✍حاکمیت نفاق...
✅از جمله مواردی که در قرآن به حاکمیت نفاق اشاره شده است "آیات 204 – 206 سورۀ مبارکۀ بقره" میباشد. آیاتی که استناد آن به فلان فرد یا مجموعه نیست، تحلیلی مبتنی بر سنن الهی و قواعد عالم میباشد و فهم آن برای تحلیل صحیح شرایط امروز بسیار کار آمد است.
✅در «آیه ۲۰۴ بقره» به دو رو بودن منافق و تلاش وافر او برای اثبات با ایمان بودن یا قصد خیر داشتنش، در عین دشمنی و نفاق سخت او، اشاره میکند:
👈«وَ مِنَ النَّاسِ مَن يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فىِ الْحَيَوةِ الدُّنْيَا وَ يُشْهِدُ اللَّهَ عَلىَ مَا فىِ قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ»
از ميان مردم كسى است كه سخنانش شما را به تعجب وا میدارد، او برای اینکه حرفش را باور کنید، خدا را شاهد میگیرد و قسم میخورد که سخنان قلبی اوست درحالیکه او به شدت با شما دشمن است.
🔹یکی از علامتهای نفاق که ما از آن غافلیم همین ادعای خیلی زیاد و تلاش دائم برای تعریف از خود و نیت خیر خود است. خداوند در «آیه ۴۹ سورۀ نساء» میفرماید: «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ يُزَكُّونَ أَنْفُسَهُمْ بَلِ اللَّهُ يُزَكِّي مَنْ يَشاءُ وَ لا يُظْلَمُونَ فَتيلاً» آیا دیدهای کسانی که دائم تلاش میکنند خود را خوب نشان دهند و از خود و خوبیهایشان یا مثلا قصد خیرشان تعریف میکنند. بلکه این خداست که هرکس را بخواهد در چشم مردم ستوده میکند و بدانند که ذرهای به آنها ظلم نمیشود.
✅ آیه بعد« ۲۰۵ بقره» به نتیجه حاکم شدن "منافق دو رو" میپردازد. این آیه این درس بزرگ را به مردم میدهد که اگر منافقین را نشناسند و به آنها فرصت حاکم شدن، دهند نتیجه آن ترویج فساد و نابود شدن منابع طبیعی و انسانی است.
👈«وَ إِذَا تَوَلىَ سَعَى فىِ الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ»
و چون این منافق به قدرت و حاکمیت دست یابد، كوشش مىكند كه در زمين فساد نمايد و كشت و نسل را نابود سازد، و خداوند تبهكارى را دوست ندارد.
🔹 جملۀ" إِذا تَوَلَّى" يعنى هنگامى كه منافقان به حكومت و سلطه برسند.
👈از مؤیدات این معنا عبارت "أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْاثْمِ" در آیۀ بعد میباشد که به معنی این است که "طلب بزرگی" و "روحیه استکباری" موجب این گناه شده است و این با معنای "حاکمیت یافتن" سازگارتر است تا معنای "پشت کردن" استفاده شده در برخی ترجمهها.
👈مؤید دیگر عبارت" يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ"، میباشد از اینجا که بحث کوشش در فساد زمین و نابود کردن منابع غذایی و کشتن نسلها مطرح شده است، معلوم میشود، مُراد وجود یک قدرت و حاکمیت برای نفاق است و نه صرفا قدرت و حاکمیت یک فرد یا افراد محدود.
🔹حاکمیت نفاق با تحریف کلمات از جای خود این إفساد را به شكلى كه ظاهرش إصلاح باشد، مطرح میکند، فلذا در شناخت منافق نباید فریب صحبتهای او را خورد بلکه عمیقتر باید نگریست.
👈از نشانههای آشکار منافقان که در قرآن ذکر میشود، این است که "تُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ وَ تَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ" هستند و خداوند میگوید سرونشت کسانی که اینگونه هستند چیزی جز خاری دنیا نخواهد بود. «أَ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتابِ وَ تَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَما جَزاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذلِكَ مِنْكُمْ إِلاَّ خِزْيٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا (85 البقره)»
✅ اما آیۀ بعد « ۲۰۶ بقره» به یکی از صفات منافق یعنی حرفنشویی و خودرأیی که علت آن روحیۀ متکبر آنهاست اشاره میکند.
👈«وَ إِذَا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْاثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئْسَ الْمِهَادُ»
و چون به او گفته شود: «از خدا پروا كن» تکبر و طلب بزرگی کردن، وى را به گناه كشاند. پس جهنم براى او بس است، و چه بد بسترى است.
🔹همانطور که آیه متذکر میشود، علت این فسادجویی روحیه استکباری است. این آیه بر جریانهای مختلف استعماری حاکم بر دنیا نیز قابل تطبیق است. حکومتهای مستکبر با شعارهای منافقانه همچون آبادانی، خود را به کشورهای مستضعف نزدیک مینمودند و آنگاه که قدرت و سیطره مییافتند به غارت و نابودی منابع و مردم سرزمینها دست میزدند.
🔹نکته دیگری که آیه به آن اشاره میکند، فهم اشتباه منافق از منبع عزت است، او باور ندارد که خداوند است که" تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ، وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ" او باور ندارد که" لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ" این آدمهای منافق عزت را درجایی جستجو میکنند که نیست، گمان میکنند که با نزدیک شدن به کفار و قبول ولایت آنها به عزت میرسند اما نمیدانند که همه عزت نزد خداوند است. «الَّذينَ يَتَّخِذُونَ الْكافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَميعاً (139 نساء)»
https://eitaa.com/sharh_hal
http://sharhhal.blog.ir/1397/06/03
زیارت امامین عسکریین.pdf
305.7K
متن و ترجمه زیارت نامه امام هادی و امام عسکری «متن pdf»
✍زیارت نامۀ امام هادی و امام حسن عسکری (علیهما السلام)
✅سال گذشته قبل از زیارت اربعین با یکی از زیارتنامههای امامین عسکریین(علیهما السلام) با مضامینی بسیار عالی و عمیق از سیره و زندگی حضرات و نسبت ما با آنها، آشنا شدم، تصمیم گرفتم این زیارت نامه را ترجمه و در اختیار دوستانم قرار دهم.
لینک دانلود:
https://eitaa.com/sharh_hal/490
http://sharhhal.blog.ir/category/اهل-بیت/
✅این زیارت نامه از کتاب «المزار الكبير» اثر محمدبن جعفر مشهدى، معروف به «ابن مشهدى» میباشد.
👈این اثر یکی از قدیمیترین منابع اسلامی دربارۀ زیارت، آداب و ادعیۀ اماکن مقدسه و برخی ماههای قمری است و بسیاری از عالمان شیعه به این کتاب اعتماد کرده و ادعیه و زیارات آن را در کتابهای خود آوردهاند.
نویسنده این کتاب در قرن ششم هجری میزیسته است، ایشان در برخی زیارات و ادعیه این کتاب، سند روایت خود به امام معصوم را هم یادآور شده است. کسانی چون محدث نوری، علامه مجلسی، شیخ عباس قمی، شیخ حرعاملی، شهید اول، سید محسن امین، آقا برزگ تهرانی اعتبار این کتاب را تأیید کردهاند.
✅برخی فرازهای زیبای این زیارت نامه:👇
🔹أشْهَدُ أَنَّكُمَا حُجَّتَا اللَّهِ عَلَى عِبَادِهِ، وَ سِرَاجَا أَرْضِهِ وَ بِلَادِهِ، وَ تَجَرَّعْتُمَا فِي رَبِّكُمَا غَيْظَ الظَّالِمِينَ، وَ صَبَرْتُمَا فِي مَرْضَاتِهِ عَلَى عِنَادِ الْمُعَانِدِينَ، حَتَّى أَقَمْتُمَا مَنَارَ الدِّينِ، وَ أَبَنْتُمَا الشَّكَّ مِنَ الْيَقِينِ، فَلَعَنَ اللَّهُ مَانِعَكُمَا الْحَقَّ، وَ الْبَاغِيَ عَلَيْكُمَا مِنَ الْخَلْقِ.
🔹شهادت میدهم که شما حجتهای خداوند بر بندگان و چراغهای زمین خدا و سرزمینهای خداوند میباشید. جرعه جرعه خشم دشمنان را فرو خوردید و تحمل نمودید و صبر نمودید در آنچه مورد رضایت خداوند میباشد در دشمنی دشمنان. تا اینکه شما نشانههای رفیع دین و هدایت را برپا و شک را بر یقین مستحکم نمودید. پس خدا لعنت کند کسانی را از خلق که مانع شما از حق شدند و کسانی که بر شما شوریدند.
🔹اللَّهُمَّ كَمَا جَعَلْتَ قَلْبِي بِذِكْرِهِ مَعْمُوراً، فَاجْعَلْ سِلَاحِي دُونَ نُصْرَتِهِ مَشْهُوداً، وَ إِنْ حَالَ بَيْنِي وَ بَيْنَ لِقَائِهِ الْمَوْتُ الَّذِي جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِكَ حَتْماً وَ أَقْدَرْتَ بِهِ عَلَى خَلِيقَتِكَ رَغْماً، فَأَحْيِنِي عِنْدَ ظُهُورِهِ خَارِجاً مِنْ حُفْرَتِي، مُؤْتَزِراً بِكَفَنِي، حَتَّى أُجَاهِدَ بَيْنَ يَدَيْهِ فِي الصَّفِّ الَّذِي أَثْنَيْتَ عَلَيْهِمْ فِي كِتَابِكَ، فَقُلْت: كَأَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ.
🔹خداوندا همانگونه قلب مرا به یاد او آباد گردانیدی سلاح من را پیشاپیش برای نصرت او آشکار قرار ده، و اگر بین من و دیدار او موتی که آن را بر بندگانت حتمی قراردادهای، حائل شد، و اگر بر خلق خود به واسطۀ مرگ مقهور گردیدی، مرا زنده گردان هنگام ظهور او درحالی که خارج میشوم از قبرم و کفنم را به دور کمر خود بستهام، تا اینکه جهاد کنم در پیشگاه او در صفی که آنها را مورد تحسین قراردادی و در کتابت گفتی: آنها همچون بنایی آهنین هستند.
هدایت شده از تریبون مستضعفین
⭕️بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در حمایت از مهاجرین پاکستانی
بسم الله الرحمن الرحیم
"...و همینطور مهمانهایی که داریم، خوب افغانی هستند، مسلمان هستند یا فرض کنید که عراقی هستند یا بیچارهها از خانههایشان دور کردند، مالشان را بردند، خودشان را فرستادند اینجا، خوب باید چه کرد با اینها؟ نباید این ها را پذیرایی کرد؟ ما مسلمانیم، آنها هم مسلمانند، ما باید از آنها پذیرایی کنیم، خدمت کنیم به آنها و این دولت است که دارد این کار ها را میکند.
" امام خمینی ره"
🔺انقلاب اسلامی ایران با شعار حمایت و پشتیبانی از مستضعفین جهان باعث برانگیختن امید همه مظلومان جهان شد و همان طور که بنیانگذار آن اعلام کرد « ما شریک غم همه ی مظلومان جهان هستیم » قرار بود ملجأ و پناهگاه بی پناهان باشد.
🔺حال جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب با قرار گرفتن در منطقه ای متلاطم و دچار جنگ و ترور، میزبان مهاجرینی از کشورهای منطقه و همسایه شده است. صرف نظر از وظایف انقلابی و انسانی ما برای حمایت از مستضعفین، این امر با وجود هزینه ها و تبعات آن در صورت مواجهه ی انسانی و اسلامی ملت و دولت ایران میتواند زمینه ساز پیوند بیشتر و عمیق تر بین ملت ها و صدور ارزش های متعالی انقلاب اسلامی گردد. محبت و علاقه ای که به واسطه ی این برخورد انسانی با مهاجرین بین دولت و ملت ایران با کشورهای دیگر ایجاد می شود میتواند بیش از تمام هزینه های رسانه ای فرهنگی برای دیپلماسی عمومی مؤثر واقع شود. اما متأسفانه هر از گاهی اخباری از برخوردهای نامناسب با این مهاجرین میشنویم.
🔺 اخیراً خبر تلخ هجوم و تخریب سرپناه #مهاجرین_پاکستانی، برخوردهای نامناسب با اتباع عراقی به بهانه شایعاتی در رابطه با بروز کدورت هایی در روابط بین دولت ایران و عراق و همچنین خبر فوت جانباز ایرانی بر اثر رد مرز به تصور افغانستانی بودن او (سرنوشتی که روزانه برای هزاران زن و مرد و کودک افغانستانی اتفاق میافتد) از این دست بود.
🔺در این شرایط از مردم و مسئولین محترم تقاضا داریم با بهبود دیدگاه و رویکرد خود نسبت به مهاجرین ، مانع تکرار چنین برخوردهایی گردند و با اقدام به تسهیل و کاهش هزینه ها برای اخذ مجوز برای حضور قانونی، آموزش دانش آموزان و دانشجویان مهاجرین، کسب مشاغل متناسب با توانمندی هایشان، بهره مندی از امکانات معیشتی، رفاهی و بهداشتی لازم به آنچه وظیفه ی انسانی و در راستای فرهنگ و منافع ملی ایرانیان است عمل کنند.
🔺اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام میدارد از این پس با دقت و اولویت بیشتر اخبار و وضعیت مهاجرین و این میهمانان عزیز را پیگیری خواهد کرد و در صورت برخورد ناعادلانه و خلاف کرامت انسانی با مهاجرین قانونی و غیر قانونی، صدای آنها خواهد بود.
امیدواریم با بهبود وضعیت مهاجرین در معیشت و تحصیل و آموزش و اشتغال، علاوه بر دستیابی به زیست در خور شأن انسانی، در آینده توانایی خدمت رسانی مفید چه در کشور خودشان و چه ایران فراهم گردد.
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
شرح حال
⭕️بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در حمایت از مهاجرین پاکستانی بسم الله الرحمن الرحیم "...و همینطور
متاسفانه مدتی بود از ماجرای رفتار غیر انسانی صورت گرفته با مهاجران پاکستانی بسیار ناراحت بودم و دنبال فرصتی برای نوشتن در مورد این برادران مظلوم که بیش از 30 سال بود با شرافت در این کشور فقیرانه و محترمانه زندگی کرده بودند، میگشتم.
نوشتن و بیانیه دادن در مورد این عزیزان اولا و بالذات وظیفهٔ طلاب و روحانیون بود اما مثل بیشتر وقتها دوستان دانشجو باید جور ما را بکشند!
هدایت شده از تریبون مستضعفین
🔺آقایان بسیج دانشجویی، انجمن مستقل و غیرمستقل اسلامی و... آقایان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مجمع رسانه ای انقلابیون و...
آقایان رجانیوز و فارس و تسنیم و...
آقایان اصولگرا و نو اصولگرا
آقایان انقلابی و ارزشی و آرمانگرا
هیئت های مذهبی و مداحین و پامنبری ها و...
شاعران و نویسندگان و فیلمساران انقلابی
سلبریتی های انقلابی فضای مجازی
آقایان صداوسیما و مدیران جوان و انقلابی و مطالبه گر شبکه سه و یک
🔺در نزدیکی پایتخت ایران در شهرری در این دو هفته این اتفاقات رخ داده است
🔹اول. بدون اطلاع قبلی خانه شیعیان پاکستانی در نزدیکی شهرری در نیمه شب با هجوم و حمله ویران شده است و به آنها اجازه برداشتن حتی یک دست لباس داده نشده است
🔹دوم. زن ها و دختران و مادرها و همسران آنها دستگیر شده اند و بدون اینکه مردانشان باخبر شوند از کشور اخراج شده اند. آنها چهل سال است در این کشورند و الان پاکستان برای آنها یک کشور خارجی است و نوامیس بخشی از شیعیان حالا در جای غریب و دورافتاده ای هستند و کسی از آنها خبر ندارد
🔹سوم. در جریان حمله ترسناک شبانه به آنها در شلوغی و تاریکی شب، شش کودک به این ور و آن ور فرار کرده اند و حالا بعد از دوازده روز خبری از آنها نیست. احتمالا در مزارع بلال اطراف گم شده اند و تشنه و گرسنه مانده اند و. شاید با یک بسیج جمعی اندک امیدی برای زنده ماندن آنها باشد.
https://t.me/teribon_media/170
🔺پی نوشت: معتقدید که چون پاکستانی هستند و خودمان هزار تا بدبختی داریم، به ما مربوط نیست؟ یا اینکه می گویید بهانه به دست رسانه های خارجی ضدنظام می دهیم و نباید این مسئله را پیگیری کنیم؟ خب بگویید تا تکلیف مان معلوم شود...
✍🏻 #حمید_بوالی
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
✍مقایسه مواضع روحانیت در دفاع از حوزه و شیعیان پاکستانی...
✅هنوز چند هفته از دو ماجرا نمیگذرد:
👈رحیمپور ازغدی چند دقیقه حوزه را نقد کرد و قسمتی را تند رفت، از همهجای حوزه صدا بلند شد و همه در مقابل حرفهای تند او، موضع گرفتند.
👈ماجرای دیگری هم رخ داد که تقریبا از هیچجای حوزه صدایی شنیده نشد. یک خانواده چند نفره پاکستانی که بیش از ۴۰ سال بود در ایران زندگی میکردند و به قول کشاورزان محلی، کارگران محترمی بودند که سختترین کارها را هم با حقوق اندک انجام میدادند، شبانه آواره شدند و الونک محقر و بدون امکانات اولیه آنها با تمام اسباب و اثاث خراب شد.
نیمی از خانواده آواره شدند و نیمی را سوار ماشین کردند و به مرز پاکستان برده و بدون هیچ پول یا غذا و سرپناهی در آنجا پیاده کردند.
🔹و قَدْ تَرَوْنَ عُهُودَ اللَّهِ مَنْقُوضَةً فَلا تَفْزَعُونَ، وَ أَنْتُمْ لِبَعْضِ ذِمَمِ آبائِكُمْ تَفْزَعُونَ؛ وَ ذِمَّةُ رَسوُلِ اللَّهِ (ص) مَحْقُورَةٌ،
🔹مىبينيد كه عهدهاى خدايى (مقررات دين) شکشته شدهاند اما هيچ باكتان نيست. درحالی که اگر يكى از پيمانهاى پدرانتان شكسته شود، هراسان خواهيد شد، و اكنون در اين انديشه نيستيد كه پيمان (سنت) پيامبر خدا شكسته شده است.
✅این اتفاق در اقدامی مشکوک با حکم شورای تأمین، دقیقا یک روز بعد از صحبتهای رهبری در مورد برخورد غیر انسانی آمریکاییها با مهاجران رخ داد.
اگر در آمریکا بچهها را در سلولهایی با غذا و امکانات جدا از پدر و مادرشان نگه میدارند، در ایران بچهها بعد از چهار هفته هنوز پیدا نشدهاند!
اگر در آمریکا مهاجران بعد از چندسال حتی میتوانند کاندید ریاست جمهوری شوند یا مسولیتهای مهم کشوری را هم داشته باشند، در ایران بعد از چهل سال حتی حق داشتن یک خانه نیز ندارند.
ظاهرا این اسلام نیست که هجرت و جهاد دو رکن آن است، آمریکا و اروپا هستند.
🔹و الْعُمْي وَ الْبُكْمُ وَ الزُّمْنُ في الْمَدائِنِ مُهْمَلَة، لا ترْحَمُونَ؛ وَ لا في مَنْزِلَتِكُمْ تَعْمَلُونَ وَ لا مَنْ عَمِلَ فيها تُعينُونَ؛
🔹كوران، گنگان و بيماران زمينگير در شهرها به حال خود رها شدهاند و به حال آنان رحم نمیکنید، و به كارى كه شايسته جایگاه شما است برنمىخيزيد، و کسانی را هم که در حق آنان بخواهند کاری کنند یاری نمیکنید.
✅ شاید فکر کنید طلاب و روحانیون پیگیر وضعیت کودکان گمشده و خانوده آواره هستند! یا شاید فکر کنید طلاب در پیگیریهای دانشجویان در این مورد با آنها همکاری کردند.
✅البته بهتر است هیچ فکری نکنیم و فقط فکر کنیم آقایان سرشان فقط به درسشان گرم است و خبر ندارند که اگر خبر داشته باشند و هیچ کاری نکنند، واویلاست.
👈امروز در کلاس مکاسب بحثمان رسید به اینکه اگر کافری در سرزمین مسلمانان زمینی را احیاء کرد، مالک آن میشود، چه برسد به مسلمان، بنده گفتم استاد کجای کارید؟ کافر کجا بود، شیعه امیرالمومنین افغانی و پاکستانی هرچقدر هم در اینجا کار کند حتی حق ندارد ملک یا زمینی را بخرد، چه برسد به اینکه با احیاء مالک شود، چند هفته قبل، خانه کارگران پاکستانی را روی سرشان خراب کردند...
بعد از کلاس طلبهای به بنده اعتراض کرد چرا حرفهای حاشیهای میزنید که مانع پیش رفتن درس شود؟ گفتم کدام حرفم غیردرسی بود؟ گفت: مثلا خراب شدن خانه پاکستانیها روی سرشان چه ربطی به درس داشت؟
تف بر این غیرتتان، بر این درس خواندنتان، از این حجم نافهمی انسان به حیرت میآید.
🔹حال شما اى جماعت، جماعتی كه به علم شهرت داريد، و به نيكى از شما ياد مىكنند، و به خيرخواهى و اندرزگويى شناخته شدهايد، و به سبب خدا در نزد مردمان صاحب احتراميد، و بزرگان از شما بيمناكند، و ناتوانان شما را بزرگ مىدارند، و آن كس كه فضل و تسلطی بر او نداريد شما را بر خود برمىگزيند، آنان که از نیازمندیهای خود منع شدهاند شما را به عنوان شفیع میگیرند و در راهها با هيئت شاهان و احترام سران و بزرگان گام برمىداريد.
🔹آيا همه اينها به این علت نیست که به شما اميد است كه برای اجرای حق خدا قيام كنيد؟ اگر چه از قیام در بیشتر حقوق الهی کوتاهی کردید، چنان كه حق امامان را نيز ناچيز شمرديد.
🔹اما حق ناتوانان را ضايع كرديد درحالی که آنچه را حق خود پنداشتید آن را طلب نمودید و از آن نگذشتید.
.....................................
📝پینوشت: اگرچه طلابی که مصداق بارز این قسمتها از خطبه منا امام حسین هستند، شاید کم نباشند اما طلاب مومن و باسواد و انقلابی هم در حوزه بسیارند و بلکه غالب هستند. مشکل در انقلابی و درد نداشتن آنها یا علما نیست، بلکه مشکلاتی از قبیل نداشتن تشکلهای روحانی، مرتبط نبودن رسانه با حوزه، کار فردی و یا غیرعینی است.
http://sharhhal.blog.ir/1397/06/06
TMP_56JvJdeff2dda23919ecd19deece3b3f256d31b601841.mp3
19.71M
🔰 سخنرانی استاد "حسن رحیم پور ازغدی"
با موضوع "باز خوانی مطالبات رهبری در تحول حوزه"
📆 پخش شده از شبکه چهار سیما در 97/05/31
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این جماعت توهم توطئه ندارند، همیشه نانشان با مظلوم نمایی و تخریب دیگران چرب شده، این پروژه در اوایل دولت خاتمی هم به بهانه یکی از شعرهای مرحوم آغاسی در یکی از روزنامهها کلید خورد و موجی رسانهای با عنوان «پروژه محرم» راه انداختند و مدعی شدند در محرم قرار است سر خاتمی را ببرند! 😳😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ عن أبی الحسن الرضا (ع) فی فضل یوم الغدیر: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً كَانَ كَمَنْ أَطْعَمَ جَمِيعَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الصِّدِّيقِين.
🔻امام رضا(ع) فرمود:
-هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد.