eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَومَ الْوُرُودِوَثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِوَأَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ(علیه السلام)
إلهی، چگونه حاضر نباشم که معلومِ تو بلکه علمِ توام. (وَسِعَ رَبّی کُلُّ شیءٍ عِلْماً) فراز ۲۶۱ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال علامه حسن زاده آملی_۲۰۲۳_۱۰_۱۲_۰۵_۴۹_۳۸_۹۲۴.mp3
637.2K
این مجاهده هست انسان هیچگاه از این مجاهده خالی نیست انطور به انتظار بنشینید که یک روز هیچ کار نداشته باشید این نشئه شده باشه دارالسلام گلشن شده باشه که در او تشایع و تنازع نباشه، نیست 👈مگر حضرت مهدی موعد قطب عالم امکان ولی الله اعظم که امیدواریم این قیام شکوهمند اسلامی ما پیوند و پیوستگی اش به ان قیام جانانه حضرت ولی الله اعظم بوده باشد 👈وقتی آن جناب به اذن الله به فرمان الهی که هر وقت او مصلحت می داند قیام فرموده است، آن وقت هست که همانطور که سر زبان ما هست گرگ و میش با هم از یک مشرب آب می خورند که عدل مطلق در عالم حاکم است که قران در متن اجتماع بشر، زندگی مردم مطلقا شرق و غرب در اقصی نقاط کره، در تمام اقالیم قران پیاده می شود 👈و حقایق الهی حکومت می فرماید، انگاه بله تا زمان ظهور حضرت بقیه الله که لفظ چقدر شیرین که ائمه ما به دهن ما گذاشته اند بقیه الله دنباله خدا نمونه خدا اثر الهی نمودار حق بقیه الله دنباله کمال مطلق ایشان که ظهور فرمودند انگاه انچنان خواهد شد و الان به ما فرمودند، مبادا شما خاموش بنشینید که دشمن ها در لباس اهل ایمان و به زبان من امام زمان در می آیند که ریشه دین و آیین و سعادت مردم را قطع بنمایند. ___________________ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• «إِلَهِی کَفَى لِی عِزّاً أَنْ أَکُونَ لَکَ عَبْداً وَ کَفَى بِی فَخْراً أَنْ تَکُونَ لِی رَبّا». استاد حسن‌زاده آملی اهل دنیا نبود. هر گاه سخن دنیا و چرب و شیرین آن به میان می‌آمد، از «دنیا» تبری می‌جست. وابسته نبود؛ نه به پست و مقام و نه به جاه و موقعیت. انسانی بود که بندگی خدا را برای خود، بهترین عنوان می‌دانست. همان فرمایش امام امیرالمؤمنین (ع) که به درگاه الهی عرضه می‌دارد: «کفی بی فخراً ان تکون لی ربا و کفی بی عزاً ان اکون لک عبدا» بارالها! در عزت من همین بس که من بنده تو هستم و در فخر و مباهات و افتخار من همین بس که تو «رب» من هستی. «انت کما احب فجعلنی کما تحب» تو همان‌گونه هستی که من دوست دارم. تو هم من را همان‌گونه قرار بده که تو دوست می‌داری. حضرت استاد اینگونه بود. بندگی خدا را برای خودش بالاترین عزت می‌دانست و مربوب بودن به ربوبیت حضرت حق را برای خودش بالاترین فخر و افتخار به حساب می‌آورد و چیزی از خدا، جزء خود خدا نمی‌خواست. می‌فرمود اگر بهشت شیرین است، بهشت‌آفرین شیرین‌تر است. می‌فرمود «حلوا» به کسی ده که محبت نچشیده است. به نقل از استاد رمضانی کانال شاخه طوبی در نرم افزار پیام رسان ایتاو تلگرام🌹 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
إلهی، چگونه حاضر نباشم که معلومِ تو بلکه علمِ توام. (وَسِعَ رَبّی کُلُّ شیءٍ عِلْماً) فراز ۲۶۱ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
بیانات حضرت علامه حسن زاده درباره ماه رجب ماه ولايت:   شهر مبارك ولايت به شما روى آورده، ان شاءالله، از رجبيون بوده باشيد. كسانى كه مى ‏خواهند مقامات ليالى قدر و شهرالله را ادراك كنند، از ابتداى شهر ولايت، كه ماه رجب است، خودشان را آماده مى ‏كنند، بعد از شهر ولايت، شهر رسول الله است و بعد از آن شهرالله است، غرض از اول ماه رجب، رجبيون اهل ولايت، كسانى كه مى ‏خواهند ادراك شهرالله كنند، خودشان را مواظب و مراقبند كه عمده آن است كه اين حقايق در آدم تحقق يابد. اينها كه مى ‏خوانيم عرفان نظرى است. خواندن درس طب چيزى است، اما عملى ‏اش چيز ديگر است. آن دانستن فرمول و قواعد و فراگرفتن حرفى است، و اجرا كردن در مقام عمل حرفى است ديگر. عرفان عملى ورزيده شدن و ورزش كردن و پياده كردن در متن ذات خود، و چشيدن و يافتن است، غير از عرفان نظرى كه آگاهى به مفاهيم اسماء و عبارات بوده و دانايى مفهومى است و غير از آن دارايى حقيقى است. خداوند، إن شاءالله، شما را مؤيد بدارد، جانى پيدا كنيد كه اگر كتاب و اصطلاح و الفاظ را كنار بگذاريد. زبان حال شما اين بوده باشد: من آنچه خواندم همه از ياد من برفت الا حديث دوست كه تكرار مى‏ كنم‏ يك وجود قرآنى و يك انسان الهى شويد و بچشيد و بياييد و برسيد كه: ايام خوش آن بود كه با دوست به سر شد باقى همه بى ‏حاصلى و بى ‏خبرى بود اگر چنانچه اين كتاب‏ها و درس و بحث آدم را براى ابدش درست نسازد اين تلاش‏ها بى ‏فايده است. تأمل در ابد بفرماييد , ابد، يعنى هستيم كه هستيم. داريم خودمان را در اين مقطع زمان و در اين نشأه، كه مزرعه است، براى ابد مى ‏سازيم: «اقرء و ارق». خداوند، إن شاءالله، سر شما را به اسرار ولايت نورانى بفرمايد و ما هم در اين دعاى خير با شما شريك بوده باشيم. ______________ ره - اربعه جلد سوم صفحه ۴۳ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید با لینک لطفا 🙏💢
📗کتاب حدیث آن قدوه ی عالمیان امام باقر را در اقسام قلب، زینت و زیور این گرامی نامه قرار دهیم: «القلوب ثلاثة: قلب منكوس لايعي شيئاً من الخير و هو قلب الكافر، و قلب فيه نكتة سوداء فالخير و الشر فيه يعتلجان فأيهما كانت منه غلب عليه، و قلب مفتوح فيه مصابيح تزهر و لايطفأ نوره إلى يوم القيمة و هو قلب المؤمن.» ترجمه ی حدیث شریف به اختصار اینکه دلها سه گونه اند: دل سرنگون که هیچ خیری را نگاه نمی دارد و آن دل کافر است، و دلی که در آن خجکی (نقطه ای) سیاه است، خیر و شر در آن در کشتی و کشمکش اند. پس هر کدام از آن دو شده است، همان بر وی چیره خواهد شد، و دلی که گشوده است، در آن چراغ‌هایی می درخشند و تا روز رستاخیز خاموش نمی شوند و آن دل مؤمن است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
💫 أین الرّجبیّون؟💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، چگونه از عهدۀ شکر برآیم که این بی نام و نشان را سر و سامان داده ای. فراز ۲۶۲ @shakhehtoba
4_5899875271753859146.mp3
14.5M
۷۴ شرح _کتاب_معرفت_نفس 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 🌸 وجود و حدود 🔸هرگز وجود، وجود را از بین نمی برد پس شر به لحاظ حد هست نه وجود. 🔸وجود به وجود نیامده بلکه حد به وجود می آید که همین هم به نوعی تسامح است و باید گفت: حد آمده. 🔸تا کی و از کی، حرف از حدود است. 🔸حضرت آقا می فرمایند: اعتقاد من این است که حق عین خلق است و خلق عین حق، منتهی حد را بردار، حق را بگذار. ۷۴ شرح _کتاب_معرفت_نفس 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ هر موجودی را به دو لحاظ یکی به لحاظ وجودش و یکی هم به لحاظ حد داشتنش می توانید ملاحظه کنید. اگر موجودات را به لحاظ وجود نگاه بفرمایید، وجود از آن نظر که هستی هست، شر نیست بلکه نیستی شر محسوب می شود. حال آن که ما در نظام وجود عدم و نیستی، نداریم. ** اگر موجودات را به لحاظ این که محدود به حد خاصی هستند نگاه کنیم باز هم شر پیش نمی آید. تنها جایی که ممکن است حرف از شر به میان آید، در قیاس موجودی با موجود دیگر است. مثلا گرگ برای گوسفند و صدام برای مردم شر محسوب می شوند که تازه این هم نظر بدوی است و براساس قیاس است. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ @shakhehtoba 🔸اگر شما هر شیئی را که می یابی به حد او کار نداشته باشید، بلکه اصل وجودش را دنبال بفرمائید، و این یک مطلب اگر درست جا بیفتد می بینید وجود هر چیزی می شود حق و همه می شوند یک حقیقت یعنی خدا. این جا دیگر نفرمائید خدا یعنی آفتاب زیرا تا فرمودید آفتاب به سراغ حد رفتید و از مقصود دور شدید و سرّ این که این شبهه پیش می آید این است که جنابعالی هر چه در ذهن خود داری تصویر می کنی، و مرتبا" در حدود دور می زنی، بعد هم دلت می خواهد یک خدای حدّ دار و محدود درست کنی!! انسان باید خود را از حدود تخلیه کند تا حقیقت جانش به وجود تحلیه گردد. 🔸آن جا هم که شیخ شبستری فرمود: اگر یک ذره را برگیری از جای خلل یابد همــه عالــم سراپای منظور از جایگاه هر چیزی قائده آن است و قائده هر چیزی وجود است که اگر بخواهی وجود او را بردارید وجود همه ی عالم برداشته می شود اما اگر حدّ را بردارید چون حدّ قابل تبدیل است اشکالی را ایحاد نمی کند. ۷۴ شرح _کتاب_معرفت_نفس 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢