eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
776 ویدیو
244 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝🌐📝🌐📝 💢 ✅پرسش: آیا در زمان پیامبر (ص) هم چیزی به اسم حجاب اجباری بود؟! ✍️پاسخ: از لحن آیات و روایات استفاده می شود، در آن زمان رعایت حجاب لازم بوده است، زیرا حجاب از واجبات الهی بوده و هست. باید واجبات و حدود و احکام الهی در عصر رسول خدا بیش تر رعایت می شد، زیرا که بر امام و حاکم لازم است به این مسایل اهمیت دهد: «لیس علی الامام إلاّ ما حُمّلَ من أمر ربّه... والاحیاء للسنّه؛جز آن چه پروردگار بر عهده امام گذارده است... و زنده کردن سنت ها وظیفه ای ندارد». 🔹به علاوه یکی از وظایف مهم حاکم و رهبر امر به معروف و نهی از منکر و اقامه حدود الهی بیان شده است. روشن است که بی حجابی، از منکرات اسلام است که باید از آن نهی شود. در صورت وجود چنین مسئله ای حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) این وظیفه را بهتر انجام می داد. پیامبر و معصومین (علیهم السلام) علاوه بر تأکیداتی که بر رعایت حجاب داشته اند، با ارائه دستورعمل هایی، جامعه اسلامی را به سوی تهذیب و پاکی، رهنمون گشته اند. 🔸در روایتی از پیامبر گرامی اسلام آمده: « عن رسول الله أنه نهی النساء أن ینظرن الی الرجال و أن یخرجن من بیوتهن الا باذن ازواجهن و نهی أن یدخلن الحمامات الا من عذر و قال أیما إمرأه وضعت خمارها فی غیر بیت زوجها فقد هتکت حجابها ؛ رسول خدا زنان را نهی می کرد که به مردان نگاه کنند و از منزل شان خارج شوند مگر با اجازه شوهران شان. و می فرمود: هر زنی که روسری خود را در غیر خانه شوهرش قرار دهد،حجابش هتک شده است. همچنین در منابع اهل سنت آمده : « عن عایشه أن أسماءبنت ابی بکر دخلت علی رسول الله و علیها ثیاب رقاق فأعرض عنها رسول الله و قال یا أسماء أن المرأه اذا بلغت المحیض لم تصلح أن یری منها الا هذا و هذا و ءشار الی وجهه و کفیه ؛روزی اسما خواهر عایشه - که خواهر زن پیامبر بود-، با جامه بدن نما و نازکی به خانه پیامبر آمد. پیامبر، روی خود را از او برگرداند و فرمود: «ای اسما، وقتی زن به حد بلوغ رسید، نباید جایی از بدن و اندامش دیده شود، مگر صورت و دست ها» عایشه همواره زنان انصار را چنین ستایش می کرد: « زنانی بهتر از زنان انصار ندیدم. همین که آیات سوره نور نازل شد، یک نفر از آنان دیده نشد که مانند سابق بیرون بیاید. سرخود را با روسری های مشکی می پوشیدند. گوئی کلاغ روی سرشان نشسته است» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @shobhe73
💢 ✅پرسش: فلسفه ی آفرینش شیطان چیست؟ ✍️پاسخ: یکى از سنّت هاى الهى "امتحان" است; به این معنا که اراده خدا بر این تعلّق گرفته که همه بندگانش را به انحاى گوناگون بیازماید: "احسب النّاسُ ان یترکوا و هم لا یفتنون." (عنکبوت: 2) خلقت شیطان هم خود وسیله اى براى آزمایش انسان هاست; زیرا انسان با توجه به این مسأله سعى مى کند با انواع مکر و حیله هاى او مبارزه کند و با کمک و استمداد از عقل و وحى الهى، در برابر انواع توطئه ها و برنامه ها و نیرنگ هاى شیاطین انس و جن مقاومت کند و تسلیم نشود و بدینوسیله به عالى ترین مراتب کمال و سعادت انسانى نایل شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @shobhe73
💢 ✅پرسش:منظور از زمینِ روز قیامت چیست؟ ه‍مین کره زمین است یا خداوند زمین دیگری خلق میکند..!؟ ✍️پاسخ: آنچه درباره حوادث، زمان و مکان قیامت به دست ما رسیده است، برگرفته از آیات و روایات است. خارج از آموزه های دینی، هیچ دسترسی به چیستی قیامت وجود نداریم. 🔹درباره مکان قیامت اطلاعات دقیقی در دست نیست. طبق آیات قرآن، می دانیم که زمین و آسمان دنیا در آستانه قیامت تغییر می کنند.یوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَیرَ الْأَرْضِ وَ السَّموَاتُ وَ بَرَزُوا لِلَّهِ الْوَ حِدِ الْقَهَّارِ:در آن روز که این زمین به زمین دیگر و آسمان ها [به آسمان های دیگر] تبدیل می شوند و آنها در پیشگاه خداوند واحد قهار ظاهر می گردند و قیامت در فضای دیگری که حتی برخی غیرمادی می دانند برپا می شود. 🔸بر اساس آموزه های قرآن، قطعا زمینی که ما در آن زندگی می کنیم دگرگون می شود، اما اینکه در چه مکانی قیامت برپا می شود، مشخص نیست. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @shobhe73
💢 ✅پرسش: آزادی اسلامی چیست ..!؟ ✍️پاسخ: آزادی دارای اقسام مختلفی است: آزادی عقیده، آزادی بیان، آزادی رفتار. 🔹از منظر اسلامی، آزادی عقیده محترم شمرده شده و نمی توان و نمی بایست کسی را مجبور کرد که حتما فلان عقیده را بپذیرد. 🔸بله، دین اسلام، دیگران را به سوی تعالیم الهی دعوت میکند و از انسانها انتظار دارد که به این تعالیم، عقیده بیابند؛ اما هیچ گاه کسی را مجبور نمیکند و فقط از طریق گفتگو و استدلال با آنها سخن میگوید. آزادی بیان نیز در اسلام به رسمیت شناخته شده است اما نباید آزادی بیان را بهانه ای برای توهین و تهمت و تحقیر و نشر اکاذیب قرار داد. 🔹در هیچ جای دنیا، آزادی بیان به صورت مطلق وجود ندارد و هر کشور و دین و آئینی، برای آزادی بیان شرایط و قوانینی را در نظر میگیرد که اگر کسی آنها را مراعات نکند، مجازات میشود. آزادی رفتار نیز در اسلام به رسمیت شناخته شده و هرکسی میتواند در زندگی شخصی، خودش انتخاب کند که طبق ارزشها و هنجارهای دینی زندگی کند یا برخلاف آنها رفتار کند؛ اما در زندگی اجتماعی، مردم موظف به رعایت اجرای قوانین هستند و این امر، محدود به اسلام و جامعه اسلامی و حکومت اسلامی نیست.در هر جا که زندگی کنیم، یکسری قوانین وجود دارد که باید به آنها پایبند باشیم و نمی توانیم به بهانه آزادی، آنها را نادیده بگیریم؛ چنانکه در آمریکا رانندگی هنگام مستی، مجازات و جریمه دارد و کسی نمی تواند به بهانه آزادی با حالت مستی رانندگی کند یا برخلاف جهت جاده رانندگی نماید یا به بهانه اعتراض، بدون مجوز قانونی تجمع کند و نظم عمومی را مختل نماید یا دیگران را مورد ضرب و شتم قرار دهد.
💢 ✅پرسش:اینکه کسی در یک خانواده شیعه و کسی در یک خانواده کافر بدنیا آمده و موجب شده کسی در بهشت برود و دیگری در جهنم آیا باعدالت خدا جور می آید؟ ✍️پاسخ: بی عدالتی زمانی معنا دارد که خداوند مهربان از تمام انسان ها یک انتظار واحد داشته باشد و با یک معیار آنها را بسنجد. درحالی که بر اساس آموزه های قرآن؛ "خداوند هیچ کس را، جز به اندازه ی تواناییش، تکلیف نمى‌کند." واضح است که سنجش اعمال نیز بر اساس همین تکالیف است. با این مقدمه مشخص است کسانی که به دلیل استضعاف فکری، به حقیقت ایمان دست پیدا نکرده اند، با شیعیان و یا افرادی که در این فقر اعتقادی بودند مقایسه نمی شوند که بی عدالتی محقق شود. چه بسا مقام افرادی که در چنین کشورهایی تحت فشار رسانه از حقیقت محروم مانده اند، بالاتر از کسانی باشد که در جامعه شیعه زندگی می کنند اما متناسب با معرفت شیعی عمل نمی کنند. در واقع این افراد اگر اعمال دینی خود را صحیح و خالصانه انجام دهند، مستحق دریافت پاداش نیز خواهند بود.گرچه کسی که در کشور کفر به دنیا آمده است، زمینه رسیدن به حقیقت برایش سخت است، اما غیرممکن نیست. انسان وقتی به سن درک حقیقت می رسد، معمولا به دنبال کشف هدف آفرینش و هویت خویش است. بنابراین به دنبال حقیقت می رود. شاید مسیر رسیدن به حقیقت در این کشورها سخت باشد، اما موج پیوستن مردم همین کشورها به اسلام، نشان می دهد ناممکن نیست. اتفاقا پاداش بیشتری نصیب چنین افرادی خواهد شد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @shobhe73
رفراندوم مجدد قانون اساسی.mp3
4.05M
❓🎧❓🎧❓ 💢 ⭕️پرسش: آیا قانون اساسی ملت دیروز، برای ملت امروز مشروع است؟ مگر حکومت ما جمهوری و مردمی نیست؟ بارها از سوی گروه‌های سیاسی و معترضین این درخواست مطرح شده است که چرا جمهوری اسلامی دوباره نظام سیاسی کشور را به رفراندوم عمومی نمی‌گذارد؟ •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• @shobhe73
01 زور و فرهنگ.mp3
2.87M
❓🎧❓🎧❓ 💢 ⭕️پرسش: اصولاً در امور فرهنگی مانند حجاب اجبار تا چه حد پاسخگو است؟ •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• @shobhe73
💢 ✅پرسش: چرا به حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای ، امام می گویند!؟ ✍️پاسخ:اولاً باید توجه داشت که به اذعان همه بزرگان، شخصیت علمی و عملی و معنوی امام خمینی ره و امام خامنه ای حفظه الله، یک شخصیت بی بدیل و کم نظیر در تاریخ اسلام می باشد. 🔹ثانیا واژه «امام» دارای دو معنای خاص و عام است. معنای خاص و مصطلح فقط بر امامان معصوم علیهم السلام که از طرف خداوند متعال برای مقام خلافت و امامت برگزیده شده اند، بکار می رود و برای غیر ایشان جایز نیست. 🔸اما واژه امام دارای یک اصطلاح و کاربرد عام نیز است که به معنای رهبر و پیشوا و زعیم و قائد می باشد و بر هر کسی که پیشوایی و رهبری گروهی را بر عهده داشته باشد، اطلاق می شود. مانند امام جماعت یا امام جمعه یا امام موسی صدر. امام به همین اصطلاح و معنای عام بر دو رهبر و پیشوای بزرگ انقلاب کبیر اسلامی ایران، یعنی امام خمینی رحمه الله و امام خامنه ای حفظه الله اطلاق می شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @shobhe73
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 اعتراف مهاجرانی به پاکدست بودن رهبر انقلاب 🔺مهاجرانی: به عنوان منتقد ایشات اقرار میکنم حتی یک نقطه خاکستری (نه تاریک) در زندگی اقتصادی ایشان و خاندانش نمی شود پیدا کرد.. @shobhe73
❌ آیا اکثریت مردم خواهان براندازی هستن؟ مطلب اول: سال ۸۸ بیشترین جمعیتی که در ۲۵ خردادماه در بزرگ ترین راهپیمایی علیه رای مردم بیرون اومد طبق گفته خودشون: یک و نیم میلیون نفر بود! آقا که صحبت کردن و گفتن: این صف بندی در مقابل نظام است! در گردهمایی بعدی شدند چند ده هزار نفر! یعنی خیلی ها درگیر فریب بودن، و وقتی آقا صحبت کردن رفتن تو خونه هاشون. مطلب دوم: آقا در ۲۲ بهمن چقدر آدم میاد؟ رسانه های بیگانه سال گذشته اعلام کردن نزدیک به ۳۰ میلیون نفر! که این لایه آشکار بوده، لایه پنهانی هم دارن. میگیم ۸۸ اون یک و نیم میلیون هم لایه پنهان داشته! ما لایه پنهان یک و نیم میلیون رو چقدر حساب کنیم؟ (کسانی که دلشون بوده شرکت کنن ولی به هر دلیلی شرکت نکردن) لایه پنهان ۳۰ میلیون نفر رو چقدر حساب کنیم؟ اگر نسبت بگیریم لایه پنهان ۳۰ میلیون نفر بیست برابر یک و نیم میلیون نفره! مطلب بعد، اون یک و نیم میلیون یه مطالبه داشتن! ۲۲ بهمن کسی مطالبه نداره، دارن ابراز خوشحالی میکنن در سالگرد جمهوری اسلامی :) خب حالا به عنوان یک فرد خارجی قضاوت کنید: ببینید ما یه کشوری داریم که دو جریان درش هست، یک جریان بابت هیچی (سالگرد انقلاب ۴۳ سال پیش) ۳۰ میلیون نفر می ریزن تو خیابون! یه جریان دیگه داریم که با دروغ و فریب و نیرنگ و خدعه و مشارکت بیگانگان و پول رژیم صهیونیستی، و آمریکا و سعودی ها و منافقین و... همه رو ریختن رو هم یک و نیم میلیون نفر تونستن بیارن بیرون! شما به عنوان یه آدم عاقل به نظرت ما حکومت رو باید دست کی بدیم؟ اینجا ممکنه بگید: ما کلی هم مخالف داریم که نمیان، خب ما پاسخ میدیم: ما کلی موافق داریم که میان! شما کلی مخالف داری که نمیان! بین دو تا گروه که یه گروه تنبل و کسل و بی حاله، با یه گروه که بعد از ۴۳ سال هنوز فعاله و پای آرمان هاش هست، برای پیشرفت کشور باید مملکت رو دست کی بدیم؟ اون گروه مخالف (اگر واقعا خیلی زیاده) برای مطالبه خودش حاضر نیست بیاد تو خیابون! ممکنه پاسخ بدن: آقا میترسن! خب انتظار دارین کشور رو بدیم دست یه مشت ترسو؟ ما بابت این انقلاب خون دادیم، ما ترسو نداشتیم در انقلاب ۵۷! میخوای ادای ۵۷ رو در بیاری کامل ادا در بیار اگه میتونی! انقلاب میخواید بکنید بدون خونریزی؟! ما جمعیت غالبیم که فعالیم، شما اقلیتین، اونم به قول خودتون بی حال و تنبل و ترسو! کدوم عاقلی میپذیرد کشور رو از آدم های فعال و پر انگیزه که پای آرمان هاش وایساده بگیره، بده به یه سری تنبل ترسو که برای آرمان خودش هم حاضر نیست بیاد تو خیابون؟ @shobhe73