eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
89.6هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
7.1هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 امام حسن عسکری علیه‌‌السلام در روایتی راه نجات از گمراهی و هلاکت در دوران و غیبت را تشریح کرده اند: 💠 «به خدا سوگند؛ مهدی آنگونه نهان خواهد گشت که هیچ کس در زمان غیبت او، از گمراهی و هلاکت نجات نخواهد یافت؛ مگر آنان که خدای عزّوجل بر اعتقاد به امامت آن حضرت، پایدارشان دارد و در دعا برای تعجیلِ فرج مقدسش، موفقشان فرماید.» 📚 کمال الدّین، باب ۳۸، حدیث ۱
🔴 پرسش و پاسخ مهدوی چرا امام زمان را «مهدی» می‌گویند؟ 🔵 پاسخ: 🔺 مهدی معروف ترین لقب آن حضرت است. این لقب از لبان گوهر‌بار پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در حدود ۸۹ حدیث ذکر شده است.[۱] مهدی مفهومی عام است که در لغت به هر فرد هدایت شده اطلاق می‌شود؛ بنابراین همه پیامبران و اوصیا مهدی هستند، ولی بنابر آنچه در اخبار آمده، مراد از مهدی، همان موعود آخرالزمان است که حسب و نسب او را مشخص کرده‌اند. مهدی مشخص است و فقط بر موعود آخرالزمان اطلاق می شود. پیامبر اکرم فرموده است: «المهدی من ولد فاطمه؛ مهدی از فرزندان فاطمه است».[۲] پیامبر اسلام به حضرت علی علیه‌السلام نیز فرمودند: «لقب مهدی بر او گذاشته شده است، چون او مردم را به سوی خدا هدایت می‌کند».[۳] و به او مهدی گفته می‌شود چون او به وسیله امر مخفی هدایت می‌شود.[۴] 📚 منابع : ۱.معجم احادیث ج۲ ص ۵۱۴ ۲. بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۱۰۲ ۳. بحار الانوار ج ۵۱ ص ۱۶۵ ۴. بحار الانوار ج ۵۱ ص ۳۴۴ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
نمایش کمتر از خود  تواضع، ویژگی انسان هایی است که از نظر روحی و روانی به کمال رسیده اند؛ مانند درختانی که شاخه هایی پر میوه دارند و دلیل پایین آمدن شاخه ها، سنگینی آنها است. یکی از ویژگی های شاخه ای که پایین آمده، این است که همه، حتی افراد کوچک هم می‌توانند از آن بهره مند شوند. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «تواضع آن است که به کمتر از جایگاه شایسته خود در مجلس قانع باشی و هرگاه کسی را ملاقات کردی، در سلام پیشی بگیری و جر و بحث را رها کنی؛ هر چند حق با تو باشد.» 📚 بحارالانوار، ج ٧۵، ص ١٧۶ یاران امام زمان علیه السلام در مقابل دوستان، متواضع و فروتن هستند؛ بدون شک تا متواضع نباشی، نمی‌توانی در زمره یاران حضرت باشی. به یاد داشته باش که این دوره، دوره یارگیری است. → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴 گنج مدفون در زیر فرات و کشف آن: 🌕 دربارهٔ گنج فرات، احادیث بسیار مهمی وجود دارد که نوعی ارتباط بین گنج فرات و بحث اشراط الساعه یعنی علائم قیامت ایجاد می‌کند؛ و این روایات از آقا رسول الله صلی‌الله علیه و آله رسیده که فرمودند: زمانی خواهد رسید که کوهی از طلا از دل فرات کشف خواهد شد. به ظاهر گنج اما در باطن فتنه! چرا که ایشان فرمودند مردم برای دستیابی به آن گنج باهم جنگ کنند و از هر صد نفر، نود و نُه نفر بمیرند... و هرگاه چنین وضعی را مشاهده کردید هرگز به آن نزدیک نشوید....👇🏻👇🏻 🔴گنــــج مدفون شده در رود فــــــرات: 🔸روایت اول: 🌕 پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله خطبه‌ای خواند و فرمود: به درستى كه راست‌ترين حديث، كتاب خداست و بهترين هدايت، هدايت خداست و بدترين امور بدعت‌های تازه پيدا شده است و هر بدعتى سبب گمراهى است. پس مردى برخاست و عرض كرد: يا رسول اللّٰه قيامت چه وقت است‌؟ حضرت فرمود: سؤال شده عالم‌تر از سئوال‌كننده نيست. قيامت نمى‌آيد مگر ناگهانى! پس آن مرد عرض كرد: يا رسول اللّٰه آگاه فرما ما را به علامات و نشانه‌هاى قيامت. حضرت فرمود: برپا نمى‌شود قيامت مگر اينكه: علم ترك شود و زلزله زياد شود، فتنه بسيار شود و هرج و مرج ظاهر گردد، و هوا و هوسها در شماها زياد شود. و تعميرشده‌ها خراب شود و خراب‌شده‌ها تعمير شود. و در مشرق و مغرب و جزيرة العرب خسف روی دهد و در زمين فرو روند. و دابّة الارض خارج گردد. و دجّال ظاهر شود. و يأجوج و مأجوج در زمين پراكنده شوند. و عيسى بن مريم علیهاالسلام از آسمان نازل گردد. پس در اين حال باد نرمى مانند حرير از طرف يمن بوزد(منظور از باد فتنه و آشوب است)، پس وانگذارد احدى را كه در او ذرّه‌اى از ايمان باشد مگر اينكه از او بگيرد. و قيامت بر پا نشود مگر وقتى كه مردم همه از اشرار و بدان باشند. پس آتشى از طرف عدن آيد كه تمام بلاد را فرا گیرد مردم روى زمين را به محشر برساند. پس عرض كردند: اى پيامبر خدا چه زمانى چنين مى‌شود؟ فرمود: در وقتى كه قاريان با چاپلوسى با اُمرا و حكّام رفتار كنند. و اغنيا و مال‌داران را بزرگ شماريد و به فقراء اهانت كنيد و به نظر حقارت به آنها بنگريد و غنا و آوازخوانى حرام در ميان شما ظاهر گردد. و زنا و عمل منافى عفت علنا و آشكارا انجام شود. و بناها را عالى و بلند بسازند. و قرآن را با غنا و آواز بخوانند. و اهل باطل بر اهل حق غلبه كنند. و امر به معروف و نهى از منكر در ميان مردم كم شود. و نماز ضايع گردد. و مردم به دنبال شهوات نفسانى بروند. و به هوا و هوسها ميل شود. و فرمان‌فرمايان ظالم به سر كار آيند. و آنها اهل خيانت باشند و وزراى آنها فاسق و گناهكار باشند. و قاريان قرآن حريص در امر دنيا گردد. و نفاق در علماء ظاهر گردد. و در اين هنگام بلا بر آنها نازل گردد. با اينكه امّتى كه براى ضعيفانشان از اقويا انتقام نگيرند پاكى و قداست پيدا نخواهند كرد مساجد را زينت كنند. قرآن‌ها را طلاكارى كنند. و منبرها را بلند كنند. و صفوف و جماعت مردم زياد باشند. و شيون و صداهاى بيجا در مساجد بلند گردد. و مردم بدن‌هايشان با هم جمعند ولى زبانهايشان مختلف است. و دين هر كدام لقلقه زبان اوست و در قلب آنها ايمان رسوخ نكرده. اگر به آنها عطا شود شكر مى‌كنند و اگر روزى او براى امتحان كم يا منع گردد كافر گردد. به صغيرها و كوچك‌ها رحم نمى‌كنند و به پيران احترام روا نمى‌دارند. هميشه خود را بر ديگران مقدّم مى‌دارند. و حريم خود را حفظ مى‌كنند. و در حكم جور و ظلم مى‌كنند. و غلامان و افراد پست بر آنها حكومت مى‌كنند. و بچّه‌ها امور آنها را به دست مى‌گيرند. و تدبير امور آنها به دست زنان است. مردها به طلا و نقره زينت مى‌كنند و لباس حرير و ديباج مى‌پوشند. و دختران را اسير مى‌كنند و قطع ارحام مى‌كنند. و راهزنى مى‌كنند. و باجگيران را در راه‌ها وا‌ مى‌دارند. و با مسلمين جنگ مى‌كنند و با كفّار سازش مى‌كنند. پس در چنين زمان باران زياد است و گياه كم است، و تفريحات زياد است، و علماء كم مى‌شوند، و حاكمان زياد مى‌شوند و افراد امين كم مى‌شوند. پس در اين هنگام فرات از كوهى از طلا جدا مى‌شود و مردم بر او جنگ مى‌كنند كه از صد نفر، نود و نُه نفر كشته و يكى سالم مى‌ماند. 📙إرشاد القلوب ج ۱، ص ۶۶ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
‌ 🔴 گنج مدفون در زیر فرات و کشف آن: 🌕 دربارهٔ گنج فرات، احادیث بسیار مهمی وجود دارد که نوعی ارتباط
🔴گنــــج مدفون شده در رود فــــــرات: 🔸روایت دوم: 🌕 رسول خدا صلی‌الله و علیه و آله: قيامت (قیام حضرت مهدی علیه‌السلام) برپا نمی‌شود مگر اينكه از رود فرات كوهى از طلا درآيد، و مردم به خاطر دست‌ يازيدن بِدان به جنگ خواهند برخواست و يكديگر را مى‌كشند، به حدّى كه از هر صد نفر، نود و نُه تن كشته شوند و هر يك از آنها بگويد: شايد آن كه نجات يابد، من باشم! «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله: عَلَامَةُ رِضَا اللَّهِ لاَ تَقُومُ اَلسَّاعَةُ حَتَّى يَحْسِرَ اَلْفُرَاتُ عَنْ جَبَلٍ مِنْ ذَهَبٍ فَيَقْتَتِلَ اَلنَّاسُ عَلَيْهِ فَيُقْتَلَ مِنْ كُلِّ مِائَةٍ تِسْعَةٌ وَ تِسْعُونَ وَ يَقُولُ كُلُّ رَجُلٍ مِنْهُمْ لَعَلِّي اَلَّذِي أَنْجُو» 📗تنبيه الخواطر و نزهة النواظر ج ۱، ص۷۶ ✍بـــررسی متـن: کشف کوه طلا، کلمه‌ای است که به عربی در این روایت با «انحسار» (يَنْحَسِرُ اَلْفُرَات)، مشخص شده است. مقصود این است که این کوه یا گنج طلا، زیر خاک‌ها که آب از روی آن عبور می‌کند، پنهان شده است. طبعاً کوه در این جا اشاره به فراوانی است نه آن که کوه طلا وجود دارد. به عبارت دیگر گنجی از طلا هست که تشبیه به کوه طلا شده و این از بابت فراوانی محتوای آن است. نکته دیگر این است که در روایت آمده است که از یک صد نفر، نود و نه نفر با یکدیگر جنگ خواهند کرد. در این جا مقصود، جنگ میان خود مسلمانان است نه با یهود و نصارا! بحث دیگری که دربارهٔ این احادیث شده، این است که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟ به معنای اینکه که از نظر زمان چه وقتی این گنج کشف خواهد شد؟! در حدیث قید شده بعد از سه خسف، خروج دابة الارض، دجال، و یاجوج و ماجوج و نزول مسیح علیه‌السلام و آتشی از طرف عدن این گنج نیز نمایان خواهد شد. ➖نکته دیگر این است که در بعضی احادیث وارد شده که چیزی از آن برندارید. شاید به این دلیل است که حشر(ظهور) نزدیک است و بهتر است مردم خود را آلوده به دنیا نکنند. شاید هم به خاطر این باشد که فتنه گسترده نشود. شاید هم حُکم معدن را دارد که باید حق الله را از آن پرداخت. اما چه بسا مقصود این باشد که زیاده روی نکنند و هر کسی به اندازه حق خود از آن بردارد. به هرحال این گنج، فتنه و اسباب قتال در میان مردم است. اما نکته ای که ممکن است اذهان را درگیر کند این است که شاید مقصود از این گنج، نفت باشد. که برخی این را اصلا قبول ندارند و معتقدند که نص حدیث، بحث گنج طلا را مطرح کرده و نباید آن را تأویل و تفسیر به رأی کرد. تازه نفت در غیر فرات هم هست، در حالی که این روایت آن گنج را منحصرا از زیر فرات می‌داند. همچنین در روایت آمده که بر سر آن جنگ می‌کنند، در حالی که برسر نفت قتال بین مسلمانان نشده است. (در این باره باید مفصل صحبت شود که ما در همین جا به شرح آن پایان میدهیم). → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنرانی 🎯موضوع:چکار کنیم خدا به ما افتخار کند؟ ‌ 🌤الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج🌤 → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 نمایان شدن بخشی از گنج‌های طلا در مسیر رود فرات در سال ۱۳۹۳: 🌕 به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، کمیته آثار باستانی استان الانبار عراق از کشف آثار باستانی متعدد در محدوده دریاچه سد حدیثه در مسیر رود فرات خبر داد که در پی کاهش سطح آب، پیدا شده است. محمد الدلیمی کارشناس آثار باستانی در این کمیته به خبرگزاری عراقی نینا گفت: کاهش سطح آب دریاچه حدیثه طی دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده و باعث ریزش خاک اطراف دریاچه شده که همین مسأله باعث کشف آثار باستانی شد که باستان‌شناسان و کاوشگران پیش از این از وجود آنها بی‌خبر بوده‌اند. وی افزود: این آثار، کاملا آشکار شده و شامل ظروف سفالی مملو از طلاست که نقوش تاریخی و رمزهایی از قبور متعلق به 2500 سال قبل روی آنها حک شده است. الدلیمی گفت: در این استان، بیش از 400 مکان تاریخی باستانی و اسلامی وجود دارد. در همین حال، یک سایت متعلق به گروه تروریستی تکفیری داعش با اشاره به این خبر و انتشار تصاویری از کشفیات، نوشت: این گنج‌ها هدیه خدا به دولت اسلامی است و به‌زودی همه آنها در اختیار ما قرار خواهد گرفت. تاریخ انتشار خبر: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 📚یکی از دلایل دوست نداشتن مرگ می گوید : روزی مردی خدمت صلی‌الله علیه و آله رسید و عرض کرد : ای پیامبر ! چرا من را دوست ندارم ؟ پیامبر خدا فرمودند : آیا مالی داری ؟ گفت : بله . فرمود : مالت را کن و آن را برای از قبل بفرست . گفت : نمی‌توانم . پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله فرمودند : « إِنّ قَلْبَ الرَّجُلِ مَعَ مَالِهِ إِنْ قَدَّمَهُ أَحَبَّ أَنْ یَلْحَقَهُ وَ إِنْ أَخَّرَهُ أَحَبَّ أَنْ یَتَخَلَّفَ مَعَهُ. دل آدمی با اوست ؛ اگر آن را از پیش فرستاد ، دوست می‌دارد که به آن برسد و اگر در نزد خود نگاه داشت، چنان می‌خواهد که در کنار آن باشد ». 🗂منبع : تفسیر نورالثقلین ، ج ۴ ، ص ۳۶۰ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴شطحیات در صوفیه قسمت1️⃣ 🔰اختلاف صوفیان در شطحیات در سیر بررسی بدعت ها و چیزهایی که متصوفه مبدع آن هستند، مبحث شطحیات ایشان، معرکه ی آراست. بزرگان صوفیه هم در این بحث دو دسته شده و هر کدام به تبیین نظرات خود و نقد طرف مقابل می پردازند و از این جدال مشخص می شود که شطحیات، امر مقبول و پذیرفته شده ای در خود صوفیه هم نمی تواند باشد. ایشان به درستی، شطحیات را امری خلاف شرع دانسته و در مورد آن، امر به ترک می کردند. چون قائل بودند که جملاتی که در حال مستی گفته می شود قابل اعتنا نبوده و ارزشی ندارد.[1] ابونصر سراج در اللمع می نویسد: ابن سالم بصری (از بزرگان تصوف در قرن 4 هجری) مدعی بود که آنچه بایزید گفته از ادعای فرعون که می گفت انا ربکم الاعلی[2] هم بدتر است و به همین سبب سزاوار تکفیر است، این در حالی است که خود سراج از طرفداران شطحیات است! [3] امام محمد غزالی که اوج زشتی به زبان راندن این جملات را درک کرده است، می کوشد تا انتساب شطحیات را به بایزید بسطامی منکر شود.[4] وی نقل این گونه کلمات را به ضرر و زیان جامعه دانسته و با لفظ « مخبط مزخرف » از آن یاد می کند. 📚پی نوشت 1. گوهرین، سیدصادق؛ شرح اصطلاحات تصوف، تهران، انتشارات زوار، 1382، چاپ اول ص 11. 2. من پروردگار برتر شما هستم . (سوره نازعات آیه ۲۴ ) 3. سراج، اللمع فی التصوف ، ص 87 . 4. غزالی، احیا علوم دین، ترجمه خوارزمی، ص 35. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 سيزده بانوی رجعت کننده در دولت مهدوی... ⭕️ صيانه ماشطه... (وى همسر حزقيل، پسر عموى فرعون، و شغلش آرايشگرى دختر فرعون بود و همانند شوهرش به پيامبر زمان خود، حضرت موسى علیه‌السلام، ايمان آورده بود، اما همچنان ايمان خود را پنهان میكرد.) 🌕 رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: هنگامی‌که مرا شبانه در شب معراج سیر دادند بوی خوشی بر من عبور کرد، به جبرئیل علیه‌السلام گفتم: «این بو چیست»؟ جبرئیل گفت: «این بو از آرایشگر آل فرعون و اولاد اوست، روزی او مشغول آرایش دختر فرعون بود، شانه از دستش افتاد، بلافاصله گفت: «بسم اللَّه»، دختر فرعون گفت: «منظورت پدر من است»؟ او گفت: «خیر! بلکه اللَّه پروردگار من و تو و پدر توست»، دختر فرعون گفت: «قطعاً این موضوع را به پدرم اطّلاع خواهم داد»، دختر فرعون این خبر را به پدر رساند، فرعون هم او و فرزندانش را فرا خواند. و گفت: «پروردگار شما کیست»؟ او گفت: «پروردگار من و تو، اللَّه است»، آنگاه فرعون دستور داد تنوری از مس گداخته را داغ کنند، سپس او و فرزندانش را بیاورند، وقتی چنین کردند، آن زن به فرعون گفت: «از تو درخواستی دارم و آن اینکه استخوان‌های من و فرزندانم را جمع کرده و آن‌ها را دفن کنی»، فرعون گفت: «باشد، به خاطر حقّی که در برابر خدماتت بر گردن من دارید، چنین می‌کنم»، سپس فرمان داد فرزندان او یکی یکی وارد آتش شدند، (در آتش انداخته شدند)، تا نوبت به آخرین فرزند رسید که کودکی شیر خوار بود؛ صيانه میخواست به ظاهر از دين برائت جويد، اما به خواست خدا کودک به سخن در آمد و گفت: «ای مادر، صبر کن! تو بر حقّ هستی». آنگاه مادر و کودک را با هم در تنور انداختند و سوزاندند؛ خداوند در اثر صبر و تحمل آن زن در راه دين، او را در دولت مهدى علیه‌السلام زنده می‌گرداند تا هم به آن حضرت خدمت كند و هم انتقام خود را از فرعونيان بگيرد!! 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۱۳، ص۲۸ 📗بحارالأنوار، ج۱۳، ص۶۴ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🔴شطحیات در صوفیه قسمت1️⃣ 🔰اختلاف صوفیان در شطحیات در سیر بررسی بدعت ها و چیزهایی که متصوفه مبد
🔴شطح در صوفیه قسمت2⃣ مخالفت بزرگان صوفیه درباره شطح از جمله بزرگان صوفیه که بحث شطحیات را به شدت مورد انتقاد قرار می دهد، ابوالعباس احمد بن محمد دینوری (متوفی 340 ه ق) است. در رساله ی القشیریه آمده که: ارکان تصوف نقض و معانی آن دگرگون شده، به این ترتیب بی ادبی، نام اخلاص و از حق بیرون شدن، نام شطح گرفته، در حالیکه درآغاز، طریق تصوف چیزی جز این بوده است. [1] دیگر بزرگان تصوف که شطحیات و قائلین آن را مورد طعن و ذم قرار داده اند می توان از، خواجه عبدالله انصاری در طبقات (که او هم سعی در تبرئه ی بایزید از این جملات دارد)، شیخ شهاب الدین سهروردی و ابن جوزی نام برد که قائلین آن را مردود می شمارند. این خیل از بزرگان صوفیه با نظرات خود در مورد شطحیات، بطلان آن را برای اهالی تصوف روشن کرده و جای شک و شبهه ای باقی نگذاشته اند. اما با این حال، حتی در قرون اخیر هم افرادی از صوفیه، زبان را از این هجویات کوتاه نکرده و به راه اسلاف گمراه خود قدم نهاده اند. شاه نعمت الله ولی، قطب دراویش نعمت اللهی با بیان ابیاتی می گوید: گر کسی در هوای جنت هست جنت و حور در هوای من است وصل و هجران که عاشقان گویند از فنای من و بقای من است[2] این گونه رفتار از مشایخ و بزرگان تصوف نشان می دهد که ایشان تصمیم به درس گرفتن از تاریخ نداشته و متاسفانه در جهل باقی مانده اند. 📚پی نوشت [1]. رساله قشیریه، عبدالکریم بن هوازن قشیری، ص 82 و ابن جوزی، ص 393. [2]. حلبی، اصغر؛ مبانی عرفان و احوال عارفان، تهران، انتشارات اساطیر، 1376، چاپ اول، صص 272 ،273. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
ســلام مـهدی جــ❣ــان 🦋 🌱 به لحظه های"بی"توبودن سلام می کنم به سینه ام دلی هست به نام می کنم 🌻 🌱 بخوان از غربت زرد نگاه خسته ما که بار انتظارت شانه مان را خم نموده 🥀 💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚 → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🔴شطح در صوفیه قسمت2⃣ مخالفت بزرگان صوفیه درباره شطح از جمله بزرگان صوفیه که بحث شطحیات را به شدت
🔴شطح در صوفیه قسمت 3⃣ 🔰دیدگاه امام خمینی درباره شطح امام خمینی (ره) عارف و بنیان گزار جمهوری اسلامی در کتاب خود، شطحیات را نشانه ی اوج غرور و خودبینی دانسته و می فرمایند : « ای مدعی معرفت و جذبه و سلوک و محبّت و فناء، تو اگر به راستی اهل الله و از اصحاب قلوب و اهل سابقه حسنایی هنیئا لک، ولی این قدر شطحیات و تلوینات و دعوی های گزاف که از حب نفس و وسوسه شیطان کشف می کند، مخالفت با محبّت و جذبه است؛ « انّ اولیائی تحت قبائی لایعرفهم غیری ». تو اگر از اولیاء حق و محبّین و مجذوبینی، خداوند می داند؛ به مردم اینقدر اظهار مقام و مرتبت مکن و اینقدر قلوب ضعیفه بندگان خدا را از خالق خود به مخلوق متوجّه مکن و خانه خدا را غصب مکن! بدان که این بندگان خدا عزیزند و قلوب آنها پر قیمت است، باید صرف محبت خدا شود. این قدر با خانه خدا بازی مکن و به ناموس او دست درازی نکن؛ « فإنّ للبیت ربّا » پس اگر در دعوی خود صادق نیستی، در زمره دو رویان و اهل نفاقی.[1] مدعیان ایمان و خضوع و خشوع اگر به خداوند و توحید او ایمان دارند، باید از گذشته پند گرفته و توبه کنند. 📚پی نوشت [1]. شرح چهل حدیث امام خمینی، حدیث نهم /موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی/چاپ25 / ص169 @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 🎞کلیپ سخنرانی حاج آقا دانشمند ✍موضوع: اثرات خودارضایی ونگاه کردن به فیلمهای مستهجن و تنها راه درمان آن 【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】 → @sheikh_kafi
🔴 ماجرای «بشیر» و «نذیر» دو برادر صورت برگشته... ايمان بياوريد، پيش از آنكه صورت [انسانى] گروهى را محو كنيم، سپس به پشت سر بازگردانيم. (نسا/۴۷) 🌕 مفضل بن عمر از امام صادق عليه السّلام در ضمن حديث طويلی چنين نقل می‌کند: آنگاه در اين موقع (جریان خسف در بیداء) که حضرت قائم ارواحنا له الفداء در مسجدالحرام و در کنار کعبه تشريف فرما هستند، مردی که صورتش به عقب برگشته است وارد می‌شود و در حضور حضرتش می‌ايستد و عرض می‌کند: من بشير هستم و يکی از ملائکه به من امر فرموده است که خدمت شما شرفياب شوم و به هلاکت لشکريان سفيانی شما را بشارت بدهم. آری! همه آنها در سرزمين بيداء در زمين فرو رفتند. حضرت فرمودند: جريان خودت و برادرت را بيان کن. عرض کرد: من و برادرم در لشکر سفيانی بوديم که شهرها را از دمشق تا زوراء (بغداد) ويران کرديم و نيز شهر کوفه را. آنگاه به مدينه آمديم و اين شهر را نيز در هم کوبيديم و منبر مسجد نبوی را خرد کرديم و مرکب‌های سواری خود را در روضه نبوی بستيم و مرکب‌های سواری ما آنجا را آلوده کردند. سپس از مدينه با سپاهی مجهز که بيش از سيصد هزار نفر جمعيت بود به قصد خراب کردن خانه خدا يعنی کعبه حرکت کرديم و نيز کشتار مردم مکه در برنامه کار ما بود. چون به سرزمين بيداء رسيديم لختی در آنجا توقف کرديم. ناگاه صدايی بلند شد که گفت: «ای سرزمين بيداء! ستمگران را در کام خويش فرو بر و آنها را هلاک کن». در اين حال، زمين شکافته شد و تمام جمعيت را در کام خويش فرو برد. به خدا سوگند جز من و برادرم کس ديگری نماند. نه تنها همه افراد بشر نابود شدند بلکه افسار مرکبی هم نماند. در اين موقع فرشته‌ای نمايان شد و به صورت من و برادرم آنچنان کوبيد که صورت ما اين گونه که ملاحظه می‌فرماييد به عقب برگشت و به برادرم دستور داد و فرمود: ای نذير! برو و خبر هلاکت و نيز ظهور مهدی آل محمد صلوات الله عليهم را به سفيانی که در دمشق است، برسان و به او بگو خداوند در سرزمين بيداء تمام سپاهيانت را نابود کرد و آنان در دل زمين فرو رفتند. و نيز به من فرمود: ای بشير! برو به مکه معظمه و خودت را به حضور مهدی ارواحنا له الفداء برسان و عرض کن بشارت باد شما را که خداوند لشکر سفياني را از بين برد (در سرزمين بيداء به زمين فرو رفتند) و در خدمت آن حضرت توبه کن که او توبه‌ات را می‌پذيرد. آنگاه حضرت قائم ارواحنا له الفداء دست مبارکش را به صورت او میکشد و به حالت اول برمی‌گردد. وی با آن حضرت بيعت می‌کند و همراه ايشان خواهد بود. 📗بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱ 📗الهداية الکبرى ج ۱، ص ۳۹۲ ✍🏻نکته: این حدیث به وضوح بیان می‌کند که راهِ توبه در زمان ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام همچنان باز می‌باشد. و کسی چون سربازی در سپاه سفیانی لعنت‌الله در پیشگاه حضرت توبه می‌کند و... → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
حضرت آرامش ، مهدی جان چه صبح دلنشینی است سپیده دمانی که با یاد شما طلوع می کند ... چه روز پربرکتی است روزی که نام شما بر لبانم جاری است ... من با شما پر از امیدم ... امید به پایان این روزهای دلتنگ ... → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴دام بهائیت بر قشر فرهنگی و آموزشی در زمان‌های گذشته با اینکه بی‌عدالتی‌های حاکم بر اکثریت جامعه، بستری برای تمسک به ندای دادخواهان ایجاد کرده بود اما با این وجود، هدف اولیه فرقه‌هایی نظیر بهائیت میسر نشد. امروزه بهائیت با تشکیل لابی‌های قدرت وبرنامه‌ریزی‌های دقیق، به این نتیجه رسیده‌ که برای پیاده‌سازی مقصود خود یعنی نفوذ به بدنه قشر گسترده‌ای از جوامع، تمرکز برجذب اقشار خاص و آماده تر را در دستور کار قرار دهد تا بواسطه افزایش جمعیت قشری، کم کم برشمار جمعیت خود افزوده و راه را برای پیاده‌سازی سیاست‌هایش هموار سازد. از این رو گروه‌های حساس جامعه درصدر برنامه‌های فریب و جذب قرار گرفته‌اند. درهمین راستا و با توجه به طرح توسعه اجتماعی و اقتصادی، عناصر تشکیلات بهائیت سعی در برقراری ارتباط با مراکز فرهنگی وآموزشی، علی‌الخصوص مهد‌های کودک را در اولویت خود قرار داده‌اند. این اقدام بر اساس ابلاغیه بیت العدل، مبنی بر نفوذ به فعالیت‌های اجتماعی و آموزشی صورت پذیرفته و در راستای ارائه تفکرات فرقه‌ای بدون ورود مستقیم به مباحث عقیدتی و با بهره‌گیری از روش‌های روانشناسی می‌باشد. اما از آن‌جایی که بهائیت مبنایی دینی ندارد، لذا تعهدی به آموزه‌های دینی یا جنبه الهی امور نداشته و صرفا در پی جذب افراد به هر وسیله ای و با هر عنوان ممکن می باشد که از جمله این موارد می‌توان به القای باورهای تشکیلاتی در پوشش برگزاری کلاس‌های موسیقی، تئاتر، جلسات کتاب‌خوانی در خانه‌های فرهنگ، کلاس‌های مهدکودک، خانه سالمندان و … اشاره نمود. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🔴 سيزده بانوی رجعت کننده در دولت مهدوی... ⭕️ صيانه ماشطه... (وى همسر حزقيل، پسر عموى فرعون، و شغلش
‌ 🔴 سیزده بانوی رجعت کننده در دولت مهدوی... (مفضل بن عمر از امام صادق علیه‌السلام نقل می‌کند که فرمودند: «همراه قائم عجل‌الله فرجه سیزده زن خواهند بود». گفتم: «آن‌ها را برای چه کاری می‌خواهد؟» فرمود: «برای مداوای مجروحان و رسیدگی به مریض‌ها؛ همان‌گونه که وقتی همراه پیامبر صلی‌الله علیه و آله بودند، چنین می‌کردند») ⭕️ سمیه، مادر عمار یاسر علیهم‌الرحمة:   🌕 او هفتمین نفر بود که به اسلام گروید و بدترین شکنجه‌ها را تحمل کرد. او و شوهرش، یاسر در دام ابوجهل گرفتار شده بودند و او، به آن‌ها دستور داد که به پیامبر خدا دشنام دهند؛ اما آن‌ها چنین کاری نکردند. ابوجهل زره آهنی به سمیه و یاسر پوشاند و آن‌ها را مقابل آفتاب سوزان نگه‌داشت. پیامبر صلی‌الله علیه و آله که گاهی از کنارشان عبور می‌کرد، آن‌ها را به صبر و مقاومت سفارش می‌کرد و می‌فرمود: «صبراً یا آل یاسر فان موعدکم الجنة»: «ای خاندان یاسر صبر پیشه کنید که وعده‌گاه شما بهشت است». سرانجام ابوجهل با ضربتی آن‌ها را به شهادت رساند. خداوند، این زن را به سبب صبر و مجاهدتی که در راه اسلام متحمل شد، در زمان ظهور مهدی علیه‌السلام زنده خواهد کرد، تا پاداش وعده الهی را ببیند و در لشکر ولی خدا، به یاوران آن حضرت خدمت کند. ان‌شاءالله...   📗چشم‏‌اندازى از حكومت مهدى، علیه‌السلام، ص۷۴ به‏‌ نقل از بيان الائمه، ج ۳، ص ۳۳۸ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 امن‌ترین نقطهٔ زمین، در جریان وقوع حوادث و فتنه‌های آخرالزمانی کدام سرزمین است؟ 🔸شش روایت در باب امنیت و مصونیت شهر مقدس «قم» در کلام اهل بیت علیهم‌السلام: «سُئِلَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَيْنَ بِلاَدُ اَلْجَبَلِ فَإِنَّا قَدْ رُوِّينَا أَنَّهُ إِذَا رُدَّ إِلَيْكُمُ اَلْأَمْرُ يُخْسَفُ بِبَعْضِهَا فَقَالَ إِنَّ فِيهَا مَوْضِعاً يُقَالُ لَهُ بَحْرٌ وَ يُسَمَّى بِقُمَّ وَ هُوَ مَعْدِنُ شِيعَتِنَا فَأَمَّا اَلرَّيُّ فَوَيْلٌ لَهُ مِنْ جَنَاحَيْهِ وَ إِنَّ اَلْأَمْنَ فِيهِ مِنْ جِهَةِ قُمَّ وَ أَهْلِهِ قِيلَ وَ مَا جَنَاحَاهُ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَحَدُهُمَا بَغْدَادُ وَ اَلْآخَرُ خُرَاسَانُ فَإِنَّهُ تَلْتَقِي فِيهِ سُيُوفُ اَلْخُرَاسَانِيِّينَ وَ سُيُوفُ اَلْبَغْدَادِيِّينَ فَيُعَجِّلُ اَللَّهُ عُقُوبَتَهُمْ وَ يُهْلِكُهُمْ فَيَأْوِي أَهْلُ اَلرَّيِّ إِلَى قُمَّ فَيُؤْوِيهِمْ أَهْلُهُ ثُمَّ يَنْتَقِلُونَ مِنْهُ إِلَى مَوْضِعٍ يُقَالُ لَهُ أَرْدِسْتَانُ.» 🌕 از امام صادق علیه‌السلام سوال شد: بلاد جبل کجا است؟ پس برای ما روایت شده که زمانی که امر به شما بازگردانده شود خسفی اتفاق می‌افتد. امام علیه‌السلام فرمودند: در آن جبل مکانی است که به آن بحر گفته می‌شود و به قم نامیده شده و آن معدن شیعیان ما است. امّا ری پس وای بر او از دو جناح آن، و امنیت در آن از جهت قم و اهل آن است. گفته شد: آن دو جناح چیست؟ امام علیه‌السلام فرمودند: یکی از آن دو بغداد است و دیگری خراسان، پس در آن سیوف خراسانی‌ها و بغدادی‌ها برخورد کنند، پس خداوند عقوبت آنان را تعجیل کند و آن‌ها را هلاک کند، پس اهل ری به قم پناهنده می‌شوند، و اهل قم آن‌ها را پناه دهند، سپس از آنجا به اردستان منتقل می‌شوند. 📗بحار الأنوار، ج ۵۷، ص ۲۱۲ 📗عوالم العلوم والمعارف، ج ۲۱، ص ۳۴۵ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴 منظور از خانهٔ «پُر گوشت» چیست؟ 🌕 از امام صادق علیه السلام از آنچه از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت می‌کنند: «خدا اهل خانه پر گوشت را دشمن می‌دارد»، پرسش شد، فرمودند: «مقصود خوردن گوشت مباح نیست که می‌پندارند. رسول خدا «ص» آن را می‌خورد و دوست داشت. همانا آن، گوشتی است که خدای عزّوجلّ فرموده: «أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتاً» آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (حجرات۱۲)؛ یعنی غیبت و بدگوئی در خانه» «عَنْ جَعْفَرِبْنِ‌مُحَمَّدٍ أَنَّهُ سُئِلَ عَمَّا یَرْوِیهِ النَّاسُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ أَنَّهُ قَالَ إِنَّ اللَّهَ یُبْغِضُ أَهْلَ الْبَیْتِ اللَّحِمِینَ قَالَ جَعْفَرُبْنُ‌مُحَمَّدٍ لَیْسَ هُوَ کَمَا یَظُنُّونَ مِنْ أَکْلِ اللَّحْمِ الْمُبَاحِ أَکْلُهُ الَّذِی کَانَ رَسُولُ اللَّهِ یَأْکُلُهُ وَ یُحِبُّهُ إِنَّمَا ذَلِکَ مِنَ اللَّحْمِ الَّذِی قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتاً یَعْنِی بِالْغِیبَهًِْ لَهُ وَ الْوَقِیعَهًِْ فِیهِ.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۵۴۸ 📗مستدرک الوسایل، ج۹، ص۱۲۶ 📗بحارالأنوار، ج۶۳، ص۷۶ 📗دعایم الإسلام، ج۲، ص۱۱۰ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
سلام مولای ما، مهدی جان به زودی از پس ابرهای تیره ی غیبت ، صبح روشن ظهور ، سر می زند و نور امید از دل تاریک و سرد مردمان ، جوانه ی شادی می رویاند و زندگی در هاله ای از لبخند و شکوفه و رنگین کمان ، همه جا پهن می شود ... به همین زودی ... به همین نزدیکی.... → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴سنگ قبر آیت الله بهجت ﻗﻀﯿﻪ ﻋﺠﯿﺒﯽ ﺩﺍﺭﻩ! ﭘﺴﺮ ﺑﺰﺭﮔﺸﻮﻥ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻌﺪ ﻓﻮﺕ "آﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻬﺠﺖ" ﺳﻨﮓ ﺗﺮﺍﺵ ﻫﺎ ﯾﻪ ﺳﻨﮓ ﻗﺒﺮ ﺑﺮﺍﯼ آﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻬﺠﺖ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﻥ ﺭﻭﯼ ﯾﻪ ﺳﻨﮓ ﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﻦ آﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﻌﻈﻤﯽ ﺳﻨﮓ ﺗﺮﮎ میخوﺭﻩ ﺭﻭﯼ ﯾﻪ ﺳﻨﮓ ﺩﯾﮕﻪ مینوﯾﺴﻦ ﻣﺮﺟﻊ ﺗﻘﻠﯿﺪ آﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﺎﺯ ﺳﻨﮓ ﺗﺮﮎ ﺑﺮ ﻣﯽ ﺩﺍﺭﻩ 🔹ﺧﻼﺻﻪ ﻫﺮ ﭼﯽ ﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﻦ ﺭﻭﯼ ﺳﻨﮓ ﺗﺮﮎ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻩ ﭘﯿﺶ ﭘﺴﺮ ﺍﺭﺷﺪ آﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻬﺠﺖ میرﻥ ﻭ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﭼﯽ ﺑﻨﻮﯾﺴﯿﻢ ﭘﺴﺮ ﺍﺭﺷﺪﺷﻮﻥ ﻧﻘﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﺪﺭﻡ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻓﻮﺗﺶ ﻭﺻﯿﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺭﻭﯼ ﺳﻨﮓ ﻗﺒﺮﺵ ﻓﻘﻂ ﺑﻨﻮﯾﺴﻨﺪ《 ﺍﻟﻌﺒﺪ 》ﭼﻮﻥ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭﺷﻮﻥ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ آﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﻣﺮﺟﻊ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺑﻮﺩﻥ ﻧﺒﻮﺩ. ﻋﺒﺪ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩﻥ. 📚منبع: افکارنیوز باشگاه خبرنگاران جوان https://eitaa.com/joinchat/4033609749C6033d49560 کپی پست فقط با ذکر لینک بلامانع🌹
42.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 🎙با صدای شهيد حاج شيخ احمد كافے 🌹امام صادق (ع) آخِرُ مَن يَدخُلُ الجَنّةَ مِن النَّبيِّينَ سُلَيمانُ بنُ داوودَ عليه السلام و ذلكَ لِما اُعطِيَ في الدُّنيا آخرين پيامبرى كه وارد بهشت مى شود، سليمان بن داوود (ع) است و اين به سبب چيزى است كه در دنيا به او داده شد ﴿مستطرفات السرائر : ۴۱/۷﴾ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی