eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃 ✳️علامه حسن زاده آملی: 👈خیالات اولیاالله علّیّینی اند و خیالات بوالهوسان سِجّینی. آن خیالات فرشتگانند و آنها دیوان. آنها سماوی اند و اینها ارضی. آنها نورانی اند و اینها ظلمانی. آنها به خدا کشانند و اینها به دنیا. ⬅️تازیانه سلوک @shakhehtoba
گریه برامام حسین-قم -ج43.mp3
27.47M
جلسه ۴۳ ✳️ افاضات استاد صمدی آملی __ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت زییا از سوره مبارکه الحاقة ،آیات ۲۲ الی ۲۴ ◀️⁩قاری: استاد حاج 💠فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمِينِهِ فَيَقُولُ هاؤُمُ اقْرَؤُا كِتابِيَهْ 19 إِنِّي ظَنَنْتُ أَنِّي مُلاقٍ حِسابِيَهْ 20 فَهُوَ فِي عِيشَةٍ راضِيَةٍ 21 فِي جَنَّةٍ عالِيَةٍ «22» قُطُوفُها دانِيَةٌ 23 كُلُوا وَ اشْرَبُوا هَنِيئاً بِما أَسْلَفْتُمْ فِي الْأَيَّامِ الْخالِيَةِ 24 ⁦◀️⁩پس هر كس كه نامه عملش به دست راستش داده شود، (شادى كنان) مى‌گويد: بيائيد كتاب مرا بخوانيد. من مى‌دانستم كه با حساب خودم رو به رو خواهم شد. پس او در زندگى رضايت بخشى است. در بهشتى برين. كه ميوه‌هايش در دسترس است. به خاطر اعمالى كه در دوران گذشته انجام داده‌ايد، بخوريد و بياشاميد و گوارايتان باد. @shakhehtoba
24 صفر سالروز ریشه شروع تمام رزایای بشریت🟫 قال‌ابن‌عباس : 《الرزیه کل الرزیه ما حال بیننا و بین کتاب رسول‌الله ریشه تمام بدبختی بشریت وقتی شروع شد که همان روز پنجشنبه عده‌ای مانع از کتابت پیامبر برای سعادت ابدی بشریت شدند 》 💢حضرت آیت‌الله صمدی آملی (حفظه الله) : و عامل از محضر جناب رسول‌الله(ص) و عامل با خاتم انبیاء (ص) ✍در روایات داریم: حضرت رسول‌الله(ص)، نه تنها 《شفیع مردم》 است بلکه حتی 《شفیع همه انبیاء》 است. این‌ صحابه یک چنین آقایی(ص) داشتند. این‌ صحابه ظلمانی و نزاعی که آمدند خودشان را به بدبختی‌های دنیا دچار کردند، معرفت نداشتند که در محضر چه کسی تشرّف دارند؟! ببینید فرق رفتار دو صحابه در زمانی که پیامبر(ص) در حالت کسالت جسمی هستند و می‌خواهند از این نشئه به نشئه بالاتر تشرّف فرما شوند؛ 1⃣یک صحابه می‌گوید: این آقا(ص) هذیان می‌گوید(نعوذ بالله)؛ 2⃣اما صحابه دیگر(امام علی(ع)) می‌فرماید: همان موقعی که تو می‌گویی خاتم انبیا(ص) هذیان می‌گوید برای من هزار باب علم گشوده شد و از هر بابی از آن هزار باب هزاران باب علم باز شد. چه صحنه‌ای مشاهده می‌شود⁉️ تمام علمای اهل سنّت و تمام منابع روایی اهل سنّت، حدیث ابن‌عبّاس در واقعه‌ی زمان وفات حضرت(حدیث قرطاس و قلم یا یوم خمیس) را نقل کرده‌اند که یک عده‌ای در محضر حضرت بودند؛ بین آنان کشمکش و تنازع برخواست؛ چون جناب رسول الله(ص) فرمودند: برای من قلم و کاغذ بیاورید تا من کتابی را بنویسم که هرگز گمراه نشوید؛ یکی از صحابه در مورد پیغمبر(ص) گفت: ایشان الآن تب کرده است؛ «قد غلبه الوجع»؛ و با این حالش نمی‌تواند مطلبی بنویسد و وانگهی هذیان می‌گوید.(نعوذ بالله) خلاصه یک عده به دفاع از امر پیغمبر(ص) و یک عده هم در مخالفت با امر نبی(ص) با طرف مقابل، در محضر انسان کامل تنازع می‌کردند؛ در همین لحظه جناب خاتم انبیاء(ص) به امیرالمؤمنین(ع) که در گوشه‌ای نشسته و سکوت کرده بودند و اصلاً در بین متنازعین نبودند، فرمودند: علی جان! گوش خودت را بیاور. امام علی(ع) جلو رفتند و برگشتند؛ چند لحظه‌ای طول کشید؛ بعداً از جناب امیرالمؤمنین(ع) سؤال کردند چه اتفاقی افتاد؟ فرمودند: هزار باب به من علم یاد داد که از هر دری از این هزار باب، هزار در به روی من باز شد. ای نظام هستی! ای همه‌ی عالم! ای آقایان اهل سنّت! ای آقایان اهل تشیّع! بفرمایید! این کتاب صحنه‌ی وفات جناب رسول الله(ص) را محضر شما می‌گشاییم؛ یک شاگردی است که می‌گوید: پیغمبر(ص) هذیان می‌گوید و یک شاگرد دیگر همین لحظه از او هزار باب علم می‌گیرد. ما به دنبال این آقاجان(ع) هستیم @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩توهین‌به ساحت‌قدسی‌خاتم‌انبیا(ص) ✍24 صفر سال‌روز جسارت فاجعه‌بار به ساحت قدسی خاتم انبیا به جهت صدور حدیث قلم و قرطاس یا حدیث《یوم‌الخمیس》است. وقتی پیامبر رحمت طلب قلم و کاغذ نمودند تا امر حیاتی خلافت بلافصل علی(ع) را کتابت نمایند فرد توهین کننده گفت: 《قد غلبه الوجع انّ الرّجل لَیهجر : درد بر او غلبه کرده و این مرد قطعا دیوانه شده است》(نعوذبالله) دانشمندان اهل فن همچون حضرت آیت‌الله صمدی آملی می‌گویند: 《 این کلام فقط توهین به ساحت قدسی نبی نیست بلکه انکار اصل عصمت، رسالت و وحی است.》 🟫 📡🇮🇶 🇮🇷🖥 🟫 @shakhehtoba
گریه برامام حسین-قم -ج44.mp3
29.43M
جلسه ۴۴ ✳️ افاضات استاد صمدی آملی __ @shakhehtoba
✅پیش از آنکه دست مرگ به گریبانت رسد و نفخه صور آواز دهد،خویش را فانی در باقی کن. حدیث رسول الله است که موتوا قبل أن تموتوا پیش تا صور در دهد آواز خویشتن را بکش به تیغ نیاز ⬅️1001 کلمه ⬅️علامه حسن زاده آملی روحی فدا @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩ما را مدافعان حرم آفریده‌اند🟫 . 🔺گرایی که او می‌داد همیشه گلوله را وسط دشمن فرود می‌آورد 🔹شهید محمود رادمهر را بسیاری از مدافعان حرم به خوبی به یاد دارند، مردی که اگر گرا می‌داد بعید بود گلوله وسط دشمن فرود نیاید 💢حضرت آیت‌الله صمدی آملی: ✍《دوستان هم رزمش از روحیه بانشاط معنوی او و اینکه تمام توفیقاتش در یگان رزم توپخانه را و گراهای دقیقش را از توسلات خاصه به محضر حضرت فاطمه می‌دانست》 @shakhehtoba
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸 ❇️حضرت علامه حسن زاده آملی‌: ⬅️ اساس تقوی دو چیز است؛ 🔹1_ألتعظیم لأمر الله بزرگ شمردن امر خدا 🔹2_و ألشفقه علی خلق ألله. شفقت و دلسوزي به خلق خدا 👈هزار_و_یک_نکته ص ۳۰۹ @shakhehtoba
گریه برامام حسین-قم -ج45.mp3
26.59M
جلسه ۴۵ ✳️ افاضات استاد صمدی آملی __ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 وقتی جناب خاتم الأنبیاء محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله و سلّم برای آخرین بار تأکید فرمود که قلم و کاغذ بیاورید چیزی بنویسم، گفتند: «حسبنا کتاب الله». قرآن هست میان ما. ما را کافی است دیگر. نمی خواهد دین باشد، قرآن باشد، آخوند نه. کتاب هست دیگر، آخوند نه. علی نباشد. آخوند نه، ملّا، نه. منهای آخوند. دین باشد منهای آخوند. ملّا نباشد. چون قرآن ترجمان می خواهد؛ قرآن بیان می خواهد، احکام، مجری می خواهد، مبیّن می خواهد، حاکم می خواهد، عامل می خواهد؛ نماینده می خواهد. قرآن باشد؛ آن را می بوسیم شب و روز چندین بار. بعد روی طاقچه خانه مان می نهیم، به سر هم می گیریم. قرآن به سر هم می کنیم و لکن منهای آخوند. قرآن که به منبر نمی آید. مردم را امر و نهی نمی کند. . @shakhehtoba
شب 28 صفر - 24 مهر 99.mp3
12.91M
شب ۲۸ صفر ۱۳۹۹ استاد صمدی آملی حفظه الله @shakhehtoba
🚩عدم موت طبیعی معصومین و 🚩 شهادت تمامی معصومین به قتل یا سم ✍حضرت آیت‌الله صمدی آملی(مدظله) در شرحی بر کتاب نهج‌الولایه حضرت علامه حسن زاده آملی(حفظه‌الله) در اقامه براهین عقلی بر بقای بدن عنصری و عمر ابدی انسان کامل عصر(عج) به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه استناد نموده که حضرت وصی(ع) می‌فرمایند: هر گاه آدم بتواند مزاج درونی خویش را با اعتدال عالم طبیعت منطبق سازد هیچگاه بدن او دچار فساد و تباهی و مرگ نمی‌شود و از خصائص انسان کامل همین تطابق اطلاقی مراجش با مزاج عالم طبیعت است و لذا هیچ معصومی رحلت ننموده مگر به تیغ، شدت ضرب و شتم و یا سم. و از شهادت حضرت ختمی مرتب محمدمصطفی (صلی‌الله علیه وآله) در روایات اهل بیت علیهم السلام به وضوح یاد شده است. ۱- حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: والله هیچ یک از ما نیست مگر اینکه مقتول شهید است...[۱] ۲- حضرت امام حسن علیه السلام به اهل بیتشان فرمودند: من با سم از دنیا می‌روم، همان گونه که رسول الله از دنیا رفتند.[۲] ۳- سلیم بن قیس هلالی از عبدالله بن جعفر نقل می کند که حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خطبه‌ای خواندند و فرمودند: ای مردم! زمانی که من شهید شوم، علی أولی به نفس شماست، و زمانی که علی به شهادت برسد، فرزندم حسن أولی به نفس مؤمنین است.... پس علی بن ابی طالب (علیه السلام) ایستاد و در حالی که گریه می‌کرد، فرمود: پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا! آیا کشته می‌شوی؟! حضرت فرمود: بله، به وسیله سم به شهادت می‌رسم، و تو با شمشیر کشته می شوی و محاسنت از خون سرت خضاب می‌شود...[۳] ۴- مرحوم عیاشی روایت کرده است که حسین بن منذر گوید: از امام صادق (علیه السلام) در مورد قول خداوند 《 أ فإن مات أو قتل إنقلبتم علی أعقابکم》 پرسیدم: آیا قتل بوده یا موت؟ فرمود: اصحابش کردند آن چه کردند و ایشان را به شهادت رساندند.[۴] ۵- نیز عیاشی عالم و مفسر بزرگ شیعه روایت کرده است: عبد الصمد بن بشیر گوید که حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: می‌دانید پیامبر صلی الله علیه و آله درگذشت یا کشته شد. همانا خدا می‌فرماید: اگر وفات کند یا کشته شود، آیا به گذشته‌تان بر می‌گردید؟ پس پیامبر صلی الله علیه و آله قبل از مرگ مسموم شد و همانا آن دو زن (عایشه و حفصه) به او سم خوراندند. راوی گوید: پس گفتیم که: آن دو زن و پدرانشان شرورترین مخلوقات خدایند.[۵] ۶- مرحوم علی بن یونس عاملی نباطی روایتی را از حضرت امام صادق علیه السلام نقل کرده که فرمود: پیامبر (صلی الله علیه و آله) حفصه را آگاه کردند که پدرش (عمر) و ابوبکر امارت را غصب می‌کنند، حفصه این سر را برای عایشه فاش کرد و عایشه هم برای پدرش گفت و ابوبکر هم به عمر گفت . پس آن دو (ابوبکر و عمر) جمع شدند برای این که این امر زودتر اتفاق بیفتد، پیامبر را مسموم کنند[۶]. 📚 منابع [۱]- عیون أخبار الرضا (علیه السلام)، جلد ۲، صفحه ۲۸۷، طبعة منشورات الشریف الرضی. [۲]- الخرائج و الجرائح، جلد ۱، صفحه ۲۴۱. [۳]- كتاب سليم بن قيس الهلالي، صفحه ۳۶۲-۳۶۳، نشر الهادي. [۴]- تفسير العياشي، جلد ۱‏، صفحه۲۲۴، ح۱۵۳. [۵]- تفسیر العیاشي، جلد ۱، صفحه ۲۲۴. [۶]- الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم‏، جلد ‏۳، صفحه ۱۶۸. @shakhehtoba
🚩بقای ابدی کیان تشیع 🚩علت‌ترک‌معارضه‌امام حسن 🚩 با معاویة بن ابی سفیان(صلح حسنی) 💢حضرت آیت‌الله صمدی آملی: ✍اندیشمندان و تحلیل‌گران بدانند اگر نبود ترک معارضه حسنی(صلح حسنی) امروز اثری از تشیع، اسلام و قرآن نبود. ✍امام حسن (ع) والاترین سرمایه اجتماعی یک انسان کامل یعنی آبرو و حیثیت خویش را به میدان آورد تا بقای کیان تشیع را تا ابد تضمین نماید او با تدبیر خویش کاری کرد که نقشه خبیثانه و کینه‌توزانه دشمنان برای محو کامل تشیع خنثی شد. متاسفانه حتی برخی شیعیان بی‌بصیرت در کوفه و مدینه به امام حسن می‌گفتند: 《السلام علیک یا مذل المومنین و معز الکافرین》 ✍تشیع؛ علوی‌الابتداء، فاطمی‌الانتقال، حسنی‌البقاء، حسینی‌القیام، مهدوی‌الختام است. ✍ أَبُو الْعَلَاءِ الْخَفَّافُ عَنْ أَبِی سَعِیدٍ عَقِیصَا قَالَ: قُلْتُ لِلْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیهما السلام : یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ ، لِمَ دَاهَنْتَ مُعَاوِیَةَ وَ صَالَحْتَهُ وَ قَدْ عَلِمْتَ أَنَ الْحَقَّ لَکَ دُونَهُ وَ أَنَّ مُعَاوِیَةَ ضَالٌّ بَاغٍ ؟! فَقَالَ : یَا بَا سَعِیدٍ ، أَ لَسْتُ حُجَّةَ اللَّهِ تَعَالَی ذِکْرُهُ عَلَی خَلْقِهِ وَ إِمَاماً عَلَیْهِمْ بَعْدَ أَبِی علیه السلام ؟ قُلْتُ : بَلَی قَالَ : أَ لَسْتُ الَّذِی قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله لِی وَ لِأَخِی : الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ إِمَامَانِ قَامَا أَوْ قَعَدَا ؟ قُلْتُ : بَلَی . قَالَ : فَأَنَا إِذَنْ إِمَامٌ لَوْ قُمْتُ وَ أَنَا إِمَامٌ إِذَا قَعَدْتُ ، یَا بَا سَعِیدٍ عِلَّةُ مُصَالَحَتِی لِمُعَاوِیَةَ عِلَّةُ مُصَالَحَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله لِبَنِی ضَمْرَةَ وَ بَنِی أَشْجَعَ وَ لِأَهْلِ مَکَّةَ حِینَ انْصَرَفَ مِنَ الْحُدَیْبِیَةِ أُولَئِکَ کُفَّارٌ بِالتَّنْزِیلِ وَ مُعَاوِیَةُ وَ أَصْحَابُهُ کُفَّارٌ بِالتَّأْوِیلِ یَا بَا سَعِیدٍ إِذَا کُنْتُ إِمَاماً مِنْ قِبَلِ اللَّهِ تَعَالَی ذِکْرُهُ لَمْ یجب [یَجُزْ] أَنْ یُسَفَّهَ رَأْیِی فِیمَا أَتَیْتُهُ مِنْ مُهَادَنَةٍ أَوْ مُحَارَبَةٍ وَ إِنْ کَانَ وَجْهُ الْحِکْمَةِ فِیمَا أَتَیْتُهُ مُلْتَبِساً أَلَا تَرَی الْخَضِرَ علیه السلام لَمَّا خَرَقَ السَّفِینَةَ وَ قَتَلَ الْغُلَامَ وَ أَقَامَ الْجِدَارَ سَخِطَ مُوسَی علیه السلام فِعْلَهُ- لِاشْتِبَاهِ وَجْهِ الْحِکْمَةِ عَلَیْهِ حَتَّی أَخْبَرَهُ فَرَضِیَ هَکَذَا أَنَا سَخِطْتُمْ عَلَیَّ بِجَهْلِکُمْ بِوَجْهِ الْحِکْمَةِ فِیهِ وَ لَوْ لَا مَا أَتَیْتُ لَمَا تُرِکَ مِنْ شِیعَتِنَا عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ أَحَدٌ إِلَّا قُتِلَ : ✍از أبوسعید نقل شده است که به امام حسن علیه‌السّلام گفتم چرا با معاویه و ، در حالی که یقین داشتید حق با شماست نه او، و می‌دانستید که معاویه گمراه و ظالم است ؟! در جوابم فرمودند: ای أبوسعید ! آیا من پس از پدرم بر مردم و امام آن‌ها نیستم ؟! گفتم بله. فرمود: آیا من همان کسی نیستم که پیامبر خدا در باره من و برادرم امام حسین فرموده: الحسن و الحسین امامان قاما او قعدا ؟! حسن و حسین امام هستند چه قیام کنند و چه سکوت نمایند. گفتم: بله، فرمود: بنابراین من چه قیام کنم و چه سکوت نمایم امام هستم. ای أبوسعید ! من به همان علت با معاویه صلح کردم که پیامبر خدا زمانی که از حدیبیه بازگشت، با و و صلح نمود. با این تفاوت که آنان به کافر شدند و معاویه و یارانش به کافر گشتند، ای أبوسعید ! اگر من امام و پیشوایی از جانب خداوند سبحان باشم، بنابراین نباید نحوه عملکرد من را در مورد آنچه انجام دادم، چه صلح و چه جنگ، سفیهانه دانست، حتی اگر حکمت آنچه انجام می‌دهم نامعلوم باشد. آیا نشنیده‌ای هنگامی که حضرت علیه السّلام کشتی را سوراخ کرد و آن کودک را کشت و آن دیوار را تعمیر نمود، حضرت موسی چون کارهای وی را نمی دانست به او کرد، شما نیز به خاطر جهلی که به حکمت کار من داشتید به من اعتراض کردید؛ اگر من با معاویه مصالحه نمی‌کردم از بر روی زمین باقی نمی‌ماند و همگی می‌شدند. 📚 بحار الأنوار ٫ ج44 ٫ ص2 از علل الشرایع صدوق @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضهء حضرت علامه حسن زاده آملی در روز شهادت آقا امام ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام 🚩(ع) 🔲🚩ایرانی‌قبله‌جانش‌رارهانمی‌کند 🚩 ♦️شیعیان امام رضا(ع) بدانند♦️👇 🟫🚩 ارزش سرسپردگی در آستان ولایت ♦️معروف کرخی از اکابر اهل معرفت از اصحاب امام رضا و دربان بیت امام همام بود. بسیاری از عرفا و صوفیه اهل ولایت شجره‌نامه طریقه سلسله عرفانی خویش را از ناحیه جناب معروف کرخی به امام رضا تا به شاه ولابت، قطب‌العارفین، امام‌الموحدین حضرت امیرالمومنین علی(ع) ختم می‌نمایند. ✍معروف کرخی به مسافرین سفر دریایی که به بیت امام رضا مراجعه نمودند گفت: 《در هنگام طوفان، امواج دریا را به سر معروف کرخی قسم دهید و نگران نباشید حتما دریا آرام می‌شود.》 آنان در طوفان چنین کردند و دریا به برکت قسم به سر معروف آرام شد خبر واقعه با امام رضا رسید از معروف صحت آنرا جویا شدند. امام فرمودند: یعنی کار تو بجایی رسیده که این قدر برای سرت ارزش قائل هستی و مطمئن بودی دریا به برکت سر تو آرام میشود؟ معروف عرض کرد: بله آقاجان. چرا برای سری که عمری در آستان ولایت آقاجانی چون شما خاکساری نموده ارزش قائل نباشم.》 ✍ای جانم به اهل ولایت حقیقی @shakhehtoba
شب 29 صفر - 25 مهر 99 2.mp3
20.39M
شب ۲۹ صفر ۱۴۴۲ امامزاده عبدالله آمل استاد صمدی آملی حفظه الله @shakhehtoba