💢 ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت.
🔹 اینان برپا دارندگان سلطه ابرقدرتها هستند و سر سپردگانی می باشند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی شوند و هم اکنون با تمام ورشکستگی ها دست از توطئه علیه جمهوری اسلامی و شکستن این سد عظیم الهی بر نمی دارند.
💯 ملت عزیز ایران و سایر کشورهای مستضعف جهان اگر بخواهند از دام های شیطنت آمیز قدرتهای بزرگ تا آخر نجات پیدا کنند چاره ای جز اصلاح فرهنگ و استقلال آن ندارند
#امام_خمینی
📖 صحیفه نور جلد 15 صفحه 268
📅 مورخ: ۱۳۶۰/۱۰/۰۷
سلام این کانال از این جهت تشکیل شده که در مرحله اول برای خودمون و در مرحله دوم برای بقیه افراد است
حدیثی است که شاید شنیده باشید که پیامبر اکرم ص طبیب دوار بطب بود یعنی مثل پزشکی که خودش به سمت بیمار میرفت و وسایلش همیشه همراهش بود
شاید اگر ما خودمون رو به بی خیالی بزنیم و تقلا و تلاش حل مشکلات و سوالات رو نداشته باشیم،مردم به مرتبه اعلی به سمت ما نمیان
پس واقعا ما باید به پیروری و الگو بودن رسول اکرم ص به دنبال حل مشکلات باشیم
حالا فعلا بنا به شرایطی امروز در این سنگر هستیم پس این خطر رو باید حس کرد که دشمن خیلی پیش روی داشته و فقط غصه خوردن و حرف زدن کار انچنانی از پیش نمیبره
ببنید همه ما کارهای فرعی و خانوادگی زیادی داریم و اگه قرار باشه به این کار به عنوان یه کار دست چندم و در اولویت صدم قرلر بدیم انتطار حل مشکل نباید داشت
واقعا باید خودتون رو برای یادگیری و درگیر شدن با این کار زمان بذارید و ارزش قائل بشید تا بتونید قوی بشید و بریم سراغ مردم،وصل بشیم به مدارس و بسیج و انجمن ها تا میزگرد و پرسش و پاسخ راه بندازیم نه اینکه حالا اگه امدن که بهتر نیامدن هم که هیچ
بشنید یه دوتا دوتا چارتا بکنید
لازم نیست که همه بیاند این کار رو بکنند و انتطاری نیست که همه دغدغه اولشون بشه این موضوع.
ولی اگه قراره باشیم درست باشیم،محکم و با اراده باشیم.
نه اینکه یکی به میخ یکی به نعل بزنیم.
من خودم در روز هم قران و هم نهج البلاغه و هم صحیفه دارم دور میکنم با معنی و تفسیر.
درس و بحثم هم برقراره و اون خودش هم هست.
حفظ قران هم موضوعی دارم.
حفظ حدیث و تفسیر هم دارم.
خانواده هم هست.
سه چهارتا کانال و گروه که تقریبا همه مطالب اون ها زمان بر و وقت گیره.
هر ماهی دو تا سه کتاب با خلاصه هم دارم میخونم.
مقاله هم مینویسم تقریبا .
زبان عربی هم در حال یادگیری ام.
این قصیه رو هم به صورت جدی دارم دنبال میکنم.
تازه اکثرا جمعه ها و پنجشنبه ها از بعدازطهر به بعد هم تعطیل میکنم.
پاسخگویی به افراد مختلف هم هست
برای اینه بگم به خدا من هم کار و زندگی و گرفتاری دارم ولی خب بالاخره خواستن توانستن است.
میخوام یه گروه در رابطه با همین موضوع بزنم هر عزیزی که امد داخل گروه به نیت خدا و کار باهمت بیاد و بتونه وقت بذاره و این موضوع براش مهم باشه.
تا همفکری کنیم و پرسش و پاسخ هم باشه.
شهید مطهرى انقلاب را اینگونه تعریف میکند: «انقلاب، عبارت است از طغیان و عصیانى که مردم علیه نظام حاکم موجود براى ایجاد وضع و نظمى مطلوب انجام میدهند؛ یعنى انقلاب از مقوله عصیان و طغیان است علیه وضع حاکم براى وضعى دیگر. پس ریشههاى انقلاب دو چیز است: یکى نارضایتى و خشم از وضع موجود و دیگر آرمان یک وضع مطلوب»
از نگاه شهید آیت الله سید محمد باقر صدر؛ انقلاب، جنبشى سرسختانه و بر مبناى اصول مکتبى معیّنى است که با درک واقعیتهاى موجود، به دنبال تغییر و دگرگونى بنیادین در تمامى ابعاد زندگى فردى، اجتماعى و سیاسى و معیارها، اصول و ارزشهاى حاکم است
ساموئل هانتینگتون میگوید: انقلاب یک دگرگونى سریع، بنیادین و خشونتآمیز داخلى در ارزشها و اسطورههاى مسلط جامعه، نهادهاى سیاسى، ساختار اجتماعى، رهبرى، فعالیتهاى حکومتى و سیاستهاى آن است
میتوان انقلاب را به معناى تغییر در ساختار حاکمیت و ساختارهاى اجتماعى در نظر گرفت
کودتا اقدام معدودى از نیروهاى نظامى با حمایت برخى نیروهاى حاکم است که هدف از آن، رسیدن به قدرت و برکنارى حاکمى است که در رأس قدرت قرار دارد
پهلوی ها به کمک انگلیس دست به کودتا زدند و قاجارها رو کنار زدند.
استفاده از این نقطه ضعف که با انتخاب مردم نبوده ولی انقلاب رو مردم حمایت کردند.
پهلوی ها به دنباله یک حکومت پادشاهی بودند اما امام یک الگوی جدید حکومتی ارائه دادند و تقلیدی نبود..
.اصلاح یا رفرم، تغییر آرام و تدریجى، مسالمتآمیز و روبنایى در یک نظام است که معمولاً در جامعهاى متعادل اتفاق میافتد. اصلاحات، از بالا و از سوى خود دولتمردان به وجود میآید، ازاینرو، چه بسا پایگاه مردمى نداشته باشد. اصلاحات ممکن است با رسیدن به تغییرات هدفمند و منتج از نیازهاى جامعه، از وقوع انقلاب نیز جلوگیرى کند
جنبش، مفهومى است که بسترهاى تحوّل در جامعه را شکل میدهد که این تحول میتواند به انقلاب یا اصلاحات تبدیل شود. تفاوت عمده جنبش با انقلاب و اصلاح، در شیوه اجرایى و رفتارى و نیز در هدف نهایى آن است. تغییرات اجتماعى حاصل از جنبش اگر به گونهاى مسالمتآمیز به تغییرات آرام و تدریجى منجر شود، رفرم یا اصلاح نام دارد و اگر این تغییرات، اساسى و بنیادى، توأم با خشونت باشد، به انقلاب خواهد انجامید. ازاینرو، انقلابها در فرایند راهبردى جوامعِ خواهان جنبش -که مستلزم آگاهى اجتماعى است- شکل میگیرد
تفاوت اساسى انقلاب و اصلاح در این است که اصلاحات از سوى حاکمان و به منظور بهبود شرایط یا جلوگیرى از وقوع انقلاب روى میدهد، اما انقلاب از سوى مردم و براى براندازى نظام حاکم پدید میآید. ناگفته نماند که اصلاحات در برخى موارد ممکن است موجب تسریع انقلاب یا فروپاشى رژیمهاى سیاسى گردد. معمولاً در اصلاحات، خشونت دیده نمیشود، بلکه تلاش میشود تا اصلاحات در فضایى آرام صورت گیرد