🔥ابوبکر فدک را از حضرت زهرا سلام الله علیها گرفت تا به دنیا آلوده نشود!
🔹#عطار_نیشابوری در مصیبتنامه توجیهاتِ سخیفی درباره غصب فدک تراشیده تا فردای قیامت در صفِ ظالمان محشور شود و از شکایتِ صدیقه کبری (سلام الله علیها) بینصیب نماند.
عطار، ماجرای غصب فدک را با روایت آموختن تسبیح مشهور به حضرت زهرا (سلام الله علیها) مقایسه میکند و میگوید این که ابوبکر فدک را از حضرت زهرای اطهر (سلام الله علیها) منع کرده، مانند آن است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) به ایشان کنیزی نبخشید و به جایش تسبیحات را آموخت!
@shobeiri
#ابن_عربى_سنى_متعصب
🔺 تحریف فضائل حضرت زهرا و خدیجه سلام الله علیهما توسط ابن عربی صوفی ناصبی
🔹 محمد بن جریر طبری از علما و مفسرین بزرگ اهل سنت روایت کرده است:
حدثنی المثنى قال، حدثنا آدم العسقلانی قال، حدثنا شعبة قال، حدثنا عمرو بن مرة قال، سمعت مرة الهمدانی یحدث، عن أبی موسى الأشعریّ قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: کمل من الرّجال کثیرٌ،ولم یکمل من النساء إلا مریم، وآسیة امرأة فرعون، وخدیجة بنت خویلد، وفاطمة بنت محمد.
🔸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: از مردان افراد زیادی به کمال رسیدند، ولی از زنان جز مریم و آسیه زن فرعون و خدیجه بنت خویلد و فاطمه دختر محمد (علیهم السلام) به کمال نرسیدند.
📚 جامع البیان فی تفسیر القرآن، تالیف طبری، جلد ۵، صفحه ۳۹۵، چاپ دار هجر
🔺 اما ابن عربی صوفی ناصبي برای انكار و كتمان فضائل حضرت زهرا و حضرت خدیجه علیهما السلام نام آن دو حضرت را از روایت حذف کرده و مینویسد:
✍ كما قال صلى الله عليه [وآله] وسلم: في الكمال. فذكر أنّه يكون أيضا في النساء، وعيّن منهنّ مريم بنت عمران وآسية إمرأة فرعون.
🔸 همچنین پیامبر (صلی الله علیه و آله) در مورد کمال، یادآور شده که در زنان نیز ممکن است، و از میان آنان مریم دختر عمران و آسیه زن فرعون را معین نموده است.
📚 الفتوحات المکیة، تالیف ابن عربی، جلد ۱۳، صفحه ۵۸۳، چاپ الهيئة المصرية العامة للكتاب
#ابن_عربى_شيعه_مخلص_ابليس.
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹
https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹
روزی علامه امینی قدس سره صاحب کتاب ارزشمند الغدیر، باجمعی نشسته بودند که عده ای از روحانیون اهل سنت اجازه ورود خواستند تا سوالی مطرح کنند.
پس از اینکه به حضور آمدند عرض کردند:
جناب شیخ ما معتقدیم امیر المومنین خلیفه چهارم راشدین است و شما معتقدید اولی ، مگر نه اینکه امیر المومنین مسلمان و پیرو رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم بوده است ،
پس اصرار شما به ارجحیت او نسبت به سه خلیفه قبلی چیست؟
علامه جواب داد:
مگر امیر المومنین هم مسلمان بود؟
همه سکوت کردند، عالم سنی گفت:
یعنی چه؟
خب معلوم است که مسلمان بود.
علامه گفت:
نه من فکر میکنم که احتمالا امیر المومنین اصلا مسلمان نبود.
مجددا عالم سنی گفت:
چه میگویی شیخ؟
منظورت چیست؟
علامه گفت:
مگر نه اینکه در قرآن آمده است (و ان قیل لکم ارجعوا فارجعوا) [اگر درب خانه مسلمانی را زدید و باز نکرد برگردید] ولی تا آنجا که من میدانم عمر با لگد درب خانه را شکست و پهلوی دختر رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم را که پشت در بود شکست. آیا به نظر شما امیر المومنین و فاطمه و اهل بیت رسول خدا مسلمان بودند؟
در این هنگام عالم سنی سر به زیر افکند و بی هیچ صحبتی مجلس را ترک کرد.
💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹
@shobeiri
⚫️اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ، حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَنَبِيِّكَ، وَأُمِّ أَحِبَّائِكَ وَأَصْفِيائِكَ، الَّتِي انْتَجَبْتَها وَفَضَّلْتَها وَاخْتَرْتَها عَلَىٰ نِساءِ الْعالَمِينَ . اللّٰهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّها، وَكُنِ الثَّائِرَ اللّٰهُمَّ بِدَمِ أَوْلادِها . اللّٰهُمَّ وَكَما جَعَلْتَها أُمَّ أَئِمَّةِ الْهُدىٰ، وَحَلِيلَةَ صاحِبِ اللِّواءِ، وَالْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلإِ الْأَعْلىٰ، فَصَلِّ عَلَيْها وَعَلَىٰ أُمِّها صَلاةً تُكْرِمُ بِها وَجْهَ أَبِيها مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَتُقِرُّبِها أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِها، وَأَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَالسَّلامِ.
⚫️فرا رسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره ، فاطمه زهرا سلام الله علیها، تسلیت باد .
@shobeiri
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۳ جمادی الثانی سال ۱۱ق
🏴شهادت فاطمه زهراء(س)
💠رهبرانقلاب
‼️ایّام متعلّق است به سیّدهی زنان عالم و بانوى بزرگ تاریخ جهان، فاطمهی زهرا (علیها سلام)؛ آن زن نمونهاى که حیات او با همهی کوتاهى و عمر او در عین جوانى، الگویى است براى همهی مردان و زنان غیور و مؤمن، مسلمانان و حتّى مردم غیرمسلمانى که با مقام آن بزرگوار آشنا باشند؛ و ما باید از زندگى آن بزرگوار درس بگیریم، یک نکته در زندگى معمولى این بزرگوار مهم است، و آن جمع بین زندگى یک زن مسلمان است در رفتارش با شوهر، در رفتارش با فرزندان، در انجام وظایفش در داخل خانه از یک طرف؛ و بین وظایف یک انسان مجاهدِ غیورِ خستگیناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسى مهمّ بعد از رحلت رسول اکرم (صلّى الله علیه و آله و سلّم) که به مسجد میآید، سخنرانى میکند، موضعگیرى میکند، دفاع میکند، حرف میزند، یک جهادگرِ بهتماممعنا، خستگیناپذیر، محنتپذیر، سختیتحمّلکن از جهت دیگر؛ و از جهت سوّم یک عبادتگر، یک بهپادارندهی نماز در شبهاى تار و قیام لله و خضوع و خشوع براى پروردگار که در محراب عبادت این زن جوان مانند اولیاى کهن الهى راز و نیاز میکند با خدا و عبادت میکند. این سه بُعد را با هم جمع کردن، آن نقطهی درخشان زندگى فاطمهی زهرا (علیها السّلام) است. فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) این سه چیز را از هم جدا نکرد. اسلام این را از ما خواسته است؛ و اگر بپرسند چطور، ما الگوهایى داریم؛ از جمله فاطمهی زهرا (سلام الله علیها). ۶۸/۹/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۳ ماه جمادی الثانی سال ۱۱ق
🏴شهادت حضرت فاطمه زهراء
🏳معرفی کتاب مغفول و مهجور
🏳"فاطمة الزّهراء وتر فی غمد"
🏳به قلم دکتر سلیمان کتانی
🏳ترجمه سید جعفر طباطبایی
🏳و استاد سید علی خامنه ای
🏳با نام فاطمه زهرا زهی در نیام
💠رهبرانقلاب
‼️خاطرهاى از آقاى سلیمان کتّانى بگویم. دو کتابِ ایشان به فارسى ترجمه شده؛ یکى الامام علی نبراس و متراس(امام علی مشعلی و دژی) و یکى فاطمة الزّهراء وتر فی غمد؛(فاطمه زهراء زهی در نیام) در هر دو ترجمه، مترجم کنار من بوده و ترجمه میکرده؛ از عجایب است! یکیشان آقاى جلال فارسى است، نشسته بود و ترجمه میکرد، من هم کار دیگرى داشتم میکردم اما با ما بود و در شرایطى بود که او نه، امّا من فرارى بودم. اما آن کتاب فاطمةالزهراء را مرحوم آسید جعفر قمى ترجمه کرده -پسر مرحوم آیتالله قمى- و من باز در آن وقت در اطراف مشهد فرارى بودم و او هم گفت که من هم میخواهم با تو بیایم. او فرارى نبود امّا آمد با من و همراه من. و من خیلى به او در آن ترجمه کمک کردم. این حقّى است که من به گردن آقاى سلیمان کتّانى دارم! حالا که با ایشان مخاطبه شد بگویم ما خیلى خوشحالیم که یک قلم خوب و ذوق وافر و اطلاعات وسیعى از ایشان -که یک نویسندهى معروفى است- به کار رفته براى معرفى دو نفر از اعیان اهلبیت پیغمبر. و من به عنوان فرزند آن دو بزرگوار از شما تشکّر میکنم. ۷۴/۳/۲۲
⚠️توجه؛
🏳سلیمان کتّانی دانشمند مسیحی و ادیب برجستهی لبنانی، کتب متعددی دربارهی اهلبیت علیهمالسلام نوشته و تجدید چاپ و برخی از آنها نیز به زبان فارسی ترجمه شده است، وی در سال ۲۰۰۴م درگذشت!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
null.pdf
293.2K
📌 بررسی فقهی حوادث بعد از پیامبر اکرم (ص) تا شهادت حضرت زهرا (س)
👤استاد ابوالقاسم علیدوست/ دیماه ۱۴۰۰، قم
🆔 @shobeiri
شخصیت شناسی حضرت فاطمه زهرا (س).pdf
977.8K
📗دانلود کتاب «شخصیت شناسی حضرت زهرا (س) بر پایه کتاب و سنت»
✒️نویسنده: دکتر مجید معارف
📖تعداد صفحات: 96
🗃ناشر: نشر مشعر - قم
🆔 @shobeiri
واکنش فیزیکی امیرالمومنین علیه السلام نسبت به جسارت عمر زنازاده
●فَوَثَبَ عَلِيٌّ (صلوات الله علیه) فَأَخَذَ بِتَلَابِيبِهِ ثُمَّ نَتَرَهُ فَصَرَعَهُ وَ وَجَأَ أَنْفَهُ وَ رَقَبَتَهُ وَ هَمَّ بِقَتْلِهِ فَذَكَرَ قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ مَا أَوْصَاهُ بِهِ فَقَالَ وَ الَّذِي كَرَّمَ مُحَمَّداً بِالنُّبُوَّةِ يَا ابْنَ صُهَاكَ لَوْ لا كِتابٌ مِنَ اللَّهِ سَبَقَ وَ عَهْدٌ عَهِدَهُ إِلَيَّ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) لَعَلِمْتَ أَنَّكَ لَا تَدْخُلُ بَيْتِي
●حضرت علی (صلوات الله علیه) ناگهان از جا برخاست و گریبان عمر را گرفت و او را به شدت کشید و بر زمین زد و بر بینی و گردنش کوبید و خواست او را بکشد؛ ولی سخن پیامبر (صلی اللَّه علیه و آله) و وصیتی را که به او کرده بود به یاد آورد و فرمود: ای پسر صُهاک، قسم به آنکه محمّد (صلی الله علیه و آله) را به پیامبری مبعوث نمود، اگر نبود مقدّری که از طرف خداوند گذشته و عهدی که پیامبر با من نموده است می دانستی که تو نمی توانی به خانه من داخل شوی.
كتاب سليم بن قيس الهلالي،/ج2/ص586/الحديث الرابع
بحار الأنوار/ج28/ص269
عوالم العلوم/ج11-قسم-2-فاطمة/ص590
✅پس علت اینکه امیرالمومنین صلوات الله علیه شمشیر نکشید و نجنگید؛ اطاعت امر رسول خدا صلی الله علیه و آله و نداشتن یار بود. امر رسول خدا هم امر خداست. نه اینکه امیرالمومنین صلوات الله علیه سکوت کرده باشد.
@shobeiri
شناسه حدیث : ۲۴۴۲۹۷
نشانی : بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۴۰، ص ۷۰
ن، [عيون أخبار الرضا عليه السلام ] ، ل، [الخصال] ، اِبْنُ نَاتَانَةَ وَ اَلْمُكَتِّبُ وَ اَلْهَمَذَانِيُّ وَ اَلْوَرَّاقُ جَمِيعاً عَنْ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ يَاسِرٍ اَلْخَادِمِ عَنِ اَلرِّضَا عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : يَا عَلِيُّ إِنِّي سَأَلْتُ رَبِّي عَزَّ وَ جَلَّ فِيكَ خَمْسَ خِصَالٍ فَأَعْطَانِي أَمَّا أَوَّلُهَا فَإِنِّي سَأَلْتُهُ أَنْ تَنْشَقَّ اَلْأَرْضُ عَنِّي فَأَنْفُضَ اَلتُّرَابَ عَنْ رَأْسِي وَ أَنْتَ مَعِي فَأَعْطَانِي وَ أَمَّا اَلثَّانِيَةُ فَإِنِّي سَأَلْتُهُ أَنْ يَقِفَنِي عِنْدَ كِفَّةِ اَلْمِيزَانِ وَ أَنْتَ مَعِي فَأَعْطَانِي وَ أَمَّا اَلثَّالِثَةُ فَسَأَلْتُ رَبِّي عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَجْعَلَكَ حَامِلَ لِوَائِي وَ هُوَ لِوَاءُ اَللَّهِ اَلْأَكْبَرُ عَلَيْهِ مَكْتُوبٌ اَلْمُفْلِحُونَ اَلْفَائِزُونَ بِالْجَنَّةِ فَأَعْطَانِي وَ أَمَّا اَلرَّابِعَةُ فَإِنِّي سَأَلْتُهُ أَنْ يَسْقِيَ أُمَّتِي مِنْ حَوْضِي بِيَدِكَ فَأَعْطَانِي وَ أَمَّا اَلْخَامِسَةُ فَإِنِّي سَأَلْتُهُ أَنْ يَجْعَلَكَ قَائِدَ أُمَّتِي إِلَى اَلْجَنَّةِ فَأَعْطَانِي فَالْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي مَنَّ عَلَيَّ بِهِ . ل، [الخصال] ، أحمد بن إبراهيم بن بكر عن زيد بن محمد البغدادي عن عبد الله بن أحمد الطائي عن أبيه عن الرضا عن آبائه عليهم السلام : مثله. ن، [عيون أخبار الرضا عليه السلام ] ، بالأسانيد الثلاثة: مثله. صح، [صحيفة الرضا عليه السلام ] ، عنه عليه السلام: مثله.
@shobeiri
شناسه حدیث : ۳۸۷۲۳۵
نشانی : المحتضر ج ۱، ص ۱۷۹
[۲۱۵] وَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : دَخَلْتُ يَوْماً مَنْزِلِي فَإِذَا رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ [جَالِسٌ] وَ اَلْحَسَنُ عَنْ يَمِينِهِ وَ اَلْحُسَيْنُ عَنْ يَسَارِهِ وَ فَاطِمَةُ بَيْنَ يَدَيْهِ وَ هُوَ يَقُولُ: يَا حَسَنُ يَا حُسَيْنُ ! أَنْتُمَا كَفَّتَا اَلْمِيزَانِ وَ فَاطِمَةُ لِسَانُهُ وَ لاَ يَعْتَدِلُ اَلْكَفَّتَانِ إِلاَّ بِاللِّسَانِ، وَ لاَ يَقُومُ اَللِّسَانُ إِلاَّ بِالْكَفَّتَيْنِ ، أَنْتُمَا اَلْإِمَامَانِ وَ لِأُمِّكُمَا اَلشَّفَاعَةُ. ثُمَّ اِلْتَفَتَ إِلَيَّ فَقَالَ: يَا أَبَا اَلْحَسَنِ ! أَنْتَ تُوَفِّي اَلْمُؤْمِنِينَ أُجُورَهُمْ وَ تُقَسِّمُ اَلْجَنَّةَ بَيْنَ أَهْلِهَا .
@shobeiri
نشانی : دلائل الإمامة ج ۱، ص ۱۰۴
حَدَّثَنِي أَبُو اَلْحُسَيْنِ مُحَمَّدُ بْنُ هَارُونَ بْنِ مُوسَى اَلتَّلَّعُكْبَرِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبِي، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو عَلِيٍّ مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ: حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَالِكٍ اَلْفَزَارِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ حَمْدَانَ، قَالَ: حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ سُلَيْمَانَ وَ جَعْفَرُ اِبْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ، عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي اَلْعَلاَءِ وَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ، عَنْ أَبِي بَصِيرٍ، قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) عَنْ مُصْحَفِ فَاطِمَةَ (صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهَا)، فَقَالَ: أُنْزِلَ عَلَيْهَا بَعْدَ مَوْتِ أَبِيهَا. فَقُلْتُ: فَفِيهِ شَيْءٌ مِنَ اَلْقُرْآنِ؟ قَالَ: مَا فِيهِ شَيْءٌ مِنَ اَلْقُرْآنِ. قَالَ: قُلْتُ: فَصِفْهُ لِي. قَالَ: لَهُ دَفَّتَانِ مِنْ زَبَرْجَدَتَيْنِ عَلَى طُولِ اَلْوَرَقِ وَ عَرْضِهِ حَمْرَاوَيْنِ. قُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ صِفْ لِي وَرَقَهُ. قَالَ: وَرَقُهُ مِنْ دُرٍّ أَبْيَضَ قِيلَ لَهُ: (كُنْ) فَكَانَ. قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، فَمَا فِيهِ؟ قَالَ: فِيهِ خَبَرُ مَا كَانَ، وَ خَبَرُ مَا يَكُونُ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ، وَ فِيهِ خَبَرُ سَمَاءٍ سَمَاءٍ، وَ عَدَدُ مَا فِي سَمَاءٍ سَمَاءٍ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ، وَ غَيْرُ ذَلِكَ، وَ عَدَدُ كُلِّ مَنْ خَلَقَ اَللَّهُ مُرْسَلاً وَ غَيْرَ مُرْسَلٍ، وَ أَسْمَاؤُهُمْ، وَ أَسْمَاءُ اَلَّذِينَ أُرْسِلُوا إِلَيْهِمْ، وَ أَسْمَاءُ مَنْ كَذَّبَ وَ مَنْ أَجَابَ مِنْهُمْ، وَ فِيهِ أَسْمَاءُ جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اَللَّهُ مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلْكَافِرِينَ، مِنَ اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ، وَ أَسْمَاءُ اَلْبُلْدَانِ، وَ صِفَةُ - كُلِّ بَلَدٍ فِي شَرْقِ اَلْأَرْضِ وَ غَرْبِهَا، وَ عَدَدُ مَا فِيهَا مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ، وَ عَدَدُ مَا فِيهَا مِنَ اَلْكَافِرِينَ، وَ صِفَةُ كُلِّ مَنْ كَذَّبَ، وَ صِفَةُ اَلْقُرُونِ اَلْأُوَلى وَ قِصَصُهُمْ، وَ مَنْ وُلِّيَ مِنَ اَلطَّوَاغِيتِ وَ مُدَّةُ مُلْكِهِمْ وَ عَدَدُهُمْ، وَ فِيهِ أَسْمَاءُ اَلْأَئِمَّةِ وَ صِفَتُهُمْ، وَ مَا يَمْلِكُ وَاحِداً وَاحِداً، وَ فِيهِ صِفَةُ كَرَّاتِهِمْ، وَ فِيهِ صِفَةُ جَمِيعِ مَنْ تَرَدَّدَ فِي اَلْأَدْوَارِ مِنَ اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ. قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ كَمِ اَلْأَدْوَارُ؟ قَالَ: خَمْسُونَ أَلْفَ عَامٍ، وَ هِيَ سَبْعَةُ أَدْوَارٍ؛ وَ فِيهِ أَسْمَاءُ جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اَللَّهُ مِنَ اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ وَ آجَالُهُمْ، وَ صِفَةُ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ، وَ عَدَدُ مَنْ يَدْخُلُهَا، وَ عَدَدُ مَنْ يَدْخُلُ اَلنَّارَ، وَ أَسْمَاءُ هَؤُلاَءِ وَ أَسْمَاءُ هَؤُلاَءِ، وَ فِيهِ عِلْمُ اَلْقُرْآنِ كَمَا أُنْزِلَ، وَ عِلْمُ اَلتَّوْرَاةِ كَمَا أُنْزِلَتْ، وَ عِلْمُ اَلْإِنْجِيلِ، وَ اَلزَّبُورِ ، وَ عَدَدُ كُلِّ شَجَرَةٍ وَ مَدَرَةٍ فِي جَمِيعِ اَلْبِلاَدِ. قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): فَلَمَّا أَرَادَ اَللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) أَنْ يُنْزِلَهُ عَلَيْهَا، أَمَرَ جَبْرَئِيلَ وَ مِيكَائِيلَ وَ إِسْرَافِيلَ أَنْ يَحْمِلُوا اَلْمُصْحَفَ فَيَنْزِلُوا بِهِ عَلَيْهَا، وَ ذَلِكَ فِي لَيْلَةِ اَلْجُمُعَةِ مِنَ اَلثُّلُثِ اَلثَّانِي مِنَ اَللَّيْلِ، هَبَطُوا بِهِ عَلَيْهَا وَ هِيَ قَائِمَةٌ تُصَلِّي، فَمَا زَالُوا قِيَاماً حَتَّى قَعَدَتْ، فَلَمَّا فَرَغَتْ مِنْ صَلاَتِهَا سَلَّمُوا عَلَيْهَا، وَ قَالُوا لَهَا: اَلسَّلاَمُ يُقْرِئُكَ اَلسَّلاَمَ. وَ وَضَعُوا اَلْمُصْحَفَ فِي حَجْرِهَا، فَقَالَتْ لَهُمْ: اَللَّهُ اَلسَّلاَمُ، وَ مِنْهُ اَلسَّلاَمُ، وَ إِلَيْهِ اَلسَّلاَمُ، وَ عَلَيْكُمْ يَا رُسُلَ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ. ثُمَّ عَرَجُوا إِلَى اَلسَّمَاءِ، فَمَا زَالَتْ مِنْ بَعْدِ صَلاَةِ اَلْفَجْرِ إِلَى زَوَالِ اَلشَّمْسِ تَقْرَأُهُ، حَتَّى أَتَتْ عَلَى آخِرِهِ. وَ لَقَدْ كَانَتْ (صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهَا) طَاعَتُهَا مَفْرُوضَةً عَلَى جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اَللَّهُ مِنَ اَلْجِنِّ، وَ اَلْإِنْسِ، وَ اَلطَّيْرِ، وَ اَلْبَهَائِمِ ، وَ اَلْأَنْبِيَاءِ، وَ اَلْمَلاَئِكَةِ. فَقُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ فَلَمَّا مَضَتْ إِلَى مَنْ صَارَ ذَلِكَ اَلْمُصْحَفُ؟ فَقَالَ: دَفَعْتُهُ إِلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، فَلَمَّا مَضَى صَارَ إِلَى اَلْحَسَنِ، ثُمَّ إِلَى اَلْحُسَيْنِ، ثُمَّ عِنْدَ أَهْلِهِ حَتَّى يَدْفَعُوهُ إِلَى صَاحِبِ هَذَا اَلْأَمْرِ. فَقُلْتُ: إِنَّ هَذَا اَلْعِلْمَ كَثِيرٌ! فَقَالَ: يَا أَبَا مُحَمَّدٍ، إِنَّ هَذَا اَلَّذِي وَصَفْتُه
@shobeiri