eitaa logo
شناخت صحنه
277 دنبال‌کننده
283 عکس
10 ویدیو
9 فایل
«شناخت صحنه» اولین عنصر لازم از عناصر چهارگانه طرح شده توسط رهبر انقلاب در تاریخ 98/3/1 جهت تحقق حرکت عمومی جوانان در گام دوم انقلاب می باشد. ارتباط با ما: @admin1442
مشاهده در ایتا
دانلود
شناخت صحنه
⚫️ 🧠 شماره هشتم ◾️متن مذاکرات قجری - ژاپنی؛ وصفی که شنیده شد، درسی که گرفته نشد ✔️ماساهارو سوشیدا، ۲۸ ساله نخستین فرستاده دولت ژاپن در سال ۱۸۸۰ م تنها ۱۲ سال پس از روی کار آمدن حکومت میجی به ایران سفر می‌کند. در سفرنامه‌ای که از خود باقی گذاشته به متن گفتگوهایی که بین ناصرالدین‌شاه با وی در شَرف یابی رسمی ردوبدل شده است اشاره می‌کند. ✔️این سفر به هدف کسب امتیاز دولت کاملۀ‌الوداد و صادرات چای که پس از ابریشم خام دومین کالای عمده صادرات ژاپن محسوب می‌شد انجام گرفت. ولی شاه قاجار با طرح سوالاتی علاقه خود را به آگاهی از پیشرفت های ژاپن و آرزوی گسترش روابط دو کشور نشان می‌دهد. اگرچه با فرمان قتل امیرکبیر مثل موارد مشابه دیگر در ایران تناقص بین حرف و رفتار هیئت حاکمه به جریان تحولات ایران لطمه زد. ✔️ در موقع شَرف یابی هیأت و پس از انجام مراسم و تعارفات دیپلماتیک، ناصرالدین‌شاه با اشاره به آسیایی بودن هر دو کشور آرزوی تقویت روابط را می‌کند؛ آنگاه سئوالاتی از سوی ناصر الدین شاه مطرح می‌شود که حاکی از توجه خاص وی به میزان توسعه صنعتی و پیشرفت سیاسی در ژاپن است که از سوی یوشیدا پاسخ داده شده است. ✔️خلاصه‌ای از ترجمه مکالماتِ اصل سفرنامه که به شرح ذیل است (۱): ▪️پادشاه آیا ژاپن در حال حاضر خط راه‌آهن ساخته است؟ ▫️یوشیدا : بله ساخته‌ایم. ▪️پادشاه: توسط خارجی‌ها ساخته شده یا دولت خودتان؟ ▫️یوشیدا: تماما توسط دولت ساخته شده است. ▪️پادشاه: طول آن چقدر است؟ ▫️یوشیدا: از توکیو { ایستگاه شین باشی shinbashi} تا بوکوهاما 18 مایل، از کوبه تا اوتسو {که از شهر کیوتو می گذرد و تا استان شیگا shiga امروزی ادامه دارد} 70 مایل، و در نواحی دیگر که در حال ساخت است. ▪️پادشاه: ماشین آلات را از خارج خریداری کرده‌اید؟ ▫️یوشیدا: ریل را از خارج درخواست کردیم ولی چیزهای دیگر همه را در کشور خودمان ساخته‌ایم. ▪️پادشاه: لوکوموتیو را هم در کشورتان ساخته‌اید؟ ▫️یوشیدا: در ابتدا از خارج خریداری شد ولی اکنون در کشورمان ساخته می شود. ▪️پادشاه: از نظر تکنولوژی به خارجی‌ها احتیاج دارید؟ ▫️یوشیدا: در ابتدا به خارجیان نیاز بود، ولی به تدریج آن را کاهش داده و اکنون دست افراد داخلی {ژاپنی ها} انجام می‌گیرد. 📍(۱) روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه در سفر سوم فرنگستان،در کتاب دوم،۱۳۷۴ص۱۴۹-۱۵۱ 🔻ادامه دارد... 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
در آستانه روز قدس رونمایی خواهد شد . . . 🔻از میراث گران‌بهای حضرت‌امام‌خمینی‌(ره) برای جهان اسلام و بشریت، یکی نامگذاری جریان‌ساز روزِ جهانی قدس است. 🔹در آستانه این روز مبارک جهانی، رسانه‌شناخت‌صحنه تا ساعتی دیگر یکی از مهمترین جملات جریان‌شناسانه حضرت امام‌خمینی‌(ره) در موضوع شناخت دشمن که در ابتدای مبحث ولایت فقیه در سال ۱۳۴۸بیان فرموداند را در در قالب یک (عکس نوشت - نقاشی دیجیتال) رونمایی خواهد کرد. ان شاءالله 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
🔆 حضرت آیت الله امام خمینی (ره): «نهضت‌ اسلام‌ ‌در‌ آغاز گرفتار یهود شد؛ و تبلیغات‌ ضد اسلامی‌ و دسایس‌ فکری‌ ‌را‌ نخست‌ آنها شروع‌ کردند و ‌به‌ طوری‌ ‌که‌ ملاحظه‌ می‌کنید، دامنه ‌آن‌ تا ‌به‌ حال‌ کشیده‌ شده‌ ‌است‌. ‌بعد‌ ‌از‌ آنها نوبت‌ ‌به‌ طوایفی‌ رسید ‌که‌ ‌به‌ یک‌ معنی‌ شیطانتر ‌از‌ یهودند. اینها ‌به‌ صورت‌ استعمارگر ‌از‌ سیصد سال‌ پیش‌، ‌ یا ‌ بیشتر، ‌به‌ کشورهای‌ اسلامی‌ راه‌ پیدا کردند؛ و برای‌ رسیدن‌ ‌به‌ مطامع‌ استعماری‌ خود لازم‌ دیدند ‌که‌ زمینه‌هایی‌ فراهم‌ سازند تا اسلام‌ ‌را‌ نابود کنند. قصدشان‌ این‌ نبود ‌که‌ مردم‌ ‌را‌ ‌از‌ اسلام‌ دور کنند تا نصرانیت‌ نضجی‌ بگیرد؛ چون‌ اینها نه‌ ‌به‌ نصرانیت‌ اعتقاد داشتند و نه‌ ‌به‌ اسلام‌؛ ‌لکن‌ ‌در‌ طول‌ این‌ مدت‌، و ‌در‌ اثنای‌ جنگهای‌ صلیبی‌، احساس‌ کردند ‌آن‌ چه‌ سدی‌ ‌در‌ مقابل‌ منافع‌ مادی‌ آنهاست‌ و منافع‌ مادی‌ و قدرت‌ سیاسی‌ آنها ‌را‌ ‌به‌ خطر می‌اندازد، اسلام‌ و احکام‌ اسلام‌ ‌است‌ و ایمانی‌ ‌که‌ مردم‌ ‌به‌ ‌آن‌ دارند.پس‌، ‌به‌ وسایل‌ مختلف‌ بر ضد اسلام‌ تبلیغ‌ و دسیسه‌ کردند. ‌» ۱۳۴۸/۱۱/۱ 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
🔹حضرت آیت الله بهجت (ره): 🔷این یهود هستند که مجالس آمریکا و انگلیس و... را اداره می کنند. 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
🧠 شماره نهم ◾ «تور نظامی» میرزاعلی‌اصغرخان از توانمندی های ژاپنی! ✔️میرزا علی‌اصغر خان اتابک ( ۱۲۳۶-۱۲۸۶ه‍.ش.تهران)، ملقب به امین‌السلطان، صدراعظم ۳ پادشاه قاجار؛ ناصرالدین‌شاه، مظفرالدین‌شاه و محمدعلی‌شاه بود. او در سفر به ژاپن با صحنه ای جالب رو به رو می‌شود : ➖اتابک همه‌گونه صنایع از جمله نظامی ژاپن را مورد بازدید قرار می دهد. ما را به تماشای کشتی جنگی شینیان ساخت ژاپن بردند. دو توپ مفرغی بزرگ روی کشتی نصب بود. یکی از صاحب منصبان، مارک توپ را به دست پوشید؛ گفت بین این دو توپ چه تفاوت می بینید؟ گفتم هیچ، مارک را آشکار کرد (و) گفت این کار خودمان است و آن ساخت استرانگ انگلیسی، صورتاً فرقی ندارد؛ عملا ساخت ما چهل- پنجاه تیر بیشتر تاب دارد. (۱) 📍(۱) هدایت، مهدیقلی، بی تاریخ، ص 102 – 103 🔻ادامه دارد... 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
🗺 پروژه اسرائیل 🔻منطبق با فرمایشات رهبرمعظم‌انقلاب اسلامی در سخنرانی ۱۴۰۰ 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
🗺 پروژه اسرائیل 📌 مناسب برای استوری در اینستاگرام و وضعیت و در واتساپ 🌐 @shenakhte_sahne
شناخت صحنه
⚫ #استعمار_علمی 🧠 شماره نهم ◾ «تور نظامی» میرزاعلی‌اصغرخان از توانمندی های ژاپنی! ✔️میرزا علی‌اصغر
⚫️ 🧠 شماره دهم 🎓درخت تو گر بار‌ دانش بگیرد، به زیرآوری چرخ نیلوفری را درختی که معکوس کاشته شده چگونه ثمر دهد؟! ✔️پس از اشاره تاریخی به یک تجربه ناموفق در هند و یک تجریه موفق در ژاپنِ پیش از تسلیم، به نظر در اینجا لازم است جمله تقی زاده را که قبلا ذکر کردیم یادآوری کنیم(۱) و ادامه دهیم روشنفکرانی که به‌عنوان پیشران‌های توسعه دانشگاهی در ایران مطرح شده‌اند غالبا با حالت تسلیم و سرسپردگی با غرب مواجه شده‌اند در این حالت شما حتی اگر موفق به انتقال تکنولوژی از غرب هم بشوی هرگز توان و اراده لازم برای استفاده از آن را نخواهی داشت امری که در ماجرای فتح تهران توسط متفقین خودش را به خوبی نشان داد توسعه ای پوشالی و کاریکاتوری. ✔️اگر کمی دقت به خرج داده و به تاریخ دانشگاه‌های موفق جهان نگاهی اندازیم متوجه پیوند عمیق دانشی آن‌ها با کلیسا، دانش‌ها و فرهنگ‌های بومی که در آن شکل گرفته‌اند می‌شویم در حقیقت هیچ انقطاع و انقلابی اتفاق نیفتاده بلکه دانش در غرب یک روند کاملا تکاملی را پیموده است حال آن‌که در کشور ما این مسیر کاملا برعکس و اتفاقا در برخی موارد در جهت تقابل با دانش بومی شکل گرفته است و مشخص نیست چگونه قرار است درختی که برعکس در خاک گذاشته شده ثمر دهد... 📍(۱) «چیزی که به حدّ اعلا برای ایران لازم است، اخذ آداب و عادات و رسوم و ترتیب و علوم و صنایع و زندگی و و کلّ اوضاع فرنگستان بدون هیچ استثنا...» 🔻ادامه دارد... 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
⭕️ حمله به کنسول گری ایران در شب گذشته ✍ یک فعال رسانه ای جبهه مقاومت نوشت: سلام دیروز یکی از فعالان تظاهرات های دو سال گذشته به اسم ایهاب الوزنی که اتفاقا عضو یکی از لیست های انتخاباتی همین جریان هم بود به توسط فرد ناشناسی ترور شد. (بخوانید پروژه کشته سازی) بلافاصله و بصورت هماهنگ رسانه های این جریان، ایران و حشد و مقاومت رو به عنوان عامل ترور معرفی کردند و شروع به فضاسازی کردند. امروز غروب هم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر از اونها به بهانه تشییع این بشر، در حرم امام حسین علیه السلام، شعارهای ضد ایرانی و اسقاط نظام سر دادند و بعد هم به سمت کنسولگری ایران حرکت کردند. جالب اینجاست که از صبح امروز به طرز قابل توجهی نیروهای امنیتی در سطح شهر و اطراف کنسولگری حاضر نبودند و این جماعت با خیالت راحت در سطح شهر جولان می دادند. اینها با رسیدن به کنسولگری اقدام به آتش زدن لاستیک کردند (و ته آنش زدن دیوار کنسولگری) که بعد از حدود ۲۰ دقیقه نیروهای ضد شورش رسیدند و اینها رو متفرق کردند. 🔻نکات اساسی این داستان: ۱. قطعا این کار با هدایت و طراحی سفارت آمریکا انجام شد. ۲. از همان دیروز و بلافاصله بعد از ترور، شعار تحریم انتخابات توسط اینها برجسته شد؛ این یعنی اینکه آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که با توجه به شرایط فعلی، انتخابات آتی عراق به نفع اونها نخواهد بود (علیرغم اینکه مدتها با تمام توان شعار انتخابات زودهنگام را سر می دادند با گمان پیروزی قطعی در اون) و برای همین مجددا پروژه آشوب و اغتشاش فراگیر را شروع کرده اند و هدف نهایی اونها هم رساندن عراق به مرحله بی دولتی است. (عملا دارند بازی را به هم می زنند). ۳. این جماعت برخلاف صدای بلندی که دارند واقعا بدنه مردمی ندارند و طبق معمول همه توان خود را در فضای رسانه گذاشتن جهت برجسته سازی موضوع و تاثیر بر افکار عمومی عراق. ۴. کنسولگری ایران در کربلا بیانیه داده و ترور این شخص را محکوم کرده. ۵. این اتفاقات امتحانی برای دولت کاظمی هست که آیا واقعا شعار حمایت از اماکن دیپلماتیک او، راست است یا دروغ. ۶. در حال حاضر مجموع این نکات و برخی دیگر از مسائل در دستور کار فضای رسانه ای و مجازی مقاومت عراق قرار گرفته و در حال تلاش برای آگاه سازی و به دست گرفتن فضای رسانه ای هستند (که البته قطعا کار سختی است). نکته آخر هم اینکه با توجه به شرایط شکننده فعلی در شهر کربلا، در خواست دارم حتما برادران ایرانی که اونجا حضور دارند احتیاط لازم رو لحاظ کنند و در سطح شهر خیلی تردد نکنند تا انشالله از این فتنه عبور کنیم. 🌐 🔘 @shenakhte_sahne 🔘 instagram.com/shenakhte_sahne
⭕️ تحولات اخیر محله شیخ جراح قدس نشانه چیست؟ 🇵🇸 ✍دکتر تقوی نیا 🔸️درگیری های اخیر شهر قدس میان پلیس اسرائیل و غیرنظامیان فلسطینی طی سالهای اخیر کم سابقه است . ریشه این زد و خوردها به مشکلات فعلی ساکنان محله "شیخ جراح" در قدس شرقی برمی گردد که صهیونیست ها قصد بیرون کردن آنها از این محله و تخریب خانه هایشان را دارند. 🔸️فلسطینیانی که اسرائیل عزم اخراج آنها از شهر بیت المقدس را دارد ، ابتدا در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ سکونت داشتند اما از آنجا توسط اشغالگران اخراج شده و با مجوز دولت اردن ( که آن زمان قیومیت قدس شدقی را بر عهده داشت ) بیش از ۷۰ سال است که در شیخ جراح در ۳ کیلومتری شمال مسجد الاقصی ساکن اند. 🔸️نکته جالب اینجاست که در سال ۱۹۴۹ توافقی پنهانی بین اردن و اسرائیل صورت گرفت که اداره قدس شرقی به خاندان هاشمی سپرده شود اما پس از جنگ ۱۹۶۷ ، این منطقه نیز به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد و آنان بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل حاضر به تخلیه این قسمت نیستند و بالعکس قصد کوچاندن تدریجی فلسطینیان از آن را دارند. 🔸️در سال ۱۹۸۸ عرفات اعلام داشت که بیت المقدس شرقی پایتخت دولت فلسطینی خواهد بود و طی سالهای بعد در عقب نشینی های متعدد به امید تشکیل حکومت در این منطقه ، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ را متعلق به اسرائیل دانست لکن برخلاف تعهدات فیمابین، نه تنها به وی در راستای تشکیل دولت فلسطینی کمک نشد بلکه صهیونیست ها قدم به قدم جلو آمده و رسما در پی تصرف ساحل غربی رود اردن نیز هستند و شهرک سازی های متعددی نیز در این منطقه انجام داده اند. 🔸️این در حالی است که سا‌کنان باریکه غزه راهبرد مقاومت فعال را در پیش گرفتند و توانستند با اسلحه این نوار کم عرض را آزاد ساخته و اسرائیل را به عقب نشینی وادار کنند و آن را به یک دژ تسخیرناپذیر و سرپل مهم برای حمله به صهیونیست ها در سایر شهرهای اشغال شده بدل نمایند . 🔸️از شواهد و قرائن بر می آید که ساکنان کرانه غربی نیز تمایل جدی به مقاومت پیدا کرده اند ، زیرا دستاورد مذاکرات تشکیلات خود گردان برای آنان نزدیک به صفر بوده و صهیونیست ها تا جایی جسارت یافته اند که در حال پاکسازی بیت المقدس از بومیان آنجا هستند‌. 📌 " عملیات زعتره " یحتمل طلیعه حملات بعدی باشد اما نکته مهم اینست که گروههای مقاومت در نوار غزه به هزاران موشک پیشرفته مجهز شده اند و دور از ذهن خواهد بود که در برابر ادامه تعرض به هموطنانشان سکوت پیشه کنند و ممکن است به زودی یهودیان ساکن در فلسطین اشغالی روزهای سخت و پر اضطرابی را تجربه نمایند . 🌐 🔘 @shenakhte_sahne 🔘 instagram.com/shenakhte_sahne
شناخت صحنه
⚫️ #استعمار_علمی 🧠 شماره دهم 🎓درخت تو گر بار‌ دانش بگیرد، به زیرآوری چرخ نیلوفری را درختی که معکوس
❇️رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی: «دانشگاه در کشور ما در دوران تسلط و حاکمیت سیاست‌های غربی و به دست عوامل دلباخته غرب و با هدف تربیت نخبگان مطیع و مصرف کننده محصولات و دانش کهنه‌شده‌ی غرب پایه گذاری شد و تبدیل مجموعه ای با چنین مختصاتی، به یک دانشگاه اسلامی دارای پیچیدگی‌هایی است که تحقق آن جز با تحول امکان پذیر نیست.» 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
شناخت صحنه
#استعمار_علمی ❇️رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های مختلف دانش
🔆متن فرمایشات صریح و مهم امام خامنه‌ای درباره شناخت درست صحنه دانشگاه در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی: برای اینکه دشواری‌های کار معلوم بشود و روشن بشود، من این را عرض می‌کنم 🔅خب دانشگاه در کشور ما، در واقع در دوران تسلّط سیاست‌های غربی به وجود آمد؛ یعنی برای اینکه دشواری‌های کار معلوم بشود و روشن بشود، من این را عرض می‌کنم. دانشگاه در دوران حاکمیّت برگزیدگان و در واقع دست‌نشاندگان غربی‌ها‌ اتّفاق افتاد. دانشگاه در زمان رضاشاه که به وسیله‌ی انگلیس‌ها سر کار آمده بود، پایه‌گذاری شد؛ به دست عوامل غربی‌ها هم پایه‌گذاری شد، یعنی آن کسانی که اوّل‌بار دانشگاه کشور را ایجاد کردند، کسانی بودند که دلباخته‌ی غرب بودند. من نمی‌گویم عامل نفوذی غرب بودند، یعنی این را آدم نمی‌تواند قاطعاً ادّعا کند امّا بلاشک دلباخته و فریفته‌ی فرهنگ غربی بودند و مطیع غرب بودند و در واقع هیچ رأیی در مقابل آراء غربی‌ها نداشتند و ارائه نمی‌کردند. 🔅 بنابراین دانشگاه را برابرِ برنامه‌های غربِ استعمارگر به وجود آوردند؛ اصلاً برنامه‌ی دانشگاه در کشور ما، برنامه‌های [آن] غربی بود که آن روز در اوج استعمارگری بود -بعدها خب کشورهای استعماری یکی‌یکی خارج شدند امّا آن روز اوج استعمارگری غربی‌ها بود- اینها در مورد تشکیل دانشگاه در کشورهای اقماری خودشان یک برنامه‌ی مشخّصی داشتند. 🔅برنامه‌ی آنها این بود که در این کشورها نخبه‌هایی تربیت کنند که این نخبه‌ها مطیع غرب باشند و مصرف‌کننده‌ی غرب باشند؛ نخبه‌ی مطیع و مصرف‌کننده. هدف دانشگاه‌ها این بود که نخبه‌ی مطیع و مصرف‌کننده تربیت کنند. 🔅 مصرف‌کننده یعنی چه؟ یعنی سرریز دانشِ تولیدشده و البتّه کهنه‌شده‌ی در غرب را فرا بگیرد و بتواند جامعه‌ی خودش را به بازار مصرف محصولات غربی تشویق کند و جامعه را تبدیل کند به بازار مصرف محصولات غربی؛ یعنی یک نخبه‌ی مصرف‌کننده‌ای را تولید می‌کردند که آن نخبه‌‌ی مصرف‌کننده‌، یک جامعه‌ی مصرف‌کننده را به وجود بیاورد؛ اصلاً هدف این بود؛ که حالا این برنامه -برنامه‌ی ایجاد دانشگاه- هم در کشورهای استعماری‌ای که آن روز رسماً‌ در استعمار انگلیس -عمدتاً‌- و بعضی کشورهای دیگرِ غربی بودند اجرا می‌شد و هم در کشورهایی که رسماً مستعمره نبودند؛ مثل کشور خود ما که مستعمره‌ی رسمی نبود امّا کاملاً تحت نفوذ و تحت سلطه‌ی سیاسی غرب قرار داشت؛ دانشگاه این جوری به وجود آمد. 🔅البتّه تفکّر اسلامی در همین دانشگاه هم توانست نفوذ کند، که این به خاطر قدرت نفوذ تفکّر اسلامی بود لکن شیب عمده‌ی این دانشگاه به سمت همان تفکّر غربی و غربی‌سازی فکر و عمل نخبگان کشور بود؛ که نخبه‌ای تربیت کنند که غربی فکر کند، غربی عمل بکند، برای غربی‌ها کار بکند و جامعه‌ی مصرف‌کننده بسازد؛ که همان نخبه‌ها طبعاً به مقامات حکومتی هم می‌رسیدند. 🔅خب این دانشگاه را نظام اسلامی بخواهد تبدیل کند به دانشگاه اسلامی، کار ساده‌ای است؟ کار آسانی است؟ دانشگاهی که مثلاً پنجاه سال با آن شکل حرکت کرده و با آن ترکیب و برنامه‌ریزی اداره شده، تبدیل آن به یک دانشگاه اسلامی کار ساده‌ای نیست. 🔅آن روز ما به پیچیدگی این کار بدرستی توجّه نمی‌کردیم؛ [لکن] خب بعدها بتدریج خود عناصر دانشگاهی به نکات مهمّی در این زمینه برخورد کردند، تذکّر دادند، عمل کردند، یک مقداری بهتر شد، امّا همچنان این قضیّه، یک قضیّه‌ی مهمّ روی دست نظام اسلامی است و بایستی تحقّق پیدا کند و جز با یک تحوّل امکان‌پذیر نیست. 🔅 حالا این یک مثال بود که من زدم و خب در بقیّه‌ی بخشها هم همین‌ جور است؛ در بخش مسائل اقتصادی و جریان اقتصادی کشور، جریان علمی کشور و امثال اینها همین وجود دارد. لذا شما می‌بینید که ما در خلال این سالها گاهی کارهای خوبی را شروع کرده‌ایم که نیمه‌کاره مانده و به نتیجه نرسیده؛ این به خاطر همین است که یک ساده‌نگری‌هایی در مشاهده‌ی مسائل وجود دارد که بایستی اینها را با نگاه دقیق تصحیح کرد و به جهت درست رساند. 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
شناخت صحنه
#تعارض_زیست_بوم #استعمار_علمی 🔆متن فرمایشات صریح و مهم امام خامنه‌ای درباره شناخت درست صحنه دانشگ
🔍شناخت صحنه دانشگاه 📌مبتنی بر فرمایشات صریح و مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
🔍شناخت صحنه دانشگاه 🔻 مناسب برای استوری در اینستاگرام و وضعیت و در واتساپ 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
شناخت صحنه
⚫️ #استعمار_علمی 🧠 شماره دهم 🎓درخت تو گر بار‌ دانش بگیرد، به زیرآوری چرخ نیلوفری را درختی که معکوس
🔶روشنفكری ایران، بیمار و وابسته متولد شد. ➕ضمیمه شماره دهم 🔅رهبر معظم‌ انقلاب‌اسلامی: [نمی‌شود بگوییم در ایران روشنفکر نداشتیم. همیشه و در همه عصرها و دوران‌ها، روشنفکرانی بوده‌اند؛ مردمانی که جلوتر از زمان خود را می‌دیدند و بر همین اساس می‌اندیشیدند و حرکت می‌کردند.اما غربِ مسلّطِ به فنآوری و علم، روزی که خواست در ایران، پایگاه تسلّط خودش را مستحکم کند، از راه روشنفکری وارد شد. از میرزا ملکم‌خان‌ها و امثال اینها، تا تقی‌زاده ها، این روشنفکرىِ دوران قاجار است که بیمار متولّد شد. روشنفکری‌ایران، متأسفانه بیمار و وابسته متولّد شد. چند نفری هم که آدم‌های سالم و خالصی بودند، گم شدند. بقیه، وابسته بودند. بعضی وابسته به روسیه آن روز -مثل میرزافتحعلی‌آخوندزاده - یا وابسته به اروپا و غرب -مثل‌میرزاملکم‌خان(۱) و امثال این‌ها- بودند.۱۳۷۱/۰۵/۲۱] 📍(1) [ میرزا ملکم خان که داعیه روشنفکری داشت و میخواست علیه دستگاه استبداد ناصرالدّینشاهی روشنگری کند، خود دلّال معامله بسیار استعماری و زیانبار «رویتر» بود! ۱۳۷۷/۰۲/۲۲ ] 🌐 🔘@shenakhte_sahne 🔘instagram.com/shenakh
شناخت صحنه
#اینفوگرافیک #زنجیره_تواصی ⭕️ نظر به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم «توصیه به ب
🔰 (۱۴) 🔅 وعده الهی: در صورتی که صادق باشید، دشمنی‌ها به سمت شما توجّه پیدا می‌کند؛ اگر صبر کردید ایستادید و مبارزه کردید، شما پیروزید. 🌐 🔘 @shenakhte_sahne 🔘 instagram.com/shenakhte_sahne
⭕️ تحلیلی بر جنگ اخیر اسرائیل و گروه‌های مقاومت؛ چرا این جنگ با همه جنگ‌های قبلی فرق دارد؟ @shouba ✂️برش‌هایی از متن: 🔹نکته اصلی و تفاوت این جنگ با جنگ‌های پیشین هم در همین بود که اولا آغاز کننده جنگ موشکی حماس بود و ثانیا برای مساله‌ای غیر از مساله غزه بود. یعنی تا پیش از این آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس دو حالت داشت یا اسرائیل حمله می‌کرد و حماس پاسخ می‌داد و یا اسرائیل تروری انجام می‌داد و حماس با چند موشک پاسخ می‌داد. اما این‌بار شروع کننده حماس و برای مساله‌ای خارج از غزه است. 🔹جبهه‌بندی‌های مختلف در مقابل اسرائیل شاید از دیگر تفاوت‌های بارز این جنگ با جنگ‌های پیشین باشد. یعنی غزه، قدس و سرزمین‌های اشغالی سه جبهه مختلفی است که با اسرائیل وارد تقابل شده‌اند. همین امر هم معادلات را پیچیده‌تر کرده است. 🔹 آتش‌بس به راحتی و سادگی صورت نخواهد گرفت چون سطح تنش بسیار بالاست اگرچه در مقایسه با جنگ‌های پیشین که وارد جنگ زمینی هم شدند هنوز در این جنگ شاهد جنگ زمینی نبودیم و همچنان دو طرف به موشک‌پراکنی ادامه می‌دهند. و البته اینکه حماس در مساله‌ای خارج از موضوع غزه وارد جنگ شده است هم فرایند را پیچیده‌تر کرده است. 🖇برای مطالعه متن کامل در سایت اینجا کلیک کنید. 🌐 🔘 @shenakhte_sahne 🔘 instagram.com/shenakhte_sahne