eitaa logo
شریف لک زایی
261 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
142 ویدیو
90 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر_قرآن_امام_موسی_صدر_جلسه_نوزدهم..mp3
7.78M
🔷بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان 🔷ارائه دهنده: دکتر شریف لک‌زایی، دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔶زمان :جهارشنبه 1399/2/24 در فضای مجازی - جلسه نوزدهم 🔳 این برنامه هر شب ساعت ۲۳ با مرور گفتارهای تفسیری جلد ۱۰ مجموعه نگاه اجتماعی و اندیشه سیاسی امام موسی صدر را بررسی و تحلیل می‌کند. 📌 برای استفاده از این جلسه مجازی از لینک زیر استفاده کنید: ◽️ https://engage1.shatel.com/b/sha-nmm-4jd 🌐https://eitaa.com/isca_seda/615
سومین نشست از سلسله نشست های زنده اینستاگرامیِ "ما ملاصدرا و جهان معاصر"/ گفتگو با خانم دکتر نجمه کیخا/ با موضوع: " حکمت متعالیه و مناسبات اخلاق و سیاست"/ جمعه شب ساعت ۲۳ الی ۲۴ / با اجرای محسن جبارنژاد
تفسیر_قرآن_امام_موسی_صدر_جلسه_بیستم..mp3
7.16M
🔷بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان 🔷ارائه دهنده: دکتر شریف لک‌زایی، دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔶زمان :پنجشنبه 1399/2/25 در فضای مجازی - جلسه بیستم 🔳 این برنامه هر شب ساعت ۲۳ با مرور گفتارهای تفسیری جلد ۱۰ مجموعه نگاه اجتماعی و اندیشه سیاسی امام موسی صدر را بررسی و تحلیل می‌کند. 📌 برای استفاده از این جلسه مجازی از لینک زیر استفاده کنید: ◽️ https://engage1.shatel.com/b/sha-nmm-4jd 🌐https://eitaa.com/isca_seda/621
تفسیر_قرآن_امام_موسی_صدر_جلسه_بیست و یکم..mp3
7.28M
🔷بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان 🔷ارائه دهنده: دکتر شریف لک‌زایی، دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔶زمان :جمعه 1399/2/26 در فضای مجازی - جلسه بیست و یکم 🔳 این برنامه هر شب ساعت ۲۳ با مرور گفتارهای تفسیری جلد ۱۰ مجموعه نگاه اجتماعی و اندیشه سیاسی امام موسی صدر را بررسی و تحلیل می‌کند. 📌 برای استفاده از این جلسه مجازی از لینک زیر استفاده کنید: ◽️ https://engage1.shatel.com/b/sha-nmm-4jd 🌐https://eitaa.com/isca_seda/622
مناسبات اخلاق و سیاست (821b844a-e6dc-4540-bdbd-71eef6f6a34b).aac
28.86M
صوت سومین نشست زنده ما، ملاصدرا و جهان معاصر سلسله گفت و گوهایی به مناسبت اول خرداد، بزرگداشت روز ملاصدرا به صورت زنده از اینستاگرام جلسه سوم: حکمت متعالیه و مناسبات اخلاق و سیاست با حضور سرکار خانم دکتر نجمه کیخا و با اجرای محسن جبارنژاد جمعه بیست و ششم اردیبهشت ۹۹ ساعت۲۳
در محضر قرآن کریم - جلسه دوازدهم استاد نجف لک زایی http://m.aparat.com/v/qYtx9
تفسیر_قرآن_امام_موسی_صدر_جلسه_بیست و دوم..mp3
7.87M
🔷بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان 🔷ارائه دهنده: دکتر شریف لک‌زایی، دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔶زمان :شنبه 1399/2/27 در فضای مجازی - جلسه بیست و دوم 🔳 این برنامه هر شب ساعت ۲۳ با مرور گفتارهای تفسیری جلد ۱۰ مجموعه نگاه اجتماعی و اندیشه سیاسی امام موسی صدر را بررسی و تحلیل می‌کند. 📌 برای استفاده از این جلسه مجازی از لینک زیر استفاده کنید: ◽️ https://engage1.shatel.com/b/sha-nmm-4jd 🌐https://eitaa.com/isca_seda/624
تفسیر_قرآن_امام_موسی_صدر_جلسه_بیست و سوم..mp3
6.42M
🔷بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان 🔷ارائه دهنده: دکتر شریف لک‌زایی، دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔶زمان :یکشنبه 1399/2/28 در فضای مجازی - جلسه بیست و سوم 🔳 این برنامه هر شب ساعت ۲۳ با مرور گفتارهای تفسیری جلد ۱۰ مجموعه نگاه اجتماعی و اندیشه سیاسی امام موسی صدر را بررسی و تحلیل می‌کند. 📌 برای استفاده از این جلسه مجازی از لینک زیر استفاده کنید: ◽️ https://engage1.shatel.com/b/sha-nmm-4jd 🌐https://eitaa.com/isca_seda/629
حکمرانی در قران جلسه اول.mp3
15.47M
✅نشست علمی حکمرانی در قرآن(جلسه اول) ✅ ارائه دهنده: استاد نجف لک زایی 🔶دبیر نشست:دکتر محتار شیخ حسینی 🕒زمان:شنبه 1399/2/6 مصادف با اول رمضان 1441 ه.ق 💠مکان: بیگ بلوباتن(فضای مجازی) ⬅️به همت گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔷https://eitaa.com/isca_seda/630
گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ماه مبارک رمضان جلسه انلاین با عنوان(حکمرانی در قران) را با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی برگزار می کند. جلسه اول شنبه 6 اردیبهشت ساعت14برگزار خواهد شد. جهت ورود به اولین جلسه از لینک وارد شوید. https://engage1.shatel.com/b/ali-9cj-2ng فضای برگزاری جلسات بعدی نیز اطلاع رسانی خواهد شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شهید کامبوزیا؛ اسطوره مبارزه با صهیونیسم در دوران پهلوی 🔹 این مرد بزرگ در سال1283 در تهران متولد شد و در 70سالگی در زاهدان توسط عوامل رژیم پهلوی به دلیل فعالیت ها و مبارزات ضدصهیونیستی و ضداستبدادی اش به شهادت رسید. 📌 این روزها که نفرت جهانی از رژیم صهیونیستی مشهود است، بد نیست بدانیم که چه مردان بزرگی مظلومانه راه را بازکردند.. 🆔 @darseenghelab
تفسیر_قرآن_امام_موسی_صدر_جلسه_بیست و چهارم..mp3
8.6M
🔷بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان 🔷ارائه دهنده: دکتر شریف لک‌زایی، دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔶زمان :دوشنبه 1399/2/29 در فضای مجازی - جلسه بیست و چهارم 🔳 این برنامه هر شب ساعت ۲۳ با مرور گفتارهای تفسیری جلد ۱۰ مجموعه نگاه اجتماعی و اندیشه سیاسی امام موسی صدر را بررسی و تحلیل می‌کند. 📌 برای استفاده از این جلسه مجازی از لینک زیر استفاده کنید: ◽️ https://engage1.shatel.com/b/sha-nmm-4jd 🌐https://eitaa.com/isca_seda/633
تفسیر_قرآن_امام_موسی_صدر_جلسه_بیست و پنجم..mp3
7.24M
🔷بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان 🔷ارائه دهنده: دکتر شریف لک‌زایی، دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔶زمان :سه شنبه 1399/2/30 در فضای مجازی - جلسه بیست و پنجم 🔳 این برنامه هر شب ساعت ۲۳ با مرور گفتارهای تفسیری جلد ۱۰ مجموعه نگاه اجتماعی و اندیشه سیاسی امام موسی صدر را بررسی و تحلیل می‌کند. 📌 برای استفاده از این جلسه مجازی از لینک زیر استفاده کنید: ◽️ https://engage1.shatel.com/b/sha-nmm-4jd 🌐https://eitaa.com/isca_seda/636
🔷بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان 🔷ارائه دهنده: دکتر شریف لک‌زایی، دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔶زمان :چهار شنبه 1399/2/31 در فضای مجازی - جلسه بیست و ششم 🔳 این برنامه هر شب ساعت ۲۳ با مرور گفتارهای تفسیری جلد ۱۰ مجموعه نگاه اجتماعی و اندیشه سیاسی امام موسی صدر را بررسی و تحلیل می‌کند. 📌 برای استفاده از این جلسه مجازی از لینک زیر استفاده کنید: ◽️ https://engage1.shatel.com/b/sha-nmm-4jd 🌐https://eitaa.com/isca_seda/641
🔸توصیه رهبرانقلاب به همه دلسوزان مسئله فلسطین: ۱- مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل اللّه و فریضه و مطلوب اسلامی است. محدود کردن مبارزه برای فلسطین به مسأله‌ی فلسطینی و عربی، خطائی فاحش است. ۲- هدف مبارزه، آزادی همه‌ی سرزمین فلسطین (از بحر تا نهر) و بازگشت همه‌ی فلسطینیان به کشور خویش است. ۳- از اعتماد به دولتهای غربی و مجامع جهانیِ وابسته به آنها باید پرهیز کرد. ۴- راه‌اندازی جنگهای داخلی ترفندهایی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت است، بنا به فرموده امام خمینی: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا ــ و نیز البتّه دشمنِ صهیونیست ــ بکشید. ۵- سیاست‌ عمده آمریکا، عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است. باید با ویروس دیرپای رژیم صهیونیستی مبارزه و آن را ازاله کرد. ۶- همه باید ملت فلسطین را برای تداوم مبارزه یاری دهند و دست او را پُر کنند. ۷- فلسطین باید با همه‌پرسی از همه‌ی ادیان و اقوام فلسطینی اداره شود. ۹۹/۳/۲ @rasanewsagency @howzavian
در محضر قران کریم جلسه نوزدهم.mp3
9.05M
✅در محضر قرآن کریم ⬅️موضوع: فرد و جامعه قرآنی 💠متن: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، اثر رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای ✍️ارائه دهنده: استاد نجف لک زایی جلسه نوزدهم 🔳زمان: سه شنبه 1399/3/6 ساعت 12 ظهر الی 12:30 🌐https://eitaa.com/isca_seda/646 (فایل صوتی در ایتا) 🌐https://t.me/isca24/7504 فایل صوتی در تلگرام 🌐https://www.aparat.com/v/u1Ie4 فایل ویدیویی در آپارات 🌐https://youtu.be/Ae72cTCeroY فایل ویدیویی دریوتیوب
هدایت شده از نجف لک زایی
✅بیست و یک جلسه فایل های صوتی فرد و جامعه قرآنی 💠ارائه دهنده استاد نجف لک زایی ⬅️https://yekupload.ir/folder/340709 ✅بیست و یک جلسه فایل های ویدیویی فرد و جامعه قرآنی 💠ارائه دهنده استاد نجف لک زایی ⬅️https://yekupload.ir/folder/343904
مروری بر بیانات ۱۴ خرداد ۹۹ محور بحث امروز تحول لزوم تحول در جامعه و مقابله با تحجر یعنی ایستادگی بر مشهورات غلط بود امام خمینی امام تحول بود محورها و مباحث تحول خواهی امام 1⃣ مبحث اول: امام که خود شخص متحول شده بود ابتدا در حوزه در میان جمعی از حوزویان تحولی ایجاد کرد سپس این تحول را در میان مردم گسترش داد 2⃣ مبحث دوم:محورهای تحول خواهی امام ۱. تحول ملت در توجه به مسائل مهم خود ۲.تحول در نگاه به خود و جامعه تبدیل احساس حقارت احساس توانایی و عزت ۳.تحول در مطالبات اساسی مردم از مطالبات حقیر کوچک محلی و محدود به استقلال آزادی نه شرقی نه غربی و مطالبات بزرگ انسانی و جهانی ۴. تحول در نگاه به دین از حوزه مسائل فردی رسالت دین در نظام سازی جامعه سازی انسان سازی تمدن سازی ۵. تحول در نگاه به آینده. نتیجه این تحول این بود که مردم امروز به ایجاد تمدن نوین اسلامی نگاه می کنند. ایجاد اتحاد عظیم اسلامی و تشکیل امت اسلامی ۶. تحول در مبانی معرفتی کاربردی. امام نظام سازی را و دیگر مسائل مورد نیاز برای اداره جامعه را به طور روشمند و قانونمند یعنی به همان روش فقه جواهری و به دور از بدعت و با استفاده صحیح از مباحث متعارف فقه وارد فقه نمود ۷. تحول در جمع بین تعبد و نوگرایی. امام نوگرا در عین حال به شدت پایبند تعبد بود به خلاف بعضی روحانیون نوگرا که اگرچه به طور فردی متعبد بودند اما در مسائل اجتماعی این تعبد را نداشتند ۸. تحول در نگاه جوانان. امام اعتماد و تکیه عجیبی به جوانان داشتند و آنان را در مناصب مختلف گمارد در عین حال از ظرفیت‌های غیر جوان هم استفاده کردند ۹. تحول در نگاه به ابر قدرت ها امام نشان داد ابرقدرتها شکست پذیر هستند 3⃣ مبحث سوم: ارزیابی تحول بعد از امام اینها که از خصوصیات امام بود برای درس گرفتن در جامعه امروز ماست ما اگرچه در این ۳۰ سال حرکت تحولی داشته‌ایم اما چون هر جامعه زنده و پویایی همچنان احتیاج به تحول داریم ما در مواردی تحول یافته ایم در علم امروز ما در دنیا مطرح هستیم در عرصه دفاعی توانایی های ما نزدیک به حد بازدارندگی است در عرصه سیاست امروز چهره نظام یک چهره با ابهت و قدرتمند در دنیاست در برخی از زیرساخت ها هم تحول پیدا شده اما فعلیت نیافته در مواردی تحول مهمی نداشته‌ایم در مواردی عقب‌گرد ناپسند داشتیم 4⃣مبحث چهارم: الزامات تحول ۱. تحول خواهی لزوماً به معنای اعتراض نیست تحول یعنی گرایش مستمر به بهتر شدن یعنی میل به شتاب داشتن و اجتناب از تحجر و با فشاری بر مشهورات غلط ۲. تحول نیازمند پشتوانه فکری است در هر زمینه ای ابتدا باید اندیشه مدون و شکل یافته داشت و این با اتکا به دارایی های معنوی یعنی احکام و مقررات اسلامی آیات قرآن و کلمات اهل بیت میسر است کسانی از انقلابیون که در ابتدا پشتوانه فکری نداشتند امروز تبدیل به فسیل هایی شده اند مانند فسیل های کجرو در زمان شاه ۳. تحول را با استحاله فکری نباید اشتباه گرفت این منجر به مرگ تمدنی می شود مانند اندیشه تجدد در زمان شاه ۴. تحول لزوما دفعی نیست اگر هدف درست انتخاب شد و راه طولانی بود باید صبر کرد اتکاء به یک دست هدایتگر قابل اطمینان این تحول تدریجی را به جلو برد ۵.تحول را با کارهای سطحی نباید اشتباه گرفت کارهای متهورانه عجولانه گاه برای فرونشاندن هوس یک کار انجام می شود تحول یک کار عمقی است سرعت را با شتاب‌زدگی نباید اشتباه گرفت 5⃣ مبحث پنجم: فهرستی مثالی ازعرصه و موضوعات تحول ۱. در اقتصاد باید بند ناف کشور را از نفت قطع کرد ۲. بودجه بندی؛ بودجه باید ناظر به موضوع مسئله و عملکرد باشد یعنی بودجه باید عملیاتی باشد عده ای این را می‌گویند اما عمل نمی‌شود ۳. آموزش فایده محور عمقی و کاربردی در دانشگاه دبیرستان و حتی در دبستان آموزش‌ها باید عمقی و کاربردی و نه حفظی باشد درس هایی که هیچ فایده‌ای برای یک فرد تا آخر عمر او نخواهد داشت اگر همین برنامه تحول آموزش و پرورش اجرا شود این تحول پیش خواهد آمد ۴. حل مشکلات اجتماعی چون اعتیاد و عدالت ۵. توجه به مسئله خانواده و جمعیت و مسئله دهشتناک پیر شدن جامعه 6⃣مبحث ششم شرط تحول شرط مهم تحول نترسیدن است دشمن غیر از مقابله سخت افزاری در بخش نرم افزاری نیز تلاش می‌کند تصمیمات مهم و درست کشور را زیر سوال ببرد این فضای مجازی با برخورد های تیز و آزاردهنده را نباید ملاحظه کرد ملاحظه دشمن را هم نباید کرد
دکتر شریف لک‌زایی: تحول در حوزه با ساختار بروکراتیک کارمندی و غیرجهادی محقق نمی شود حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بی شک تحول در حوزه با ساختار بروکراتیک کارمندی و رویکرد غیرجهادی محقق نمی شود. دکتر شریف لک‌زایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام(ره) مبنی بر لزوم تبیین و ترویج گفتمان تحول خواهی و تحول گرایی به تاسی از سیره و اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنده پیشتر هم در باب مقوله تحول در حوزه به این نکته متذکر شده بودم که بر اساس فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب، اندیشه تحول خواهی و ایده ای که می خواهد به ایجاد تحول بپردازد، در وهله نخست دارای اهمیت خاصی است. وی افزود: مقام معظم رهبری سال ها قبل در باب ضرورت تحول در حوزه ضمن بیان توصیه هایی خواستار این مساله شدند که حجم کتب و مدت تحصیلی در حوزه کمتر شود، اما همان موقع برایم تعجب برانگیز بود که اتفاقاً بر این حجم افزوده شد و حتی سطوح حوزه از نه سال به ده سال افزایش یافت. وی گفت: از این حیث به اعتقاد بنده، ایده تحول بسیار حائز اهمیت است که با دقت در کلام رهبر فرزانه انقلاب می توان به شاخصه ها و رهنمودهای بسیار خوبی از این منظر دست یافت. لک‌زایی ادامه داد: مساله مهم بعدی ناظر به کارگزاران تحول است؛ در این رابطه باید محدوده زمانی مورد نظر در بحث تحول بررسی و سنجش شود تا ببینیم که آیا اساساً با کارگزارانی که بوده اند تحولی صورت گرفته و اگر نشده زمینه ها و دلایل آن چه بوده تا بعد بر اساس دست یابی به این علت ها و زمینه ها بتوان بهترین تصمیم را برای ایجاد تحول در حوزه گرفت. وی خاطرنشان کرد: از این رو ، هم ایده تحول مهم است از این حیث که بدانیم تحول در رابطه به چه موضوعات و مسائلی باید باشد و هم از آن سو کارگزار تحول نیز مهم است، به این جهت که بدانیم چه کسی یا کسانی و از چه طریقی می خواهند به ایجاد تحول همت گمارند. عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین گفت: چه بسا ایده ها و اندیشه های تحول خواهی بسیار خوبی در حوزه وجود داشته باشد، اما شاید کارگزار مناسب و مؤثری که بتواند این تحول خواهی را انجام دهد، وجود نداشته باشد که این جا نیاز به تجدید نظر است. وی افزود: از سوی دیگر هدف تحول بسیار مهم است؛ این که ناظر به بیانات مقام معظم رهبری بتوانیم یک افقی را برای خودمان تعریف کرده و بر اساس نقشه راه بخواهیم به آن اهداف مدنظر دست یابیم، لذا در حوزه هدف تحول مهم است این که بدانیم مثلاً آیا ارتقای دینداری در جامعه مدنظر است یا این که ارتقای سطوح آموزشی در حوزه ملاک می باشد و یا این که ارتقای سطح دانش و آگاهی در باب دین داری باید مورد توجه باشد. لک‌زایی با تأکید بر این که ما با ساختار بروکراتیک اداری و کارمندی و غیرجهادی نمی توانیم به تحول در حوزه دست پیدا کنیم، ابراز داشت: این که جلسات و نشست ها و همایش های مداوم گذاشته شود، گرچه فی نفسه شاید در جای خود ارزشمند باشد، اما نباید به این ها بسنده کرد،کما این که یک وقت می بینیم ده سال و بیست سال از همین برنامه ها و نشست ها و همایش ها گذشته و آن تحول مطلوب و مورد انتظار رخ نداده است. وی گفت: اگر دقت کرده باشیم، رهبر معظم انقلاب از همان دهه هفتاد که به قم تشریف آوردند، فرمایشات دقیق و مبسوطی در خصوص تحول حوزه در آن زمان و تا به امروز بیان کرده اند که بر این اساس، لازم است کارگزاران تحول در حوزه گزارشی ارایه کنند که چه اقداماتی تا به امروز دراین راستا انجام شده تا بعد بر اساس کارهای انجام شده، هدف گذاری جدید بر اساس اقتضائات فعلی و نیازهای کنونی صورت بگیرد.
شریف لک‌زایی: تحول حوزه در گرو گفت‌وگو با سلایق مختلف فکری است/ تعلیم و تربیت؛ شاکله سیره علمی امام صادق(ع) عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه تعلیم و تربیت، شاکله سیره علمی امام صادق(ع) است، گفت: امروزه حتی سلایق موجود در خود جریان انقلابی و شیعی را هم نمی‌پذیریم و امکان گفت‌وگو برای این نوع جریان‌ها فراهم نیست و باید تحولی دربرگیرنده همه سلایق و علائق ایجاد کنیم. شریف لک‌زایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: هر کدام از ائمه در شرایط زمان خود بخشی از حوزه‌های مورد نیاز جامعه را برجسته و تلاش کردند تا از این منظر اثرگذار باشند. وی با بیان اینکه امام صادق(ع) در بخش تعلیم و تربیت، تمرکز و توجه زیادی داشتند و به عنوان راهبرد به آن اهتمام ورزیدند که امروز هم برای ما کاربرد زیادی دارد، اظهار کرد: امام صادق(ع) به دنبال گفت‌وگو با سایر نحله‌ها و مخاطبان و سلایق فکری بودند که امروز هم باید وجود داشته باشد، زیرا وقتی با دیگران گفت‌وگو می‌کنیم به معنای مرزبندی و روشن‌ترشدن مرزهای علائق و سلایق و آشکارسازی آرا و نظرها است. لک‌زایی اظهار کرد: مسئله دیگر در سیره امام، خود گفت‌‌وگو در شرایط متوازن و اعتماد متقابل است که خیلی اهمیت دارد؛ ما امروزه به فضای گفت‌وگو نیاز مبرمی داریم و نقطه و مسیر تحول حوزه‌های علمیه این است که پذیرای گفت‌وگو با همه دیدگاه‌های دیگر باشد.  وی اضافه کرد: فکر می‌کنم در گفت‌وگو با دیگر نحله‌ها و جریانات فکری، اتفاقات مهمی رخ خواهد داد و باید آن را تداوم ببخشیم؛ تصور بنده این است که امروزه گاهی حتی ما سلایق موجود در خود جریان انقلابی و شیعی را هم نمی‌پذیریم و امکان گفت‌وگو برای این نوع جریان‌ها فراهم نیست و باید تحولی دربرگیرنده همه سلایق و علائق ایجاد کنیم. استاد و پژوهشگر حوزه با تاکید مجدد بر بحث تعلیم و تربیت در مشی امام صادق(ع) تصریح کرد: براساس آنچه امام صادق پی‌ریزی کرده‌اند، اولویت با تعلیم و تربیت است تا نسلی را تربیت کنیم که این جریان بتواند در برابر افکار و سلایق دیگر تحمل بالا داشته باشد و بتواند با آنان گفت‌وگو کند. لک‌زایی بیان کرد: امام بحث شاگردپروری و مجتهدپروری را در دستور کار قرار دادند و طبق نقل‌های تاریخی تا چهارهزار شاگرد برای امام ذکر شده که نشانه حرکت امام به سمت تقویت بنیه فکری شیعیان است. در این مسیر، گفت‌وگوهای درون کلامی و تفسیری و درون فقهی و علوم قرآن و کلام و ... را به صورت تخصصی شاهد هستیم و امام ضمن ایجاد فضای باز علمی، کسانی را تربیت کردند که قادر بودند با افکار مخالف، گفت‌وگو کنند. ادامه در لینک زیر: تحول حوزه در گرو گفت‌وگو با سلایق مختلف فکری است/ تعلیم و تربیت؛ شاکله سیره علمی امام صادق(ع) https://iqna.ir/fa/news/3905022/%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%88-%DA%AF%D9%81%D8%AA%E2%80%8C%D9%88%DA%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%D9%81%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%85-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%A7%DA%A9%D9%84%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82%D8%B9
با سلام و احترام. بیست و نهمین جلسه «حکمرانی در قرآن» شنبه ششم تیرماه ساعت 11 با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر لک زایی برگزار می شود. امکان حضور محدود در جلسه(قم،پردیسان،پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تالار شهید سلیمانی) وجود دارد. لینک حضور در جلسه انلاین: https://engage1.shatel.com/b/ali-9cj-2ng
فراخوان مقاله کنگره حکمت سیاسی متعالیه