eitaa logo
🌸🕊شمیم یاس 🕊🌸
135 دنبال‌کننده
4هزار عکس
9هزار ویدیو
140 فایل
.....★♥️★.... .....★♥️ ......♥️★... ....★♥️★... سلام و خیر مقدم خدمت همه شما دوستان بزرگواران در کانال 《 شمیم یاس》 سعی ما بر بررسی دانستنی های علمی ،مذهبی و روان‌شناسی مبتلابه روز اینجاییم برای روشنگری حقیقت 🆔@shmimyasfatmi
مشاهده در ایتا
دانلود
پس معنای لغوی حجاب مشخص شد
👈در قرآن نيز حجاب در لغت همه جا به معنى «پرده» يا حائل به كار رفته است. 👈مانند آيه 45 سوره اسراء:  «جَعَلْنا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ الَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجاباً مَسْتُوراً» (ما در ميان تو و كسانى كه ايمان به آخرت نمى‏ آورند پرده پوشيده ‏اى قرار داديم)
و معنی اصطلاحی حجاب:👇👇 بر اساس آنچه امروزه در میان مسلمانان فارسی زبان به کار می رود، مراد از حجاب، «پوشش اسلامی» است. و مراد از پوشش اسلامي زن، به عنوان يكي از احكام وجوبی اسلام، اين است كه زن، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه گري و خودنمايی نپردازد.
دوستان دقت کنید معنای لغوی در کتب های لغوی هم آمده ک ما به یه معنا اکتفا کردیم امشب
👈حجاب دارای دو بُعد ايجابی و سلبی است. بُعد ايجابی آن،👈وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن 👈حرام بودن خودنمايی به نامحرم است و اين دو بُعد بايد در كنار يكديگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.
حجاب هم معنای خاص داره ک همون پوشش و هم معنای عام
👈اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و عمل مانع از وصول به گناه را حجاب بناميم، حجاب می تواند اقسام و انواع متفاوتی داشته باشد: مثل حجاب در «نگاه»، حجاب در «گفتار» و «حجاب رفتاری» در مقابل نامحرم. بنابراین مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حريم قايل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحای مختلف رفتار، مثل نحوه ی پوشش، نگاه، حرف زدن و راه رفتن است اما توجه داشته باشیم حجاب هم برا مردان است و هم زنان امشب فقط کلی بحث میکنیم
و اما در آیات مختلفی به معنا اصطلاحی حجاب تاکید شده است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:👇👇👇 👈در آیه 31 سوره نور می خوانیم:  «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُيُوبِهِنَّ...» (و به زنان با ايمان بگو چشم هاى خود را [از نگاه هوس ‏آلود] فرو گيرند، و دامان خويش را حفظ كنند، و زينت خود را جز آن مقدار كه ظاهر است آشكار ننمايند، و [اطراف] روسرى‏ هاى خود را بر سينه خود افكنند [تا گردن و سينه با آن پوشانده شود]...)
طبق این آیه 👆👆👆 👈زنان باید سر و گردن خود را از نامحرم بپوشند و حق ندارند زينتهايى كه معمولا پنهانى است آشكار سازند هر چند اندامشان نمايان نشود و به اين ترتيب آشكار كردن لباسهاى زينتى مخصوصى را كه در زير لباس عادى يا چادر مى ‏پوشند مجاز نيست، چرا كه قرآن از ظاهر ساختن چنين زينتهايى نهى كرده است.
👈 و همچنین  در آیه 33 سوره احزاب نیز آمده  «وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏» (و در خانه‏ هاى خود بمانيد و همچون جاهليت نخستين [در ميان مردم] ظاهر نشويد). 👈 به طورى كه در تاریخ آمده در آن موقع زنان حجاب درستى نداشتند، و دنباله روسرى‏ هاى خود را به پشت سر مى‏ انداختند به طورى كه گلو و قسمتى از سينه و گردنبند و گوشواره ‏هاى آنها نمايان بود، و به اين ترتيب قرآن همسران پيامبر(ص) را از اين گونه اعمال باز مى‏ دارد. 👈 بدون شك اين يك حكم عام است، و تكيه آيات بر زنان پيامبر(ص) به عنوان تاكيد بيشتر است، درست مثل اينكه به شخص دانشمندى بگوئيم تو كه دانشمندى دروغ مگو، مفهومش اين نيست كه دروغ گفتن براى ديگران مجاز است، بلكه‏ منظور اين است كه يك مرد عالم بايد به صورت مؤكدتر و جدى‏ ترى از اين كار پرهيز كند.
👈همچنین در آیه 59 سوره احزاب آمده ک 👈«يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْن‏...» (اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها [روسرى‏ هاى بلند] خود را بر خويش فرو افكنند. اين كار براى اينكه [از كنيزان و آلودگان] شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است‏). دوستان این آیه رو جلسه بعد کامل توضیح میدهیم
جمع بندی:👇👇👇 بنابراين حجاب به معنای پوشش اسلامي بانوان، داراي دو بُعد ايجابی و سلبی است. بُعد ايجابي آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبي آن، حرام بودن خودنمايی به نامحرم است؛ و اين دو بُعد بايد در كنار يكديگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود گاهي ممكن است بُعد اول باشد، ولي بُعد دوم نباشد، در اين صورت نمی توان گفت كه حجاب اسلامي محقق شده است. 👈اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و عمل مانع از وصول به گناه را حجاب بناميم، حجاب می تواند اقسام و انواع متفاوتي داشته باشد؛ چنانکه قرآن به برخی از آنها اشاره کرده است: مثل حجاب و پوشش در «نگاه» كه مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصيه شده اند 👈 «قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ» (اي رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند). 👈و «قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ» (اي رسول به زنان مؤمن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند).
دوستان کلیاتی از حجاب و مفهوم حجاب گفته شده فقط جهت مقدمه بحث ان شاءالله در جلسات بعدی و شبهای آتی بیشتر توضیح داده میشه
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین پایان کنفرانس
سلام علیکم حجاب و دستور ب پوشش و حجاب یه امر الهی و دستور خداوند هستش حفظ حجاب هم مثل نماز و روزه ک سایر واجبات واجبه. رعایت نکردن حجاب هم اثر شخصی داره و هم جمعی
🌸🍃﷽🍃🌸 🔻جزئیاتِ حجاب در قرآن🔻 خیلی عجیبه🙄 ✍ بسیاری از مسائلِ دینی، حتّی مسئله مهمّی مثل ، با اونهمه اهمّیت، جزئیاتش تو قرآن بیان نشده. 🤔 مثلاً تو قرآن نیومده که: ⁉️ نمازِ صبح چند رکعته؟ ⁉️ یا نماز ظهر چند رکعته؟ ⁉️ یا برای شکّیات نماز چکار باید کرد؟ و خیلی جزئیات دیگه... ☝️ امّا در مورد مسائلِ خانوادگی و تربیتی، مثل ، حتّی ریزترین جزئیات هم بیان شده.🙄 به آیه ۳۱ سوره‌ی نور توجّه کنید:👇 🕋 «قُلْ لِلْمُؤْمِنٰاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصٰارِهِنَّ» 💢 به زنانِ با ایمان بگو: از برخی نگاه‌ها چشم پوشی کنند. 👈 یعنی ، فقط برای مردها نیست.👀 زن‌ هم نباید از روی شهوت و هوس، به مردای نامحرم نگاه کنه.😳 🕋 «وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ» 💢 و دامن‌های خود را حفظ کنند. 👈 یعنی پاکدامن و عفیف باشند.☺️ 🕋 «وَ لاٰ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاّٰ مٰا ظَهَرَ مِنْهٰا» 💢 و زینت‌های خود را آشکار نکنند، مگر آن مقدار که به طور طبیعی ظاهر و پیداست، مثل دست و صورت. 👈 منظور اینکه جلوه گریِ زن در جامعه ممنوعه. 👩‍🎤 اینکه زن با هفت قلم آرایش💄💅، بیاد تو کوچه و خیابون صحیح نیست. 🕋 «وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلیٰ جُیُوبِهِن» 💢 و روسری‌های خود را بر روی سینه‌ی خود بیفکنند. 👈 یعنی یا یا فقط برای پوشوندن موِ نیست. ✔ علاوه بر سر و مو، باید گردن و سینه‌ رو هم بپوشونه، طوری که زینتهای پنهان مثل گوشواره و گردنبند و لباس و... معلوم نشه.🧕 🕋 «وَ لاٰ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاّٰ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ...» 💢 و زینتِ خود را آشکار نکنند، مگر برای شوهران یا مَحارِم خود. 👈 این قسمتِ آیه نشون میده که زن نباید همون جوری که تو محیطِ خونه، جلوی شوهر و بچه‌هاش میگرده، همونطوری بیاد تو جامعه. 😳 آخه بعضی‌ خانومها لباسهای خونه و بیرونشون یکیه. زیادی آزاد میگردن. 😱 بعضی‌ها که کوچه و خیابون رو با تالار عروسی اشتباه گرفتند.💃 استغفرالله... 🕋 «وَ لاٰ یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مٰا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِن» 💢 و هنگام راه رفتن، پای خود را به گونه‌ای به زمین نکوبند که آنچه از زیورِ مخفی دارند، آشکار شود. 👈 بنابراین پوشیدن هرگونه کفش و لباسی که موقع راه رفتن، موجب آشکار شدنِ زیور و زیبایی‌هایِ زن بشه، جایز نیست.👡👢👠 👈 مثلاً برخی کفشهای پاشنه ‌بلند 👠 که موقع راه رفتن جلب توجّه میکنه، میتونه یکی از مصادیقِ این بخش از آیه باشه. ⛔️ خلاصه اینکه، هرکاری که زینتِ زن رو آشکار کنه، یا دیگران رو از اون آگاه کنه، ممنوعه. 📣📣... حالا نکته‌ی مهم اینجاست... ⁉️ آیا بیانِ اینهمه جزئیات تو قرآن درباره ، نشانه‌ی اهمیت فوق‌العاده‌ی این مسئله نیست؟؟؟!!🤔🤔 💯 حتماً این مسئله خیلی مهم بوده که قرآن انقدر با جزئیات بیانش کرده.👌 ☝️ تازه این فقط یکی از آیاتِ مربوط به بود، که دیدیم. تو آیاتِ دیگه‌ی قرآن، جزئیات دیگه‌ای هم بیان شده.✔ ♻️التماس کمی تفکر لطفاً♻️ ما حافظان چادر خاکی کوچه های مدینه هستیم
همسرت رو سه جا میتونی بشناسی : 1. ﺗﻮی ﺟﻤﻌﯽ ﮐﻪ ﺟﻨﺲ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﺎﺷﻪ 2. ﺗﻮی ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ خونواده اش ﺑﺎﺷﻦ 3. توی جمعی که بهترین دوستاش هستن ﺍﮔﻪ ﺗﻮی ﺍﯾﻦ 3 ﺟﺎ تنھا نموندی بهترین رفیقته!! یه حالت چهارم ھم تبصره میزنیم: توی شادی هاش یه قدم برو عقب و چیزی نگو... اگه خودش جاتو خالی دید و صدات کرد بدون بهترین رفیقته... کسی میگفت: وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است..
✅ وصایای حضرت امیرمؤمنان به فرزند بزرگوارش امام مجتبی (سلام الله علیهم)‍؛ ✅ از مردم ، توقعی نداشته باش ✅✅✅ حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) در وصیت خود به امام حسن (علیه السلام) فرمودند؛ ✳️ از مردم توقعی نداشته باش زیرا مردمی هستند که : ✅ اگر عالِم باشی به تو ایراد می‌گیرند و اگر جاهل باشی راهنمایی ات نمی کنند، ✅ اگر در طلب علم برآیی، می‌گویند: خود را به زحمت انداخته است و اگر از طلب علم دست بکشی، می‌گویند: ناتوان و کودن است. ✅ اگر در عبادت پروردگارت استوار باشی، می‌گویند: خود نما و ریاکار است.و اگر عبادتت کم باشد می گویند: کافر است. ✅ اگر سکوت اختیار کنی، می‌گویند: از سخن گفتن عاجز است و اگر سخن بگویی، می‌گویند: پر حرف است. ✅ اگر انفاق کنی، می‌گویند: اسرافکار است و اگر صرفه جویی کنی، می‌گویند: خسیس است. ✳️ اگر به آنچه آنها دارند نیازمند شوی، از تو می‌بُرند و به بد گویی ات می‌پردازند ✳️ و اگر به آنان اعتنایی نکنی، تکفیرت می‌کنند! آری پسرم! این است خصوصیت مردم زمانه تو. 📗بحار الأنوار ، جلد ۷۷ ، صفحه ۲۳۴
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️گستره عفاف (بخش یازدهم) 🔶در این نوشتار برآنیم که ثمرات و نتایج را در مورد بررسی قرار داده، و با نگاهی به عوامل سیر نزولی توجه به فرهنگ و ، راهکارهای اجرایی که باعث رشد و ترویج این فرهنگ در جامعه می شود را ارائه دهیم. 💠راهکارهای اجرایی عفاف (۴) 4⃣معرفی الگوی مناسب برای جوانان 🔷 که آینده ساز فردای جامعه اند، نیازمند مدل و می باشند. ما در مدت کوتاهی رشد کرده و وارد می شوند. ازدواج کرده و در نقش مادری و یا پدری به انجام وظیفه می پردازند. طبعاً باید موضعی را در زندگی انتخاب و به اتخاذ راه و روشی بپردازند؛ این برایشان مهم است که بدانند بر اساس چه و چه روشی باید به پیش روند و چه کسانی حق دارند پیشوا و قائدشان در جریان زندگی باشند. 🔷جستجوی الگو و مدل برای زندگیشان یک اصل و یک قاعده است، و طبیعی است که هر قدر و و باشند، امکان رشد و برایشان بیشتر است. وجود در انسان و میل به قهرمان جویی سبب می شود که بسیاری از افراد، ناخودآگاه به دنبال روان شوند. و همه حرکات و روشها و پوششها و آرایشهای خود را بر آن اساس استوار سازند. در به توجه بسیاری شده است. 🔷خداوند در به معرفی انسانهای نمونه اعم از زن و مرد پرداخته، و مؤمنان را به انتخاب راه و روش آنها رهنمون می دارد. در نقش کلی و اساسی تربیتی، (ص) برای مردم اسوه است. «لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة»، و به دنبال ایشان (س) اسوه است که سیدة نساء عالمین، پیشوای عظیم الشأن زنان و است. 🔷 (ع)، (س) که دو اند، . «اگر شد، ، اگر مرد است، است نه فقط مردان، و اگر زن است، الگوی مردم است نه تنها زنان». بنابراین حکومت دینی باید به این اصل توجه بیشتری کرده و با و و موفق این خلأ را در جامعه پر کنند، تا راه را به اشتباه نرفته و فلان خواننده و هنرپیشه و یا بازیگر غربی را مدل خود قرار ندهند. ... منبع: تبیان @tabyinchannel
❇️ رهبرانقلاب: اگر بچه را در خانه تربیت نکردید، هیچ کس دیگر نمیتواند این کار را بکند. اما شغلی که شما بیرون دارید، اگرشما نکردید، ده نفر دیگر آن را انجام خواهند داد.
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ از نظر اسلام (بخش اول) 🔷 درباره را میتوان و در عین حال متعادل دانست. در ، همچون مرد، انسان است، و سه ویژگی مهم انسانی یعنی ، و و را داراست و همانند مرد از و کامیابی برخوردار است. از دیدگاه قرآن، هدف از خلقت زن و مرد عبودیت خداوند و تقرب به درگاه اوست، و نیز چون مرد برای رسیدن به چنین هدفی خلقت شده است. از نظر آفرینش اصیل و ، به این معناست که هر کدام برای رسیدن به خلق شده اند، نه آنکه اصل، کمال مرد باشد و زن تنها ابزاری برای کمال‌یابی مرد به حساب آید. البته اصالت خلقت زن و مرد هرگز بدین معنا نیست که آنها مستقل از یکدیگر میتوانند کاملا به کمال خویش دست یابند. بلکه و در ایفا میکنند.   🔷راه‌های کمال انسان از نظر اسلام گوناگون میباشد. و با ، یعنی نیل به سعادت جاودانه و عبودیت عارفانه بوده است. بنابراین هر دو در این و آفرینش هیچکدام فرع بر دیگری نیست. این نکته نیز مسلم است که وصول به کمال، نیازمند امکانات و شرایط متناسب است. پژوهش دقیق در منابع اسلامی نشان میدهد که هم از [۱] و هم از [۲]، شرایطی پدید آورده است که و هر کدام، متناسب با ظرفیت خویش، دنیوی و اخروی را دنبال کنند. وحدت در اهداف لزوما به معنای وحدت در مسیر رسیدن به آن هدف نیز هست. آیا زن و مرد تفاوتهای تکوینی دارند؟ آنچه از ملاحظات مجموع آیات و روایات به دست می آید آن است که زن و مرد نه تنها در بعد جسمی، بلکه در ابعاد گوناگون احساسی، روحی، ذهنی و رفتاری به گونه ای از هم متمایزند. 🔷برخی از فیمینیست ها و گروهی از جامعه شناسان بر این باورند که هیچ تفاوتی میان زن و مرد، به جز تفاوت های بیولوژیک وجود ندارد و تفاوت های دیگر از جمله اختلاف در ذهنیت ها و رفتارها ناشی از تأثیرات محیطی و فرهنگی است و هیچ ریشه تکوینی ندارد. بر استوار است و اگر از واژه «تساوی» بهره می جوید، آن را در معنی تناسب و تعادل به کار می برد و بر اصل تشابه کامل میان زن و مرد استوار است. واژه تساوی و برابری در این دیدگاه به معنای تشابه و هم گونگی است. در ، ارتقای هریک از اعضای خانواده یا جامعه تا حدود زیادی در گرو ارتقای اعضای دیگر است. از این‌رو، افراد یک جامعه از جمله مرد و زن، کمال خود را در کمال سایر افراد می دانند. 🔷بنابراین، برای ایجاد جامعه ای پویا و انسان های متکامل، تأکید بر لزوم هماهنگی و مودت متقابل، بویژه در روابط زن و مرد است. در مقابل، برخی از دانشمندان غربی تفاوت‌های روحی و رفتاری مرد و زن را محصول نظام های اجتماعی می دانند و نقش مثبت و سازنده آن در پیشرو اهداف زندگی را نادیده میگیرد. برخی از که منکر تفاوت زن و مرد هستند، اصولا را دشمن اصلی زن میدانند! و بر مبارزه با جنس مذکر اصرار می ورزند. از نظر تنها با سرسپردن به و توجه به و ایجاد زمینه برای تفاهم و همدلی است، که می توان به هر دو جنس دست یافت. ... پی نوشت‌ها [۱] تکوین به معنای خلقت، آفریدن، به وجود آوردن [۲] تشریع در اینجا به معنای قانون نهادن و وضع قانون در حوزه دین 📕اصول و مبانی مدیریت در اسلام، مهرداد حسن زاده و عبد العظیم عزیزخانی منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ از نظر اسلام (بخش دوم و پایانی) 🔷 برای این بود که با زن و مرد، را از میدان قدرت‌نمایی آنان، یعنی خارج نموده و روانه میدان‌هایی کرد که قدرت برابری با مردان در آن حوزه ها را نداشتند. خانواده اولین نهاد اجتماعی و رکن اساسی زن و مرد میباشد. بهترین محل پیوند زن و مرد و بیشترین زمینه ساز کمال آن دو است. در ، بر خلاف مسیحیت تحریف شده، که تجرد را مقدم به ازدواج و ازدواج را تنها به عنوان راهی برای فرار از بدکاری به رسمیت می شناسد، و بهترین نهاد سازنده اجتماعی به حساب می آید. بهترین محیطی است که و پیوسته یکدیگر را در پیمودن به تسخیر می آورند. 🔷نگاه فرهنگ غرب به خانواده به گونه ای است که ارزش خانواده را گاه تا سر حد یک هم سفرگی ساده تنزل میدهد. با این وجود چون و ، ارزشهای پذیرفته شده در اند، گاه چنین مینماید که بروز این مسایل در جامعه غرب از نگاه آنان بحران، به حساب نمی آید.  رشد و پویایی خانواده را در گرو توجه به دانسته و جریان جاری زندگی را تنها بر این پایه ممکن و مطلوب میداند. اصلی که در این استدلال به کار رفته، این است که لازمه اشتراک زن و مرد، در حیثیت و شرافت انسانی، یکسانی و تشابه آنها در حقوق است. اگر بنا بشود تقلید و تبعیت کورکورانه از فلسفه غرب را کنار بگذاریم و در افکار و آراء فلسفی که از ناحیه آنها میرسد به خود اجازه فکر و اندیشه بدهیم، اول باید ببینیم آیا ، هم هست یا نه؟ غیر از تشابه است؛ است و تشابه یکنواختی. 🔷ممکن است پدری ثروت خود را به طور میان فرزندان خود تقسیم کند، اما به طور متشابه تقسیم نکند. مثلا ممکن است این پدر چند قلم ثروت داشته باشد: هم تجارتخانه داشته باشد و هم ملک مزروعی و هم مستغلات اجاری، ولی نظر به اینکه قبلا فرزندان خود را استعدادیابی کرده است، در یکی ذوق و سلیقه تجارت دیده است و در دیگری علاقه به کشاورزی و در سومی مستغل‌داری؛ هنگامی که میخواهد ثروت خود را در حیات خود میان فرزندان تقسیم کند، با در نظر گرفتن اینکه آنچه به همه فرزندان میدهد، از لحاظ ارزش مساوی با یکدیگر باشد و ترجیح و امتیازی از این جهت در کار نباشد، به هر کدام از فرزندان خود همان سرمایه را میدهد که قبلا در آزمایش استعدادیابی آن را مناسب یافته است. کمیت غیر از کیفیت است، غیر از یکنواختی است.   📕اصول و مبانی مدیریت در اسلام، مهرداد حسن زاده و عبد العظیم عزیزخانی منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel