8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما مفتخریم که ادعیه حیاتبخش که او را «قرآن صاعد می خوانند از ائمه معصومین ما است.
ما به «مناجات شعبانیه» امامان و «دعای عرفات» حسین بن علی علیهما السلام و «صحیفه سجادیه» این زبور آل محمد و «صحیفه فاطمیه» که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالی به زهرای مرضیه است از ما است.
(صحیفه امام - ج۲۱ - ص۳۹۶)
#ماه_شعبان
#مناجات_شعبانیه
#امام_خمینی
@shamim_fegahat
شخص اعتباری 84.mp3
5.7M
#جلسه_هشتاد_چهارم
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
#شخص_اعتباری
‼️ بعد از استماع، حضورتان را همراه رمز جلسه، به نمایندگان محترم اطلاع دهید.
@shamim_fegahat
9.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰یک پیشگویی عجیب در مورد انقلاب که اتفاق افتاد!
🔺مصاحبه ای نادر با مرحوم آیت الله کشمیری، که از عرفای بزرگ و شاگرد آیت الله قاضی بودند، در مورد پیروزی انقلاب
🔻آقای خمینی گفت من در نجف می میرم، من به او گفتم تو میروی ایران و در ایران می میری و حکومت #اسلام برقرار میشه....
🔻 به آقا مصطفی(پسر امام) گفتم موقع انقلاب نیستی...
@shamim_fegahat
شخص اعتباری 85.mp3
5.08M
#جلسه_هشتاد_پنجم
آخرین جلسه جلد اول
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
#شخص_اعتباری
‼️ بعد از استماع، حضورتان را همراه رمز جلسه، به نمایندگان محترم اطلاع دهید.
@shamim_fegahat
فقه ۵ ش ۱۱۳.mp3
5.2M
#مکاسب5ش113
بسم الله الرحمن الرحیم
صور اشتراط سقوط خیار مجلس
صورت اول
شرط عدم خیار در حین عقد
در این صورت که مشهور بوده عقد بدون مقتضی خیار تحقق می یابد
صورت دوم
شرط عدم فسخ متعاقدین
شرط نمایند که بعد از عقد فسخ نکنند
فرع
اگر فسخ نمودند دو قول وجود دارد
قول قوی از آن جایی که دلیل المومنون علاوه بر وجوب تکلیفی التزام به شرط حکم وضعی بطلان را به دنبال دارد این فسخ نمودن لغو است و عقد لازم می باشد
قول دوم دلیل المومنون تنها حکم تکلیفی را به دنبال دارد این فرد معصیت نموده لکن فسخ وی موجب فسخ عقد میشود
صورت سوم
شرط اسقاط خیار بعد از عقد
اگر بعد از خیار فسخ نمود دوقول صورت دوم جریان دارد
لکن در فرض عدم سقوط خیار دو مبنای قبل موثر است
بر فرض لغو بودن فسخ، طرف مقابل خیار نداشته و در فرض موثر بودن فسخ وی، خیار تخلف شرط ثابت است.
الحمدلله رب العالمین
@shamim_fegahat
فقه ۵ ش ۱۱۴.mp3
5.98M
#مکاسب5ش114
بسم الله الرحمن الرحیم
حکم شرط غیر مذکور در متن عقد
از آنجایی که بنابر تبادر و لغت شرط تنها بر موارد مذکور در عقد ثابت است در موارد غیر مذکور، دلیل المومنون شامل آن نشده و عقد خیاری است
شیخ طوسی میفرماید اگر قبل از عقد شرط سقوط شود خیار وجود ندارد
علامه کلام شیخ را توجیه نموده که مراد این است که عقد مبتنی بر شرط بنا شده است
مصنف می فرماید صرف بنا شدن مادامی که در عقد ذکر نشود تاثیری ندارد و لذا باید گفت بنا بر برخی قرائن مراد ایشان صورتی است که در ضمن عقد به شرط اشاره شود
قرائن بر توجیه
اولاً عنوان مسئله شیخ بحث خیار در ضمن عقد است
ثانیا شیخ میفرماید منعی بر جواز شرط وجود ندارد
ثالثا مخالف این قول تنها بعض شافعیه است.
بنابر نظر تحقیق شرط غیر مذکور در عقد نافذ نیست زیرا صرف یک وعده یا وعده بر التزام است که لزوم وفا ندارد برخلاف عوضین که اگر قبل از عقد ذکر شود کفایت می کند
فرع
بطلان جواز شرط نفی خیار مجلس شرط کند اگر عبد بفروش رفت، آن را آزاد می نماید، صحت نذر مبتنی بر صحت بیع و اعمال خیار مجلس است تا عبد آزاد شود.
الحمدلله رب العالمین
@shamim_fegahat
🔺افسوس
افسوس که عمری پی اغیار دویدیم
از یار بماندیم و به مقصد نرسیدیم
سرمایه ز کف رفت و تجارت ننمودیم
جز حسرت و اندوه متاعی نخریدیم
ما تشنه لب اندر لب دریا متحیر
آبی به جز از خون دل خود نچشیدیم
ای بسته به زنجیر تو دلهای محبان
رحمی که در این بادیه بس رنج کشیدیم
چندان که به یاد تو شب و روز نشستیم
از شام فراقت چو سحرگه ندمیدیم
تا رشتهی طاعت به تو پیوسته نمودیم
هر رشته که بر غیر تو بستیم بریدیم
ای حجت حق پرده ز رخسار برافکن
کز هجر تو ما پیرهن صبر دریدیم
ما چشم به راهیم به هر شام و سحرگاه
در راه تو از غیر خیال تو رهیدیم
شمشیر کجت راست کند قامت دین را
هم قامت ما را که ز هجر تو خمیدیم
شاها! ز فقیران درت روی مگردان
بر درگهت افتاده به صدگونه امیدیم.
اللهم عجل لولیک الفرج
@shamim_fegahat