eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
88.8هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
7.4هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد فاطمی نیا: بعضی ها که حتی اهل جبهه، اهل دعای کمیل و ندبه وزیارت هستند، شنیده میشود که در منزل زبانشان را کنترل نمیکنند! با همسر و بچه، یا خواهر وبرادر و والدین، برخورد نامناسب وتند دارند! همین ها باعث محرومیت و بی توفیقی و بی حالی در عبادت است! مساله ی والدین شوخی نیست؛ خدا میداند یک پرخاش به پدر ومادر ، انسان را صدسال عقب می اندازد! اگرکوتاهی کرده اید جبران کنید! اگر هم از دنیا رفته اند ، باصدقه دادن و طلب مغفرت برایشان، رضایتشان را کسب کنید تا درآن عالم از شما راضی شوند. میتوان با خیرات ومبرات وصدقه ودعا ،آنها را ازخود راضی کرد. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸امـروز روز ولادت 🎉امام هادی ست 🌸 فرشتگان 🎉در زمین و زمان 🌸عرش وبهشت شـادهستند 🎉خدایا🙏 🌸به حرمت شادی فرشتگانت 🎉زندگی دوستانم را شـاد و 🌸دور ازغم بگردان @sheikh_kafi
🔴 چرا ابلیس نگفت ازسمت بالا و پایین گمراهشان میکنم؟ «ثُمَّ لَآتِيَنَّهُمْ مِنْ بَيْنِ أَيْديهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَيْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ...» سپس از پيش‌رو و از پشت‌سر، و از طرف راست و از طرف چپ آن‌ها، به سراغشان مى‌روم...(اعراف/۱۷) 🌕از ابن عباس منقول است: ابلیس نگفت که از سمت بالا بر انسان‌ها مسلّط می‌شوم؛ چون راه نزول رحمت است و از آنجا راه ندارد و از زیر پا هم نگفت، چون هراس‌آور است. «ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- وَ إِنَّمَا لَمْ یَقُلْ: مِنْ فَوْقِهِمْ، لِأَنَّ فَوْقَهُمْ جَهَهًُْ نُزُولِ الرَّحْمَهًِْ مِنَ السَّمَاءِ فَلَا سَبِیلَ لَهُ إِلَی ذَلِکَ؛ وَ لَمْ یَقُلْ: مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ، لِأَنَّ الْإِتْیَانَ مِنْهُ مُوحِشُ.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۵۴ 📗بحار الأنوار، ج۶۰، ص۱۵۲ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🌺 🌺 ولادت با سعادت امام هادی علیه‌السلام مبارک باد! 🌺 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 💎ما باید به یقین بدانیم که ما در دو دست خود، دو گوهر شبچراغ و گرانقدر(قرآن و عترت) داریم و کار به تشکیک دیگران نداشته باشیم، خواه بدانند و بگویند که در دست ما گوهر است، و یا آن دو را دو سنگ بی‌ارزش بدانند، چه دیگران قدر آن دو را بدانند یا ندانند [ما باید قدردان باشیم]. 💥برای اینکه اگر قدر ندانستیم، نعمت از دست ما گرفته می‌شود، چنان‌که اهل حجاز از نعمت ولایت محروم شدند و به عَجَم‌ها منتقل گردید. 📚 در محضر بهجت، ج۳، ص۱۹۶ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚قابل توجه کسانی که سال ها و ماه و روزها را شوم و نحس میدانند! حسن بن مسعود، یکی از یاران امام هادی علیه السلام میگوید: به محضر مولایم امام هادی(ع) رسیدم، درحالیکه در آن روز، چند حادثه ی ناگوار برایم رخ داده بود...انگشتم زخمی شده و شانه ام در اثر تصادف با اسب سواری صدمه دیده و در یک نزاع غیرمترقبه لباسهایم پاره شده بود... به این خاطر با ناراحتی تمام در حضور حضرت گفتم: لعنت به امروز، عجب روز شومی برایم بود! خدا شرّ این روز را از من باز دارد!! 🌻امام هادی(ع) فرموند: ای حسن، این چه سخنی است که میگویی! با اینکه تو با ما هستی،گناهت را به گردن بی گناهی می اندازی!(روزگار چه گناهی دارد...)ای حسن روزها چه گناهی دارند که شما هر وقت به خاطر خطاها و اعمال نادرست مجازات می‌شوید (و گاهی امتحان میشوید)،به ایام بدبین شده و به روز بد و بیراه میگویید! گفتم: ای پسر رسول خدا، برای همیشه توبه میکنم و دیگر عکس العمل رفتارهایم را به روزگار نسبت نمیدهم. امام علیه السلام فرموند: ای حسن، به طور یقین خداوند متعال(در ازای کارها) پاداش می‌دهدو عقاب می کند و در مقابل رفتارها در دنیا و آخرت مجازات می کند... 📚بحارالانوار،ج 56،ص2 → @sheikh_kafi
4_5857215380237331724.mp3
5.18M
🎙 (افتخار نوکریت آبرومه) 🌹ویژه @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در آستانه عید غدیرخم بحق مولا امیرالمومنین ع 😇 ❤️ الهی دل های ناآرام ما را آرام کن 🍃🌸 ❤️ دل نگرانی های ما رو بگیر و خیال راحت عطا کن🙏 آمیـــن یا رَبَّ 🙏 الهـــی هرچی از دلتون میگذره به لطف خــــدا همین امشـ🌙ـب برآورده بشه و مشکلات همه حل بشه الهی آمین🙏 پیشاپیش عید سعید غدیر خم مبارک 🌸🎊 شبتون علوی ❤️ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🌸یاد کنیم یکدیگر را تا خدا ما را یاد کند 🌸در گذریم ؛ تا خدا از ما در گذرد 🌸خوب بخواهیم؛ تا خدا برایمان خوب بخواهد 🌸خطاهای دیگران را بپوشانیم؛ 🌸تا خدا خطاهایمان را بپوشاند ‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌸صبحتون بخیر🌸 @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
صلوات خاصه امام هادی{ ع}☝️ 🔴أقبِل عَلی شَأنِکَ فَاِنَّ کَثرَةَ المُلقِ یَهجِمُ عَلَی الظَّنِّ وَ اِذا حَلَلتَ مِن أخیکَ فی مَحَلِّ الثِّقَةِ فَاعدِل عَنِ المُلقِ اِلی حُسنِ النِّیَّة شخصیت خود را محترم شمار و تملق مکن، چون تملق موجب سوءظن می‌گردد، زمانی که برادرت را مورد وثوق یافتی از تملق احتراز کن و نسبت به او حُسن نیّت داشته باش. 📚(محجّة البیضاء، ج. ۵، ص. ۲۸۳) @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
السلام در زمان خلفای پیشین مهم ترین منابع خزانه و درآمد حکومت از غنیمت های فراوانی بود که در جنگ هایی به اسم جهاد و نشر اسلام با ممالک دیگر، تأمین می شد. امّا امیرالمؤمنین علیه السلام به هیچ وجه با انتشار اسلام به این شیوه موافق نبودند و آنها را متوقف کرده بودند. البته یک منبعی را از دست داده بودند، امّا جمع آوری زکات در خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام با دقت و با کمال انصاف صورت می گرفت. ما از کلام امیرالمومنین علیه السلام خطاب به متولیان جمع آوری زکات داریم که حضرت می فرمود هیچ فشار و مته به خشخاش گذاشتن نداشته باشید. خود افراد داوطلبانه آنچه داشته اند را اظهار می کردند و بر مبنای اظهار آن ها زکات جمع آوری می شده است. دومین منبع مهم هم خراج مالیات زمین هایی بود که در اختیار دولت بود و به افراد می دادند که روی آنها کار کنند. این غیر از بحث زکات بود، چون مالکیت این زمین ها متعلّق به دولت بود. حضرت بسیار با دقت نظر و سیاست های مدبرانه ی اقتصادی که عرض کردم، بدون اینکه به مؤدیان فشار و اجحافی وارد شود، موفق شدند که بیت المال را توزیع کنند و هیچ کمبودی هم حس نشود. این خیلی مهم است، به خصوص وقتی که درآمدهای غنائم و خمس غنیمت ها که یکی از موارد مهم تأمین بیت المال بود را دیگر ندارد، امّا وقتی جلوی حقوق های نجومی خلفای پیشین گرفته شده و افراد یکسان از بیت المال برخوردار هستند، جز اظهار ناراحتی همان رانت خواران و حرام خواران بقیه ی جامعه کمال آسایش و آرامش و برخورداری از بیت المال را به صورت عادلانه دارند و ما در سطح جامعه به هیچ مورد اعتراضی که وضعیتشان مشکل پیدا کرده برخورد نمی کنیم.‌ پی نوشت ها: [1] مَن عَمِلَ بِالْعَدلِ حَصَّنَ الله ُ مُلکَهُ؛ غررالحکم، ج۲، حدیث ۱۰۶۰. [2] همان فیروزآباد فارس است. [3] خطبه‌ی ۴۴ نهج‌البلاغه. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
_اقتصادی در حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام عمدتا در آغاز حکومت است. مربوط به آغاز رسیدن امیرالمؤمنین علیه السلام به حکومت است که این مفاسد قبل از حکومت ایشان بود، چون امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از رحلت پیغمبر صلی الله وعلیه وآله وسلم به قدرت نرسید که یک جامعه ی پاک بر مبنای عدالتی که پیغمبر ایجاد کرده بود را حاکم شود. ۲۵ سال فاصله افتاده بود و در این ۲۵ سال خیلی از ارزش ها از بین رفته و مادی گرایی، دنیاطلبی و فسادهای گسترده ی اقتصادی ایجاد شده بود و جامعه به انحطاط کشیده شده بود. امیرالمؤمنین علیه السلام همان روز اوّل خلافت تصریح می کنند که من می خواهم شما را به همان حال وهوای دوران پیغمبر برگردانم و این کار سختی هم است. حضرت در ادامه می فرمایند اگر هم کسی بخواهد مقابل من بایستد و فتنه ای ایجاد کند سرکوب خواهد شد؛ یعنی به هر صورت باید جامعه را متحول کرد و از این مفاسد دورش کرد. لذا امیرالمؤمنین علیه السلام در موقعیتی روی کار می آیند که فضا فاسد است و در یک چنین فضایی حضرت مسئولانی را در جاهای مختلف منصوب می کند. با اینکه حکومت عدل علوی است، ولی چون موقعیت، موقعیت به ارث رسیده ی فاسد از دوران گذشته است، در همین حاکمیت هم ما می بینیم که تخلفاتی صورت می گیرد و مفاسدی رخ می دهد؛ حضرت چون این قضیه را می دانست به قدری حساس بود که مبادا مسئولان حکومتی به فساد و اختلاس و سوءاستفاده بپردازند، حضرت مأموران بسیار مورد اعتماد و مخفی برای کنترل و نظارت بر مسئولانش حتی در نقاط دوردست تعیین کرده بودند که از این ها به عیون، یعنی چشم های حاکمیت تعبیر شده است. در نامه های امیرالمؤمنین علیه السلام هم مشخص است که به صورت مخفی مسئولان را زیر نظر داشتند و هم موردی داشتیم که به یکی از اصحاب سرشناس فرمانی داده است که برود و به صورت آشکار بررسی کند عملکردها را و به حضرت گزارش بدهد؛ امّا در حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام یک موردی از مفاسد اقتصادی و اختلاس داریم که اتفاق افتاد و ایشان از طریق شبکه ی عیون و مأموران مخفی خود مطلع شدند. ماجرا این بود که یزیدبن حُجَیّه، فرمانروای ری بود و از سوی امیرالمؤمنین علیه السلام در آنجا حکومت می کرد. او از بیت المال اختلاس کرد و به قدری امیرالمؤمنین علیه السلام نامحسوس و زیرکانه این قضیه را کشف کرد که طرف نفهمید برای چه امیرالمؤمنین علیه السلام او را به کوفه احضار کرده است. وقتی به کوفه آمد حضرت وضعیت اختلاسش را با مدارکی که بود برای او رو کرد و طرف هم چاره ای جز اعتراف نداشت. امیرالمؤمنین علیه السلام او را به زندان انداخت. البته ایشان می خواستند مجازات درخور برایش داشته باشند که متأسفانه این فرد زندانبان را فریب داد و نزد معاویه به شام فرار کرد. امیرالمؤمنین علیه السلام هم او را نفرین کرد. یا مصقلة بن هبیره ی شیبانی که فرمانروای ناحیه ای در فارس به نام اردشیر خُره[2] و از کارگزاران حضرت بود؛ او پانصد هزار درهم سر مسئله ای به حاکمیت بدهکار بود و چون سر موعد آن را پرداخت نکرد حضرت او را احضار کرد و او هم از ترس برخورد ایشان به سوی معاویه گریخت. امیرالمؤمنین علیه السلام هم خانه ی او را در کوفه خراب کرد. در نهج البلاغه هم هست که او را سرزنش می کنند و می فرمایند: «قَبَّحَ اللَهُ مَصْقَلَة»[3] یعنی خدا روی زشت مصقله را زشت بگرداند که این گونه خیانت کرد و گریخت. امیرالمؤمنین علیه السلام هیچ ملاحظه ای در برخورد با فساد اقتصادی و خیانت در بیت المال نداشت و کوچک ترین تخلف یا خیانتی را با سرعت و جدّیت برخورد و مقابله می کرد. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
13.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 کلیپ 🔴 شماره 5⃣ ✨به عشق حضرت حیدر، به عشق آل‌علی🌸🍃 ✨به عشق حضرت زهرا، به طلعتِ نبوی🌸🍃 ✨همیشه ذکرِ لبانم به هرکجا این است🌸🍃 ✨علی امامِ من است‌و منم غلامِ علی🌸🍃 🌸🍃 (ع) ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی