📚امام حسین علیهالسلام در کتب آسمانی ؛ #عهد_عتیق
ارمیای نبی علیهالسلام
حضرت ارمیا علیهالسلام از پیامبران #یهود در قرن ششم و هفتم قبل از میلاد در دوره سقوط اورشلیم بدست بخت نصر بود. در قرآن صراحتا نامی از ارمیا نیامده اما بنظر مفسران برخی آیات قرآن اشاره به این پیامبر دارد. قسمتی از #عهد_عتیق مربوط به حضرت ارمیا میباشد و بنام ارمیا میباشد.
در #فصل۴۶ ارمیا ماجرای جنگی بزرگ شرح شده است. این جنگ در ظاهر در مصر و یا از سوی مصریان ایجاد شد اما متن ارمیا جنگ را در کنار #فرات بیان کرده که فرات در کشور عراق است نه مصر! از طرفی #مصر در لغت به معنای شهر است! یعنی الزاما کشور مصر مدنظر نیست. بلکه شهری که فرات در آن است. از این رو منظور ارمیا از مصر، شهری نزدیک فرات است که آن جنگ در آن روی میدهد!
📚 متن ارمیا:
لشکریان مصر [لشکریان شهر] از ترس در حال فرار هستند، پا به فرار گذاشتند، #کنار_فرات میلغزند و میافتند [بیاد آورید نبرد حضرت عباس علیهالسلام با دشمنان در فرات]! [درمقابل] این کدام سپاه نیرومندیست که به پیش میرود [سپاه امام علیهالسلام]! #خداوند_نزد فرات_قربانی_میگیرد!
👈و تنها #قربانی_بزرگ تاریخ در کنار فرات، مولای ما امام حسین علیهالسلام بود.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚چه کسی بدن مطهر امام حسین(ع) را دفن کرد؟
یکی از سوالات دینی که ممکن است برایمان پیش بیاید این است که چه کسی امام حسین را بعد از شهادتش دفن فرمود؟ چون کسی که امام معصوم را باید دفن کند خودش باید معصوم (امام دیگر) باشد؟
در این باره دیدگاه علما متفاوت است. یکی از نظریات ارائه شده در این باره مطابق آنچه در بعضی از روایات و کتب تاریخی آمده، چنین است: بدن مطهر امام حسین(ع) توسط فرزند گرامی شان امام زین العابدین(ع) در سرزمین کربلا به خاک سپرده شد؛ یعنی امام سجاد(ع) جهت تدفین و تشخیص شهدای کربلا مخصوصاً دفن پدر معصومش، حضرت امام حسین(ع) به حکم این که «امام را جز امام کسی تغسیل و تکفین و تدفین نمیکند» از راه اعجاز از کوفه و زندان ابن زیاد به کربلا آمد و پیکرهای مطهر شهدا را دفن نمود.
امامرضا(ع) در مناظره خود با پسر ابوحمزه فرمود: به من بگو آیا حسین بن علی(ع) امام بود؟ گفت: آری، امام فرمود: پس چه کسی امر دفن او را به عهده گرفت؟ گفت: علی بن الحسین(ع) پس امام فرمود: علی بن الحسین کجا بود؟ گفت در کوفه نزد پسر زیاد زندانی بود اما بدون این که آنها با خبر شوند به کربلا آمد و امر دفن پدر را سپری کرد و سپس به زندان برگشت. امام رضا(ع) فرمود: کسی که علی بن الحسین را قدرت داد که به کربلا بیاید، پدرش را دفن کند و برگردد، مرا نیز میتواند به بغداد ببرد تا پدرم را کفن و دفن کنم در حالی که نه در زندان هستم و نه در اسارت.۱
با توجه به این حدیث می توان گفت امام سجاد (ع) بدن مطهر پدر بزرگوارشان را به خاک سپردند.
📚منابع:۱- موسوی مقرّم ،عبدالرزّاق ، زندگانی امام زینالعابدین(ع)، ، ترجمه حبیب روحانی، ص ۵۷۸؛ شریف قرشی، باقر، تحلیلی از زندگانی امام سجاد(ع)، ، ترجمه محمدرضا عطایی، ج ۱، ص۲۴۳ .
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
امام حسین علیهالسلام در کتب آسمانی ؛ #زبور_داود_علیهالسلام
📚 زبور؛ کتاب آسمانی حضرت داود علیهالسلام میباشد و موجودیت آن صراحتا در قرآن کریم تایید شده است. در بخش ۷۴ زبور، اشاراتی از یک حادثه غمگین مطرح شده که با حوادث روز عاشورا بسیار مطابقت دارد.
💠 فصل ۷۴ زبور، بند ۳ تا ۷:
قدمهای خود را بسوی خرابهای ابدی بردار، زیرا دشمن هر چه را که در قدس تو بود خراب کرده است. دشمنانت در میان جماعت تو غرش میکنند [هلهلههای یزیدیان] و عَلَمهای خود را برای علامات بر پا مینمایند. [شاید اشاره به نیزه کردن سرها و نمایان کردن آنها] و ظاهر میشوند چون کسانیکه تبرها را بر درختان جنگل بلند میکنند. قدسهای تو را آتش زدهاند [آتش زدن خیام ناموس خدا] و مسکن نام تو را به زمین بیحرمت کردهاند. [شکستن حرمت اهل بیت رسول خدا] و درد دل خود میگویند آنها را تماما خراب میکنیم. [دقیقا حرف یزید ملعون نیز همین بود، یزید گمان کرد اهل بیت را بیحرمت کرد اما حضرت زینب سلاماللهعلیها فرمودند ای یزید ما در نزد خدا گرامی هستیم، حال آنکه تو خار شدهایی]
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وقایع_آخرالزمان
🚨بعد از مداحان شیعه انگلیسی، با پدیده جدید مداحان تربیت شده موساد مواجه شده ایم.
⚠️#مراقب_انحرافات_در_هیئات_باشیم
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴روش حضرت زهرا(س) برای تربیت فرزندان
پرورش روحیه عبادی
💠 حضرت زهرا به ارتباط عبادی فرزندان اهمیت ویژهای میداد. مثلاً در شب قدر،نمیگذاشت فرزندانش بخوابند و سفارش میکرد در طول روز بخوابند تا شب بتوانند بیدار باشند.به آنها شامِ کمتری میداد تا بتوانند عبادت کنند.
📚بحارالانوار،ج97،ص10
عشقورزی و محبت به فرزندان
💠زهرا(س) فرزندانش رو «قرّة عینی» نور چشمم و «ثمرة فؤادی»میوه دلم صدا میکرد و به سفارش پیامبر(ص) بچهها را دسته گل میدانست.
📚حارالانوار، ج43،ص281
پرورش روحیه نوعدوستی و انفاق
💠حضرت زهرا پرورشدهنده روحیه انفاق و نوعدوستی در کودکانش بود.آنها شاهد کمک مادر به مردم بودند که به قیمت گرسنگی خود،دیگران را سیر میکرد.
📚بحارالانوار، ج41،ص34
تشویق فرزندان به فراگیری علم
💠 حضرت زهرا(س) از کودکی فرزندانش، به آنها علم آموخت و آنان را برای فراگیری معارف و علم تشویق و آماده میکرد. به عنوان مثال، به فرزندش امام حسن(ع) که هفتساله بود میفرمود: «به مسجد برو و آنچه را از پیامبر شنیدی فراگیر و برای من بازگو کن.»
📚سفینةالبحار، ج1،ص245
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
💫هیچ وقت نگران آیندهی
⚡️ناشناخته ات نباش
💫وقتی خدای
⚡️شناخته شده ای داری
💫با تمام وجود بهترینها
⚡️را از خداوند
💫براتون طلب میکنم
⚡️لحظاتتون مملو از آرامش
💫شبتون پر از نگاه خــدا🙏
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
زیباترین صبح آدینه 🌸
بهاری دنیاراهمراه با
لحظه هایی پرازشادی
براتون آرزومیکنم🙏
ان شاءالله مهـرشادی💕
ولبخندشـــــیرین😊
همنشین دائمی تون باشد🌸🍃
آدینه خوبی داشته باشید🌸🍃
#صبح_آدینهتون_بخیر🌸🍃🌸
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
#روز_شمار_وقایع_کربلا 🎪
⚫️بعد از کربلا چه گذشت...(قسمت 3)
بعد از سخنان شجاعانه حضرت زینب که باعث بیداری مردم در آن مجلس شد،
ابن زیاد به منظور پیاده کردن قدرت خود و پیشگیری از حرکت احتمالی مردمی که از جنگ با ابی عبدالله پشیمان شده بودند و صدای گریه و شیونشان بلند بود،
دستور داد سر حسین علیه السلام و سایر شهدا را در کوچه های کوفه بگردانند تا مردم بدانند قدرت از آن کیست!
منادی هم صدا میزد: قَتَّلَ کَذاب اِبنِ کذّاب..
زید ابن ارقم میگوید: در غرفه خود نشسته بودم دیدم سر حسین را بالای نیزه در کوچه ها میگردانند،
شنیدم که آیه ای از سوره کهف میخواند:
" آیا گمان میکنی که داستان اصحاب کهف و رقیم از آیات عجیب ماست"
از شنیدن این آیه از سربریده اباعبدالله مو بر تنم راست شد و بی اختیار صدا زدم:
یابن رسول الله! 🌸حرف زدن سرِ تو از داستان زنده شدن اصحاب کهف هم عجیبتر است!
پس از آنکه اسرای کربلا وارد کوفه شدند از سوی مردم کوفه که فضائل اهل بیت را زیاد شنیده بودند و از عدالت علی علیه السلام پنج سال برخوردار بودند،
از هر طرف صدای لعن بر کشندگان فرزند پیغمبر بلند شد و به گوش دشمنانشان میرسید.
دشمنان ابی عبدالله بدتر از سگان از کرده خود پشیمان شدند ،
چنانکه عمر سعد بعد از برگشتن از کربلا آنچنان پشیمان بود که به یکی از بستگانش که از او احوالپرسی میکرد گفت:
هیچ کس نزد خانواده اش برنگشته که بدتر باشد از وضعی که من برگشته ام،از مرد فاسقی چون ابن زیاد اطاعت کردم و خدای حکیم را معصیت بزرگی مرتکب شدم و رحم و خویشاوندی را قطع نمودم...
بعد از شهادت امام حسین علیه السلام سیل انتقادات بر کشندگان پسر پیغمبر وارد شد حتی از سوی نزدیکترین بستگان :
عثمان ابن زیاد به برادرش عبیدالله گفت: بخدا قسم دوست داشتم بر بینی تمام فرزندان زیاد تا قیامت علامت بردگی میزدند ولی حسین کشته نمیشد و این لکه ننگ بر خاندان زیاد نمینشست.
مرجانه مادر عبیدالله ابن زیاد بر فرزند خبیثش خشم گرفت و گفت: ای پست فطرت پسر رسول خدا صلی الله علیه و آله را کشتی ،بخدا قسم هرگز خدا را با روی خوش ملاقات نخواهی کرد.
معقل ابن یسار به شدت از عبیدالله انتقاد میکرد و از او کناره گرفت.
مردم هرگاه عمربن سعد را میدیدند اورا لعنت میکردند و هرگاه وارد مسجد میشد از مسجد خارج میشدند.
حصین ابن عبدالرحمن میگوید: چون خبر قتل حسین به ما رسید سه روز به حالت بهت باقی ماندیم گویی بر سر ما خاکستر پاشیده شده است.
خواجه ربیع بیست سال سکوت اختیار کرده بود وقتی خبر قتل حسین به او رسید رنگش متغیر شد و گفت: براستی حسین را به شهادت رساندند؟ سپس فرمود : بخدا جوانمردانی را کشتند که رسول خدا انها رابسیار دوست میداشت و با دست خود لقمه بر دهانشان مینهاد..سپس به سکوت برگشت تا از دنیا رفت.
حسن بصری وقتی خبر شهادت امام حسین را شنید آنقدر گریه کرد تا پهلوهایش ورم کرد و گفت: آه چه ذلت و خواری است برای ملتی که فرزند زنا زاده فرزند پیغمبرش را بکشد،بخدا قسم جد و پدر حسین از پسر مرجانه انتقام میگیرند.
حتی عده ای شهر را ترک کردند و گفتند: در شهری که پسر پیغمبر در ان شهید میشود سکنی نمیگزینیم....
✍ادامه دارد...
📘 حیات الحسین ج3 ص119
📗ارشاد مفید ص 229
📕 بحار ج 45 ص18
📔 طبری ج 7 ص385
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴چرا روز شهادت امام حسین (علیه السلام ) و یاران اش را عاشورا گفته اند؟
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته اند که چون “عشر” و"عاشر” از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم…
و بر همین قیاس “تاسوعا” را نیز که با “تسع” و “تاسع” شباهت ظاهری دارند را روز نهم ماه محرم گفته اند.
اما این معنای به دلایل زیر اشتباه است:
1- آیا واژه عاشورا را برای دهم ماه های دیگر نیز بکار می رود مثلا آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
2- آیا اگر امام حسین مثلا در یازدهم محرم شهید می شد آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می شد و عاشورا واژه دیگری داشت.
3- آیا اعراب قبل از این واقعه به دهم محرم، عاشورا و نهم محرم، تاسوعا می گفته اند. در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.
4- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند بطور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می شوند: اول –ثانی- ثالث- رابع …… و یا اولا –ثانیا- ثالثا- رابعا و… چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود مثل تاسوعا –عاشورا – ثامونا – سابوعا- . اما می بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی کنند.
لذا نمی توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند. و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
⚠️ اما تفسیر و معنای ما از عاشورا و تاسوعا؟؟
“عشر” به کسر عین و عشرت, به معنای “معاشرت” و “مصاحبت” است. “معاشر” به ضم میم یعنی “مصاحب” و “عاشر” اسم فاعل “عشر” است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر “عشرت” می باشد .
خداوند می فرماید وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ)"نسا19 ) - با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق – وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ( حج13 - چه بد دوستی انتخاب کرده اند و چه بد معاشر و رفیقی است.
“العاشور” از ریشه “عشر"به کسی گفته می شود که معاشرت خصلت او باشد. “العاشوراء” جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می کنند. و “عاشوراء” مبالغه است از میل به معاشرت.
یعنی روزی که میل معاشرت ورفاقت با امام به شدت بالا می رود.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد عدد بودن تاسوعا نیز مورد ترید قرار می گیرد و معنی نهم را از دست می دهد.
“اتسع” به فتح الف یعنی گروههای 9 نفره شدند . اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد- گشاد شد- فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن – گشاد شدن – بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین ؛ یعنی رگ ها گشاد شدند و ظزقیت شان برای عبور خون زیاد باشد. “التاسوع” چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد. و بالاخره “التاسوعا” یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایحاد کرد.
و تاسوعا این معنی را پیدا می کند: روزی که ظرفیت بالا می رود و در سینه ها فراخی ایجاد می شود و به جای تنگی , وسعت می باد.
???? این دو نام از ابداعات امام سجاد(ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبراکرم(ص) از عاشورا گفته شده است اکثرا جعلیات بنی امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است. اما در مورد تاسوعا تقریبا نداریم که قبلا از امام سجاد(ع) لغت تاسوعا بکار برده شده باشد. و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلي مشفقانه است.
#محرم
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هذا یوم الجمعه💛
محبوبم،
دستی بر دلهایمان بکش
که این دلها، در نبودت
تکه سنگهایی تپندهاند..
بیا و دلهایمان را دل کن«🍃🌼»
#امام_زمان
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟣روایت شنیدنی و عجیب شفاعت امام حسین در عالم برزخ
🔸یکی از بزرگان در رویا عالم بزرگی رادیدندکه به ایشان گفتند
هرقدمی که برای ابی عبدالله برداشتم هرکاری که برای امام حسین ع کردم به محض ورود به برزخ هنوز قیامت نیامده دارند برای من تلافی میکنند......
#محرم
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️جاری شدن خون از سنگی که سر امام حسین (ع )برروی آن قرار داشت.
🖤#مقام_راس_الحسین (ع)
یاثارالله ادرکنی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی