eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
135 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
✍سند چشم انداز و الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت... ✅شاید چندسالی باشد که گوشمان با واژه‌های جدیدی چون: "سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴"، "سیاست های کلی نظام در بخش فلان"، "سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" و خلاصه سایر این سندهای بالادستی بیشتر و بیشتر آشنا می‌شود. 🔹مجموعه ۱۰۰ سند راهبری و بالادستی نظام 👇 http://modiriran.ir/مجموعه-۱۰۰-سند-راهبردی ✅اخیرا نیز رهبری فراخوانی برای تکمیل و ارتقای "الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت" دادند. 🔹متن فراخوان و متن الگوی مذکور👇 http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=40693 ✅وقتی ما به اعمال فشار و کارهایی چون "اسم اس فرستادن" و "تجمع گرفتن" که البته سرجای خودش خوب است، سرگرم و از ظرفیت‌های قانونی کشور برای دست‌یافتن به آرمان‌های انقلاب غافل شده‌ایم، رهبر انقلاب که بیشترین قدرت برای اعمال فشار، پرونده رو کردن و خلاصه اعتراض و... را دارند در عین تعامل با طیف‌های مختلف به سرعت مشغول استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ایجاد ساختارهایی برای تحقق هرچه سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر آرمان‌های انقلاب هستند. 🔹مجموعه ابلاغیه‌های مختلف و راهبردی کلان رهبری👇 http://farsi.khamenei.ir/speech?nt=32 ✅از جمله اقدامات اساسی رهبری که در این راستا قرار گرفت و ما چندان به آن نپرداختیم, تفویض اختیارات ایشان برای حسن اجرای قانون اساسی به هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی مبتنی بر اصل ۱۱۰ قانون اساسی می‌باشد.👇 https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/07/29/1551755 ✅مرحله اصلی بعد از بررسی‌ها و ارائه نظرات مختلف برای تدوین این اسناد اجرای این اسناد است. نقش این اسناد و سیاست‌ها در برخی کشورها که امروز از قدرت‌های برتر دنیا محسوب می‌شوند به حدی جدی است که حتی مهم‌ترین شخصیت‌های این کشورها نیز امکان انجام اقدامی برخلاف این اسناد ندارند. 👈به طور مثال سولیوان آخرین سفیر آمریکا در ایران در خاطرات خود می‌گوید قبل از سفر به ایران به دیدار کارتر می‌رود و کارتر صحبت‌های مختلفی در مورد سیاست‌های خود و نحوه تعامل با ایران با وی انجام می‌دهد اما بعد از حضور در وزارت خارجه برای صحبت در مورد وظایف خود متوجه می‌شود این کارتر نیست که عملا سیاست‌های اساسی را مشخص می‌کند. وی در این رابطه می‌نویسد: وقتی که درباره‌ی وظایف و مسئولیت‌های آتی خود در تهران با مقامات مسئول وزارت خارجه از معاون وزارت‌خانه گرفته تا رؤسای قسمت‌ها گفتگو می‌کردم متوجه شدم که درباره‌ی مسائل مورد بحث نظرات کاملا متفاوتی با رئیس جمهور دارند و یاداشت مربوط به گفتگوهای من با رئیس جمهور ظاهرا دیدگاه‌های آنها را تغییر نداده است. وقتی که به آنان خاطرنشان شدم که بر اساس قانون اساسی ایالات متحده تعیین خط مشی سیاست خارجی از وظایف و اختیارات رئیس جمهور است، آنان با لحن تمسخر آمیزی به این سخن پاسخ دادند و در توجیه نظرات خود گفتند که رئیس جمهور فرصت کافی برای این مسائل نداشته و در هریک از این موارد توضیحات کافی به وی داده خواهد شد. سولیوان، ویلیام، مأموریت در ایران (خاطرات آخرین سفیر آمریکا در ایران)، مترجم: ابراهیم مشفقی فر، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تابستان 1393، ص: ۴۲.👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/07/26-2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قانون مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟ همان قانونی که آخوندی مخالف آن بود!👇 https://www.farsnews.com/news/13970507000199
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیبرال‌های دنباله رو سیاست‌های اقتصادی آمریکا، کشور را به چه سمتی سوق می‌دهند؟! بهتر است آرمان‌شهر آمریکا را بهتر بشناسیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمونه‌ای از عملکرد لیبرال‌های دنبال‌رو آمریکا در افزایش اختلاف طبقاتی؛ سیاستی که سرمایه‌ها را متمرکز در دست اغنیاء می‌کند. «كَيْ لا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِياءِ مِنْكُم» تا اموال بین اغنیاء دست به دست نچرخد. فیلم مرتبط👇 https://eitaa.com/sharh_hal/814
31.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند ویژه ردپای راکفلرها در کشاورزی ایران
📝تلخ‌ترین نوشته من... ✅«تلخ‌ترین نوشته من» حکایت تلخ‌ترین مطالبی است که خوانده‌ام، خاطراتی خواندنی اما تلخ از تاریخ کشاورزی و دام‌داری ایران و جنایات استعمارگران خارجی و نفوذی‌های داخلی در تاراج سرمایه‌های این کشور، نوشته‌ای از «حیدر رحیم‌پور ازغدی». ✅"حیدر رحیم‌پور ازغدی" پدر یک شهید و پدر سخنران معروف "استاد رحیم‌پور" است، پیرمردی با اراده و نخبه در کشاورزی و دامداری، او قبل از انقلاب از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی در کشور بوده است، کسی که حتی شاه زمین‌های بسیاری برای آبادساختن و زیرکشت بردن به وی می‌دهد و مدتی نیز آمریکایی‌ها در آمریکا چندصدهکتار زمین کشاورزی با تمام امکانات به صورت رایگان به وی می‌دهند تا در آنجا کشاورزی کند. ✅تلخ‌ترین نوشته من پر است از حکایت‌هایی که دانستن آن برای همه ما لازم است تا بدانیم چه برسر این کشور آمده است و می‌آید و دولت‌های استعمارگر چه جنایاتی که در اقصی نقاط مختلف دنیا انجام دادند و چه جادوگران خونخواری هستند. ✅قسمت‌هایی از این کتاب: آنگاه که آمریکا مصمم به نابودی صادرات خشکبار ما گردید، سالی "کشتی حامل خشکبار" بازرگانان خراسان که عمده‌ترین صادرکنندگان خشکبار کشور بودند به بهانه‌ای که هرگز مشخص نشد، چند روزی در دریا متوقف گردید و هنگامی به کشتی اجازه رفتن دادند که مدت بیمه کالا گذشته بود و چون محموله به آمریکا رسید، مأموران بهداشت که از پیش‌تر به انتظار ورود کشتی بودند به سراغ کالا آمدند و با بازرسی‌ای صوری فرمودند: «مغزها فاسد گشته و دیگر قابل خوردن نیست!» مغزهای تولید سال و درون جعبه‌های مهر و موم و کاغذ پیچ! و همه را به دریا ریختند و با چنین حقه‌ای تجار صادر کننده خشکبار را ورشکست کردند. و درد بزرگ اینکه آنان دیگر پول خرید خشکبار مازاد کشور را نداشتند و همین‌جا بود که دگربار روباه پیر، دلسوزانه به یاری‌شان آمده و به تبلیغات سوخت هیزم درختان زرد آلو و توت پرداخت و من شاهد بودم که مدیرکل‌های ادارات، در لحظه، بهداشتی گشته و سوخت بیشتر ادارات فرهنگی با کنده توت و زردآلو گردید. آنگاه که صادراتی نداشتیم باغ‌داران به اجبار درختان صدساله را قطع و به بازار می‌آوردند! چه در لحظه نرخ هیزم توت و زردآلو فزونی گرفت. از این رو درختانی را که هر اصله آنها خروراری محصول می‌داد به راهنمایی فرشته نجات قطع می‌کردند و هیزم می‌فروختند. پس از حمایت چنین فرشته‌ای دگربار سرویس‌های مشترک اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها به سراغ درختان گردو آمدند و هر درخت گردو از صدسال به بالا را هزار تومان که در آن روزگاه بهاء یک قطعه زمین شهری بود، خریدند و دلالان برای خرید پرسود درخت گردو، وجب به وجب کوهپایه‌ها را می‌گشتند تا درختان گردو هم قلع و قمع گردید! درختانی که اگر امروز(۱۳۸۹ش) می‌بود هر اصله از آنها سالی ده‌میلیون تومان گردو می‌داد و باغ‌داران، سال‌ها بعد دانستند دشمن با آنان چه کرده، لیکن پشیمانی بعدی سودی ندارد! از این رو فرزندان‌شان به پا خواسته و برای جبران خطای پدران در پی کشت نهال گردو برآمدند با اینکه همه می‌دانند درختان گردوی ما تا بیست سالگی صغیرند و تا سی‌سالگی هم تولید چندانی ندارند ولی تا پانصد سالگی محصولشان هر روز بیشتر می‌شود. بنابراین وامانده بودند که تا بلوغ درختان چه کنند؟ به پیشنهاد عمال غرب، به خرید نهال‌های گردوی اسرائیلی برآمدند تا زودتر به حاصل نشیند و هر اصله را هزارتومان به بهاء کهن درختانی که پدرانشان فروخته بودند، می‌خریدند و می‌کاشتند و امروزه دریافته‌اند که محصول ده درخت گردوی اسرائیلی در حد یکی از درختان چندصد ساله‌ای که به هزارتومان فروخته بودند نمی‌شد. «رحیم‌پور، حیدر، تلخ‌ترین نوشته من، چاپ اول، تابستان ۸۹، ص: ۱۳.» مطالب مرتبط: 👇 مستند ردپای راکفلرها در کشاورزی ایران https://eitaa.com/sharh_hal/822 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/02
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقدامات بنیاد گیتس و راکفلر در راستای جمعیت زدایی از جهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت‌های پرفسور کرمی پیرامون اقدامات "بنیاد راکفلر" در تولید محصولات تراریخته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت‌های کریمی قدوسی در مورد توافقات پشت صحنه هاشمی و نمایندگان بنیاد راکفلر در فتنه ۸۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت‌هایی از مستند فروشنده ۱ مربوط به نقش بنیاد راکفلر در مذاکرات هسته‌ای
✍توطئۀ "توهم توطئه" ✅تا می‌گوییم "دشمن" به قول حضرت آقا: «می‌گویند «آقا، شما دچار توهّمید؛ توهّم توطئه». خود این مطرح کردن توهّم توطئه، به‌نظر ما یک توطئه است»👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/04-1 ⁉️ اگر انسانی آزاده‌ایم چگونه چشمانمان را بر سال‌های دراز استعمار و به استضعاف کشاندن ملت‌های مظلوم جهان که البته خودمان نیز از جمله آنها هستیم، ببندیم؟ ⁉️اگر دوست‌دار ملت خودمان هستیم، چگونه چشمانمان را بر نقش انگلیس در قحطی ۱۲۹۷ش و مردن بیش از نیمی از مردم ایران ببندیم؟ مگر می‌شود اشغال و تاراج سرمایه‌های مادی و معنوی کشور در جنگ جهانی اول و دوم را ندید؟ 👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/04-3 ⁉️مگر می‌شود دسیسه‌های مختلف دشمنان در زمین زدن کشاورزی و دام‌داری و صنعت این مردم را ندید؟👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/02 ⁉️چگونه چشمانمان را بر سال‌ها غارت نفت ایران ببندیم؟ چگونه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علیه سال‌ها مبارزه و خون دادن این مردم برای دفاع از حق مشروعشان را نبینیم؟ ✅ مبارزات انقلاب و کینه‌توزی‌های دشمنان در دوران انقلاب به کنار، چطور جنایت‌های مختلف استعمارگران که در طول تاریخ بر ما و مستضعفان عالم گذشته‌است را نمی‌بینید، جنایاتی که همچنان نیز ادامه دارد؟👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/04-4 ✅ این آقایانی که درعین ندیدن پیشرفت‌های مختلف کشور در چهار دهه گذشته، از انقلابی‌ها طلبکارند که چرا ما در سطح کشورهای اول دنیا نیستیم؟ چرا از خود نمی‌پرسند از دوران صفویه که از قدرت‌مندترین کشورهای دنیا بودیم چه اتفاقی افتاد که روز به روز افول نمودیم و در اواخر دوران به ظاهر باشکوه پهلوی! در عین اینکه از ثروتمندترین کشورهای دنیا بودیم در شاخصه‌های اصلی توسعه از عقب‌مانده ترین کشورهای دنیا شده بودیم؟👇 https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/11/13/1645345 http://sharhhal.blog.ir/1397/06/24 ✅اگر کارآمدی و خدمات انقلاب را نمی‌بینیم، لااقل عوامل به استضعاف کشیده شدن این مردم و نقش استعمار را ببینیم؟ http://sharhhal.blog.ir/1397/08/04-2
✍ فهم جریان حزب‌الله از دشمن و دشمنی 📝وقتی از "دشمن و ضرورت مبارزه با او" سخن بگویی چند دسته مقابل شما قد علم می‌کنند: ✅دسته اول افراد لائیکی هستند که اصل وجود هرگونه دشمن و لزوم مبارزه با او را منکر می‌شوند. این افراد در واقع "سال‌های دراز ظلم استعمار و به استضعاف کشاندن ملت‌ها" را منکر هستند که بحث آن گذشت.👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/04-2 ✅دسته دوم افراد سکولار یا صوفی مسلکی هستند که به ظاهر حتی مدعی اعتقاد زیاد به دین نیز هستند اما دین استحاله‌شده‌ای که بسیار مختصر و محدود است، این دسته قائل به وارد شدن دین به عرصه مبارزه و دشمن شناسی نیستند و در واقع منکر آیات متعدد و صریح قرآن در این مورد هستند که بحث آن نیز گذشت.👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/04-5 ✅دسته سوم تکفیری‌هایی هستند که هم اصل وجود دشمن را پذیرفته‌اند و هم قائل به ضرورت مبارزه با دشمن هستند اما از نظر مصداق با ما اختلاف نظر دارند، رویکرد جریان تکفیر تعمیم کفر و دشمنی به عمده انسان‌ها و تقلیل اهل ایمان و صلح به بخش قلیلی از بشر است. ✅این جریان درون اهل سنت به جریان سلفی و وهابی مشهور است و در شیعه به جریان ولایتی یا شیرازی. اگرچه این جریان‌ها اسم‌های زیبایی چون سلفی به معنای بازگشت به عقاید اصیل و سلف اسلام و یا ولایتی به معنای اعتقاد راسخ به جریان ولایت برای خود برگزیده‌اند اما اشتراکات و در واقع انحرافات مشابهی دارند. ✅"کفر و دشمن" معرفی شده در ادبیات حزب‌الله یا همان جریان مؤمن انقلابی، نه اهل سنت و نه مسیحیت و یهود و نه حتی انسان‌های بی‌دین و لائیک هستند؛ بلکه به تعبیر حضرت آقا: « دشمن اصلى، صهیونیست‌ها و نیز دولت و رژیم آمریکاست که تحت تاثیر کمپانی‌ها و فروشندگان و صادرکنندگان اسلحه و چپاولگران بین‌المللى قرار دارد و به دست آن‌ها، اداره و پشتیبانى مى‌شود.»[1] و « بزرگ‌ترین گرفتارى دنیاى اسلام این است که متوجّه توطئه و دست خبیث دشمنان خود نیست؛ این یکى از بزرگ‌ترین یا بزرگ‌ترین گرفتارى دنیاى اسلام است.»[2] ✅بسیاری از انقلابی‌ها در مواجهه با ادلۀ "جریان ولایی" در عین اینکه "دشمن و اهل نار و شقاوت بودن" غیر شیعیان را پذیرفته‌اند با آوردن توجیهات و وجه جمع‌هایی چون "اصلی و فرعی نمودن دشمن و دشمنی" و یا تذکر "لزوم رویکرد تقیه‌ای و تفاوت داشتن اعتقاد قلبی و رفتار" به نوعی با آن‌ها همراهی می‌کنند. ✅اما در نگاه کسانی چون حضرت امام(ره) حقیقتا غالب "ناس" که اهل تسنن و یهودی‌ها و مسیحی‌ها و حتی کسانی که اصلا دین هم ندارند را اولا اهل عذاب متصور ما نمی‌دانند و ثانیا هر کدام را به قدر فهم و وسع خود اهل رستگاری می‌دانند.👇 🔹متن کامل تقریرات درس فلسفه حضرت امام در این موضوع http://sharhhal.blog.ir/1397/08/05-2 📝در مقابل اسلام ناب حضرت امام، اسلام تکفیری و اسلام رحمانی وجود دارند. ✅در نگاه تکفیری تنها پیروان دین و مذهب و فرقه واحدى اهل نجات هستند. به عنوان مثال تنها مسلمان شیعه دوازده امامى پایبند به همه اصول مذهب و احکام شریعت امکان رستگارى دارد و دیگران همه نارستگارانند. از نظر عقلى این گمانه مغایر با اصل غلبه خیر بر شر است و از نظر دینى با غلبه رحمت خدا و هدف اساسى خلقت انسان و ملاک‌ها و معیارهاى رستگارى و نارستگارى ناسازگارى دارد.[3] ✅ در نگاه اسلام رحمانی نیز همه پیروان ادیان اهل نجات و رستگارى مطلق هستند و به عبارت دیگر شرط نیک فرجامى فقط اعتقاد به دین و یا هر نوع دین‌داری مبتنی بر اعتقاد است و بس، اما اینکه کدامین دین را برگزینیم هیچ نقشى در این زمینه ندارد. این گمانه مبتنى بر پلورالیسم دینى است.[4] ...................... ارجاعات: [1] بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان ۱۳۷۵/۰۸/۳۰ (لازم به توضیح است با توجه به فیش‌های موجود از سخنان حضرت آقا در موضوع دشمن شناسی، منظور ایشان از دشمن اصلی و فرعی غیر از توجیه متصور برخی از حزب‌الهی‌ها در اصلی و فرعی کردن دشمنی با یهود و اهل سنت است.) [2] بیانات در دیدار شرکت کنندگان در سى‌ویکمین دوره‌ى مسابقات بین‌المللى قرآن کریم‌ - 1393/03/13 [3] جهت آگاهى بیشتر بنگرید: شهید مطهرى، مجموعه آثار، تهران: صدرا. ج 1، صص 288- 285. [4] همان، صص 285- 280. متن کامل این نوشته:👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/05-3
✍توطئۀ "توهم توطئه" (قسمت دوم) ✅راستی اگر ما "توهم توطئه" داریم و خبری از "دشمن و دشمنی" نیست، این آیات را چگونه باید ترجمه کنیم؟ 🔹«إِنَّ الْکافِرینَ کانُوا لَکُمْ عَدُوًّا مُبیناً (101/النساء) » قطعا کافران دشمنان آشکار شمایند. ✅آیا ما مسلمان نیستیم؟! یا دیگر کافری نداریم؟! البته سریع به ما برچسپ تندروی و داعش نزنید! چرا که ما تکفیری نیستیم که همه را کافر بدانیم، اما مثل شما نیز صورت مسأله را ‌پاک و منکر هرگونه "کفر و دشمنی" نمی‌شویم. مختصرا اگر بخواهیم بگوییم کفر و دشمنی امروز چیست؟ می‌گوییم: «دشمن، سرمایه‌داری آمریکا و استکبار جهانی است که امروز در رأس آن، آمریکا و صهیونیست‌هایند.» بیانات رهبری 1393/10/19 👇 https://eitaa.com/sharh_hal/830 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/05-3 ✅ما اصل و جود "دشمن و دشمنی" را می‌پذیریم و کفر و دشمنی را به معنای عناد مقابل خداوند و مؤمنین می‌فهمیم. و در این بین ایادی دشمن خارجی را در داخل نیز می‌بینیم: 🔹« هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى یُؤْفَکُونَ (4/المنافقون) » به حقیقت اینان (منافقان) دشمن هستند از ایشان بر حذر باش، خدایشان بکشد چقدر (به مکر و دروغ) از حق باز می‌گردند. ✅این سنت خداوند است که برای هر پیامبری و پیروانش دشمنانی از جن و انس قرار داده و می‌دهد و اگر ما مدعی پیروی از پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) هستیم، دشمن نیز داریم؟ 🔹«وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطِینَ الانْسِ وَ الْجِنِ (۱۱۲/انعام) » و بدین گونه براى هر پیامبرى دشمنى از شیطانهاى انس و جن برگماشتیم. ✅لابد می‌گویند این آیات مربوط به آن زمان و جوامع قدیم بوده است. اما اگر اینطور است پس این آیه را چطور ترجمه می‌کنند؟ 🔹«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِما جاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِیَّاکُم أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُم (۱ الممتحنّة)» اى کسانى که ایمان آورده‌اید، دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى نگیرید [به طورى] که با آن‌ها اظهار دوستى کنید، و حال آنکه قطعاً به آن حقیقت که براى شما آمده کافرند [و] پیامبر [خدا] و شما را [از مکّه] بیرون می‌کنند که [چرا] به خدا، پروردگارتان ایمان آورده‌اید. ✅دشمنی با خداوند چه؟ دشمنی با خدا تمام شده است؟ دشمن خدا همان دشمن مؤمنان است «عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ» و دشمنى او با مؤمنان نیز به خاطر ایمان آن‌هاست «أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ» تنها در عقیده هم با مؤمنان مخالف نیستند، بلکه کمر به حذف آن‌ها بسته‌اند. «یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِیَّاکُمْ» http://sharhhal.blog.ir/1397/08/04-5
✍ریشه‌های فهم متفاوت اسلام ناب و سایر جریان‌ها در تشخیص دشمن... ✅در قسمت قبل به این اشاره کردم که قرائت‌های مختلفی از اسلام در مقابل "اسلام ناب" وجود دارد که هرکدام فهم‌های مختلفی از دشمن ارائه می‌کنند. 🔹در قرائت جریان ولایتی یا همان جریان شیعی تکفیری، غیر شیعیان خصوصا اهل سنت از کافران مستحق عذاب الهی بوده و مصداق دشمن محسوب می‌شوند. 🔹در قرائت جریان سلفی یا همان وهابی، غیر وهابی‌ها خصوصا شیعیان از کافران مستحق عذاب الهی بوده و مصداق دشمن محسوب می‌شوند. 🔹در قرائت اسلام رحمانی یا همان پلورالیزم اسلامی نیز هر فرد معتقد به هر دینی نجات یافته و اهل سعادت به نحو مطلق است. 🔹اما در قرائت جریان حزب‌الله یا همان "اسلام ناب" غالب انسان‌ها از مستضعفین فکری محسوب می‌شوند و بنا به قاعده "قبح عقاب بلا بیان" و به استناد آیاتی چون «وَ ما كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولًا» اهل عذاب و دشمن محسوب نمی‌شوند بلکه هرکدام بسته به فهمی که از حق داشته و به آن عمل نموده‌اند به سعادت خود نیز می‌رسند. البته سعادت آنها به نحو مطلق نیست و هرکس به اندازه ظرف وجودی خود در دنیا به کمال می‌رسد.👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/05-3 ✅در تحلیل چرایی این اختلاف فهم‌ها بیش از اینکه دنبال برچسپ‌هایی چون نفاق و ارتباط با دشمن و... باشیم، باید مشکل را در مبانی ادراک و برداشت صاحبان این قرائت‌ها جستجو نماییم و بپذیریم که غالب بدنۀ صاحبان این آراء واقعا دین را چنین می‌فهمند و باید بدنبال ریشه‌های این تفاوت‌ در ادراک بود. ✅وقتی مبانی ادراکی متفاوت باشد تبعا برخی ظهوراتی که از آیات و روایات فهمیده می‌شود نیز متفاوت می‌گردد. مثلا وقتی جریان سنتی و یا ولایتی حوزوی را بررسی می‌نماییم، درمی‌یابیم عمدتا مخالفان فلسفه و عرفان در این جریان جای می‌گیرند و برعکس آن عمدۀ فیلسوف‌ها و عرفا در سلک جریان انقلابی و یا طالب اسلام حداکثری جای می‌گیرند. ✅اگرچه همواره موارد استثنائی وجود دارد اما این اختلاف فهم‌ها صرفا از یک مؤلفه نشأت نمی‌گیرند تا بتوان مدعی شد این مؤلفه موجب تمایز کلی این طیف‌ها می‌شود. اما نقش بسیار زیاد برخی مؤلفه‌ها را نیز نباید انکار نمود. ✅یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های متمایز کننده این جریان‌ها، فهم‌ هر جریان از توحید و ساختار عالم وجود و مراتب آن می‌باشد. به تعبیری هرچه فهم افراد از توحید متفاوت و یا عمیق‌تر می‌گردد، نحوۀ بسط یافتن توحید در عالم نیز برای آنها متفاوت می‌شود. ✅به طور مثال کسی چون حضرت امام در توضیح چیستی مفهوم "سعادت و شقاوت" بعد از توضیح مراتب عالم، از جمله مقدمات رسیدن به سعادت در مراحل کمالی را علم به ساختار عالم وجود می‌دانند و می‌فرمایند: 👈« اقلّ مراتب سعادت اين است كه انسان يك دوره فلسفه را بداند.»[۱] حال این گزاره را قیاس کنید با فتوای برخی از علماء جریان ولایتی در حرمت خواندن فلسفه. 📌به تعبیری برای انقلابی شدن حوزه عوض پرداختن به جدال‌ها و استهلاک نیروها، بیاییم فهم‌ها از توحید را تعمیق کنیم که از مصادیق آن پرداختن بیشتر به علومی چون "فلسفه و عرفان" است. ......................... ارجاع: [۱] تقريرات فلسفه امام خمينى قدس سره، 3جلد، چاپ اول، تهران، موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى (س) 1381 ه.ش، ج3؛ ص: 472. http://sharhhal.blog.ir/1397/08/06
✍"دکارت" مصداقی از یک "مسلمان فطری" ❓به نظر شما آیا در مورد شخصی چون "دکارت"، می‌توان حکم به اسلام نمود؟ تعریف شما از کفر چیست؟ در نگاه شما چه کسانی مستحق عذاب و ثواب هستند و نظر اسلام در این مورد چیست؟ ✅در فرازهای زیر از کتاب "عدل الهی" استاد شهید مطهری به موضوع تعریف "کفر و کافر" و "اسلام و مسلمان" پرداخته‌ شده است: 🔹شکى نیست که کفر بر دو نوع است: یکى کفر از روى لجبازى و عناد که کفر جحود نامیده مىشود و دیگر کفر از روى جهالت و نادانى و آشنا نبودن به حقیقت. در مورد اول، دلائل قطعى و عقل و نقل گویاست که شخصى که دانسته و شناخته، با حق، عناد مى‌ورزد و در صدد انکار برمى‌آید مستحقّ عقوبت است. ولى در مورد دوم باید گفت اگر جهالت و نادانى از روى تقصیرکارى شخص نباشد مورد عفو و بخشش پروردگار قرار می‌گیرد. ... 🔹بسیارى از ماها مسلمان تقلیدى و جغرافیایى هستیم، به این دلیل مسلمان هستیم که پدر و مادرمان مسلمان بوده‌اند و در منطقه‌اى به دنیا آمده و بزرگ شده‌ایم که مردم آن مسلمان بوده‌اند. آنچه از نظر واقع با ارزش است اسلام واقعى است و آن این است که شخص قلبا در مقابل حقیقت تسلیم باشد، در دل را به روى حقیقت گشوده باشد تا آنچه که حق است بپذیرد و عمل کند و اسلامى که پذیرفته است بر اساس تحقیق و کاوش از یک طرف، و تسلیم و بی‌تعصبى از طرف دیگر باشد. 🔹اگر کسى داراى صفت تسلیم باشد و به عللى حقیقت اسلام بر او مکتوم مانده باشد و او در اینباره بی‌تقصیر باشد، هرگز خداوند او را معذّب نمی‌سازد، او اهل نجات از دوزخ است. خداى متعال می‌فرماید: «و ما کنّا معذّبین حتّى نبعث رسولا (اسراء/ 15)» «ما چنین نیستیم که رسول نفرستاده (حجّت تمام نشده) بشر را معذّب کنیم.» یعنى محال است که خداى کریم حکیم کسى را که حجت بر او تمام نشده است عذاب کند. اصولیّین مفاد این آیه را که تأیید حکم عقل است «قبح عقاب بلا بیان» اصطلاح کرده‌اند، می‌گویند تا خداى متعال حقیقتى را براى بنده‌اى آشکار نکرده باشد زشت است که او را عذاب کند. 🔹براى نشان دادن این حقیقت که ممکن است افرادى یافت شوند که داراى روح تسلیم باشند و لو آنکه اسماً مسلمان نباشند، دکارت، فیلسوف فرانسوى- مطابق اظهارات خودش- نمونه خوبى است. در شرح حال وى نوشته‌اند که وى فلسفه خود را از شک شروع کرد، در همه معلومات خویش شک کرد و از صفر شروع نمود؛ فکر و اندیشه خودش را نقطه شروع قرار داده گفت: «من می‌اندیشم پس وجود دارم.» پس از اثبات وجود خویش، روح را اثبات کرد و همچنین وجود جسم و وجود خدا برایش قطعى شد. کم‌کم به موضوع انتخاب دین رسید، مسیحیّت را که در کشورش دین رسمى بود انتخاب کرد. 🔹ولى یک سخن جالب دارد و آن این است که می‌گوید من نمی‌گویم مسیحیت حتماً بهترین دینى است که در همۀ دنیا وجود دارد؛ من می‌گویم در میان ادیانى که الآن من می‌شناسم و به آنها دسترسى دارم مسیحیت بهترین دین است. من با حقیقت، جنگ ندارم؛ شاید در جاهاى دیگر دنیا، دینى باشد که بر مسیحیت ترجیح داشته باشد؛ و از قضا ایران را به عنوان یک کشورى که از آنجا بی‌خبر است و نمی‌داند مردم آنجا چه دین و مذهبى دارند مثال می‌آورد؛ می‌گوید من چه می‌دانم؟ شاید مثلًا در ایران دین و مذهبى وجود داشته باشد که بر مسیحیت ترجیح دارد... 🔹اینها «مسلم فطرى» می‌باشند. اینها را اگر چه مسلمان نمی‌توان نامید ولى کافر هم نمی‌توان خواند، زیرا تقابل مسلمان و کافر از قبیل تقابل ایجاب و سلب و یا عدم و ملکه- به اصطلاح منطقیّین و فلاسفه- نیست، بلکه از نوع تقابل ضدّین است، یعنى از نوع تقابل دو امر وجودى است نه از نوع تقابل یک امر وجودى و یک امر عدمى... منبع: مجموعه‌ آثار استاد شهید مطهرى، ج 1، صص:۲۸۹- 294 (از کتاب عدل الهی) متن کامل:👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/08
✍حکم مستضعفین از دید حکماى اسلام... ✅ پاسخ به این پرسش که اکثریت "ناس"، اهل شقاوت و عذاب هستند یا خیر؟ یکی از تمایزات جدی اسلام تکفیری و رحمانی با اسلام ناب است. در پست‌های گذشته👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/06 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/05-3 به قضاوت‌های هرکدام از این جریان‌ها اشاره نمودم و به تقریرات درس فلسفه حضرت امام(ره) ارجاع دادم.👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/05-2 ✅مباحث حضرت امام (ره) بسیار مفصل و دقیق و با رویکرد نسبتا تخصصی فلسفی بود اما شواهد روایی اندک و یا حتی ناقصی در این موارد داشت، اما استاد شهید مطهری با زبانی ساده‌تر و با ارائه روایات متعدد این مباحث را توضیح و ادلۀ سایر قرائت‌ها را نیز نقد می‌کنند. ✅ ایشان در این رابطه در کتاب عدل الهی می‌نویسند: 🔹یکى از عوامل انحطاط و تباهى اجتماعات مسلمان در عصر حاضر غرور بی‌جایى است که در دوره‌هاى متأخّر در عده زیادى از مسلمانان خصوصا اکثریّتى از شیعیان پدید آمده است. 🔹اگر از این افراد پرسیده شود که آیا اعمال نیک غیر شیعه مورد قبول درگاه خدا واقع می‌شود؟ بسیارى از آنها جواب می‌دهند: نه. و اگر از آنان پرسیده شود که اعمال بد و گناهان شیعه چه حکمى دارد؟ جواب می‌دهند: همه بخشیده شده است. 🔹از این دو جمله استنتاج می‌شود که آن چیزى که هیچ ارزشى ندارد عمل است، نه ارزش مثبت دارد و نه ارزش منفى؛ شرط لازم و کافى براى سعادت و نیکبختى این است که انسان، نام خود را شیعه بگذارد و بس. 🔹معمولًا این دسته چنین استدلال می‌کنند: 1. اگر بنا باشد که گناهان ما و دیگران یکجور مورد محاسبه قرار گیرد پس فرق بین شیعه و غیر شیعه چیست؟ 2. روایت معروفى است: «حبّ علىّ بن ابى طالب حسنة لا تضرّ معها سیّئة» یعنى محبت على (ع) حسنه‌اى است که هیچ گناهى با وجود آن به آدمى لطمه نمی‌زند... متن کامل:👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/08-2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ نگاهی به جنایات ایران علیه آمریکا، مروری داشته باشیم بر اقدامات خصمانه دو کشور نسبت به یکدیگر...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ آزادی علم در آمریکا و حذف طرفداران نظریه خلقت هوشمند و مخالفان نظریه داروین. کلیپ‌های مرتبط:👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فروش نفت در بورس اقدام شایسته‌ای که توسط دولت صورت گرفت. اینفوموشن آشنایی بیشتر با این موضوع.
✍نسخه‌های غرب‌گرایان و نسخه جریان حزب‌الله برای پایان یافتن دشمنی‌ها ✅نیروهای "غرب‌گرا و مقهور غرب" همیشه یک نسخه در جیب خود داشته‌اند "باید از فرق سر تا ناخن غربی شویم." نسخه غرب‌زده‌ها پذیرش "ما هیچ نیستیم" و "باید به نظام سلطه تن داد و با حداقل‌های موجود کنار آمد" است که در غیر این صورت باید به انتظار جنگ و از دست دادن تمام سرمایه‌های خود باشیم. ✅اما نسخه "جریان حزب‌الله" مبتنی بر قرآن هیچ‌کدام از این دو گزینه نیست بلکه انقلابی گری و پایان دشمنی‌ها با رسیدن به قدرت و عزت است. ✅رهبری در این مورد می‌فرمایند: 👈« ما داریم در دامنه حرکت می‌کنیم. ما هنوز به قله نرسیده‌ایم؛ با آن فاصله داریم. آن روزی که ملت ایران به قله برسد، دشمنی‌ها تمام خواهد شد. آن روزی که ملت ایران به قله برسد، معارضه‌های خباثت‌آلود به پایان خواهد رسید.»[۱] ✅ وقتی به قرآن مراجعه می‌کنیم قرآن می‌گوید اگر به خدا تکیه نمودید و از دشمنان تبری جستید، خداوند شما را به نقطه‌ای می‌رساند که دشمنی‌های میان شما و آنان که از آنها برائت جستید برطرف می‌شود. 🔹قدْ کاَنَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فىِ إِبْرَاهِیمَ وَ الَّذِینَ مَعَهُ 🔸قطعاً براى شما در [پیروى از] ابراهیم و کسانى که با اویند سرمشقى نیکوست 🔹إذْ قَالُواْ لِقَوْمهِمْ إِنَّا بُرَءَ ؤُاْ مِنکُمْ وَ مِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ کَفَرْنَا بِکم وَ بَدَا بَیْنَنَا وَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةُ وَ الْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتىَ تُؤْمِنُواْ بِاللَّهِ وَحْدَهُ 🔸آن گاه که به قوم خود گفتند: «ما از شما و از آنچه به جاى خدا مى‌پرستید بیزاریم. به شما کفر مى‌ورزیم و میان ما و شما دشمنى و کینه همیشگى پدیدار شده تا وقتى که فقط به خدا ایمان آورید.» 🔹إلَّا قَوْلَ إِبْرَاهِیمَ لِأَبِیهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَکَ وَ مَا أَمْلِکُ لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن شىءٍ 🔸« جز [در] سخن ابراهیم [که] به [نا] پدر [ى] خود [گفت] «حتماً براى تو آمرزش خواهم خواست، با آنکه در برابر خدا اختیار چیزى را براى تو ندارم.» 🔹ربَّنَا عَلَیْکَ تَوَکّلنَا وَ إِلَیْکَ أَنَبْنَا وَ إِلَیْکَ الْمَصِیرُ رَبَّنَا لَا تجعَلْنَا فِتْنَةً لِّلَّذِینَ کَفَرُواْ وَ اغْفِرْ لَنَا رَبَّنَا إِنَّکَ أَنتَ الْعَزِیزُ الحکِیمُ 🔸«اى پروردگار ما! بر تو اعتماد کردیم و به سوى تو بازگشتیم و فرجام به سوى توست. پروردگارا، ما را وسیله آزمایش [و آماج آزار] براى کسانى که کفر ورزیده‌اند مگردان، و بر ما ببخشاى که تو خود تواناى سنجیده‌کارى.» 🔹لقَدْ کاَنَ لَکم فِیهِمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کاَنَ یَرْجُواْ اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الاخِرَ وَ مَن یَتَوَلَّ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَنىُّ الحَمِیدُ 🔸قطعاً براى شما در [پیروى از] آنان سرمشقى نیکوست، براى کسى که به خدا و روز بازپسین امید می‌بندد. و هر کس روى برتابد [بداند که] خدا همان بی‌نیاز ستوده [صفات] است. 🔹عسىَ اللَّهُ أَن یَجعَلَ بَیْنَکُم وَ بَینَ الَّذِینَ عَادَیْتُم مِّنهُم مَّوَدَّةً وَ اللَّهُ قَدِیرٌ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ.[۲] 🔸امید است که خدا میان شما و میان کسانى از آنان که [ایشان را] دشمن داشتید، دوستى برقرار کند، و خدا تواناست، و خدا آمرزنده مهربان است. ...................... ارجاعات: [۱] بیانات در ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ [۲] آیات ۴-۷ سوره مبارکه الممتحنة ....................... 📌متن کامل به همراه کلیپ و مستندات الحاقی:👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/11
✍بیانیه‌ها و دیدارهایی در پازل دشمن 📝متأسفانه دشمنان سناریویی برای دو قطبی سازی حوزه طراحی نموده‌اند و کلید آن را با یک دیدار و انتشار تصویر آن زدند. 📝دوستانی که تلاش دارند از فلان شخصیت دفاع کنند باید بدانند که هرچه له یا علیه کسی بیانیه دهند و یا امضاء جمع کنند یا دیدارهایی ترتیب دهند، عملا پازل دشمنان را کامل و به تفرقه و دو قطبی سازی حوزه بیشتر کمک می‌کنند. ✅وقتی موسی (علیه و علی نبینا و آله السلام) از کوه طور بازگشت و هارون را مؤاخذه نمود که چرا وقتی انحراف را دیدی باز ساکت ماندی هارون پاسخ داد ترسیدم بیایی و بگویی در قوم من تفرقه ایجاد نمودی و موسی قانع شد. ✅گاهی باید بغض و خشم انقلابی خود را علی‌وار فروخورد و در مقابل انحرافات دوستان گمراه ساکت ماند تا امت به چند‌دستگی دچار نشود. باید دقت داشت که چه کسی دشمن است و چه کسی دوست گمراه، در مقابل دوست گمراه نباید جبهه دشمنی گرفت همانطور که در مقابل دشمنان نباید جبهه دوستی گرفت. 📌 تفرقه و دو دستگی فتنه و کلید پیروزی شیطان است.
✍معرفی مستند دکترین شوک ✅ می‌خواهم یکی از بهترین مستندهایی که تا کنون دیده‌ام را معرفی کنم. مستندی که با اطلاعات بسیار خود به بهترین شکل ممکن نقاب از چهره آمریکا برمی‌دارد و باید اعتراف کنم تا کنون هیچ مستندی در این زمنیه به این قوت ندیده بودم. ✅ مستند "دکترین شوک" برگرفته از کتابی به همین نام نوشته «نائومی کلاین»، از شخصیت‌های برجسته "جنبش ۹۹ درصدی مردم آمریکا" موسوم به "جنبش وال‌استریت" است. ✅در این مستند اجرای سیاست کلی "جریان سرمایه‌دارای پشت صحنه آمریکا" با الگوی اقتصاد لیبرالی "فریدمن" توضیح داده می‌شود، الگویی که مبتنی بر وارد نمودن شوک‌های مختلف اقتصادی، نظامی، سیاسی و خلاصه استفاده از هر نوع شوک برای خارج نمودن سرمایه‌ها از دست توده مردم و جریان دادن آن به سوی قشر محدود ابرسرمایه‌دار است. ✅ مستند «دکترین شوک» نشان می‌دهد که چگونه جریان سرمایه‌داری در حالی که همواره شعار آزادی و دموکراسی سر داده‌اند، با استفاده از جنگ و کودتا و توطئه، اهداف خود را در کشورهایی مثل شیلی، برزیل، اروگوئه، آرژانتین و… دنبال کرده‌اند. ✅ این مستند همچنین مشکلاتی را که سیاست‌های بازار آزاد برای جوامع ایجاد می‌کند نشان می‌دهد. از جمله این مشکلات می‌توان به عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی، بروز بحران‌ها و بی‌ثباتی‌های اقتصادی و ضعیف شدن هرچه بیشتر اقشار فقیر در کنار حذف حداکثری حمایت‌های اجتماعی اشاره کرد. 👈حوادثی مثل «کودتای یلستین در روسیه پس از فروپاشی جماهیر شوروی»، «حمله انگلستان به جزایر فالکلند در دوره تاچر»، «حملات یازده سپتامبر» و «جنگ عراق»، همگی نمونه‌هایی از شوک‌های ایجاد شده برای اسقرار و مستحکم نمودن نظام لیبرالیسم هستند که در این مستند به آنها اشاره می‌شود. 📌بعد از دیدن این مستند شاید هیچ ابهامی نسبت به ماهیت عملکردهای ترامپ و یا دولت پرزیدنت روحانی! برای انسان باقی نماند. لینک دانلود👇 http://simafekr.tv/video/20933/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمتی یک دقیقه‌ای از مستند نابرابری برای همه