🌹▪️امام باقر علیه السلام فرمود:
حضرت ام البنین سلام الله علیها به بقیع می رفت و آن قدر جانسوز مرثیه می خواند که مروان با آن قساوت قلب گریه می کرد.
📖بحارالانوار،ج۴۵،ص۴۰
⚫️وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها تسلیت باد
→ @sheikh_kafi
439782462.mp3
4.3M
🎧فایل صوتی
⚫️#روضه_حضرت_ام_البنین_س
🎙با صداي شهيد حاج شيخ احمد كافے
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️#روضه_حضرت_ام_البنین_س
🎙با صدای شهيد حاج شيخ احمد كافے
ای مادر چهار کشته عاشورا
ای مرثیه خوان ماتم تاسوعا
هر جا که توا زینب کبری می دید
می گفت که ای وای نیامد سقا
🌹▪️وفات حضرت ام البنین علیهاالسلام تسلیت باد.
→ @sheikh_kafi
🔴 سخنان آیت الله #خزعلی، 43 سال پیش(درسال55) در مورد #ظهور...😳
#علائم_ظهور
#آخرالزمان
🎥
https://eitaa.com/joinchat/371195984Cc861b12aed
دانلود #کلیپ در لینک بالا👆👆
ای در دل من میل و تمنا همه تو
و اندر سر من مایهی سودا همه تو
هر چند به روزگار در مینگرم
امروز همه تویی و فردا همه تو
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هدایت شده از گسترده برج
💛 زیــارت #عاشـــورا 💛
🧡سفارش شده توسط امامزمان(عج)🧡
🎤با صـوت دلنشنیـــن مداحــــان🎤
♦️دارای امڪـانـات منحصــر به فـــرد
💠گـــرافیڪ بالا،حجـم ڪم
💠فونتهایزیبـا، سایز متـن
💠و …
📲نصــب از بـــازار
http://cafebazaar.ir/app/?id=ziarat.ashora.bidar&ref=share
⇩⇩️ نصــب از ایتــا ⇩⇩
هدایت شده از تبلیغات موقت👇
Ziyarat Ashora.apk
2.55M
علامه قاضی استاد عرفان آیت الله بهجت و سفارش به خواندن زیارت عاشورا
جهت نصب در کافه بازار رو لینک ضربه بزنید👇
http://cafebazaar.ir/app/?id=ziarat.ashora.bidar&ref=share
📚 چرا خداوند #ظالمین را نابود نمی کند؟
1⃣ قسمت اول 1⃣
خداوند نسبت به بنده اش #مهربان است، تا آخرین مرحله به انسان فرصت می دهد، هرگز مانند جباران فوراً اقدام به انتقام و مجازات نمی کند،
بلکه #رحمت واسعه ی الهی همیشه ایجاب می کند که نهایت فرصت به انسان گناهکار داده شود.
خداوند در قرآن می فرماید: « وَ رَبُّک الْغَفُورُ ذُو الرَّحْمَةِ لَوْ یؤَاخِذُهُم بِمَا کسَبُواْ لَعَجَّلَ لهَُمُ الْعَذَابَ بَل لَّهُم مَّوْعِدٌ لَّن یجَِدُواْ مِن دُونِهِ مَوْئلا ـ
و پروردگارت، #آمرزنده و صاحب #رحمت است اگر می خواست آنان را به خاطر اعمالشان مجازات کند، عذاب را هر چه زودتر برای آنها می فرستاد ولی برای آنان موعدی است که هرگز از آن راه فراری نخواهند داشت. » (کهف/58)
«غفران او ایجاب می کند که توبه کاران را بیامرزد و رحمت او اقتضاء می کند که در عذاب غیر آنها نیز تعجیل نکند شاید به صفوف توبه کاران بپیوندند ولی عدالت او هم اقتضا می کند وقتی طغیان و سرکشی به آخرین درجه رسید حسابشان را صاف کند و اصولا بقاء چنین افراد فاسد و مفسد که امیدی به اصلاحشان نیست از نظر حکمت آفرینش معنی ندارد، باید نابود شوند، و زمین از لوث وجودشان پاک گردد.» (تفسیر نمونه/ج12/ص477)
بنابراین برای هر گناه و ظلم وقتی مقرر و موعدی #معین است که انتقام گیری می شود.
« وَ تِلْک الْقُری أَهْلَکناهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَ جَعَلْنا لِمَهْلِکهِمْ مَوْعِداً ـ این شهرها و آبادی هایی است که ما آن ها را هنگامی که ستم کردند هلاک نمودیم و برای هلاکتشان موعدی قرار دادیم.» (کهف/59)
در #احادیث نیز آمده است که مهلت دادن به ستمگر به معنای فراموشی #کیفر او نیست.
امام علی علیه السلام می فرماید:
« وَ لَئِنْ أَمْهَلَ اللَّهُ الظَّالِمَ فَلَنْ یفُوتَ أَخْذُهُ وَ هُوَ لَهُ بِالْمِرْصَادِ عَلَی مَجَازِ طَرِیقِهِ وَ بِمَوْضِعِ الشَّجَا مِنْ مَسَاغِ رِیقِه ـ
اگر خداوند، ستمگر را چند روزی مهلت دهد، از باز پرسی و عذاب او غفلت نمی کند، و او بر سر راه، در کمین گاه ستمگران است، و گلوی آن ها را در دست گرفته تا از فرو رفتن آب دریغ دارد.»
(نهج البلاغه/خطبه97)
ادامه دارد...
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹▪️سالروز شهادت مادر گرامی علمدار کربلا، حضرت امّالبنین سلاماللهعلیها تسلیت باد.
📹 #بازنشر کلیپ تصویری:
«سفارش حضرت آیتالله بهجت به خواندن زیارت در حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام»
📚 برگرفته از مستند حدیث سرو (مجموعه ۱۰ قسمتی از سیره و زندگانی حضرت آیتالله بهجت)
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚#داستان_محمد_بن_سیرین
🎙با صدای شهيد حاج شيخ احمد كافے
🌹امام علی (ع)؛
أديَنُ الناسِ مَن لم تُفسِدِ الشَهوَةُ دِينَهُ
دين دارترين مردم كسى است كه شهوت، دينش را تباه نكند
﴿📚غررالحكم :ج2،ص439،ح 3207﴾
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🧿یاری به صوفیه یاری به یزید و ابوسفیان ! از آنجا که ریشهی تصوف کاملاً غیر اسلامی است، از اصول و
📚صراط مستقیم از نگاه متصوفه
پیروان تصوف مسلک خود را مذهب رسمی و برتر اعلام می کنند و میگویند دین درست یا همان صراط مستقیم، جمع بین ظاهر و باطن یا تشیع و تصوف است و هر راهی غیر از آن خطا است و هر عملی غیر از تشیع صوفیانه به معنی ظن و گمان است.[1]
این در حالی است که خداوند متعال در آیه 153 سوره انعام در رابطه با پیروی از دین اسلام و ادیان مختلف این گونه میفرماید که: «و این است راه من که مستقیم است پس آن را پیروی کنید و راههای دیگر را متابعت نکنید.»
چرا این گروه صوفیه چنین حساسیتهایی که بدون پشتوانه عقلی و نقلی است در مورد فرقه خود بیان میکنند و خود را صراط مستقیم و برتر از هر مذهبی میدانند در حالی که در روایات مختلف، این گروه صوفیه توسط ائمه معصومین علیهمالسلام مورد مذمت واقع شدهاند.
پینوشت
۱. عرفان ایران 7/67.
#نقد_تصوف
#صراط_مستقیم
#تصوف #تشیع
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔥تلفیق قاچاقچی با مبلغ بهائیت
🗣در مورخه 10 دی 95؛ سایتها و شبکههای بهائی خبر از بازداشت فردی بهائی در استان کرمان به نام "سمیر خلوصی" داده و مدعی شدند که صرفا باورمندی به بهائیت موجب بازداشت او بوده و اشاره ای به شغل و فعالیت های او نکرده اند.
"سمیر خلوصی" نام مستعار فردی است که در زمینه پخش و توزیعِ بدونِ مجوزِ لوازم آرایشی و بهداشتی، به صورت غیرقانونی فعالیت داشته و البته در کنار این شغل و با همکاری همسرش "روحیه زینلی"، به تبلیغِ و تدریس بهائیت، تحت پوشش کانون هنری - آموزشی نیز مشغول بود.
این دو فرد بهایی در دادگاه انقلاب استان کرمان به اتهام فعالیت علیه نظام و تبلیغ تشکیلات بهائیت محاکمه شدند. این دادگاه در مرحله بدوی، هر یک از این دو فرد بهایی را به تحمل 5 سال زندان محکوم کرد اما با رأی دادگاه تجدید نظر، نهایتاً روحیه زینلی به ۳۳ روز و سمیر خلوصی به ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
چشم بهائیت به چنین آموزگارانی روشن که در کنار بازی با سلامت همنوعان خود توسط محصولات غیر بهداشتی، از مبلغین سرسخت بهائیتاند و در راستای اهداف تشکیلاتی، به تدریس و آموزش طرحهای روحی و تأثیرگذاری بر روح پاک کودکان و نونهالان میپردازند.
متأسفانه تشکیلات بهائیت حاضر است به هر قیمت و توسط هر شخصیتی اعم از قاچاقچی، دزد، فاسد و…، اقشار مختلف مردم و مخصوصاً کودکان و نوجوانان را به این فرقه تشکیلاتی جذب نماید.
#نقد_بهائیت
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌بعد دیدن این کلیپ فکر نکنم نماز اول وقت رو از دست بدید!
🎙#حسینی_قمی
🌼پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
"بنده ای نیست که به وقت های نماز اهمیت بدهد، مگر اینکه من سه چیز را برای او ضمانت می کنم:
برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها
آسایش و خوشی به هنگام مردن
📚سفینه البحار،ج ۲،ص ۴۲
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
حزن و اندوه شدید #حضرت_ام_البنین سلام الله علیها بر #امام_حسین علیه السلام
در کتاب «الامالی الخمیسیة» اثر شجری جرجانی (متوفای ۴۹۹ هجری قمری) از علمای #اهل_سنت چنین آمده است:
از #امام_صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند: ام جعفر کلابیه ( #ام_البنین سلام الله علیها) بر امام حسین علیه السلام نوحهخوانی میکرد و بر ایشان میگریست در حالی که چشمانش نابینا شده بود. #مروان که آن زمان والی #مدینه بود به صورت ناشناس در شب میآمد تا اینکه میایستاد و به گریه و نوحهخوانی امالبنین سلام الله علیها گوش میداد.
📚 الشجري الجرجاني، المرشد بالله يحيي بن الحسين بن إسماعيل الحسني (المتوفى ۴۹۹ هـ)، كتاب الأمالي وهي المعروفة بالأمالي الخميسية، جلد ۱، صفحه ۱۷۵، الناشر: عالم الكتب، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۳ هـ - ۱۹۸۳ م.
#نقد_وهابیت
#حضرت_ام_البنین #ام_العباس
#فاطمه_کلابیه #حب_و_بغض
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔥سوء استفاده بهائیت از حریم خصوصی
با توجه به حساسیت فعالیتهای تشکیلاتی بهائیت در کشور و نقش گسترده شبکههای اجتماعی در پیشبرد اهداف فرقههای انحرافی من جمله بهائیت، این فضا شدیداً مورد استفاده بهائیت قرار می گیرد.
علاوه بر تشکیل کانال، گروه، سایت و شبکههای مختلف، بهائیت پا را فراتر گذاشته و با ورود به حریم شخصی افراد، به ترغیب فردی و جزء به جزء می پردازد.
💀موارد متعددی از ارسال پیامهایی با محتوای تأثیرگذار و مفهومی با هدفِ تلبیغ فرقه، انتشارِ لینک گروهها و عضویت افراد به شبکههای بهائی مشاهده شدهاست. در مقایسه با تبلیغ در محافل اجتماعی و حضوری، مزیت این شیوه برای تشکیلات، علاوه بر کم هزینه بودن آن، تخصصی بودن و عدم دسترسیِ گسترده افرادِ آگاه به این محیط، برای روشنگری و جلوگیری از فریب اذهان عمومی است.
با توجه به اینکه جامعه هدف این تبلیغات مسلمانان میباشند، ابتدا برای جلب نظر مخاطب، آیاتی از قرآن کریم در ارتباط با حق و حقیقت را چاشنی تبلیغات جهتدار و اعتقادات انحرافی خود کرده، سعی در مشروعیت بخشی به دعاوی خود می کنند.
حال آنکه به فرموده امیر بیان: «به نزد این بىمایگان، متاعى بىارزشتر از قرآن نیست آنگاه که به شیوه صحیح معنى شود، و هیچ کالایى پر رونقتر و گرانبهاتر از قرآن نیست زمانى که بر اساس هوا و هوس معنى شود.»(نهجالبلاغه، خطبه۱۷)
#نقد_بهائیت
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚#ماندگاران
ماندگاران: ام البنين مادر ابوالفضل (ع)
نامش فاطمه بود. از آن دخترهایی که شمشیرزنی و نیزه داری را به خوبی می دانست و در جنگ آوری، هم پای پسران قبیله بود. اولین مربی شمشیر زنی و تیراندازی پسرش ابالفضل عباس (علیه السلام) و برادرانش هم خود او بود! نه اینکه تنها او اینچنین باشد، تمام قبیله اش در شجاعت و دلیری زبانزد بودند؛ اما چیزی که او را متمایز می کرد، حجب و حیای مثال زدنی و زیبایی و ملاحت خاص زنانه بود که در کنار جنگ آوری، او را به یک دختر کم نظیر تبدیل کرده بود. کمتر مردی جرأت خواستگاری از او را داشت و آنهایی هم که پا پیش می گذاشتند، همگی از بزرگان و اشخاص مطرح بودند؛ اما جز جواب رد چیزی حاصلشان نمی شد. وقتی از او می پرسیدند که چرا ازدواج نمی کنی، می گفت: «مردی نمی بینم، اگر مردی به خواستگاری ام بیاید، ازدواج می کنم.!»
معاویه از خواستگاران پروپا قرصش بود، ولی هربار دست خالی باز می گشت. تا اینکه یک شب خوابی دید. صبح فردا، وقتی «عقیل»، برادر و فرستاده ی علی بن ابیطالب (علیه السلام)، که مردی نسب شناس بود، برای خواستگاری آمد، فاطمه لبخند معنا داری زد؛ فهمید که رویایش صادقه بوده است. از فرط شادمانی و رضایت، گریست و گفت: «خدا را سپاس! من به «مرد» راضی بودم ولی او «مرد مردان» را نصیب من کرد.» و بی درنگ، پس از موافقت پدر و مادرش، موافقت خود را اعلام کرد و شد همسر علی بن ابیطالب (ع)، جانشین رسول خدا (صل الله علیه و آله).
بارزترین ویژگی اش، ادب بود. به جا و به موقع حرف می زد، حد خودش را می دانست و رفتارش، هرگز نشانی از خطا نداشت. روزی که پا در خانه ی امیرالمونین (ع) گذاشت، اولین جمله اش به فرزندان ایشان این بود: «نیامده ام جای مادرتان را بگیرم، من کجا و فرزندان زهرا (س) کجا؟ من آمده ام تا کنیزتان باشم.» و به حق نشان داد که راست می گفت؛ همان روز اول، حسن و حسین (علیهما السلام) بیمار بودند. فاطمه، بلافاصله به بالین آنها رفت و با محبت تمام، به آنها رسیدگی کرد و چند روز اول زندگی مشترکش، به پرستاری از فرزندان زهرا (سلام الله علیها) گذشت؛ کاری که آن را افتخاری برای خود می دانست. می گویند تا وقتی که فرزندان امام علی (ع) خردسال بودند، بچه دار نشد تا مبادا به خاطر مادر شدن، در حق آنها کوتاهی کند.
از امام (ع) هم خواسته بود تا او را «فاطمه» خطاب نکند تا مبادا دل بچه ها از شنیدن نام مادرشان در خانه، بشکند.
تا زمانی که فرزند دار نشد، برای فرزندان امامش، یک مادر تمام عیار بود و پس از بچه دار شدن، همیشه و در هر شرایطی، فرزندان زهرا (س) را به فرزندان خود ترجیح داد.
وقتی عباس (علیه السلام)، نوزاد شیرین ام البنین به دنیا آمد، بچه های زهرا (س) را جمع کرد، آنها را نزدیک به هم نشاند و نوزاد یک روزه اش را در آغوش گرفت؛ بلند شد و عباسش را دور سر فرزندان فاطمه (س) چرخاند تا به همه بگوید که فرزندان ام البنین، بلا گردان فرزندان فاطمه (س) اند.
همیشه و همه جا به فرزندانش یادآوری می کرد که «مبادا حسن و حسین (علیهما السلام) را برادر و همتای خود بدانید، آنها تافته ی جدا بافته اند، آسمانی اند، نوادگان پیامبر (ص) اند.» و همین تربیت بود که نتیجه اش را در کربلا نشان داد...
او همان مادری است که وقتی کاروان کربلا را راهی می کرد، با وجود اینکه چهار جوان خودش همراه کاروان بودند، به تمام کاروان اینطور سفارش می کرد: «چشم و دل مولایم امام حسین (ع) و فرمان بردار او باشید.»
ام البنین، از حضرت علی (ع)، صاحب چهار ستاره ی نورانی به نامهای عباس، عبدالله، جعفر و عثمان شد که همگی در کربلا به شهادت رسیدند. درود و رحمت خدا بر آنها.
→ @sheikh_kafi
شهید شیخ احمد کافی
#رجعت ۱۴ زنانی که رجعت میکنند... در عصر ظهور، #زنان جایگاه ویژهای خواهند داشت. در میان رجعت کنن
#رجعت ۱۵
امید به همراهی
همان گونه که #انتظار_فرج، نقش برجسته و به سزایی در پویایی و نشاط جامعه ایفا میکند؛ #باور_به_رجعت و بازگشت به دنیا در عصر ظهور نیز میتواند نقش مهم و به سزایی در #نشاط_دینی و #امید به حضور در حکومت جهانی حضرت مهدی ایفا کند.
چرا که انسان با دیدن افرادی که همه عمر خود را در انتظار ظهور حضرت مهدی سپری کرده اند و آنگاه بدون درک ظهور از دنیا میروند، دچار سرخوردگی شده و حتی در جایگاه انتظار نیز دچار ناامیدی خواهد شد.
اما دانستن این امر، که در هنگام ظهور (در صورت دارا بودن شرایط) امکان بازگشت به دنیا و حضور در محضر آخرین امام وجود دارد، در امیدواری منتظران نقش بسیاری خواهد داشت.
📚 درسنامه مهدویت، ج ۴، ص ١٩۵
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔥فرقه گنابادیه، سلوک هزار رنگ
مصطفی آزمایش از صوفیان معروف ساکن در اروپا، با بیان این مطلب که یکی از افتخارات دراویش گنابادی این است که می تواند با هر مسلکی خو بگیرد، این فرقه را یک فرقه هزار رنگ معرفی میکند.
این درحالی است که رضا علیشاه یکی از اقطاب فرقه گنابادی همانند نورعلی تابنده قطب فعلی این فرقه، قید مذهب را برداشته و در کتاب خورشید تابنده، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که " شرط ورود به این مسلک چیست؟ " میگوید: باید به دست یکی از اقطاب یا مشایخ دستگیری شود{1} و وی هیچ نامی از مذهب و دین در این پاسخ نیاورده است .
در اظهاراتی مشابه آقای مسعود همایونی نویسنده کتاب تاریخ سلسله نعمه اللهیه در ایران در معرفی مکتب عرفانی ایران در کتاب خود می نویسد: عرفانی که دراویش دارند کلیه شرایع و ادیان را مقدس می شمارد و توهین به یکی از آنها را توهین به همه ادیان می داند و مانند سمی تلقی میکند که به خون بشریت ریخته باشند.{2}
هرچند مسعود همایونی با بازی با کلمات سعی دارد با کلماتی کاملا تاثیر گذار، موحدان عالم را از مسیر توحید حقیقی منحرف سازد اما باید گفت این بازی با کلمات و بیان این گونه صحبت ها جز برای به انحراف کشاندن جوانان نمی باشد.
پی نوشت
1- خورشید تابنده صفحه 724.
2-تاریخ سلسله نعمه اللهیه در ایران صفحه 21.
#نقد_تصوف
#عرفان
#مذهب
#سلوک #سلسله
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
📚 چرا خداوند #ظالمین را نابود نمی کند؟ 1⃣ قسمت اول 1⃣ خداوند نسبت به بنده اش #مه
چرا #خداوند_ظالمین_را_نابود_نمیکند؟
2⃣ قسمت دوم 2⃣
#رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود:
« إنّ اللّه لیملی للظّالم فإذا أخذه لم یفلته ثمّ قرأ: "وَ کذلِک أَخْذُ رَبِّک إِذا أَخَذَ الْقُری وَ هِی ظالِمَةٌ إِنَّ أَخْذَهُ أَلِیمٌ شَدِیدٌ" ـ
خداوند متعال به شخص ستمگر مهلت می دهد، امّا اگر او را گرفتار سازد، رهایش نمی کند آن گاه این آیه را تلاوت نمود: "#چنیناستبازخواستپروردگارتکهاهالیشهرهاییراکهستمگرندفرومیگیردبیگمانبازخواستاوسهمگینوسنگیناست"» (بحارالانوار/ج 67/ص336 ـ هود/102)
پس مهلت دادن به ستمگر به معنای نادیده گرفتن ستم او نیست چه بسا ستمگر چنین تصور کند که خدا او را به خودش واگذاشته است.
مثلاً خداوند به فرعون چهل سال مهلت داد بعد از این مدت او را به عذاب دنیا و آخرت گرفتار کرد.
همچنین قوم نوح و لوط و غیره که به علت ستم های فراوان خداوند آن ها را به سزای اعمالشان رساند.
در حدیثی از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم چنین نقل شده:
« اذا رایت اللَّه یعطی العبد من الدنیا علی معاصیه ما یحب فانما هو استدراج ثم تلا رسول اللَّه ص "فَلَمَّا نَسُوا ما ذُکرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَیهِمْ أَبْوابَ کلِّ شَی ءٍ حَتَّی إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُون"ـ
هنگامی که ببینی خداوند در برابر گناهان نعمت می بخشد بدان که مقدمه مجازات است سپس آیه فوق را تلاوت فرمود: "هنگامی که (اندرزها سودی نبخشید، و) آن چه را به آن ها یادآوری شده بود فراموش کردند، درهای همه چیز (از نعمت ها) را به روی آن ها گشودیم تا (کاملاً) خوشحال شدند (و دل به آن بستند) ناگهان آن ها را گرفتیم (و سخت مجازات کردیم) در این هنگام، همگی مأیوس شدند (و درهای امید به روی آن ها بسته شد)"» (تفسیرنمونه/ج5/ص238 ـ انعام/44)
بنابراین #ظالم کیفر ستم خودش را می بیند یا در دنیا بازتاب اعمالش را توسط ظالم دیگر و یا سایر عوامل می بیند و یا در آخرت به کیفر اعمالش می رسد
اما مردم هم #وظیفه ای دارند که باید انجام دهند. یعنی در ابتدا باید #امربهمعروفونهیازمنکر کنند بعد اگر گوش ندادند آن موقع است که خداوند آن ها را به سزای اعمالشان می رساند، همان طور که خداوند فرموده:
« حَتی إِذَا اسْتَیسَ الرُّسُلُ وَ ظَنُّواْ أَنهَُّمْ قَدْ کذِبُواْ جَاءَهُمْ نَصْرُنَا فَنُجِّی مَن نَّشَاءُ وَ لَا یرَدُّ بَأْسُنَا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِین ـ
(پیامبران به دعوت خود، و دشمنان آنها به مخالفت خود هم چنان ادامه دادند) تا آن گاه که رسولان مأیوس شدند، و (مردم) گمان کردند که به آنان #دروغ گفته شده است در این هنگام، یاری ما به سراغ آن ها آمد، آنان را که خواستیم #نجات یافتند و #مجازات و عذاب ما از قوم گنهکار بازگردانده نمی شود.»
(یوسف/110)
→ @sheikh_kafi
📚#دانستنیهای_مهدوی
#برخاستن_هنگام_شنیدن_لقب_قائم
✍🏻 یكی از #وظایف عاشقان و شیفتگان حضرت ولی عصرعلیه السلام ، آن است كه چون به یاد او می افتند و یا نام آن حضرت را می شنوند، نسبت به ایشان اظهار ارادت نموده، قیام كنند و از جای خود به پا خیزند.
🌟از امام صادق علیه السلام سؤال شد:❓چرا به هنگام شنیدن نام «قائم» باید برخیزیم؟ فرمود: «برای آن حضرت غیبت طولانی ای هست و این لقب یادآور دولت حقه آن حضرت و ابراز تأسف بر غربت او است. لذا آن حضرت از شدّت محبت و مرحمتی كه به دوستانش دارد به هر كس كه حضرتش را با این لقب یاد كند، نگاه محبت آمیز می كند. از تجلیل و تعظیم آن حضرت است كه هر بنده خاضعی در مقابل صاحب عصر خود هنگامی كه مولای بزرگوارش به سوی او بنگرد از جای برخیزد. پس باید برخیزد و تعجیل در امر فرج مولایش را از خداوند مسألت نماید». 1️⃣
🔰علاوه بر حكمت ذكر شده، حكمت اجتماعی و عمل گرایانه آن نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.#آمادگی افراد در هر آن، برای «قیام» و مبارزه و جهاد در راه تحكیم #عدالت_جهانی و حفظ حقوق انسان ها، اهمیتی بسزا دارد. شیعه منتظر بلكه هر مسلمان در عصر غیبت، باید همواره دارای چنین هدفی باشد و در راه تحقّق آن به طرق گوناگون بكوشد و تا آنجا این آمادگی را داشته باشد و ابراز دارد كه هرگاه نام پیشوای قیام (قائم) ذكر می شود، به پا خیزد و آمادگی همه جانبه خویش را نشان دهد. همچنین این آمادگی را همیشه به خود و دیگران تلقین و در خود و دیگران تحكیم كند. 2️⃣
📚منبع:
1️⃣ منتخب الاثر، ص 640، ح 4.
2️⃣ حكیمی، محمدرضا، خورشید مغرب، ص 264 و263.
🍃اللهُمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَ الْفَـــرَج🍃
🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃
→ @sheikh_kafi
🔴 فضیلت دعوت مردم بسوی امام زمان
🔵 پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
🌕 خداوند عزّ و جلّ نيکي به يتيمان را تأکيد فرموده چون از پدرهايشان جدا شده اند، پس هر آنکه آنان را حفظ و نگهداري کند خداوند او را مصون خواهد ساخت و سخت تر از اين يتيم، حال آن يتيمی است که از امامش جدا گردد، نتواند به حضور او برسد و نداند حکم او در آنچه از شرايع و احکام دينش دچار مي گردد چيست، توجه کنيد هر آنکه از شيعيان ما علوم ما را بداند، و کسي که نسبت به شريعت ما جاهل، و از ديدن ما محروم مانده است را هدايت نمايد، يتيمي بر دامان نشانيده است، آگاه باشيد که هر کس او را هدايت و ارشاد کند و شريعت ما را به او بياموزد، در جایگاه اعلي در بهشت با ما خواهد بود.
📚 بحارالانوار ج ۲ ص ۲
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🌸نیایش صبحگاهی
خدایا یقین داریم آنچه برای ما
رقم خواهد خورد
در دستان قدرت توست
پس امروز
برای همه لحظات زندگیمان
آنچه را كه خير و صلاح
و موجب خشنودی توست
طلب ميكنیم…🙏
🌸مهربانم
امروز گره ازمشکلات
همه باز فرما 🙏
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
1⃣ #امامعلی(ع) در یک روایت به برخی #فتنههای آخرالزمانی و راهکارهای عبور بخش عمدهای از خطبههای #نهجالبلاغه که در آنها اشاره به امام زمان(عج) دارد، مربوط به علائم و نشانههای آخرالزمان است. از جمله حضرت در خطبه 187 می فرمایند:
* هان ای مردم در آینده پشت کردن روزگار خوش و قطع شدن پیوندها و روی کار آمدن خردسالان را انتظار کشید؛ أَلَا بِأَبِی وَ أُمِّی هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِی السَّمَاءِ مَعْرُوفَة
* این روزگاری است که ضربات #شمشیر بر مؤمن آسانتر از یافتن مال #حلال است؛ ذَاکَ حَیْثُ تَکُونُ ضَرْبَةُ السَّیْفِ عَلَى الْمُؤْمِنِ أَهْوَنَ مِنَ الدِّرْهَمِ مِنْ حِلِّه
*روزگاری که #پاداش گیرنده از دهنده بیشتر است و آن روزگاری که بی نوشیدن #شراب مست میشوید؛ ذَاکَ حَیْثُ یَکُونُ الْمُعْطَى أَعْظَمَ أَجْراً مِنَ الْمُعْطِی؛ ذَاکَ حَیْثُ تَسْکَرُونَ مِنْ غَیْرِ شَرَاب
* با فراوانی نعمتها بدون اجبار #سوگند میخورید و نه از روی ناچاری دروغ میگویید؛ بَلْ مِنَ النِّعْمَةِ وَ النَّعِیمِ وَ تَحْلِفُونَ مِنْ غَیْرِ اضْطِرَارٍ وَ تَکْذِبُونَ مِنْ غَیْرِ إِحْرَاج
* آن روزگاری است که بلاها شما را میگزد چونان گزیدن و زخم کردن دوش شتران از پالان! ذَاکَ إِذَا عَضَّکُمُ الْبَلَاءُ کَمَا یَعَضُّ الْقَتَبُ غَارِبَ الْبَعِیر
آه! آن رنج و اندوه چقدر طولانی و #امید گشایش چقدر دور است! مَا أَطْوَلَ هَذَا الْعَنَاءَ وَ أَبْعَدَ هَذَا الرَّجَاء
اى مردم، مهار این #شتران فتنه را که پشت آنها حمل کننده و زر و بال است از دست بیندازید، و از گرداگرد امام خود پراکنده نشوید که عاقبت خود را #سرزنش خواهید کرد، و بىباکانه در آتش فتنهاى که پیشاپیش آن قرار گرفتهاید نروید، از راه آن به یک سو شوید، و جاده را براى آن باز بگذارید، که به جان خودم قسم مؤمن در شعله #آتش آن فتنه هلاک مىشود، و غیر مسلمان سالم مىماند!
أَیُّهَا النَّاسُ أَلْقُوا هَذِهِ الْأَزِمَّةَ الَّتِی تَحْمِلُ ظُهُورُهَا الْأَثْقَالَ مِنْ أَیْدِیکُمْ وَ لَا تَصَدَّعُوا عَلَى سُلْطَانِکُمْ فَتَذُمُّوا غِبَّ فِعَالِکُمْ وَ لَا تَقْتَحِمُوا مَا اسْتَقْبَلْتُمْ مِنْ فَوْرِ نَارِ الْفِتْنَةِ وَ أَمِیطُوا عَنْ سَنَنِهَا وَ خَلُّوا قَصْدَ السَّبِیلِ لَهَا فَقَدْ لَعَمْرِی یَهْلِکُ فِی لَهَبِهَا الْمُؤْمِنُ وَ یَسْلَمُ فِیهَا غَیْرُ الْمُسْلِم
مثل من در میان شما مثل #چراغ فروزان در تاریکى است، تا آن که در آن تاریکى در آید از آن چراغ روشنى جوید. #اى مردم سخنم را بشنوید و حفظ کنید، و گوش دلتان را آماده کنید تا بفهمید؛ إِنَّمَا مَثَلِی بَیْنَکُمْ کَمَثَلِ السِّرَاجِ فِی الظُّلْمَةِ یَسْتَضِیءُ بِهِ مَنْ وَلَجَهَا فَاسْمَعُوا أَیُّهَا النَّاسُ وَ عُوا وَ أَحْضِرُوا آذَانَ قُلُوبِکُمْ تَفْهَمُوا.
#امیرالمؤمنین(ع) در انتهای سخنان خویش تقوا و عدم دوری از امام عصر و اتصال به منبع نورانی اهلبیت وحی(ع) را راهکار عبور از فتنههای سخت معرفی فرمودند.
→ @sheikh_kafi
🗓 جمعه ۱۰ بهمن ماه ١٣٩٩
گزیدهای از روایات #جهاد_با_نفس، مورد توصیه آیتالله بهجت قدسسره
رسول خدا صلیاللهعلیهوآله فرمود:
پنج نفرند که من و همه پیامبران لعنتشان کردهایم:
١. آنکه در کتاب خدا مطلبی را زیاد کند؛
٢. آنکه سنت و روش مرا ترک کند؛
٣. آنکه تقدیر خدا را تکذیب کند؛
٤. آنکه حلال داند از عترت من آنچه را که خداوند حرام کرده است؛
٥. آنکه غنایم جنگی را به خود اختصاص داده و بر خود حلال داند.
📚 وسائلالشیعه، ج۱۵، ص۳۴۱
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
49.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚#داستان_حضرت_یحیی_ع
🎙با صدای شهيد حاج شيخ احمد كافے
قرآن کریم
يَا زَكَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ يَحْيَى لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِيًّا
اى زكريا! ما تو را به پسرى كه نامش يحيى است، مژده مىدهيم، [و] پيش از اين همنامى براى او قرار ندادهايم دلالت بر این دارد که خداوند خود نام یحیی را بر او نهاد و این نام بر کسی تا قبل از او گذاشته نشده بود
﴿سوره مریم آیه 7﴾
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی