شرح حال
🔰 جلسه اول از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
متن سخنرانی امام در عید فطر 62.pdf
290K
متن سخنرانی حضرت امام در عید فطر ۱۳۶۲ش.
اشاره شده در جلسه اول از ارائه کتاب جدال دو اسلام به عنوان نمونهای خلاصه از اسلام ناب.
شرح حال
🔰 جلسه دوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
درس ۱ اسلام ناب و اسلام آمریکایی.pdf
1.21M
متن درسنامه جلسات اول از اردوی اسلام ناب در مورد اسلام ناب- اسلام آمریکایی که بسیاری از مباحث آن با جلسه اول از ارائه کتاب جدال دو اسلام مشترک میباشد.
شرح حال
🔰 جلسه سوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
نقد بسیج از درون وحید جلیلی.pdf
1.02M
جزوه نقد بسیج از درون؛
متن سخنرانی وحید جلیلی در دهه هفتاد در بسیج مدرسه علمیه حضرت معصومه و نقد عملکرد جریان حزبالله و خصوصا بسیج در آن دوره؛
اشاره شده در جلسه سوم از ارائه کتاب جدال دو اسلام.
شرح حال
🔰 جلسه سوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
جزوه دین همه دین است وحید جلیلی فرمت مطالعه.pdf
2.44M
جزوه دین همه دین است از وحید جلیلی مربوط به سخنرانی ایشان در ابتدای دهه ۸۰ در نقد عملکرد جریان حزبالهی.
این جزوه و مباحث آن در شکلگیری تشکل عدالتخواه دانشجویی از دل بسیج و نیز برخی تحولات جریان دانشجویی تأثیر خوبی داشت.
در جلسه سوم از ارائه کتاب جدال دو اسلام به مباحث این جزوه اشاره شد.
شرح حال
🔰 جلسه سوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
سعید جلیلی دین همه دین است.pdf
1.55M
جزوه دین همه دین است از سعید جلیلی برادر وحید جلیلی؛
این جزوه به نوعی نقد و یا تکمیل مباحث جزوه دین همه دین است از وحید جلیلی بود، البته خود وحید نیز در دیگر نوشتههای خود همچون مکتب ملکوتی جمع که در ابتدای کتاب جدال دو اسلام آمده است این تکمیل نمودن مباحث جزوه دین همه دین است خود را انجام داد.
به مباحث این جزوه در پایان ارائه جلسه سوم از کتاب جدال دو اسلام اشاره شد.
شرح حال
🔰 جلسه سوم از ارائه کتاب "جدال دو اسلام " برای جمعی از دوستان به صورت مجازی.
rahimpourBASIJ.pdf
240.4K
جزوه رسالت بسیج از استاد رحیمپور ازغدی که به برخی مباحث آن در جلسه سوم ارائه کتاب جدال دو اسلام اشاره شد.
شرح حال
روحانیت عزیر باید به این اصل توجه عمیق داشته باشد. ..... مواسات یک واجب است مثل عدالتخواهی و در راه
پیش از این بحثها و شواهد مختلفی از طرح امام و آقا در پایان دادن به دشمنیها و پیشبرد کشور به سمت ظهور و تمدن اسلامی را در کانال قرار دادم، این بحث که این روزها ابعادی از آن زیاد مطرح میشود خود از ارکان مهم قدرتمند شدن کشور ما و بالتبع صدور انقلاب و ناامید شدن جهانخواران از ما است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تغییرات ظریفی در کتابهای درسی کودکان ما!
کتاب #فارسی_اول_دبستان
تفاوت بین چاپ ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹
......
به این تغییرات اضافه کنید حذف کردن تصاویر مربوط به نمادهای مذهبی از روی اسکناسها و حتی نمادهای مربوط به انرژی هستهای و قراردادن تصویر کاسه سفالی یا بادگیر فلان شهر و... عوض آنها!
نمونهای از تغییرات نرم فرهنگی از بالا!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این فیلم رئیس جمهور صربستان و ترامپ در حال امضاء یک قرارداد بین دو کشور هستند!
تفاوت میز ترامپ و او اصلا اتفاقی نیست!
نکته جالب دیگر در مورد این فیلم اینکه رئیس جمهور صربستان وقتی ترامپ بخشی از متن را مبنی بر انتقال سفارت صربستان به قدس میخواند، او متعجبانه به دنبال این بخش از قرارداد میگردد، ظاهرا اصلا خبر از این متن نیز ندارد!👇
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/06/16/2342585
31.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عبادتهای مختلف هر کدام گذشتن از یک چیزی است...
تا برسد به شهادت...
🎙حجتالاسلام و المسلمین وحیدی.
تجمع اعتراضی دانشجویان عدالتخواه در مقابل سازمان خصوصیسازی
در اعتراض به خصوصیسازیهای بیضابطه و عدم رسیدگی به حقوق کارگران هفتتپه.
اگرچه این اقدامات راهکار اصلی نیست اما بدون این کارها هم بعضا کارها پیش نمیرود.
سوال جدی اینجاست چرا به هیچ وجه ما طلاب در این چنین مواردی احساس تکلیف نمیکنیم؟!
ما کجای صحنه عدالتخواهی هستیم؟ درست است که فعالیتهای خیرخواهانه نیز مصداق عدالتخواهی است، درست است که حتی کار فرهنگی نیز مصداق عدالتخواهی است، کارهای کلان قضایی نیز بخش مهمی از عدالتخواهی است اما بخشی از عدالتخواهی هم مطالبه عدالت است، اعتراض است و اگر ما طلاب به کلی این قسم را کنار نهادهایم باید از خود بپرسیم چرا؟
شرح حال
تجمع اعتراضی دانشجویان عدالتخواه در مقابل سازمان خصوصیسازی در اعتراض به خصوصیسازیهای بیضابطه و
در باب چرایی پرسش قبل خوب است صحبتهای زیادی شود؛
اما پاسخ اولیهای که به ذهنم میرسد در آن بیتأثیر نباشد ساحت علمی سنگین حوزه است، نمیخواهم بگویم بد است، خوب است اما عظمت علمی حوزه چنان است که هرچه سر پر شوری داشته باشی تو را به کرنش وا میدارد، شاید برخی به آن توجه نکنند و بیباکانه و در واقع جنونوار بیتوجه به این ساحت وارد میدان عمل شوند اما فقط خود را ضایع میکنند.
یادم هست بنده خدایی که در زمان دانشجویی در جنبش عدالتخواه با هم آشنا شدیم و از فعالین اول جنبش بود وقتی به حوزه آمد وارد فضای فلسفه شد و سکوت محض شده بود! این ساحت چنان عظمتی دارد که هرچه هم کر و فر داشته باشی خاضعت میکند.
در حوزه در دوره جوانی طلبگی کار علمی چنان ما را مشغول خود میکند که فرصت پرداخت به کارهایی چون مطالبه عدالت و اعتراض برای آن از ما گرفته میشود.
البته این همه حرف نیست اینکه به طلبه شخصیت لازم داده نمیشود و یا با این روحیه پرورش نمییابد هم بحثی است.
تاریخ حوزه نشان داده است که حرکتهای عدالتخواهانه حوزوی با راهبری علماء و فضلاء و همراهی سایر اقشار مردم محقق شده است.
الغرض اینکه وارد شدن به صحنههای مطالبه عدالت واعتراض برای طلبه نیازمند یک فضای جمعی و بستر مناسب است که از سوی مدیریت حوزه وشخصیتهای وزین خود حوزه نیز پشتیبانی و راهبری شود تا طلبه بتواند وارد چنین مأموریتهایی شود وگرنه نیل به این غرض همینطور که تا کنون محقق نگشته بعد از این نیز نخواهد گشت.
چندین بار از ابتدای طلبگی با جمعهایی از دوستان سابق خود، از فعالین دانشجویی عدالتخواه و غیر آن دور هم جمع شدیم، با این دغدغه که تشکلی راه بیاندازیم، اعتراض کنیم، الگوی اسلامی ارائه کنیم، سبک مطالبهگری مناسب حوزوی را پیدا کنیم و... در برخی موارد بعد از جلسات مفصل حتی اساسنامه تنظیم کردیم و...
اما هر بار به این نیاز رسیدیم که اولا خودمان باید از نظر علمی قوی باشیم و از روی حجت سخن بگوییم و عمل کنیم و ثانیا قدرت اثر گذاری و راهبری حوزه در دست علماء آن است، گوش مردم به دهان علماء حوزه است و حرکتهایی که ذیل علمای حوزه تعریف نشود مساوی ذبح شدن خودشماست.
شاید بهترین و بالاترین الگوی تقریبا ناکام این صحنه نواب و یارانش بودند و بهترین و بالاترین الگوی موفق این صحنه نیز حضرت امام بود.
اگر الگوی مرحوم نواب آن روز موفقیتهایی نیز در پی داشت خاص دوران طاغوت و خفقان آن زمان بود که امروز با تغییر اوضاع و شکلگیری حکومت اسلامی آن اقتضائات تغییر کرده و با ایجاد بسترهای مناسب جدید روشهای مؤثر بهتری بوجود آمده است.
📌سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین وحیدی را که در پست بعد خواهم گذاشت توصیه میکنم حتما گوش دهید، چه بسا با تفکر در مورد این صحبتها زندگی شما بسیار تغییر کند و آرامش پیدا کنید.
مطالبی که در سخنرانی آتی آمده یکی از بهترین و شیرینترین درسهایی بوده است که از استادمان جناب وحیدی از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به ما رسید...👇
AUD-20200828-WA0061.mp3
11M
🎙 سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین حمید وحیدی شب هشتم محرم ۱۳۹۹.
🔻ایشان در این جلسه به بحث «اجمال فی الطلب» میپردازند. این عنوان به شدت در زندگی مهم و تأثیر گذار است و در روایات مربوط به ماجرای کربلا چندین بار به آن اشاره شده است و جالب هم اینکه این عنوان در زندگی ما بسیار مغفول است.
🔻 پیامبر اکرم(ص) فرمودند:
«لاَ تَمُوتُ نَفْسٌ حَتَّى تَسْتَكْمِلَ رِزْقَهَا فَاتَّقُوا اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَجْمِلُوا فِي اَلطَّلَبِ وَ لاَ يَحْمِلَنَّكُمُ اِسْتِبْطَاءُ شَيْءٍ مِنَ اَلرِّزْقِ أَنْ تَطْلُبُوهُ بِشَيْءٍ مِنْ مَعْصِيَةِ اَللَّهِ»
هيچكس نیست جز اینکه تا روزىاش را بهطور كامل دريافت نكند نخواهد مرد. پس تقواى الهى پيشه كنيد و در طلب رزق و روزى باشيد و اگر روزىتان به كندى آمد بر آن نشويد كه با انجام معصيت آن را طلب کنید.»
🔻شدنیهای زندگی شما مقسوم است، رزق شما مقسوم است، پس عوض دست و پا زدن تقوای خدا را رعایت کنید و دنبال طاعت باشید و «اجملوا فی الطلب»
🔻 مکرر در مکرر در توصیههای پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و ... این سفارش ذکر شده است.
ترکیب صحیح تلاش به ضمیمه توکل یعنی «اجملوا فی الطلب»
🔻طلب یعنی پیگیری، طلب مؤمن برای رسیدن به مقاصدش، چه مقاصد دنیوی و چه حتی معنوی باید طلب زیبا باشد، اجمال داشته باشد.
پیگیری زیبا یعنی نامید نشوید، شکایت نکنید، عجله نداشته، به این در و آن در نزنید، دست و پای بیخود نزنید.
🔻امیرالمؤمنین (علیه السلام):
«إِذَا لَمْ يَكُنْ مَا تُرِيدُ فَأَرِدْ مَا يَكُونُ»
اگر آنی که میخواهی نمیشود آنکه میشود را بخواه.
شرح حال
🎙 سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین حمید وحیدی شب هشتم محرم ۱۳۹۹. 🔻ایشان در این جلسه به بحث «اجمال فی
🔻 تلاش بکن ولی تلاش با اضطراب، با دست و پا زدن، تلاش با عجله و ضرب الأجل مشخص کردن، با شکایت کردن تلاش جمیل نیست.
بیشتر ناراحتیها، استرسها و غصههای ما از این چیزهاست، باورمان نمیشود که آن چیزی که نمیشود شاید به مصلحت نیست.
🔻 یکی از ویژگیهای اجمال در طلب استمرار در طلب در عین شاکی نشدن و نا امید نشدن است
از امیرالمؤمنین (ع) روایت است: «مَنِ اِسْتَدَامَ قَرْعَ اَلْبَابِ وَ لَجَّ وَلَجَ»
کسی که در یک خانه بماند و در بزند بالاخره راهپیدا میکند.
🔻 از پیامبر اکرم(ص) روایت است:
«عَلاَمَةُ اَلصَّابِرِ فِي ثَلاَثٍ أَوَّلُهَا أَنْ لاَ يَكْسَلَ وَ اَلثَّانِيَةُ أَنْ لاَ يَضْجَرَ وَ اَلثَّالِثَةُ أَنْ لاَ يَشْكُوَ مِنْ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لِأَنَّهُ إِذَا كَسِلَ فَقَدْ ضَيَّعَ اَلْحَقَّ وَ إِذَا ضَجِرَ لَمْ يُؤَدِّ اَلشُّكْرَ وَ إِذَا شَكَا مِنْ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَدْ عَصَاه»
علامت و نشانۀ صابر و شكيبا در سه چيز است ۱-هيچ وقت كسل و بىحال و حوصله نميشود ۲-هيچ وقت خستگى نميكند ۳-هيچ گاه از خداى متعال شكوه و شكايت ندارد. زيرا اگر كسالت و تنبلى كند حق از دست ميرود و اگر احساس خستگى كند شكر نعمت را ننموده و اگر از خداوند متعال شكوه و شكايت داشته باشد حتما معصيت و نافرمانى او را نموده و خواهد نمود.
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ مهر سکوت
تذکر شش سال قبل حمید رسایی به حسن روحانی: اگر کاریکاتور خودت را کشیده بودند چه میکردی؟!
سال ۹۳ وقتی نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) توهین کرد و دولت فرانسه از آن حمایت کرد، روحانی نه تنها سکوت کرد که ظریف برای دیدار با وزیر خارجه فرانسه و مذاکره درباره برجام عازم آن کشور شد!
حال مجددا همان نشریه مورد حمایت دولت فرانسه به رسول خدا (ص) توهین کرده و روحانی و وزیر خارجهاش مهر سکوت بر لب زدهاند و نهایتا سخنگوی وزارت خارجه، آن را تحریکآمیز دانسته!
#بیغیرت
#توهین_به_مقدسات
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
هدایت شده از محمد استوار میمندی
🔰 #آزادی_توهین
✍ نامش را #آزادی_بیان گذاشته اند اما اگر کسی نظر دیگری غیر از نظر خودشان در مورد ارکان حیات آنها بدهد علیه او بلوا می کنند و با غوغا او را به حاشیه می رانند.
🔸در روز روشن به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان توهین می کنند و واکنش و اعتراضات مسلمان ها را خشونت گرایی، بی ظرفیتی و مقابله با مدنیت جا می زنند.
🔸به راستی مگر اینها همان هایی نیستند که #روژه_گارودی فیلسوف و نویسنده بزرگ فرانسوی را به بهانه انکار #هولوکاست مجازات کردند؟
🔸به تعبیر حضرت آقا «بهانهی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوامفریبانه است».
🔸آری؛ امروز کلید واژه #آزادی_بیان دستاویزی برای تقدس زدایی از حریم عزیزترین بنده خدا و هدایت گرترین کتاب آسمانی شده است آن هم نه با استدلالی منطقی بلکه با قالبی هجوگونه، به تمسخر و استهزای عقلانی ترین دین و پیامبر آن پرداخته اند و در واقع این آزادی بیان نیست که از آن دفاع می کنند بلکه آزادی توهین به همه وجودات نورانی در جهان هستی است که با وسوسه مزدوران ابلیس پدید آمده است.
🔸نظام سلطه که تمثل امروزی دستگاه پیچیده ابلیس است نمی تواند موج اسلام گرایی در بین جوانان اروپا را برتابد و چون پاسخی عقلانی نیز به آموزه های نورانی اسلام ندارد از سر عصبانیت و استیصال به مقدس ترین شخصیت اسلام یعنی #حضرت_محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم جسارت می کنند و کتاب آسمانی او را که کتاب راهنمای همه انسان هاست به استهزاء می گیرند.
📣اما این دست و پا زدن ها و تقلاها ثمره ای جز پر فروغ تر شدن مشعل هدایت قرآن و محبوب تر شدن شخصیت رسول اعظم صلی الله علیه و آله ندارد چرا که به قول آن حکیم متأله: «هر چه روی نور پا بگذارند نور زیر پا له نمی شود بلکه روی پا قرار می گیرد».
✅آری؛ خدا اراده کرده که نور پیامبرش عالم گیر شود و هدایت کتابش تا دامنه قیامت حجت جاودانه اش باشد .
♻️آیه ۸ سوره مبارکه صف می فرماید:
«يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ».
ترجمه: ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻫﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ، ﮔﺮﭼﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ .
📝 محمد استوار میمندی
http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
اینها همینهایی هستند که بالا تا پایینشان، عرض و طولشان را فساد گرفته و هیچ حرفی نمیزنند.
پروژه انحراف اذهان و تخریب نیروهای انقلابی را ترتیب میدهند و با صدها دروغ و تهمت ذهن مردم را خراب میکنند.
وقتی مردم از فساد و گرانی حاصل تدبیر و وعدههای تو خالیشان غضبناک هستند با پروژه سرمایهدار نشان دادن یک روحانی و ضد و بند او با یک سرمایهدار کل فضای مجازی و ذهن مردم را به ظاهر به نفع خود جمع میکنند.
این وسط یک سری منبری سادهاندیش و طلبه هم مسیر آنها را دنبال میکنند و در ضمیمه تخریبهای آنها مناظره علمی را روی منبر ادامه میدهند!