eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال شاخه طوبی
♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه #هفتاد_و_ششم 💠#سوره_توحيد سوره: 1) اخلاص، يعنى خالصانه او را مىستا
♻️ نماز معراج عشق 💠تسبيحات اربع، اركان عرشند ♦️سبحانَ اللّهِ والحمدلِلّه ولاإلهَ إلاّاللّه واللّهُ أكْبَر 🔸در ركعت سوم وچهارم نمازهاى شبانه روزى، اين چهار جمله را سه بار قرائت كند ومىتواند به جايش سوره حمد را آهسته، يك‏بار بخواند. ♦️ترجمه: سبحان الله: خدا منزّه از نقص ماسِوى است. 🔸والحمدلِلّه: سپاس مخصوص خداوند است. 🔸ولاإلهَ إلاّاللّه: ماسوى همه آيتند وفانى در ذات اللّه. 🔸واللّه أكبر: خدا بزرگ‏تر از وصف ماست. 💠اركان عرش ♦️فى الفقيه والمجالس والعِلَل للصّدوق: روى عن الصادق (عليه السلام): انّه سئل لِمَ سُمّى الكعبة كعبة؟ ♦️قال: «لأَنّها مربعة، فقيل لَه: وَلِمَ صارتْ مُربعة؟ قال: لأنّها بِحذاء البيت المعمور وهومربع، فقيل له: وَلِمَ صارَ البيت المعمور مُربّعاً؟ قال لأَنّه بحذاء العرش وهومربع، فقيل لَه: ولِمَ صار العرش مربّعاً؟ قال: لأنّ الكلمات التى بُنِى عليهاالإسلام مربّعٌ: سبحان اللّه والحمدللّه ولاإلهَ إلاّاللّه واللّه أكبر»(40). ♦️از امام صادق (عليه السلام) سؤال شد، چرا كعبه را كعبه ناميدند؟ فرمود: چون مربّع است. پرسيدند: چرا مربع شد؟ فرمود: چون مقابل بيت المعمور است وآن مربع است. پرسيدند: چرا بيت المعمور مربّع شد؟ فرمود: چون محاذى عرش است كه آن مربّع است. پرسيدند: چرا عرش مربّع شد؟ فرمود: چون كلماتى كه اركان بناى اسلام است، چهار است: سُبحان اللّهِ والحمدللّهِ ولاإلهَ إلااللّه واللّهُ أكبر. ♦️اين اركان به چهار رنگ: سپيد، زرد، سبز وسرخ است كه به تدريج از صفا وخلوص، به تندى و تيرگى مىرود وبه ظلمت وتيرگى نمىرسد. ♦️اول سبحان اللّه: تنزيه است (سفيد صرف = ذات بىنشان). ♦️دوم والحمد للّه: سپاس خداست به صفات جمال (زردى، تجلّى ذات، در خلق). ♦️سوم لا إله إلاّ اللّه: نفى ماسوى واثبات حق (سبزى مبدأ نعمت وحيات). ♦️چهارم واللّه اكبر توحيد اعظم: غلبه وحدت ونفى كثرت (سرخ متناسب غلبه وحدت و محو كثرت و فناى در ذات). ♦️توضيح: بيت المعمور آسمان هفتم است وعرش، علم است واركانش، ملائكه، نوح و ابراهيم وموسى وعيسى از اولين ومحمد وعلى وحسن وحسين (عليهم السلام) از آخرين. 40). مجمع‏البيان، ج1، ص203؛ الميزان، ج8، ص174؛ قاضى سعيد قمى، شرح توحيد صدوق، ج1، ص520؛ هزار و يك نكته، نكته 741. 📚منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
🎍🌻🎍🌻🎍🌻🎍🌻 🌻🎍🌻 🎍🌻 🌻 🌻 چرا خداوند به پیغمبر در گفت: " بلّغ ما اُنزل الیک" «آن­ چه به تو نازل شده است به مردم بیان کن و برسان»؟ چون آن­ چه به عنوان باید از طریق پیامبر گفته­ می­ شد، پیش از آن گفته­ شده­ بود؛ اما چون به بیان نیامده بود، درقلمرو دین قرار نگرفته بود. دین آن هایی را می گویند که بیان شده باشد و گرنه، پیامبر حقایق فراوانی را در معراج گرفته است اما همه­ ی آن حقایق را بیان نکرد. حتی حضرت باقر(علیه السلام) فرمود: جدّ ما، با احدی در کنه آن­ چه با خود یافته­ بود سخن نگفت. پس معلوم است یافته­ های حضرت خاتم که هنوز به بیان نیامده است، با احدی مطرح نشده­ است. 💐 @Shakhehtoba 💐 و علی(علیه السلام) در پیامبر بیان شده بود، روز غدیر تنها اظهار آن بود. پیامبر «من کنت مولاه» را از قبل گرفته بود ونه در روز غدیر. در واقع، آن را در معراج هایش گرفته بود. در واقع تا قبل از غدیر، فقط آن ها را به بیان نیاورده بود، نه این که از آن مطلع نباشد. لذا ما تبلیغ را از مقام اظهار می­ گیریم نه مقام ایجاد. پس، از آیه ی "یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّک"َ ما این­ گونه استظهار می­ کنیم که مقام است، نه این­ که خداوند به پیامبر بگوید روز غدیر علی را از طرف ما جعل کن؛ چرا که این جعل را پیامبر از قبل از خداوند گرفته بود. این غدیر تنها مقام تبلیغ است. یعنی آن­ چه را قبلا گرفته ای و تا کنون مخفی داشته­ ای رابیان کن. خلافت علی (ع) و فرزندانش به همان جعلی است که رسالت پیامبر است، لذا غدیر را مقام ظهور می­ گیریم. یعنی به همان جعل رسول الله به مقام نبوت و رسالت، امیرالمومنین هم به مقام خلافت مجعول است. ▬▬▬▬ஜ۩🦋۩ஜ▬▬▬▬ 📚سخنرانی حضرت استاد در محرم سال 93 ▬▬▬▬ஜ۩🦋۩ஜ▬▬▬▬ 💐 @Shakhehtoba 💐 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
همه چیز ملکوت دارد_۲۰۲۳_۰۷_۰۴_۰۵_۳۳_۲۰_۴۳۰.mp3
512.2K
سلسله حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) ,دارند کاری از گروه 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 💢
✏️ آن كه در رشد خود دقّت كند، می‌بيند كه او را دو گونه غذا بايد: غذایی كه مایه پرورش تن اوست و غذایی كه مايه پرورش روان اوست، و هـر یک را دهانی خاص است. دهان آن، دهان است، و دهان اين گوش، نه از غذای تن روان پرورش می‌يابد و فربه می‌شود، و نـه از غذای روان تن. آب مظهر و ظلّ حيات و علم است، و تن مرتبه نازله نفس و ظلّ آن است، تن تشنه آب خواهد كه ظلّ حيات است، و روان تشنه علم خواهد كه اصل آن است. امام ملک و ملكوت، صادق آل محمّد در تفسير طعام كريمه «فَلْينظُرِ الْإِنْسانُ إِلى طَعامِهِ» فرمود:«عِلمُهُ ألَّّذي يأخذه عمَّن يأخذه». بنگر كه غذای جسم و جان تو چگونه است؟ و بدان كه غذا با همه اختلاف انواع و ضروب آن، مظهر صفت بقا و از سَدَنه اسم قیّوم و بـا مغتذی مسانخ است، و تغذّی حب دوام ظهور اسم ظاهر و احكام آن است. 🌿 @shakhehtoba
🍀هر کجا که بنگری روی خداست .... وجه الشی‏ء هو الشی‏ء بوجه، قوله (سبحانه): فَأَیْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ (سوره بقره، آیه 116). 📗 کلمه 573 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
کانال شاخه طوبی
. 🔴#کانال_شاخه_طوبی #حضور_و_مراقبت #مجلس_هفتم #درس_چهل_و_سوم ♦️#حضور_و_عدم_اشتغال_ب
. 🔴 ♦️ 🔺در مسأله امامت،آنچه مهم است،تصرفات متعارف نیست. آنها به اسرار نظام هستی علم پیدا می کنند،می چشند و اسرار عالم را می یابند. 🔺این بزرگواران (اهل بیت علیهم السلام) در حضور مطلق هستند و مظهر اسم شریف "یا من لا یشغله شأن عن شأن"شده اند. 🔺هر چه را که می بینیم،همه شؤون وجودی یک حقیقتند و احکام هر شأن را نمی توان در شأن دیگر پیاده کرد.احکام شؤون وجود نباید با احکام حقیقت وجود خلط شود.وجود در یکجا خود را طوری نشان داده و در جای دیگر طوری دیگر.آب غیر آتش است. 🔺همین یک وجود نفس،در یک شأن به صورت چشم خودش را تجلی داده و احکامی دارد و همین یک نفس ناطقه است که در یک شأن دیگر،خودش را به صورت گوش تجلی داده است. 🔺نفس یک حقیقت است و این یک حقیقت در این همه شؤون،در تجلی است.اما هر یک از این شؤون برای خود اقتضایاتی دارند. #درس_چهل_و_چهارم استاد 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا