✨﷽✨
‼️✅❓#پیش_بینی #استهلال #ماه_شوال ۱۴۴۳‼️
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙
📜 به اطلاع علماء، فضلاء، اساتید و دیگر مردم عزیز می رسانیم، وضعیت هلال ماه شوال المکرم به شرح ذیل می باشد:
1️⃣ مبنای #اختلاف_آفاق و چشم #غیر_مسلّح:
#امام_خمینی (رحمه الله) ، آیات عظام #سیستانی، #شبیری_زنجانی، #مکارم_شیرازی و...
2️⃣ مبنای #اختلاف_آفاق و چشم #مسلّح:
مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله العظمی #خامنه_ای (مدّ ظله العالی)
3️⃣ مبنای #اتّحاد_آفاق و چشم #غیر_مسلّح:
➖ الف) آیات عظام #خوئی، #تبریزی، #صافی_گلپایگانی و... :
رؤیت ماه با چشم در شهری که حداقل در "بخشی از شب" با شهر مکلف مشترک است، کافی میباشد.
➖ ب) آیه الله العظمی #وحید_خراسانی:
رؤیت ماه در شهری که در بیشتر شب با شهر مکلف مشترک است، کافی میباشد در غیر این صورت ثبوت هلال در آن، محلّ اشکال است.
🌹🍃🌹🍃🌹
✅ اول ماه شوال المکرم 1443 طبق مبنای گروه اول (امام خمینی، آیات عظام سیستانی، شبیری زنجانی و...) :
هلال #مطمئنّاً در غروب #یکشنبه در ایران دیده نمیشود، پس #دوشنبه در تمام ایران و عراق اوّل ماه نیست.
🔰 در نتیجه:
به فتوای #امام_خمینی (رحمه الله) ، آیات عظام #سیستانی، #شبیری_زنجانی و...
قطعاً و بلاتردید #سه_شنبه در #ایران عید #فطر خواهد بود.
💠 شایان ذکر است در روز #دوشنبه مقلدین این مراجع لازم نیست به #سفر بروند و روزه ی خود را افطار نمایند، بلکه می توانند در #وطن باقی بمانند و روزه ی خود را بگیرند. چون جای شک و تردید بر روز آخر ماه مبارک رمضان و عدم عید فطر بودن در روز دوشنبه نیست.
🌹🍃🌹🍃🌹
✅ اول ماه شوال المکرم 1443 طبق مبنای گروه دوم (مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی):
در شامگاه #یکشنبه (11 اردیبهشت 1401) ماه به احتمال بسیار زیاد و قطعی هلال با چشم #مسلح در نیمه ی #جنوبی و #غرب و #شمال_غربی ایران رویت می شود.
ولکن برای #شمال_شرق و #شرق و #جنوب_شرقی ایران (خصوصا در #مشهد مقدس) باید منتظر #رصد بود، هرچند به احتمال زیاد با ابزار بسیار قوی هلال دیده شود.
(ولکن در بعضی کشورها مثل #هند، قطعا هلال دیده نخواهد شد و #سه_شنبه عید فطر خواهد بود.)
🔰 در نتیجه:‼️
به فتوای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام #خامنه_ای (مدّ ظله العالی) و...
به احتمال زیاد در غروب یکشنبه هلال رویت می شود و لذا:
#دوشنبه اول ماه شوال و روز عید #فطر خواهد بود.
🌹🍃🌹🍃🌹
✅ اول ماه شوال المکرم 1443 طبق مبنای گروه سوم «الف» (آیات عظام #خوئی و #تبریزی و...):
از آنجا که در کشورهای زیادی از جمله در کشور #کلمبیا و #سنگال هلال با چشم #عادی دیده می شد، اگر به فتوای این گروه #رویت_فعلی لازم نباشد، چون هلال در غروب #یکشنبه در این کشورها به راحتی قابلیت رؤیت دارد و این کشورها با ایران اشتراک در بخشی از شب دارند،
🔰در نتیجه:
به فتوای آیات عظام #خوئی، #تبریزی، سید صادق #روحانی، محمد سعید #حکیم، محمد اسحاق #فیاض، #صافی_گلپایگانی، #نوری_همدانی، #فاضل_لنکرانی و...:
با توضیح فوق #دوشنبه (12 اردیبهشت) عید #فطر خواهد بود.
🔸️ برای اطلاع از استفتائاتی از آیت الله #خویی و دلائل استنباطی در مبنای فوق اینجا را لمس نمایید.
🌹🍃🌹🍃🌹
✅ اول ماه شوال المکرم 1443 طبق مبنای گروه سوم «ب» (آیت الله وحید خراسانی):
از آنجا که در کشور #کلمبیا و #سنگال هلال ثابت می شود ولی #بیشتر_شب با ایران مشترک نیستند، و علاوه بر این معظم له، #رویت_فعلی را معتبر می دانند.
🔰 در نتیجه:
به فتوای آیت الله العظمی #وحید_خراسانی:
عید #فطر روز #سه_شنبه خواهد بود و در روز #دوشنبه لازم است مقلدین معظم له بنا بر احتیاط واجب #احتیاط نمایند.
🔹️ برای اطلاع از #منابع و #جزئیات، اینجا را لمس نمایید.
🗞 شایان ذکر است حتی در صورت حکم حاکم شرع مبنی بر اول ماه بودن اول ماه، به فتوای گروه اول، همان ۳شنبه روز عید فطر خواهد بود. (زیرا مستند حکم حاکم چشم مسلح است)
و مبنای مقام معظم رهبری مدّظله العالی بر این است که این حکم (با فرض اینکه حکمی بدهند که غالبا حکم نمیدهند، مگر سال ۱۳۸۸ و ۱۴۰۰) مختص کسانی است که هم مبنا با معظم له باشند.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
@ahkam_sraj
🌺🌺🌺
@shamim_fegahat
طلب عفو از خداوند متعال
در آخرین لحظات ماه مبارک رمضان
«يَا مَنْ أَمَرَ بِالْعَفْوِ!
يَا مَنْ يَجْزِي عَلَى الْعَفْوِ!
يَا مَنْ دَلَّ عَلَى الْعَفْوِ!
يَا مَنْ زَيَّنَ الْعَفْوَ!
يَا مَنْ يُثِيبُ عَلَى الْعَفْوِ!
يَا مَنْ يُحِبُّ الْعَفْوَ!
يَا مَنْ يُعْطِي عَلَى الْعَفْوِ!
يَا مَنْ يَعْفُو عَلَى الْعَفْوِ!
يَا رَبَّ الْعَفْوِ!
الْعَفْوَ الْعَفْوَ الْعَفْوَ.»
📘 من لا يحضره الفقيه، ج۲، ص۵۳۶
@shamim_fegahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عید سعید فطر روزی است که «یُثابُ فیهِ المُحسِنون وَ یُخسَرُ فیهِ المُبطِلون»؛ آنها که زحمت کشیدند، تلاش کردند، کارهای نیک انجام دادند، امروز روز پاداش گرفتن آنها است. بحمدالله ملّت ما غالباً در شمار «محسنون»اند.
🌺عیدتان مبارک🌺
@shamim_fegahat
🚩السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَایَ وَ ابْنَ مَوْلَای، وَ سَیِّدِی وَ ابْنَ سَیِّدِی، السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَایَ، یَا قَتِیلَ بْنَ الْقَتِیل، الشَّهِیدَ بْنَ الشَّهِید، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُه، أَنَا زَائِرُکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِقَلْبِی وَ لِسَانِی وَ جَوَارِحِی، وَ إِنْ لَمْ أَزُرْکَ بِنَفْسِی وَ الْمُشَاهَدَه.
#یاحسین
🚩صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْکَ يَا أَبَا الْحَسَن، صَلَّى اللّٰهُ عَلَىٰ رُوحِکَ وَبَدَنِکَ، صَبَرْتَ وَأَنْتَ الصَّادِقُ المُصَدَّقُ، قَتَلَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَيْدِی وَالْأَلْسُن.
#یارضا
🚩اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآن، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلى آبائِکَ الطَّیِّبین، وَأَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُه.
#یامهدی
🚩السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُه.
#یافاطمهالمعصومه
#جلسه_صد_یازدهم_فقه تقدیم می شود.
فعلا دروس روزانه #مجازی_آفلاین علاوه بر سامانه #نجاح در کانال شمیم فقاهت #ایتا بارگزاری می شود.
@shamim_fegahat
فقه ۵ ش ۱۱۱.mp3
5.4M
#مکاسب5ش111
بسم الله الرحمن الرحیم
کلام در مسقطات خیار
چهار مسقط ۱. اشتراط سقوط در ضمن عقد ۲. اسقاط خیار بعد از عقد ۳. تفرق ۴. تصرف در ضمن ۸ مسئله بیان می شود
مسئله اول
سقوط خیار مجلس با اشتراط آن در متن عقد
علاوه بر اجماع در مسئله به المومنون عند شروطهم تمسک شده است
بیان اول
این روایت با دلیل خیار تعارض نموده و بر اساس مرجحات دلالی سندی خارجی دلیل شرط مقدم شده است
اشکال مرجح دلالی و سندی وجود ندارد و عمل اصحاب فاقد قرینه خاص بوده و ارزشی ندارد
بیان دوم
روایت البیعان بالخیار در مقام تشریع اصل خیار مجلس است و نسبت به افراد اطلاق ندارد بلکه اگر اطلاق داشته باشد دلیل شرط بر آن حاکم است
مانند دلیل وجوب وفای به نذر که بر استحباب نماز شب حاکم است
شاهد
در روایت که پسر عبد زن پدرش را که کنیز مکاتبه است آزاد نموده به شرط اینکه کنیز بر پدر خیار نداشته باشد
حضرت می فرمایند بر اساس روایت المسلمون عند شروطهم این کنیز خیار ندارد.
الحمدلله رب العالمین
@shamim_fegahat
🚩السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَایَ وَ ابْنَ مَوْلَای، وَ سَیِّدِی وَ ابْنَ سَیِّدِی، السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَایَ، یَا قَتِیلَ بْنَ الْقَتِیل، الشَّهِیدَ بْنَ الشَّهِید، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُه، أَنَا زَائِرُکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِقَلْبِی وَ لِسَانِی وَ جَوَارِحِی، وَ إِنْ لَمْ أَزُرْکَ بِنَفْسِی وَ الْمُشَاهَدَه.
#یاحسین
🚩صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْکَ يَا أَبَا الْحَسَن، صَلَّى اللّٰهُ عَلَىٰ رُوحِکَ وَبَدَنِکَ، صَبَرْتَ وَأَنْتَ الصَّادِقُ المُصَدَّقُ، قَتَلَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَيْدِی وَالْأَلْسُن.
#یارضا
🚩اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآن، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلى آبائِکَ الطَّیِّبین، وَأَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُه.
#یامهدی
🚩السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُه.
#یافاطمهالمعصومه
#جلسه_صد_دوازدهم_فقه تقدیم می شود.
فعلا دروس روزانه #مجازی_آفلاین علاوه بر سامانه #نجاح در کانال شمیم فقاهت #ایتا بارگزاری می شود.
@shamim_fegahat
فقه ۵ ش ۱۱۲.mp3
6.53M
#مکاسب5ش112
بسم الله الرحمن الرحیم
بررسی سه اشکال در دلیل شروط
اشکال اول
لزوم شرط متوقف بر لزوم عقد و لزوم عقد متوقف بر لزوم شرط است و دور لازم می آید
جواب
شروط ابتدایی و شروط در ضمن عقد جایز ذاتی و شروط در ضمن عقود جایز خیاری مادامی که خیار باقی است جایز می باشد ولی شرط سقوط خیار چون از ابتدا عقد را بدون خیار واقع می نماید عین عقد بوده و لازم می باشد
اشکال دوم
شرط سقوط خیار مجلس مخالف مقتضای عقد است
جواب
خیار یک حق خارجی است و جزو هویت عقد نیست و لذا اگر ساقط کند با هویت عقد منافات ندارد
سوال۱
عقد علت تامه بوده و به صرف عقد باید خیار مجلس حاصل شود
جواب
متبادر عقد خالی از شرط است و فرضا هر عقدی باشد عقد صرفاً اقتضای خیار دارد
سوال۲
با حکومت دلیل شرط تمامی شروط مخالف کتاب نافذ خواهد بود
جواب
آنچه در حکومت دلیل شرط می آید تنها شروطی است که مخالف کتاب نباشد مانند شرط در مقام که با عقد منافات ندارد
اشکال سوم
اسقاط خیار در ضمن عقد از موارد اسقاط مالم یجب است و باطل می باشد
جواب
گذشت که خیار جزو هویت عقد نبوده و مراد از شرط اسقاط یعنی اقتضای عقد برای خیار مجلس نیست.
الحمدلله رب العالمین
@shamim_fegahat
🚩السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَایَ وَ ابْنَ مَوْلَای، وَ سَیِّدِی وَ ابْنَ سَیِّدِی، السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَایَ، یَا قَتِیلَ بْنَ الْقَتِیل، الشَّهِیدَ بْنَ الشَّهِید، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُه، أَنَا زَائِرُکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِقَلْبِی وَ لِسَانِی وَ جَوَارِحِی، وَ إِنْ لَمْ أَزُرْکَ بِنَفْسِی وَ الْمُشَاهَدَه.
#یاحسین
🚩صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْکَ يَا أَبَا الْحَسَن، صَلَّى اللّٰهُ عَلَىٰ رُوحِکَ وَبَدَنِکَ، صَبَرْتَ وَأَنْتَ الصَّادِقُ المُصَدَّقُ، قَتَلَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَيْدِی وَالْأَلْسُن.
#یارضا
🚩اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآن، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلى آبائِکَ الطَّیِّبین، وَأَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُه.
#یامهدی
🚩السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُه.
#یافاطمهالمعصومه
#جلسه_صد_سیزدهم_فقه تقدیم می شود.
فعلا دروس روزانه #مجازی_آفلاین علاوه بر سامانه #نجاح در کانال شمیم فقاهت #ایتا بارگزاری می شود.
@shamim_fegahat
فقه ۵ ش ۱۱۳.mp3
5.2M
#مکاسب5ش113
بسم الله الرحمن الرحیم
صور اشتراط سقوط خیار مجلس
صورت اول
شرط عدم خیار در حین عقد
در این صورت که مشهور بوده عقد بدون مقتضی خیار تحقق می یابد
صورت دوم
شرط عدم فسخ متعاقدین
شرط نمایند که بعد از عقد فسخ نکنند
فرع
اگر فسخ نمودند دو قول وجود دارد
قول قوی از آن جایی که دلیل المومنون علاوه بر وجوب تکلیفی التزام به شرط حکم وضعی بطلان را به دنبال دارد این فسخ نمودن لغو است و عقد لازم می باشد
قول دوم دلیل المومنون تنها حکم تکلیفی را به دنبال دارد این فرد معصیت نموده لکن فسخ وی موجب فسخ عقد میشود
صورت سوم
شرط اسقاط خیار بعد از عقد
اگر بعد از خیار فسخ نمود دوقول صورت دوم جریان دارد
لکن در فرض عدم سقوط خیار دو مبنای قبل موثر است
بر فرض لغو بودن فسخ، طرف مقابل خیار نداشته و در فرض موثر بودن فسخ وی، خیار تخلف شرط ثابت است.
الحمدلله رب العالمین
@shamim_fegahat
هدایت شده از ـ﷽ـ
🚩السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَایَ وَ ابْنَ مَوْلَای، وَ سَیِّدِی وَ ابْنَ سَیِّدِی، السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَایَ، یَا قَتِیلَ بْنَ الْقَتِیل، الشَّهِیدَ بْنَ الشَّهِید، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُه، أَنَا زَائِرُکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِقَلْبِی وَ لِسَانِی وَ جَوَارِحِی، وَ إِنْ لَمْ أَزُرْکَ بِنَفْسِی وَ الْمُشَاهَدَه.
#یاحسین
🚩صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْکَ يَا أَبَا الْحَسَن، صَلَّى اللّٰهُ عَلَىٰ رُوحِکَ وَبَدَنِکَ، صَبَرْتَ وَأَنْتَ الصَّادِقُ المُصَدَّقُ، قَتَلَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَيْدِی وَالْأَلْسُن.
#یارضا
🚩اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآن، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلى آبائِکَ الطَّیِّبین، وَأَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُه.
#یامهدی
🚩السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُه.
#یافاطمهالمعصومه
#جلسه_صد_چهاردهم_فقه تقدیم می شود.
فعلا دروس روزانه #مجازی_آفلاین علاوه بر سامانه #نجاح در کانال شمیم فقاهت #ایتا بارگزاری می شود.
@shamim_fegahat
هدایت شده از ـ﷽ـ
فقه ۵ ش ۱۱۴.mp3
5.98M
#مکاسب5ش114
بسم الله الرحمن الرحیم
حکم شرط غیر مذکور در متن عقد
از آنجایی که بنابر تبادر و لغت شرط تنها بر موارد مذکور در عقد ثابت است در موارد غیر مذکور، دلیل المومنون شامل آن نشده و عقد خیاری است
شیخ طوسی میفرماید اگر قبل از عقد شرط سقوط شود خیار وجود ندارد
علامه کلام شیخ را توجیه نموده که مراد این است که عقد مبتنی بر شرط بنا شده است
مصنف می فرماید صرف بنا شدن مادامی که در عقد ذکر نشود تاثیری ندارد و لذا باید گفت بنا بر برخی قرائن مراد ایشان صورتی است که در ضمن عقد به شرط اشاره شود
قرائن بر توجیه
اولاً عنوان مسئله شیخ بحث خیار در ضمن عقد است
ثانیا شیخ میفرماید منعی بر جواز شرط وجود ندارد
ثالثا مخالف این قول تنها بعض شافعیه است.
بنابر نظر تحقیق شرط غیر مذکور در عقد نافذ نیست زیرا صرف یک وعده یا وعده بر التزام است که لزوم وفا ندارد برخلاف عوضین که اگر قبل از عقد ذکر شود کفایت می کند
فرع
بطلان جواز شرط نفی خیار مجلس شرط کند اگر عبد بفروش رفت، آن را آزاد می نماید
اصحت نذر مبتنی بر صحت بیع و اعمال خیار مجلس است تا عبد آزاد شود.
الحمدلله رب العالمین
@shamim_fegahat
🚩السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَایَ وَ ابْنَ مَوْلَای، وَ سَیِّدِی وَ ابْنَ سَیِّدِی، السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَایَ، یَا قَتِیلَ بْنَ الْقَتِیل، الشَّهِیدَ بْنَ الشَّهِید، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُه، أَنَا زَائِرُکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِقَلْبِی وَ لِسَانِی وَ جَوَارِحِی، وَ إِنْ لَمْ أَزُرْکَ بِنَفْسِی وَ الْمُشَاهَدَه.
#یاحسین
🚩صلَّى اللّٰهُ عَلَيْکَ يَا أَبَا الْحَسَن، صَلَّى اللّٰهُ عَلَىٰ رُوحِکَ وَبَدَنِکَ، صَبَرْتَ وَأَنْتَ الصَّادِقُ المُصَدَّقُ، قَتَلَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَيْدِی وَالْأَلْسُن.
#یارضا
🚩السّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآن، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهان، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلى آبائِکَ الطَّیِّبین، وَأَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُه.
#یامهدی
🚩السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ الله، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُه.
#یافاطمهالمعصومه
#جلسه_صد_پانزدهم_فقه تقدیم می شود.
فعلا دروس روزانه #مجازی_آفلاین علاوه بر سامانه #نجاح در کانال شمیم فقاهت #ایتا بارگزاری می شود.
@shamim_fegahat