... انگاره همهچیزدانی آقای تبریزیان تا آنجا پیش میرود که بدون اطلاع از اولیات اعتبار سنجی احادیث (نمونه نک: t.me/gholow2/1264) به اتکای چند خبر مجمل، خود را محور علم و حلال همه معضلات پنداشته، و نه تنها در طب، که در «فقه اصول طب فیزیک کیهان شناسی زمین شناسی» مدعی برتری روش خود بر دیگران است. چون گمان میکند روشش را از ائمه ع گرفته است!
تبریزیان به دخالتهای غیر علمی در طب اکتفا نمیکند، و می گوید: «چیزی به نام جاذبیت اجرام وجود ندارد» و مطالبی غیر مستند را به عنوان «تجدید نظر در قواعد فیزیک وکیهان شناسی» اظهار میکند. از آن جمله که «هستی از شش قلم یعنی تاریکی نور آب عرش باد وآتش خلق شده» و به صورت عامیانه بخشیهایی از آن را به دلالت مبهم اخباری وصل میکند، و به طور معمول هیچ ملاک روشنی از اعتبارسنجی آن به دست نمیدهد.
ایشان میگوید: «شما اصلا اطلاعی ندارید سینه ام پر از راز است. اگر از خلقت هستی مراحل خلقت کیهان شناسی راههای اسمان زمین شناسی ورازهای دیگر خلقت برای شما بگویم خواهید دید همه جیز وارونه جلوه دادند وخواهید فهمید چقدر بشر نادان وبیسواد است ولی ظالمها نه اجازه درمان بیماران میدهند نه اجازه نشر این علوم میدهند فقط یک علم طب مطرح کردم هزار مشکل برای من درست کردند اگر فیزیک اسلامی شیمی اسلامی روش تبدیل فلزات به طلا مطرح میکنم. من را میکشند و نابودم میکنند.»
به نظر میآید نمیتوان به مانند برخی، عامل چنین دعاوی را به چیزی چون شیادی تقلیل داد. آیا چنانکه برخی از پزشکان نیز انتباه دادهاند این حجم از تخیل پردازی و نوع ادبیات ایشان مشعر به نوعی از اختلال روانی است؟ به هر حال این مطلبی است که جای بررسی دقیق توسط متخصصان فن را دارد. باشد که راهی برای کمک به آقای تبریزیان و بالطبع مخاطبان بسیار ایشان را پیش رو نهد.
منبع: کانال غلوپژوهی👇
@gholow2
@shenakhtehadis
@shenakhtehadis
هدایت شده از پاسخ شبهات و پرسش ها - متن
❇️پرسش
آیا روایاتی در مورد اینکه بلاء از شهر قم به دوراست ودستور به پناهنده شدن شیعیان به شهر قم داده شده صحیح وقابل استناد هستند؟
✅پاسخ
اولا :سند ومتن این گونه روایات باید به صورت محققانه مورد دقت وبررسی قرار گرفته شود
ثانیا: با توجه متن وظاهر برخی از این احادیث متوجه خواهیم شد که این روایات ناظر به زمان ومقطع خاصی از تاریخ بوده است که جان شیعیان در خطر بوده است لذا ائمه معصومین (ع)دستور به پناه بردن برخی شیعیان به شهر قم که شهری شیعه نشین وامن بوده داده اند از این رو به نظر می رسداین روایات به هیچ وجه ناظر به اینکه شهر قم از بلایای طبیعی مانند :زلزله ،سیل و بیماری و...مصون ومحافظت شده است نیست چرا در طول تاریخ شهر قم دچار بلایای طبیعی مانند:سیل ،زلزله ،قحطی،خشکسالی و بیماری های واگیر دار شده است
ثالثا : قِداست داشتن ،مطهر بودن یک سرزمین هرگز به معنای عدم جریان قوانین وسُنن طبیعی در یک سرزمین نمی باشد بلکه اراده تکوینی خداوند متعال بر این قرار گرفته است که قوانین مادی وطبیعی در هر سرزمینی جاری شود که برای نمونه به چند مورد از تخریب و رُخ دادن بلا های طبیعی در شهر ها واماکن مقدسی که با توجه به روایات(من لا یحضره الفقیه، ج ۲، ص ۲۴۳)بدون تردید از شهر قم جایگاه برتر و خاص تری دارند اشاره می کنیم :
1-تخریب شهر مکه،و کعبه به وسیله سیل وآتش(مروج الذهب ،مسعودی ، ج 3، ص 71)
وهمچنین شیوع بیمار های واگیر دار در آن با توجه به اینکه درآیات قرآن تصریح به قداست وامنیت(تشریعی) شهر مکه هم شده است مانند: آیات«أَوَ لَمْ نُمَکنْ لَهُمْ حَرَماً آمِناً»(قصص آیه 57)«وَمَنْ دَخَلَهُ کانَ آمِناً»(آل عمران 91)
2-تخریب وشخم زدن حرم امام سیدالشهداء (ع)توسط هارون الرشید ومتوکل عباسی (امالی ،شیخ طوسی، ص۳۲۵)
3-تخریب حرمین امامین عسکریین(علیهما السلام) توسط تروریست های تکفیری و مزدور در سال های 84 و86شمسی و دیگر مواردی از قبیل بیماری های واگیر دار مانند :وبا ،جزام وکه در طول تاریخ در شهر های مقدس رُخ داده است.
با توجه به مطالب فوق نتیجه گرفته می شود:
که قِداست و مقدس بودن یک شهر و سرزمین هرگز به معنی عدم وقوع بلایا طبیعی در آن ها نمی باشد بلکه به معنای شرافت و برتری معنوی و اتفاقات مهم ومقدسی است که در این سرزمین ها اتفاق افتاده است.
نویسنده:
فرهاد امرایی
@pasokhtext
@pasokhtext
هدایت شده از پاسخ شبهات و پرسش ها - متن
❇️پرسش
حضور و یا زیارت کردن اماکن مقدس درصورت احتمال خطراتی مانند:ابتلاء یاشیوع بیماری به چه صورت می باشد؟
✅پاسخ:
بدون تردید زیارت وحضور در اماکن مقدس مانند: مساجد وحرم های مطهر اولیاء الهی(صلوات الله علیهم) از افضل مستحبّاتی است که مورد تاکید روایات فراوان قرار گرفته است امّا تحت برخی از شرائط خاص مثل وجود واحتمال خطرات جانی ومالی که قابل اعتناء باشد مانند: ابتلاء و شیوع بیماری های واگیر دار و... عدم حضور ویا رعایت کردن احتیاطات بهداشتی در این اماکن مقدس هیچ گونه منافاتی با ارادت ومحبّت نسبت به آن ذوات الهی و مقدس ندارد بلکه با توجه به ادله شرعی حفظ جان وعدم اضرار به دیگران مانند: آیه شریفه "ولا تُلقُوا بایدیکُم الی التَّهلُکه"(بقره آیه 195) و ادله عقلی، عدم حضور و رعایت امور بهداشتی امری شرعی وپسندیده و دربرخی موارد واجب ولازم خواهدبود. به طوری که حتّی بادقّت در کتب حدیثی و فقهی معتبر، بابی را تحت عنوان کراهت ورود به مساجد در صورتی که شخص سیر وپیاز خورده است و بوی بد آن موجب اذیت نمازگزاران می شود وارده شده است مثلا: در روایتی وارد شده است: که از امام باقر (ع)در باره خوردن سیر سوال شد که امام (ع) درجواب فرمودند: «پیامبر خدا صلی الله علیه و آله، تنها به خاطر بویش از آن نهی كرد و فرموده اند: "هر كس از این سبزیِ بدبو، خورد به مسجد ما (مسجدالنبی) نزدیك نشود؛ امّا سیر خوردن كسی كه به مسجد نیاید، اشكالی ندارد"
( تهذیب الاحکام شیخ طوسی ج9، ص97 و اصول کافی ج6 ،ص 374 و... )
پس به طریق اولی در صورت احتمال شیوع بیماری های خطرناک رعایت امور بهداشتی و حتی در مواردی عدم ورود در اماکن مقدس مانند :مساجد وحرم های مطهر لازم وبلکه واجب خواهد بود.
ونکته دیگر این تصور و برداشت تحت این عنوان که در حرم های مطهر، مساجد و یا جلسات مذهبی مانند :هیئات عزاداری و...بیماری منتقل وشیوع پیدا نمی کند امری نادرست وبدون دلیل است که هیچ پشتوانه علمی و دینی ندارد بلکه با توجه به آیات و روایات، انبیاء الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام)در زندگی دنیوی ومادی خود دچار بیماری وکسالت های جسمی شده اند مانند: شهادت ائمه اطهار (ع)به وسیله زهر توسط دشمنان وهمچنین تصریح قرآن کریم به بیمارشدن سخت حضرت ایوب (ع):
وَاذْكُرْ عَبْدَنَا أَيُّوبَ إِذْ نَادَىٰ رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الشَّيْطَانُ بِنُصْبٍ وَعَذَابٍ.(سوره صاد آیه 41) ودیگراینکه زندگی وحیات دنیوی پیامبران الهی و امامان معصوم (ع)از جهت امور مادی وطبیعی مانند دیگران انسان هاتابع ومحکوم به قوانین وسنن طبیعی ومادی هستند "قَالَتْ لَهُمْ رُسُلُهُمْ إِن نَّحْنُ إِلَّا بَشَرٌ مِّثْلُكُم" (سوره ابراهیم آیه 11)
نویسنده:
فرهاد امرایی
@pasokhtext
@pasokhtext
4_5990280871591019123.mp3
1.24M
صوتی از استاد مرتضی مطهری (ره) درباره فضیلت تراشی برای شهر ها در روایات
#احادیث_جعلی #فضایل #فضیلت_تراشی #نقد_روایات
@pasokhvoice
@pasokhvoice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویروس کرونا یا عدم تعادل ؟
@pasokhvoice
@pasokhvoice
4_6008138065707533910.mp3
3.59M
در شب عزاداری امیرالمؤمنین (علیه السلام) جای چه چیز مهمی در محافل و مراسم مذهبی خالی بود؟
جعلی بودن برخی از داستان های حاوی غلو و اغراق
7.5 دقیقه صوت مهم که در سال 98 در ایام شهادت امام علی (ع) ضبط شد.
#خرافات #غلو #وصیتنامه #امام_علی (ع) #وصیت #امیرالمومنین (ع) #افضلیت
@shenakhtehadis
@shenakhtehadis
هدایت شده از پاسخ صوتی پرسش ها و شبهات
آیا امام علی ع در انتخاب استاندارانش اشتباه کرد+ ماجرای خالد بن ولید.mp3
1.87M
آیا ممکن است امام علی (ع) در انتخاب برخی از استاندارانش اشتباه کرده باشد؟
آیا پیامبر (ص) در امور حکومتی (اعم از قضایی و سیاسی) دارای عصمت مطلق و کامل بودند؟
جایگاه علم معصومان (ع) به برخی از امور غیبی، در تصمیمات حاکمیتی و سیاسی آنان تا کجاست؟
ماجرای اعلام برائت پیامبر (ص) از اقدام خالد بن ولید و پرداخت دیه مقتولان
4 دقیقه صوت
#علم_غیب #عصمت #امامت #نظریه_سیاسی #دین_و_سیاست #سهو_النبی (ص) #امیرالمؤمنین (ع) #مولا_علی (ع) #شبهات #تشیع #شیعه #عصمت_انبیا (ع) #عصمت_ائمه (ع) #خلافت #حکومت_اسلامی
@pasokhvoice
@pasokhvoice
ارزیابی کلی طب روایی ، طب اسلامی و سنتی با احادیث معصومان ع.mp3
5.14M
ارزیابی کلی متخصصان علوم حدیث درباره روایات طبی چیست؟ - 11 دقیقه صوت
#احادیث_طبی #طب_اسلامی #طب_روایی #طب_حدیثی #حدیث #احادیث #روایات #معصومین ع #اهل_بیت ع #طب_الرضا (ع) #طب_الصادق (ع) #پزشکی #اسلام #علم_و_دین #دین_و_پزشکی #طب_الائمه (ع) #داروی_امام_کاظم (ع)
@pasokhvoice
@shenakhtehadis
لزوم احتیاط در نامگذاری داروها به اسم معصومان صلوات الله علیهم اجمعین
سند #داروی_امام_کاظم علیه السلام
@shenakhtehadis
لزوم احتیاط در نامگذاری داروها به اسم معصومان صلوات الله علیهم اجمعین
سند #داروی_امام_کاظم علیه السلام
@shenakhtehadis
لزوم احتیاط در نامگذاری داروها به اسم معصومان صلوات الله علیهم اجمعین
سند #داروی_امام_کاظم علیه السلام
@shenakhtehadis
لزوم احتیاط در نامگذاری داروها به اسم معصومان صلوات الله علیهم اجمعین
سند #داروی_امام_کاظم علیه السلام
@shenakhtehadis