eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
773 ویدیو
243 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 شاه با اقتصاد ایران چه کرد؟ 🛢 بدون تحریم و با قیمت بالای نفت، اقتصاد کشور اینگونه بود که می‌بینید! 💸 شاه چه اقتصادی را تحویل انقلابیون داد؟ شاه فقط در یک فقره اختلاس معادل تمام نقدینگی ایران در سال ۱۳۹۹ را ربود و از کشور خارج کرد!
🔆 متن شبهه : خاطره اى تلخ از دوران جوانيم😔 چند وقت پيش داشتم توی خيابون از جلوی يك آموزشگاه هنری رد ميشدم كه چشمم به يكی از دوستانم افتاد كه پشت فرمون ماشينش كه جلوی اموزشگاه پارك بود نشسته بود و سخت تو فكر بود خيلی تو خودش بود گويا در رويايی عميق فرو رفته بود، جلو رفتم و ارام به شيشه سمت مسافر جلو زدم به خودش امد و از ماشين پياده شد حال و احوال كرديم و از هر دری سخن گفتيم ضمن صحبت ازش پرسيدم اينجا چه ميكنی و چرا اينقدر تو فكری مشكلی پيش امده؟ گفت كه دخترش كلاس اموزش گيتار دارد منتظراست كلاس دخترش تمام شود و ادامه داد وگفت ميدانی ساليانی نچندان دور در دهه شصت در دوره جوانی عضو بسيج بودم و به اعتبار كارت و لباس بسيج و تفنگی كه در دست داشتم به خودم حق ميدادم كه امر به معروف و نهی از منكر كنم آن‌ هم به هر روشی كه فكر ميكردم صحيح است بدون اينكه حتی بدانم معنی اين دو يعنی چه و بدون كمترين اموزش و نظارتی روزی از روزها در يكی از خيابانهای اين شهر خانواده محترمی به همراه دختر نوجوانشان را ديدم كه دخترك گيتاری را بر دوش انداخته بود با ديدگاه ان زمان من فكر ميكردم هر كس كت و شلوار پوشيده باشد دين و اعتقاد درست و حسابی ندارد جلو رفتم و با لحن زننده ای اونها رو به باد انتقاد گرفتم كه در دوره ای كه ما انقلاب كرديم و شهيد داديم شما دنبال فسق و فجوريد. مرد با احترام گفت كدام فسق و فجور برادر گفتم من برادر تو نيستم كسی كه دنبال موسيقی و اسباب لهو و لعب باشد برادر من نيست و در همان حال دست بردم كه گيتار را از دخترك بگيرم دخترك با چشمان بهت زده مرا نگاه ميكرد و مادرش به التماس افتاد كه تورو خدا اين گيتار هديه تولدشه خيلی براش عزيزه وقتی اسم تولد آمد با خودم فكر كردم كه هر كس برای بچش تولد بگيره حتما طاغوتيه و بی دين و ايمان و من بايد اينها را به راه راست هدايت كنم. دختر گريه می كرد مادرش ميگفت غلط كرد اقا ديگه نميارش بيرون پدر هم ملتمسانه غرور پدريش را خرد كرد و از من خواهش می كرد كه كوتاه بيايم و اين دفعه را گذشت كنم، غرور همه وجودم را گرفته بود مردم عادی هم بی تفاوت رد ميشدند چند نفر هم دورتر فقط نظاره می كردن بعضی ها هم می گفتن حقشونه می خواست نياره من با بيرحمی گيتار رو كنار ديوار گذاشتم و با لگد خردش كردم در اون لحظه وقتی به دختر نگاه كردم با همه وجود حس كردم كه همراه گيتارش قلبش اعتقادش و اعتمادش به دينی كه من قصد داشتم او را به آن رهنمود كنم شكستم. . . (متن شبهه خلاصه شده) 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ معمولا چنین داستانهایی ناشی از تخیل شبهه افکنان برای تخریب گروه های مرتبط با انقلاب مثل بسیج جعل می شود، اما در هر حال ما توضیحاتی را عرض می کنیم. 2️⃣ یکی از شرایط انجام امر به معروف و نهی از منکر، قطعا این است که انسان معروف و منکر و گناه و واجب را بشناسد و خودش جاهل نباشد. یعنی باید مطمئن باشیم که عملی که انجام می شود گناه است تا اجازه نهی از منکر داشته باشیم، یا بدانیم فلان عمل واجب است تا اجازه امر به معروف داشته باشیم. 3️⃣ اما در انجام امر به معروف و نهی از منکر هم، باید با بهترین روش این کار را انجام بدهیم، مانند پدری مهربان و دلسوز باشیم، خود را بالاتر از فرد گناه کار ندانیم. تا جایی که ممکن است در حد تذکر زبانی این کار را انجام دهیم، برخورد تند و خشن نداشته باشیم، فقط امر و نهی کنیم و رد شویم. برخوردهای فزیکی و توسل به زور، برعهده نیروهای انتظامی است. 4️⃣ احترام به دیگران اهمیت بسیاری دارد اما امر به معروف و نهی از منکر اگر درست انجام شود از افضل اعمال و از بزرگترین واجبات است. امام علی علیه السلام: تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهی از منکر، چون آب دهان است در برابر دریای پهناور.(نهج البلاغه، ح ۳۷۴) 5️⃣ هر کس می تواند هر عقیده ای داشته باشد اما تمام عقاید قابل احترام نیستند، تنها عقایدی که بر گرفته از عقل قطعی و شرع مقدس باشد محترم است. 6️⃣ ما وقتی در یک جامعه زندگی می کنیم، مانند افرادی هستیم که در یک کشتی سوار هستیم و نمی توانیم جای نشستن خود را سوراخ کنیم و بگوییم به کسی ربطی ندارد. مسلما نوع پوشش و رنگ لباس دیگران به همه ما مربوط است، وقتی زنان جامعه لباسهای تنگ و کوتاه و مهیج بپوشند، خود و جامعه را دچار فساد می کنند. 7️⃣ اگر کسی به شکل نادرست امر به معروف و نهی از منکر کند و مرتکب گناهی شود مسلما در پیشگاه خداوند مسئول است، باید توبه و جبران نماید.
🔸 من در عجبم از اینکه عراق که یک کشور شیعی و مذهبی است، و حوزه علمیه بزرگ نجف اشرف با قدمت بیش از ۱۲۰۰ سال، وجود مراجع بزرگ، علما، طلاب و خطبا که اغلبشان سنتی هم هستند! چگونه در برابر پاپ عده زن و مرد عراقی دست در دست هم می رقصند! هیچ واکنشی از حوزه نشان داده نمیشه؟! درسها تعطیل نمیشه؟! کفن پوش راه نمی افته؟! راهپیمایی نمی کنند؟! علیه دولت بیانیه و شعار نمی دهند؟! 🔹 یعنی حوزه ها، مراجع، و روحانیون عراق دین و ایمانشان ضعیفتر از مراجع، حوزه ها و روحانیون ایران است؟!🤔😳 🔸 یا اونطرف قرآن و احادیث و قواعد فقهی چیزی هست که مراجع و علمای عراق می دانند و به طلاب و مردم آموخته اند؟! و مراجع و علمای ایران یا می دانند و به مردم نگفته اند! یا نمیدانند؟! ♦️ راستی چرا تا کنون بین مراجع و حوزه های عراق، لبنان و ایران و سایر کشورها نشستهای هم اندیشی برگزار نشده و نمی شود؟! چرا در حوزه های شیعی کشورهای مختلف وحدت رویه وجود ندارد؟! مگر همشان از منابعی یکسانِ کلامی، علمی، فکری، فقهی و اخلاقی بهره نمی گیرند؟!
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
🔸 من در عجبم از اینکه عراق که یک کشور شیعی و مذهبی است، و حوزه علمیه بزرگ نجف اشرف با قدمت بیش از ۱۲
♦️پاسخ♦️ 1️⃣.شیعیان عراق ۶۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و این در حالی است که حکومت و دولت عراق شیعه نیستند بلکه از اهل سنت اند و گذشته از این هم قرار نیست که چون مذهبی و شیعی است کارشان هم در همه موارد درست باشد که اگر بود الان وضعیت کشور عراق این نبود 2️⃣.این تفکر غلط که هر چه شد و هر اتفاقی پیش امد باید فقط حوزه های علمیه بلندگو و صدای اعتراض باشند درست نیست چرا که باید همه مردم معترض باشند و چه بسا که تا به الان بیشتر اوقات حوزه های علمیه پرچمدار بوده و هستند و شروع نهضت ها و قیام ها و اعتراض ها از علمایی بودند که در همین حوزه ها درس خوانده اند. 3️⃣.این شیوه استقبال از مهمان ها در عراق معمول است. ابراز خوشحالی مردم عراق طبق سنتی که دارند متفاوت است با سایر کشورها(اما این سنت باعث نمی شود که رقصیدن و پایکوبی از نظر شرع هم صحیح باشد). و این عین عقلانیت است که نه تنها حوزه علمیه و علما بلکه حتی مردم عادی هم در برابر هر چیزی واکنش نشان بدهند.(جایی که باید واکنش نشان بدهند مسائل و امور مهم اند نه پایکوبی یه عده ایی کم که نه مذهب و نه دین شان معلوم است و فکر ها و نگاه ها را از اصل موضوع که همان دیدار ایت الله سیستانی و پاپ بوده است گمراه کنند). همانطور که گفته شد علما و حوزه ها همیشه جلودار بوده و هستند پس نمیشه این ها را نادیده گرفت و علما و حوزه ها را متهم به بی تفاوتی کرد. 4️⃣.در کشورها سیاست ها متفاوت است،حوزه ها و سیاست های انها هم متفاوت است، پس رویکرد حوزه نجف با لبنان و ایران متفاوت است. این نوع نگاه باعث این نمی شود که اشتباه نتیجه گیری کنیم و شاید ایمانشان ضعیف است. 5️⃣.دیدار ها و نشست هایی همیشه به صورت حضوری و غیرحضوری بین علمای کشورها و ممالک اسلامی بوده و هست و این حرف بی سند و پوچی است که گفته شده است چرا که حتی در ایران موسسات و مجامعی است که یکی از کارهایشان همین دیدارهاست مثل مجمع تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت ع و... 6️⃣.منابعی که علما از هم ها استفاده می کنند اولا همه یکسان نیست و دوما در همان هایی هم که یکسان اند،برداشت ها متفاوت است مثل سایر علوم. اگر قرار بود که بر فرض منابع یکسان،نتیجه ها هم یکسان باشد که نه علمی بود و نه عالمی ✍سعید سپاهی
🔆 متن شبهه : چرا کویت از عراق از حکومت جدید عراق غرامت گرفته بابت حمله به آن کشور ما نه تنها غرامت نگرفتیم باج های میلیاردی هم برای بازسازی عتبات در عراق پرداخت کردیم؟ 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣علي رغم اينکه براساس بند هفتم قطعنامه 598 تعيين ابعاد خسارت های وارده و پرداخت غرامت به هيئت کارشناسايي که از سوي دبير کل سازمان ملل متحد انتخاب مي شوند واگذار شده و در اجراي اين بند هيأت کارشناسي در خردادماه و آبان ماه 1370 وارد ايران شدند و پس از تعيين ابعاد خسارت هاي ايران در جنگ تحميلي تحقيق و بررسي هاي به عمل آمده را به صورت دو گزارش به دبير کل سازمان ملل تسليم نمودند. (منصوري، اسماعيل، بررسي حقوقي -سياسي تجاورز رژيم عراق به جمهوري اسلامي ايران، تهران، تابان، ص 185-186) اما متأسفانه به دليل امتناع رژيم بعث عراق از پرداخت خسارت ها و غرامت به جمهوري اسلامي ايران و سهل انگاري و بي توجهي سازمان ملل و شوراي امنيت نسبت به اجراي کامل مفاد قطعنامه ، اين بند از قطعنامه به اجرا در نيامد و غرامتي از سوي عراق به عنوان متجاوز جنگي به ايران پرداخت نشد. 2️⃣در حقيقت از آن جا که مرجع رسمي اجرايي شدن قطعنامه شوراي امنيت ، خود همين شوراست واعضاي اصلي آن با ايران اسلامي ، دچار چالش هايي بوده و بدين خاطر در پيگيري غرامت ايران از عراق همواره کارشکني مي نمايند از اين رو تا کنون اجراي ماده 7 محقق نشده و ايران نتوانسته است حتي يک دلار از غرامت جنگ 8 ساله را از کشور متجاوز بگيرد؛ اين در حالي است که به دليل حمايت اعضا دائم شوراي امنيت از کويت و اسرائيل ، هر دوي آنها توانستند از محل برنامه نفت در برابر غذا ، غرامت اشغال کويت و موشک پراني هاي عراق به اسرائيل را دريافت کنند. 3️⃣البته در برخورد دوگانه سازمان ملل و شوراي امنيت با اين دو قضيه جاي شگفتي نيست زيرا در جريان تصويب قطعنامه 598 از ابتداي جنگ تا سال هاي پايان جنگ تعلل و کوتاهي نمود و با گذشت هفت سال از شروع جنگ شوراي امنيت حاضر شد خواسته هاي به حق جمهوري اسلامي ايران را در تعيين متجاوز و پرداخت غرامت را در نظر بگيرد که متأسفانه آن هم به اجرا در نيامد. نکته ديگر اينکه بعد از اشغال عراق نيز همواره دولتمردان جديد عراق به دلايل مختلفي ، خواهان بخشيدن اين غرامت از سوي ايران بوده اند . موضوعي که مسئولين ايران آن را رد نموده اند 4️⃣بديهي است که نامساعد بودن شرايط براي پرداخت غرامت توسط عراق ، هرگز به معناي آن نيست که اين حق تاريخي ، مشمول مرور زمان شود. 5️⃣اما موضوع کمک ها براي بازسازي عتبات عاليات که بيشتر مردمي بوده موضوعي است که عنوان « باج دادن » بر آن صحيح نيست و ارتباطي با مساله جنگ يا دولتمردان عراق ندارد . بلکه بيانگر عشق ، علاقه و محبت شيعيان ايران به ائمه اطهار (ع) است که همواره در طول تاريخ فارغ از نوع مناسبات و روابط دو کشور وجود داشته و خواهد داشت . 6️⃣ روابط سیاسی و اقتصادی کشورها، هر چند داد و ستد، مطالبات و دیون است، اما مانند روابط حاکم بر بازار نمی‌باشد که مثلاً طلبکار چک یا قرارداد بدهکار را به راحتی به اجرا بگذارد. بلکه ملاحظات بسیاری دارد که حتماً باید لحاظ گردد. 7️⃣هر چند جمهوری اسلامی ایران تا کنون این خسارت را اخذ نکرده است، ولی نبخشیده است که بگوییم چه کسی بخشیده و با چه اجازه‌ای بخشیده و ...؛ بلکه جزو معاهدات و دیون باقی مانده است، چنان چه مطالبات و دیون بسیاری نیز از امریکا و اروپا دارد. بدیهی است که اخذ دیون کشورها از یک دیگر، نیز خودش ملاحظاتی دارد و امکانات و شرایطی می‌خواهد. حال چه از عراق باشد و چه از کشورهای دیگر، یا سایر کشورها از ایران. ولی کشور و حکومت نیز نظم خود را دارد و با شعار های ژورنالیستی و گاهی احساسات برانگیز اداره نمی‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 رضا خان چگونه با خلع سلاح عشایر کُرد و عدم حفاظت از مرزها، منطقه استراتژیک آرارات را به ترکیه واگذار کرد! 🤔 توجیهش برای این خیانت هم جالب بوده: بخاطر چندتا تپه (!) نباید دوستیمون با ترکیه بهم بخوره...! 🧨 اینکه امروز تروریست‌های کوموله و پژاک از کوه‌های اون منطقه ناامنی ایجاد میکنن و مرزبان‌های ما توی دشت باید در برابرشون دفاع کنند نتیجه همین شاهکار پهلویه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 خانم پروین زمانی مجری و کارشناس شبکه فارسی زبان لس آنجلسی(شبکه TAK): 🕍 موساد ۴۵۰ مامور داره برای شبکه های اجتماعی در ایران تا دروغ و شایعه پراکنی علیه ایران انجام بدن و ... ✂️سریع صداشو قطع میکنند و مجری که دست و پاشو گم کرده از مخاطبین عذرخواهی میکنه! و میگه اشکال از ماست که برنامه ضبط شده رو بازبینی نکردیم و نقطه نظرهای خانم زمانی با نقطه نظرات تلویزیون ما فرق می کنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی گفتند نظامی ها وارد مسائل سیاسی نشوند!! ✅ واقیعت پاسخ امام راحل به این شبهه
◾️شهادت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام تسلیت باد.
امام کاظم نصف عمر خود را زندان بودند، این همه از کجا آورده اند که در ایران این تعداد داریم؟ علیه السلام ✅پاسخ 🔹واقعیت اینست که امام کاظم ع در سال ۱۲۸ هجری متولد شده اند و در سال ۱۸۳ هجری در زندان هارون وفات کرده اند بنابراین در سن ۵۵ سالگی به شهادت رسیده اند. مدت زندانی بودن ایشان هم ۲۴ سال نبوده بلکه طبق نظر صحیح ۴ سال و طبق قولهای دیگری 5 یا 6 یا ۷ سال بوده است. 📚الأعلام ، خیرالدین الزرکلي، ج۷ ، ص۳۲۱ ضمن اینکه امامزاده هایی که در ایران هستند لزوما فرزندان بلاواسطهٔ امام موسی کاظم ع نیستند، بلکه بسیاری از آنان از نوادگان و نبیرگان و گاه تا چندین نسل واسطه هستند که به دلیل کرامت علمی و معنوی آنها مورد احترام مردم بوده اند. علاوه بر آن بسیاری از امام زادگان نیز از فرزندان امامان دیگر و به خصوص سادات حسنی و حسینی هستند که بعد از قیام زید بن علی(سال ۱۲۱هجری) - از دست ظلم بنی امیه - به ایران فرار کردند و با ایرانیان وصلت نمودند و نسل فراوانی از آنان به جای ماند. در واقع جد بسیاری از این امامزاده ها قبل از تولد امام کاظم ع به ایران آمده اند. 🔹 لازم به ذکر است که برخی از این سادات با به قیامهایی بر ضد حکومت ظالم زمان دست زدند که در بسیاری از موارد به شهادت آنان می انجامید تا اینکه در سال ۲۵۰ هجری نخستین قیام شیعی در به رهبری حسن بن زید که از سادات حسنی بود به تاسیس حکومت محلی انجامید که ۲۸ سال پابرجا بود ولی به دست سامانیان ساقط شد. سپس حسن بن علی حسینی معروف به ناصر اطروش در سال ۲۷۸ هجری در گیلان و دیلمان قیام کرد که به تاسیس حکومت انجامید. امامزاده های شمال ایران غالبا باید از این دسته سادات حسنی و حسینی باشند.
🔆 تعریف شبهه در خطبه ۳۸ نهج البلاغه، علت نام‌گذارى شبهه به این نام و حال مردم به هنگام گرفتارى در شبهات، تبيين شده است. امام على عليه السلام در این خطبه می‌فرمایند : 🕌 "وَ إِنَّمَا سُمِّيَتِ الشُّبْهَةُ شُبْهَةً لِأَنَّهَا تُشْبِهُ الْحَقَّ، فَأَمَّا أَوْلِيَاءُ اللَّهِ فَضِيَاؤُهُمْ فِيهَا الْيَقِينُ وَ دَلِيلُهُمْ سَمْتُ الْهُدَى، وَ أَمَّا أَعْدَاءُ اللَّهِ فَدُعَاؤُهُمْ فِيهَا الضَّلَالُ وَ دَلِيلُهُمُ الْعَمَى" 📚 "شبهه به اين دليل شبهه ناميده شده كه شبيه و مانند حق است ؛ اما دوستان و اولياى خدا به هنگام شبهه، روشنايىِ راهشان يقين است و راهنمايشان راهِ راست و هدایت است ؛ ولى دشمنان خدا به گاه شبهه وسیله دعوتشان گمراهى است و راهنمايشان كوردلی است." 👌 نکته: در اين خطبه تحليل دقيقى درباره شبهه بیان شده، مى‌فرمايد: شبهه تنها از اين جهت شبهه ناميده شده که شباهتى به حق دارد (ظاهرش حق است و باطنش باطل) و به همين دليل، سبب فريب گروهى از ساده‌لوحان و دستاويزى براى شيطان‌صفتان، جهت فرار از حق مى‌شود و از همين پوشش براى فريب مردم يا استدلال‌هاى بی‌اساس استفاده مى‌شود. سپس امام (عليه السلام) راه نجات از شبهه‌ها را بيان مى‌فرمايد و موضع‌گيرى دوستان خدا و دشمنان حق را در برابر شبهه‌ها در عبارت زيبايى تبیین می‌نمایند به این صورت که اولياء‌الله به خاطر دوری از هوای نفس و برخوردارى از يقين به مبانى وحى، به سراغ قرآن و سخنان پيشوايان معصوم مى‌روند و در پرتو اين نور و روشنايى، ظلمات شبهات را در هم مى‌شکنند و از چنگال آن رهايى مى‌يابند. اما در مقابل، دشمنان خدا هستند که دعوت کننده آنان در شبهات همان ضلالت، و راهنماى آنان، کوردلى است"
﷽| کشتار صفویه! ايرانيان تا قرن دهم سني بودند. از آن پس با زور صفويان به شيعه گرايش يافتند. زيرا شاه اسماعيل صفوي وقتي در تبريز تاج گذاري کرد، بسياري از سني‏ها را قتل عام نمود. ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 اولاً: شاه اسماعيل يک جوان 14 ساله بود و نمي‏توان پذيرفت که وي بدون حمايت شيعيان به قدرت رسيده باشد. زيرا منطقي نيست که حاميان وي از سني‏ها باشند و عليه مذهب خود، شاه اسماعيل را به نفع مذهب تشيع حمايت کنند. بنابراين، در ايران آن زمان شيعيان زيادي وجود داشته‏اند که صفويه به اتکاي آنان توانسته‏اند قدرتي تشکيل دهند و در برابر عثماني که يک امپراتوري پر قدرت مدعي سني بود، بايستند و مقابله کنند و در نهايت حکومت تشکيل دهند. ثانیاً: در تاريخ ثابت نشده است که صفويه با زور شمشير شيعه را در ايران به وجود آورده باشند. البته نمی توان انکار کرد که به صورت جزيي و موردي، اهل سنت مورد آزار صفويان واقع شده اند، همانطور که شيعيان نیز مورد آزار عثماني‏ها قرار مي‏گرفتند. روشن است که اگر چنین چیزی بوده، نادرست و غيراسلامي بوده است. عوامل شیعه شدن مردم ایران از این قرار است: 1. شخصیت جناب سلمان فارسی به عنوان صحابه با وفاي پيامبر و اهل بيت، که نه تنها فردي ايراني و شيعي بود بلکه مدتها بر مدائن نیز حکومت کرد. 2. يمن نيز که مستعمره و تحت نفوذ ايران قرار داشت به دلیل اینکه توسط حضرت علي (ع) و در زمان حيات رسول اکرم (ص) به اسلام ایمان آورد از ابتدا متمايل به سمت اهل بيت بودند و شخصیت های مهمی از آنها به نقاط مختلف ایران از جمله قم و کاشان هجرت کردند و زمینه ساز آشنایی ایرانیان با مکتب اهل بیت شدند. 3. تبعیض هایی که در دوره خليفه دوم، بين عرب و عجم ایجاد شد موجب آزردگي خاطر ايرانيان گردید که پس از کشته شدن خليفه دوم به دست یک ایرانی، فرزند وي چند تن از ايرانيان موجود در مدينه را به قتل رساند. اما وقتي حضرت علي(ع) به حکومت رسید اعلام کرد که بين عرب و عجم تفاوتي نيست. اين باعث شد تا ايرانيان به حضرت علي(ع) گرايش پيدا کنند. 4. پس از شهادت حسين بن علي(ع) ايرانيان متوجه شدند از اسلام دو قرائت وجود دارد: اسلام يزيدي و اسلام حسيني. بني اميه با آن سابقه ظلم‏ها و اعمال تبعيض‏ها نمي‏توانست در قلوب ايرانيان جايي داشته باشد و به صورت طبيعي ايرانيان به سوي امام حسين(ع) و اهل بیت(ع) گرايش پيدا کردند و همین مسئله باعث شد تا ایرانیان بیشترین کمک را در سقوط بني اميه ایفا کنند. 5. حضور برخي از شاگردان امام جعفر صادق و ساير ائمه ـ عليهم السلام ـ در ايران (مانند عبدالعظیم حسنی، فضل بن شاذان و ....) و تبلیغ مکتب اهل بيت(ع) توسط آنها تاثیر زیادی در آشنایی ایرانیان با تشیع داشت. 6. حضور حضرت امام رضا(ع) در خراسان 7. حضور امام زادگان زیادی که از دست ظلم «منصور دوانيقي» و دیگر خلفای ستمگر به ايران آمدند. 8. حکومت سلاطین شیعه‏ی آل‏بويه در قرن چهار و پنج فرصت خوبی برای تبليغ مکتب اهل بیت(ع) فراهم شد به نحوی که کتب مهم شيعي مثل تهذيب، استبصار، کافي و من لايحضره الفقيه در اين زمان تأليف شد. بزرگاني چون شيخ صدوق، شيخ مفيد، شيخ طوسي، سيد مرتضي و سيد رضي توانستند در این عصر اسلام شيعي را به مردم معرفي نمايند. 9. در دوره ايلخانان (قرن 7 و 8 هجری)، علامه حلي به دعوت الجایتو از پادشاهان سلسله ایلخانیان که حاکم بر ایران بودند به ایران دعوت می‌شود و در یک جریان علمی پادشاه مذهب شیعه را برمی‌گزیند و نام خود را به سلطان محمد خدابنده تغییر می‌دهد و تشیع را در ایران رواج می‌دهد؛ 10. حلقه آخر اين جريان تاسيس دولت صفويه و اعلام تشيع به عنوان مذهب رسمي و حضور و دعوت از علماي شيعه از سراسر جهان اسلام است. 🔹بنابراین روشن شد که اگر تشیع به طور کامل در ایران ریشه نداشت، اساساً صفویه امکان به حکومت رسیدن نداشت چه برسد به آنکه با کشتار وسیع آنها را به تشیع وادار کند. مضافا اینکه ایرانیان در مقاطع مختلف از جمله حمله وحشتناک مغول نشان داده اند که ممکن است تحت زور و سلطه قرار گیرند اما آئین و اعتقادات خود را با زور عوض نمی کنند. به تعبیر دیگر اگر ایرانیان با تسلط و اجبار صفویه شیعه شده بود، قاعدتاً باید با تسلط افغان های سنی بر ایران مجدداً تغییر مذهب می دادند و به تسنن بازمی گشتند
🔴 / بودجه نهادهای فرهنگی و مذهبی بر این بودجه بایست گریست(در این شبهه که با برجسته سازی و تحریف عامدانه بودجه ۹۷ است به مقایسه بودجه برخی وزارتخانه ها با برخی نهادهای فرهنگی و دینی شده است. با توجه به طولانی بودن شبهه از ذکر آن معذوریم ) 🔴 1⃣ جمع کل بودجه این ۱۳ نهاد، مبلغ ۲۲۵۰ میلیارد تومان است در حالی که کل بودجه عمومی دولت ۴۲۵۰۰۰ میلیارد تومان است. یعنی سهم این نهاد‌ها از بودجه عمومی دولت فقط حدود نیم درصد است. یعنی ما نباید برای نهاد‌های فرهنگی کشور نیم درصد هزینه کنیم؟ هر چند ممکن است انتقاداتی به برخی از این نهاد‌ها هم داشته باشیم. 2⃣ بودجه این ۱۳ نهاد فرهنگی حدود یک پنجم اختلاس صندوق فرهنگیان است. یعنی با رقم اختلاس صندوق فرهنگیان می‌توان بودجه ۵ سال این موسسات را تامین کرد! 3⃣ انتشار دهندگان این موج تخریبی با ردیف کردن بودجه تعدادی از ادارات و سپس مقایسه آن با بودجه این نهاد‌ها فریاد وا مردما سر داده و این سوال را مطرح می‌کنند که چرا بودجه نهاد‌های فرهنگی صرف فقرا نمی‌شود! به این قسمت متن شبهه و دروغ شب یلدایی توجه کنید: «عجیب‌تر اینکه بودجه "جامعه المصطفی" بیشتر از بودجه وزارت کار و رفاه به علاوه بودجه وزارت راه وشهرسازی و به علاوه بودجه سازمان غذا و دارو است». 🔹 اعداد مربوط به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی به صورت ناشیانه‌ای دستکاری شده و کمتر از میزان واقعی اعلام شده است! مثلا بودجه ارگان‌های دولتی را اینگونه نشان می‌دهد که بسیار کمتر از میزان واقعی است: «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۱۶۲ میلیارد تومان (صفحه ۵۸۶) سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ۲۶۰ میلیارد تومان (صفحه ۱۷۴) سازمان غذا و دارو با ۳۳ میلیارد تومان (صفحه ۵۲۹) وزارت صنعت، معدن و تجارت با ۹۷ میلیارد تومان (صفحه ۵۲۹) و.». اما ارقام مندرج در بودجه اعلامی دولت بسیار بیشتر از رقم‌های فوق است. ببینید: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بودجه رقم ۱۷۰۷ میلیارد تومان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۳۵۹ میلیارد تومان سازمان غذا و دارو با ۱۸۳ میلیارد تومان وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۳۲ میلیارد تومان و. 🔸 بر اساس لایحه بودجه دولت فقط رقم بودجه هزینه‌ای (و نه کل بودجه) وزارت تعاون، میراث فرهنگی و سازمان غذا و دارو برابر ۲۲۵۰ میلیارد تومان است که برابر بودجه ۱۳ نهاد فرهنگی مورد اشاره است! تصویر صفحات لایحه بودجه و ارقام بودجه ارگانهای دولتی میتوانید در آدرس های زیر دنبال‌کنید👇 4⃣ نکته جالب دیگر اینکه حقوق و دستمزد پرسنل وزارتخانه‌ها جدا از بودجه هزینه‌ای آن‌ها است. مثلا باید هزینه‌های حقوق و دستمزد کارکنان وزارت تعاون را به رقم بودجه هزینه‌ای آن که ۱۷۰۷ میلیارد تومان است اضافه کنیم تا کل بودجه آن حاصل شود در نتیجه رقم بودجه اصلی وزارت تعاون بسیار بیشتر از عدد ۱۷۰۷ میلیارد تومان خواهد شد. (بسیار دقت فرمایید) 5⃣ کارکرد بیشتر از مجموعه های فرهنگی مثل جامعه المصطفی العالمیه از وظایف اصلی و تخصصی وزارت ارشاد و دولتمردان محترم است که در راستای چابک سازی و ارتقاء کیفیت و به نهادی تخصصی واگذار شده است. که صدالبته اتخاذ این سیاست موجب کارآمدی بیشتر شده است. 6⃣ تحریف عامدانه در مورد اعتبار هزینه ای سازمان های مذهبی در آستانه تقدیم بودجه توسط دولت به مجلس موضوعی جدید نیست. این تکنیک نخ نما با شبهات دلفینی هرساله در زمان تقدیم بودجه مطرح میشود. 👌 باید به مظلومیت فرهنگ در مملکتی که پر از گنجینه‌های فرهنگی است گریست.
🔴 کانون بازنشستگان دانشگاه شریف این مقاله ک ه به قلم آقای دکتر ناهیدی/ میهن دوست/ خانم دكتر شاهین نوشته شده؛ شاهکاری است از حقیقت واقعی وضع مملکت ما آفرین به اين خانم كه بدون ترس حقیقت واقعی وضع وطن ما را تشریح کرده است مقاله‌ای از خانم دکتر شاهین/تهران انقلاب نتیجه‌ی نا آگاهى بود جنگ نتیجه‌ی انقلاب بود عقب‌ماندگی نتيجه‌ی جنگ بود تحريم نتیجه‌ی عقب ماندگی شد و اختلاس و... فقر و ... خرافات نتیجه‌ی فقر اين چرخه ٤٠ سال كابوسي است كه با ناآگاهى شكل گرفت و هنوز هم.... ايران کشوريست که توسط مردمش *چهار ميخ* شده.. *ميخ اول : جهل* *ميخ دوم : خرافات* *ميخ سوم : تعصب کور* *ميخ چهارم :...‌‌ ما جماعتی هستيم که ميخ بر دامان..... آهای آقای نسبتا محترم با شمام وقتی که پوشاندن چند تار مو در محیط اجتماع مهمتر از ( ......) شبهه طولانی بود 1⃣ این شبهه که از سه سال قبل هر چند وقت بصورت دلفینی در فضای مجازی بازنشر میشود صرفاً با هدف اعتباربخشی بصورت جعلی و کذب به شخصیت های مختلف و نهادهای علمی متفاوت منتسب میشود. 🔹شخصیت هایی با نام خانم‌دکتر شاهین ؛ آقای دکتر ناهیدی ، دکتر میهن دوست و.... با مسئولیت فوق وجود خارجی ندارند. 2⃣ طراحان شبهه سعی کرده اند با سوء استفاده از جهل و البته مطالبات و نارضایتی های بحق اقتصادی سخن نادرست خود را به مخاطب القاء کند. 3⃣ داریم که توضیح در خصوص رفع شبهه نافی و توجیه مطلق برخی مشکلات نیست. ضمن اعتراف و اعتراض به برخی مشکلات معتقدیم که توجیه مشکلات حماقت است سیاه نمایی و چنگ زدن به برخی شبهات و سوء استفاده برخی دوستان محترم است. 4⃣ الفبای سخن علمی در ساحت انقلاب شناسی این است که انقلاب را معلول آگاهی بدانیم؛ الزام همه انقلاب ها(فارغ از ارزشگذاری) از انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب شوروی و الجزایر تا انقلاب ایران در سراسر آگاهی بوده است. زیبا صحبت کردن با صحبت زیبا کردن متفاوت است. نویسنده محترم شبهه سعی کرده با بازی واژه ها مخاطب را کند. 5⃣ جنگ و تحریم نتیجه خصومت با انقلاب بود. خصومتی که گاهی در فضای حقیقی و رزم و گاهی در فضای مجازی (مانند همین شبهه) دنبال میشود. در برخی موارد سوء تدبیرها و مدیریت های نادرست مشکلات را مضاعف و گاهی تولید کرده است. صدالبته مسیر اصلاح و انتقاد با تخریب متفاوت است! 6⃣ دوره چهل ساله شاهد پیشرفت هایی بوده ایم که تحسین و اعتراف دشمنان و استراتژیست های آمریکایی ( کسینجر و...) برانگیخته ؛ گرچه در منشور گام دوم انقلاب آمده در برخی موارد بین واقعیت ها و آرمان ها فاصله زیاد است. 7⃣ در عصر پهلوی بنا به ضرورت حکمرانی شاهد اقداماتی بوده ایم ؛ ولی بسیاری از عقب ماندگی ها معلول عقب ماندگی ، ایستایی و پسرفت ها در عصرقاجار و پهلوی میباشد. دقیقا زمانی که غرب در مسابقه پیشرفت رقابت میکردند قاجارها و فرح ها و محمدرضاشاه دنبال رفاقت های......بودند! 8⃣ در شبهه ادعا شده چرخه چهل سالگی انقلاب کابوس است ؛ حرف بسیار دقیقی است انقلاب و اسلام و استقلال خواهی از روز اول تا کنون برای دشمنانش کابوس بوده است. تلاش های مذبوحانه و شبانه روزی برای طراحی شبهات و انتساب های دروغین برای فریب دوستانی که مطالعه کمتری دارند جهت القای فهم نادرست از اسلام و اصول انقلاب نتیجه شوک بعد از کابوس است. 9⃣ فریاد میزنیم به اسلام و انقلاب و ایران و شهدای خود افتخار میکنیم ایران کشوری است که توسط مردمش رکورد دموکراسی زده است؛ هرجا انقلابی عمل کرده ایم سلول های بنیادین، نانو ، هسته ای، موشکی و..را به تسخیرآورده ایم؛ برای اولین بار در جنگ ۸ ساله یک وجبش کم نشده است و مثل قدیم بحرین عروس نکرده است ؛ بر پنجه گرگ بوسه نزده و با افتخار از گردنه های بسیار دشوارعبور کرده است البته نافی چهارمیخ شدن برخی دوستان نیستیم ؛ اگر جهل و پذیرش خرافات برخی دوستان نبود که طراحان شبهه خود را به زحمت نمی انداختند! 🔟ودر انتهای شبهه سعی شده در قالب گزاره های نیمه درست! و نادرست با قلقلک احساسات مخاطب، سخن نویسنده بر شعور مخاطب تحمیل شود. تاکیدمیکنم اگر درجایی خطا صورت گرفته نفی مطلق نمی کنیم ولی بایست هوشیار باشیم که به تعبیر شهید مطهری گاهی خطر یک ضرب المثل و جمله بظاهر زیبا برای یک ملت و مملکت از حمله ویروس طاعون و وبا خطرناک تر است ۱۱. : برای خود و نویسنده محترم شبهه و همه خوانندگان فرهیخته آرزوی عافیت همراه با عاقبت بخیری میکنیم. بازنشر شبهه فوق توسط برخی دوستان همیشه به معنای پذیرش شبهه نیست و بسیاری دوستان طالب حقیقت میباشند ✍ ________________ 🔸 زیبا صحبت کردن با صحبت زیبا کردن متفاوت است 🔹 در فضای مجازی نباشیم 🔸 برای هر پستی نفرستیم 🔹 هر مطلبی را نکنیم
⛔️ شبهه: ⛔️ انقلاب نتيجه ناآگاهى بود ، جنگ نتيجه انقلاب بود عقب ماندگي نتيجه جنگ بود تحريم نتيجه عقب ماندگى شد و اختلاس و دزدى نتيجه تحريم! فقر و فلاكت اقتصادى و فرهنگى نتيجه اختلاسها؛ ايمان و خرافات نتيجه فقر؛ و ناآگاهى نتيجه خرافات است. اين چرخه كابوسي است كه با ناآگاهى شكل گرفت و هنوز هم با ناآگاهى ادامه دارد... ✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅ جمله ای مضحک؛ انقلاب نتیجه ناآگاهی بود! مگر نه اینکه هر انقلاب در نتیجه بیداری مردم بوقوع می پیوندد؟ انقلاب ما برگرفته ازبیداری و ایستادگی مردمانمان در برابر ظلم بود و کاملٱ آگاهانه در مقابل استبداد و استکبار ریشه دواند. حال آنکه پس از انقلاب برخی افراد غربال شدند و ایمانشان در مقابل مال دوستی دنیا تحت الشعاع قرار گرفت دلیل بر این نمی شود اصل انقلاب زیر سوال رود؛کما اینکه در هر انقلاب ریزشهایی وجود دارد. با وجود همه بحرانهایی که در حال حاضر بدانها مواجه هستیم، درصد مشکلات زمان حال قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست و مهمترین دلایل اعم از عدم سرسپردگی به غرب و شرق و تشکیل حکومتی که هدفی جز وصال به حکومت مهدوی ندارد ،است. پیشرفتهایی که در زمینه علمی، فناوری هسته ای، صنایع دارو، بهداشت و...وجود دارد اذعانی بر این مدعاست. http://yon.ir/Jk9n http://yon.ir/U0zL خصومت نویسنده با دین در این جمله هویدا می شود ؛که "ایمان و خرافات "را در کنار هم می آورد! آیا ایمان نشانه فقر است؟! حتی خرافات نشانه فقر نیست. در بسیاری از موارد مردم غنی هم دچار خرافاتند. البته این جمله که در متن آورده شده: "ناآگاهی نتیجه خرافات است" کاملا صحیح است .
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
⛔️ شبهه: ⛔️ انقلاب نتيجه ناآگاهى بود ، جنگ نتيجه انقلاب بود عقب ماندگي نتيجه جنگ بود تحريم نتيجه
⛔️ شبهه: ⛔️ انقلاب نتيجه ناآگاهى بود ، جنگ نتيجه انقلاب بود عقب ماندگي نتيجه جنگ بود تحريم نتيجه عقب ماندگى شد و اختلاس و دزدى نتيجه تحريم! فقر و فلاكت اقتصادى و فرهنگى نتيجه اختلاسها؛ ايمان و خرافات نتيجه فقر؛ و ناآگاهى نتيجه خرافات است. اين چرخه كابوسي است كه با ناآگاهى شكل گرفت و هنوز هم با ناآگاهى ادامه دارد... ✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅ 1⃣ میتوان انقلاب ایران را از نگاه غربیها، کسانی که به زعم نویسنده شبهه ، دور از خرافات و ایمانند‼️ بررسی کرد: 💠رابین رایت در کتاب آخرین انقلاب بزرگ (انتشارات Knopf) : انقلاب اسلامی را با انقلاب های روسیه و فرانسه مقایسه و از آن به عنوان ✅ آخرین و بزرگترین انقلاب تاریخ بشریت یاد می‌کند. 💠تدا اسکاچپول (انقلاب شناس معروف آمریکایی) در مقاله دولت رانتیه و اسلام شیعه در انقلاب ایران : ا گر بگویم ✅تنها انقلابی که نیامد بلکه ساخته شد، آن انقلاب اسلامی ایران است. وی انقلاب ایران را ✅تنها انقلاب باشعور و آگاهانه در دوران مدرن می داند 💠نیکی آر کدی (تاریخ‌نگار و استاد دانشگاه کالیفرنیا) : در کتاب ایران مدرن: پس از بیان ریشه ها و دلایل انقلاب، به پیشرفت‌های قابل توجه ایران پس از سقوط رژیم شاه در حوزه‌های مختلف علمی، بهداشتی، فرهنگی و افزایش نقش زنان در امور جامعه اشاره می کند و ✅از ایران پس از بهمن 57 تمجید می‌کند. 💠جانت افاری و کوین اندرسون در کتاب فوکالت و انقلاب ایران (انتشارات: دانشگاه شیکاگو): انقلاب اسلامی ایران را نوعی✅ الگوسازی برای سایر ملل می دانند. 💠چارلز کورزمن در کتاب انقلاب باورنکردنی در ایران (انتشارات: دانشگاه هاروارد) : با بیان وقایع قبل و بعد از سقوط شاه اگرچه از کلمه‌ی "باورنکردنی" برای کتابش استفاده کرده، ولی ✅روند پیشرفت انقلاب را کاملاً منطقی و روشن ارزیابی می‌کند. 💠مارک داونز در کتاب انقلاب ناشناخته ایران ): انقلاب اسلامی در ایران زاییده قشرهای مختلف مردمی بود که حکومت را برای خود می‌خواستند و ✅ نه بیگانگانی از آن سوی مرزهاشان yon.ir/Epyx yon.ir/4v3M 2⃣ وقوع جنگ 🗡به دلیل ⏪زیاده خواهی صدام بود، و ایران از خاک و ناموس خود دفاع میکرد. و اگر تنها انقلاب دلیل جنگ باشد، چه توجیهی برای جنگ های بیشمار تاریخ بشر میتوان یافت؟ 3⃣ علت تحریم ها جنگ نیست ، بنا بر گفته خود آنها علت این است که ✅کشوری پهناور با منابع طبیعی و انسانی و برکت های فراوان ، که یکپارچه در دست آنها بود، با انقلاب از دسترس آنها خارج شد. و علاوه بر آن تفکر استعمارستیزی خود را به جهانیان صادر کرد yon.ir/49wG 4⃣ این نکته با مقایسه سطح زندگی و رفاه خانواده ها در مقایسه با شرایطشان قبل از انقلاب ، ملموس است، و همچنین میزان عمران و آبادی کشور. با وجود مشکلات و بحرانهای موجود، درصد مشکلات با زمان شاه قابل مقایسه نیست و ✅دستاوردها و پیشرفتها در زمینه علمی، فناوری هسته ای، صنایع دارو، بهداشت ، عمران و ... قابل انکار نیست http://siasi.porsemani.ir/node/2539 💠پاتریک سییل : این کشور تحت حاکمیت روحانیون، هم‌اکنون یکی از✅آزادترین، مدرن‌ترین و منسجم‌ترین کشورهای خاورمیانه محسوب می‌شود 5⃣ در این جمله "ايمان و خرافات نتيجه فقر "دو اشتباه وجود دارد‼️اول آنکه ایمان و خرافات را هم معنی در نظر گرفته ، و بعد آنکه فقر را به دلیل خرافات میداند!! ✅اولین و پایه ای ترین اصل در ایمان👈🏻 تفکر و تعقل است، دین به جنگ خرافات میرود و ⛔️دین داری بدون تعقل را نمیپذیرد. در اسلام نادان تفاوتی با مرده ندارد! 💠 امام صادق (ع) : یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است. (بحارالانوار،ج71ص 326) 💠امام صادق (ع): عقل راهنمای مومن است. (اصول كافی ، جلد 1، صفحه 29) 💠امام رضا (ع): دوست هر انسانی عقل او است و دشمن او جهلش. (اصول كافی، جلد 1، صفحه 12)
⛔️ شبهه: ⛔️ ايران و باغ خاطره هاي لگد شده ايران و بغض فسفري من كه سد شده ايران و بيشه هاي پلنگان كه سالهاست جولانگه حقارت هر ديو و دد شده ايران و قلب من كه ترك خورده از شما ايران و باوري كه كلك خورده از شما ايران و خواهرم كه به تقدير دختري هرشب به يك بهانه كتك خورده از شما بيزارم از نشستن و تكرار سازها از دادن اراده ي خود دست شانس ها بيزارم از چشيدن طعم سياه مرگ با مزه سليقه فريب اسانس ها بيزارم از مني كه به زنجير بسته است از بودن دوباره مردي كه خسته است بيزارم از كسي كه بگويد نمي شود از هر كه پس نشسته و در خود شكسته است ايران و رقص مرگ و سرنگ و رگ و مواد ايران و كوچه هاي پر از دود واعتياد ايران و بي پناهي اين مرز پرگهر ايران و زخم كاري خنجر به اعتماد ايران و سالهاي خيانت به انقلاب ايران و خانه گردي گرگان بي نقاب ايران و پيله كردن بر موي سر، حجاب ايران و سر بريدن مفهوم انتخاب بيزارم از نشستن و تكرار سازها از دادن اراده ي خود دست شانس ها بيزارم از چشيدن طعم سياه مرگ با مزه سليقه فريب اسانس ها بيزارم از مني كه به زنجير بسته است از بودن دوباره مردي كه خسته است بيزارم از كسي كه بگويد نمي شود از هر كه پس نشسته و در خود شكسته است ، ✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅ اي وطن اي مادر تاريخ ساز اي مرا بر خاک تو روي نياز اي کوير تو بهشت جان من عشق جاويدان من ايران من اي ز تو هستي گرفته ريشه ام نيست جز انديشه ات انديشه ام آرشي داري به تير انداختن دست بهرامي به شير انداختن کاوه آهنگري ضحاک کش پتک دشمن افکني ناپاک کش رخشي و رستم بر او پا در رکاب تا نبيند دشمنت هرگز به خواب مرزداران دليرت جان به کف سرفرازن سپاهت صف به صف خون به دل کردند دشت ونهر را بازگرداندند خرمشهر را اي وطن اي مادر ايران من مادر اجداد و فرزندان من خانه من بانه من توس من هر وجب از خاک تو ناموس من اي دريغ از تو که ويران بينمت بيشه را خالي ز شيران بينمت خاک تو گر نيست جان من مباد زنده در اين بوم و بر يک تن مباد وطن يعني همه آب و همه خاک وطن يعني همه عشق و همه پاک به گاه شير خواري گاهواره به دور درد پيري عين چاره وطن يعني پدر مادر نياکان به خون و خاک بستن عهد و پيمان وطن يعني هويت اصل ريشه سر آغاز و سر انجام و هميشه ستيغ و صخره و دريا و هامون ارس زاينده رود اروند کارون وطن يعني سراي ترک تا پارس وطن يعني خليج تا ابد فارس وطن يعني دو دست از جان کشيدن به تنگستان و دشتستان رسيدن زمين شستن ز استبداد و از کين به خون گرم در گرمابه فين وطن يعني اذان عشق گفتن وطن يعني غبار از عشق رفتن وطن يعني هدف يعني شهامت وطن يعني شرف يعني شهادت وطن يعني گذشته حال فردا تمام سهم يک ملت ز دنيا وطن يعني چه آباد و چه ويران وطن يعني همين جا يعني ايران وطن يعني رهايي ز آتش و خون خروش کاوه و خشم فريدون وطن يعني زبان حال سيمرغ حديث جان زال و بال سيمرغ سپاه جان به خوزستان کشيدن شهادت را به جان ارزان خريدن نماز خون به خونين شهر خواندن مهاجم را ز خرمشهر راندن وطن يعني اذان عشق گفتن وطن يعني غبار از عشق رفتن وطن يعني هدف يعني شهامت وطن يعني شرف يعني شهادت وطن يعني گذشته حال فردا تمام سهم يک ملت ز دنيا وطن يعني چه آباد و چه ويران وطن يعني همين جا يعني ايران
سلام خدمت شما ان شاءالله که حالتون خوب باشه لطفا به این سوالات پاسخ بدید ۱.چه مقدار برای مطالعه کتب و مطالب تاریخ انقلاب،پهلوی،باستان، وقت میذارید؟؟ ۲.ایا از فعالیت کانال رضایت دارید؟هرگونه پیشنهاد و انتقاد رو بفرمایید🌹 ۳.علاقه به شرکت در دوره های رایگان اشنایی با تاریخ انقلاب و پهلوی و باستان هستید؟؟ ۴.ایا تمایل دارید یک مبلغ و مروج و مدافع ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی باشید؟؟ درخواست میکنم که پاسختون رو بروم ارسال کنید🌹🌹 شناسه بنده: @tadbirrr
مقایسه‌های آبدوغ‌خیاری.mp3
6.31M
📻 ↖️ 🔹 ۱۰ نکته درباره «مقایسه‌‌های آبدوغ‌خیاری» بین ایران و خارج در فضای مجازی 🔸 فضای مجازی پر شده از مقایسه‌های غیر واقعی و سطحی. 🔸 ۱۰ نکته‌ای که در این پادکست اشاره شد، بارزترین ویژگی‌های اینجور مقایسه‌ها است که حداقل یکی از این نکات تو هر مقایسه‌ی آبدوغ‌خیاری دیده میشه. 👈🏼 بفرستید واسه اونایی که آبدوغ‌خیار دوست دارن 😉 🔹 @jariyan_labbaik
🔆 ترس رضاخان از شاهنامه فردوسی!!! 🤴🏻 در زمان و در بین سالهای 1312 تا 1314 داشتن فردوسی در خانه جرم به حساب می آمد و در دست هر کس شاهنامه میدیدند اذیت میکردند و به زندان می انداختند،چون با خواندن این کتاب افراد خودشان را در قالب قهرمانان شاهنامه مثل رستم و سهراب و سیاوش میدیدند و دیگر نمیتوانستند ضعیف و توسری خور باشند. 📚 منابع:1_کتاب عشایر مرکزی ایران/نوشته جواد صفی نژاد/صفحه578. 2_ماهنامه نامه نور/ شماره6و7/بهمن 1358/صفحه127.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مأموریت امروز مقام معظم رهبری به جوانان و نوجوانان ایرانی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷
مشکل موفق نشدن کارای ما اینه که دوس داریم انقـــــلاب پیروز بشه، اسلام سربلند بشه، ولی دوس داریم این پیــــــــــــروزی به اســــم و نــــــام ما تموم بـــــشه! مثلاً بگن، فلانی اسلام رو برد بالا.. خب، نه اثری خواهد داشت و نه ثمره‌ای برای دین و انقلاب داره
جون دلا... ما رسالتی داشتیم که بدنیا اومدیم و نور اسلام رو چشیدیم استبعاد نکنید..برید دنبال تکلیف‌تون.. نقش‌های قبل ظهور رو باید خوب اجرا کنیم..
چهارم . علامه طباطبائي و سياست : هر چند پيوند دين و سياست در اسلام و سيره بزرگان دين و علماي اسلام، اصلي ثابت و مسلم است اما در بررسي ميزان فعاليت هاي سياسي علما بايد به اين مهم توجه داشت که اين موضوع با عوامل مختلفي در ارتباط مي باشد. 1. توانايي هاي اشخاص: «لا يکلف الله نفسا الا وسعها» (بقره، آيه 286). از اين رو مشاهده مي نماييم که برخي علماء با توجه شناختي که از توانايي ها و استعدادهاي خويش داشتند، به همان ميزان در مسائل مختلف از جمله موضوعات سياسي وارد مي شده اند. 2. شرايط محيطي و ميزان احساس نياز: بسياري مواقع علت اين که علماء در مسائل اظهار نظر نمي کنند نه به خاطر عدم اهتمام به آن مسأله بلکه به خاطر احساس عدم نياز به اظهار نظر مي باشد خصوصا در شرايطي که فقيهي عادل و جامع الشرايط هدايت و رهبري جامعه اسلامي را به عهده گرفته و رهنمودهاي لازم را ارائه مي نمايند. بنابراين در چنين شرايطي ديگر ضرورتي براي ورود ساير علماء و اظهار نظر نمي ماند. هر چند مسلما در برخي موضوعات که با سرنوشت جامعه اسلامي در ارتباط است اظهار نظر و مشارکت آنان مي تواند پشتوانه عظيمي براي نظام اسلامي محسوب گردد. خلاصه در بررسي چرايي ميزان فعاليت سياسي هر يک از بزرگان خصوصا در زمان کنوني بايد به اين قبيل مسائل توجه داشت. نه اين که عدم مشهود بودن فعاليت هاي سياسي آنان را دليل بر، مطلوب بودن کناره گيري افراد جامعه از فعاليت ها و مشارکت هاي سياسي دانست. بلکه هر فرد بايد با شناخت وظايف و تکاليف فردي و اجتماعي خويش و نقش و جايگاهي که در جامعه و نظام اسلامي دارد به انجام وظايف خود در عرصه هاي مختلف سياسي، اجتماعي و... بپردازد و بهترين الگو هم در چنين شرايطي، اسوه هاي کامل بشريت؛ يعني پيامبر اکرم(ص) و ائمه معصومين(ع) و جانشين واقعي آنان يعني ولي فقيه جامع الشرايط مي باشد. استاد علامه (ره) بمعني مصطلح سياست، «سياسي» نبود، ولي اين بمعني عدم اهتمام به مسائل جامعه و مردم نيست. پيش از حوادث 15خرداد و درمسائل مربوط به انجمن هاي ايالتي ولايتي، و پس از فاجعه قتل عام مردم در 15خرداد، استاد علامه هميشه طرف «مشورت» مراجع عظام بود و درجلسات اين بزرگان شركت ميكرد و حتي در بعضي از اعلاميه هاي مشترك مراجع عظام قم، امضاي ايشان هم هست. اما پس از آنكه اعلاميه ها و بيانيه ها «تك امضائي» شد ايشان بطور مستقل اعلاميه اي ندادند ولي «سكوت» هم نكرده بودند و به هرنحو مقدور با مراجع وكليت روحانيت مبارز «هماهنگي» داشت و اغلب روحانيون مبارز از شهيد مطهري و بهشتي و مفتح و قدوسي و غير هم، همه شاگردان علامه طباطبايي بودند و بدون شك تربيت فكري - معنوي اين بزرگان، توسط علامه طباطبايي، نقشي اساسي در حركت آنها داشت. درباره مسائل جهان اسلام، از جمله مسئله فلسطين، استاد علامه همواره فعال بود و حتي در مورد لزوم كمك به مردم فلسطين، ايشان اعلاميه اي را همراه شهيد مطهري و مرحوم آيت الله سيدابوالفضل موسوي زنجاني منتشر ساخت كه در آن ضمن افتتاح حساب بانكي در بانك هاي: ملي، صادرات و بازرگاني، مردم را به ياري مردم ستمديده فلسطين فراخوانده بود. يکي از شاگردان علامه طباطبايي ميگويد: «از خصوصيات علامه طباطبايي، اين بود که هيچگاه از کسي بدگويي نميکردند. در طي 35 سال ارتباط با ايشان، جز بدگويي از دربار و رژيم طاغوت، حتي يکبار هم بدگويي کسي را از ايشان نشنيدم .» آيت الله مطهري از معماران فکري انقلاب اسلامي درباره علامه طباطبايي مي‌گويند : « علامه طباطبايي رابطه عاطفي و فکري بسيار نزديکي با امام خميني(ره) داشتند.» امام خميني (ره) درباره علامه طباطبايي مي‌فرمايد: « آقاي طباطبايي مرد بزرگي است و حفظ ايشان با اين مقام علمي لازم است » .همچنين ايشان در اوايل انقلاب خطاب به علامه طباطبايي فرموده بودند : «همجواري شما براي ما مغتنم است .» مقام معظم رهبري، حضرت آيتاللّه خامنهاي، در قسمتي از پيام خود به مناسبت سالگرد ارتحال علامه طباطبايي، ايشان را چنين ستودند: «او (علامه طباطبايي) مجموعهاي از معارف و فرهنگ اسلام بود، فقيه بود، حکيم بود، آگاه از اندوختههاي فلسفي شرق و غرب بود، مفسّر قرآن بود، از علوم اسلامي، يعني علومي که از اسلام نشأت گرفته، يا از آن تغذيه کرده است، مطلع بود... شخصيت او، در لابه لاي اين دانستنيهاي بسيار، به کمک رياضتي مداوم و درازمدت پرورده، صيقل يافته و پرداخته شده بود. از کسانيبودکهتنها مکتبجامعي چون اسلام ميتواندامثال او را در دامان پربرکت خويش پرورش دهد». (منبع : ماهنامه گلبرگ ) جهت آگاهي بيشتر ر.ک : انديشه سياسي علامه طباطبائي، قم، نشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، پژوهشکده علوم و انديشه سياسي. (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد رهبري، كد: 9/100120335)
این انقلاب یک شهید دارد، و آن هم اسلام است آقای طباطبائی صاحب المیزان از مخالفان انقلاب ۵۷، جمهوری اسلامی، روش رهبری و مدیریت آقای خمینی و نظریه ولایت فقیه بوده است. به روایت محمد رضا حکیمی در کتاب «عقلانیت جعفری» علامه طباطبائی نه تنها گامی در راه انقلاب و تایید آن برنداشت، بلکه بشدت مخالف و «ضد انقلاب» بود و مخالفتش را نیز ابراز می کرد. وی منکر «درستی اصل این حرکت» بوده است. به روایت حکیمی یکی از ابراز مخالفتهای منقول از ایشان این تعبیر تند است: «این انقلاب یک شهید دارد و آن هم اسلام است.» چه بسا علامه طباطبائی به سقوط سلطنت پهلوی فکر نمی کرده، و بیشتر نگران اسلام بوده است. دغدغه ایشان زده شدن مردم از اسلام بعد از بدست گرفتن حکومت توسط مدعیان دینداری بوده است. به نظر ایشان انسان سازی یعنی اصلاح فرهنگی بر جامعه سازی یعنی انقلاب سیاسی تقدم قطعی دارد. میراث علمی یک متفکر ارث خانواده او نیست تا برای انتساب امری به آن عالم نیازی به اذن خانواده وی باشد، یا عدم قبول آنها تأثیری در صحت انتساب داشته باشد. «دفتر تنظیم و نشر آثار» که متولی و ردیف بودجه رسمی دارد متعلق به ارباب سیاست است. میراث علمی سلف صالح متولی رسمی ندارد. اینکه چرا حاضران در جلسه از مقامات ارشد قضائی در این سالهای طولانی به آن اشاره نکرده اند؟ بسیار ساده است: چون با مفاد این گفته موافق نبوده اند! در هر صورت عبارت «اولین شهید این انقلاب، اسلام بود» یا «این انقلاب یک شهید دارد، و آن هم اسلام است» سخن درستی است، حتی اگر صاحب المیزان نفرموده باشد. به روان کسی که دو ماه قبل از وفاتش به آنها که برای تسلیت دامادش آمده بودند تشر زد که «این انقلاب یک شهید دارد، و آن هم اسلام است» باید درود فرستاد و به بصیرت و روشن ضمیریش احسنت گفت ✅◀️ پاسخ 🔴نظر مرحوم علامه طباطبايي(ره) در مورد حکومت بر اساس اسلام و به طور خاص مدل فعلي حکومت «جمهوري اسلامي ايران» و «ولايت فقيه» چه بوده است؟ آيا درست است که ايشان مخالف اين مدل بوده اند؟ 🔵يکم . علامه طباطبائي و حکومت اسلامي : علامه طباطبائي با اشاره به آياتي که متضمن تکاليف اجتماعي و لزوم اقامه عبادات از سوي مردم است معتقدند که چون افراد در پيدايش اجتماع اثر تکويني دارند براي اداره آن نيز حق دخالت داشته و خداوند آن اثر تکويني را در مقام تشريع ضايع نگذارده است.ايشان در اين زمينه بحث مبسوطي ارائه نموده و به اکثر آيات مورد استدلال اشاره کرده است وي مي نويسد: « نکتهاي که لازم است در اينجا مورد توجه قرار گيرد اين است که عموم آياتي که متضمن لزوم اقامه عبادات و انجام حج و اجراي حدود و قصاص و نظاير اينها است روي سخن خود را تنها به پيغمبر ننموده بلکه تمام مؤمنين را مخاطب قرار داده و اجراي اين امور را از همه آنان خواسته است. مجموع اين آيات چنين استفاده ميشود که دين يک روش اجتماعي است که خداوند آن را بر عهده مردم قرار داده است و خدا راضي به کفر بندگان خويش نيست، و چنين خواسته است که افراد همه با هم و به طور دسته جمعي اقامه دين کنند، پيدا است که اجتماع چون از افراد تشکيل شده، اداره آن نيز بايد به عهده خود آنها بوده باشد، و هيچ فردي در اين باره بر ديگري مزيت و تقدم نداشته همه يکسان ميباشند.خلاصه شئون اجتماعي مخصوص به دستهاي خاص نميباشد، و در اين موضوع پيغمبر نيز با ديگران مساوي بوده هيچ امتيازي ندارد .علامه طباطبائي در بخش ديگري و در ادامه پاسخ به اين سؤال که عهدهدار اداره اجتماع کيست و سيره او چيست؟ ميگويد: « در هر صورت بايد دانست که بدون اشکال در اين زمان که پيامبر (ص) وفات نموده و امام (ع) نيز از ديده پنهان است، امر حکومتبه دستخود مسلمين است، و اين وظيفه آنان است که با در نظر گرفتن روش رسول خدا که روش امامتبوده استحاکمي را انتخاب کنند، و اين روش غير از روش پادشاهي و امپراتوري است، در اين موقعيت نبايد هيچ حکمي از احکام الهي تغيير کند و اين وظيفه همه است که در راه حفظاحکام خدا کوشا باشند، و اما درباره حوادث روزمره و پيشآمدهاي جزئي همان طور که گفتيم، لازم است که حاکم با مشورت مسلمين درباره آنها تصميم بگيرد» بنابر اين از مجموع آيات متضمن تکاليف اجتماعي مردم چنين نتيجه ميشود که تشکيل حکومت اسلامي به عنوان مقدمه واجب بر عموم مسلمانان لازم است.