eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
135 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
تصویر پدرم در پادگان گوک‌تپه مهاباد سال ۱۳۶۲
تصویر پدرم در مهاباد گردان ضربت (۱۳۶۲ش)
✍️سرهای بی‌تن فرزندان خمینی در تاسوعای ۱۳۶۲ش... 🎙عصر روز هشتم محرم سال ۱۳۶۲ش در پادگان "شهید بروجردی" مهاباد بودیم؛ برایمان خبر آوردند که اول مهاباد در قسمتی که نزدیک رودخانه و جنگل هست، کوموله‌ها جلو یک اتوبوس از بچه‌های بسیجی را گرفته‌اند و همه را با خود برده‌اند داخل جنگل. 🎙بچه‌های اتوبوس که بسیجی‌های اعزامی از "جهرم و خفر" فارس بودند و چون از مرخصی برمی‌گشتند هیچ اسلحه‌‌ای هم نداشتند به راحتی توسط کمین نیروهای کومله اسیر شده بودند. 🎙 به ما اعلام کردند که نیروهایتان را برای آزاد کردن آنها ببرید. نزدیکی‌های غروب بود و خیلی فرصت نداشتیم. یک تعداد از نیروهای ما در پادگان "گوک‌تپه" بین راه "میان‌دوآب" و "مهاباد" بودند؛ به آنها اعلام کردیم که برای آزادی نیروها از پشت جنگل وارد شوند. 🎙 آنها در حین تجهیز و آماده شدن بوده‌اند که نوک اسلحه یکی از نیروها موقع پوشیدن لباس‌هایشان وارد حلقه نارنجک یکی دیگر از نیروها می‌شود و با خارج شدن حلقه، نارنجک منفجر می‌شود، در نتیجه تعدادی از بچه‌ها شهید و برخی هم مجروح می‌شوند و اعزام آن گروهی که قرار بود برای نجات نیروها از پشت جنگل وارد عمل شود، منتفی می‌شود. 🎙 ما با تعداد محدودی از نیروها حرکت کردیم و رفتیم سمت جنگل، اما جنگل آنقدر انبوه بود که هیچ اشرافی از پایین نداشتیم که بدانیم کوموله‌ها کجا رفته‌اند، تپه‌ای کنار راه میان‌دوآب و مهاباد و کنار جنگل هست که از آن بالارفتیم تا بتوانیم از آنجا وارد عمل شویم، اما چون حفاظی نداشتیم و کومله‌ها ما را از داخل جنگل می‌دیدند، به سمت ما تیراندازی می‌کردند اما ما آنها را نمی‌دیدیم و زمین‌گیر شده بودیم. 🎙 کار خیلی سخت بود هرچه کردیم نتوانستیم جلو برویم تا اینکه شب شد و هیچ کس نتوانست کاری کند. کومله‌ها شب که می‌شود، یعنی شب تاسوعا سر همه بسیجی‌ها بجز راننده اتوبوس را بریده و در جنگل رها کرده و رفته‌ بودند. 🎙 راننده اتوبوس مرد مسنی بود؛ فردای آن روز در سپاه مهاباد او را دیدم، خیلی مضطرب و افسرده بود، جریان واقعه پیش‌آمده را از او که شاهد این واقعه ناگوار بود، سوال کردم. در حالی که اشک از چشمان غم زده‌اش جاری بود، با حالی نزار گفت: «مظلومانه بچه‌ها را سر بریدند و بچه‌ خودم هم داخل این بچه‌ها بود. هرچه به آنها التماس کردم و گفتم بچه‌ام را سر نبرید، این بچه‌ من است، عوض او خودم را سر ببرید، قبول نکردند و گفتند: این بچه تو نیست بچه خمینی است. ما اینها را چون بچه‌های خمینی هستند، سر می‌بریم.» 🎙 نیروهای ما صبح روز تاسوعا تن‌های بی‌سر بچه‌های بسیجی مظلوم را به پادگان آوردند و مشغول عزاداری شدیم، اینقدر بچه‌ها به سر و سینه خود زدند و عزاداری کردند که چندنفرشان بی‌هوش شدند. (از خاطرات کردستان پدرم) ..................................... تصاویر مرتبط:👇 https://eitaa.com/sharh_hal/1849 https://eitaa.com/sharh_hal/1848 https://eitaa.com/sharh_hal/1851 ................... 📌به شرح حال بپیوندید:👇 http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
تصویر پدرم در تیپ شهید بروجردی (مهاباد) آبان ۱۳۶۲ش
حساب و کتاب انقلاب.pdf
2.78M
📝کتاب بسیار مفید «حساب و کتاب انقلاب» 🔹منطق ارزیابی انقلاب اسلامی در دستگاه توحیدی؛ 🔹کاری از حوزه علمیه و عملیه نهضت؛ ................... 📌به شرح حال بپیوندید:👇 http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
✍️ عزاداری‌ها موجب افسردگی مردم است یا نشاط...؟ 📝 در ایام دانشجویی از طرف دوستان بسیج دانشگاه علوم‌پزشکی همراه با یکی از دوستانم دعوت شدیم تا به عنوان فعالیت فرهنگی با کاروان راهیان نور دانشگاه علوم‌پزشکی به سفر مناطق جنگی برویم. در طول سفر اگرچه برای جمع صحبت‌های دینی و سیاسی هم می‌کردیم اما بیشتر از کار تبلیغی مشغول شوخی و خنده بودیم، طوری که رسما نظم اردو را بهم زده بودیم، البته فیلم شاد بودن هم بازی نمی‌کردیم واقعا فقط خودمان بودیم. 📝 بعد از اردو یکی از دانشجوها به من می‌گفت: "هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم شما بسیجی‌ها اینقدر شاد و باحال باشید،" یکی دیگر از دانشجوها هم بعد از اردو تماس ‌گرفته بود و می‌گفت بیایید با هم برویم بیرون مثلا آدرس نماز جمعه! را می‌خواست تا ولو به بهانه نماز جمعه با ما باشد. ✅ این کسانی که می‌گویند مراسمات مذهبی و مثلا گریه در عزاداری‌ها موجب افسردگی مردم شده است، عوض اینکه بر اساس یک صحنه از گریه و عزا قضاوت کنند، بیایند وارد جماعت حزب‌الهی و هیاتی بشوند با آنها نشست و برخاست کنند تا متوجه آرامش و نشاط بسیار آنها شوند. مجلس عزای اهل بیت چون هر جای دیگری که محل نزول ملائکة الله است موجب، آرامش و آسایش است و نشاطی درونی را با خود همراه دارد. 🔹« تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ - سَلامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ» ✅ البته مؤمنین غم‌هایی هم دارند و مگر می‌شود در این عالم دنیا غم نداشته باشیم، فیلمی از این جماعت پشت کرده به مذهب منتشر شده بود که در تشییع جنازه دخترشان ساز و دست می‌زدند، رفتاری جنون آمیز که وقتی غم و غصه داشتند نیز انکار می‌کردند که غمگین هستند و هنگامی که برای آرامش یافتن و تسکین نیاز به گریه داشتند، دست و کِل می‌زدند! ✅ انسان چه بخواهد و چه نخواهد در این عالم محدود دنیا در کنار شادی‌هایش غم‌هایی هم دارد و اگر نگاهش به آخرت نباشد و دل‌بسته دنیا باشد این دنیا وجه‌ غالبش غم و خسران است. 🔹«إِنَّ الْإِنْسانَ لَفي‏ خُسْرٍ - إِلاَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ» به همین خاطر هم هست که جنس نشاط و یا سرمستی غیر مؤمنین ناپایدار و از نوع فراموش کردنِ هست‌ها، در عین نارضایتی‌ از آنها است، برخلاف جنس نشاط مؤمنین که از جنس رضایت و نشاط پایدار است. ✅ جماعت دل‌بسته دنیا همیشه باید با کمک یک عنصر خارجی همچون موسیقی یا عوامل دیگر به خود سکون و آرامش دهند، مثل معتادی که وقتی مواد مخدر را مصرف نکند، آرامش ندارد، اما مؤمن در همه حالات و حتی در مشکلات آرامش و نشاط دارد؛ کافی است به اطراف خود نگاه کنیم، ببینیم مذهبی‌ها بیشتر نق می‌زنند و نگاه منفی دارند و از همه‌چیز ناراضی هستند یا کسانی که رنگ و بویی از خدا در زندگی ندارند! 🔹به تعبیر قرآن: «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْري فَإِنَّ لَهُ مَعيشَةً ضَنْكاً (۱۲۴ طه)» هرکس از یاد خدا غافل شود زندگی برای او سخت می‌شود. ✅ اگر برخی جنس غم و نشاطشان بی‌ارزش است و برای دنیا و ما فی‌ها، غصه‌دار و یا شاد می‌شوند اما مؤمنین برای اموری چون مظلومیت و مصائب انسان‌ها غم‌گین و برای تحقق عدالت و رشد بشریت با نشاط می‌شوند. 🔹از امام صادق(ع) روایت شده است: « خداوند (عزوجل) مؤمنین را از طینت بهشت آفرید و از نسیم روح خودش در آنها جاری نمود و به همین خاطر است، مؤمن برادر مؤمن از پدر و مادر است و اگر یکی از ارواح مؤمنین را در شهری آزار و حزنی رسد مؤمن نیز محزون می‌شود، چون او نیز از اوست.» «إنّ اللَّهَ عزّوجلّ خَلقَ المؤمنينَ مِن طِينةِ الجِنانِ وأجْرى‏ فيهِم مِن ريحِ رُوحِهِ، فلذلكَ المؤمنُ أخو المؤمنِ لأبيهِ وامّهِ، فإذا أصابَ رُوحاً مِن تلكَ الأرواحِ في بَلَدٍ من البُلْدانِ حُزنٌ، حَزِنتْ هذهِ لأنَّها مِنها.» [۱] ✅ مؤمنین کسانی‌ هستند که با آنچه موجب شادی و نشاط اهل بیت‌(علیهم السلام) می‌شود، شاد و با آنچه موجب حزن آنهاست، محزون می‌شوند. 🔹«الَّذينَ يَفرَحونَ‏ لِفَرَحِنا، ويَحزَنونَ لِحُزنِنا» [۲] 🔹از امام صادق(علیه السلام) روایت شده است: حزن و شادی از ماست که به شما شیعیان می‌رسد، چرا که ما و شما از نور خداوند (عز و جل) هستیم. «الحُزنَ والفَرحَ يَصِلُ إلَيكُم مِنّا؛ لأنّا إذا دَخلَ علَينا حُزنٌ أو سُرورٌ كانَ ذلكَ داخِلًا علَيكُم، لأ نّا وإيّاكُم مِن نُورِ اللَّهِ عزّوجلّ.» [۳] ................................ 📝 ارجاعات:👇 [۱] الكافي (ط - الإسلامية)؛ ج‏ ۲؛ ص: ۱۶۶؛ [۲] غرر الحكم و درر الكلم، دار الكتاب الإسلامي، قم، چ دوم، ۱۴۱۰ق؛ ص: ۲۳۳؛ [۳] بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج ‏۵۸، ص: ۱۴۵. https://eitaa.com/sharh_hal/1855 ................... 📌به شرح حال بپیوندید:👇 http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
37.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹قسمتی زیبا از مداحی حاج مهدی رسولی که اشاره به مباحث مذکور در متن «عزاداری‌ها موجب افسردگی مردم است یا نشاط...؟» دارد.👇 https://eitaa.com/sharh_hal/1853 ................... 📌به شرح حال بپیوندید:👇 http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
حکمت، کلام امام حسین، در شب عاشورا که بروید بیعتم را برداشتم؛ و در روز عاشورا که بیایید هل من ناصر ینصرنی.
شرایط علیه اسرائیل و به سود جبهه مقاومت به سرعت در حال تغییر است؛ جریان صدر همواره یکی از تمایزات اصلی خود از دیگر جریان‌های مقاومت در عراق را عدم ارتباط با ایران به تعبیر ما( و عدم وابستگی به ایران به تعبیر جریان‌های عربی) اعلام می‌کرد؛ همین جریان صدر بود که مقابل سفارت ایران راهپیمایی و تجمع کردند که از عراق خارج شوید؛ صدر برای اینکه تمایز خود از جریان‌های مقاومت همراه با ایران را نشان دهد دیدارها و گفتگوهایی برای حل مسائل منطقه خصوصا یمن با «بن سلمان و بن زاید» داشت و همواره جریان‌های عربی مقابل ایران برای ایجاد قطبی مقابل ایران از او حمایت می‌کردند؛ اضافه کنید به این تغییرات: ۱. تغییر رویکرد امارات در مساله یمن و تحریم اقتصادی ایران؛ ۲. کنار گذاشتن بولتون که باج ترامپ به کمپانی‌های صهیونیستی بود؛ ۳. تغییرات رخ داده در صحنه نظامی تقابل اسرائیل با حزب‌الله و گروه‌های مقاومت در فلسطین اعم از زدن پهباد اسرائیلی و ساخت پهبادها و موشک‌های جدید مقاومت.
✍️ معرفی مستند روزی روزگاری ترامپ (قسمت اول) ... ✅ پیش از این در ۳ قسمت به توالی رخ داده در دولت‌های روی‌کار آمده در آمریکا و کنش هماهنگ مردم ایران با گفتمان‌های دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات‌های ایران اشاره کردم.👇 🔹https://eitaa.com/sharh_hal/1843 🔹https://eitaa.com/sharh_hal/1844 🔹https://eitaa.com/sharh_hal/1845 ✅ در آخر قسمت سوم کلام به اینجا رسید که دولت آقای روحانی «حساب‌های زیادی برای رأی نیاوردن ترامپ و بازشدن درب‌های سیب و گلابی باز کرده است اما تاریخ ثابت کرده است که ماهیت‌ دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات هر دو یکی است و فقط این ظاهر و ادبیات آنهاست که متفاوت است و تا روزی که مردم ما به این نکته که شیطان از هر زبانی سخن بگوید باز همان شیطان است، باور پیدا نکنند این سیکل ادامه خواهد داشت.» ✅ بخواهیم یا نخواهیم، درست یا غلط، نوع انتخاب مردم ما در انتخابات‌ها، ارتباط وثیقی با نوع رفتار دشمنشان دارد، شاید تقدیر چنین باشد که بازی بهم بخورد و سال آخر ریاست جمهوری روحانی با رئیس جمهوری غیر از ترامپ و از حزب دموکرات و ادبیاتی مناسب با آنچه روحانی دوست دارد همراه شود تا تجربه مردم ما در همراهی با شیطان و بدعهدی او کامل‌تر شود. ✅ اگرچه اشتباه اما اینکه در دور آینده انتخابات آمریکا چه کسی رأی می‌آورد در سرنوشت سیاسی کشور ما بسیار مؤثر است و باید دید بحث رأی نیاوردن ترامپ در دور دوم چقدر جدی است. ✅برای تأمل در این مهم دیدن دو مستند «روزی‌ روزگاری ترامپ» و « قصه فیل و الاغ» بسیار مهم هستند. در این قسمت به معرفی قسمت اول از مستند «روزی‌روزگای ترامپ» می‌پردازم.👇 ✅ این مستند با وجود اطلاعات بسیار ناب و تحلیل عمیق با زبان و ادبیاتی "ساده و کمی طنزگونه" در دو قسمت ساخته شده است. ✅ در قسمت اول به این اشاره می‌شود که در مورد ترامپ اختلاف نظرها بسیار زیاد است و در دو فصل سراغ اشتراک نظرها می‌رود. 👇 🔹لینک دانلود قسمت اول از مستند "روزی زوگاری ترامپ" https://film.tebyan.net/film/300069 ✅ در فصل اول با عنوان «ترامپ جوان در جستجوی نام» به معرفی شخصیت روحی و روانی ترامپ مثلا بیماری نارسیسیم یا همان خودشیفتگی او می‌پردازد. ✅ در فصل دوم با عنوان «انتخابات روی‌دیگر سکه دونالد» به سیاست‌های ترامپ برای روی‌کار آمدن در انتخابات و نقش رسانه‌ها و همچنین وضعیت آشفته بی‌اعتمادی مردم آمریکا به سیستم حاکم و استفاده ترامپ از این مطلب برای رأی آوردن، می‌پردازد. ✅ ترامپ کسی بود که از طرف بخشی از مردم ناراضی و تحت فشار آمریکا که هیچ وقت دیده نشده‌اند، رأی می‌آورد تا بیاید و آمریکای شکست خورده در تمام دنیا را نجات دهد. ترامپ کسی است که علی‌رغم افشای فسادهای جنسی او و نگاه شهوانی او به زنان و حتی دخترش از زنان آمریکایی رای بیشتری می‌آورد، گزاره‌ای که نشان‌گر فروپاشی بنیان‌های اخلاقی در آمریکا است و در این قسمت از مستند به آن پرداخته می‌شود. ✅ در این قسمت از مستند به بازیگر اصلی بودن لابی‌های مختلف به خصوص لابی‌های صهیونیستی در صحنه انتخابات آمریکا اشاره می‌شود تا جایی که همه نمایندگان آمریکایی تمام تلاش خود را کاملا آشکارا انجام مي‌دهند تا در رقابت با یکدیگر ثابت کنند که بیشتر از دیگر نمایندگان، طرفدار اسرائیل هستند و ترامپ توانست با بیش از ۲۰۰ تعهد که مهم‌ترین آنها انتقال سفارت آمریکا به قدس بود، اعتماد کمپانی آی‌پک را برای حمایت از خود، بیشتر از دیگران جلب کند.👇 🔹قسمت‌هایی از این مستند در مورد نقش لابی‌های صهیونیستی در انتخابات آمریکا https://eitaa.com/sharh_hal/951 📌ادامه دارد... ................... 🔺به شرح حال بپیوندید:👇 http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
✍️ معرفی مستند روزی روزگاری ترامپ (قسمت اول) ... ✅ پیش از این در ۳ قسمت به توالی رخ داده در دولت‌ها
✍️ معرفی مستند روزی‌روزگاری ترامپ (قسمت دوم) ... 📝 در معرفی قسمت اول از مستند «روزی‌روزگاری ترامپ» گفتم که بخواهیم یا نخواهیم نتیجه انتخابات آمریکا تاثیر بسیار زیادی بر ر‌أی مردم ایران در انتخابات‌ها دارد و دولت هم برای حل مشکلات خود امید بسیاری بسته است که ترامپ در دور دوم خود رأی نیاورد. برای بررسی احتمال رأی آوردن و نیاوردن ترامپ و نیز آشنایی بیشتر با انتخابات‌های آمریکا و وضعیت سیاسی اجتماعی این کشور دو مستند «روزی‌ روزگاری ترامپ» و «قصه فیل و الاغ» را نام بردم و قسمت اول از مستند "روزی‌روزگاری ترامپ" را معرفی کردم.👇 🔹https://eitaa.com/sharh_hal/1859 ✅ در قسمت دوم مستند «روزی‌روزگاری ترامپ» که ساخته گروه مستند سازی "ثریا" است به یک پیش‌بینی هم مشابه و هم متفافت از دولت نسبت به آینده دولت آمریکا مواجه می‌شویم. 🔸مشابه از این حیث که امکان رأی نیاوردن ترامپ با سه پرونده فساد انتخاباتی(نفوذ روسیه و همکاری با ترامپ در انتخابات)، فساد اقتصادی (فرار مالیاتی ترامپ) و فساد اخلاقی و مشکل اساسی زیر سوال‌ بردن بسیاری از بایدهای سیستم حاکمه آمریکا و نیز کنار زدن نیروهای پشت صحنه دولت آمریکا، بسیار زیاد است. 🔸و اما متفاوت از این حیث که نتیجه رأی نیاوردن ترامپ برخلاف انتظار دولت ما، نه روی کار آمدن دولتی دموکرات است بلکه به احتمال قوی فروپاشی آمریکا است، پس یا سیستم حاکمه با وجود همه مشکلات ترامپ با او راه می‌آید و یا ترامپ همه را با خود غرق خواهد کرد. ✅ ترامپ کسی است که نه اصالت دانشگاهی و نه خانوادگی و نه تربیتی دارد، کسی که مشغول عقده گشایی هست، کسی که همچون نیکسون با تئوری من مردی دیوانه هستم تا کنون کارهای خود را پیش برده است، کسی که دائما در حال کشیدن سیفون کاخ سفید و بیرون کردن نیروهای گذشته و حال است، کسی که نشان می‌دهد آن لیبرالیسیمی که قرار بود انتهای دنیا باشد در خود آمریکا هم خریدار ندارد. کسی که شکاف بین دشمنان و هوادارهای خود در آمریکا را هر روز جدی‌تر می‌کند و مسیری را دنبال می‌کند که "مایکل مور" نام مستند خود در مورد او را می‌گذارد: «آخرین رئیس جمهور آمریکا» 🔹لینک دانلود قسمت دوم از مستند «روزی‌روزگاری ترامپ»👇 https://www.namasha.com/v/gNmCSbiH 📌ادامه دارد... ................... 🔺به شرح حال بپیوندید:👇 http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
✍️ معرفی مستند روزی‌روزگاری ترامپ (قسمت دوم) ... 📝 در معرفی قسمت اول از مستند «روزی‌روزگاری ترامپ»
✍️معرفی مستند «قصه فیل و الاغ» (قسمت اول)... 📝 در معرفی مستند «روزی‌روزگاری ترامپ» کلام به اینجا رسید که دولت روحانی روی رأی نیاوردن ترامپ در دور دوم حساب زیادی باز کرده ولی ترامپ همانطور که خودش گفته کسی است که اگر بخواهند او را کنار بزنند، همه را با خود غرق خواهد کرد و آمریکا دچار آشوب خواهد شد.👇 🔹https://eitaa.com/sharh_hal/1859 🔹https://eitaa.com/sharh_hal/1860 ✅ اما چقدر این ظرفیت وجود دارد که آمریکا دچار بحران سیاسی و آشوب داخلی شود؟ برای بررسی این احتمال باید با سیستم انتخاباتی آمریکا بیشتر آشنا شویم، مستند «قصه فیل و الاغ» به کارگردانی "مهدی نقویان" به چگونگی سیستم انتخاباتی آمریکا با رقابت دو حزب اصلی جمهوری خواه با نماد فیل و حزب دموکرات با نماد الاغ، می‌پردازد. ✅ در واقع سیستم انتخابات آمریکا به نحوی تنظیم شده است که مردم هیچ‌گاه نمی‌توانند کاری علیه طبقه حاکم کنند و محکوم به پذیرش وضع موجود هستند ولو جنبش اعتراضی ۹۹ درصدی وال‌استریت راه بیاندازند بازهم محکوم به پذیرش سلطه یک درصد ثروت‌مند حاکم هستند الا اینکه طبقه محروم و معترض رهبری داشته باشند چون ترامپ و از اساس سلاح بدست بگیرند و دست به کشتار بزنند و البته در چنین فرضی بهترین اتفاق ممکن برای آمریکایی که پر سلاح‌ترین کشور دنیا است و به ازای هر ۱۰۰ نفر تقریبا ۸۹ سلاح وجود دارد، بازگشت به حالت قبل از اتحاد ایالات یعنی تبدیل شدن به ۵۰ ایالت‌ مستقل و... است. ✅ البته این اتفاق خیلی هم بعید نیست، چون در آمریکا هنوز که هنوز است افراد شناسنامه ملی ندارند بلکه هرکس فقط کارت شناسایی مخصوص ایالت خود را دارد و هر ایالت استقلال‌های خاص خود را دارد مثلا علاوه بر قوانین سراسری آمریکا هر ایالت مجلسی برای تصویب قوانین خاص خود را دارد و یا اینکه مردم فرماندار خود را نیز در هر ایلات مستقلا انتخاب می‌کند و...؛ رئیس جمهور در آمریکا در واقع یعنی رئیس اتحادیه است. ✅ توزیع قدرت در آمریکا چه در انتخاب رئیس جمهور و چه در قانون‌گذاری متناسب با جمعیت ایالات نیست و این احتمال ایجاد بحران و فروپاشی اتحاد ایالت‌های آمریکا را بسیار زیاد می‌کند. 🔸در آمریکا علاوه بر مجالس قانون‌گذاری هر ایالت، دو مجلس برای تعیین قوانین سراسری کشور وجود دارد یکی کنگره و دیگری سنا؛ هر قانونی که کنگره تصویب می‌کند، باید به تأیید نمایندگان سنا نیز برسد. اگرچه تعداد نمایندگان هر ایالت در کنگره بر حسب جمعیت ایالت‌ها است اما در مجلس سنا هر ایالت فقط دو نماینده دارد، می‌خواهد ایالت آلسکا به عنوان کم‌جمعیت‌ترین باشد یا ایالت کالیفرنیای پرجمعیت‌ترین و این اولین راه برای دور زدن آرای مردم و توزیع نامتناسب قدرت در قانون‌گذاری عمومی در آمریکا است. 🔸اشکال دیگر در عدم تاثیر گذاری مستقیم مردم در سرنوشت کشور و دموکراتیک نبودن انتخاب رئیس جمهور آمریکا است، در واقع آمریکا برای حفظ اتحاد ایالات مختلف شیوه‌ای پیچیده و غیر دموکراتیک را برای انتخابات خود برگزیده است. 🔸در آمریکا مردم به صورت غیر مستقیم نماینده خود را انتخاب می‌کنند، یعنی مردم به رئیس جمهور منتخب خود رأی می‌دهند اما ممکن است فردی غیر از منتخب آنها رئیس جمهور شود مثلا ترامپ چهارمین فردی در آمریکا است که با وجود اینکه رأی‌های مردمی به رقیب او بیشتر بود اما او با آرای نمایندگان "کالج الکترال" پیروز انتخابات می‌شود. 🔸 در واقع در سیستم انتخابات آمریکا طی چند مرحله تاثیر گذاری مستقیم مردم کم‌تر و کم‌تر می‌شود. هر حزب نمایندگانی به عنوان نمایندگان "کالج الکترال" را معرفی می‌کند و پس از مشخص شدن نتیجه آرای مردم به نماینده هر حزب مثلا "ترامپ یا هیلاری"، همه آراء مردم آن ایالت به سبد حزبی که نماینده او در انتخابات پیروز شده است می‌رود. یعنی مثلا ولو ۴۹ درصد مردم پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا مخالف ترامپ باشند رأی همه آنها به نفع حزب پیروز مصادره می‌شود و این حزب پیروز است که باید نمایندگان مجلس الکترال را معرفی کند. 🔸اشکال دیگر و در انتخاب نمایندگان "کالج الکترال" نیز از دو حیث است: 🔺یکی اینکه آنها از نظر قانونی اجباری ندارند که به نماینده‌ای رأی دهند که تحت عنوان حمایت از او انتخاب شده‌اند البته طبق قانون داخلی ۲۴ ایالت در صورت عدم رای به نماینده حزب آنها بعدا مجرم شناخته می‌شوند ولو رأی آنها همچنان معتبر است. 🔺 دیگر اینکه تعداد نمایندگان کالج الکترال نیز به اندازه مجموع نمایندگان سنا (۲ نفر) و کنگره با هم است که همین امر تناسب تاثیر گذاری مردم در انتخابات بر اساس جمعیت را از بین می‌برد. 📌برای اطلاع جزئی‌تر از این اشکالات پیشنهاد می‌کنم حتما مستند مذکور را مشاهده کنید. 🔹لینک دانلود مستند «قصه فیل و الاغ»👇 http://tv3.ir/program/46320 📌ادامه دارد... ................... 🔺به شرح حال بپیوندید:👇 http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅فیلم دست بوسی حضرت امام(ره)؛ 🔹این فیلم را مدت‌ها قبل یکی از دوستان برایم فرستاده بود و گفته بود فرق ایشان با شاه چیست؟ برای بوسیدن دست ایشان صف می‌کشیدند، برای بوسیدن دست شاه هم صف می‌کشیدند. 🔹همان موقع برای پاسخ به این سوال بحث مفصلی از منظر عقل و روایات، در عنوان "بوسیدن" انجام دادم ؛ 🔹بنا به روایات بوسیدن دست کسی چون امام خمینی(ره) مصداق عبادت خداوند است چون «قُبْلَةُ الْإِمَامِ الْعَادِلِ طَاعَة» و بوسیدن دست کسی چون شاه نه تنها حرام بلکه مصداق شرک است چرا که «قُبْلَةَ یَدِهِ‏ کَالصَّلَاةِ لَهُ‏». .................................. فایل کامل مربوط به بوسیدن و احکام آن👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/11/30 ................... 🔺به شرح حال بپیوندید:👇 http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
✅فیلم دست بوسی حضرت امام(ره)؛ 🔹این فیلم را مدت‌ها قبل یکی از دوستان برایم فرستاده بود و گفته بود فر
🔸چرا امام اجازه می داد دستش را ببوسند؟🔸 تواضع، غذای ساده خوردن نیست. تواضع، «به وظیفه عمل کردن» است. اگر وظیفه انسان بالای مجلس نشستن است، همین ثواب را دارد. امام در دوره شاه از زندان آزاد شد. خدا رحمت کند برادرم آمده بود امام راحل را در این وضعیت دیده بود. گفت دو تا متکا این طرف و آنطرف امام گذاشته بودند. مردم می آمدند و دست امام را بوسه می زدند! امام دستش را نمیکشید! این تواضع است. چون وظیفهاش است. می خواهد قدرت خودش را به رژیم نشان بدهد. می خواهد ارادت مردم را به اینها نشان دهد. وگرنه این نیست که از دست بوسیدن لذت ببرد. وظیفهاش را انجام می داد. مأمون به امام رضا(ع) تکلیف کرد که ولیعهد باشد، حضرت گفت: این کار را از من نخواه. گفت: اختیاری نیست. می خواهی با من مقابله کنی؟ من هم نوع دیگری رفتار می کنم؛ یعنی تو را می کشم. حضرت کرهاً (از روی کراهت) قبول کرد. حالا ولیعهد شده، دو برادر بودند به نام حسن بن سهل و فضل بن سهل. اینها همه کارههای مأمون هستند. این وزیر ارشد می آید پیش امام رضا -پیش ولیعهد-. حضرت دارند با یکی از یارانشان صحبت می کنند. ایستاده جلوی درب. حضرت به حرفشان ادامه دادند. مدتها اذن (اجازه) داخل شدن به او نمی دهند. بعد حضرت می گوید کاری داری؟ اجازه می دهند که بیاید داخل. اما اذن نشستن را به او نمی دهند. ایستاده مطلبش را می گوید و حضرت جوابش را می دهند، می رود. دیگران نباید این کار را بکنند. برایشان خطرناک است. امام در یک تواضعی است نسبت به خدا که این گونه بی اعتنایی ها، او را متکبر نمی کند. او آنچنان ذلت باطنی دارد که این بی اعتنایی ها غرور برایش نمی آورد. آقای گورباچف، آقای شواردنادزه را فرستاده بودند که پاسخ پیام امام را به او بدهند. امام خیلی عادی آمد. این وقتی می خواست پیام را بدهد میلرزید. امام هم وقتی که این فرد پیام را ابلاغ کرد گفت: اینها جواب من نیست. دستش را به علامت رد حرکت می داد. گفت: اینها جواب من نیست، من میخواستم دری بر دنیای جدیدی روی شما باز کنم. ببین! پس اخلاق و تواضع و بندگی خدا کردن، حرف خدا گوش دادن است. تواضع، این است. باید نگاه کند ببیند تکلیف چیست؟ عمده این است که انسان وقتی میخواهد کاری کند حجت داشته باشد. @haerishirazi ............................. ✅مطلب مرتبط:👇 🔹فیلم دست بوسی حضرت امام(ره) https://eitaa.com/sharh_hal/1862 🔹فایل کامل مربوط به بوسیدن و احکام آن👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/11/30 ................... 🔺به شرح حال بپیوندید:👇 http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
وقتی خنده‌های بی‌سبب و مکرر این جماعت را می‌بینم؛ وقتی خنده‌های حقیرانه این جماعت هنگامی که نیاز به جدیت داریم، را می‌بینم؛ همان‌ها که در مقابل نیروهای خودی جز جدیت از خود به خرج نمی‌دهند؛ وقتی می‌بینم ظریف وقتی به کشورهای خارجی سفر می‌کند تقریبا همیشه لبخند به لب دارد اما وقتی به مجلس می‌آید و با مردم خودمان صحبت می‌کند، کاملا متفاوت است. جز خودباختگی و احساس ذلت و حقارت این جماعت، مقابل این ظالمان و زورگویان چیزی نمی‌بینم. خدایا زمانه این جماعت بی‌عزت را پایان ده که طعم این بی‌عزتی بسیار تلخ است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙مهدی خزعلی در این فیلم می‌گوید: 🔺«امام برای مردم در دو اتاق ساده زندگی می‌کرده است اما واقع قضیه اینگونه نبوده و ایشان در باغی با چندهزار متر مساحت در پشت این خانه ساده،(باغ خسروشاهی) زندگی می‌کرده است.» 🔺«آن‌اتاق‌های ساده فقط برای ملاقات‌ها و مردم بود. واقعیت زندگی ایشان چنین نبوده است.» ⁉️آیا این قضیه صحت دارد؟ در پست‌های آینده به صحت و یا کذب آن خواهم پرداخت؛ 📝 اما اگر این مطلب کذب است چرا دفتر حفظ و نشر آثار امام در مقابل این تهمت و تحریف بزرگ امام برای نسل امروز ساکت است و هیچ واکنشی نمی‌دهد؟ چرا از او شکایت نمی‌کند و کذب سخنان وی را نشان نمی‌دهد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 این کلیپ صوتی مربوط به جلسه‌ای با حضور فاطمه هاشمی دختر آقای هاشمی رفسنجانی در ۹ اسفند ۹۵ در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب است؛ 🔹در این جلسه، دانشجویی به تفاوت‌های زندگی ساده امام و زندگی اشرافی آقای هاشمی اشاره می‌کند، اما فاطمه هاشمی در توجیه زندگی پدر خود، سبک زندگی ساده امام را زیر سوال می‌برد و می‌گوید: 🎙«آن خانه‌ای که می‌برند و به شما نشان می‌دهند آن خانه امام نیست. آن دفتری بود که امام برای ملاقات‌هایش از آن استفاده می‌کرد. من بیشتر از این وظیفه ندارم در رابطه با زندگی امام و خانواده امام توضیح دهم. خانه‌ای که امام برای آقای هاشمی انتخاب کرده بود ۵۷۰ متر بود ولی باغ‌هایی که در جماران دست امام بود بالای سه چهار هزار متر بود. شما واقعیت‌ها را نمی‌دانید.» در پست‌های آینده به صحت و یا کذب بودن این مطلب اشاره خواهم کرد؟ اما خوب است بدانیم واکنش دفتر حفظ و نشر آثار امام در مقابل این مطلب تنها ترتیب دادن یک مصاحبه با سایت جماران و ماست مالی کردن قضیه و تکذیب فاطمه هاشمی است. سایتی که سالانه بودجه‌های کلانی برای نشر آثار امام دریافت می‌کند آیا از خود نمی‌پرسد اگر کسی فایل صوتی این جلسه را گوش دهد نسبت به این مصاحبه چه قضاوتی خواهد کرد؟!👇 https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-582533
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تصاویری از قدم زدن امام به همراه حاج احمدآقا در باغ خسروشاهی که متأسفانه بعد از صحبت‌های کسانی چون مهدی خزعلی و فاطمه هاشمی، جریان ضد انقلاب فیلم‌های آن را به عنوان محل اصلی زندگی امام منتشر نمود.👇 🔸https://eitaa.com/sharh_hal/1871 🔸https://eitaa.com/sharh_hal/1872 🔹اما واقعا جریان این باغ و حقیقت ماجرا چیست؟ 📌در پست‌های آینده بیشتر به این ماجرا خواهم پرداخت.
🔹تصویری هوایی از موقعیت حسینیه جماران و بیت امام در پشت آن و باغ خسروشاهی که از پشت بیت امام شروع می‌شود و تا بنای اصلی باغ ادامه دارد و امروزه با خرید شهرداری به مکانی عمومی با عنوان سرای محله تبدیل شده است.👇 http://jamaranema.com/Contents.aspx?ID=3 📌در پست‌های آینده بیشتر به این ماجرا خواهم پرداخت.
🔹پینج اینستای سرای محله یا همان باغ خسروشاهی مربوط به برنامه‌های اجرای شده در آن، همان جایی که مهدی خزعلی به دروغ، می‌گوید امام در آنجا زندگی می‌کرد!👇 https://www.instagram.com/jamarancc/ 🔹تصاویر کامل‌تر از باغ خسروشاهی👇 http://www.tehranpicture.ir/fa/album/2120/%D8%A8%D8%A7%D8%BA-%D8%AE%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C
✍️جریان تحریف امام... 🔺 پیش از این وقتی نام "مهدی خزعلی" می‌آمد یاد این صحنه می‌افتادم که وی در ایام انتخابات ۹۶ طناب داری به دست گرفته بود و به جمعیت مخاطب خود می‌گفت: "مردم می‌دانید اگر رئیسی رأی بیاورد چه اتفاقی می‌افتد؟ سهم هرکس یک طناب دار است که به او هدیه می‌دهد!" 🔺اما امروز خود این مردم باید قضاوت کنند امروز که رئیسی، نه رئیس قوه مجریه بلکه، رئیس قوه قضائیه شده است مردم باید قضاوت کنند که این جماعت چطور آنها را فریب دادند. 🔺 اما این بار دروغگویی و فریبکاری مهدی خزعلی به شکل دیگر و البته تحریف بسیار بزرگ‌تری رخ می‌دهد، تحریف امام برای سیلی خوردن این ملت! برای جدا شدن نسل آینده از امام. 🔺در کلیپی که پیش از این از مهدی خزعلی منتشر نمودم وی عملا امام را به دو رویی و ظاهر سازی برای مردم متهم می‌کند و چنین وانمود می‌کند که ایشان در انظار مردم در خانه‌ای بسیار کوچک زندگی می‌کرده‌اند اما واقع قضیه این بوده است که در باغی با چندهزار متر در پشت این خانه متعلق به آقای خسروشاهی زندگی می‌کرده‌اند؟!👇 https://eitaa.com/sharh_hal/1871 🔺در کلیپ دیگری نیز که از فاطمه هاشمی منتشر نمودم وی در توجیه زندگی اشرافی خود می‌گوید: «خانه‌ای که امام برای آقای هاشمی انتخاب کرده بود ۵۷۰ متر بود ولی باغ‌هایی که در جماران دست امام بود بالای سه چهار هزار متر بود. شما واقعیت‌ها را نمی‌دانید.»👇 https://eitaa.com/sharh_hal/1872 ⁉️اما سوال اینجاست که وقتی این جماعت به طور رسمی و علنی دست به تحریف سلوک امام و شخصیت ایشان در انظار نسل جدید می‌زنند، چرا دفتر حفظ و نشر آثار امام که وظیفه ذاتی او با توجه به بودجه‌های کلانی که اخذ می‌کند شفاف‌سازی و پاسخ مستند است، ساکت می‌ماند!. 🔺در همین راستا در چند پست به توضیح سلوک حقیقی امام و منازلی که ایشان بعد از ورود به کشور در آن ساکن شدند و حواشی آن‌ها توضیحاتی خواهم داد.👇 🔹اولین و دومین اقامت‌‌‌گاه‌های امام پس از بازگشت به کشور https://eitaa.com/sharh_hal/1879 🔹منزل‌ امام در دربند (سومین اقامت‌گاه امام بعد از بازگشت به کشور)... https://eitaa.com/sharh_hal/1880 🔹 سکونت امام در جماران... ( قسمت اول و دوم) https://eitaa.com/sharh_hal/1884 https://eitaa.com/sharh_hal/1885 🔹شواهد سکونت امام در باغ خسروشاهی چیست؟... https://eitaa.com/sharh_hal/1886 🔹شواهد نقض ادعاهای هاشمی در مورد آیت‌الله بهجت و امام... https://eitaa.com/sharh_hal/1887
✍️ اولین و دومین اقامت‌‌‌گاه‌های امام پس از بازگشت به کشور ... ✅ حضرت امام(ره) وقتی در پاریس اقامت داشتند پیش از عزیمت به ایران از اطرافیان خود می‌خواهند که در جنوب تهران و محله محرومین برای ایشان خانه‌ای تهیه شود و تاکید می‌کنند که به بالای شهر نمی‌روند، خانه‌ای که نه اعیانی باشد و نه نو؛ ✅شهیدان مطهری، محلاتی و مفتح مأمور یافتن چنین خانه‌ای می‌شوند اما موفق به یافتن خانه‌ای که با مشخصات مدنظر امام و البته مناسب برای حضور ایشان باشد، نمی‌شوند و از این جهت که مدرسه رفاه که مکانی بزرگ و خالی و همچنین در اختیار شهیدان بهشتی و باهنر و هاشمی رفسنجانی بود را برای حضور موقت امام انتخاب می‌کنند.[۱] مدتی بعد از حضور امام در مدرسه رفاه نیز به علت کمبود جا مدرسه علوی در جوار این مدرسه نیز به آن ملحق می‌شود. ✅ آقای دکتر عارفی پزشک معالج امام، محل اقامت ایشان را چنین توصیف می‌کند: اتاق‌های کلاس درس مدرسه علوی با ساده‌ترین امکانات زندگی فرش شده بود. حضرت امام خمینی در اتاق محقری روی پتویی چندلاشده در گوشه اتاقی می‌نشستند و بر یک پشتی ساده تکیه می‌زدند. محل سکونت امام به قدری ساده بود که انسان را در بدو ورود به خود جذب می‌کرد. مردی که با دست خالی کاخ‌های طاغوتیان را به لرزه درآورده بود، در اتاقی فرمان‌روایی می‌نمود که در آن کم‌ترین امکانات رفاهی وجود داشت. [۲] ✅ یکی از همان‌ شب‌های اول حضور امام در مدرسه رفاه و علوی در اطراف این مدرسه تیراندازی‌ها زیاد می‌شود، اطرافیان از امام تقاضا می‌کنند که چون اینجا خطر دارد، اجازه دهید شما را به منزل دیگری در همین حوالی انتقال دهیم تا اگر اینجا را بمباران کردند جان شما در امان باشد، اما هرچه اصرار می‌کنند امام نمی‌پذیرند و می‌گویند: «هرکس نگران است و می‌ترسد برود، من این‌جا هستم.» ✅ هر روز در مدرسه رفاه و علوی فوج فوج جمعیت مردم در حمایت از امام و انقلاب و به شوق دیدار با ایشان به سوی این دو مدرسه می‌آمدند. فقط در یکی از دیدارهای مربوط به بانوان حدود ۶۰ نفر غش کرده بودند. خبرگزاری یونایتد پرس در روز چهاردهم بهمن اعلام کرده بود جمعیتی که در محدوده اقامت امام اجتماع کرده‌اند حدود چهار و نیم میلیون نفر بود. ✅ هنوز یک ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که حضرت امام در دهم اسفند ۱۳۵۷ عازم قم می‌شوند، از آن جهت که منزل شخصی ایشان در محله‌ای قدیمی و با کوچه‌های تنگ قرار داشت مقرر می‌شود ایشان در منزل یکی از مبارزان و بازاریان قدیمی به نام "قاسم دخیلی" که ساختمان دو طبقه‌ای بود ساکن شوند. اما بعد از چند روز از حضور امام در این منزل ایشان متوجه می‌شوند که این منزل قبل از حضورشان به کس دیگری اجاره داده شده بوده است و به دلیل حضورشان، آن مستأجر قبلی را رد کرده‌اند. ✅ امام تا این مسأله را متوجه می‌شوند می‌گویند دیگر اینجا نمی‌مانم و بعد از آن به منزل آیت‌الله محمد یزدی می‌روند، خانه‌ای با حدود ۳۰۰ متر مساحت و نزدیک به مدرسه فیضیه که که محل دیدارهای عمومی امام در قم بود. در همین خانه بود که قائله طرفداران آقای شریعتمداری و اعضای حزب خلق مسلمان رخ می‌دهد، وقتی مردم قم از ماجرای تجمع آنها برای حمله به منزل امام مطلع می‌شوند با آنها درگیر می‌شوند و تظاهرات وسیعی علیه آنان رخ می‌دهد. ....................... 📝 ارجاعات: [۱] دو روز بعد از بازگشت امام و اسکان ایشان در مدرسه رفاه همسر ایشان و فرزندانشان نیز از فرانسه باز می‌گردند و در منزلی در چهار راه قنات ساکن می‌شوند. [۲] اقتباس از: گلی‌زرواره، غلامرضا، سیاحت خورشید(مهاجرت‌ها، مسافرت‌ها و اقامت‌گاه‌های امام خمینی(ره))، تهران، نشر هستی‌نما، ۱۳۸۵، صص: ۱۸۷ – ۲۱۸ و ثقفی، علی؛ بانوی انقلاب، خدیجه‌ای دیگر( زندگی نامه خانم خدیجه ثقفی همسر امام خمینی(ره))، چ اول، تهران، موسسه تنظیم و نشر آقای امام خمینی(س)، ۱۳۹۳ش. جهت اختصار برای مشاهده ارجاعت سندی، به آدرس پست زیر در وب‌لاگ شرح حال مراجعه فرمایید.
شرح حال
✍️ اولین و دومین اقامت‌‌‌گاه‌های امام پس از بازگشت به کشور ... ✅ حضرت امام(ره) وقتی در پاریس اقامت
✍️منزل‌ امام در دربند (سومین اقامت‌گاه امام بعد از بازگشت به کشور)... ✅ در بهمن ۵۸ یعنی بعد از قریب به ۱۱ ماه از حضور امام در قم، به علت عارضه قلبی ایشان را با آمبولانس به تهران می‌برند. امام در بیمارستان چون پرستارها هنوز پوشش اسلامی نداشتند از دکتر خود می‌خواهند پرده‌ها را بکشند و فقط خودشان به بالین ایشان بروند. در همین بیمارستان است که مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری بنی‌صدر در ۶ بهمن ۵۸ اجراء می‌گردد.[۱] فردای رفتن امام به بیمارستان رجایی، همسر امام نیز به تهران می‌آیند و به منزل پدری خود که در تهران بود می‌روند اما چون می‌خواستند همراه امام باشند از مسئولان می‌خواهند تا کنار اتاق امام در بیمارستان اتاقی را خالی ‌کنند و بانو ثقفی همسر امام، در آنجا مستقر می‌شوند. [۲] امام در ایامی که در بیمارستان بودند تاکید فراوانی داشتند که در طول درمان ایشان، فقط از پزشکان و استادان ایرانی استفاده شود. [۳] ✅ حضرت امام بعد از ۳۹ روز از بستری بودن در این بیمارستان بهبودی نسبی خود را بدست می‌آورند و در ۱۲ اسفند ۵۸ از بیمارستان مرخص می‌شوند. پزشکان تاکید می‌کنند به دلیل مشکلات جسمی ایشان باید در منطقه‌ای با هوای خوب اقامت نمایند و هوای قم و تهران برایشان مناسب نیست. به همین علت منزلی واقع در "دربند" بالای تجریش که سه طبقه داشت را برای ایشان اجاره می‌کنند؛ طبقه اول برای رفت و آمد مسئولین و حضور محافظین و طبقه دوم برای خانواده و طبقه سوم برای اسکان امام بود. چند روز بعد از ورود همسر امام به این خانه حاج‌احمدآقا نیز همراه خانواده خودشان، در اتاقی در طبقه دوم ساکن می‌شوند. ✅ این منزل در کوچه‌ای بن ‌بست بود که همین امر برای ملاقات‌های دسته جمعی و برگزاری مراسم‌ها مشکل بزرگی به وجود می‌آورد. امام هم از حضور در آن خانه گلایه داشت و مدام می‌فرمود: "این خانه اشرافی است و بیم آن دارم با آن انس بگیرم. در این مکان زیستن برایم بسیار دشوار است". البته این ساختمان چندان هم اشرافی نبود و فقط نمای آن سنگ بود و مقداری تعمیرات ظاهری داشت.👇 https://eitaa.com/sharh_hal/1881 حضرت امام به حاج‌آقا سید هاشم رسولی محلاتی می‌گویند: بروید منزلی مانند خانه پدرتان برای من تهیه کنید. خانه پدر آقای محلاتی خانه‌ای محقر در ده امام‌زاده قاسم بود؛ امام تهدید می‌کنند که اگر تا دو روز منزل جدیدی برای ایشان مشخص نشود به قم می‌روم. مرحوم سید احمدآقا چند روز فرصت می‌خواهند و بعد از چند روز مکانی به نام "باغ لاجوردی" واقع در خیابان "دربند" را که مناسب استقرار امام بود انتخاب می‌کنند اما امام اقامت در آن مکان را به دلیل مجلل بودن نمی‌پذیرند. و سرانجام بعد از تقریبا دو ماه و نیم سکونت امام در این منزل، منزل جماران برای حضور امام در نظر گرفته می‌شود. [۴] ....................... 📝 ارجاعات: [۱] ر.ب: گلی‌زرواره، غلامرضا، سیاحت خورشید، ص:۲۰۳-۲۰۶. [۲] بانوی انقلاب، خدیجه‌ای دیگر، ص: ۳۷۶. [۳] غلامعلی رجایی، برداشت‌هایی از سیره امام خمینی(س)، در خانواده ج ۱، ویرایش ۲، تهران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۷۶ش، ص: ۱۰۹، به نقل از دوایی منوچهر(پزشک معالج امام) کیهان ۱/۴/۷۴ [۴] ار.ب: بانوی انقلاب، خدیجه‌ای دیگر، ص: ۳۷۸-۳۷۹ و سیاحت خورشید، ص: ۲۰۸ -۲۰۹ و خاطرات خادمان و پاسداران امام خمینی(س)، تهران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۸۷ش، خاطره رضا فراهانی از پاسداران بیت امام، ص: ۱۲۶ و خاطرات آیت‌الله امام جمارانی http://jamaranema.com/Post.aspx?ID=58
محل سکونت امام در دربند، مردم در مقابل آن تجمع می‌کردند و حضرت امام از داخل بالکن طبقه سوم به احساسات مردم واکنش نشان می‌داد.
✍️سکونت امام در جماران... قسمت اول ✅حضرت امام در ۲۸ اردیبهشت ۵۹ به روستای جماران در همان منطقه سابق سکونت خود (شمیران)، می‌روند. ✅حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید مهدی امام جمارانی می‌گویند: 🔹یک روز حاج‌احمد آقا آمده بودند منزل ما تا برویم جای مناسبی برای سکونت امام بیابیم اما هرچه جستجو کردیم موفق نشدیم. ظهر در منزل با ایشان مشغول ناهار خوردن بودیم که به فرزند امام گفتم اگر منزل ما به دردتان می‌خورد این دو منزل کوچک اخوی و خواهرمان را با حسینیه یکی می‌کنیم تا بتواند خواسته‌های رهبر انقلاب را برآورده سازد. حاج سید احمد آقا برآوردی نمود و گفت خوب است ولی باید خانم بپسندد. خانم همان روز تشریف آوردند آنجا را دیدند و با اینکه خیلی مطلوبشان نبود به دلیل رضایت امام پذیرفتند. 🔹حسینیه هنوز تکمیل نبود و طی چهار روز تعمیراتی در آن صورت گرفت تا آماده گشت، ظرف این چهار روز مردم محل چراغانی باشکوهی کرده بودند. امام بعد از وارد شدن به منزل جماران بعد از مشاهده منزل و اتاق‌ها فرمودند: «منزل مناسب ما اینجاست، حالا راحت شدم چون این چندماه مدام در عذاب بودم.» 🔹با اینکه قرارداد اجاره تنظیم شده بود و میزان اجاره نیز در موعد مقرر پرداخت می‌شد امام قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان دستور می‌دهند اعضای این دو خانه بیایند با من صحبت کنند تا خاطرم جمع شود که آیا صاحبان این جایی که در آن می‌مانم راضی‌اند یا خیر؟ حاج‌آقا جمارانی، برادرش و سایر اعضای خانواده آمدند، امام اول با مردها گفتگو نمودند و از آنها پرسیدند آیا شما راضی هستند؟ آنان خیلی تعارف کردند که شما به ما و فامل و محله ما افتخار داده‌اید و ... امام فرمودند این تعارف‌ها را کنار بگذارید و جدی بگویید آیا رضایت دارید یا خیر؟ تا اینکه آنها باز توضیح می‌دهند تا اینکه امام احساس می‌کنند واقعا راضی هستند. 🔹آنها می‌گویند به زن‌ها بگویید بیاییند. امام فرمودند: ممکن شما به چیزی در زندگی علاقه‌مند باشید و دوست نداشته باشید جای دیگر بروید. آنان نیز به سهم خویش اظهار رضایت کردند. آن‌گاه امام فرمودند: « حالا اینجا می‌مانم.» 🔹چون امام نباید از پله بالا و پایین می‌رفتند، منزل را به نحوی به حسینیه متصل کرده بودند که امام بدون بالا و پایین رفتن از پله‌ها بتوانند به قسمت مشخص شده برای نشستن ایشان در حسینیه جماران برای دید و بازدیدهای عمومی بروند. 🔹با استقرار امام در خانه جماران دیوارهای این مکان در مرحله گچ و خاک باقی ماند و کارهای روبنایی آن انجام نشد و تا حدود ده سال میزبان امام خمینی بود. دو منزل حدود ۱۵۰ متری به امام اختصاص داده شده بود، یک منزل برای دفتر امام و دیدارهای ایشان و یک منزل هم برای استفاده معمولی و استراحت ایشان بود. 🔹روزی با درخواست فیلم‌برداران برای تامین نور کافی و نصب پرژکتور اعضای دفتر امام شروع به تراشیدن قسمت‌هایی از سقف اتاق امام تا روی تیرآهن می‌شوند. اما امام با اطلاع از این مطلب بسیار ناراحت می‌شوند و آنها را مؤاخذه می‌کنند که چرا در منزل اجاره‌ای این تصرفات را کرده‌اند و قضیه منتفی می‌شود. 🔹یک روز امام مشاهده می‌کنند که بناها و کارگران مشغول گچ‌کاری حسینیه هستند و با عصبانیت از اتاق خود بیرون می‌آیند و می‌فرمایند: بگذارید من بمیرم، بعد شما این کارها را انجام بدهید. در همین فضای ساده بود که ادوارد شواردنادزه وزیر دومین ابرقدرت بزرگ جهان هنگام سخن به لکنت افتاد... .......................... 📝 اقتباس از: گلی‌زرواره، غلامرضا، سیاحت خورشید(مهاجرت‌ها، مسافرت‌ها و اقامت‌گاه‌های امام خمینی(ره))، تهران، نشر هستی‌نما، ۱۳۸۵، صص: ۱۸۷ – ۲۱۸ و خاطرات آیت‌الله امام جمارانی http://jamaranema.com/Post.aspx?ID=58