آیا امام سجاد(علیه السلام) با یزید بیعت کرده بودند؟
🔆پاسخ:
1⃣با تحقیقاتی كه انجام شد به این مورد كه امام سجاد (علیه السلام) و اهلبیت امام حسین (علیه السلام) با یزید بیعت كرده باشد، دست نیافتیم . آنچه كه از منابع معتبر تاریخی و متون دینی استفاده می شود این است كه:
2⃣ امام با یزید بیعت نكرد . ظاهر و قراین نیز نشان می دهد كه چنین مسئله اتفاق نیفتاده است ،زیرا بیعت امام مبتنی بر این بود كه دشمن نسبت به امام سجاد حساس باشد، و حال این كه دشمن به بیعت امام زیاد حساس نبود ، زیرا دشمن تصور می كرد كه بعد از شهادت امام حسین مشكلات رفع و مانعی بر سر راه حكومت وجود ندارد ، افزون بر آن امام سجاد نیز یزید را می شناخت و با ظلم و جنایات وی آشنا بود ، با این وضع امام با یزید بیعت نمی كرد، همان گونه كه امام حسین با یزید بیعت نكرد.
3⃣ درا ین جا برخی از جملات امام حسین درباره یزید را می آوریم تا مشخص شود كه امام سجاد با چنین شخصی بیعت نمی كرد.
4⃣امام حسین خطاب به والي مدينه فرمود: " ما از خاندان نبوّت و معدن رسالت و جايگاه رفيع رفت و آمد فرشتگانيم ... در حالي كه يزيد مردي است، فاسق، ميگسار، قاتل بيگناهان؛ او كسي است كه آشكارا مرتكب فسق و فجور ميشود. بنا بر اين، هرگز شخصي همانند من، با مردي همانند وي بيعت نخواهد كرد". (۱)
5⃣همچنين امام در پي اصرار مروان بن حكم براي بيعت با يزيد، با قاطعيّت فرمود: «وَ عَلَي الْإِسْلامِ ألسَّلامُ إِذْ قَدْ بُلِيَتِ الْأُمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزِيدَ، وَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَدِّي رَسُولَ اللَّهِ صلي الله عليه و آله يَقُولُ: الْخِلافَةُ مُحَرَّمَةٌ عَلي آلِ أَبِي سُفْيانَ ؛ (۲) هنگامي كه امّت اسلامي به زمامداري مثل يزيد گرفتار آيد، بايد فاتحه اسلام را خواند! من از جدّم رسول خدا شنيدم كه ميفرمود: خلافت بر خاندان ابوسفيان حرام است!».
6⃣امام در سخن ديگري خطاب به برادرش محمّد حنفيّه ميفرمايد: " اي برادر! به خدا سوگند! اگر در هيچ نقطهاي از دنيا، هيچ پناهگاه و جاي امني نداشته باشم ، هرگز با يزيد بن معاويه بيعت نخواهم كرد! ". (۳)
7⃣گرچه شرایط قیام مسلحانه برای امام سجاد فراهم نشد و حضرت قیام نكرد ، (۴) اما امام با بیان جایگاه اهلبیت ،مظلومیت امام حسین و جنایات دشمن علیه حكومت مبازه كرد. مبارزه امام در قالب عزاداری ، خطبه خواندن ،سخنرانی و دعا ظهور نمود . (۵)
پی نوشت ها:
۱. بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۵ .
۲. عاشورا ، سعید داوری و مهدی رستمی ، ص ۲۵۵-۲۵۶ ، مدرسة الامام علی بن ابی طالب (ع) ، قم ، ۱۳۸۴ به نقل از بحار الانوار ،ج۱، ص ۱۸۴.
۳. بحار، ج۴۴، ص ۳۲۹ .
۴. سیره پیشوایان ، مهدی پیشوای ، ص۲۳۹، موسسه امام صادق ، قم، ۱۳۷۹ .
۵. همان، ص ۲۵۹ .
آيا روايت «حُسَيْنٌ مِنِّي وَأَنَا مِنْ حُسَيْنٍ» در كتب #اهل_سنت با سند صحيح نقل شده است؟
معنای این #روایت قابل فهم نیست، در بخش اول پیامبر(ص) میفرمایند: حسین از من است
این بخش #معنی واضحی دارد: حسین نوه رسول خداست و جد ایشان است.
اما در بخش دوم میفرمایند: من از حسین هستم!
#چگونه پیامبر(ص) که جد امامحسین(ع) است، از حسین(ع) است؟
🔆پاسخ
🔮 بخش اول:
اين روايت از #طريق يعلي بن مره عامري با سند صحيح در منابع برادران اهل سنت آمده است. متن اين رو ايت با اين سند #معتبر در كتاب «المصنف» ابن ابي شيبه استاد بخاري اين چنين آمده است.
📚مصنف ابن أبي شيبة، ج 6، ص 380
روزى با پیامبر(ص) به یک میهمانى #دعوت شده بودیم؛ در حالى که در کوچه مىرفتیم، حسین(ع)را در حال بازى دیدیم.
پیامبر(ص) از #همراهانش جلوتر رفت و #دستانش را گشود تا او را بگیرد؛ اما حسین(ع) فرار کرد و این طرف و آن طرف مىرفت و پیامبر(ص)به او میخندید، تا این که او را گرفت؛ پس یکى از #دستانش را زیر چانه و دیگرى را پشت سرش قرار داد و او را میبوسید و میگفت: "حسین از من است و من از حسینم؛ کسى که #حسین را دوست بدارد، خداوند او را دوست دارد"
📚سنن ابن ماجه، ج1،ص 51
🔮 اما فهم بخش دوم حدیث:
پس از #مبعوث شدن به رسالت، حیات او به رسالت و بقاى آن و حیات رسالت نیز به #حیات او وابسته شد و چون حسین(ع) براى زنده ماندن #رسالت محمدى بسیار کوشید حتى عزیزترین کسانش را در این راه قربانى کرد، #رسالت از او جانى دوباره گرفت و استمرار یافت ؛ از این رو پس از جریان کربلا #ثابت شد؛ «الاسلام محمدیُ الحدوث حسینیُ البقاء»؛ اسلام توسط پیغمبر(ص) به وجود آمد و توسط حسین(ع) باقى ماند.
#ارسالی_مخاطب
سلام دوست گرامی. عذر میخوام مزاحمتون شدم...
جدیداً بعضی از هموطنان مطرح کردند که مضمونش اینطوره = شما به فکر خوزستانی ها باشید و برای اونا عذاداری کنید ... نه برای کسی که ۱۴۰۰ سال پیش از دنیا رفتن( یعنی اول به فکر خودمون باشیم )
لطفاً جواب منطقی میخواستم🙏
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
#ارسالی_مخاطب سلام دوست گرامی. عذر میخوام مزاحمتون شدم... جدیداً بعضی از هموطنان مطرح کردند که مضمو
❇️پاسخ:
قبل از پرداختن به اصل مسئله، به يک سئوال اساسي مي پردازيم؛ اصلا چرا براي مسابقات ورزشي مثل فوتبال اين همه هزينه مي شود؟ آيا بهتر نيست که همه مسابقات ورزشي را تعطيل کنند و پول آنرا بدهند به فقراء يا مصرف کنند؟ اصلا چرا براي دانشگاه اين همه هزينه مي کنند در حالي که بسياري از دانشجويان اصلا درس نمي خوانند و فقط واحد پاس مي کنند؟ آيا بهتر نيست همه اينها را تعطيل کنند و پولش را بدهند به فقراء؟
✍️هنگامي که به مسائل فوق و همانند آن توجه مي شود، مي بينيد که در هر کدام از آنان مصالحي است که اين پولها هزينه نيست. بلکه سرمايه گذاري است. مثلا سرمايه گذاري در ورزش سبب تشويق جامعه به ورزش مي گردد و حاصل آن در سلامتي است. سرمايه گذاري در دانشگاه، حتي اگر تعداد کمي هم درس بخواند، سبب تربيت نيروي متخصص است. لذا در دراز مدت سود ان بيشتر از هزينه آن است.
🔻اين کلامي است که در هر مناسبت مذهبي شما در فضاهاي مجازي و در برخي از جمع ها و ماهواره ها و ... مي بينيد و مي شنويد در ايام محرم و عزاداري ها، در ايام تشرف حاجيان به حج، در ايام زيارتي امام رضا (ع) و ...
👈🏾اين نشان مي دهد که دستي در توليد اين شبهه از دشمن هست که مي خواهد مراسمات مذهبي را سست و کمرنگ کند. چه مي شود اين حرف ها را براي مراسمات مذهبي ميزنند آيا شايسته نيست به کساني که مليارد ها دلار خرج سفرهاي تفريحي و خوشگذراني مي کنند بزنيد تمام خرج يک نفر براي زيارت اربعين به يک مليون تومان نمي رسد در صورتي که هزينه خوش گذراني برخي از اين سفرهاي ترکيه و مالزي و ... به شبي 4 تا 5 مليون مي رسد يک وعده غذايي که ميل مي کنند چند ده هزار تومان است آيا شايسته نيست به آنها بگوييد به جاي اين سفرها به فقرا کمک کنند!!!
#ما_ملت_امام_حسینیم
به اذن الله و به اذن همهی اهل آسمان؛
به حریم ملکوتیِ عزای حسین (علیه السلام ) وارد میشوم!
یاریام کنید به طیِّ طریقِ همین پیراهن مشکی،تا #بوی_پیراهن_حسین ِ آخرالزمان!
ألا یا اهلَ العالم؛ حی علی العزا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🏴🏴🏴🏴
🏴🏴
🏴
🕋سلام برمحرم،سلام برحسین علیه السلام
🔻امام حسین علیه السلام:«إِنّي لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَ لا بَطَرًا و َلا مُفْسِدًا وَ لا ظالِمًا وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ في أُمَّةِ جَدّي، أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهي عَنِ الْمُنْكَرِ وَأَسير بِسيرَه ِجَدّي وَ أَبي عَلِي بْنِ أَبيطالِب.
🔺من فقط براي اصلاح در امّت جدّم از وطن خروج كردم. قصد دارم به معروف امر كنم و از منكر بازدارم و به سيره و روش جدّم و پدرم علي بن ابيطالب عمل نمايم».
🍁معرفی #آثار استادطاهرزاده
🍁باموضوع #امام_حسین علیه السلام
#کتاب:
🔺راز شادی امام حسین(ع) در قتلگاه
http://lobolmizan.ir/book/1202
🔺زیارت عاشورا اتحادی روحانی با امام حسین(ع)
http://lobolmizan.ir/book/1203
🔺کربلا مبارزه با پوچی ها
http://lobolmizan.ir/book/1204
🔺جایگاه تاریخی حادثه ها و هنر اصحاب کربلا در فهم آن
http://lobolmizan.ir/book/1381
🔺اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر
http://lobolmizan.ir/book/1484
#جزوه:
🔺همراه با زائر عتبات
http://lobolmizan.ir/leaflet/1304
🔺نتایج نهضت کربلا درسطوح مختلف تحلیل
http://lobolmizan.ir/leaflet/1313
🔺نگرشی به کربلا با چشم عقل و عاطفه
http://lobolmizan.ir/leaflet/1315
🔺امام حسین علیه السلام؛ حقیقتی ماوراء تاریخ
http://lobolmizan.ir/leaflet/1324
🔺کربلا؛ نقطهی عطف تقابل تمدن اسلامی با تمدن جاهلی
http://lobolmizan.ir/leaflet/1351
🔺کربلا سیر عشق الهی
http://lobolmizan.ir/leaflet/1352
🔺رجوع به هویت شیعه در تاریخ اسلام
http://lobolmizan.ir/leaflet/1518
🔺مسئولیت فهمِ حرکت اربعینی
http://lobolmizan.ir/leaflet/1553
🔺رخدادِ اربعینی، در جستجوی راهی ماورای تئولوژی و سکولاریته
http://lobolmizan.ir/leaflet/1592
#یادداشت_ویژه:
🔺امام حسین(ع)زمینه ساز آینده تاریخ
http://lobolmizan.ir/post/1110
🔺امام؛ قدسیترین مطلوب
http://lobolmizan.ir/post/1113
🔺جایگاه اشک بر حسین (ع)
http://lobolmizan.ir/post/1134
🔺جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدنسازی غدیر و کربلا(2)-نقدی بر مقاله ی علی اصغر غروی در روزنامه ی بهار
http://lobolmizan.ir/post/1142
🔺راز شادی امام حسین«علیهالسلام»در قتلگاه
http://lobolmizan.ir/post/1150
🔺ریشهی ضعف فرهنگی جریان مقابل امام حسین«علیهالسلام»
http://lobolmizan.ir/post/1158
🔺توجه امام حسین(ع) به آمادگی زمانه در تغییر گفتمان
http://lobolmizan.ir/post/1160
🔺جایگاه اصحاب امام حسین “علیه السلام» در هستی
http://lobolmizan.ir/post/1163
🔺زیارت اربعین، پایداری بر عهد حسینی
http://lobolmizan.ir/post/1166
🔺کربلا و آزاداندیشی فراموششده
http://lobolmizan.ir/post/1222
🔺 چگونه تاریخ امام حسین(علیه السلام) تاریخ خاصی شد
http://lobolmizan.ir/post/1481
🔺کربلا؛ نحوهی دیگری از تفکر
http://lobolmizan.ir/post/1483
🔺روح تاریخی حادثهی کربلا
http://lobolmizan.ir/post/1432
🔺 اربعین؛ سنّتی که در حال شکوفایی است
http://lobolmizan.ir/post/1433
🔺کوفه و بنبست در جانفشانی به جهت غفلت از حضور تاریخی
http://lobolmizan.ir/post/1545
🔺تا مردم در عادت و تقلید از جاهلیت دوران غرق نشوند
http://lobolmizan.ir/post/1546
🔺معجزهی عاطفه و بصیرت و اراده در کربلا
http://lobolmizan.ir/post/1430
🔺در طلب حسّ روحانی و معنوی امام حسین (ع)
http://lobolmizan.ir/post/1429
🔺معجزهی چشم پوشیدن از خود در کربلا
http://lobolmizan.ir/post/1426
🔺مسلم بن عوسجه اسدی و عالیترین حدّ هوشیاری"۳"
http://lobolmizan.ir/post/1232
🔺همنوا با امام حسین (ع) در مناجات عرفه
http://lobolmizan.ir/post/1243
🔺کربلا یعنی، ایمان و خرد و عمل به هنگام "۱"
http://lobolmizan.ir/post/1225
🔺کربلا یعنی ایمان و خرد و عمل به هنگام "۲"
http://lobolmizan.ir/post/1224
#صوت:
🔺شرح دعای عرفه
http://lobolmizan.ir/sound/1159
🔺امام حسین (ع) - کربلا - اربعین
http://lobolmizan.ir/sound/1145
🔺امام حسین (ع) - تصویری
http://lobolmizan.ir/sound/1146
#پرسش_ها_و_پاسخ_ها
http://lobolmizan.ir/quest/cat/32
🌐www.lobolmizan.ir
📱 @lobolmizan
📱 @sound_lobolmizan
پیام رسان سروش
📱sapp.ir/lobolmizan
پیام رسان ایتا
📱eitaa.com/lobolmizan
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
📌پاسخ
نه برگزاری مجالس ترحیم ممنوع است و نه برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) واجب!*
هر چند مجلس عزاداری امام حسین (علیه السلام) اصلاً با مجلس ترحیم قابل مقایسه نیست.
زیرا مجلس امام حسین (علیه السلام)، چیزی بسیار فراتر از یک مجلس ترحیم و فاتحه خوانی است. مجلس امام حسین (علیه السلام) همایشی برای بزرگداشت یک حماسه عظیم است. این مجلس، محفل ترویج اخلاق ناب و احیای ارزشهای انسانی و دینی است. این مجلس، یک دانشگاه انسان سازی است؛ ذکر و یاد قیام امام حسین (علیه السلام) در این مراسم ها، موجب احیای عدالت خواهی و ظلم ستیزی و آرمان خواهی های واقعی است.
به نویسنده متن فوق و کسانی که چنین تفکری دارند توصیه می کنیم لااقل یک کتاب درباره حماسه امام حسین علیه السلام، فلسفه قیامش و اهداف و ثمرات آن مطالعه کنند.
اما شکل و شیوه برگزاری مجالس فوق، دیگر نمی تواند مثل سابق باشد.
کارشناسان حوزه سلامت، با در نظر گرفتن معیارهای علمی خود، برای هر کدام از این مجالس شیوه نامه های مختلفی نگاشته اند.
از آنجا که غالباً افراد به صورت خانوادگی مبتلا به کرونا می شوند، در مجلس ترحیم یک متوفای کرونایی قطعاً چند بیمار کرونا که خویشاوندان درجه یک آن مرحوم هستند حضور خواهند داشت. در این صورت برگزاری حضوری مجلس ترحیم، قطعا موجب انتقال بیماری توسط دیگر اعضای خانواده که مبتلا هستند می شود.
همچنین در مجالس ترحیم، از آنجا که خانواده ها داغی تازه در دل دارند و شرایط روحی مساعدی ندارند، به ندرت می توان مجلس را مدیریت کرد به نحوی که تدابیر بهداشتی به بهترین شکل رعایت شود.
*بنابراین تصمیم مسئولین مبارزه با کرونا بر این است که مجالس ترحیم صرفا بر سر مزارها در فضای باز و یا در فضای مجازی برگزار شود.*
اما در مجالس امام حسین (علیه السلام) امکان برگزاری مجالس با بیشترین سطح تدابیر بهداشتی وجود دارد و نیز احتمال حضور افراد بیمار در این جلسات بسیار کمتر از مجالس ترحیم است.
هر چند مراسمات امام حسین (علیه السلام) هم هیچ ضرورتی ندارد که در قالب تجمعات بزرگ برگزار شود؛ بلکه طبق توصیه های اهل بیت علیهم السلام، حتی محافل خانگی و برگزاری مجلس هایی صرفاً با حضور اعضای خانواده نیز اهداف این مجالس را تأمین می کند.
بنابراین مقایسه کردن مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام و مراسم ترحیم با توجه به اهمیت و نوع برگزاری از اساس بی پایه هست*
سلام تقاضا دارم شبهات خودتون رو به ایدی زیر ارسال کنید.
@tadbirrr
بی تفاوت بودن خوب نیست.
پاسخ ها در اسرع وقت ارسال خواهد شد
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
📌پاسخ نه برگزاری مجالس ترحیم ممنوع است و نه برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام)
پاسخ دوم
اولا تمام مراجع، حکم به رعایت و ایمنی بهداشتی داده اند
دوماً این حرفهای اتییستها و وهابی است که میخواهند از ارزش عزاداری کم کنند و اولین بارشان هم نیست
سوما بهتره از سفرهای خارج از کشور و مسافرتها وپارتیها و عروسیهایشان هم صحبت کنند
چون مساجد و حسینیه ها و حتی مکه هم تعطیل کردیم، اما همین مدعیان هرگز مسافرتهای داخلی و خارجی و عروسیها و پارتیهارو،تعطیل نکردند
این افراد، زمان عزاداری و ماه رمضان و ایام حج،به فکر مردم میافتند
پس تیمارستان و اقامت مختص کسانیست که دائم به ارمنستان و ترکیه و گرجستان و دیگر کشورها داشتند ویرایش واکسن کرونا صف کشیدند
واکسنی که خود مردم ارمنستان هم استفاده نمیکردند، ایرانیها صف کشیده بودند برای تزریق ان.
#ارسالی_مخاطب
سلام دوست محترم .🌷
عذر میخوام دوباره مزاحمتون شدم.
یک سوال داشتم.
چرا باید برای امام حسین ( ع ) گریه کرد ، در حالی که ایشان الان بهشتی هست؟
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
#ارسالی_مخاطب سلام دوست محترم .🌷 عذر میخوام دوباره مزاحمتون شدم. یک سوال داشتم. چرا باید برای ام
✅◀️ پاسخ اول
گریه و عزاداری کردن برای مصائب امام حسین (ع) بر اساس دستور امامان اهل بیت و تاسی به سیره آن بزرگواران می باشد .
🔶امام صادق (ع) فرمود:
« هر کس مصایب ما اهل بیت برایش بازگو شود و به اندازه بال پشه ای اشک چشم از او خارج شود ، خداوند تمام گناهانش را می آمرزد اگر چه به اندازه کف روی دریاها باشد »
📚وسائل الشیعه، ج 14، ص501
👌امام سجاد (ع) فرمود:
« هر مومنی که چشمش برای کشته شدن حسین چنان اشک بریزد که به صورتش روان شود ، خداوند در بهشت برایش اتاق هایی فراهم می کند که روزگارانی را در آن سپری کند ... خداوند چنین فردی را در روز قیامت از خشم خود و آتش در امان نگه می دارد»
📚ثواب الاعمال، ص 108
📚بحار الانوار، ج 44، ص 281
👌امام رضا (ع) خطاب به ریان بن شبیب چنین عرضه داشت:
« اگر می خواهی گریه کنی برای حسین گریه کن زیرا او را همانند گوسفندی سر بریدند، آسمان و زمین برای قتل او گریه کردند، با گریه بر او خداوند تمام گناهان صغیره و کبیره و کم و زیاد را می آمرزد، اگر می خواهی در بهشت هم درجه ما باشی، با حزن و مصیبت ما محزون و با فرح ما شاد باش »
📚عیون الاخبار، ج 1، ص 299
📚امالی صدوق، ص 112
👌و فرمود:
« برای حسین باید گریه کنان گریه کنند ، زیرا گریه بر اوگناهان بزرگ را از بین می برد ، پدرم امام کاظم زمانی که ماه محرم می شد دیگر خندان دیده نمی شد و پیوسته در غم و اندوه به سر می برد تا روز دهم محرم می شد که دیگر آن روز ، روز مصیبت و گریه و حزنش بود »
📚امالی صدوق ص111
👌امام صادق (ع) فرمود:
« حسین به گریه کنانش نگاه می کند و برای آنان استغفار می کند و می گوید ای گریه کن من اگر بدانی که خدا برایت چه آماده کرده است حتما بسیار خوشحال می شدی ...»
📚کامل الزیارات، ص 103
👌راوی می گوید ما در نزد امام صادق (ع) بودیم که از حسین یاد کردیم و قاتلینش را لعنت کردیم .
❕امام صادق شروع به گریه کردن کرد و ما هم همراه با او گریه کردیم و فرمود:
« حسین بن علی کشته اشک است، و هیچ مومنی او را یاد نمی کند مگر آنکه گریه می کند. »
📚بحار الانوار، ج 44، ص 279
👌در نقل دیگری آمده است:
« هر گاه در نزد امام صادق سخن از امام حسین به میان می آمد، دیگر کسی امام صادق را در آن روز خندان نمی دید.»
📚کامل الزیارات، ص 108
🔰این روایات و روایات فراوان دیگری که از ذکر آن خود داری می شود، همه نشان دهنده رجحان عزاداری و گریه کردن برای حسین علیه السلام می باشد.
این عزاداری ها چند فلسفه اساسی دارد:
1⃣ با نشر معارف اهل بیت در این محافل و مجالس، حیات تازه ای بر روح اسلام دمیده می شود و مکتب و شریعت حفظ می شود.
2⃣ باورهای دینی مردم با معارف اهل بیت تحکیم می شود.
3⃣ نشان دهنده یپیوند عمیق عاطفی میان شیعیان و امامان است.
4⃣ اعلام وفاداری به مقام امامان و تعظیم و تکریم آنان تلقی می شود.
5⃣ سبب انتقال فرهنگ شیعه به نسل های آینده می باشد.
6⃣ سبب ایجاد روحیه ی جهاد و ایثار و از خود گذشتگی در افراد می گردد.
7⃣ سبب حاکم شدن آرمان های اهل بیت در جامعه می گردد.
8⃣ سبب خود سازی فردی و الگو گیری از اهل بیت می باشد.
👌با توجه به این فوائد است که امام صادق (ع) در مورد مجالس عزاداری و نشر معارف اهل بیت فرمود:
« این مجالس است که من آن ها را دوست دارم، امر ما را زنده کنید، رحمت خدا بر کسی باد که احیاء امر ما را کند. »
📚وسائل الشیعه، ج 14، ص 501