🔴 مولودی که ولادتش آتش جهنم را خاموش کرد...
🌕 ابن عباس میگوید از پیامبر معظم اسلام شنیدم که فرمود: هنگامی که حسین علیهالسلام عصر پنجشنبه و شب جمعه متولد شد، خدای رئوف به خازن آتش وحی کرد که آتشها را به خاطر ولادت مولودی که برای حضرت محمد صلی الله علیه و آله در دنیا متولد شده خاموش کند. همچنین به خازن بهشت وحی کرد که بهشت را به خاطر مولودی که در دنیا برای پیغمبر اسلام متولد شده، زینت و معطر کند... در ادامه خدای عزوجل فرمود: «ای جبرئیل! به رسول ما بگو که ما نام او را «حسین» علیهالسلام گذاشتهایم.
«فَلَمَّا وُلِدَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ وَ کَانَ مَوْلِدُهُ عَشِیَّةَ الْخَمِیسِ لَیْلَةَ الْجُمُعَةِ أَوْحَی اللَّهُ إِلَی ملک مَالِکٍ خَازِنِ النِّیرَانِ أَنْ أَخْمِدِ النِّیرَانَ عَلَی أَهْلِهَا لِکَرَامَةِ مَوْلُودٍ وُلِدَ لِمُحَمَّدٍ وَ أَوْحَی إِلَی رِضْوَانَ خَازِنِ الْجِنَانِ أَنْ زَخْرِفِ الْجِنَانَ وَ طَیِّبْهَا لِکَرَامَةِ مَوْلِدٍ وُلِدَ لِمُحَمَّدٍ... وَ أَوْحَی اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ وَ أَخْبَرَهُ یَا جَبْرَئِیلُ إِنِّی قَدْ سَمَّیْتُهُ الْحُسَیْنَ...»
📗بحارالأنوار، ج ۴۳، ص ۲۴۸
📗کمال الدين، ج ۱، ص ۲۸۲
✊✊✊🇮🇷☫🇮🇷☫🇮🇷
چرا بعضیا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میترسند؟
❓چرا افســادطلبـــان فتنــهگــر و مفسد باغی و یاغی؛
بهمراه منافقان و سلطنتطلبان و بهاییها و شیاطین غربی ، عربی ، عبری
از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میترسند؟
✊️ این متن تقدیم میشود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
✊🇮🇷✊🇮🇷✊🇮🇷✊
گرچه بدخواهان چشم دیدنت را ندارند
اما بدان در دل و جان مردم ایران و شیعیان و مسلمین جهان جا داری
و چشم امید مظلومان ستمديدگان جهان اسلامی
قطعاً لباس سبز پاسداری آرزوی هر جوان آزاده و آزادیخواه ایرانی و جهان است .
✊☫✊☫✊☫✊
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
امروز باید برای سفر به اهواز، به ایلام، به کرمانشاه، به سنندج و ارومیه، در صف طولانی مقابل در سفارتخانههای ایالتهای جدید شیاطین ساخته،
ساعتها برای دریافت «ویزا» گردن کج میکردیم و معطل میشدیم.
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
هواپیماها ربوده میشدند
و در تلآویو و پاریس و بغداد و ریاض و واشنگتن بر زمین مینشستند!
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
خیلی زودتر از اینها در «دشت مغان» و در جنوب رود ارس، حکومت دوم صهیونیست یا همان «تلآویو ثانی» تشکیل شده بود!
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
«عبدالمالک ریگی»های تروریست معدوم،
الان به جای جهنم، در خیابان «پاستور» دفتر نمایندگی «جندالشیطان» را افتتاح میکردند!
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
تانکها و نفربرهای مسعود رجوی تروریست که فقط یک روز تا تهران و رژه نظامی در میدان آزادی فاصله داشتند،
الان به عنوان سمبل فتح پایتخت،
وسط میدان شهدا تبدیل به تندیس و یادمان شده بودند.
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
کودتا و فتنۀ سال ۸۸، به حمام خون مبدل میشد و جوخههای ترور ۳۰ خردادماه ۱۳۶۰ بار دیگر و این بار عظیمتر تکرار میشد!
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
با جنگیدن به روش «اشکانیان»، هنوز در کف خیابانهای تهران، با دیکتاتور دیوانه حزب بعث «صدام» دست به گریبان بودیم،
از بس زمین داده و زمان خریده بودیم.
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
امروز نام بسیاری از «آقازادهها»، بویژه "آقازادههای" ساکن در جمهوری لیبرال- دموکراتیک تهران شمالی،
جاسم و عبود و ابوبکر الطهرانی و... بود.
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
داعش و تکفیریون الان تشکیل حکومت "شام و ایران و عراق" را جشن گرفته بودند.
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
روستاهای محروم و دورافتاده ما،
کجا راه و جاده و آب و برق و مسجد و مدرسه ودرمانگاه بخود میدیدند؟
دولت بروکراتیکها فربه و سنگین که حال تکان خوردن نداشتند!
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
از سربند زلزله «بم» تا همین امروز، چشممان به دست سازمانهای بینالمللی بود و منتظر دریافت صدقه کشورهای ثروتمند بودیم
و جنازههای آوارگان بیپناه و هراسان و داغدار مدتها بر زمین و در زیر آوارها باقی مانده بود.
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
امروز، "آقازادههای" عافیتطلب و اشرافی و «فرنگ» درسخوانده بعضی از حضرات،
به جای فتنهگری و مانور تجمل،
در سینه سرد قبرستانها، خواب ابدی میکردند!
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
آثار شنی تانکهای «مرکاوا»ی اسرائیلی در سال ۲۰۰۶ بر پیکرهای خونین شیعیان و فرزندان حزبالله در جنوب لبنان، برجای مانده بود!
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
ناموس شیعیان، مادران و دختران آزاده، به بردگی و اسارت و «جهاد نکاح» رفته بودند
و در سنگرهای گرگهای گرسنه، هتک و دست به دست میشدند!
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
آب را هم باید مثل خودروهای لوکس چند میلیاردی حضرات، وارد میکردیم
🇮🇷✊️اگر سپاه نبود؛
از تربیت نوجوانان مؤمن در مساجد کشور تا تقویت زیرساختهای مهم علمی و آموزشی و دفاعی این آب و خاک.... کسی نمیدید
👌بــله!
👈حق دارند به سپاه حمله کنند!
👈حق دارند سپاه را بکوبند،
👈حق دارند پاسداران نجیب اسلام و انقلاب را سرزنش کنند!
✊️سپاه، بیدلیل خار چشم شیاطین نشده!
👌بـــله،
چه زیبا فرمود حضرت امام خميني رحمه الله علیه که:
«اگر سپاه نبود، کشور هم نبود...».
✊🇮🇷☫✊☫🇮🇷✊
🌹میلاد میوه دل رسول الله(ص)
🌹شیر پسر حضرت ولی الله(ع)
🌹نور چشم حضرت زهرا (س)
🌹آقا حضرت ثارالله و روز پاسدار بر آقا امام زمان و نائب امامالزمان حضرت آیةالله خامنهای و شما محبان آنحضرت مبارک باد💐💐💐
و همچنین میلاد دلاور و قهرمان کربلا حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز و ولادت سیدالعابدین و سیدالساجدین و رسواگر امویان و یزیدیان؛ حضرت امام علیابن الحسین و روز اسرا بر شما خوبان ومحبان آلالله مبارکباد💐☘️
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
4 شعبان
ﻭﻟﺎﺩﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒّﺎﺱ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ
ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 26 هـ ﻋﻠﻤﺪﺍﺭ ﻛﺮﺑﻠﺎ، ﺳﻘّﺎﻯ ﻧﻴﻨﻮﺍ، ﺣﻀﺮﺕ ﻗﻤﺮ ﻣُﻨﻴﺮ ﺑﻨﻰ ﻫﺎﺷﻢ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ العبّاﺱ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﺁﻣﺪ.
ﻧﺎﻡ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒّﺎﺱ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ، ﺍﺑﻮ ﺍﻟﻘﺮﺑﺔ، ﻗﻤﺮ ﺑﻨﻰ ﻫﺎﺷﻢ، ﺑﺎﺏ ﺍﻟﺤﻮﺍﺋﺞ، ﻋﺒﺪ ﺻﺎﻟﺢ ﻭ ﺳﻘّﺎ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ.
ﭘﺪﺭﺷﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺃﻣﻴﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ، ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺷﺎﻥ ﺍﻡّ ﺍﻟﺒﻨﻴﻦ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺩﺧﺘﺮ ﺣﺰﺍﻡ ﻛﻠﺎﺑﻴﻪ ﺍﺳﺖ.
ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺵ ﺳﻴﻤﺎ ﻭ ﺯﻳﺒﺎ ﺭﻭ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺟﻬﺖ ﺑﻪ ﻣﺎﻩ ﺑﻨﻰ ﻫﺎﺷﻢ ﻣﻠﻘّﺐ ﺷﺪ.
ﻗﺎﻣﺘﻰ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﺯﻭ ﻫﺎﺋﻰ ﻗﻮﻯ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺐ ﻛﻪ ﻣﻰ ﻧﺸﺴﺖ ﻭ ﭘﺎ ﺩﺭ ﺭﻛﺎﺏ ﻣﻰ ﻧﻤﻮﺩ ﺯﺍﻧﻮﻯ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺗﺎ ﮔﺮﺩﻥ ﺍﺳﺐ ﻣﻰ ﺭﺳﻴﺪ. ﻣﻈﻬﺮ ﺟﻠﺎﻝ ﻭ ﺟَﺒَﺮﻭﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﻛﺮﺩﮔﺎﺭ ﺑﻮﺩ، ﻭ ﺩﺭ ﺷﺠﺎﻋﺖ ﻭ ﺻﻔﺎﺕ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺳﺮ ﺁﻣﺪ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﺃﻣﻴﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺑﻮﺩ. ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﭙﻬﺴﺎﻟﺎﺭ ﻭ ﻋﻠﻤﺪﺍﺭ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﻛﺮﺑﻠﺎ ﺑﻮﺩ.
روزی امام سجاد علیه السلام به عُبیدالله فرزند حضرت عبّاس علیه السلام نگاه کرد و اشک چشمان مبارکش را فرا گرفت و فرمود :
«روزی بر رسول خدا صلّی الله علیه وآله سخت تر از روز اُحُد نبود که عمویش حمزه علیه السلام در آن شهید شد، و بعد از آن مُوته بود که عمو زاده اش جعفر بن ابی طالب شهید شد». سپس فرمود :
«وَ لا یَومٌ کَیَومِ الحُسَینِ علیه السلام ...» : «روزی چون روز حسین علیه السّلام نبود؛ که سی هزار مَرد که گمان می کردند از این امّتند دور او را گرفتند و هر کدامشان با کشتن او به خدا تقرُّب می جستند و او خداوند را به آن ها یاد آوری می نمود ولی پند نمی گرفتند تا او را به ستم و ظلم و عُدوان کُشتند».
آنگاه فرمود :
«خداوند عبّاس علیه السّلام را رحمت کند که جانبازی کرد و خوب امتحان داد و در راه برادر، خود را مبتلا ساخت و خود را فدای برادر نمود تا دو دستش قطع شد. خداوند در عوض به او دو بال داد که با فرشتگان در بهشت پرواز می کند چنان که به جعفر بن ابی طالب علیه السّلام عطا نمود.
حضرت عبّاس علیه السلام نزد خداوند متعال منزلت و مقامی دارد که تمام شهدای اوّلین و آخرین در روز قیامت تمنّای مقامش را می نمایند».
در زیارت وارده از حضرت صادق علیه السلام خطاب به آن حضرت علیه السلام می گوییم :
«سَلامُ اللهِ وَ سَلامُ مَلائِكَتِهِ الْمُقَرَّبينَ، وَ اَنْبِيائِهِ الْمُرْسَلينَ، وَ عِبادِهِ الصّالِحينَ، وَ جَميعِ الشُّهَداءِ وَ الصِّدّيقينَ ... عَلَيْكَ يَا بْنَ أميرِ الْمُؤْمِنينَ ... وَ لَعَنَ اللهُ مَنْ جَهِلَ حَقَّکَ، وَ اسْتَخَفَّ بِحُرْمَتِکَ، وَ لَعَنَ اللهُ مَنْ حالَ بَيْنَکَ وَ بَيْنَ ماءِ الْفُراتِ ...».
📚 منابع :
1. ﺧﺼﺎﺋﺺ ﺍﻟﻌﺒّﺎﺳﻴّﻪ : ﺹ 66. و ... .
2. ﺍﻟﻌﺒّﺎﺱ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ قمر بنی هاشم : ﺹ 164. ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻣﻘﺮّﻡ ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﻣﺪﺍﺭک ﺗﺎﺭﻳﺨﻰ ﮔﻔﺘﻪ ﻛﻪ ﻟﻘﺐ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻘّﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
3. بحار الأنوار : ج 45، ص 39. مقاتل الطالبین : ص 56.
4. امالی صدوق : ص 547. و ... .
5. کامل الزیارات : ص 440. و ... .
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
🌸🌿🌺🌿🌼
#السلام_علیک_یاامام_رئوف
#یاامام_رضاجانم😍✋
اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
*#گام به گام با کاروان حسینی*
عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما بزرگواران🌹
در ادامه مطالب شبهای گذشته میپردازیم به رویدادهای پس از ورود کاروان حسینی به مکّه ی معظّمه.
در مطالب گذشته که ارسال شد خدمت شما عزیزان ملاحظه فرمودید، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام همراه با اهل کاروان خویش پس از پنج ۵ روز طیّ طریق از مدینه منوّره در روز جمعه سوم ماه شعبان سال شصت ۶۰ که همزمان مصادف است با سالروز تولد آن حضرت، وارد مکّه شد و همانطور که عرض کردیم، زنان و اهلبیت اطهار خود را در منزل به جای مانده از جدّه ی بزرگوارشان حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها جای داد و شخص ایشان و تمامی مردان کاروان که همراه آن حضرت بودند در خانه ی عباس إبن عبدالمطّلب که همجوار خانه ی حضرت خدیجه سلام الله علیها قرار داشت سکنیٰ گزیدند.
*امام حسین علیه السلام در مکّه و وضع آن شهر در سال شصت هجری*
اکنون خوب است که نظری به شهر مکّه بیندازیم و حسین علیه السلام را در آن شهر ببینیم.
اگر ما در سال شصتم هجری قدم به مکّه میگذاشتیم اولین چیزی که سبب حیرت ما میگردید وسعت معابر شهر بود و دومین چیزی که باعث حیرت می شد اینکه می دیدیم که خانه های شهر مکّه با سنگ ساخته شده و در بین خانه ها حتی عمارت سه طبقه هم دیده میشد، معابر شهر مکّه آن قدر وسیع بود که اگر در سال شصتم هجری اتومبیل وجود داشت بدون اشکال و به راحتی از آن معابر میگذشت.
تاریخ ساختن خانه ها با سنگ در مکّه مسبوق به قبل از اسلام بوده است و اولین مرتبه که اسم مکّه در تاریخ خوانده میشود در جغرافیای (بَطلمیوس) است که در کتاب خود، شهر مکّه را (مکروبه) نوشته و توضیح داده که خانه های شهر با سنگ ساخته شده و آنجا بت خانه ایی بزرگ وجود داشته است و در عصر جاهلیت قبل از اسلام مردم از اطراف و اکناف حجاز برای زیارت بت ها و هم برای تجارت به آن شهر میرفته اند.
در سال شصتم هجری نیز همزمان با ورود کاروان حسینی از مدینه به مکّه، در شهر مکّه یک بازار بزرگ بدون سقف وجود داشت که از جنوب شرقی به سوی شمال غربی شهر امتداد پیدا میکرد و آن بازار را به اسم (مُسعیٰ) میخواندند.
به گواهی مورخین تاریخ، در سرتاسر بلاد عربستان آن روز، بازاری پررونق تر و بزرگتر از آن بازار وجود نداشت و تمام کالاهای دنیای آن روز که بیشتر از راه دریا به مکّه میرسید در آن بازار دیده میشد، زیرا کاروان های تجاری، فاصله ی بین مکّه و بندر (جدّه) را که در ساحل دریای سرخ واقع گردیده بود در مدت دو یا سه شبانه روز طی میکردند و کالاهایی که با کشتی به بندر جدّه میرسید به سرعت وارد بازار مکّه میشد.
زمخشری دانشمند معروف که ملقّب به (جارالله)است، یعنی (همسایه ی خدا )، زیرا در مکّه سکونت داشته عقیده دارد که مکّه یک اسم فارسی است و در اصل (مزدگاه) بوده، یعنی جای (مزدا) که خدای واحد ایرانیان باستان نام داشته است.
در جای دیگری زمخشری اسم مکّه را مزگا (بدون دال) نوشته و در جای دیگر (مه گاه) در لغت نوشته شده است.
از تاریخ بنای شهر مکّه چیزی در کتابهای معتبر و مستند تاریخ وجود ندارد، زیرا معلوم نیست بنای اصلی و مربوط به تاریخ این شهر در چه قرنی بنیانگذاری گردیده است، جز آنچه که براساس آیات قرآن کریم، حضرت ابراهیم خلیل آن خانه ی معمور را که به واسطه ی گذر زمان تخریب گردیده بود از نو بازسازی و تجدید بنا کرد، اما همه ی مورخین تاریخ به اتفاق هم بر این باورند که شهر مکّه یکی از کهن ترین و معمور ترین بناهای تاریخی ست که برخلاف بعضی از شهرها و قصبات دیگر دارای کلبه نبوده و خانه های کاهگلی نداشته است، بلکه در آنجا خانه ها با سنگ ساخته میشده و معابری وسیع داشته و همچنین دارای هیچگونه درخت و گیاهی جز چند نوع خار که معروف ترین آنها به خار اشتر و درخت (اراک) که چوبی مخصوص مسواک بوده داشته است.
در مکّه (عمران) یا همان ابوطالب إبن عبدالمطّلب پدر امام علی علیه السلام جدّ پدری حسین در آن زمان خانه ایی داشت نزدیک خانه ی کعبه و حسین علیه السلام در سال هشتم هجری که با جدّ بزرگوارش محمّد مصطفی صلی الله علیه واله از مدینه به مکّه رفت آن خانه را دید.
حسین و برادر بزرگش حسن علیه السلام هر دو بعد از اینکه پدرشان علی إبن ابیطالب علیه السلام به اتفاق جدّشان رسول خدا صلی الله علیه و اله از مکّه به مدینه هجرت نمودند در مدینه متولد شدند و در سال هشتم هجرت هنگامی که سپاه اسلام پس از چند سال مجدداً شهر مکّه را فتح کرد و رسول خدا صلی الله علیه و اله، اهلبیت اطهار خود را برای زیارت و بازدید به مکّه برد حسین علیه السلام در آن سال پسر بچه ایی خردسال (پنج ساله) بود و برای اولین بار خانه ی پدربزرگش ابوطالب رحمه الله علیه را نزدیک خانه ی کعبه دید.
اما در سال شصتم هجری هنگام ورود کاروان حسینی به مکّه ی معظّمه دیگر آن خانه ی عظیم وجود نداشت، زیرا برای طرح توسعه و وسعت بیت الله الحرام در زمان خلیفه ی دوم عمر
إبن خطاب آن خانه و خانه های دیگری که نزدیک کعبه بود را ویران کرده بودند و همان گونه ایی که در مطالب گذشته گفته شد آن حضرت پس از ورودش به شهر مکّه همراه با اهلبیت اطهار خود و اهل کاروان وارد خانه ی مادری اش حضرت خدیجه ی کبری سلام الله علیها که عمارتی دوطبقه و دارای صحن و سرای عظیم و سردابی بزرگ داشت گردید.
به گواهی تاریخ، این عمارت عظیم که در گذشته متعلق به بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه ی کبریٰ سلام الله علیها بوده است همجوار خانه ی عباس إبن عبدالمطّلب عموی پیامبر صلی الله علیه واله در بخش جنوب شرقی شهر مکّه واقع بوده است.
به نقل مورخین، این عمارت عظیم نزدیک بازار بزرگ مسعیٰ بود و آن بازار را بدین جهت مسعیٰ میخواندند که هنگام حجّ، آنهایی که بین صفا و مَروه سعی میکردند بایستی از این بازار عبور میکردند تا وارد صحن بیت الله الحرام شوند.
به گواهی تاریخ، خانه ایی که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در آن سکنیٰ گزید مثل تمام خانه های شهر مکّه حیاطی وسیع داشت و در سال شصتم هجری غیر از اعضای خانواده ی او، اهل کاروان و تعدادی از مردان که محافظان آن حضرت بودند در آن خانه سکنیٰ گزیدند.
به گواهی تاریخ، خانه ایی که آن حضرت و اهلبیت اطهارش در آن ساکن شدند از خانه های خوب مکّه به شمار می آمد و آن قدر وسعت داشت که نه فقط اعضای خانواده ی حسین در آن خانه به راحتی زندگی میکردند بلکه نیمی از مردان کاروان حسینی و اعضای خانواده ی ایشان در آن خانه به راحتی به سر میبردند و نیم دیگر آنان در خانه ی عباس إبن عبدالمطّلب جای داده شدند.
در خانه ی حسین علیه السلام سرداب های بزرگ وجود داشت که در روزهای گرم تابستان مکّه وقتی به آن سرداب ها میرفتند مثل این بود که به ییلاق رفته اند و چون آن زیر زمین های وسیع بدون رطوبت بود مکان مناسبی برای استراحت اهل کاروان و اعضای خانواده ی حسین علیه السلام بود.
به گواهی تاریخ، ساعتی بعد از غروب آفتاب هوای شهر مکّه در گرم ترین روزهای تابستان خنک میشد و به گونه ایی هوا تغییر میکرد که آنهایی که در شب در هوای آزاد به روی پشت بام خانه ها میخوابیدند نزدیک صبح در وقت سحر بایستی رو انداز روی خود می انداختند تا جسم آنان را از سرما و نسیم سحری محفوظ بدارد،لذا زندگی مرفّه آن حضرت و اعضای خانواده اش در شهر مکّه حتی در فصل تابستان ناراحت کننده نبوده است.
وضع زندگی آن حضرت در مدینه و مکّه به تصدیق تمام مورخین اسلامی اعم از مورخین سنی و شیعه بسیار شرافتمندانه و آبرومندانه بود.
به گواهی تاریخ، خانه ی آن حضرت در آن عصر مزیّن به فرش های دستباف ابریشمی که تاجران ایرانی برای فروش به سرزمین حجاز میبردند و پردهای زیبای یمنی که با پارچه های ابریشم و کنف بافته میشد آراسته بود.
حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را اهالی سرزمین حجاز و مردم عراق علاوه بر بزرگی و مقام و شخصیت شاخص آن حضرت که منتصب به پسر دختر پیغمبر اسلام و فرزند علی إبن ابیطالب علیه السلام بود و از بزرگان و سادات و سروران قبیله ی بزرگ قریش ریشه داشت به ثروتمند ترین شخص بَطحا میشناختند، زیرا آن حضرت در مدینه دارای باغستان ها و نخلستان های وسیع انار و خرما بود و گله های گوسفند و زمین های زراعتی آن حضرت در مدینه زبان زد خاص و عام بود، به گونه ایی که تعداد زیادی از اهالی مدینه به واسطه ی زراعت و دامپروری آن حضرت دارای شغل و کسب معاش و رزق و روزی فراوان برای خود و خانواده های خود گردیده بودند و بسیاری از مسکینان و فقرای شهر را آن حضرت به واسطه ی جود و سخاوتمندی و کرم خویش در هر مناسبتی به ضیافت و میهمانی به صرف طعام دعوت مینمود.
حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در چهار عید مربوط به اعیاد مسلمین وَلیمه میداد؛ یکی در روز عید فطر و دیگری در روز عید قربان معروف به عید اَضحیٰ و سومین عید روزی که جدّ بزرگوارش محمّد مصطفی صلی الله علیه واله به پیغمبری مبعوث گردید(عید مبعث) و دیگری در روز عید غدیر خم که به گواهی امام احمد إبن حنبل، بانی و رئیس فرقه ی حَنبلی از معروف ترین علمای اهل تسنن، آن روز از همه ی اعیاد دیگر مسلمین بهتر و والاتر است، زیرا علی إبن ابیطالب علیه السلام را خداوند به عنوان حجّت خود میان امت اسلام برگزید.
به گواهی تاریخ، در این اعیاد هر کسی میخواست بدون دقّ الباب یا کسب اجازه وارد خانه ی حسین علیه السلام میشد و بر سفره ی آن حضرت به صرف طعام از خود پذیرایی میکرد.
حسین علیه السلام بالفطره و ذاتاً کریم بود و سخاوت را دوست داشت و این صفت را برجسته ترین صفت نیکوی یک انسان کامل میدانست.
ایشان عقیده داشت که سخاوت از شجاعت برتر میباشد و در بین صفات ناپسند آدمی، لئامت و رفتن زیر بار ظلم ظالمان را از همه بدتر میدانست و همواره میفرمود: *اسلام آمد تا انسان را از زیر بار ظلم و زور اربابان رفاه طلب و باج بگیران ستمگر نجات دهد و رهایی بخشد، پس شایسته نیست هر انسان مؤمن و
آزاده ایی زیر بار حرف ظلم و زور دیگران سر خم کند.*
اما بعد...
ورود امام علیه السلام به مکّه ی معظّمه بازتاب های متفاوتی داشت؛ برای بعضی ها خوشحال کننده و روزنه ی امید و دلگرمی بود، ولی برای برخی موجب پریشانی و اضطراب و برای برخی هم ورود و توقف آن حضرت در مکّه سنگین و دشوار واقع گردید.
توده ی مردم مسلمان و به خصوص آنهایی که طی ۲۰ سال از مظالم بنی امیه و معاویه إبن ابوسفیان جانشان به لب رسیده بود و دیگر تاب و توان حکومت کردن یزید را بر ممالک و سرزمین های اسلامی نداشتند و تکیه گاهی برای قیام و حرکت بر ضد دولت بنی امیه می جستند حرکت امام علیه السلام و اصحاب و اهلبیت آن حضرت به جهت قیام و مخالفت با یزید و نظام فاسد بنی امیه باعث دلگرمی و امید و جهش نشاط و تلاش آنها واقع گردید و باعث شد خود را برای کمک به امام علیه السلام در این نهضت و مبارزه با دستگاه ظلم و فساد آماده تر کنند و با گامی محکم تر و استوار تر تحت فرماندهی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام درصدد تهیه ی اسلحه و نیرو و سایر امکانات برآمده که شرح آن را إنشاءالله در مطالب آینده عرض خواهیم کرد.
و اما برای دستگاه حکومت ظالمانه ی بنی امیه و یزید هم طبیعی بود که خروج امام علیه السلام از مدینه به عنوان مخالفت با حکومت یزید و بیعت نکردن او و انتخاب مکّه و مهاجرت ناگهانی آن حضرت به آن شهر برای توقف و سرکوب کردن حکومت بنی امیه در میان مسلمینی که برای حجّ و عُمره به آنجا می آمدند بسیار ناراحت کننده و موجب پریشانی و اضطراب بود و همه ی تلاش خود را میکردند تا به یک نحوی از آن حضرت بیعت گرفته و به گونه ایی صدای حق طلبانه و جنبش و قیام آن حضرت را در مکّه از سرآغاز کار تا بیخ پیدا نکرده است و باعث دردسر های بیشتری برای حکومت نگردیده است در نطفه خفه کنند .
برای افرادی همچون عبدالله إبن زبیر إبن عوام نیز که یک روز یا دو روز قبل از امام علیه السلام به مکّه آمده بود و در سر هوای حکومت بر مسلمانان و زمامداری مردم را داشت، ورود و توقف آن حضرت بسیار سنگین و ناراحت کننده و ناخوشایند بود،زیرا با وجود نازنین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مکّه که از همه ی خلق به خلافت و زمامداری مسلمین شایسته تر و سزاوار تر بود ادعای اشخاصی همچون عبدالله إبن زبیر خریداری نداشت و یا به قول معروف حنای امثال او در نزد مردم هیچ رنگی نداشت، زیرا تا زمانی که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مکّه مکرّمه حضور داشت مردم، آن حضرت را به عنوان نوه ی رسول خدا، فرزند امیرالمؤمنین سید مکرّم اهل حجاز و پیشوای مسلمین در امور اداره ی جامعه ی مسلمین بیشتر از هرکس دیگری قبول داشتند و کسی نبود تا به گفتار افرادی همچون عبدالله إبن زبیر توجهی نماید، لذا عبدالله إبن زبیر وجود و حضور آن حضرت را در مکّه برای رسیدن خودش به حکومت و ریاست بر مردم مانع بسیار بزرگی می دید و همواره درصدد بود تا به هر طریقی شده توجه مسلمانان را بیشتر به خود جلب نماید که البته چنین امری هرگز برای او واقع نمیگردید و از محالات ممکن بود که با حضور امام در مکّه کسی به عبدالله إبن زبیر توجهی نماید.
از این رو دسته دسته مردم مکّه و دیگر سایر نقاط اسلامی که در آنوقت برای حجّ و عُمره به مکّه معظّمه شرفیاب گشته بودند با انتشار اخبار ورود امام حسین علیه السلام و اهلبیت آن حضرت به آن شهر بی صبرانه به استقبال ایشان شتافته و گاه و بیگاه به زیارت و ملاقات آن حضرت و اهلبیت اطهارش میرفتند .
در میان عوام و خواص، افرادی بودند که درباره ی امور سیاسی و جوّ جامعه ی آن روز و حکمفرمایی یزید إبن معاویه بر ممالک اسلامی با امام علیه السلام به مناظره و مکالمه میپرداختند و امام علیه السلام طبق تکلیف و وظیفه ی شرعی که در وجود نازنین خود میدید به صورت آشکارا یا گاهی به صورت مخفیانه مسلمانان سایر نقاط شهرها و بلاد اسلامی را از فسق و فجور و ناشایستگی یزید آگاه مینمود و به آنان میفرمود: من جز برای اعلام برائت و مخالفت با یزید إبن معاویه و رسوا کردن او و عمّال فاسدش به مکّه نیامده ام و قصدی ندارم جز خروج بر علیه دستگاه ظلم و زور بنی امیه که دیگر از اسلام و دین جدّم رسول خدا چیزی باقی نگذاشته اند.
طبق نقل قول از مورخین تاریخ، طی چند روز اول ورود امام به مکّه، در یکی از همین روزها عباس إبن عبدالمطلب عموی پدری امام علیه السلام به خدمت ایشان آمد؛ پس از دیدار و عرض سلام و خوش آمدگویی به محضر آن حضرت، عباس إبن عبدالمطلب گفت: ای پسر دختر رسول خدا؛ با ورودت به این شهر امین، آسمان مکّه را نورانی و فضای قلب سیاه و تاریک ما را به خود روشن کردی، خوش آمدی که با بوی عطر وجودت، ما عطر جدّت رسول خدا و پدرت امیرمؤمنان علی إبن أبیطالب را باز استشمام کردیم.
از ذیحجة الحرام سال گذشته تاکنون تو را ندیده بودم، بسیار مشتاق دیدنت بودم.
وقتی عبدالله و عبیدالله گفتند پدر بر تو مژده باد که حسین به
مکّه می آید گویی کوری مادرزاد بودم که با شنیدن این خبر نیک، خداوند چشمان مرا بینا کرد، خوش آمدی عمو جان، خوش آمدی جگرگوشه ی رسول خدا؛
تا زمانی که بخواهی در مکّه بمانی قدوم تو و اهلبیت اطهارت به روی چشمان من و خانواده ام که عمو زادگان تو هستند جای دارد، اما دوست دارم بدانم چرا از مدینه ی جدّت رسول خدا بیرون آمدی؟ زیرا شنیده ام که یثرب را ( مدینه) را شبانه ترک کردی و به سوی مکّه شتافتی!
امام علیه السلام به او فرمودند:
ای عمو جان؛ چاره ای جز ترک خانه و دیار خویش نداشتم.
در آنجا عاملان و کارگزاران یزید مرا شبانه به نزد خود احضار کردند تا دور از چشم مردم و به زور و اجبار از من برای یزید پسر معاویه بیعت ستانند، در نامه ایی که یزید برای کارگزار خود ولید إبن عُتبه نوشته بود در صورت امتناع ورزیدن به بیعت، آن جوانک مشروب خوار حکم قتل مرا صادر کرده بود! *مدینه دیگر برای من و اهلبیتم مکان امن و مناسبی نبود تا اینکه ناچار رهسپار این دیار(مکّه) شدم،* هر چند در این مکان نیز از گزند گزمه های بنی امیه در امان نیستیم اما هرچه باشد بهتر از مدینه است.
عباس إبن عبدالمطّلب گفت: آیا به راستی برای اعلام مخالفت و قیام بر علیه یزید به این شهر آمده ایی!؟
امام علیه السلام فرمودند:
آیا شما جز این، گمان دیگری دارید؟
عباس إبن عبدالمطلب گفت:
بخدا سوگند که تو خون پدرت علی إبن أبیطالب را در رگ و بدن داری و میدانستم زیر بار نخواهی رفت، اما آنچه که امروز عیان است قدرت و نفوذ و سلطه ی بنی امیه بر مسلمین و سایر نقاط ممالک اسلامی است؛
معاویه پدر یزید آنچنان میخ قدرت و نفوذ خود را در اراضی دلها کوفته است که مردم به سختی از آن دل میکنند. عده ایی به ضرب تیغ و شمشیر و عده ی دیگری با ضرب تزویر و نیرنگ و ریا و عده ی دیگری با ضرب دینار و درهم و طعام دوشادوش خاندان بنی امیه ایستاده اند و من میدانم که هاشمیان حجاز اینک آهی در بساط ندارند تا در مقابل فرزند معاویه و عمّالش قد علم کنند، اما تو در این شهر در پناه کعبه ی جدّت رسول خدا و در حمایت فرزندان عمو و عمو زادگان خویش هستی و تا ما زنده ایم احدی از مادر زادییده نشده که جرأت هتک حرمت و بی احترامی به تو و اهلبیت اطهارت را داشته باشد.
امام علیه السلام فرمودند :
*به خدا قسم حتی اگر یک نفر هم مرا در این کار یاری نکند خود به تنهایی در مقابل نظام فاسد و مسموم یزید پسر معاویه خواهم ایستاد و هیچ بیم و باکی در وجود خویش ندارم* و اما این را بدان، آن کسی که باید در این کار مرا یاری کند خدای من است که بر همه ی امور عالم تواناست،من نیز طبق وظیفه ی شرعی و تکلیفی که دین جدّم رسول خدا بر دوش و عهده ام گذاشته بر عموم مسلمین اتمام حجّت میکنم و آنچه را که باید بگویم به آنان خواهم گفت؛ حال اگر مرا یاری کردند در واقع خدا و پیامبر و خودشان را یاری کرده اند و اگر از یاری فرزند رسول خدا دست یاری برداشتند در واقع این آتش سرخی است که با آن خود را میسوزانند و دود سیاهش در آینده ایی نه چندان دور در چشم فرزندان و نوادگان ایشان خواهد رفت.
مفسّرین تاریخ، این جمله ی امام علیه السلام را از روی محاسبه ی علمی و آینده نگری دقیق آن حضرت دانسته اند که طبق پیش بینی آن حضرت نسبت به آنچه که در پاسخ به عباس إبن عبدالمطلب فرموده است (کلمات آتش سرخ و دود سیاه که در صورت یاری نکردن آن حضرت، گریبان گیر مردم خواهد شد). این پیش بینی ها و محاسبات دقیق علمی و آینده نگری آن حضرت حوادثی بود که در سالیان بعد در وقایع حَرّه و حکومت بنی مروان و دولت حجّاج إبن مسروق ثقفی و دیگر حاکمان و والیانی که در حجاز و عراق بر مردم سلطه پیدا کردند توجه مردم را به آن پیش بینی ها و آینده نگری و سطح تفکرات و دید باز امام نسبت به آینده ی جامعه ی اسلامی جلب کرد که متأسفانه دیگر کار از کار گذشته بود و پشیمانی هیچ سودی نداشت.
*إنشاءالله ادامه ی مطالب مربوط به ورود کاروان حسینی به مکّه و حوادث و رویدادهای آن ایّام را در شبهای آینده خدمت شما عزیزان ارسال خواهیم کرد.*
*با تشکر از همراهی شما عزیزان.*
*التماس دعا* 🌹
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
﷽
اَللّهُمَ عَجِّللِوَلیِّڪَ الفَرَج
.
#خودتنجاتمبده😭
.
إِلٰهِىإِنْأَخَذْتَنِىبِجُرْمِىأَخَذْتُكَبِعَفْوِكَ
ایخـــدااگرمــرابهجرمــممؤاخذهکنی
تـــورابهعفـــوتمـــؤاخـــذهمیـــکنـم
.
#خداگرافی
تولد تولدت مبارک اے تولد
دوباره ے پیغمبر.... 🌸🎊
کلیپ_استورے 📲
ولادت_شهزاده_علے_اکبر 👑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولد تولدت مبارک اے تولد
دوباره ے پیغمبر.... 🌸🎊
کلیپ_استورے 📲
ولادت_شهزاده_علے_اکبر 👑
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
سیدعلی ⚫️:
🌼🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌼
سلام وعرض ادب و احترام وعرض تبریک به پیشگاه مطهر و منور مولاصاحب العصروالزمان وعرض سلام و تبریک ولادت باسعادت حضرت علی اکبر علیه السلام خدمت همگی شما دوستان
🍃
🌸
🍃
🌺🍃🌸🍃
حضرت علی اکبر فرزند امام حسین علیهما السلام در بین سال های 33 تا 35 ه از مادری به نام لیلا دختر ابی مرّه در شهر مدینه چشم به جهان گشود.
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
وی در مکتب انسان ساز پدر شیوه های صحیح دفاع از مکتب و اطاعت از امامت و حمایت از آرمان های مقدس آن را آموخت. او در روز عاشورا اولین نفر از بنی هاشم بود که پس از مبارزه جانانه جام شهادت سر کشید. روز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام به روز جوان نامگذاری شده است.
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
شناسنامه حضرت علی اکبر علیه السلام
حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین در سال 33 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود.
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است. لیلا برای امام حسین پسری آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا، رویش روی رسول، گفتگویش گفتگوی رسول خدا ، هر کسی که آرزوی دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا می نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم"؛ به همین جهت روز عاشورا وقتی اذن میدان طلبید و عازم جبهه پیکار شد، امام حسین چهره به آسمان گرفت و گفت:
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
«اللهم اشهد علی هؤلاء القوم فقد برز الیهم غلام اشبه الناس برسولک محمد خلقا و خلقا و منطقا و کنا اذا اشتقنا الی رؤیة نبیک نظرنا الیه...».
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
حضرت علی اکبر علیه السلام اولین شهید عاشورا از بنی هاشم بود. شجاعت و دلاوری حضرت علی اکبر و رزم آوری و بصیرت دینی و سیاسی او، در سفر کربلا به ویژه در روز عاشورا تجلی کرد. سخنان و فداکاریهای وی نیز به خوبی مؤید این مطلب است .
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
زندگی نامه حضرت علی اکبر علیه السلام🔰
وقتی حضرت اعلام کرد عزم سفر دارد و می خواهد از مدینة النّبی بیرون برود، حضرت علی اکبر علیه السلام پرچم وفاداری نسبت به امام را پیشاپیش قافله به اهتزاز درآورد.
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
شمه ای از فضائل و مناقب حضرت علی اکبر علیه السلام🔰
تربیت شایسته امام حسین (ع) سبب شد که علی اکبر به بهترین صفات کمال آراسته شود. عواملی همچون: اصالت خانوادگی، تربیت و وراثت، کسب علم و فضایل که از عناصر تشکیل دهنده شخصیت هر کس است، در وجود و زندگی او فراهم بود
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
خلق و خوی او و رفتار و حرکات و ادب و متانتش در حدّ اعلای برجستگی و درخشندگی بود. آن گونه که گفته و نوشته اند، رفتارش یادآور حرکات و رفتار پیامبر خدا (ص) بود و همین سبب می گشت تا در چهره او شخصیت پیامبر را مشاهده نمایند و با دیدن او یاد حضرت رسول (ص) را در ذهن ها زنده کنند
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
علی اکبر، نسخه ای برابر با اصل نسبت به رسول خدا و شاخه ای از آن شجره طیبه و ریشه پاک بود و وارث همه خوبی های خاندان عصمت و طهارت به شمار می رفت.
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
علی اکبر (ع)، از جوانی مجموعه ای از خوبی ها و فضیلت ها و نمونه ای روشن از فضایل عترت پاک پیامبر بود. حتی کسی چون معاویه هم که دشمن خاندان عصمت بود، به فضایل او اقرار داشت.
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
رابطه سرشار از ادب و احترام علی اکبر (ع) به پدر و علاقه و محبت پدر به فرزند، در همه مراحل زندگی این دو الگوی فضیلت وجود داشت و نهایت و اوج آن، در صحنه عاشورا دیده می شود که به آن اشاره می کنیم.
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
تربیت ولایی و تأدیب شایسته، سبب شده بود علی اکبر همواره در خدمت و اطاعت پدر بزرگوارش باشد و در نهایت ادب، گوش به فرمان و آماده جان نثاری شود.
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام، روز جوان🔰
جوانی، بهار عمر و فصل طربناک زندگی است. هیچ دوره ای از زندگی چون روزگار جوانی، سرسبز و خرّم نیست، و هیچ انسانی همانند زمان جوانی، توان مند و پرانرژی نیست.
حضرت علی اکبر علیه السلام، الگوی جوانان❇️
جوان، محتاج اسوه و الگوست. اسوه و الگوی جوان، باید جوان باشد؛ تا فضایل و کمالات این جوان دست یافتنی و ملموس باشد.
قرآن برای زندگی بشر، اُسوه و الگو معرفی می کند؛ «و لکم فی رسول الله اسوه حسنه». اگر پیامبر
و سبک زندگی نبوی اسوه و الگوست، هر شخص و سبک دیگری اگر بخواهد اسوه و الگو باشد، باید رنگ و بوی پیامبر را داشته باشد و «اشبه الناس خلقاً خُلقاً و منطقاً برسول الله» باشد.
امام حسین علیه السلام حضرت علی اکبرعلیه السلام را عصارة بنی هاشم و شبیه ترین مردم به پیامبر صلی الله علیه وآله دانسته، فرمود هر وقت دلمان برای رسول الله تنگ می شد، مشتاق زیارت علی اکبر می شدیم و زیارت و ملاقات علی اکبر علیه السلام بود که دلمان را در فراق پیامبر صلی الله علیه وآله تسلی می بخشید.
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
پس اگر کسی شیفتة جمال و کمال پیامبر صلی الله علیه وآله است، می تواند از رخسار و فضایل علی اکبر هم به پیامبر صلی الله علیه وآله برسد.
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
🎊🎊🎊🎊
همه در حیرتم امشب، که شب هفده ماه ربیع است و یا یازده غره ی شعبان معظم، شب میلاد محمد شده یا آینه ی طلعت نورانی احمد، به سر دست حسین است و یا آمده از غار حرا باز محمد؛ عجبا این گل نورسته علی اکبر لیلاست، بگو یوسف زهراست، بگو اینه ی طلعت طاهاست، بگو دسته گل فاطمه ی ام ابیهاست، بگو روح بتول است،
🎊🎊🎊🎊
بگو جان رسول است، سلام و صلوات همه بر خُلق و خصالش، به جلالش به جمالش همه مبهوت کمالش همه مشتاق وصالش که سراپاست همه اینه ی احمد و آلش، چه به خلقت چه به طینت چه به صورت چه به سیرت چه به قامت چه به هیبت، همه بینید در این خال و خط و چهره ی گل روی رسول دو سرا را.
🎈🎈🎊🎊🎊🎈🎈
#شبه_پیمبرآمده😍
#علی_اکبرآمده😍
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
سکوت بزرگترین مدعیان دفاع از حقوق بشر در برابر بزرگترین اعدام دستهجمعی در عربستان
رژیم آلسعود روز شنبه با اعدام 81 نفر در یک روز، بزرگترین اعدام دسته جمعی در نیم قرن
اخیر را به نام خود ثبت کرد. کشورهای غربی که بزرگترین مدعیان دفاع از حقوق بشرند، تا لحظه تنظیم این گزارش، هیچ موضع جدی علیه رژیم سعودی نگرفتهاند و صرفا یک مقام اتحادیه اروپا گفته از شنیدن این خبر نگران شده است!
سعودیها روز شنبه بود که رسما اعلام کردند،
81 نفر را در یک روز اعدام کردهاند. این رژیم غالبا حکم اعدام را با شمشیر انجام میدهد! این تعداد اعدام دسته جمعی در یک روز بزرگترین اعدام دسته جمعی در پادشاهی سعودی در نیم قرن اخیر اعلام شده است. مقامات سعودی مدعی شدهاند که 81 مرد از جمله 7 یمنی و 1 سوری به اتهام تروریسم و سایر جرایم از جمله داشتن «باورهای انحرافی» اعدام کردهاند اما اخبار تکمیلی نشان داد آنها یا از شیعیان استان قطیف بودهاند، یا اسرای جنگی که هیچ قانونی در دنیا اجازه اعدام اسیر را به کسی نمیدهد.
با وجودی که وزارت کشور عربستان در بیانیه خود به نحوه اعدام این 81 نفر اشاره نکرده، اما روش و شیوه مرسوم اعدام در عربستان غالباً به صورت گردن زدن اجرا میشود. این تعداد اعدام در یک روز در حالی است که در سال 2021 کل اعدامهای انجام شده بر اساس آمارهای رسمی در عربستان 67 نفر و در سال 2020، 27 مورد بوده است.
شبکه تلویزیونی «نبأ» اعلام کرده که از میان ۸۱ نفری که آلسعود روز شنبه اعدام کرد ۴۱ نفر شیعه بودند. برخی منابع عربی نیز گفتهاند ۴۰ نفر از این اعدامیها از اهالی قطیف بودند.
واکنشها
اقدام رژیم عصر حجری سعودی در اعدام این افراد با محکومیتهای گستردهای در برخی کشورهای اسلامی مواجه شده است اما تنها واکنش کشورهای غربی که بزرگترین مدعیان دفاع از حقوق بشرند، فقط سکوت بوده و تا لحظه تنظیم این گزارش نیز حتی علیه آن یک موضع ساده انتقادی هم نگرفتهاند. چندین انجمن، حزب و شخصیتهای علمی و سیاسی در کشورهای اسلامی این جنایت رژیم سعودی را محکوم کردهاند و ایران نیز دور پنجم مذاکره با این کشور را که قرار بود چهارشنبه همین هفته در عراق برگزار شود، لغو کرده است.
بن سلمان قاتلی بیش نیست
انجمن «مخالفان در جزیره العرب» در واکنش به این جنایت هولناک اعلام کرده که 41 نفر از این افراد اعدام شده از جوانان جنبش مسالمتآمیز «الحراک» و از اهالی مناطق شیعهنشین «الاحساء» و «القطیف» بودند. این انجمن در ادامه تاکید کرده این قتل عام، علیه جوانانی صورت گرفت که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده استفاده کرده و زندانی شده بودند و اینکه «محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نشان داد قاتلی بیش نیست که از کشتار بیگناهان لذت میبرد و از درد و رنج آنها خوشحال
میشود.»
انجمن علمای یمن نیز به نوبه خود با تایید اینکه اعدام 81 مسلمان بیگناه و معصوم از مردم حجاز، منطقه شرق یمن نقض آشکار شرع و احکام عادلانه قضایی است، تاکید کرد که جنایت اعدام دسته جمعی به دلایل سیاسی و فرقهای صورت گرفت.
انجمن علمای یمن، ضمن محکوم کردن سکوت جامعه بینالمللی و نهادهای مدعی حقوق بشری در قبال این جنایت، افزود: «ما از ملت یمن میخواهیم با ادامه مقاومت، حمایت مالی و اعزام نیرو به جبهههای جنگ به جنایت حکومت عربستان پاسخ دهند.»
«ضیفالله الشامی» وزیر اطلاعرسانی دولت نجات ملی یمن نیز این اقدام سعودیها را «جنایت بزرگ» دانست و گفت: «چنین جرایمی جز با تمایل و گرایش آمریکاییها انجام نمیشود.»
«علی الدیلمی» کاردار وزیر حقوق بشر یمن نیز این طور موضع گرفت: «ما اقدام رژیم آلسعود در ارتکاب جنایت اعدام دهها جوان مظلوم را محکوم میکنیم. این رژیم به دلیل سکوت جامعه بینالمللی عادت به ارتکاب اعدامهای جمعی دارد.»
در همین راستا کمیته امور اسرای یمنی در این باره اعلام کرد که مطلع شدیم از میان دهها نفری که حکومت عربستان اعدام کرد، دو اسیر یمنی بودند که به خاطر ظلم و خصومت به میدان اعدام کشانده شدند. این کمیته در ادامه افزود که اقدام رژیم آلسعود در اعدام دو اسیر جنگی یمنی، مغایر با همه قوانین و منشورهاست و این رژیم منتظر عواقب وخیم این جنایتش باشد.
کتائب حزبالله عراق هم تاکید کرد: «روبهرو شدن پیروان اهل بیت با جرایم در حجاز خطر وجود باند آلسعود برای بشریت را ثابت میکند.» قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز این طور موضع گرفت که «عربستان دهها نفر را به دلایل فرقهای اعدام میکند. خاندان آلسعود بر ارتکاب جنایاتی که ناقض اساسیترین موازین اسلام است، اصرار دارد.»
«ابوآلاء الولائی» دبیرکل گردانهای حزبالله عراق نیز در واکنش به این اعدامها تاکید کرد: «رژیم عربستان از توجه جهانیان به جنگ در اوکراین برای اعدام 81 نفر سوءاستفاده کرده است.» همچنین شیعیان بحرین در اعتراض به جنایت فجیع سعودی تجمع کرده و علیه ا
ین اقدام شعار دادند.
دیروز یک مقام اتحادیه اروپا در واکنش به این جنایت هولناک صرفا به این جمله اکتفا کرد که از شنیدن خبر اعدام در عربستان نگران
شده است!