eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
140 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی- فیضیه.mp3
21.41M
🎧فایل صوتی بیانات استاد رحیم پور ازغدی در مدرسه فیضیه در تاریخ 97/05/25 بیایید فارق از بیانیه‌ها و تیترها، خودمان با عقل سلیم به این سخنرانی گوش‌فرا دهیم و قضاوت کنیم حقیقت موج‌های رسانه‌ای چیست؟
✍پایان‌نامه‌های حوزۀ به ظاهر سکولار... ✅ به دنبال سخنرانی اخیر "استاد رحیم‌پور ازغدی" موجی نیز در نقد سکولار بودن حوزه راه افتاد. ✅ باوجود کمال ارادتی که نسبت به "استاد رحیم‌پور" دارم لازم می‌دانم با ارائه مستنداتی از حیثیت "حوزۀ علمیه قم" در مقابل نقد ایشان دفاع کنم. 👈بنده در ابتدا استدلال‌های ایشان را برای اثبات سکولار بودن حوزه صحیح می‌دانستم و اتفاقا برای ارائه مستندات بیشتر در این راستا تحقیقاتی انجام دادم که در کمال تعجب با بررسی‌ دقیق‌تر متوجه نکاتی شدم که تحلیل استاد رحیم‌پور را نقض می‌کرد و علت اعتراض برخی مراجع به صحبت‌های ایشان را برایم روشن‌ می‌نمود. ✅آنچه ایشان برای اثبات سکولار بودن حوزه مورد استدلال قرار می‌دهند، این است که دروس خارج حوزه مسئله‌های خود را از مسائل نظام و جامعه نمی‌گیرد و از عینیت به ذهن نمی‌رود و یا مثلا می‌فرمایند صدها موضوع است که مسئلۀ نظام و جامعه است اما حوزه پاسخی به آن نداده است و ... ✅ اگرچه صحبت‌های ایشان براساس مستنداتی که ارائه می‌کنند صحیح می‌باشد اما اگر مستندات دیگری ارائه و همچنین اصل استدلال‌های ایشان دقیق‌تر بررسی شود به نتایج متفاوتی خواهیم رسید. 👈 برخی اساتید درس خارج می‌گویند انتظار ایشان از درس‌های خارج اشتباه است، کارکرد دروس خارج برای حل آن مسائل مورد تصور ایشان نیست و بیشتر فرآیند آموزشی دارد و جهت تسهیل در فرآیند آموزش نیز باید تمرکز بر محتواهای خام آموزشی باشد، به طور مثال اگر درس‌های زیادی به عبادات می‌پردازند چون بخش اعظم روایات ما در این فضا صادر شده است و برای آموزش چگونگی کار با روایات طبیعتا این بخش بهترین فضا است. وقتی فرآیند آموزشی طلاب تا طی نکردن چندسال درس خارج کامل نمی‌شود، چاره‌ای جز پرداخت به این مطالب نیست. 👈خلاصه اینکه این درس‌های خارج نیستند که باید به مسائل اصلی انقلاب و جامعه بپردازند بلکه افراد شرکت کننده در درس خارج هستند که باید به تعداد کثراتشان موضوعات کثیر و مختلف مورد نیاز انقلاب و جامعه را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند، در مورد آنها نظریه ارائه کنند و البته این کار را هم کرده‌اند. 👈فایل word زیر عنوان ۴۰۶۳ پایان‌نامه حوزوی همراه با اسم نویسنده، استاد راهنما و سال دفاع آنها است که اگر آن را بررسی کنید، خواهید دید هر مسأله خُرد و عینی نظام و جامعه که تصور کنید به صورت مفصل در حوزه به آن پرداخته شده است و حداقل چندین پایان نامه قوی حوزوی در مورد آن وجود دارد. 📌در این فایل موضوعات پایان‌نامه‌های سطوح مختلف حوزوی از سال 69 تا سال 96 در موضوعات مختلف تربیتی، اخلاق، ادبیات، فقه، اصول، حقوق، تفسیر و علوم قرآنی، حدیث و تاریخ ذکر شده است. 👇 لینک دانلود فایل word: https://eitaa.com/sharh_hal/451 لینک دانلود فایل pdf: https://eitaa.com/sharh_hal/453 ✅ اینکه پیوست صحیح بین مجموعه‌های نظام همچون مرکز پژوهش‌های مجلس، قوه قضائیه، ریاست جمهوری و سایر نهادهای انقلاب با حوزه وجود ندارد و محصولات حوزوی به نحو صحیح ارائه نمی‌شود و در نتیجه "احساس خلاء تولید محتوا" از سوی حوزه می‌شود، یک بحث است و اینکه حوزه تولید محتوا ندارد یک بحث دیگر. 👈پیشنهاد می‌کنم همه دوستان طلبه قبل از هر کار تحقیقی و نوشتن مقاله در قسمت سرچ word کلمات مرتبط با موضوع مدنظر خود را در این فایل فحص کنند تا بتوانند با استفاده از پایان‌نامه‌های کارشده، انرژی خود را عوض تکرار مطالب دیگران، مصروف پیش‌برد اندیشه‌ و علم کنند. http://sharhhal.blog.ir/1397/05/31
✍مرکزیت حوزه قم... ✅ امام خامنه‌ای می‌فرمایند: « قم مرکز انقلاب است و قمی‌ها سربازان اول این نهضتند.» یا اینکه « اگر حوزه‌های علمیه انقلابی نماند نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت.» ⁉️در این فکر بودم که چرا توجه‌ها و امیدها به حوزه و خصوصا حوزه قم است؟ ⁉️چرا قم مرکز انقلاب باشد و قمی‌ها سربازان اول نهضت باشند؟ ⁉️چرا برای منحرف نشدن انقلاب باید حوزه علمیه انقلابی بماند؟ 👈مشغول مطالعه در مورد حرکت امام حسین(علیه السلام) بودم. وقتی از حضرت خواسته شد که با یزدید بیعت کنند، ایشان از مدینه به سمت مکه حرکت نمودند اما در آنجا نیز مجددا ایشان را تهدید کردند. حضرت قبل از حرکت به سمت کوفه، با برخی بزرگان مکه از جمله برادرشان محمد بن حنفیه دیدار کردند. در این دیدارها همه بزرگان در نصیحت ایشان می‌گفتند: «این سفر را رها کنید و برای در أمان ماندن از خطر به سمت یمن بروید. آنجا شیعیان شما حضور دارند و می‌توانید با امنیت مشغول کار تربیتی و دینی شوید.» اما حضرت این پیشنهاد را رد و به سمت کوفه حرکت کردند. ⁉️شاید هنوز هم برای خیلی‌هامان، این سوال مطرح باشد که چرا حضرت این پیشنهاد عقلائی را نپذیرفتند؟ ⁉️چرا مثل بسیاری از سادات به مناطق دوردست هجرت نکردند تا در آنجا پایگاهی مستحکم برای شیعه درست نمایند؟ ✅اما ظاهرا به این توجه نداریم که مرکز اسلام در آن روز، مکه، مدینه و عراق بود؛ هر قرائت و تفسیری از اسلام که در مرکز پذیرفته می‌شد آن قرائت به تفسیر رسمی اسلام مبدل می‌گردید، حضرت نه یک نیروی عادی مثل همه نیروهای دیگر جبهه حق باشند بلکه محور جبهه حق و اسلام ناب بودند، اگر حضرت به یمن یا هرنقطه دور دستی می‌رفتند، قرائت اصلی اسلام به دست بنی‌امیه می‌افتاد و همۀ شیعیان حاضر در مرکز، در فضای اسلام اموی ذوب می‌شدند و قرائت یمن هم یک قرائت انحرافی و حاشیه‌ای از اسلام نمود پیدا می‌کرد. اما با باقی ماندن حضرت در مرکز، ولو با شهادت ایشان، قرائت اسلام انقلابی و ناب باقی ماند و مجددا جان دوباره گرفت. 📌قم امروز مرکز تفسیر و ترجمۀ اسلام ناب است و به همین علت انقلابی بودن قم لازمه انقلابی ماندن اسلام ناب است. http://sharhhal.blog.ir/1397/06/01
✍تشکیل نظام و دولت اسلامی مقدمه‌ای بر رسیدن به جامعه اسلامی... ✅ در دورۀ پهلوی نیروهای مؤمن و مذهبی راهکار مبارزه با فضای فاسد ایجاد شده از سوی حکومت و جریان عظیم ترویج بی‌بندوباری و بی‌دینی را صرفا در "نجات دادن در حد امکان جوانان و مردم" و "تربیت نیروهای مؤمن" می‌دیدند، درحالی که جریان فساد شکل گرفته از رأس کفر همچنان باقی بود و موج عظیم مردم را به سوی بی‌دینی می‌برد. ✅ در این دوره برخلاف سایرین که همۀ همت خود را در تربیت نیرو و تبیین اندشه‌ها قرار داده بودند، حضرت امام در عین "تربیت‌ نیرو در درس اخلاق و سایر دروس" و "تبیین اندیشه‌های عموم با نوشتن کتابی همچون کشف الاسرار"، همت اصلی خود را ایجاد ساختاری برای امکان مبارزه با رأس طاغوت و حکومت پهلوی قرار داده بودند و بارها برای در اختیار گرفتن قدرت حاکمه اقدام و تلاش نمودند. ✅در اندیشه حضرت امام و رهبری گام نخست حرکت به سوی ظهور و تحقق جامعه توحیدی، انقلاب و تشکیل نظامی با ساختار اسلامی یعنی فائق آمدن بر نظام کفر وطاغوت خارجی بود که در سال ۵۷ انقلاب با موفقیت از این مرحله عبور نمود و در حال حاضر بعد از چالش‌ها و آزمون‌های مختلف غرب‌زده‌گان، انقلاب در گام دوم خود یعنی فائق آمدن بر نظام نفاق داخلی و تحقق دولت اسلامی می‌باشد. ⁉️ اما این سوال مطرح می‌شود که چرا این مرحله در حرکت به سوی ظهور، مقدم بر تشکل جامعه اسلامی است؟ اگرچه انبیاء الهی همواره برای قیام و مبارزه، طبقه‌ای از خواص و مؤمنین را به صورت مستقیم تربیت می‌کردند اما مأموریت آنها این نبود که با تک‌تک افراد جامعه صحبت کنند و فاسد بودن اعتقادشان را به آنان گوشزد نمایند، زیرا عموم مردم اسیر نظامات اجتماعی و قدرت و تسلط آنها هستند و توسط روابط اجتماعی کفرآمیز به بند کشیده شده‌اند. 👈به تعبیر حضرت امام «از حكومت‌ها سرچشمه مى‌گيرد مفاسد و سرچشمه مى‌گيرد مصالح. حكومتِ عدل، تمام مصالح كشور را تأمين مىكند به اندازه قدرت و حكومت ظلم، تمام بدبختي‌ها را براى يك ملتى ايجاد مى‌كند.» (صحيفه امام، ج 9، صص: 134- 135) ✅ آنگاه که قدرت حاکمه و مدیریت اجتماعی در دست "نیروهای مؤمن واقعی به اسلام ناب" قرارگیرد و آنها بتوانند بر "شبکه نفاق بی‌ایمان به اسلام ناب" فائق آیند و خود را در عرصه عملی اثبات کنند، فضا برای تحقق جامعه اسلامی و ایمان آوردن "ناس" به اسلام ایجاد خواهد شد. 👈به تعبیر قرآن آنگاه که غلبه و فتح بر نظامات طاغوت و نفاق محقق شود خواهی دید که مردم فوج فوج به اسلام روی خواهند آورد. « إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ وَ رَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فىِ دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا» https://eitaa.com/sharh_hal http://sharhhal.blog.ir/1397/06/02
rohaniyat.pdf
3.45M
کتاب حوزه و روحانیت در کلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
✍حاکمیت نفاق... ✅از جمله مواردی که در قرآن به حاکمیت نفاق اشاره شده است "آیات 204 – 206 سورۀ مبارکۀ بقره" می‌باشد. آیاتی که استناد آن به فلان فرد یا مجموعه نیست، تحلیلی مبتنی بر سنن الهی و قواعد عالم می‌باشد و فهم‌ آن برای تحلیل صحیح شرایط امروز بسیار کار آمد است. ✅در «آیه ۲۰۴ بقره» به دو رو بودن منافق و تلاش وافر او برای اثبات با ایمان بودن یا قصد خیر داشتنش، در عین دشمنی و نفاق سخت او، اشاره می‌کند: 👈«وَ مِنَ النَّاسِ مَن يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فىِ الْحَيَوةِ الدُّنْيَا وَ يُشْهِدُ اللَّهَ عَلىَ مَا فىِ قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ» از ميان مردم كسى است كه سخنانش شما را به تعجب وا می‌دارد، او برای اینکه حرفش را باور کنید، خدا را شاهد می‌گیرد و قسم می‌خورد که سخنان قلبی اوست درحالی‌که او به شدت با شما دشمن است. 🔹یکی از علامت‌های نفاق که ما از آن غافلیم همین ادعای خیلی زیاد و تلاش دائم برای تعریف از خود و نیت خیر خود است. خداوند در «آیه ۴۹ سورۀ نساء» می‌فرماید: «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ يُزَكُّونَ أَنْفُسَهُمْ بَلِ اللَّهُ يُزَكِّي مَنْ يَشاءُ وَ لا يُظْلَمُونَ فَتيلاً» آیا دیده‌ای کسانی که دائم تلاش می‌کنند خود را خوب نشان دهند و از خود و خوبی‌هایشان یا مثلا قصد خیرشان تعریف می‌کنند. بلکه این خداست که هرکس را بخواهد در چشم مردم ستوده می‌کند و بدانند که ذره‌ای به آنها ظلم نمی‌شود. ✅ آیه بعد« ۲۰۵ بقره» به نتیجه حاکم شدن "منافق دو رو" می‌پردازد. این آیه این درس بزرگ را به مردم می‌دهد که اگر منافقین را نشناسند و به آنها فرصت حاکم شدن، دهند نتیجه آن ترویج فساد و نابود شدن منابع طبیعی و انسانی است. 👈«وَ إِذَا تَوَلىَ سَعَى فىِ الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ» و چون این منافق به قدرت و حاکمیت دست یابد، كوشش مى‌كند كه در زمين فساد نمايد و كشت و نسل را نابود سازد، و خداوند تبهكارى را دوست ندارد. 🔹 جملۀ" إِذا تَوَلَّى" يعنى هنگامى كه منافقان به حكومت و سلطه برسند. 👈از مؤیدات این معنا عبارت "أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْاثْمِ" در آیۀ بعد می‌باشد که به معنی این است که "طلب بزرگی" و "روحیه استکباری" موجب این گناه شده است و این با معنای "حاکمیت یافتن" سازگارتر است تا معنای "پشت کردن" استفاده شده در برخی ترجمه‌ها. 👈مؤید دیگر عبارت" يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ"، می‌باشد از اینجا که بحث کوشش در فساد زمین و نابود کردن منابع غذایی و کشتن نسل‌ها مطرح شده است، معلوم می‌شود، مُراد وجود یک قدرت و حاکمیت برای نفاق است و نه صرفا قدرت و حاکمیت یک فرد یا افراد محدود. 🔹حاکمیت نفاق با تحریف کلمات از جای خود این إفساد را به شكلى كه ظاهرش إصلاح باشد، مطرح می‌کند، فلذا در شناخت منافق نباید فریب صحبت‌های او را خورد بلکه عمیق‌تر باید نگریست. 👈از نشانه‌های آشکار منافقان که در قرآن ذکر می‌شود، این است که "تُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ وَ تَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ" هستند و خداوند می‌گوید سرونشت کسانی که اینگونه هستند چیزی جز خاری دنیا نخواهد بود. «أَ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتابِ وَ تَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَما جَزاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذلِكَ مِنْكُمْ إِلاَّ خِزْيٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا (85 البقره)» ✅ اما آیۀ بعد « ۲۰۶ بقره» به یکی از صفات منافق یعنی حرف‌نشویی و خودرأیی که علت آن روحیۀ متکبر آن‌هاست اشاره می‌کند. 👈«وَ إِذَا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْاثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئْسَ الْمِهَادُ» و چون به او گفته شود: «از خدا پروا كن» تکبر و طلب بزرگی کردن، وى را به گناه كشاند. پس جهنم براى او بس است، و چه بد بسترى است. 🔹همانطور که آیه متذکر می‌شود، علت این فسادجویی روحیه استکباری است. این آیه بر جریان‌های مختلف استعماری حاکم بر دنیا نیز قابل تطبیق است. حکومت‌های مستکبر با شعارهای منافقانه همچون آبادانی، خود را به کشورهای مستضعف نزدیک می‌نمودند و آنگاه که قدرت و سیطره می‌یافتند به غارت و نابودی منابع و مردم سرزمین‌ها دست می‌زدند. 🔹نکته دیگری که آیه به آن اشاره می‌کند، فهم اشتباه منافق از منبع عزت است، او باور ندارد که خداوند است که" تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ، وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ" او باور ندارد که" لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ" این آدم‌های منافق عزت را درجایی جستجو می‌کنند که نیست، گمان می‌کنند که با نزدیک شدن به کفار و قبول ولایت آنها به عزت می‌رسند اما نمی‌دانند که همه عزت نزد خداوند است. «الَّذينَ يَتَّخِذُونَ الْكافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَميعاً (139 نساء)» https://eitaa.com/sharh_hal http://sharhhal.blog.ir/1397/06/03
زیارت امامین عسکریین.pdf
305.7K
متن و ترجمه زیارت نامه امام هادی و امام عسکری «متن pdf»
✍زیارت نامۀ امام هادی و امام حسن عسکری (علیهما السلام) ✅سال گذشته قبل از زیارت اربعین با یکی از زیارت‌نامه‌های امامین عسکریین(علیهما السلام) با مضامینی بسیار عالی و عمیق از سیره و زندگی حضرات و نسبت ما با آنها، آشنا شدم، تصمیم گرفتم این زیارت نامه را ترجمه و در اختیار دوستانم قرار دهم. لینک دانلود: https://eitaa.com/sharh_hal/490 http://sharhhal.blog.ir/category/اهل-بیت/ ✅این زیارت نامه از کتاب «المزار الكبير» اثر محمدبن جعفر مشهدى، معروف به «ابن مشهدى» می‌باشد. 👈این اثر یکی از قدیمی‌ترین منابع اسلامی دربارۀ زیارت، آداب و ادعیۀ اماکن مقدسه و برخی ماه‌های قمری است و بسیاری از عالمان شیعه به این کتاب اعتماد کرده و ادعیه و زیارات آن را در کتاب‌های خود آورده‌اند. نویسنده این کتاب در قرن ششم هجری می‌زیسته است، ایشان در برخی زیارات و ادعیه این کتاب، سند روایت خود به امام معصوم را هم یادآور شده است. کسانی چون محدث نوری، علامه مجلسی، شیخ عباس قمی، شیخ حرعاملی، شهید اول، سید محسن امین، آقا برزگ تهرانی اعتبار این کتاب را تأیید کرده‌اند. ✅برخی فراز‌های زیبای این زیارت نامه:👇 🔹أشْهَدُ أَنَّكُمَا حُجَّتَا اللَّهِ عَلَى عِبَادِهِ، وَ سِرَاجَا أَرْضِهِ وَ بِلَادِهِ، وَ تَجَرَّعْتُمَا فِي رَبِّكُمَا غَيْظَ الظَّالِمِينَ، وَ صَبَرْتُمَا فِي مَرْضَاتِهِ عَلَى عِنَادِ الْمُعَانِدِينَ، حَتَّى أَقَمْتُمَا مَنَارَ الدِّينِ، وَ أَبَنْتُمَا الشَّكَّ مِنَ الْيَقِينِ، فَلَعَنَ اللَّهُ مَانِعَكُمَا الْحَقَّ، وَ الْبَاغِيَ عَلَيْكُمَا مِنَ الْخَلْقِ. 🔹شهادت می‌دهم که شما حجت‌های خداوند بر بندگان و چراغ‌های زمین خدا و سرزمین‌های خداوند می‌باشید. جرعه جرعه خشم دشمنان را فرو خوردید و تحمل نمودید و صبر نمودید در آنچه مورد رضایت خداوند می‌باشد در دشمنی دشمنان. تا اینکه شما نشانه‌های رفیع دین و هدایت را برپا و شک را بر یقین مستحکم نمودید. پس خدا لعنت کند کسانی را از خلق که مانع شما از حق شدند و کسانی که بر شما شوریدند. 🔹اللَّهُمَّ كَمَا جَعَلْتَ قَلْبِي بِذِكْرِهِ مَعْمُوراً، فَاجْعَلْ سِلَاحِي دُونَ نُصْرَتِهِ مَشْهُوداً، وَ إِنْ حَالَ بَيْنِي وَ بَيْنَ لِقَائِهِ الْمَوْتُ الَّذِي جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِكَ حَتْماً وَ أَقْدَرْتَ بِهِ عَلَى خَلِيقَتِكَ رَغْماً، فَأَحْيِنِي عِنْدَ ظُهُورِهِ خَارِجاً مِنْ حُفْرَتِي، مُؤْتَزِراً بِكَفَنِي، حَتَّى أُجَاهِدَ بَيْنَ يَدَيْهِ فِي الصَّفِّ الَّذِي أَثْنَيْتَ عَلَيْهِمْ فِي كِتَابِكَ، فَقُلْت: كَأَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ. 🔹خداوندا همانگونه قلب مرا به یاد او آباد گردانیدی سلاح من را پیشاپیش برای نصرت او آشکار قرار ده، و اگر بین من و دیدار او موتی که آن را بر بندگانت حتمی قرارداده‌ای، حائل شد، و اگر بر خلق خود به واسطۀ مرگ مقهور گردیدی، مرا زنده گردان هنگام ظهور او درحالی که خارج می‌شوم از قبرم و کفنم را به دور کمر خود بسته‌ام، تا اینکه جهاد کنم در پیشگاه او در صفی که آنها را مورد تحسین قراردادی و در کتابت گفتی: آنها همچون بنایی آهنین هستند.
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در حمایت از مهاجرین پاکستانی بسم الله الرحمن الرحیم "...و همینطور مهمان‌هایی که داریم، خوب افغانی هستند، مسلمان هستند یا فرض کنید که عراقی هستند یا بیچاره‌ها از خانه‌های‌شان دور کردند، مال‌شان را بردند، خودشان را فرستادند اینجا، خوب باید چه کرد با این‌ها؟ نباید این ها را پذیرایی کرد؟ ما مسلمانیم، آن‌ها هم مسلمانند، ما باید از آن‌ها پذیرایی کنیم، خدمت کنیم به آن‌ها و این دولت است که دارد این کار ها را می‌کند. " امام خمینی ره" 🔺انقلاب اسلامی ایران با شعار حمایت و پشتیبانی از مستضعفین جهان باعث برانگیختن امید همه مظلومان جهان شد و همان طور که بنیانگذار آن اعلام کرد « ما شریک غم همه ی مظلومان جهان هستیم » قرار بود ملجأ و پناهگاه بی پناهان باشد. 🔺حال جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب با قرار گرفتن در منطقه ای متلاطم و دچار جنگ و ترور، میزبان مهاجرینی از کشورهای منطقه و همسایه شده است. صرف نظر از وظایف انقلابی و انسانی ما برای حمایت از مستضعفین، این امر با وجود هزینه ها و تبعات آن در صورت مواجهه ی انسانی و اسلامی ملت و دولت ایران میتواند زمینه ساز پیوند بیشتر و عمیق تر بین ملت ها و صدور ارزش های متعالی انقلاب اسلامی گردد. محبت و علاقه ای که به واسطه ی این برخورد انسانی با مهاجرین بین دولت و ملت ایران با کشورهای دیگر ایجاد می شود میتواند بیش از تمام هزینه های رسانه ای فرهنگی برای دیپلماسی عمومی مؤثر واقع شود. اما متأسفانه هر از گاهی اخباری از برخوردهای نامناسب با این مهاجرین میشنویم. 🔺 اخیراً خبر تلخ هجوم و تخریب سرپناه ، برخوردهای نامناسب با اتباع عراقی به بهانه شایعاتی در رابطه با بروز کدورت هایی در روابط بین دولت ایران و عراق و همچنین خبر فوت جانباز ایرانی بر اثر رد مرز به تصور افغانستانی بودن او (سرنوشتی که روزانه برای هزاران زن و مرد و کودک افغانستانی اتفاق میافتد) از این دست بود. 🔺در این شرایط از مردم و مسئولین محترم تقاضا داریم با بهبود دیدگاه و رویکرد خود نسبت به مهاجرین ، مانع تکرار چنین برخوردهایی گردند و با اقدام به تسهیل و کاهش هزینه ها برای اخذ مجوز برای حضور قانونی، آموزش دانش آموزان و دانشجویان مهاجرین، کسب مشاغل متناسب با توانمندی هایشان، بهره مندی از امکانات معیشتی، رفاهی و بهداشتی لازم به آنچه وظیفه ی انسانی و در راستای فرهنگ و منافع ملی ایرانیان است عمل کنند. 🔺اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام میدارد از این پس با دقت و اولویت بیشتر اخبار و وضعیت مهاجرین و این میهمانان عزیز را پیگیری خواهد کرد و در صورت برخورد ناعادلانه و خلاف کرامت انسانی با مهاجرین قانونی و غیر قانونی، صدای آنها خواهد بود. امیدواریم با بهبود وضعیت مهاجرین در معیشت و تحصیل و آموزش و اشتغال، علاوه بر دستیابی به زیست در خور شأن انسانی، در آینده توانایی خدمت رسانی مفید چه در کشور خودشان و چه ایران فراهم گردد. 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
شرح حال
⭕️بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در حمایت از مهاجرین پاکستانی بسم الله الرحمن الرحیم "...و همینطور
متاسفانه مدتی بود از ماجرای رفتار غیر انسانی صورت گرفته با مهاجران پاکستانی بسیار ناراحت بودم و دنبال فرصتی برای نوشتن در مورد این برادران مظلوم که بیش از 30 سال بود با شرافت در این کشور فقیرانه و محترمانه زندگی کرده بودند، می‌گشتم. نوشتن و بیانیه دادن در مورد این عزیزان اولا و بالذات وظیفهٔ طلاب و روحانیون بود اما مثل بیشتر وقت‌ها دوستان دانشجو باید جور ما را بکشند!