eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
✅پیش از آنکه دست مرگ به گریبانت رسد و نفخه صور آواز دهد،خویش را فانی در باقی کن. حدیث رسول الله است که موتوا قبل أن تموتوا پیش تا صور در دهد آواز خویشتن را بکش به تیغ نیاز ⬅️1001 کلمه ⬅️علامه حسن زاده آملی روحی فدا @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩ما را مدافعان حرم آفریده‌اند🟫 . 🔺گرایی که او می‌داد همیشه گلوله را وسط دشمن فرود می‌آورد 🔹شهید محمود رادمهر را بسیاری از مدافعان حرم به خوبی به یاد دارند، مردی که اگر گرا می‌داد بعید بود گلوله وسط دشمن فرود نیاید 💢حضرت آیت‌الله صمدی آملی: ✍《دوستان هم رزمش از روحیه بانشاط معنوی او و اینکه تمام توفیقاتش در یگان رزم توپخانه را و گراهای دقیقش را از توسلات خاصه به محضر حضرت فاطمه می‌دانست》 @shakhehtoba
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸 ❇️حضرت علامه حسن زاده آملی‌: ⬅️ اساس تقوی دو چیز است؛ 🔹1_ألتعظیم لأمر الله بزرگ شمردن امر خدا 🔹2_و ألشفقه علی خلق ألله. شفقت و دلسوزي به خلق خدا 👈هزار_و_یک_نکته ص ۳۰۹ @shakhehtoba
گریه برامام حسین-قم -ج45.mp3
26.59M
جلسه ۴۵ ✳️ افاضات استاد صمدی آملی __ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 وقتی جناب خاتم الأنبیاء محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله و سلّم برای آخرین بار تأکید فرمود که قلم و کاغذ بیاورید چیزی بنویسم، گفتند: «حسبنا کتاب الله». قرآن هست میان ما. ما را کافی است دیگر. نمی خواهد دین باشد، قرآن باشد، آخوند نه. کتاب هست دیگر، آخوند نه. علی نباشد. آخوند نه، ملّا، نه. منهای آخوند. دین باشد منهای آخوند. ملّا نباشد. چون قرآن ترجمان می خواهد؛ قرآن بیان می خواهد، احکام، مجری می خواهد، مبیّن می خواهد، حاکم می خواهد، عامل می خواهد؛ نماینده می خواهد. قرآن باشد؛ آن را می بوسیم شب و روز چندین بار. بعد روی طاقچه خانه مان می نهیم، به سر هم می گیریم. قرآن به سر هم می کنیم و لکن منهای آخوند. قرآن که به منبر نمی آید. مردم را امر و نهی نمی کند. . @shakhehtoba
شب 28 صفر - 24 مهر 99.mp3
12.91M
شب ۲۸ صفر ۱۳۹۹ استاد صمدی آملی حفظه الله @shakhehtoba
🚩عدم موت طبیعی معصومین و 🚩 شهادت تمامی معصومین به قتل یا سم ✍حضرت آیت‌الله صمدی آملی(مدظله) در شرحی بر کتاب نهج‌الولایه حضرت علامه حسن زاده آملی(حفظه‌الله) در اقامه براهین عقلی بر بقای بدن عنصری و عمر ابدی انسان کامل عصر(عج) به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه استناد نموده که حضرت وصی(ع) می‌فرمایند: هر گاه آدم بتواند مزاج درونی خویش را با اعتدال عالم طبیعت منطبق سازد هیچگاه بدن او دچار فساد و تباهی و مرگ نمی‌شود و از خصائص انسان کامل همین تطابق اطلاقی مراجش با مزاج عالم طبیعت است و لذا هیچ معصومی رحلت ننموده مگر به تیغ، شدت ضرب و شتم و یا سم. و از شهادت حضرت ختمی مرتب محمدمصطفی (صلی‌الله علیه وآله) در روایات اهل بیت علیهم السلام به وضوح یاد شده است. ۱- حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: والله هیچ یک از ما نیست مگر اینکه مقتول شهید است...[۱] ۲- حضرت امام حسن علیه السلام به اهل بیتشان فرمودند: من با سم از دنیا می‌روم، همان گونه که رسول الله از دنیا رفتند.[۲] ۳- سلیم بن قیس هلالی از عبدالله بن جعفر نقل می کند که حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خطبه‌ای خواندند و فرمودند: ای مردم! زمانی که من شهید شوم، علی أولی به نفس شماست، و زمانی که علی به شهادت برسد، فرزندم حسن أولی به نفس مؤمنین است.... پس علی بن ابی طالب (علیه السلام) ایستاد و در حالی که گریه می‌کرد، فرمود: پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا! آیا کشته می‌شوی؟! حضرت فرمود: بله، به وسیله سم به شهادت می‌رسم، و تو با شمشیر کشته می شوی و محاسنت از خون سرت خضاب می‌شود...[۳] ۴- مرحوم عیاشی روایت کرده است که حسین بن منذر گوید: از امام صادق (علیه السلام) در مورد قول خداوند 《 أ فإن مات أو قتل إنقلبتم علی أعقابکم》 پرسیدم: آیا قتل بوده یا موت؟ فرمود: اصحابش کردند آن چه کردند و ایشان را به شهادت رساندند.[۴] ۵- نیز عیاشی عالم و مفسر بزرگ شیعه روایت کرده است: عبد الصمد بن بشیر گوید که حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: می‌دانید پیامبر صلی الله علیه و آله درگذشت یا کشته شد. همانا خدا می‌فرماید: اگر وفات کند یا کشته شود، آیا به گذشته‌تان بر می‌گردید؟ پس پیامبر صلی الله علیه و آله قبل از مرگ مسموم شد و همانا آن دو زن (عایشه و حفصه) به او سم خوراندند. راوی گوید: پس گفتیم که: آن دو زن و پدرانشان شرورترین مخلوقات خدایند.[۵] ۶- مرحوم علی بن یونس عاملی نباطی روایتی را از حضرت امام صادق علیه السلام نقل کرده که فرمود: پیامبر (صلی الله علیه و آله) حفصه را آگاه کردند که پدرش (عمر) و ابوبکر امارت را غصب می‌کنند، حفصه این سر را برای عایشه فاش کرد و عایشه هم برای پدرش گفت و ابوبکر هم به عمر گفت . پس آن دو (ابوبکر و عمر) جمع شدند برای این که این امر زودتر اتفاق بیفتد، پیامبر را مسموم کنند[۶]. 📚 منابع [۱]- عیون أخبار الرضا (علیه السلام)، جلد ۲، صفحه ۲۸۷، طبعة منشورات الشریف الرضی. [۲]- الخرائج و الجرائح، جلد ۱، صفحه ۲۴۱. [۳]- كتاب سليم بن قيس الهلالي، صفحه ۳۶۲-۳۶۳، نشر الهادي. [۴]- تفسير العياشي، جلد ۱‏، صفحه۲۲۴، ح۱۵۳. [۵]- تفسیر العیاشي، جلد ۱، صفحه ۲۲۴. [۶]- الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم‏، جلد ‏۳، صفحه ۱۶۸. @shakhehtoba
🚩بقای ابدی کیان تشیع 🚩علت‌ترک‌معارضه‌امام حسن 🚩 با معاویة بن ابی سفیان(صلح حسنی) 💢حضرت آیت‌الله صمدی آملی: ✍اندیشمندان و تحلیل‌گران بدانند اگر نبود ترک معارضه حسنی(صلح حسنی) امروز اثری از تشیع، اسلام و قرآن نبود. ✍امام حسن (ع) والاترین سرمایه اجتماعی یک انسان کامل یعنی آبرو و حیثیت خویش را به میدان آورد تا بقای کیان تشیع را تا ابد تضمین نماید او با تدبیر خویش کاری کرد که نقشه خبیثانه و کینه‌توزانه دشمنان برای محو کامل تشیع خنثی شد. متاسفانه حتی برخی شیعیان بی‌بصیرت در کوفه و مدینه به امام حسن می‌گفتند: 《السلام علیک یا مذل المومنین و معز الکافرین》 ✍تشیع؛ علوی‌الابتداء، فاطمی‌الانتقال، حسنی‌البقاء، حسینی‌القیام، مهدوی‌الختام است. ✍ أَبُو الْعَلَاءِ الْخَفَّافُ عَنْ أَبِی سَعِیدٍ عَقِیصَا قَالَ: قُلْتُ لِلْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیهما السلام : یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ ، لِمَ دَاهَنْتَ مُعَاوِیَةَ وَ صَالَحْتَهُ وَ قَدْ عَلِمْتَ أَنَ الْحَقَّ لَکَ دُونَهُ وَ أَنَّ مُعَاوِیَةَ ضَالٌّ بَاغٍ ؟! فَقَالَ : یَا بَا سَعِیدٍ ، أَ لَسْتُ حُجَّةَ اللَّهِ تَعَالَی ذِکْرُهُ عَلَی خَلْقِهِ وَ إِمَاماً عَلَیْهِمْ بَعْدَ أَبِی علیه السلام ؟ قُلْتُ : بَلَی قَالَ : أَ لَسْتُ الَّذِی قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله لِی وَ لِأَخِی : الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ إِمَامَانِ قَامَا أَوْ قَعَدَا ؟ قُلْتُ : بَلَی . قَالَ : فَأَنَا إِذَنْ إِمَامٌ لَوْ قُمْتُ وَ أَنَا إِمَامٌ إِذَا قَعَدْتُ ، یَا بَا سَعِیدٍ عِلَّةُ مُصَالَحَتِی لِمُعَاوِیَةَ عِلَّةُ مُصَالَحَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله لِبَنِی ضَمْرَةَ وَ بَنِی أَشْجَعَ وَ لِأَهْلِ مَکَّةَ حِینَ انْصَرَفَ مِنَ الْحُدَیْبِیَةِ أُولَئِکَ کُفَّارٌ بِالتَّنْزِیلِ وَ مُعَاوِیَةُ وَ أَصْحَابُهُ کُفَّارٌ بِالتَّأْوِیلِ یَا بَا سَعِیدٍ إِذَا کُنْتُ إِمَاماً مِنْ قِبَلِ اللَّهِ تَعَالَی ذِکْرُهُ لَمْ یجب [یَجُزْ] أَنْ یُسَفَّهَ رَأْیِی فِیمَا أَتَیْتُهُ مِنْ مُهَادَنَةٍ أَوْ مُحَارَبَةٍ وَ إِنْ کَانَ وَجْهُ الْحِکْمَةِ فِیمَا أَتَیْتُهُ مُلْتَبِساً أَلَا تَرَی الْخَضِرَ علیه السلام لَمَّا خَرَقَ السَّفِینَةَ وَ قَتَلَ الْغُلَامَ وَ أَقَامَ الْجِدَارَ سَخِطَ مُوسَی علیه السلام فِعْلَهُ- لِاشْتِبَاهِ وَجْهِ الْحِکْمَةِ عَلَیْهِ حَتَّی أَخْبَرَهُ فَرَضِیَ هَکَذَا أَنَا سَخِطْتُمْ عَلَیَّ بِجَهْلِکُمْ بِوَجْهِ الْحِکْمَةِ فِیهِ وَ لَوْ لَا مَا أَتَیْتُ لَمَا تُرِکَ مِنْ شِیعَتِنَا عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ أَحَدٌ إِلَّا قُتِلَ : ✍از أبوسعید نقل شده است که به امام حسن علیه‌السّلام گفتم چرا با معاویه و ، در حالی که یقین داشتید حق با شماست نه او، و می‌دانستید که معاویه گمراه و ظالم است ؟! در جوابم فرمودند: ای أبوسعید ! آیا من پس از پدرم بر مردم و امام آن‌ها نیستم ؟! گفتم بله. فرمود: آیا من همان کسی نیستم که پیامبر خدا در باره من و برادرم امام حسین فرموده: الحسن و الحسین امامان قاما او قعدا ؟! حسن و حسین امام هستند چه قیام کنند و چه سکوت نمایند. گفتم: بله، فرمود: بنابراین من چه قیام کنم و چه سکوت نمایم امام هستم. ای أبوسعید ! من به همان علت با معاویه صلح کردم که پیامبر خدا زمانی که از حدیبیه بازگشت، با و و صلح نمود. با این تفاوت که آنان به کافر شدند و معاویه و یارانش به کافر گشتند، ای أبوسعید ! اگر من امام و پیشوایی از جانب خداوند سبحان باشم، بنابراین نباید نحوه عملکرد من را در مورد آنچه انجام دادم، چه صلح و چه جنگ، سفیهانه دانست، حتی اگر حکمت آنچه انجام می‌دهم نامعلوم باشد. آیا نشنیده‌ای هنگامی که حضرت علیه السّلام کشتی را سوراخ کرد و آن کودک را کشت و آن دیوار را تعمیر نمود، حضرت موسی چون کارهای وی را نمی دانست به او کرد، شما نیز به خاطر جهلی که به حکمت کار من داشتید به من اعتراض کردید؛ اگر من با معاویه مصالحه نمی‌کردم از بر روی زمین باقی نمی‌ماند و همگی می‌شدند. 📚 بحار الأنوار ٫ ج44 ٫ ص2 از علل الشرایع صدوق @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضهء حضرت علامه حسن زاده آملی در روز شهادت آقا امام ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام 🚩(ع) 🔲🚩ایرانی‌قبله‌جانش‌رارهانمی‌کند 🚩 ♦️شیعیان امام رضا(ع) بدانند♦️👇 🟫🚩 ارزش سرسپردگی در آستان ولایت ♦️معروف کرخی از اکابر اهل معرفت از اصحاب امام رضا و دربان بیت امام همام بود. بسیاری از عرفا و صوفیه اهل ولایت شجره‌نامه طریقه سلسله عرفانی خویش را از ناحیه جناب معروف کرخی به امام رضا تا به شاه ولابت، قطب‌العارفین، امام‌الموحدین حضرت امیرالمومنین علی(ع) ختم می‌نمایند. ✍معروف کرخی به مسافرین سفر دریایی که به بیت امام رضا مراجعه نمودند گفت: 《در هنگام طوفان، امواج دریا را به سر معروف کرخی قسم دهید و نگران نباشید حتما دریا آرام می‌شود.》 آنان در طوفان چنین کردند و دریا به برکت قسم به سر معروف آرام شد خبر واقعه با امام رضا رسید از معروف صحت آنرا جویا شدند. امام فرمودند: یعنی کار تو بجایی رسیده که این قدر برای سرت ارزش قائل هستی و مطمئن بودی دریا به برکت سر تو آرام میشود؟ معروف عرض کرد: بله آقاجان. چرا برای سری که عمری در آستان ولایت آقاجانی چون شما خاکساری نموده ارزش قائل نباشم.》 ✍ای جانم به اهل ولایت حقیقی @shakhehtoba
شب 29 صفر - 25 مهر 99 2.mp3
20.39M
شب ۲۹ صفر ۱۴۴۲ امامزاده عبدالله آمل استاد صمدی آملی حفظه الله @shakhehtoba
بسم الله الرحمن الرحیم 🍃🌺🍃 فرمایشی از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است بدین مضمون : من بشرنی بخروج صفر بشرته بالجنه . مضمون این حدیث اگر ظاهری معنا شود که عده ای ظاهر آن را گرفتند وگمان کردند باید مانند گذشته ها درب مساجد را بزنند وزودتر از بقیه خروج صفر را بشارت بدهند و لذا مورد تمسخر عده دیگر واقع شدند ,که در این زمانه رسانه ها زودتر از همه خبر خروج صفر را میدهند ,چه نیازی به درب مسجد رفتن وبشارت به خروج صفر است ؟ اینکه کدام درست می گویند را کاری نداریم ولی مبتلا به جامعه ما همین معانی ظاهر را گرفتن وباطن را رها کردن است . آیا پیامبر اکرم احتیاجی به بشارت دارد ,او که خود بشیر ونذیر است ؟ شاید بتوان گفت که همانطور که در ماه صفر ما عزادار رحلت پیامبر مکرم صلوات الله علیه وآله هستیم ,در ربیع الاول که پس از ماه صفر است , تولد پیامبر اکرم در این ماه واقع شده است , وبهترین ایام برای ماست . وحضرت این بشارت را خروج از سنگینترین ایام به بهترین ایام بیان فرموده اند . این هم باز معنایی است وسط ومیانه ودرجای خود عالیست . اما شاید از معنای درونی آن چنین فهمیده شود که چون پیامبر عالیترین مقام آدمیت را داراست پس هر دستوری به ما داده بهترین اوامر برای خود ما و دنیا وآخرتمان است . 🍃 قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله 🍃 بگو اگر خدا را دوست دارید از من تبعیت کنید تا خدا شما را دوست بدارد . کریمه 31 ال عمران آیه کریمه در بیان تبعیت از آن مقام خاتمی است که حبیب الله است . حضرت خاتم صلوات الله علیه وآله راهی را رفته اند که حبیب الله شده اند وآن راه را به سبب رحمه للعالمین بودنشان بر تمام عالم عرضه فرمودند . اگر کسی بخواهد از ایام جدایی او و مفارقت از آن جان گرامی به ایام وصل نائل شود , چنین بشارتی را درون خود باید بدهد که : من به سبب خروج از مفارقت حضرت که همان تبعیت نکردن از اوست را به پیامبر اکرم صلوات الله علیه بشارت می دهم که مرتکب هیچ حرامی وترک واجب نشوم . چون اگر حرامی مرتکب بشوم نشانگر این است که هنوز دستورات ایشان را کامل انجام نداده ام پس درونا از حضرت جدا هستم واین صفر و فراق درونی ماست . وبشارت به الجنه را از آن مقام خاتمی دریافت نکرده ام . هرگاه من نوعی تمام اوامر و نواهی حضرت ختمی مرتبت را رعایت کردم ,بشارت داده ام که از صفر ومفارقت خارج شده ام وآنگاه حضرت خاتم بشارت ورود به الجنه که خود آن مقام محمدی وتوحید است را به ما می دهد . واگر بعضی اوامر حضرت را اطاعت وتبعیت کردم وبعضی را که مطابق هوای نفس ومیلم نبود رها کردم وتبعیت نکردم هنوز در صفر فراق هستم و از آن خارج نشدم تا بشارت الجنه را دریافت کنم . الجنه مقام خاتمی حضرت است که فرمود : 🌱 انا مدینه الحکمه و هی الجنه و انت یا علی بابها . من شهر حکمتم وآن کل جنت است (الجنه) وتو ای علی در آن ( الجنه ) هستی . 🍃🌺🍃 نقل به مضمون از سخنان حکیم الهی استاد امامی @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻 واقعه لیله‌المبیت؛ 🌻جانفشانی نفس نبی(ع) 🌻برای نجات جان نبی(ص) 📆روز اول ماه ربیع الاول ✍این شب به نام «» مزیّن است، در این شب یک حادثه مهمّ تاریخى واقع شد و آن این که در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا(ص) از مکّه به قصد هجرت به سوى مدینه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید و امیر مۆمنان على(علیه السلام) براى اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر رسول خدا(صلى الله علیه وآله) قرار گرفت. ♦️آیه شریفه ذیل در حقّ آن حضرت نازل شد: 《وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ ؛ بعضى از مردمِ (با ایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودى خدا مى‌فروشند و خداوند نسبت به بندگان مهربان است》 سال هجرت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مبدأ تاریخ مسلمانان است و تحوّلى عظیم در جهان اسلام روى داد 🔶متاسفانه تروریست‌هایی که به دفعات قصد ترور بپیامبر(ص) را داشتند با کودتایی غاصبین منصب الهیه خلافت شدند و امیرمومنان علی(ع) مدافع جان و وصی نبی(ص) متهم ردیف اول و خانه‌نشین شدند @shakhehtoba
شب 1 ربیع الاول - 26 مهر 99.mp3
13.85M
شب یکم ربیع الاول امامزاده عبدالله آمل استاد صمدی آملی حفظه الله @shakhehtoba
📝گاهی عشق عفیف و جمال را در مظاهر می بینی و عشق به این جمال های جزئی و مظاهر، آدم را تجمع حواس می دهند به حُسنِ مطلق 💿شرح فصوص الحکم،جلسهٔ۲۵۱،دقیقهٔ۵۰ 👤علامه حسن زادهٔ آملی حفظه اللّه تعالی @shakhehtoba
35.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعریف و تبیین ولایت فقیه از منظر علامه حسن زاده آملی مقام ولایت فقیه هشداری بدهد: بپایید؛ خودتان را مواظب باشید. امر می فرماید؛ نهی می فرماید؛ عین الهی است؛ امین الله است؛ جاسوس حق است؛ نماینده حق است؛ چشم حق است؛ من می خواهم این باشد اگر چنین کسی در اجتماع باشد دشمن نمی تواند میدان بگیرد! @shakhehtoba
علامه حسن زادهٔ آملی حفظه اللّه: 📝انسان بر اثر قدرت توجهش و تقویت قوهٔ خیالش بجایی میرسد که میتواند در خلوت و جلوت، تمرکز ذهن کند و هر کرا بخواهد انشاء(ایجاد) کند و ببیند در اثر تضعیف قوای طبیعی، قوهٔ خیال تقویت میشود و در خلوت، ناگهانی می‌بینید ارواح و صور و اشباحی پیش می آیند و صحبت هایی با شما میکنند.آن چیزهایی که نخواسته پیش می آیند، خوبند ، چونکه مبرای از اغراض نفسانی هستند 💿شرح فصوص الحکم،جلسهٔ۱۲۱،دقیقهٔ ۳۹ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولایت فقیه یعنی: آدم عاقلِ عالمِ الهی ِ روشن، هشدار می دهد: نخیر، نباید این را بخرید، نباید ابتیاع بکنید، نباید امضا بکنید. نباید این باشد. امر می فرماید، نهی می فرماید. عینِ الهی است. امین الله است. جاسوس حق است. نماینده حق است، چشم حق است. من می خواهم این باشد، اگر چنین کسی در اجتماع باشد، دشمن نمی تواند میدان بگیرد. @shakhehtoba