eitaa logo
تاریخ تشیع🇮🇷
163 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
5.9هزار ویدیو
32 فایل
کانال تاریخ تشیع همراه با عالیترین مطالب در حوزه های تاریخ، علوم سیاسی، اجتماعی، هنر، ادبیات، نجوم، دانستنیها، فایلها + پی دی اف تمامی مطالب معتبر هستند همراه با مرجع، منابع آورده می شوند. نظرات وپیشنهادات مدیرکانال: @uwiyut
مشاهده در ایتا
دانلود
سیدعلی ⚫️: دو قضاوت درباره امام صادق (علیه السلام) دربین مردم وجود دارد که هردو محل تامل است. قضاوت اول حمایت آمیز است: آن امام بزرگ، فرصتی طلایی برای تعلیم و تربیت به دست آورد و چنان غرق در نشر علم و دین شد که نتوانست به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کند و ناچار شد در مقابل حکام ظلم و جور به مدح و ستایش وتملق بپردازد! قضاوت دوم اعتراض آمیز است: او در زمانی که ظلم و جنایت از در و دیوار می‌بارید، ره عافیت در پیش گرفت و از رسالت انسانی یک رهبر غفلت ورزید و به درس و بحث دل خوش کرد! در حالی که شیعیانش گرفتار تعقیب و زندان و شکنجه و تبعید و قتل و غارت بودند ! 2- هیچ یک از آن دو قضاوت; پایه و مایه استوار و صحیحی ندارد. هر دو قضاوت براساس چند روایت مجعول شکل گرفته است که دقت در محتوای آن، ساختگی بودن آن را آشکار می‌سازد، زیرا ساحت رفیع امامت بسی پاک تر و والاتر از آن است که آلوده به تملق و ستایش بی جا، آن هم نسبت به طاغوت‌ها و ستمگران گردد. علاوه برآن که برخی از این روایات، اساسا سند ندارد. 3- نظریه و داوری صحیح درباره امام صادق (علیه السلام) و سایر امامان علیهم السلام‌، قضاوت سومی است که با تحقیق درمنابع و مآخذ و دقت در آن به دست می‌آید و آن این است: امامان شیعه علیهم السلام، همانند خودپیامبر (صلی الله علیه و آله) هدفی جز این نداشتند که نظام عادلانه اسلامی را با همان ویژگی ها و اهدافی که قرآن روشن کرده ایجاد کنند و یا استمرار بخشند. زیرا امامت، تداوم نبوت است. براین اساس، برنامه عمومی امامان علیهم السلام دو بخش اساسی و انفکاک ناپذیر داشت: الف - تبیین ایدئولوژی اسلام. ب - تامین قدرت اجرایی و اجتماعی. 4- امامت از نظر تاریخی چهار دوره را پیمود: الف) سکوت. ب) قدرت. ج) شهادت. د) جهادی دیگر. دوره اول از رحلت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) شروع شد و با آغاز حکومت امیرالمؤمنین(علیه السلام) پایان یافت. دوره دوم; دوره حکومت امام علی(علیه السلام) و امام مجتبی(علیه السلام) است. دوره سوم عبارت از بیست سال میانه صلح امام حسن(علیه السلام) (سال ۴۱ هجری) وشهادت امام حسین(علیه السلام) (سال ۶۱ هجری) است. دوره چهارم; بعد ازشهادت سیدالشهداء(علیه السلام) تا دو قرن بعد و آغاز غیبت است. برای آشنایی با زندگی امام صادق(علیه السلام) باید این دوره را بیشتر بررسی کنیم. 5 - در دوره چهارم; امامان شیعه علیهم السلام تلاشی مستمر داشتند تا با فعالیت ایدئولوژیک ومبارزه با تحریف، زمینه احیای حکومت اسلامی و حضور قرآن و سنت را در جامعه فراهم آورند و این انقلابی بزرگ و اساسی بود، شبیه انقلابی که رسول الله(صلی الله علیه و آله) درجامعه جاهلی پدید آورد و شاید از آن هم مشکل تر; زیرا تجدید یک انقلاب، گاه از ایجاد آن دشوارتر است. 6 - در آغاز دوره چهارم، وضعیت شیعه بنابر روایت امام صادق(علیه السلام)چنین بود: «ارتد الناس بعدالحسین(علیه السلام) الا ثلثه ابوخالد الکابلی و یحیی بن ام الطویل و جبیربن معطم ثم ان الناس لحقوا و کثروا و کان یحیی بن ام الطویل یدخل مسجد رسول الله(صلی الله علیه و آله) و یقول: کفرنابکم و بدا بیننا و بینکم العداوه و البغضاء.» پس از شهادت امام حسین(علیه السلام) همه منحرف شدند جز سه نفر: ابوخالدکابلی، یحیی بن ام طویل و جبیربن معطم. بعدها دیگران محلق شدند و شیعیان زیاد گردیدند. یحیی بن ام طویل به مسجد پیامبر(صلی الله علیه و آله) درمدینه وارد می شد و خطاب به مردم می گفت: ما به شما کافریم و میان ما و شما خصومت و کینه است. 7 - فقه جعفری در برابر فقه رسمی آن روزگار، فقط یک اختلاف عقیده ساده نبود، بلکه دو مفهوم انتقادآمیز نیز داشت: نخست آنکه اثبات می‌کرد دستگاه حکومت از آگاهی دینی بی‌بهره است و نمی‌تواند امور فکری مردم را اداره کند و دیگر آنکه نشان می‌داد تحریف‌های بسیاری در فقه رسمی برای جلب نظر حکام جور نفوذکرده است و نیز امام صادق (علیه السلام) با تفسیر قرآن به روشی غیر از روش عالمان درباری، عملا به معارضه با حکومت برخواست و تمام تشکیلات مذهبی و فقاهت رسمی را تخطئه کرد. 8- وجود تعابیری چون «باب »، «وکیل »، «صاحب سر»،«مستودع سر» در روایات امام صادق(علیه السلام) و نیز در تاریخ، نشان می دهد که آن حضرت تشکیلاتی سیاسی، ایدئولوژیک را به صورت پنهانی هدایت می کرد. مثلا محمدبن سنان «باب » امام صادق(علیه السلام) و زراره وبرید و محمدبن مسلم و ابوبصیر، «مستودع سر» آن حضرت و معلی بن خنیس، وکیل آن بزرگوار بود. نظریه امام صادق علیه السلام در باب پیدایش جهان و انرژی هسته ای تاریخ تَشیع: امام جعفر صادق علیه السلام راجع به بعضی از مسائل فیزیکی چیزهائی گفته که از لحاظ تئوری کوچکترین تفاوت با نظریه بوجود آمدن جهان در این عصر ندارد و یک دانشمند فیزیکی این دوره وقتی تئوری جعفر صادق علیه السلام را در مو
رد ایجاد دنیا می خواند تصدیق می کند که نظریه ای است مطابق با تئوری فیزیکی ایجاد دنیا در این عصر. نظریه امام جعفر صادق علیه السلام اما این مزیت را دارد که با این که در دوازده قرن قبل از این ابراز شده با تئوری جدید فیزیکی راجع به پیدایش دنیا مطابقت می کند. امام جعفر صادق علیه السلام راجع به دنیا چنین گفته است: جهان از یک جرثومه بوجود آمد و آن جرثومه دارای دو قطب متضاد سبب پیدایش ذره گردید و آنگاه ماده بوجود آمد و ماده تنوع پیدا کرد و تنوع ماده ناشی از کمی یا زیادی ذرات آنها می باشد. این تئوری با تئوری اتمی امروزی راجع بوجود آمدن جهان هیچ تفاوت ندارد و دو قطب متضاد دو شارژ مثبت و منفی درون اتم است و آن دو شارژ سبب تکوین اتم گردیده و اتم هم ماده را بوجود آورده و تفاوتی که بین مواد(یعنی عناصر )دیده می شود ناشی از کمی یا زیادی چیزهائی است که درون اتم عناصر موجود می باشد. چند نفراز فیلسوفان یونان قدیم که در قرن ششم و پنجم قبل از میلاد بسر می بردند راجع به پیدایش دنیا نظرهائی ابراز کردند و (ذی مقراطیس ) نظریه (اتم ) را راجع به پیدایش دنیا ابراز کرد قبل از امام جعفر صادق علیه السلام فیلسوفان یونان و دانشمندان اسکندریه پی برده بودند که در هستی اضداد وجود دارد و بعضی از آنها گفتند که هر چیز را بایستی از ضد آن شنا خت. اما در تئوری امام جعفر صادق علیه السلام تئوری مربوط با اضداد صریح بیان شده و این صراحت نه در نظریه فیلسوفان قدیم یونان وجود دارد و نه در نظریه دانشمندان مکتب علمی اسکندریه. دانشمندان یونان و اسکندریه نظریه های خود را در مورد اضداد طوری بیان کرده اند که گوئی می خواسته اند راهی برای فرار داشته باشند و اگر دریافتند که اشتباه کرده اند بتوانند، گفته خود را پس بگیرند. واضح است که از این جهت نظریه آنها به آن شکل ابراز شده که اطمینان نداشتند که اشتباه نمی کنند. ولی امام جعفر صادق علیه السلام نظریه خود را صریح و بدون قید و شرط بیان کرده و در تئوری او (اگر) و (اما) وجود ندارد و صراحت نظریه اش ثابت می کند که می دانسته اشتباه نمی نماید و نمی خواسته راه باز گشت را برای خود حفظ کند. مجمع مطالعات اسلامی در استراسبورک که بزرگان اسلام را فقط از لحاظ تاریخی مورد تحقیق قرار می دهد [امام]جعفر صادق[علیه السلام] را یک دانشمند بر جسته می بیند و می فهمد که نیروی تفکر علمی او خیلی قوی تر از معاصرین بوده و آنچه در علوم مختلف گفته و کشف کرده از آن نیروی تفکر علمی سر چشمه می گرفته و یکی از چیز هائی که امام جعفر صادق [علیه السلام] در مورد پیدایش جهان گفته دو قطب متضاد است. اهمیت آنچه ایشان گفت، بعد از قرن هفدهم میلادی که وجود دو قطب متضاد در فیزیک به ثبوت رسید آشکار شد. معاصرین او و کسانی که بعد از وی آمدند دو قطب متضاد را در شمار آنچه قدما گفتند، مبنی بر این که هر چیز به ضد خود شناخته می شود محسوب کردند و اهمیت گفته امام جعفر صادق [علیه السلام] پس از این که وجود دو قطب متضاد در فیزیک به ثبوت رسید آشکار گردید و امروز هم در اتم شناسی و الکترونیک وجود دو قطب متضاد غیر قابل تردید است. ما علوم [امام] جعفر صادق [علیه السلام] را از جغرافیا و نجوم و فیزیک در مبحث پیدایش دنیا و عناصر شروع کرده ایم و لذا مبحث فیزیک وی را ادامه خواهیم داد و بعد از آن به مباحث دیگر خواهیم رسید و می گوئیم در فیزیک امام جعفر صادق [علیه السلام] چیزهائی گفته که قبل از او کسی نگفت و بعد از وی تا نیمه دوم قرن هجدهم و قرن نوزدهم و بیستم به عقل کسی نرسیده که آنها را بگوید. شیعیان میگویند تمام چیزهائی که امام جعفر صادق در مورد بوجود آمدن جهان و نجوم و فیزیک و عناصر و شیمی و ریاضیات و چیزهای دیگر گفت از علم امامت یعنی علم لدنی او بوده است. اما مانمی توانیم علم جعفرصادق را لدنی بدانیم و دیگر این که تردید نداریم که جعفر صادق قبل از این که خود شروع به تدریس کند مدتی تحصیل میکرده و در جلسه درس پدرش حضور بهم میرسانیده است و پژوهشگر نمیتواند مردی را که مدتی تحصیل میکرده دارای علم لدنی بداند.
⁉️سوال با توجه به ایام شهادت امام صادق سوالاتی در مورد ایشان مطرح است .1نخست اینکه چرا به ایشان صادق می گویند مگر بقیه ائمه راستگو نبودند2 دیگر انکه چرا ایشان را رییس مذهب تشیع می نامند 3دیگر انکه راست است که ابوحنیفه و دیگران از علمای اهل سنت شاگرد امام صادق بوده و به علم و دانش ایشان تصریح کرده اند 🗯پاسخ: 🔷پاسخ سوال اول: ❗️در روایتی امده است که ابی خالد به امام سجاد عرضه داشت: 🔷امام بعد از شما چه کسی است؟ ❗️امام فرمود: فرزندم محمد همان که دانش را می شکافد. ❗️گفت بعد محمد چه کسی امام است؟ 🗯فرمود: جعفر که نامش نزد آسمانیان صادق است 🔷راوی گفت چگونه تنها ایشان متصف به صادق شده اند در حالی که همه شما صادق هستید؟ ❗️امام پاسخ داد: پدرم از پدرش و ایشان از پیامبر برایم حدیث نقل کرده اند که فرمود: 🗯وقتی فرزندم جعفر متولد شود او را صادق بنامید چون پنجمین فرزندش به نام جعفر به دروغ ادعای امامت می کند او در نزد خدا جعفر کذاب است که بر خداوند دروغ می بندد . ❗️ در این موقع اشکهای امام جاری شد فرمود گویا می بینم که جعفر کذاب خلیفه ستمگر زمان را وادار می کند که به جستجوی ولی خدا و امام غائب که خدا حافظ او است بر آیند» 📚بحار الانوار ج47 ص9 ❗️شیخ صدوق در معانی الاخبار چنین می اورد: « او به صادق نامیده شد تا از جعفر کذاب که به دروغ ادعای امامت می کند متمیز شود» 📚معانی الاخبار،ص65 🗯پاسخ سوال دوم: ❗این که امام صادق را رییس مذهب می گویند و مذهب ما را شیعه جعفری می گویند از آن رو است که تا زمان امام صادق به علت تسلط سیاستمداران وزمامداران ستمگر فرصت نشر علوم ومعارف اسلامی وتربیت شاگردان آن طور که برای ایشان فراهم شد برای سایر امامان فراهم نگردید وایشان از این موقعیت وفرصت حد اکثر استفاده را نمود، علوم ومعارف اسلامی را تعلیم وتدریس فرمودند وشاگردان بزرگی تربیت کردند که هریک از علمای بزرگ اسلام به شمار میروند. 🗯از آن موقع شیعه وپیروان آن حضرت را جعفری گفتند وبعد هم این لقب بر شیعه باقی ماند 📚معارف دین،ایت الله صافی گلپایگانی 🗯پاسخ سوال سوم: 🔷ذهبی از بزرگان اهل سنت در دو کتاب خود از امام صادق روایت میکند که می فرمود: "از من سوال کنید قبل از آنکه مرا از دست بدهید واین را بدانید که پس از من کسی مانند حدیث مرا به شما نخواهد گفت" 📚تاریخ الاسلام،ج6 ص45 📚تذکره الحفاظ،ج1 ص157 🗯مالک بن انس امام مالکی ها درمورد امام صادق علیه السلام می گوید: «برتر وبالاتر از جعفر بن محمد را در علم وعبادت وپرهیزگاری، نه چشمی دیده ونه گوشی شنیده ونه به ذهن بشری خطور کرده است» 📚تهذیب التهذیب،ج2 ص104 🗯ابن حبان در مورد امام می گوید: "او از نظر دانش، فقاهت وفضیلت از بزرگان اهل بیت به شمار می آید" 📚الامام الصادق والمذاهب الاربعه،ج1 ص58 🗯خوارزمی در مناقب از ابوحنیفه امام حنفی ها نقل می کند که درمورد امام صادق میگفت: "من فقیه تر از جعفر بن محمد ندیده ام. وگفت :اگر آن دوسال ( شاگردی) نبود نعمان ( ابوحنیفه) هلاک می شد 📚مناقب ابوحنیفه،ج1 ص172 📚تحفه اثنی عشریه،ص8 🗯محمد بن طلحه شافعی درمورد امام می گوید: "او دارای دانشی سرشار، عبادتی بسیار، پارسایی آشکار وهمیشه درحال ذکر بود... گروه بسیاری از بزرگان دین از او نقل روایت کرده واز دانش او بهره برده اند وبر شاگردی او افتخار کرده اند...مناقب او چنان زیاد است که کسی را یارای شمارش آن نبوده... " 📚مطالب السوول،ج2 ص56 🗯حافظ ابو نعیم از بزرگان اهل سنت می اورد: « گروهی از تابعین و بزرگان و امامان اهل سنت از امام صادق کسب علم و نقل حدیث می کردند که از جمله انان ،مالک بن انس ،شعبه بن حجاج،سفیان ثوری،ابن جریح و...می باشند» 📚حلیه الاولیائ،ج3 ص198 🗯مولف کتاب ائمه الهدی چنین می اورد: « امام صادق دریایی از علم بود تا جایی که چهار هزار نفر از او کسب علم و نقل حدیث می کردند که برخی از انان از بزرگان دین بودند مانند امام ابو حنیفه،امام مالک بن انس،امام سفیان ثوری،و دیگران از بزرگان علما» 📚ائمه الهدی ص117 🗯علامه شبراوی شافعی چنین می نویسد: « برای امام صادق مناقب فراوانی بود و فضائلش مشهور بود .امامان زیادی از او کسب علم و نقل حدیث کردند مانند مالک بن انس،ابو حنیفه،یحیی بن سعید،ابن جریح،ثوری،ابن عیینه،شعبه و دیگران» 📚الاتحاف بحب الاشراف،ص54 🗯ابن حجر نیز در صواعق می اورد: « از امام صادق مردم بسیاری کسب علم کردند تا جایی که علومش در تمام شهر ها منتشر شد و بزرگان علما شاگرد او بودند مانند یحیی بن سعید،ابن جریح،مالک،سفیانین،ابو حنیفه،شعبه،و ...» 📚الصواعق ص120
هدایت شده از یوسف الزهرا
116.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
آرامش تهران: ‍شناخت_امام_زمان: قسمت اول: عدم شناخت امام زمان (علیه‌السّلام) هم پای شرک و جاهلیت، و تکذیب او هم‌ ردیف کفر و بی‌ایمانی شمرده شده است و به یقین شناخت امام عصر (علیه‌السّلام) که کلید همه معارف وحی است، با یادگیری نام‌ها و القاب و تاریخ ولادت و غیبت او حاصل نمی‌شود، بلکه باید در نامه‌ها و حکمت‌ها و فرامین و آرمان‌های آن حضرت تدبر کرد. ۱ - شناخت امام عصر کلید همه معارف وحی: امام زمان (علیه‌السّلام) و ویژگی‌های او را، دوباره باید شناخت. امامت و نقش آن را دیگر باره با دیدی عمیق‌تر و در گستره‌ای وسیع‌تر باید بررسی کرد. راستی چرا عدم شناخت امام زمان (علیه‌السّلام) هم پای شرک و جاهلیت، و تکذیب او هم‌ ردیف کفر و بی‌ایمانی شمرده شده است؟ ✨رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌اله‌و‌سلم):«مَن ماتَ وَ هُوَ لایَعرِفُ اِمامَه، ماتَ میتَهً جاهِلیّهً؛[۱]  کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است». ✨رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌اله‌و‌سلم): «مَن کَذّبَ بالمَهدِیّ کَفَرَ؛[۲]  کسی که مهدی را تکذیب کند کافر است». چرا در دعای شریفه می‌خوانیم: ✨«... اَللّهُمَّ عَرِّفْنی حُجِّتَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی».[۳] «خدایا حجّت خویش را به من بشناسان، که اگر حجّت خود را به من نشناسانی، از دینم گمراه خواهم شد». آیا غیر از این است که جز با شناخت امام، راه هدایت را نمی‌توان شناخت و جز با معرفت او، به معرفت دینی نمی‌توان دست یافت؟ به یقین شناخت امام عصر (علیه‌السّلام) که کلید همه معارف وحی است، با یادگیری نام‌ها و القاب و تاریخ ولادت و غیبت او حاصل نمی‌شود. باید در حکمت نام‌ها و نشان‌های او‌ اندیشه کرد. باید در شگفتی‌های ولادت و حیات او تامل نمود. باید غیبت پر رمز و راز او را به بررسی نشست و عوامل و لوازم آن را با نگاهی مسئولانه جستجو کرد. باید در کلمات و فرمایشات امام (علیه‌السّلام) دقّت کرد. باید در نامه‌ها و فرامین او تدبّر نمود. باید آنچه را که سبب خوشنودی و ناخشنودی او است، باز شناخت. باید اهداف و آرمان‌های او را فهمید. این‌ اندیشه و تامل و بررسی و دقّت و تدبّر و فهم و شناخت، مقدّمه‌ای تعهّد آفرین برای اطاعتی تعبّدآمیز از امام زمان (علیه‌السّلام) است؛ و چنین اطاعتی عین اطاعت از خدا و پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌اله‌و‌سلم) است که غایت ایمان و اسلام به شمار می‌آید. اللھم‌عجل‌ݪوݪیڪ‌اݪفࢪج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌱 ‍ شناخت_امام_زمان: قسمت دوم: ۲- اقتدا و تاسی اقتداء از ریشه قدوة، و به معنای الگو قرار دادن و جلودار دانستن مقتدا است، چنانکه تاسی، از ریشه اُسوة و به معنای اسوه قرار دادن و تبعیّت کردن از اوست. امام زمان (علیه‌السّلام) امام زمانه است، امام همه انسانها در همه ابعاد زندگی است. امام‌ وار زندگی کردن وظیفه‌ای همگانی است، به او باید اقتدا کرد تا به مقصد رسید. چون او باید زیست، تا بتوان به کمال دست یافت. آن کس که خود را صادقانه پیرو امام زمان (علیه‌السّلام) می‌شمارد، ‌به همان‌اندازه که ویژگی‌های او را می‌شناسد، در همسو کردن زندگی، ‌ همسان نمودن خُلق و خو، همرنگ ساختن اعمال و رفتار خویش با او وظیفه دارد. اگر امام زمان (علیه‌السّلام) را به زهد و بی‌اعتنایی به دنیا شناختیم، دیگر نمی‌توانیم با ادّعای پیروی از او حریصانه به دنبال دنیا باشیم و همت خود را در نیکو پوشیدن و خوب خوردن و لذّت بردن خلاصه کنیم. («ما لباس القائم الّا الغلیظ و ما طعامه الّا الجشب[۴]،[۵]  امام رضا (علیه‌السّلام): لباس قائم ما (علیه‌السّلام) چیزی نیست جز پوشاکی خشن و غذای او چیزی نیست طعامی‌ خشک». ) اگر امام زمان (علیه‌السّلام) را به اهتمام در دعا و عبادت‌ها شناختیم، دیگر نمی‌توانیم نسبت به دعاها بی‌تفاوت بمانیم و در نماز و راز و نیاز با خدا سستی و کم‌توجهی روا داریم. (کثرت دعاهای وارده از امام زمان (علیه‌السّلام) و نمازهای طولانیِ مخصوص آن حضرت (که در کتب روایی نقل شده) بهترین نشانه این ویژگی است.) اگر امام زمان (علیه‌السّلام) را به عادل بودن و عدالت گستری شناختیم، دیگر نمی‌توانیم با ادّعای اقتدای به او بر بندگان خدا ستم کنیم و نسبت به ظلمی‌ که بر دیگر بندگان خدا می‌شود، بی‌تفاوت بمانیم. (امام باقر (علیه‌السّلام): «یعدل فی خلق الرحمان، البرّ‌ منهم و الفاجر[۶]  امام زمان (علیه‌السّلام) در بین آفریدگان خدا به عدالت رفتار می‌کند، چه نیکوکار باشند و چه بدکار». ) اگر امام زمان (علیه‌السّلام) را به... «راستی خوشا به حال آن کس که قائم اهل بیت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌اله‌و‌سلم) را درک کند در حالی که در زمان غیبت و دوران قبل از قیام او به او تاسی جوید» («پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌اله‌و‌سلم) : طوبی لمن ادرک قائم اهل بیتی و هو یاتمّ به فی غیبته قبل قیامه... .[۷] 📚پانویس: ۴.↑ نعمانی، محمد بن ابراهیم، غیبت نُعمانی، ص۲
۳۳.     ۵.↑ صافی، لطف الله، منتخب الاثر، ج۲، ص۳۲۹.     ۶.↑ صافی، لطف الله، منتخب الاثر، ج۲، ص۳۳۶.     ۷.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۱، ص۷۲.  اللھم‌عجل‌ݪوݪیڪ‌اݪفࢪج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ❤️
✍ بیعت با سلام فرمانده حدود ۲۸ سال از رحلت پیامبر مکرم اسلام ص گذشته بود و مردم پس از ناامید شدن از عملکرد خلفای خود خوانده به امیرالمومنین ع رو آورده‌ بودند . اکنون امیرالمومنین ع در منظر چشمشان بود . امامتش را قبول داشتند ، اما اطاعتش نکردند . کار به جایی رسید که امام بر بالای منبر و بخاطر بی‌وفایی امتش پیش چشمشان بر صورت خود سیلی زد و این جماعت شیعه فقط نگاه کردند . اشباح‌الرجال . چند ضربه شمشیر مالک تا ریشه کنی فتنه مانده بود . اما شیعیان صحنه نبرد را به مکر و جنگ روانی پسر نابغه باختند . امام مجتبی ع را شیعه بودند اما قافیه را به عملیات روانی معاویه باختند و امامت از حکومت حذف شد . امام حسین ع را شیعیان با هزاران امضاء به کوفه دعوت کردند و امام با همه داشته‌هایش به سویشان حرکت کرد . پیشاپیش مسلم را برای زمینه سازی به کوفه فرستاد . اما شیعیان باز هم اسیر مکر و حیله شدند . مکر پسر مرجانه . مگر امام زمانشان را نمی‌خواستند تا هدایتشان کند و از چشمه زلال انوار الهی به آنان بنوشاند ؟ اما نه ، شاید فقط امام را برای بهتر شدن امورات دنیایشان می‌خواستند . مگر می‌شود فرستاده و جانشین امام زمانشان مسلم را در مقابل هجمه تبلیغاتی ، رسانه‌ای و مالی آل امیه تنها گذارند ؟ چگونه بود که همان شیعیان در کربلا قربه‌الی‌الله مقابل امام زمان ایستادند و هنگامی که امامی که خود دعوت کرده‌ بودند با انان سخن می‌گفت به جای انکه سخنانش را بشنوند با سوت و کف و هلهله کاری کردند تا کسی سخنانش را نشنود . سخن امام زمانشان ناشنیده ماند و این جماعت خوشحال از این برتری رسانه‌ای . آیا اینان از محبت پیامبرشان به حسنین مطلع نبودند ؟ آیا اعراب به مهمان نوازی شهره نبودند ؟ آن هم مهمانی که خود دعوت کرده بودند ؟؟!! مگر از ظلم حکومت بنی امیه به فغان نیامده بودند ؟ می‌توان باور کرد که جماعتی شیعه پای کوبان در قتل امام زمانشان به وجد آمده باشند و خانواده‌اش را غارت کنند و به اسارت ببرند ؟ سال‌ها وقتی ذکر مصیبت ائمه معصومین را می‌شنیدیم تعجب می‌کردیم از رفتار آن مردم و ضمن سوگواری ، بر آن اقوام به خاطر مقابله با امام زمانشان لعن می‌گفتیم . مگر می‌شود مقابل امام زمان ایستاد آن هم شیعیان ؟ آری امکان دارد . گمان نکنیم که ما از این مصیبت مصون هستیم و این زمان فهممان به خاطر اطلاع از آن نامردمی‌های و تجربه تاریخی بالا است . تعجب می‌کنید ؟ ایا مصون هستیم ؟ چند روزی است که سرود سلام فرمانده در باب تجدید بیعت با امام زمانمان ، هم‌ او که ادعا می‌کنیم جانمان برایش در می‌رود توسط کودکان و نوجوانان ما شیعیان سروده می‌شود . ببنیدچگونه جمعی از ما قافیه را به عملیات روانی و رسانه‌ای فرزندان نابغه باخته‌اند . ببینید چگونه پیام‌های تمسخر این قدرت نمایی شیعه را با اشتیاق برای دیگران ارسال می‌کنیم . آسمان و ریسمان را به هم می‌بافیم تا این سرود را زیر سوال ببریم . کجاست ادعای شیعه بودن ؟ شاید امام زمان را می‌خواهیم و دوست داریم ظهورش را تا سفره‌هایمان رنگین‌تر کند و یا حساب‌های بانکی‌مان را پر پول‌تر . چرا فکر می‌کردیم مصون هستیم از اینکه ما هم مقابل امام زمان بایستیم ؟ سلام فرمانده اعلام ارادت به کسی است که بخش عمده شیعیان ارزوی دیدارش را دارند تا اندوه از دلشان برطرف کند . چرا فکر می‌کنیم ما با مردم کوفه متفاوت هستیم و با کسانی که در زیارت عاشورا لعن شدند فرق داریم ؟ چرا نمی‌دانیم که چگونه با مسلم زمانه رفتار کنیم ؟ آیا نفهمیده‌ایم همان رفتاری را که با مسلم داریم بدترش را با امام زمان خواهیم داشت ؟ چگونه است که جمعی از ما مدافعان دین و سرزمینمان را توهین می‌کنیم ؟ کفار چنین رفتاری با مدافعینشان ندارند . اینان به چه آئین هستند ؟ بدانیم و آگاه باشیم و جز این نیست که وقتی جنگ روانی را به سفیانی‌ها باخته‌ایم قطعا و حتما در کربلایی دیگر مقابل امام زمانمان خواهیم ایستاد . شک نکنیم . البته در آن روز دیگر امام ذبح نخواهد شد بلکه توسط فرشتگان ، شهدایی که رجعت کرده‌اند ( امثال عزیز دل‌ها و ابومهدی ) و صالحانی که بر ایمان خود ثابت قدم مانده‌اند و حتی کسانی از سرزمین‌های آن سوی جهان یاری خواهد شد . این وعده الهی مبنی بر به ارث رسیدن زمین به مستضعفین به امامت آن ذخیره الهی قطعا محقق خواهد شد . در آن روز بزرگان مقابل او خواهند ایستاد ، ما که از هم اکنون قافیه را باخته‌ایم . کجای زندگی ما رنگ شیعه دارد ؟ در گوشی‌های موبایلمان چه می‌گذرد ؟ زنان ، دختران و پسران به چه شکلی در جامعه می‌چرخند ؟ چگونه است که حیا از زنان و غیرت از مردان رخت بر بسته است ؟ با شوق مطالب تهیه شده در اردوگاه منافقین ، وهابیت ، بهائیت و در یک کلام استکبار را برای هم ارسال کنیم حتی لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم تا از صحت آن مطالب آگاه شویم . یک کلام ، این نوع شیعه بودن در نهایت به مقابله با ام
ام زمان خواهد انجامید . شک نکنید . خاک پای یاوران مسلم زمانه و حضرت حجت عج .
هدایت شده از یوسف الزهرا
116.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک