eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
80.2هزار دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
6.7هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 و ان یکاد الذین کفرو لیزلقونک بابصارهم لما سمعو الذکر و یقولون انه لمجنون و ما هو الا ذکر اللعالمین آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 . . آیدی تبلیغات👇 🇮🇷 @Tb_samen 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹▪️سالروز شهادت مادر گرامی علمدار کربلا، حضرت امّ‌البنین سلام‌الله‌علیها تسلیت باد. 📹 کلیپ تصویری: «سفارش حضرت آیت‌الله بهجت به خواندن زیارت در حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام» 📚 برگرفته از مستند حدیث سرو (مجموعه ۱۰ قسمتی از سیره و زندگانی حضرت آیت‌الله بهجت) → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 🎙با صدای شهيد حاج شيخ احمد كافے 🌹امام علی (ع)؛ أديَنُ الناسِ مَن لم تُفسِدِ الشَهوَةُ دِينَهُ دين دارترين مردم كسى است كه شهوت، دينش را تباه نكند ﴿📚غررالحكم :ج2،ص439،ح 3207﴾ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚صراط مستقیم از نگاه متصوفه پیروان تصوف مسلک خود را مذهب رسمی و برتر اعلام می کنند و می‌گویند دین درست یا همان صراط مستقیم، جمع بین ظاهر و باطن یا تشیع و تصوف است و هر راهی غیر از آن خطا است و هر عملی غیر از تشیع صوفیانه به معنی ظن و گمان است.[1] این در حالی است که خداوند متعال در آیه 153 سوره انعام در رابطه با پیروی از دین اسلام و ادیان مختلف این گونه می‌فرماید که: «و این است راه من که مستقیم است پس آن را پیروی کنید و راههای دیگر را متابعت نکنید.» چرا این گروه صوفیه چنین حساسیت‌هایی که بدون پشتوانه عقلی و نقلی است در مورد فرقه خود بیان می‌کنند و خود را صراط مستقیم و برتر از هر مذهبی می‌دانند در حالی که در روایات مختلف، این گروه صوفیه توسط ائمه معصومین علیهم‌السلام مورد مذمت واقع شده‌اند. پی‌نوشت ۱. عرفان ایران 7/67. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ ‍ 🔥تلفیق قاچاقچی با مبلغ بهائیت 🗣در مورخه 10 دی 95؛ سایت‌ها و شبکه‌های بهائی خبر از بازداشت فردی بهائی در استان کرمان به نام "سمیر خلوصی" داده و مدعی شدند که صرفا باورمندی به بهائیت موجب بازداشت او بوده و اشاره ای به شغل و فعالیت های او نکرده اند. "سمیر خلوصی" نام مستعار فردی است که در زمینه پخش و توزیعِ بدونِ مجوزِ لوازم آرایشی و بهداشتی، به صورت غیرقانونی فعالیت داشته و البته در کنار این شغل و با همکاری همسرش "روحیه زینلی"، به تبلیغِ و تدریس بهائیت، تحت پوشش‌ کانون هنری - آموزشی نیز مشغول بود. این دو فرد بهایی در دادگاه انقلاب استان کرمان به اتهام فعالیت علیه نظام و تبلیغ تشکیلات بهائیت محاکمه شدند. این دادگاه در مرحله بدوی، هر یک از این دو فرد بهایی را به تحمل 5 سال زندان محکوم کرد اما با رأی دادگاه تجدید نظر، نهایتاً روحیه زینلی به ۳۳ روز و سمیر خلوصی به ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. چشم بهائیت به چنین آموزگارانی روشن که در کنار بازی با سلامت همنوعان خود توسط محصولات غیر بهداشتی، از مبلغین سرسخت بهائیت‌اند و در راستای اهداف تشکیلاتی، به تدریس و آموزش طرح‌های روحی و تأثیرگذاری بر روح پاک کودکان و نونهالان می‌پردازند. متأسفانه تشکیلات بهائیت حاضر است به هر قیمت و توسط هر شخصیتی اعم از قاچاقچی، دزد، فاسد و…، اقشار مختلف مردم و مخصوصاً کودکان و نوجوانان را به این فرقه تشکیلاتی جذب نماید. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 👌بعد دیدن این کلیپ فکر نکنم نماز اول وقت رو از دست بدید! 🎙 🌼پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: "بنده ای نیست که به وقت های نماز اهمیت بدهد، مگر اینکه من سه چیز را برای او ضمانت می کنم: برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها آسایش و خوشی به هنگام مردن 📚سفینه البحار،ج ۲،ص ۴۲ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ حزن و اندوه شدید سلام الله علیها بر علیه السلام در کتاب «الامالی الخمیسیة» اثر شجری جرجانی (متوفای ۴۹۹ هجری قمری) از علمای چنین آمده است: از علیه السلام نقل شده است که فرمودند: ام جعفر کلابیه ( سلام الله علیها) بر امام حسین علیه السلام نوحه‌خوانی می‌کرد و بر ایشان می‌گریست در حالی که چشمانش نابینا شده بود. که آن زمان والی بود به صورت ناشناس در شب می‌آمد تا اینکه می‌ایستاد و به گریه و نوحه‌خوانی‌ ام‌البنین سلام الله علیها گوش می‌داد. 📚 الشجري الجرجاني، المرشد بالله يحيي بن الحسين بن إسماعيل الحسني (المتوفى ۴۹۹ هـ)، كتاب الأمالي وهي المعروفة بالأمالي الخميسية، جلد ۱، صفحه ۱۷۵، الناشر: عالم الكتب، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۳ هـ - ۱۹۸۳ م. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍ ‌ 🔥سوء استفاده بهائیت از حریم خصوصی با توجه به حساسیت فعالیت‌های تشکیلاتی بهائیت در کشور و نقش گسترده شبکه‌های اجتماعی در پیشبرد اهداف فرقه‌های انحرافی من جمله بهائیت، این فضا شدیداً مورد استفاده بهائیت قرار می گیرد. علاوه بر تشکیل کانال‌، گروه، سایت و شبکه‌های مختلف، بهائیت پا را فراتر گذاشته و با ورود به حریم شخصی افراد، به ترغیب فردی و جزء به جزء می پردازد. 💀موارد متعددی از ارسال پیام‌هایی با محتوای تأثیرگذار و مفهومی با هدفِ تلبیغ فرقه، انتشارِ لینک‌ گروه‌ها و عضویت افراد به شبکه‌های بهائی مشاهده شده‌است. در مقایسه با تبلیغ در محافل اجتماعی و حضوری، مزیت این شیوه برای تشکیلات، علاوه بر کم هزینه بودن آن، تخصصی بودن و عدم دسترسیِ گسترده افرادِ آگاه به این محیط‌، برای روشن‌‌گری و جلوگیری از فریب اذهان عمومی است. با توجه به این‌که جامعه هدف این تبلیغات مسلمانان می‌باشند، ابتدا برای جلب نظر مخاطب، آیاتی از قرآن کریم در ارتباط با حق و حقیقت را چاشنی تبلیغات جهت‌دار و اعتقادات انحرافی خود کرده، سعی در مشروعیت بخشی به دعاوی خود می کنند. حال آن‌که به فرموده امیر بیان: «به نزد این بى‌مایگان، متاعى بى‌ارزش‌تر از قرآن نیست آن‌گاه که به شیوه صحیح معنى شود، و هیچ کالایى پر رونق‌تر و گران‌بهاتر از قرآن نیست زمانى که بر اساس هوا و هوس معنى شود.»(نهج‌البلاغه، خطبه۱۷) @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 📚 ماندگاران: ام البنين مادر ابوالفضل (ع) نامش فاطمه بود. از آن دخترهایی که شمشیرزنی و نیزه داری را به خوبی می دانست و در جنگ آوری، هم پای پسران قبیله بود. اولین مربی شمشیر زنی و تیراندازی پسرش ابالفضل عباس (علیه السلام) و برادرانش هم خود او بود! نه اینکه تنها او اینچنین باشد، تمام قبیله اش در شجاعت و دلیری زبانزد بودند؛ اما چیزی که او را متمایز می کرد، حجب و حیای مثال زدنی و زیبایی و ملاحت خاص زنانه بود که در کنار جنگ آوری، او را به یک دختر کم نظیر تبدیل کرده بود. کمتر مردی جرأت خواستگاری از او را داشت و آنهایی هم که پا پیش می گذاشتند، همگی از بزرگان و اشخاص مطرح بودند؛ اما جز جواب رد چیزی حاصلشان نمی شد. وقتی از او می پرسیدند که چرا ازدواج نمی کنی، می گفت: «مردی نمی بینم، اگر مردی به خواستگاری ام بیاید، ازدواج می کنم.!» معاویه از خواستگاران پروپا قرصش بود، ولی هربار دست خالی باز می گشت. تا اینکه یک شب خوابی دید. صبح فردا، وقتی «عقیل»، برادر و فرستاده ی علی بن ابیطالب (علیه السلام)، که مردی نسب شناس بود، برای خواستگاری آمد، فاطمه لبخند معنا داری زد؛ فهمید که رویایش صادقه بوده است. از فرط شادمانی و رضایت، گریست و گفت: «خدا را سپاس! من به «مرد» راضی بودم ولی او «مرد مردان» را نصیب من کرد.» و بی درنگ، پس از موافقت پدر و مادرش، موافقت خود را اعلام کرد و شد همسر علی بن ابیطالب (ع)، جانشین رسول خدا (صل الله علیه و آله). بارزترین ویژگی اش، ادب بود. به جا و به موقع حرف می زد، حد خودش را می دانست و رفتارش، هرگز نشانی از خطا نداشت. روزی که پا در خانه ی امیرالمونین (ع) گذاشت، اولین جمله اش به فرزندان ایشان این بود: «نیامده ام جای مادرتان را بگیرم، من کجا و فرزندان زهرا (س) کجا؟ من آمده ام تا کنیزتان باشم.» و به حق نشان داد که راست می گفت؛ همان روز اول، حسن و حسین (علیهما السلام) بیمار بودند. فاطمه، بلافاصله به بالین آنها رفت و با محبت تمام، به آنها رسیدگی کرد و چند روز اول زندگی مشترکش، به پرستاری از فرزندان زهرا (سلام الله علیها) گذشت؛ کاری که آن را افتخاری برای خود می دانست. می گویند تا وقتی که فرزندان امام علی (ع) خردسال بودند، بچه دار نشد تا مبادا به خاطر مادر شدن، در حق آنها کوتاهی کند. از امام (ع) هم خواسته بود تا او را «فاطمه» خطاب نکند تا مبادا دل بچه ها از شنیدن نام مادرشان در خانه، بشکند. تا زمانی که فرزند دار نشد، برای فرزندان امامش، یک مادر تمام عیار بود و پس از بچه دار شدن، همیشه و در هر شرایطی، فرزندان زهرا (س) را به فرزندان خود ترجیح داد. وقتی عباس (علیه السلام)، نوزاد شیرین ام البنین به دنیا آمد، بچه های زهرا (س) را جمع کرد، آنها را نزدیک به هم نشاند و نوزاد یک روزه اش را در آغوش گرفت؛ بلند شد و عباسش را دور سر فرزندان فاطمه (س) چرخاند تا به همه بگوید که فرزندان ام البنین، بلا گردان فرزندان فاطمه (س) اند. همیشه و همه جا به فرزندانش یادآوری می کرد که «مبادا حسن و حسین (علیهما السلام) را برادر و همتای خود بدانید، آنها تافته ی جدا بافته اند، آسمانی اند، نوادگان پیامبر (ص) اند.» و همین تربیت بود که نتیجه اش را در کربلا نشان داد... او همان مادری است که وقتی کاروان کربلا را راهی می کرد، با وجود اینکه چهار جوان خودش همراه کاروان بودند، به تمام کاروان اینطور سفارش می کرد: «چشم و دل مولایم امام حسین (ع) و فرمان بردار او باشید.» ام البنین، از حضرت علی (ع)، صاحب چهار ستاره ی نورانی به نامهای عباس، عبدالله، جعفر و عثمان شد که همگی در کربلا به شهادت رسیدند. درود و رحمت خدا بر آنها.   → @sheikh_kafi
۱۵ امید به همراهی همان گونه که ، نقش برجسته و به سزایی در پویایی و نشاط جامعه ایفا می‌کند؛ و بازگشت به دنیا در عصر ظهور نیز می‌تواند نقش مهم و به سزایی در و به حضور در حکومت جهانی حضرت مهدی ایفا کند. چرا که انسان با دیدن افرادی که همه عمر خود را در انتظار ظهور حضرت مهدی سپری کرده اند و آنگاه بدون درک ظهور از دنیا می‌روند، دچار سرخوردگی شده و حتی در جایگاه انتظار نیز دچار ناامیدی خواهد شد. اما دانستن این امر، که در هنگام ظهور (در صورت دارا بودن شرایط) امکان بازگشت به دنیا و حضور در محضر آخرین امام وجود دارد، در امیدواری منتظران نقش بسیاری خواهد داشت. 📚 درسنامه مهدویت، ج ۴، ص ١٩۵ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍ ‌‌ 🔥فرقه گنابادیه، سلوک هزار رنگ مصطفی آزمایش از صوفیان معروف ساکن در اروپا، با بیان این مطلب که یکی از افتخارات دراویش گنابادی این است که می تواند با هر مسلکی خو بگیرد، این فرقه را یک فرقه هزار رنگ معرفی می‌کند. این درحالی است که رضا علیشاه یکی از اقطاب فرقه گنابادی همانند نورعلی تابنده قطب فعلی این فرقه، قید مذهب را برداشته و در کتاب خورشید تابنده، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که " شرط ورود به این مسلک چیست؟ " می‌گوید: باید به دست یکی از اقطاب یا مشایخ دستگیری شود{1} و وی هیچ نامی از مذهب و دین در این پاسخ نیاورده است . در اظهاراتی مشابه آقای مسعود همایونی نویسنده کتاب تاریخ سلسله نعمه اللهیه در ایران در معرفی مکتب عرفانی ایران در کتاب خود می نویسد: عرفانی که دراویش دارند کلیه شرایع و ادیان را مقدس می شمارد و توهین به یکی از آنها را توهین به همه ادیان می داند و مانند سمی تلقی میکند که به خون بشریت ریخته باشند.{2} هرچند مسعود همایونی با بازی با کلمات سعی دارد با کلماتی کاملا تاثیر گذار، موحدان عالم را از مسیر توحید حقیقی منحرف سازد اما باید گفت این بازی با کلمات و بیان این گونه صحبت ها جز برای به انحراف کشاندن جوانان نمی باشد. پی نوشت 1- خورشید تابنده صفحه 724. 2-تاریخ سلسله نعمه اللهیه در ایران صفحه 21. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍ ‌ چرا ؟ 2⃣ قسمت دوم 2⃣ خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: « إنّ اللّه لیملی للظّالم فإذا أخذه لم یفلته ثمّ قرأ: "وَ کذلِک أَخْذُ رَبِّک إِذا أَخَذَ الْقُری وَ هِی ظالِمَةٌ إِنَّ أَخْذَهُ أَلِیمٌ شَدِیدٌ" ـ خداوند متعال به شخص ستمگر مهلت می دهد، امّا اگر او را گرفتار سازد، رهایش نمی کند آن گاه این آیه را تلاوت نمود: "‌گیردبی‌گمان‌بازخواست‌او‌سهمگین‌وسنگین‌است"» (بحارالانوار/ج 67/ص336 ـ هود/102) پس مهلت دادن به ستمگر به معنای نادیده گرفتن ستم او نیست چه بسا ستمگر چنین تصور کند که خدا او را به خودش واگذاشته است. مثلاً خداوند به فرعون چهل سال مهلت داد بعد از این مدت او را به عذاب دنیا و آخرت گرفتار کرد. همچنین قوم نوح و لوط و غیره که به علت ستم های فراوان خداوند آن ها را به سزای اعمالشان رساند. در حدیثی از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم چنین نقل شده: « اذا رایت اللَّه یعطی العبد من الدنیا علی معاصیه ما یحب فانما هو استدراج ثم تلا رسول اللَّه ص "فَلَمَّا نَسُوا ما ذُکرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَیهِمْ أَبْوابَ کلِّ شَی ءٍ حَتَّی إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُون"ـ هنگامی که ببینی خداوند در برابر گناهان نعمت می بخشد بدان که مقدمه مجازات است سپس آیه فوق را تلاوت فرمود: "هنگامی که (اندرزها سودی نبخشید، و) آن چه را به آن ها یادآوری شده بود فراموش کردند، درهای همه چیز (از نعمت ها) را به روی آن ها گشودیم تا (کاملاً) خوشحال شدند (و دل به آن بستند) ناگهان آن ها را گرفتیم (و سخت مجازات کردیم) در این هنگام، همگی مأیوس شدند (و درهای امید به روی آن ها بسته شد)"» (تفسیرنمونه/ج5/ص238 ـ انعام/44) بنابراین کیفر ستم خودش را می بیند یا در دنیا بازتاب اعمالش را توسط ظالم دیگر و یا سایر عوامل می بیند و یا در آخرت به کیفر اعمالش می رسد اما مردم هم ای دارند که باید انجام دهند. یعنی در ابتدا باید کنند بعد اگر گوش ندادند آن موقع است که خداوند آن ها را به سزای اعمالشان می رساند، همان طور که خداوند فرموده: « حَتی إِذَا اسْتَیسَ الرُّسُلُ وَ ظَنُّواْ أَنهَُّمْ قَدْ کذِبُواْ جَاءَهُمْ نَصْرُنَا فَنُجِّی مَن نَّشَاءُ وَ لَا یرَدُّ بَأْسُنَا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِین ـ (پیامبران به دعوت خود، و دشمنان آنها به مخالفت خود هم چنان ادامه دادند) تا آن گاه که رسولان مأیوس شدند، و (مردم) گمان کردند که به آنان گفته شده است در این هنگام، یاری ما به سراغ آن ها آمد، آنان را که خواستیم یافتند و و عذاب ما از قوم گنهکار بازگردانده نمی شود.» (یوسف/110) → @sheikh_kafi
‌ 📚 ✍🏻 یكی از عاشقان و شیفتگان حضرت ولی عصرعلیه السلام ، آن است كه چون به یاد او می افتند و یا نام آن حضرت را می شنوند، نسبت به ایشان اظهار ارادت نموده، قیام كنند و از جای خود به پا خیزند. 🌟از امام صادق علیه السلام سؤال شد:❓چرا به هنگام شنیدن نام «قائم» باید برخیزیم؟ فرمود: «برای آن حضرت غیبت طولانی ای هست و این لقب یادآور دولت حقه آن حضرت و ابراز تأسف بر غربت او است. لذا آن حضرت از شدّت محبت و مرحمتی كه به دوستانش دارد به هر كس كه حضرتش را با این لقب یاد كند، نگاه محبت آمیز می كند. از تجلیل و تعظیم آن حضرت است كه هر بنده خاضعی در مقابل صاحب عصر خود هنگامی كه مولای بزرگوارش به سوی او بنگرد از جای برخیزد. پس باید برخیزد و تعجیل در امر فرج مولایش را از خداوند مسألت نماید». 1️⃣ 🔰علاوه بر حكمت ذكر شده، حكمت اجتماعی و عمل گرایانه آن نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد. افراد در هر آن، برای «قیام» و مبارزه و جهاد در راه تحكیم و حفظ حقوق انسان ها، اهمیتی بسزا دارد. شیعه منتظر بلكه هر مسلمان در عصر غیبت، باید همواره دارای چنین هدفی باشد و در راه تحقّق آن به طرق گوناگون بكوشد و تا آنجا این آمادگی را داشته باشد و ابراز دارد كه هرگاه نام پیشوای قیام (قائم) ذكر می شود، به پا خیزد و آمادگی همه جانبه خویش را نشان دهد. همچنین این آمادگی را همیشه به خود و دیگران تلقین و در خود و دیگران تحكیم كند. 2️⃣ 📚منبع: 1️⃣ منتخب الاثر، ص 640، ح 4. 2️⃣ حكیمی، محمدرضا، خورشید مغرب، ص 264 و263. 🍃اللهُمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَ الْفَـــرَج🍃 🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃 → @sheikh_kafi
🔴 فضیلت دعوت مردم بسوی امام زمان 🔵 پیامبر اکرم (ص) فرمودند: 🌕 خداوند عزّ و جلّ نيکي به يتيمان را تأکيد فرموده چون از پدرهايشان جدا شده‏ اند، پس هر آن‏که آنان را حفظ و نگهداري کند خداوند او را مصون خواهد ساخت و سخت‏ تر از اين يتيم، حال آن يتيمی است که از امامش جدا گردد، نتواند به حضور او برسد و نداند حکم او در آنچه از شرايع و احکام دينش دچار مي‏ گردد چيست، توجه کنيد هر آن‏که از شيعيان ما علوم ما را بداند، و کسي که نسبت به شريعت ما جاهل، و از ديدن ما محروم مانده است را هدايت نمايد، يتيمي بر دامان نشانيده است، آگاه باشيد که هر کس او را هدايت و ارشاد کند و شريعت ما را به او بياموزد، در جایگاه اعلي در بهشت با ما خواهد بود. 📚 بحارالانوار ج ۲ ص ۲ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🌸نیایش صبحگاهی خدایا یقین داریم آنچه برای ما رقم خواهد خورد در دستان قدرت توست پس امروز برای همه لحظات زندگیمان آنچه را كه خير و صلاح و موجب خشنودی توست طلب ميكنیم…🙏 🌸مهربانم امروز گره ازمشکلات همه باز فرما 🙏 → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍ 1⃣ (ع) در یک روایت به برخی آخرالزمانی و راهکارهای عبور  بخش عمده‌ای از خطبه‌های که در آن‌ها اشاره به امام زمان(عج) دارد، مربوط به علائم و نشانه‌های آخرالزمان است. از جمله حضرت در خطبه 187 می فرمایند: * هان ای مردم در آینده پشت کردن روزگار خوش و قطع شدن پیوندها و روی کار آمدن خردسالان را انتظار کشید؛ أَلَا بِأَبِی وَ أُمِّی هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِی السَّمَاءِ مَعْرُوفَة * این روزگاری است که ضربات بر مؤمن آسان‌تر از یافتن مال است؛ ذَاکَ حَیْثُ تَکُونُ ضَرْبَةُ السَّیْفِ عَلَى الْمُؤْمِنِ أَهْوَنَ مِنَ الدِّرْهَمِ مِنْ حِلِّه‏ *روزگاری که گیرنده از دهنده بیشتر است و آن روزگاری که بی نوشیدن مست می‌شوید؛ ذَاکَ حَیْثُ یَکُونُ الْمُعْطَى أَعْظَمَ أَجْراً مِنَ الْمُعْطِی‏؛ ذَاکَ حَیْثُ تَسْکَرُونَ مِنْ غَیْرِ شَرَاب‏ * با فراوانی نعمت‌ها بدون اجبار میخورید و نه از روی ناچاری دروغ می‌گویید؛ بَلْ مِنَ النِّعْمَةِ وَ النَّعِیمِ وَ تَحْلِفُونَ مِنْ غَیْرِ اضْطِرَارٍ وَ تَکْذِبُونَ مِنْ غَیْرِ إِحْرَاج‏ * آن روزگاری است که بلاها شما را می‌گزد چونان گزیدن و زخم کردن دوش شتران از پالان! ذَاکَ إِذَا عَضَّکُمُ الْبَلَاءُ کَمَا یَعَضُّ الْقَتَبُ غَارِبَ الْبَعِیر  آه! آن رنج و اندوه چقدر طولانی و گشایش چقدر دور است! مَا أَطْوَلَ هَذَا الْعَنَاءَ وَ أَبْعَدَ هَذَا الرَّجَاء اى مردم، مهار این فتنه را که پشت آنها حمل کننده و زر و بال است از دست بیندازید، و از گرداگرد امام خود پراکنده نشوید که عاقبت خود را خواهید کرد، و بى‌‏باکانه در آتش فتنه‌‏اى که پیشاپیش آن قرار گرفته‌‏اید نروید، از راه آن به یک سو شوید، و جاده را براى آن باز بگذارید، که به جان خودم قسم مؤمن در شعله آن فتنه هلاک مى‌‏شود، و غیر مسلمان سالم مى‏‌ماند!  أَیُّهَا النَّاسُ أَلْقُوا هَذِهِ الْأَزِمَّةَ الَّتِی تَحْمِلُ ظُهُورُهَا الْأَثْقَالَ مِنْ أَیْدِیکُمْ وَ لَا تَصَدَّعُوا عَلَى سُلْطَانِکُمْ فَتَذُمُّوا غِبَّ فِعَالِکُمْ‏ وَ لَا تَقْتَحِمُوا مَا اسْتَقْبَلْتُمْ مِنْ فَوْرِ نَارِ الْفِتْنَةِ وَ أَمِیطُوا عَنْ سَنَنِهَا وَ خَلُّوا قَصْدَ السَّبِیلِ لَهَا فَقَدْ لَعَمْرِی یَهْلِکُ فِی لَهَبِهَا الْمُؤْمِنُ وَ یَسْلَمُ فِیهَا غَیْرُ الْمُسْلِم‏ مثل من در میان شما مثل فروزان در تاریکى است، تا آن که در آن تاریکى در آید از آن چراغ روشنى جوید. مردم سخنم را بشنوید و حفظ کنید، و گوش دلتان را آماده کنید تا بفهمید؛ إِنَّمَا مَثَلِی بَیْنَکُمْ کَمَثَلِ السِّرَاجِ فِی الظُّلْمَةِ یَسْتَضِی‏ءُ بِهِ مَنْ وَلَجَهَا فَاسْمَعُوا أَیُّهَا النَّاسُ وَ عُوا وَ أَحْضِرُوا آذَانَ قُلُوبِکُمْ تَفْهَمُوا. (ع) در انتهای سخنان خویش تقوا و عدم دوری از امام عصر و اتصال به منبع نورانی اهل‌بیت وحی(ع) را راهکار عبور از فتنه‌های سخت معرفی فرمودند. → @sheikh_kafi
🗓 جمعه ۱۰ بهمن ماه ١٣٩٩ گزیده‌ای از روایات ، مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: پنج نفرند که من و همه پیامبران لعنتشان کرده‌ایم: ١. آنکه در کتاب خدا مطلبی را زیاد کند؛ ٢. آنکه سنت و روش مرا ترک کند؛ ٣. آنکه تقدیر خدا را تکذیب کند؛ ٤. آنکه حلال داند از عترت من آنچه را که خداوند حرام کرده است؛ ٥. آنکه غنایم جنگی را به خود اختصاص داده و بر خود حلال داند. 📚 وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۳۴۱ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
49.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 🎙با صدای شهيد حاج شيخ احمد كافے قرآن کریم يَا زَكَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ يَحْيَى لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِيًّا اى زكريا! ما تو را به پسرى كه نامش يحيى است، مژده مى‏‌دهيم، [و] پيش از اين همنامى براى او قرار نداده‏‌ايم دلالت بر این دارد که خداوند خود نام یحیی را بر او نهاد و این نام بر کسی تا قبل از او گذاشته نشده بود ﴿سوره مریم آیه 7﴾ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴کرامت تراشی در فرقه صوفیه یکی از راههای جلب دراویش که عمتدا انسان‌های ساده و به دور مانده از مساجد و ناآگاه به شریعت مقدس اسلام هستند، استفاده از ترفندهای خاص و ادعای کرامت برای مشایخ و اقطاب صوفیه است. در کتاب ضاله ی تذکره الاولیاء عطار، پر است از این گونه افسانه ها و دروغهای مضحک.[1] هر چند برای اثبات مدعای دروغین خود، غیر از « خواب » و نقل قولهای غیر موثق و امثالهم، دلیلی آورده نشده است، ولی برای بعضی از افراد همین مقدار دلیل مع الاسف کافی است تا فریب خورده و به مسلک درویشی نائل آیند! مسلک و طریقتی که ابداع کننده آن درلسان مبارک ائمه معصومین (علیهم السلام) فاسد العقیده معرفی شده است. بر اهل تعقل پوشیده نیست که صرف کرامت تراشی و یا حتی داشتن کرامت برای صاحب یک خرقه که دربین دراویش کم هم نیستند، دلیل بر حقانیت مرام و مسلکش نیست؛ چرا که بین خود فرق دراویش اختلاف وجود دارد و هر یک از آنها برای قطب و مشایخ خود کرامتها بیان کرده اند. 📚پی نوشت 1. عطار نیشابوری، فریدالدین محمد، تذکره الاولیاء، چاپ خاشع، 1393ش. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍ ‌ 🔥کشف و شهود شیطانی صوفیان یکی از عقاید و بدعت‌های فرقه‌ی صوفیه، مسئله کشف و شهود شیطانی است. بر اهل فن پوشیده نیست كه كشف و شهود و اشراق بر دو نوع است، گاهی چون رؤیاهای صادقه، شهود خدایی و قابل اعتمادند. اما در بسیاری از مواقع به دلیل عواملی، شهودی دروغ و شیطانی محقق می‌شود. همین دلیل کافی است تا نتوان بر مكاشفات منقول از صوفیان، صحه گذاشت. بنا به فرمایش و سیره ی همه ی عرفای حقیقی، برای تشخیص مشاهدات شیطانی از کشف و شهود ربانی، باید به سراغ کتاب خدا و سنت پیامبر صلی الله علیه وآله و مسیر اهل‌بیت رفت. پس با این بیان روشن شد که توصیه ها و راه کارهای مرشد و قطب تحت هیچ عنوان حجیتی نداشته، الا اینكه مستند به قرآن و سنت باشد. یعنی اقطاب باید قدرت اجتهاد و استنباط از متون دینی را داشته باشند و خود از علمای دین باشند تا بین شهود الهی و شهود شیطانی، تفکیک و فرق قائل شوند و معیار تمییز این دو را در اختیار داشته باشند، این در حالی است كه بزرگان و اقطاب متصوفه، فاقد این ویژگی مهم و حیاتی هستند. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍ ‌ 🔥سوء استفاده بهائیت از حریم خصوصی با توجه به حساسیت فعالیت‌های تشکیلاتی بهائیت در کشور و نقش گسترده شبکه‌های اجتماعی در پیشبرد اهداف فرقه‌های انحرافی من جمله بهائیت، این فضا شدیداً مورد استفاده بهائیت قرار می گیرد. علاوه بر تشکیل کانال‌، گروه، سایت و شبکه‌های مختلف، بهائیت پا را فراتر گذاشته و با ورود به حریم شخصی افراد، به ترغیب فردی و جزء به جزء می پردازد. 💀موارد متعددی از ارسال پیام‌هایی با محتوای تأثیرگذار و مفهومی با هدفِ تلبیغ فرقه، انتشارِ لینک‌ گروه‌ها و عضویت افراد به شبکه‌های بهائی مشاهده شده‌است. در مقایسه با تبلیغ در محافل اجتماعی و حضوری، مزیت این شیوه برای تشکیلات، علاوه بر کم هزینه بودن آن، تخصصی بودن و عدم دسترسیِ گسترده افرادِ آگاه به این محیط‌، برای روشن‌‌گری و جلوگیری از فریب اذهان عمومی است. با توجه به این‌که جامعه هدف این تبلیغات مسلمانان می‌باشند، ابتدا برای جلب نظر مخاطب، آیاتی از قرآن کریم در ارتباط با حق و حقیقت را چاشنی تبلیغات جهت‌دار و اعتقادات انحرافی خود کرده، سعی در مشروعیت بخشی به دعاوی خود می کنند. حال آن‌که به فرموده امیر بیان: «به نزد این بى‌مایگان، متاعى بى‌ارزش‌تر از قرآن نیست آن‌گاه که به شیوه صحیح معنى شود، و هیچ کالایى پر رونق‌تر و گران‌بهاتر از قرآن نیست زمانى که بر اساس هوا و هوس معنى شود.»(نهج‌البلاغه، خطبه۱۷) @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
اهمیت حفظ و مقابر علما... 🌹 حضرت آیت الله بهجت قدس سره: - در نجف اشرف، عظمت فوق‌العاده حضرت امیر علیه‌السلام موجب عده‌ای، از مقابر شریفه علما می‌شد... اگر چه ما به زیارت آنها محتاجیم، نه آنها به ما؛ زیرا آنها کارشان را کردند. سلام و خواندن فاتحه برای آنها، برای خود ما دارد. در کربلا دو برادر سید رضی و سید مرتضی علم‌الهدی رحمهمااللّه نزدیک جدشان ابراهیم مجاب در رواق حسینی علیه‌السلام دفن شده‌اند. نقل شده که اطراف قبر مرحوم شریف‌العلما رحمه‌اللّه را در کربلا، آقا سید محسن حکیم رحمه‌اللّه آباد نمودند. چه می‌شود گفت به کسانی که برای دین و عالمان دینی قائل نیستند و می‌خواستند مابین‌الحرمَین خیابان بکشند! که مرحوم آقا سید ابوالحسن اصفهانی یا حاج آقا حسین قمی رحمهما‌اللّه مانع شدند، ولی بعد از فوت آنها شروع به خراب‌کردن آنها نمودند. - وجود علما نافع است و مانع از خرابی آثار دینی و قبور علما می‌شود. در روسیه قبر لنین ملعون در محله‌ای قرار دارد، آیا ممکن است در مسیر آن خیابان بکشند و آن را خراب کنند؟! هرگز نمی‌کنند، چون سیاستشان در بقای این قبر است. چنان‌ که شعار سیاسی و استقلال و بقای حکومت برخی از فرقه‌ها بر خراب‌کردن قبور بزرگان ائمه بقیع علیهم‌السلام بوده و هست. 📎 منبع: در محضر بهجت، ج۱، ص۲۵۰. → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
میگم خیلی زشته ڪه ڪانال ☝️🏻 امام ( عج ) خالی بمونه ها اگه بیای تو این ممڪنه تمام ڪانالای دیگه ای ڪه داری رو ڪنی به عشـــق امام زمان بزن روی لینڪ↓ https://eitaa.com/joinchat/371195984Cc861b12aed
حڪایت شب اول قبر😰😨 آیت الله مرعشی نجفی (ره) نقل می کنند؛چند شب بعد فوت آیت الله حائری، ایشان را در عالم خواب ديدم. حواسم بود ک از دنيا رفته است. کنجکاو شدم که بدانم در آن طرف مرز زندگی دنيايي چه خبر است؟!پرسيدم اوضاع‌تان چطور است؟ فرمودند: همين که بدن مرا در درون قبر گذاشتند،ناگهان متوجه شدم که از پايين پاهايم، صداهايي مي‌آيد. صداهايي رعب‌آور و وحشت‌افزا! صداهايی که موهايم را بر بدنم راست مي‌کرد. به زير پاهايم نگاهي انداختم. ... http://eitaa.com/joinchat/4033871893C0cb7888cc3
❤️🌹❤️ صبح است و یڪ طلوع شعر و غزل براے تو یعنے سلام،زنده شدم با دعاے تو خورشید هم بہ قدر تو زیبا و خوب نیست گل سعے میڪند برابرے ڪند در ڪنار تو سلام بر قطب عالم امڪان → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 تغسیل، تکفین و تدفین امام زمان علیه‌السلام توسط سیدالشهدا علیه‌السلام: 🌕 «عبدالله‌بن‌قاسم بطل از امام صادق علیه السلام روایت می‌کند: که مقصود از آیه‌ی شریفه: «ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ»(اسراء/۶). رجعت امام حسین علیه‌السلام است با هفتاد تن از یاران وفادار خود که کلاه‌خودهای زرّین بر سر دارند از دو سو می‌آیند و به مردم خبر می‌دهند که این حسین علیه‌السلام است که رجعت کرده و بیرون آمده تا هیچ مؤمنی درباره‌ٔ آن حضرت شکّ و تردید نکند و بدون تردید او دجّال و شیطان نیست و هنوز قائم عجل‌الله فرجه، میان مردم است؛ و چون در دل مؤمنان استوار شود که او حسین علیه‌السلام است، اجل امام دوازدهم که حجّت است فرا رسد، و همان امام حسین علیه‌السلام خواهد بود که او را غسل می‌دهد و کفن و حنوط می‌کند و به خاکش می‌سپارد و عهده‌دارِ تجهیز جنازه وصی، جز وصی و امام نمی‌شود.» «الصّادق عَبْدِ اللَّهِ‌بْنِ‌الْقَاسِمِ الْبَطَلِ عَنْ أَبِی‌عَبْدِاللَّهِ فِی قَوْلِهِ تَعَالَی...ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ خُرُوجُ الْحُسَیْنِ فِی سَبْعِینَ مِنْ أَصْحَابِهِ عَلَیْهِمُ الْبَیْضُ الْمُذَهَّبُ لِکُلِّ بَیْضَهًٍْ وَجْهَانِ الْمُؤَدُّونَ إِلَی النَّاسِ أَنَّ هَذَا الْحُسَیْنَ قَدْ خَرَجَ حَتَّی لَا یَشُکَّ الْمُؤْمِنُونَ فِیهِ وَ أَنَّهُ لَیْسَ بِدَجَّالٍ وَ لَا شَیْطَانٍ وَ الْحُجَّهًُْ الْقَائِمُ بَیْنَ أَظْهُرِهِمْ فَإِذَا اسْتَقَرَّتِ الْمَعْرِفَهًُْ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ أَنَّهُ الْحُسَیْنُ جَاءَ الْحُجَّهًَْ الْمَوْتُ فَیَکُونُ الَّذِی یُغَسِّلُهُ وَ یُکَفِّنُهُ وَ یُحَنِّطُهُ وَ یَلْحَدُهُ فِی حُفْرَتِهِ الْحُسَیْنَ‌بْنَ‌عَلِیٍّ وَ لَا یَلِی الْوَصِیَّ إِلَّا الْوَصِیُّ...» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۲ 📗الکافی، ج۸، ص۲۰۶ 📗بحارالأنوار، ج۵۱، ص۵۶ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی