نمایند: وجود آن انسان کامل به عنایت الهی در جمیع حالات و مکان ها حراست و حفاظت می گردد و او هم به عون حق تعالی، زمین و اهلش را از تخریب و فنا مصون می سازد. همان، نکته 882، ص725 @shakhehtoba
برادرم! بنگر و عبرت بگیر، دست توسّل به دامن خاتم اوصیا و اولیا، امام زمان مهدی موعود حجة بن الحسن العسکری(ع) دراز کن که گردنه های سهمگین و هولناک در پیش داری و آن بزرگوار امیرکاروان است. نامه ها برنامه ها، علامه حسن زاده آملی، ص۳۰ @shakhehtoba
علم منشاء همه ی خوبی ها تا با عارف محبت نباشد او را سلوک دست ندهد، و محبت از معرفت است پس تا معرفت نباشد عبادت دست ندهد حضرت خاتم صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: العلم امام العمل و العمل تابعه (آخر فصل 5 عین الیقین فیض ص 5 ط 1) نکته 814 هزار و یک نکته @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزیزان من،آقایان من،خواهران من،فرزندان من ، دار دار حقیقت است. آقای من و شما، امام ملک و ملکوت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمود: أَفضَلُ النّاسِ اَنفَعُهُم لِلنّاسِ ؛ بهترین شما پیش خدا آن کسی است که نفع او،بهره او،خدمت او در اجتماع برای مردم بیشتر باشد،افضل باشد،بهتر باشد . خدا باشد در فراز و نشیب زندگی تان .خدا، خدا،خدا. خودتان را ارزان نفروشید. @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انواع قنوت در نماز حضرت استاد داود صمدی آملی در ضمن شرح مناجات خمس عشر در مسجد اعظم تجریش در شهر تهران از کتاب ریاض السالکین پنج هیئت مختلف دعا(قنوت) را بیان فرمودند. از بیان حضرت استاد داود صمدی آملی: از انحاء قنوت (مهم نیست دستها به هم چسبیده باشند یا نباشند) 1. رغبت: میل و آرزویی دارد که چیزی برای انسان حاصل شود، دستها نیمه باز، حتما ضرورت ندارد محاذی صورت هم برسد. پنجه به سوی آسمان اما نیمه باز. 2. رهبت: یک نحوه ترس هم همراه دارد. کمتر میل و شوق دارد. کف دستها کاملا باز بسوی آسمان. 3. تضرع: انگشتان دست را به راست و چپ میگرداند. 4. تبتل: انگشت ها را بالا و پایین حرکت دهد. 5. ابتهال: کف دست به سوی آسمان تا محاذی صورت، بهترین نوع تضرع و زاری (قنوتهای آیت الله بهجت نوعا به این صورت بود) @shakhehtoba
حکیم بزرگ جناب بابا افضل کاشی- قدّس سرّه الشریف- چه نیکو فرموده است: عالم درختی است که بار و ثمره او مردم است. و مردم درختی است که بار و ثمره وی خرد است. و خرد درختی است که ثمره او لقای خدای تعالی است. در دیوان راقم آمده است: یک درخت است نظام ازلی و ابدی آدم او را ثمر است و چه گرامی ثمری کیست مانند تو فرزند کریم الأبوین نفس کل مادری و عقل کل او را پدری دکارت فرانسوی گوید: فلسفه درختی است که ریشه ایش مابعدالطبیعه و تنه اش طبیعی است، و شاخه هایی که از این تنه برمی آید علوم دیگر می باشند که عمده آنها طب و اخلاق و علم الحیل است. به درس 93 و 94 کتاب دروس معرفت نفس رجوع شود. [1] پی نوشت [1] حسنزاده آملى، حسن، هزار و يك كلمه، 7جلد، بوستان كتاب(مركز چاپ و نشر دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم) - قم، چاپ: دوم، 1381 ه.ش. @shakhehtoba