eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
135 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
48.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 جلسه اول از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
46.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 جلسه دوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
50.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 جلسه سوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
شرح حال
🔰 جلسه اول از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم صحبت‌های استاد فیاض بخش به نقل از آیت‌الله سعادت‌پرور در مورد صحبت‌های روزهای عید فطر حضرت امام. مورد اشاره قرار گرفته در جلسه اول از ارائه کتاب جدال دو اسلام.
شرح حال
🔰 جلسه اول از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
متن سخنرانی امام در عید فطر 62.pdf
290K
متن سخنرانی حضرت امام در عید فطر ۱۳۶۲ش. اشاره شده در جلسه اول از ارائه کتاب جدال دو اسلام به عنوان نمونه‌ای خلاصه از اسلام ناب.
شرح حال
🔰 جلسه دوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
درس ۱ اسلام ناب و اسلام آمریکایی.pdf
1.21M
متن درسنامه جلسات اول از اردوی اسلام ناب در مورد اسلام ناب- اسلام آمریکایی که بسیاری از مباحث آن با جلسه اول از ارائه کتاب جدال دو اسلام مشترک می‌باشد.
شرح حال
🔰 جلسه سوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
نقد بسیج از درون وحید جلیلی.pdf
1.02M
جزوه نقد بسیج از درون؛ متن سخنرانی وحید جلیلی در دهه هفتاد در بسیج مدرسه علمیه حضرت معصومه و نقد عملکرد جریان حزب‌الله و خصوصا بسیج در آن دوره؛ اشاره شده در جلسه سوم از ارائه کتاب جدال دو اسلام.
شرح حال
🔰 جلسه سوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
جزوه دین همه دین است وحید جلیلی فرمت مطالعه.pdf
2.44M
جزوه دین همه دین است از وحید جلیلی مربوط به سخنرانی ایشان در ابتدای دهه ۸۰ در نقد عملکرد جریان حزب‌الهی. این جزوه و مباحث آن در شکل‌گیری تشکل عدالت‌خواه دانشجویی از دل بسیج و نیز برخی تحولات جریان دانشجویی تأثیر خوبی داشت. در جلسه سوم از ارائه کتاب جدال دو اسلام به مباحث این جزوه اشاره شد.
شرح حال
🔰 جلسه سوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
سعید جلیلی دین همه دین است.pdf
1.55M
جزوه دین همه دین است از سعید جلیلی برادر وحید جلیلی؛ این جزوه به نوعی نقد و یا تکمیل مباحث جزوه دین همه دین است از وحید جلیلی بود، البته خود وحید نیز در دیگر نوشته‌های خود همچون مکتب ملکوتی جمع که در ابتدای کتاب جدال دو اسلام آمده است این تکمیل نمودن مباحث جزوه دین همه دین است خود را انجام داد. به مباحث این جزوه در پایان ارائه جلسه سوم از کتاب جدال دو اسلام اشاره شد.
شرح حال
🔰 جلسه سوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
rahimpourBASIJ.pdf
240.4K
جزوه رسالت بسیج از استاد رحیم‌پور ازغدی که به برخی مباحث آن در جلسه سوم ارائه کتاب جدال دو اسلام اشاره شد.
روحانیت عزیر باید به این اصل توجه عمیق داشته باشد. ..... مواسات یک واجب است مثل عدالت‌خواهی و در راه قدرتمند شدن ما. مواسات نمونه و مصداقی از بسط عدالت است. اما سطح مواسات بعد از عدالت‌خواهی و بالاتر از آن است، اگرچه اهمیت و ضرورت عدالت‌خواهی بیشتر است.
شرح حال
روحانیت عزیر باید به این اصل توجه عمیق داشته باشد. ..... مواسات یک واجب است مثل عدالت‌خواهی و در راه
پیش از این بحث‌ها و شواهد مختلفی از طرح امام و‌ آقا در پایان دادن به دشمنی‌ها و پیش‌برد کشور به سمت ظهور و تمدن اسلامی را در کانال قرار دادم، این بحث که این روزها ابعادی از آن زیاد مطرح می‌شود خود از ارکان مهم قدرتمند شدن کشور ما و بالتبع صدور انقلاب و‌ ناامید شدن جهان‌خواران از ما است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تغییرات ظریفی در کتاب‌های درسی کودکان ما! کتاب تفاوت بین چاپ ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ ...... به این تغییرات اضافه کنید حذف کردن تصاویر مربوط به نمادهای مذهبی از روی اسکناس‌ها و حتی نمادهای مربوط به انرژی هسته‌ای و قراردادن تصویر کاسه سفالی یا بادگیر فلان شهر و... عوض آنها! نمونه‌ای از تغییرات نرم فرهنگی از بالا!
سیر تغییرات صورت گرفته روی دو هزار تومانی! نمونه‌ای از تغییرات نرم فرهنگی از بالا!
سیر تغییرات تصاویر روی اسکناس پانصد تومانی نمونه‌ای از تغییرات نرم فرهنگی از بالا!
سیر تغییرات اسکناس هزارتومانی نمونه‌ای از تغییرات نرم فرهنگی از بالا!
این تصویر «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان است که اینگونه مقابل ترامپ دارد تحقیر می‌شود. این رسم استکبار است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این فیلم رئیس جمهور صربستان و ترامپ در حال امضاء یک قرارداد بین دو کشور هستند! تفاوت میز ترامپ و او اصلا اتفاقی نیست! نکته جالب دیگر در مورد این فیلم اینکه رئیس جمهور صربستان وقتی ترامپ بخشی از متن را مبنی بر انتقال سفارت صربستان به قدس می‌خواند، او متعجبانه به دنبال این بخش از قرارداد می‌گردد، ظاهرا اصلا خبر از این متن نیز ندارد!👇 https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/06/16/2342585
▪️در سال ۱۹۷۱ تیتو رهبر یوگوسلاوی سابق در دیدار با نیکسون در کاخ سفید سیگار برگ کوبایی‌اش را در می‌اورد. سیگار هدیه فیدل کاسترو بود. امریکا و کوبا در اوج تنش بودند. نیکسون رو به تیتو می‌گوید اقای رئیس ما در اینجا سیگار نمی‌کشیم. تیتو می‌گوید خوش به حال شما و تا آخر ملاقات سیگار میکشد.
31.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عبادت‌های مختلف هر کدام گذشتن از یک چیزی است... تا برسد به شهادت... 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین وحیدی.
تجمع اعتراضی دانشجویان عدالت‌خواه در مقابل سازمان خصوصی‌سازی در اعتراض به خصوصی‌سازی‌های بی‌ضابطه و عدم رسیدگی به حقوق کارگران هفت‌تپه. اگرچه این اقدامات راهکار اصلی نیست اما بدون این کارها هم بعضا کارها پیش نمی‌رود. سوال جدی اینجاست چرا به هیچ وجه ما طلاب در این چنین مواردی احساس تکلیف نمی‌کنیم؟! ما کجای صحنه عدالت‌خواهی هستیم؟ درست است که فعالیت‌های خیرخواهانه نیز مصداق عدالت‌خواهی است، درست است که حتی کار فرهنگی نیز مصداق عدالت‌خواهی است، کارهای کلان قضایی نیز بخش مهمی از عدالت‌خواهی است اما بخشی از عدالت‌خواهی هم مطالبه عدالت است، اعتراض است و اگر ما طلاب به کلی این قسم را کنار نهاده‌ایم باید از خود بپرسیم چرا؟
شرح حال
تجمع اعتراضی دانشجویان عدالت‌خواه در مقابل سازمان خصوصی‌سازی در اعتراض به خصوصی‌سازی‌های بی‌ضابطه و
در باب چرایی پرسش قبل خوب است صحبت‌های زیادی شود؛ اما پاسخ‌ اولیه‌ای که به ذهنم می‌رسد در آن بی‌تأثیر نباشد ساحت علمی سنگین حوزه است، نمی‌خواهم بگویم بد است، خوب است اما عظمت علمی حوزه چنان است که هرچه سر پر شوری داشته باشی تو را به کرنش وا می‌دارد، شاید برخی به آن توجه نکنند و بی‌باکانه و در واقع جنون‌وار بی‌توجه به این ساحت وارد میدان عمل شوند اما فقط خود را ضایع می‌کنند. یادم هست بنده خدایی که در زمان دانشجویی در جنبش عدالت‌خواه با هم آشنا شدیم و از فعالین اول جنبش بود وقتی به حوزه آمد وارد فضای فلسفه شد و سکوت محض شده بود! این ساحت چنان عظمتی دارد که هرچه هم کر و فر داشته باشی خاضعت می‌کند. در حوزه در دوره جوانی طلبگی کار علمی چنان ما را مشغول خود می‌کند که فرصت پرداخت به کارهایی چون مطالبه عدالت و اعتراض برای آن از ما گرفته می‌شود. البته این همه حرف نیست اینکه به طلبه شخصیت لازم داده نمی‌شود و یا با این روحیه پرورش نمی‌یابد هم بحثی است. تاریخ حوزه نشان داده است که حرکت‌های عدالت‌خواهانه حوزوی با راهبری علماء و فضلاء و همراهی سایر اقشار مردم محقق شده است. الغرض اینکه وارد شدن به صحنه‌های مطالبه عدالت و‌اعتراض برای طلبه نیازمند یک فضای جمعی و بستر مناسب است که از سوی مدیریت حوزه و‌شخصیت‌های وزین خود حوزه نیز پشتیبانی و راهبری شود تا طلبه بتواند وارد چنین مأموریت‌هایی شود وگرنه نیل به این غرض همینطور که تا کنون محقق نگشته بعد از این نیز نخواهد گشت. چندین بار از ابتدای طلبگی با جمع‌هایی از دوستان سابق خود، از فعالین دانشجویی عدالت‌خواه و غیر آن دور هم جمع شدیم، با این دغدغه که تشکلی راه بیاندازیم، اعتراض کنیم، الگوی اسلامی ارائه کنیم، سبک مطالبه‌گری مناسب حوزوی را پیدا کنیم و... در برخی موارد بعد از جلسات مفصل حتی اساس‌نامه تنظیم کردیم و... اما هر بار به این نیاز رسیدیم که اولا خودمان باید از نظر علمی قوی باشیم و از روی حجت سخن‌ بگوییم و عمل کنیم و ثانیا قدرت اثر گذاری و راهبری حوزه در دست علماء آن است، گوش مردم به دهان علماء حوزه است و حرکت‌هایی که ذیل علمای حوزه تعریف نشود مساوی ذبح شدن خودشماست. شاید بهترین و بالاترین الگوی تقریبا ناکام این صحنه نواب و یارانش بودند و بهترین و بالاترین الگوی موفق این صحنه نیز حضرت امام بود. اگر الگوی مرحوم نواب آن روز موفقیت‌هایی نیز در پی داشت خاص دوران طاغوت و خفقان آن زمان بود که امروز با تغییر اوضاع و شکل‌گیری حکومت اسلامی آن اقتضائات تغییر کرده و با ایجاد بسترهای مناسب جدید روش‌های مؤثر بهتری بوجود آمده است.
📌سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین وحیدی را که در پست بعد خواهم گذاشت توصیه می‌کنم حتما گوش دهید، چه بسا با تفکر در مورد این صحبت‌ها زندگی شما بسیار تغییر کند و آرامش پیدا کنید. مطالبی که در سخنرانی آتی آمده یکی از بهترین و شیرین‌ترین درس‌هایی بوده است که از استادمان جناب وحیدی از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به ما رسید...👇
AUD-20200828-WA0061.mp3
11M
🎙 سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حمید وحیدی شب هشتم محرم ۱۳۹۹. 🔻ایشان در این جلسه به بحث «اجمال فی‌ الطلب» می‌پردازند. این عنوان به شدت در زندگی مهم و تأثیر گذار است و در روایات مربوط به ماجرای کربلا چندین بار به آن اشاره شده است و جالب هم اینکه این عنوان در زندگی ما بسیار مغفول است. 🔻 پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «لاَ تَمُوتُ نَفْسٌ حَتَّى تَسْتَكْمِلَ رِزْقَهَا فَاتَّقُوا اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَجْمِلُوا فِي اَلطَّلَبِ وَ لاَ يَحْمِلَنَّكُمُ اِسْتِبْطَاءُ شَيْءٍ مِنَ اَلرِّزْقِ أَنْ تَطْلُبُوهُ بِشَيْءٍ مِنْ مَعْصِيَةِ اَللَّهِ» هيچ‌كس نیست جز اینکه تا روزى‌اش را به‌طور كامل دريافت نكند نخواهد مرد. پس تقواى الهى پيشه كنيد و در طلب رزق و روزى باشيد و اگر روزى‌تان به كندى آمد بر آن نشويد كه با انجام معصيت آن را طلب کنید.» 🔻شدنی‌های زندگی شما مقسوم است، رزق شما مقسوم است، پس عوض دست و پا زدن تقوای خدا را رعایت کنید و دنبال طاعت باشید و «اجملوا فی الطلب» 🔻 مکرر در مکرر در توصیه‌های پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و ... این سفارش ذکر شده است. ترکیب صحیح تلاش به ضمیمه توکل یعنی «اجملوا فی الطلب» 🔻طلب یعنی پیگیری، طلب مؤمن برای رسیدن به مقاصدش، چه مقاصد دنیوی و چه حتی معنوی باید طلب زیبا باشد، اجمال داشته باشد. پیگیری زیبا یعنی نامید نشوید، شکایت نکنید، عجله نداشته، به این در و آن در نزنید، دست و پای بی‌خود نزنید. 🔻امیرالمؤمنین (علیه السلام): «إِذَا لَمْ يَكُنْ مَا تُرِيدُ فَأَرِدْ مَا يَكُونُ» اگر آنی که می‌خواهی نمی‌شود آنکه می‌شود را بخواه.
شرح حال
🎙 سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حمید وحیدی شب هشتم محرم ۱۳۹۹. 🔻ایشان در این جلسه به بحث «اجمال فی‌
🔻 تلاش بکن ولی تلاش با اضطراب، با دست و پا زدن، تلاش با عجله و ضرب الأجل مشخص کردن، با شکایت کردن تلاش جمیل نیست. بیشتر ناراحتی‌ها، استرس‌ها و غصه‌های ما از این چیزهاست، باورمان نمی‌شود که آن چیزی که نمی‌شود شاید به مصلحت نیست. 🔻 یکی از ویژگی‌های اجمال در طلب استمرار در طلب در عین شاکی نشدن و نا امید نشدن است از امیرالمؤمنین (ع) روایت است: «مَنِ اِسْتَدَامَ قَرْعَ اَلْبَابِ وَ لَجَّ وَلَجَ» کسی که در یک خانه بماند و در بزند بالاخره راه‌پیدا می‌کند. 🔻 از پیامبر اکرم(ص) روایت است: «عَلاَمَةُ اَلصَّابِرِ فِي ثَلاَثٍ أَوَّلُهَا أَنْ لاَ يَكْسَلَ وَ اَلثَّانِيَةُ أَنْ لاَ يَضْجَرَ وَ اَلثَّالِثَةُ أَنْ لاَ يَشْكُوَ مِنْ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لِأَنَّهُ إِذَا كَسِلَ فَقَدْ ضَيَّعَ اَلْحَقَّ وَ إِذَا ضَجِرَ لَمْ يُؤَدِّ اَلشُّكْرَ وَ إِذَا شَكَا مِنْ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَدْ عَصَاه» علامت و نشانۀ صابر و شكيبا در سه چيز است ۱-هيچ وقت كسل و بى‌حال و حوصله نمي‌شود ۲-هيچ وقت خستگى نمي‌كند ۳-هيچ گاه از خداى متعال شكوه و شكايت ندارد. زيرا اگر كسالت و تنبلى كند حق از دست مي‌رود و اگر احساس خستگى كند شكر نعمت را ننموده و اگر از خداوند متعال شكوه و شكايت داشته باشد حتما معصيت و نافرمانى او را نموده و خواهد نمود.