5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اهمیت و ضرورت تبری
👤 آیت الله صدوقی مازندرانی:
آنچه که از آیات و روایات ما استفاده میشود این است که تبری از دشمنان اهل بیت علیهم السلام مهمتر از تولی است. جایگاه تولی و عرض ارادت و محبت به ساحت ائمه اطهار علیهم السلام مهمتر از تولی است. جایگاه تولی و عرض ارادت و محبت به ساحت ائمه اطهار علیهم السلام روشن و واضح است؛ اما تبری است که به تولای ما مفهوم میبخشد. علما و بزرگان موظفاند به این جهت اهمیت ببخشند. این نباشد که در بیست سال آینده فرزندان ما ندانند که چه کسی فاطمه سلام الله علیها را کشت. ندانند چه کسی علی علیه السلام را خانه نشین کرد...
@shia12t
💢 نظر میرزا جواد ملکی تبریزی در مورد روز نهم ربیع الاول
میرزا جواد ملکی تبریزی
🔹 میرزا جواد ملکی تبریزی در کتاب المراقبات که به صورت اعمال السنة نوشته است به ترتیب هر ماه قمری در باب قسمت ماه ربیع الاول روز نهم ربیع الاول مینویسد:
ثم اليوم التاسع: ورد فيه رواية واحدة فاخرة في كونه يوم هلاك عدو اللّه وفي فضله والفضل فرح فيه، وأنّه يوم السرور لشيعة آل محمد صلوات الله عليهم أجمعين واشتهر بين الشيعة بذلك.
🔸 نهم ربیع الاول؛ در روايت گرانقدرى آمده است كه اين روز، روز نابودى دشمن خدا بوده و اين روز و خوشحالى در آن فضيلت داشته و روز شادى پيروان آل محمد - رحمت خدا بر جميع آنان باد - مىباشد. و در ميان شيعيان نيز اين روز به همين مطلب مشهور شده است.
📚 المراقبات، تألیف میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، صفحه ۳۴-۳۵
📃 اسکن کتاب:
🌐 http://bit.ly/2zmJylO
📃 پوستر:
🌐 http://bit.ly/2qZ0Tgj
@shia12t
5_6125040860686975800.mp3
1.97M
@managheb_ahlebeyt.mp3
705.4K
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مقام معنوی ای که شیخ عبدالکریم حامد ( از شاگردان شیخ رجبعلی خیاط ) به واسطه تبری از دشمنان اهلبیت در عید الزهرا به آن نائل شد
🍀 نقلی و داستانی قابل تامل از شیخ عبدالکریم حامد به مناسبت ایام نهم ربیع و ایام شادی شیعیان که برای ما حاوی درسها و پیامهایی است...
گوشه ایی از سخنرانی حاج شیخ حسین گنجی اشتهاردی
#مطاعن
@Ayatollah_Ganji
@shia12t
14.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹ملاک تقوای هر شخص به میزان تولی و تبری اوست
🎥استاد شیخ مهدی موذن
@shia12t
⭕️ما از دفاع اهل بیت دست برنمیداریم!
روز نهم ربیع الاول بود و بنده برای عرض تبریک خدمت مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رفتم. ایشان تازه از منزل به دفتر رسیده بودند و هنوز ملاقات عمومی شروع نشده و ایشان در حال خوردن چای بودند.
بدون مقدمه خدمت آقا عرض کردم:
خدا لعنت کند اولی و دومی و سومی و ...
منتظر جواب از ایشان بودم ولی ایشان در حالی که سرشان پایین بود، جوابی ندادند. حدود ده الی پانزده ثانیه گذشت. در این خلال ذهن بنده مشغول شد که عجب! نباید این حرف را میگفتم، ایشان مرجع انقلابی و قائل به وحدت هستند و احتمالا میفرمایند:
از این حرفها نزنید!
بعد از گذشت این مدت زمان، ایشان سرشان را بلند کردند و فرمودند:
و مَن تَبَعَهم (و هر کسی که از آن ها تبعیت میکند) .
حقیر که از سکوت ایشان خیلی نگران بودم، وقتی این جواب را شنیدم، نفس بلندی کشیدم و گفتم: آقا من داشتم قالب تهی میکردم که نکند حرف بدی زدهام، ولی الان خیالم آسوده شد.
مرحوم آقا فرمودند:
ما از دفاع اهلبیت علیهم السلام و حقانیت آنها دست برنمیداریم و وحدت به معنای از بین رفتنِ هویتِ شیعه نیست. بلکه هدف از وحدت، اتحاد بین امت اسلامی است و در این اتحاد، بایستی ماهیت و حقانیتِ مکتبِ شیعه استوار باقی بماند.
منبع :
کانال تلگرامی سیره فرزانگان
سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از:
گروه تاریخ حوزه علمیه قم در واتساپ، یکی از اعضای دفتر معظم له، ۱۴۰۱/۵/۳۱.
@shia12t
🔴عیدالزهرا با عظمت ترین روز...
🔻قال مولانا أَبَاالْحَسَن الهادی سلام الله علیه: أَيُّ يَوْمٍ أَعْظَمُ حُرْمَةً عِنْدَ أَهْلِ الْبَيْتِ مِن هَذَا الْيَوْمِ التَّاسِعِ مِنْ شَهْرِ رَبِيعٍ الْأَوَّل
🔻حضرت آقا امام هادی سلام الله علیه:
کدامین روز است که نزد اهل بیت صلوات الله علیهم از روز نهم ربیع الاول ارزش بیشتری داشته باشد.
📕بحار الأنوار/ج۹۵/ص۳۵۱.
📕زاد المعاد/مفتاح الجنان/ص۲۵۴.
📕بحار الأنوار/ج۳۱/ص۱۲۱.
➖➖
امام جعفر صادق علیه السلام:
⭕️ کذَبَ مَنِ ادَّعَی مَحَبَّتَنَا و لَم یَتَبَرَّا مِن عَدُوَّنَا.
📛 دروغ میگوید کسی که ادعای محبت ما را میکند ولی از دشمنان ما تبّری و بیزاری نمی جوید.
📚بحارالانوار ،ج۲۷،ص۵۹
➖➖
⭕️بزرگترین گناه کبیره
عنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السّلام قَالَ ؛ أَكْبَرُ الْكَبَائِرِ صَاحِبُ الْقَوْلِ الَّذِی يَقُولُ أَنَا أَبْرَأُ مِمَّنْ يَبْرَأُ مِنْ أَبِی بَكْرٍ وَ عُمَرَ .
🔻 امام محمّدباقر سلام الله علیه فرمودند بزرگترین گناه کبیره برای آن شخصی است که می گوید من تبرّی میجویم از کسی که از ابوبکر و عمر ، بیزاری می جوید.
📕مستدرك الوسائل جلد ۱۱ صفحه ۳۵۸ حدیث ۱۳۲۵۶
➖➖
⭕️آن کس که لعن کردن دشمنان خدا را گناه بشمارد و ترک کند ...
عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَهْزِيَارَ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَاجَعْفَرٍ علیه السلام يَقُولُ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: مَنْ تَأَثَّمَ أَنْ يَلْعَنَ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ. (رجال الكشي، ص529)
حضرت جواد علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کند که فرمود: آن که لعن کردن کسی را که خداوند او را لعنت می کند، گناه بشمارد و ترک کند، پس لعنت خداوند بر او باد.
@shia12t
هدایت شده از کشکول معنوی
صراحت در برائت
امام خمینی: عمر یاوه سرا ... و اصل کفر و زندقه بود!
@kashkul113
هدایت شده از کشکول معنوی
👤نظر امام خمینی در مورد برادری با اهل سنت :
غیر از ما (شیعیان) ، برادر ما نیستند ، هر چند مسلمان باشند.
و غیبت کردن، هتک و بدگویی آنان جایز است.
📚المکاسب المحرمة، جلد ۱
✍️امام خمینی در کتاب " المکاسب المحرمه " ج 1 ص 250 - 251-252 چنین می گوید :
والانصاف أن الناظر في الروايات لا ينبغي أن يرتاب في قصورها عن اثبات حرمة غيبتهم ، بل لا ينبغي أن يرتاب في أن الظاهر من مجموعها اختصاصها بغيبة المؤمن الموالي لأئمة الحق ( ع ) .......
👈فلا شبهة في #عدم_احترامهم بل هو من #ضروري_المذهب كما قال المحققون،👉 ،
بل الناظر في الأخبار الكثيرة في الأبواب المتفرقة لا يرتاب في جواز هتكهم والوقيعة فيهم ، بل الأئمة المعصومون ، أكثروا في الطعن واللعن عليهم وذكر مسائيهم .
فعن أبي حمزة عن أبي جعفر عليه السلام قال : قلت له : إن بعض أصحابنا يفترون ويقذفون من خالفهم فقال الكف عنهم أجمل ثم قال يا با حمزة إن الناس كلهم أولاد بغاة ما خلا شيعتنا ( الخ ) . والظاهر منها جواز الافتراء والقذف عليهم لكن الكف احسن واجمل لكنه مشكل الا في بعض الاحيان، مع ان السيرة ايضا قائمة على غيبتهم فنعم ما قال المحقق صاحب الجواهر ان طول الكلام في ذلك كما فعله في الحدائق من تضييع العمر في الواضحات.
"انصاف آن است كه كسى كه به اين روايات بنگرد نبايد شك كند كه اين روايات از اثبات حرمت غيبت آنان قصور دارد ، بلكه نبايد شك كند كه آنچه از مجموع آنها ظاهر مى شود آن است كه روايات حرمت غيبت اختصاص به غيبت مؤمن اهل ولايت امامان حق عليهم السلام دارد . . .
بنابر اين شبهه اى در نامحترم بودن اهل خلاف وجود ندارد ، بلكه اين از ضروريات مذهب شيعه است چنان كه محققان گفته اند . بلكه از اين بالاتر ، كسى كه در اخبار بسيارى كه در ابواب مختلف وارد شده بنگرد شك نمى برد در جواز هتك حرمت و بدگويى نسبت به آنان ، بلكه ائمه معصومين بسيار بر آنان طعن و لعن مى كردند و زشتيهاى آنان را بر می شمردند .
ابوحمزه گويد : به امام باقر عليه السلام گفتم : ( برخى از ياران ما بر مخالفشان افترا مى بندند و نسبتهاى ناروايى به آنان مى دهند ، فرمود : خوددارى از آنان بهتر است . سپس فرمود : اى اباحمزه ، مردم همه فرزندان نامشروعند بجز شيعيان ما ) . ظاهر اين روايت جواز نسبت ناروا و افتراى بر آنان است . "
وأما الأخبار فما اشتملت على المؤمن فكذلك ، وما اشتملت على الأخ لا تشملهم أيضا لعدم الأخوة بيننا وبينهم بعد وجوب البراءة عنهم وعن مذهبهم وعن أئمتهم ، كما تدل عليه الأخبار واقتضته أصول المذهب ، وما اشتملت على المسلم فالغالب منها مشتمل على ما يوجبه ظاهرا في المؤمن "
" و اما اخبارى كه مشتمل بر احكام برادرى است شامل آنان نمى شود ، زيرا پس از لزوم بيزارى جستن از آنان و از مذهب و پيشوايانشان كه اخبار بر آن دلالت دارد و اصول مذهب مقتضى آن است ديگر برادرى ميان ما و آنان ( اهل تسنن ) وجود ندارد . و آن رواياتى كه مشتمل بر ( حقوق ) مسلم است بيشتر آنها مشتمل بر چيزى است كه موجب مى شود آن را درباره مؤمن بدانيم ( نه هر مسلمانى ) "
إن هذه الرواية كرواية عبد الله بن سنان قال : قال أبو عبد الله عليه السلام : الغيبة أن تقول في أخيك ما قد ستره الله عليه ، وغيرهما مما فسرت الغيبة حاكمة على سائر الروايات ، فإنها في مقام تفسيرها اعتبرت الأخوة فيها ، فغيرنا ليسوا بإخواننا وإن كانوا مسلمين فتكون تلك الروايات مفسرة للمسلم المأخوذ في سايرها ، بأن حرمة الغيبة مخصوصة بمسلم له أخوة اسلامية ايمانية مع الآخر...
این روایت همانند روایت عبد الله بن سنان است که می گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: (( غیبت آن است که در مورد برادرت بگوئی آن چه خداوند بر او پوشانده است. )) و غیر این دو روایت که غیبت را تفسیر کرده و بر روایات دیگر حاکم می باشند. این احادیث در مقام تفسیر اخوت هستند، پس غیر ما برادر ما نیست اگرچه مسلمان باشد. و این روایات مسلمانی که در سایر روایات گفته شده است را تفسیر می کند. لذا حرمت غیبت مخصوص به مسلمانی است که اخوت اسلامی ایمانی با دیگری داشته باشد...
📚منبع :
http://lib.eshia.ir/10051/1/250
http://lib.eshia.ir/10051/1/251
https://lib.eshia.ir/10051/1/252
@kashkul113
هدایت شده از کشکول معنوی
🔴حکایت عنایت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به مراسم عیدالزهرا (علیها السلام)
🔴تولّی و تبرّی
👤جناب آقای رضا بیگدلی نقل میکردند:
آقای مجیدی که یکی از نوکران و خدمتگزاران به ساحت مقدّسهی بیبی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها بودند، در ایّام عیدالزّهراء علیها السلام مراسم جشن و سرور ترتیب میداده و با انجام کارهای ملیح و حرکات شیرین مردم را به خنده در میآوردند و در آن ایّام کسی به غیر از ایشان مراسمی برگزار نمیکرد.
روزی به (شیخ جعفر ) آقای مجتهدی عرض کردم، آقای مجیدی که هر سال مراسم عیدالزّهراء علیها السلام برپا میکردند امسال از برگزاری آن صرف نظر کرده، امّا در عالم رویا به زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها مشرّف شده و بیبی به ایشان دستور میفرمایند که مراسم را برپا کند، هنگامی که این مطلب را به آقا عرض کردم، فرمودند: آقای مجیدی را نزد من بیاورید، میخواهم ایشان را ببینم.
وقتی که پیغام آقای مجتهدی را به آقای مجیدی رساندم، با ذوق و شوق تمام خدمت آقا رسید و هنگام ورود، مقابل ایشان از خود حرکاتی نشان داد که موجب خندیدن و سرور آقا شد، سپس آقای مجتهدی مبلغ بیست تومان که در آن زمان، قابل توجّه بود به آقای مجیدی داده و فرمودند:
این پول حوالهی حضرت است بگیرید و هیچگاه دست از ارادت و خدمتگزاری برندارید و در جهت برگزاری مراسم عیدالزّهرا سلام الله علیها به شرط آنکه با معصیت همراه نباشد، تأکید فرمودند، در این هنگام دیدم آقای مجیدی گریه میکند، او به من گفت: آقای مجتهدی از کجا میدانستند که من مبلغ بیست تومان قرض دارم؟!
امروز قبل از اینکه به منزل آقا بیایم به حرم مطهّر حضرت معصومه سلام الله علیها مشرّف شده و عرض کردم مبلغ بیست تومان بدهکارم و آبرویم در خطر است و از این موضوع غیر از من و بیبی هیچ کس خبر نداشت، اکنون متحیّرم که چگونه آقای مجتهدی از این مطلب باخبر شدند؟!
آقای بیگدلی میگفتند: به آقای مجیدی گفتم: آقای مجتهدی هر لحظه با حضرات ائمّه علیهم السلام در ارتباط هستند.
📚 لالهای از ملکوت، جلد اول، صفحه ۳۶۴
@shia12t