✍️ اشتر به شعر عرب، در حالت است و طرب...
🎼 عرب در عصر حضرت رسول و اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) در شعر و وزن و آهنگ در اوج بود، آنها چیزی داشتند به نام حداء؛ وقتی شتربان شترهایش را میبرد، آهنگی میخواند به نام حداء که از این آهنگ شترها چنان مست میشدند که خستگی را فراموش میکردند و با حالت طرب تند و تندتر میرفتند.
🎼 یک کسی از این عربها در حدآء خواندن بسیار توانمند بود و برای اینکه توانمندی خود را به رخ بکشد، وقتی شترها تشنه به آب میرسیدند و ولع نوشیدن داشتند، شروع میکرد به حدآء خواندن. او میخواند و شترها چنان مست میشدند و از خود بیخود که آب خوردن را فراموش میکردند و حالتی به آنان دست میداد که تلف میشدند. این را گرفتند و به دادگاه بردند تا محاکمه کنند.
🎼 سعدی این حالت و ماجرا را به شعر در آورده و میگوید:
اشتر به شعر عرب، در حالت است و طرب
گر ذوق نیست تو را کژطبع جانوری
🎼 با خودمان که تعارف نداریم، موسیقی یک حالت نشاطی در انسان بوجود میآورد و اگر اینطور نبود این همه راننده اتوبوس چرا از شب تا صبح موسیقی میگذارند و یک کله رانندگی میکنند؟! خودمان بارها تجربه کردهایم که وقتی موسیقی میشنویم حس طرب و لذتی برایمان رخ میدهد، به قول سعدی شتر هم که باشی از این موسیقی تأثیر میگیری، حالا شمای انسان که روحی بسیار لطیفتر از شتر داری، اگر تاثیری در تو نمیگذارد طبع تو خراب شده است.
🎹 تا دوره نوجوانی در فرهنگ ما موسیقی یک چیز عادی بود و واقعا هم از شنیدن آن لذت میبردیم اما رفته رفته به واسطه برخی تبلیغات روحانیون، موسیقی گوش کردن برای ما قبحی نسبی پیدا کرد، در متعارف عروسیهای ما برخی موسیقیها حذف شد، در برخی هم کلا حذف شد، در جمعهای خانوادگی هم تقریبا و کم کم موسیقی گذاشتن نسبت به قدیم خیلی کمرنگ شد.
🎻 یک مشکل من در تاکسیها و رفت و آمد با رانندههای اتوبوس همیشه، همین ماجرای موسیقی گذاشتن بود و واقعا هم پاسخی نداشتم جز اینکه خدا گفته است گوش نکن، من هم عبد هستم و میگویم چشم و گوش نمیکنم.
🎸 البته برخی حکمتهای ذکر شده برای گوش نکردن موسیقی را هم گاهی میگفتم، مثلا اینکه: موسیقی اراده شما را ضعیف میکند و... اما همیشه این سوال برایم مطرح بود که آخر موسیقی که خیلی چیز خوب و لذت بخشی است، واقعا مشکل این موسیقی چیست؟ مگر خدا با لذت بردن ما مشکل دارد؟!
🎧 همیشه انسان سعی میکند از آن چیزی که لذت میبرد تا جای ممکن استفاده کند و شاید دیده باشید که برخی جوانان چنان با موسیقی انس میگیرند که روزانه ساعتها موسیقی گوش میکنند و خسته هم نمیشوند و دائم یک هدست روی گوشهایشان است.
🎼 خب این جوان لذت ببرد مگر چه مشکلی دارد؟! از موفقیت باز میماند؟! این موفقیتهایی که ما در ذهن داریم، تهش مگر چیست؟ پول بیشتر برای لذت بیشتر؟! خب این بنده خدا بدون آن زحمتها دارد همین لذت را میبرد.
🐕 پیش از این مطلبی در مورد سگ نوشتم که خلاصه آن این بود که شاید بتوان ادعا کرد نجاست سگ نه از پلیدی آن بلکه از شدت خوبی و جذابیت آن است، به این علت است که اگر حدود مشخصی دور از خانه برای سگ مشخص نشود، اینقدر جذابیت دارد که به راحتی جای فرزندان را برای ما پر میکند و انسانی که قرار است با همسر و فرزند خود انس بگیرد، با سگ انس خواهد گرفت.👇
http://sharhhal.blog.ir/1398/04/09
📌حالا در مورد موسیقی هم چیزی شبیه همین قضیه است، موسیقی هم مثل سگ، کارکردی مشخص دارد که اگر از حدود خود خارج شود جای چیز بسیار با ارزشتری را به راحتی پر خواهد کرد. موسیقی آنقدر جذابیت دارد که خیلی راحت جای ذکر را میگیرد، ذکر و انس با خدایی که تا تجربه لذت بیمقایسه آن در مقابل موسیقی را نداشته باشیم، متوجه نمیشویم از چه لذت بزرگی به واسطه موسیقی بیبهره ماندهایم. از حس توجه به خدا به واسطه اشتغالات مختلفی چون موسیقی باز میمانیم.
این نکته حتی در قرائت قرآن و مداحی و... هم رخ میدهد و چنان ضرب و آهنگ جلوه میکند که ما را از توجه به مطلب آن باز میدارد.
قبول دارم که برای افراد معمولی مثل بنده حس حضور و توجه دائمی راحت نیست اما برای اینکه این اتفاق رقم بخورد اول باید جای آن خالی باشد تا نیاز آن پدید آید.
https://eitaa.com/sharhe_hal
شرح حال
✍️ اشتر به شعر عرب، در حالت است و طرب... 🎼 عرب در عصر حضرت رسول و اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین)
🔰 نظر یکی از دوستان:
سلام
خداوند برای رفع نیازهای انسان ابزار خاصی در جسم آدمی ایجاد کرده. مثلا برای رفع نیاز تغذیه، دهان و زبان و قوه چشایی را خلق کرده.
عضو جارحه اذن یا گوش هم یکی از این ابزارهاست.
موسیقی مثل غذاست، نیاز آدمی است. چون یک مسئله طبیعی و در طبیعت است.
موسیقیای که در طبیعت وجود دارد، صدای پرندگان، صدای آبشارها، صدای دلفینها در دریا، صداهای مختلف طبیعت، همه و همه نشانههای بر این هستند که اصل موسیقی یک موجود طبیعی است.
مخلوق خداست.
موسیقی غذای روح است.
صدای تلاوت قرآن یک نوع صدا با فرکانسهای خاص و تاثیر گذار بر تمام موجودات اطراف خودش هست.
بنابراین موسیقی مفید به عنوان یک غذای روحی، نیاز به تفکیک از موسیقی مضر و زیان آور دارد.
هم چنان که غذاهای زبان آور از خوراکهای سودمند باید تمییز شوند.
شرح حال
🔰 نظر یکی از دوستان: سلام خداوند برای رفع نیازهای انسان ابزار خاصی در جسم آدمی ایجاد کرده. مثلا برا
🔰پاسخ بنده:👇
نکته درستی است، عرض بنده این است که موسیقی باید حدود آن مشخص باشد و نباید جای ذکر را بگیرد.
مثلا تلاوت زیبا و آهنگین بسیار تاثیرگذارتر است و اصلا به همین خاطر آیات قرآن وزن دارد و جذاب است.
اما همین وزن و آهنگ اگر توجه به آن غلبه پیدا کند و از حدودش فراتر رود دیگر فرعی است که جای اصل را پر میکند.
شرح حال
✍️ اشتر به شعر عرب، در حالت است و طرب... 🎼 عرب در عصر حضرت رسول و اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین)
🔰 نظر یکی از عزیزان در مورد پست اخیر:👇
منابع و مبانی معرفت دینی مشخص هست. این سخن در باره سگ و موسیقی در بهترین حالت برداشتی ذوقی است کما اینکه برادر نویسنده عزیز هم رعایت احتیاط در عدم انتساب به دین عزیز را نمودهاند.
وفقکم الله لمرضاته.
شرح حال
🔰 نظر یکی از عزیزان در مورد پست اخیر:👇 منابع و مبانی معرفت دینی مشخص هست. این سخن در باره سگ و موسی
🔰 پاسخ بنده:👇
ممنون
یک نکتهای را مرحوم حائری شیرازی زیاد تاکید داشتند و آن اینکه ما قبل از امر و نهی در واجب و حرام، آنها را به معروف و منکر تبدیل کنیم، آن وقت امر و نهی راحت و مؤثر میشود.
آن وقت خود مردم شما را کمک میکنند و مسیر امر به معروف و نهی از منکر در سراشیبی و راحت است نه سر بالایی و خسته کننده.
یک راه معروف کردن واجب و منکر کردن حرام هم این است که در مورد حکمتها و ابعاد مختلف واجبات برای مخاطبان صحبت شود.
قبول دارم که رکن اصلی در همه واجبات و محرمات عبودیت و خضوع است اما این را هم قبول دارم که عمده این واجبات و محرمات قابل توضیح منطقی و عقلی هستند.
VID_۲۰۲۱۰۲۲۱_۱۵۴۴۲۷.mp3
22.13M
ارائه زمانه و زندگی حضرت امام
دوران استادی- جلسه اول: ۱۳۱۶ _ ۱۳۲۰ش، درس اخلاق.
این ارائه برای جمعی از طلاب مشهدی انجام شده است و ان شاء الله به توفیق الهی، جلسات بعد آن تا پایان دوره استادی حضرت امام(ره) در روزهای آتی روی کانال قرار داده خواهد شد.
حمیدرضا باقری
https://eitaa.com/sharhe_hal
قسمت اول ارائه جلسه دوم.mp3
22.77M
ارائه زمانه و زندگی حضرت امام
دوران استادی- جلسه دوم: ۱۳۲۰- ۱۳۲۴ش، دوران اشغال.
«قسمت اول» از جلسه دوم.
این ارائه برای جمعی از طلاب مشهدی انجام شده است و ان شاء الله به توفیق الهی، جلسات بعد آن تا پایان دوره استادی حضرت امام(ره) در روزهای آتی روی کانال قرار داده خواهد شد.
حمیدرضا باقری
https://eitaa.com/sharhe_hal
قسمت دوم ارئه جلسه دوم.mp3
23.64M
ارائه زمانه و زندگی حضرت امام
دوران استادی- جلسه دوم: ۱۳۲۰- ۱۳۲۴ش، دوران اشغال.
«قسمت دوم» از جلسه دوم.
این ارائه برای جمعی از طلاب مشهدی انجام شده است و ان شاء الله به توفیق الهی، جلسات بعد آن تا پایان دوره استادی حضرت امام(ره) در روزهای آتی روی کانال قرار داده خواهد شد.
حمیدرضا باقری
https://eitaa.com/sharhe_hal
با اینکه به صورت جد معتقد به لزوم حضور طلاب در عرصههای تخصصی مختلف هستم و چند سال است، این مطلب رو پیگیری میکنم، بخشی از این اعتراضات به ورود طلاب به این عرصهها را هم صحیح میدانم.👆
و آن اینکه برای کار تخصصی و ورود به هرکدام از این مقولهها باید پیشنیازهای خاص هر کدام را گذراند.
اگر بدون طی مقدمات لازم طلاب وارد این صحنههای تخصصی شوند آسیبی بسیار بدتر از وضع فعلی رقم خواهد خورد.👇
شرح حال
🔺بنده خدا خانوم مومنه و با حیایی بود. 🔹 روستاهای اطراف شیراز، با کمک خیرین یک قطعه زمین کوچک گرفتند
الحمد لله به قدر تامین هزینههای درب و پنجره پول لازم تهیه شد. ان شاء الله در روزهای آتی این دوستامان در کانالشان گزارش تصویری را نیز میگذارند.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارائه زمانه و زندگی حضرت امام
دوران استادی- جلسه سوم: ۱۳۲۴- ۱۳۳۰ش، دوره زعامت مراجع ثلاث و ابتدای زعامت آیتالله بروجردی.
«قسمت اول» از جلسه سوم.
این ارائه برای جمعی از طلاب مشهدی انجام شده است و ان شاء الله به توفیق الهی، جلسات بعد آن تا پایان دوره استادی حضرت امام(ره) در روزهای آتی روی کانال قرار خواهد گرفت.
حمیدرضا باقری
https://eitaa.com/sharhe_hal
جلسه سوم بخش دوم.mp3
33.51M
ارائه زمانه و زندگی حضرت امام
دوران استادی- جلسه سوم: ۱۳۲۴- ۱۳۳۰ش، دوره زعامت مراجع ثلاث و ابتدای زعامت آیتالله بروجردی.
«قسمت دوم» از جلسه سوم.
این ارائه برای جمعی از طلاب مشهدی انجام شده است و ان شاء الله به توفیق الهی، جلسات بعد آن تا پایان دوره استادی حضرت امام(ره) در روزهای آتی روی کانال قرار خواهد گرفت.
حمیدرضا باقری
https://eitaa.com/sharhe_hal
✍️ فتوای شتر گاو پلنگی در قرض!
🔰 یکی از بستگانم میگفت من چند سال قبل زمانی که سکه یک میلیون تومان بوده است، به دو نفر از اقوامم پول قرض دادهام با دو رفتار متفاوت.
✅ به یکی ۱۲ میلیون دادم و کارش راه افتاد اما زمانی که پول را به من برگرداند ارزش پولی که به او داده بودم در مقایسه با سکه تقریبا ۶۰ میلیون میشد ولی او همان ۱۲ میلیون را به من برگرداند که قدرت خرید این پول با پولی که به او داده بودم خیلی تفاوت میکرد اما با این وجود مشکلی ندارم و راضی هستم چون کار آن بنده خدا راه افتاد و من هم قصدم کار خیر بود.
✅ به یکی دیگر هم ۴.۵ میلیون پول قرض دادم با اینکه همان موقع خودم میخواستم لباسشوییام که تقریبا از کار افتاده شده بود و خیلی قدیمی بود را نو کنم و آن زمان آن لباسشویی که میخواستم بخرم ۳ میلیون تومان بود اما الان بعد از چند سال که همان لباسشویی شده است ۳۰ میلیون تومان، با کلی دردسر بالاخره از این بنده خدا ۳ میلیون گرفتهام و بقیه را هم هنوز نداده است با اینکه میبینم به راحتی میتواند بدهی من را بدهد اما هی پشت گوش میاندازد و ارزش پول من هم کم و کمتر میشود و حالا حالا هم نمیتوانم هزینه خرید آن لباسشویی که آن زمان میتوانستم بخرم را تأمین کنم.
میگفت با اینکه قصد خیر داشتهام الان نقرهداغ شدهام و اصلا راضی نیستم.
🔰 این آقا همان کسی بود که با وجود کاهش ارزش پولش در مورد اول میگفت راضی هستم اما در این مورد دوم راضی نبود! چرا؟ چون این سیستم پولی که هر روز از قدرت خریدش کم میشود به افراد سودجو فرصت میدهد با حساب زرنگی با تاخیر انداختن، پول کمتری برگردانند و عملا افراد را هرچقدر هم با نیت خیر باشند پشیمان کند.
🔰 خود این بنده خدا راهکارش این بود که از حالا به بعد اگر خواستم به کسی قرض دهم فقط سکه طلا میدهم تا دیگر اینجور نشود.
به نظر بنده این الگو را حتی در وامهای کلان بانکی نیز میشود اجراء کرد و با این روش بخش زیادی از مشکلات وامگیرنده و وام دهنده که بعضا حرفهای هر دو هم حق است و همه به خاطر این پولی است که ارزشش هر روز کم و کمتر میشود، حل خواهد شد.
🔰 بنده خدا میگفت من نمیخواهم از او سود بگیرم، لااقل تورم پولی که به او دادهام باید بتوانم حساب کنم، قدرت خرید پول من آن لباسشویی است که الان دیگر نمیتوانم بخرم، چرا در قرض نمیشود تورم(قدرت خرید) را به حساب آورد؟!
آن آقایی که فتوا میدهد گرفتن معادل تورم در قرض حرام است و ربا، خودش هم حاضر است اینجور قرض دهد؟!
🔰 جالب اینکه بنده یک بار برای همین بنده خدا در دفتر رهبری در قم خمس او را دستگردان کردم و چون میدانستم ایشان وارد کار اقتصادی شده که چندسالی درآمدی ندارد و سرمایهگذاری ایشان طول خواهد کشید، پرسیدم اگر چند سال گذشت و ایشان نتوانست این مبلغ خمس را بدهد، اشکال ندارد؟ و عزیزان هم صریحا فرمودند اگر چند سال گذشت باید تورم آن را حساب کند و ارزش روز آن را بدهد!
🔰 این فتوای شترگاوپلنگی را آن موقع فراموش کردم به این بنده خدا بگویم اما حالا که او این سوال را پرسید یاد همان سوال و جواب افتادم!
گفتم اگر به من باشد که این پول خودش یک اعتبار بیشتر نیست و ارزشش به پشتوانهاش است، من خودم علت این فتوا را نمیفهمم اما در مورد اینکه خود این مرجع حاضر است اینچنین قرضی دهد، شما دو سال قبل فلان مبلغ خمستان شد و هنوز نتوانستهاید آن را بدهید؛ وجوب پرداخت این قرض هم فوری است و هر وقت داشتید باید بدهید اما تا هر وقت که نتوانستید نیاز نیست یک ریال هم بیشتر بدهید و بنده خودم میروم آنجا این فتوا را میگذارم جلوی رویشان!
https://eitaa.com/sharhe_hal
شرح حال
✍️ فتوای شتر گاو پلنگی در قرض! 🔰 یکی از بستگانم میگفت من چند سال قبل زمانی که سکه یک میلیون تومان
✍ علت تحریم ربا...
🎙آیتالله حائری شیرازی:
✅ محمد بن سنان از امام رضا از عِلَّهُ تَحرِیمِ الرِّبَا پرسید.
علت حرمت ربا چیست؟" حضرت چند علت را در جواب فرمودند:
🔸«ذَهَابِ اَلْمعروف وَ تَلَفِ اَلْأَمْوَالِ وَ رَغْبَةِ اَلنَّاسِ فِی اَلرِّبْحِ وَ تَرْکهِمُ اَلْقَرْضَ وَ صَنَائِعَ اَلْمعروف وَ لِمَا فِی ذَلِک مِنَ اَلْفَسَادِ وَ اَلظُّلْمِ وَ فَنَاءِ اَلْأَمْوَالِ»
🔹«ربا موجب فراموشی کارهای نیک و نابودی اموال و تمایل مردم به سود و تعطیل کسب و کار و ترک قرضالحسنه و احسان است و این فساد و ستم و نابودی اموال را به دنبال دارد.»
✅ پیداست که تحریم حضرت برای فرار از معلولهایی مثل تعطیلی کسب و کار و تعطیلی قرضالحسنه بوده است که ما الآن دچارش هستیم. مثلاً در مورد قرض الحسنه الان به وضوح میبینیم که مردم برای این که کسبشان تعطیل نشود، حاضر نیستند به کسی قرض بدهند.
✅ در این حدیث، امام رضا علیه السلام «تَرْکهِمُ اَلْقَرْضَ وَ صَنَائِعَ اَلْمعروف» تعطیل صنائع معروف، ترک امور معروف و پسندیده که قرض الحسنه یکی از آنهاست را ذکر کرده است. اصطناع معروف خدمت و قرضی است که در آن هیچ اضافه و فرعی بر اصل گرفته نشود. به عبارت دیگر اصطناع معروف به این معنی است که بارکسی را که بر زمین مانده بردارند نه این که باری بر دوش او بگذارند!
✅ امروز دلیل این حرف حضرت معلوم شده است. الان تورم باعث شده که کسی به کسی قرض ندهد. در تاثیر تورم بر تعطیلی قرض الحسنه، شرعاً و عقلاً جای هیچ گونه ابهامی نیست. تورم برداشت از جیب عموم است و این امر با مبانی اسلام سازگار نیست. دولت به عنوان حاکم اسلامی مانعی اساسی برای سود بردن از پول بوسیله تورم دارد و آن اصل قرآنی «فَلَکم رُئُوسُ أَموَالِکم لاَتَظلِمُونَ وَ لاتُظلَمُونَ» است؛ اصلی که ما را ملزم ساخته ظالم و مظلوم نباشیم و از بین آن دو سالم عبور کنیم.
✅ اسلام اصالت را به انسان داده است و میگوید سود بیزیان همان اصالت سرمایه است! سود پول با اصاله الانسان سازگار نیست؛ « اَلغُرَمُ عَلَی مَن اَکلَ المَالُ» کسی که سود میبرد، ضامن خسارت است، یعنی سود و زیان با هم اثبات و با هم منتفی میشوند.
اگر ربا حذف و قرض عملی شود، سود هرکس مال خود اوست و هر انسان قوی امینی چون قابل اعتماد است، با دست خالی متمکن است و قرض او را دارای بالفعل میکند. در این راستا، هر انسان غیرقوی و غیرامینی چون قرض دریافت نمیکند، مال خودش را خوب اداره نمیکند و فقیر بالفعل میشود.
شرح حال
✍️ فتوای شتر گاو پلنگی در قرض! 🔰 یکی از بستگانم میگفت من چند سال قبل زمانی که سکه یک میلیون تومان
🔻متن رساله حضرت آقا:
محاسبه تورم در بازپرداخت قرض با رضایت طرفین جایز است و ربا نیست.👇
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27844&p=2
...........
مفهوم آن این است که در صورت عدم رضایت طرفین ربا هست یا حداقل أخذ آن جایز نیست، البته این قید در صورت رضایت طرفین اگر چیزی رسما شرط نکنند، امر واضحی است، چون در صورت رضایت طرفین بیشتر یا کمتر از تورم هم موضوعیتی ندارد.
البته احتمالا منظور این باشد که اگر شرط کنند و هر دو راضی باشند که در این صورت مقدار تورم موضوعیت دارد.
.......
🔻این هم فتوای حضرت آیت الله مکارم:
این فرض نیز در حکم رباست؛ زيرا ربای عادلانه راه را براى رباخواران گشوده و هر كس مى تواند ادّعا كند، سودى را كه گرفته تفاوت قدرت خريد و يا معادل تورّم است. 👇
https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=42&lid=0&mid=418479&catid=5757
.........
وقتی مقدار تورم مشخص است و در دادگاهها هم مثلا برای مهریه حساب میشود و اصلا خود مراجعی مثل حضرت آقا و آیتالله مکارم در محاسبه خمس آن را لحاظ میکنند و چنین نیست که مثلا مغازهای که با پول خمس داده شده ۲۰ سال قبل خریدهای ۱۰ میلیون و الان شده است یک میلیارد لازم باشد خمس ۹۹۰ میلیون را بدهی بلکه خمس ما به التفاوت ارزش روز آن ۱۰ میلیون و یک میلیارد را میدهی.
حالا اینجا عجیب است از این تعلیل برای حرمت!
✍بشارتهایی برای نزدیک شدن به فرج...
📝بشارتهای نزدیک شدن به زمان ظهور حضرت حجت از سوی علما و در خاطرات مختلف منتشر میشد، سعی داشتم یک بار همه آنها را به صورت مستند در یک جا جمع و برخی تعارضات آنها را نیز بررسی کنم.
✅بالاخره بعد از تحقیق و بررسی منابعی که از قبل به صورت پراکنده جمع کرده بودم، توانستم این مجموعه را به صورت یکجا و منظم ارائه کنم.
✅در لینک زیر میتوانید مطالب مذکور را در یک پست واحد مشاهده و مطالعه بفرمایید.
http://sharhhal.blog.ir/1397/05/10
رحمت خدا بر روح مطهر مادر شهیدان روزیطلب (خانم کشاورز) که امروز به رحمت ایزدی پیوستند.
ایشان مادر سه شهید هستند و داماد ایشان نیز به فیض شهادت رسیدهاند.
ایشان بانی مسجد عظیمی به نام محمد رسول الله در شهرک خبازان انتهای بلوار نصر در شیراز هستند که منزل پدر ما همسایه آن است و الحمد بدین واسطه از الطاف ایشان به حقیر نیز رسیده است.
اگر مقدور است امشب نماز لیلة الدفن برای این مرحومه بخوانید.
اقدس بنت ابراهیم.
ان شاء الله فردا عصر ساعت ۵ اصحاب مسجد محمد رسولالله بنا دارند برای عرض تسلیت به منزل این مرحومه بروند، اگر دوستان علاقه داشتند میتوانند در این ساعت به درب مسجد بیایند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا مراسم جشن شب نیمه شعبان روستای اکبرآباد کوار روستای پدری ما است.
الحمد لله این روستای مؤمن در صحنههای مختلف اجتماعی حضور پر رنگ انقلابی دارد از مبارزات ابتدای انقلاب که از روستا به شیراز میرفتند تا همین راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۹ که تصاویر راهپیمایی خودرویی و موتوری آنها بسیار جلب توجه کرد.
یک آمار جالب از این روستا اینکه در انتخابات ۹۲ رای اول آن جلیلی بود و رای دوم آن روحانی شد.
این روستا قریب به ۳۰ طلبه و چندین مسجد و مصلی نماز جمعه و... دارد و هر روز یک برنامه پر شور و گرم در آن برقرار است.
✍«ناگهان تصمیم گرفتند که طور دیگری زندگی کنند!»
وقتی به تحریمهای اقتصادی آمریکا اعتراض میکردیم، میگفتند؛ به هر حال دولت آمریکا به فکر منافع ملت خودش است. تقصیر از ماست که «آمریکاستیزی» میکنیم.
وقتی از لشکرکشی آمریکا به منطقه و با خاک یکسان کردن کشورهای همسایه و محاصره کردن کشورمان با دهها پایگاه نظامی و قراردادهای تسلیحاتی صدها میلیارد دلاری با حکومتهای وابستهاش شکایت میکردیم، میگفتند؛ به هر حال آمریکا ابرقدرت جهان است. تقصیر از ماست که «ماجراجویی» میکنیم!
وقتی از تاریخچه روابطمان با آمریکا، از کودتای ۲۸ مرداد تا حمایت از صدام در تجاوز به ایران و حملات شیمیاییش تا تروریسم اقتصادی و تحریمهای فلجکننده و فشار حداکثری میگفتیم، میگفتند؛ چرا «کره جنوبی» نباشیم که - علیرغم ۱۵۰ هزار نظامی آمریکایی همیشه مسقر در خاکش - انقدر خوب است؟ تقصیر از ماست که «کره جنوبی» نشدیم!
وقتی دکتر ظریف در پاسخ به دلیل فشارهای آمریکا و اهمیت «استقلال» کشور و مستعمره نبودن میگفت که «ملت ما تصمیم گرفته که طور دیگری زندگی کند»، سر تا پا خشم میشدند و هشتگ میزدند که «من تصمیم نگرفتم»! (یعنی مشکلی با مستعمره بودن ندارم).
اما حالا که طرف معامله با ایران کشور چین است؛ که تا کنون نه کودتایی در ایران سازماندهی کرده، نه مرزهای کشور را محاصره نظامی کرده، نه با قلدری ملت ایران را به «چماق و هویج» و «گزینههای روی میز» و «فشار حداکثری» و «علفخواری» و «بمباران بناهای فرهنگی» تهدید کرده.
نه با زورگویی و تحریمهای ثانویه دولتهای و حتی شرکتهای خصوصی سایر کشورها را از تجارت با ایران منع کرده، نه حساب دانشجویان ایرانی را مسدود کرده، نه ویزای شهروندان ایرانی را لغو کرده، نه به دنبال تحریم ورزشی و علمی و فرهنگی و انزوای کامل ملت ایران بوده.
نه سردار نظامی کشور را ترور کرده، نه از ترور دانشمندان هستهای حمایت کرده، نه هیچ مقام سیاسیش در جمع تروریستهای رجوی وعده جشن و پایکوبی در پایتخت ایران را داده.
نه با بودجه دولتی شبکههای فارسیزبان و سازمانهای جنگ رسانهای و روانی علیه سلامت ذهن و روان ایرانیان راه انداخته.
ناگهان همان کسانی که تا دیروز در برابر جنگ اقتصادی و فشار حداکثری آمریکا سکوت میکردند یا در حمایت از آن در رسانه بنسلمان و وزارت خارجه آمریکا نظریهپردازی میکردند.
کسانی که استقلالخواهی در «جهان امروز» را «تحجر» و «شعار بیمعنی» و مسیر «کره شمالی» شدن و مقاومت در برابر قلدری و قانونشکنی و سلطهجویی آمریکا را «چپگرایی ورشکسته» میخواندند.
کسانی که تصمیم «نگرفته» بودند که طور دیگری زندگی کنند.
از دیروز ناگهان روح استعمارستیزی دکتر مصدق و ماهاتما گاندی همزمان در جسمشان حلول کرده، غیرت ملیشان در برابر یک توافقنامه تجاری دو طرفه به جوش آمده، یک نقشه کلی راهبردی بین دو کشور را «فروختن ایران» میخوانند و در برابر «بیگانه» سینه سپر میکنند.
بله، ناگهان تصمیم گرفتند! تصمیم گرفتند که طور دیگری زندگی کنند.
نویسنده: علی نصری
https://www.instagram.com/tv/CFNCvUTAbYC/?igshid=tes19byvp8m5
تحلیل #سعید_جلیلی از توافق با چین...
چرا همه چیز شفاف نیست؟
تقاضای شفافیت از سوی کسانی است که وقتی ما با آمریکا و پنج کشور اروپایی تحریم کننده ایران که دشمنی خود را به اشکال مختلف ثابت کردهاند، قراردادی با جزئیات اجرایی بستهایم؛ آنها مشکلی با عدم شفافیت ندارند! و شفافیت را موجب کار شکنی تندروهای داخلی میدانند! و حتی شفافیت برای طبقهای خاص از مسئولان مثلا نمایندگان مجلس را هم لازم نمیدانند!
اما حال که قراردادی کلی بدون بندی اجرایی بسته شده است، آن هم نه با دشمنان بلکه با کشوری که منافع مشترک زیادی با ما در مقابل دشمنان ما دارد و در موقعیتهای مختلف نیز از ما حمایت نموده و سابقهای استعماری و دشمنی نیز با ما ندارد، تقاضای شفافیت دارند!
این دوگانهای است که حکایت از چیزهای دیگر دارد.
🔹 غربی ها راجع #توافق_۲۵_ساله ایران و چین چه می گویند؟👇🏻
https://www.instagram.com/p/CNCmGzeBKXK/?igshid=1nmke9y1e33ub
.....
خود این موضعگیری دشمنان مختلف در مورد این قرارداد شاخصی برای قضاوت عاقلانه در مورد آن است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫پیشنهاد ویژه🚫
♨️ موشن گرافی طرح آزاد سازی کاربری زمین های کشاورزی ♨️
نتیجه تصویب طرح؛
1⃣ کاهش حداکثر ۱ درصد از اراضی کشور
2⃣ افزایش ۵ تا ۲۵ درصدی تولید محصولات کشاورزی
3⃣ افزایش ۱۱ درصدی نرخ رشد اقتصادی سالانه کشور
4⃣ ایجاد بین ۲ تا ۵ میلیون فرصت شغلی جدید و پایدار در سال اول
5⃣ کاهش چشمگیر قیمت زمین و مسکن در کل کشور
6⃣ کاهش نرخ تورم در بازارهای مختلف کشور
توضیح و پاسخ سوالات🤔
#مرد_میدان_اقتصاد
#دولت_جوان_و_حزب_اللهی
#انقلاب_اقتصادی_۱۴۰۰
#دکتر_حجت_الله_عبدالملکی