eitaa logo
کانال شاخه طوبی🇮🇷
16.1هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
64 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
2.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩ما را مدافعان حرم آفریده‌اند🟫 . 🔺گرایی که او می‌داد همیشه گلوله را وسط دشمن فرود می‌آورد 🔹شهید محمود رادمهر را بسیاری از مدافعان حرم به خوبی به یاد دارند، مردی که اگر گرا می‌داد بعید بود گلوله وسط دشمن فرود نیاید 💢حضرت آیت‌الله صمدی آملی: ✍《دوستان هم رزمش از روحیه بانشاط معنوی او و اینکه تمام توفیقاتش در یگان رزم توپخانه را و گراهای دقیقش را از توسلات خاصه به محضر حضرت فاطمه می‌دانست》 @shakhehtoba
807.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مراسم وداع با شهدای خان‌طومان در ساری @shakhehtoba
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸 ❇️حضرت علامه حسن زاده آملی‌: ⬅️ اساس تقوی دو چیز است؛ 🔹1_ألتعظیم لأمر الله بزرگ شمردن امر خدا 🔹2_و ألشفقه علی خلق ألله. شفقت و دلسوزي به خلق خدا 👈هزار_و_یک_نکته ص ۳۰۹ @shakhehtoba
12.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 وقتی جناب خاتم الأنبیاء محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله و سلّم برای آخرین بار تأکید فرمود که قلم و کاغذ بیاورید چیزی بنویسم، گفتند: «حسبنا کتاب الله». قرآن هست میان ما. ما را کافی است دیگر. نمی خواهد دین باشد، قرآن باشد، آخوند نه. کتاب هست دیگر، آخوند نه. علی نباشد. آخوند نه، ملّا، نه. منهای آخوند. دین باشد منهای آخوند. ملّا نباشد. چون قرآن ترجمان می خواهد؛ قرآن بیان می خواهد، احکام، مجری می خواهد، مبیّن می خواهد، حاکم می خواهد، عامل می خواهد؛ نماینده می خواهد. قرآن باشد؛ آن را می بوسیم شب و روز چندین بار. بعد روی طاقچه خانه مان می نهیم، به سر هم می گیریم. قرآن به سر هم می کنیم و لکن منهای آخوند. قرآن که به منبر نمی آید. مردم را امر و نهی نمی کند. . @shakhehtoba
شب 28 صفر - 24 مهر 99.mp3
زمان: حجم: 12.91M
شب ۲۸ صفر ۱۳۹۹ استاد صمدی آملی حفظه الله @shakhehtoba
🚩عدم موت طبیعی معصومین و 🚩 شهادت تمامی معصومین به قتل یا سم ✍حضرت آیت‌الله صمدی آملی(مدظله) در شرحی بر کتاب نهج‌الولایه حضرت علامه حسن زاده آملی(حفظه‌الله) در اقامه براهین عقلی بر بقای بدن عنصری و عمر ابدی انسان کامل عصر(عج) به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه استناد نموده که حضرت وصی(ع) می‌فرمایند: هر گاه آدم بتواند مزاج درونی خویش را با اعتدال عالم طبیعت منطبق سازد هیچگاه بدن او دچار فساد و تباهی و مرگ نمی‌شود و از خصائص انسان کامل همین تطابق اطلاقی مراجش با مزاج عالم طبیعت است و لذا هیچ معصومی رحلت ننموده مگر به تیغ، شدت ضرب و شتم و یا سم. و از شهادت حضرت ختمی مرتب محمدمصطفی (صلی‌الله علیه وآله) در روایات اهل بیت علیهم السلام به وضوح یاد شده است. ۱- حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: والله هیچ یک از ما نیست مگر اینکه مقتول شهید است...[۱] ۲- حضرت امام حسن علیه السلام به اهل بیتشان فرمودند: من با سم از دنیا می‌روم، همان گونه که رسول الله از دنیا رفتند.[۲] ۳- سلیم بن قیس هلالی از عبدالله بن جعفر نقل می کند که حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خطبه‌ای خواندند و فرمودند: ای مردم! زمانی که من شهید شوم، علی أولی به نفس شماست، و زمانی که علی به شهادت برسد، فرزندم حسن أولی به نفس مؤمنین است.... پس علی بن ابی طالب (علیه السلام) ایستاد و در حالی که گریه می‌کرد، فرمود: پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا! آیا کشته می‌شوی؟! حضرت فرمود: بله، به وسیله سم به شهادت می‌رسم، و تو با شمشیر کشته می شوی و محاسنت از خون سرت خضاب می‌شود...[۳] ۴- مرحوم عیاشی روایت کرده است که حسین بن منذر گوید: از امام صادق (علیه السلام) در مورد قول خداوند 《 أ فإن مات أو قتل إنقلبتم علی أعقابکم》 پرسیدم: آیا قتل بوده یا موت؟ فرمود: اصحابش کردند آن چه کردند و ایشان را به شهادت رساندند.[۴] ۵- نیز عیاشی عالم و مفسر بزرگ شیعه روایت کرده است: عبد الصمد بن بشیر گوید که حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: می‌دانید پیامبر صلی الله علیه و آله درگذشت یا کشته شد. همانا خدا می‌فرماید: اگر وفات کند یا کشته شود، آیا به گذشته‌تان بر می‌گردید؟ پس پیامبر صلی الله علیه و آله قبل از مرگ مسموم شد و همانا آن دو زن (عایشه و حفصه) به او سم خوراندند. راوی گوید: پس گفتیم که: آن دو زن و پدرانشان شرورترین مخلوقات خدایند.[۵] ۶- مرحوم علی بن یونس عاملی نباطی روایتی را از حضرت امام صادق علیه السلام نقل کرده که فرمود: پیامبر (صلی الله علیه و آله) حفصه را آگاه کردند که پدرش (عمر) و ابوبکر امارت را غصب می‌کنند، حفصه این سر را برای عایشه فاش کرد و عایشه هم برای پدرش گفت و ابوبکر هم به عمر گفت . پس آن دو (ابوبکر و عمر) جمع شدند برای این که این امر زودتر اتفاق بیفتد، پیامبر را مسموم کنند[۶]. 📚 منابع [۱]- عیون أخبار الرضا (علیه السلام)، جلد ۲، صفحه ۲۸۷، طبعة منشورات الشریف الرضی. [۲]- الخرائج و الجرائح، جلد ۱، صفحه ۲۴۱. [۳]- كتاب سليم بن قيس الهلالي، صفحه ۳۶۲-۳۶۳، نشر الهادي. [۴]- تفسير العياشي، جلد ۱‏، صفحه۲۲۴، ح۱۵۳. [۵]- تفسیر العیاشي، جلد ۱، صفحه ۲۲۴. [۶]- الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم‏، جلد ‏۳، صفحه ۱۶۸. @shakhehtoba