eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
777 ویدیو
244 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 پاسخ به پروژه ضد ایرانی چهل سال یه جور میگی چهل ساله که ما بدبخت و نابودیم که انگار پیش از اون هرشب توی کاباره خوش بودیم گمونت ازسر سیری یه ملت انقلاب کردن؟ بهشت بود و همه باهم زدن اونو خراب کردن؟ یه جور میگی که این چل سال پر از کابوسه و بیداد که انگار پیش از اون مردم ندیدن گزمه و جلاد ندیدی کاخای شاهو؟ ندیدی چاله میدونو؟ گمونم خوب یادت نیست جنوب شهر تهرونو ندیدی پهلوی ها رو کیا آوردن و بردن؟ به جز مونتاژ و عریانی تو این کشور چی آوردن؟ سی میلیون جمعیت داشتیم همون قدر بشکه های نفت نه جنگ بود و نه تحریمی ولی پولا کجا می رفت؟ تو جیب اشرف و شاپور تو کاخ حضرت والا بله شادی فراوون بود ولی تو فیلم فارسی ها کی بعد از انقلاب، اول به این ملت خیانت کرد؟ ترورها رو به راه انداخت کی ازصدام حمایت کرد؟ خلیج فارس ایرانو عرب میگفت کدوم شیاد؟ با شلیک کدوم موشک هواپیما توآب افتاد؟ ندیدی توی سنگرها هزاران جسم صدچاکو؟ جوونایی که جون دادن ندادن یک وجب خاکو؟ تو اون روزا نمی خوندی چرا از فقر و بدبختی؟ چرا شیون نمی کردی برای کشتن تختی؟ به فرضم توی این چل سال وطن غرق تباهی بود، بپرس از غربیا آیا مصدق هم سپاهی بود؟! ✍افشین علا
💠ایرانی با انقلاب از خواب بیدار شد یک مغازه‌دار معمولی از میان شما اگر ببیند که شاگرد مغازه‌اش بعد از سالها جدا شدن از او، موفق‌تر و زبده‌تر و محبوبتر و پرمشتری تر از خودش شده، احتمالا خشمگین شود و اگر تقوا نداشته باشد بدنبال نابود کردنش برود. 🔹 خوب از غرب چه توقعی دارید؟ ما که شاگرد مغازه هم نبودیم. رسما نوکر و غلام غرب بودیم. گاو دوشیدنی غرب بودیم، که البته جای شیر، نفت میدادیم. 🔸 مسلم است غربیها از ما خشمگین باشند. مسلم است غربیها دنبال ضربه زدن به ما باشند. مسلم است با تحریمهایشان عملا به اقتصادمان حمله تروریستی کنند. 🔹 مسلم است غربیها با رسانه‌های یک چشمی شان، فقط عقب ماندگی‌ها و ضعفهایمان را نشان بدهند. تازه انهم با ضریب ده و صد، و با افزودن دروغ. 🔸 چرا که از نظر غربیها، از نظر مردان و زنان چشم آبی و مو زرد غربی، ما هنوز واکسی های ایرانی هستیم که در آبادان دنبالشان میدویدیم و برای چند ریال میگفتیم مستر مستر. از نظر انها ما هنوز سیاستمداران قاجار و پهلوی هستیم که در سفارت انگلیس و روسیه تزاری و امریکا، دستهایشان را میبوسیدیم و در مقابل خیانت کردن، حقوقمان را میگرفتیم. 🔹 اربابان سابق تاب این را نمی‌اورند که مردمان غرب آسیا، ایرانیهایی که در بهترین حالت قبل از انقلاب با تمسخر از انها بعنوان تازه بدوران رسیده‌های نفتی یاد میشد، برای خودشان کسی شده باشند. انها باور نمیکنند که پرشین‌های پهلوی که در بهترین حالت میتوانستند کازینوهای امریکایی را پر کنند و مثل شیوخ دوبی و ابوظبی پول ببازند، حالا ایرانیانی شده باشند که امپراطوری غرب را با تیپا و اردنگ از منطقه بیرون کنند. 🔸 مسلم است تلویزیون سلطنتی انگلیس، بی‌بی‌سی، که میتوانست در عرض چند ماه یک کودتا در ایران راه سازماندهی و یک دولت محبوب را منفور و ساقط کند، در مقابل این عظمت ملت ایران، تمام تلاشش را به کار بیاندازد. معلوم است مومیایی‌های نقاشی شده سلطنت طلب در «مهدکودک منوتو» مستقیم به چشمهای مخاطب نگاه کنند و دروغ بگویند. 🔹 اما این واقعیت را نمیتوانند بپوشانند که ایرانی با انقلاب از خواب بیدار شد و سرنوشت خودش را در دست گرفت. و ایرانی به بقیه منطقه هم راز بیدار شدن از خواب جزمی مسخ شدگی و بی هویتی را آموخت. و ایرانی با همین بیداری میتواند بر فساد و ضعفهای دیگرش هم غلبه کند. و‌خواهد کرد. که این وعده تاریخ برای همه انهایی است که زنجیر بردگی را پاره کرده‌اند. ✍علی علیزاده
💠چرایی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ _ یک تبیین اجتماعی جمهوری اسلامی از پس چهلمین سال و در واقع سخت ترین سال بازی خطرناک به صحنه آوردن جمعیتی که به صورت مستقیم نشانه مشروعیت اش می باشند، با سر بلندی برآمد تا همچنان تنها نظام سیاسی در جهان باشد که سالی یکبار مشروعیت خود را به صورت علنی و در معرض آزمون می گذارد. این آزمون هولناک و نفس گیر در همان حال که خطر کردنی ترسناک هست، منبع عظیم انرژی برای تداوم انقلاب و عبور از بحران ها نیز محسوب می شود. در تمام این سالها همواره این پرسش وجود داشته است که راز حضور و مشارکت جمعیت تقریبا ثابتی از مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن چیست؟ به خصوص در شرایطی چون سال ۹۷ که به دلیل بحران های اقتصادی و اجتماعی انتظار می رفت میزان مشارکت به نحو چشم گیری نسبت به سال های دیگر کاهش یابد. چگونه می توان حضور و همراهی مردم را در حالی که بخش عمده مقامات مسئول در قوای سه گانه با کاهش اعتماد اجتماعی مواجهه هستند را تبیین کرد؟ اگر بحث های رسانه ای و تکراری ساندیس، اجبار، ترس و سازماندهی را کنار بگذاریم و از بحث های مرتبط با متر و مسافت مسیر راهپیمایی ها نیز عبور کنیم، یکی از مشهورترین تبیین های ارایه شده از چرایی حضور مردم، تبیین الهیاتی است که البته توسط یک جامعه شناس ارایه شده است. دکتر حسین کچوئیان در تبیین این مساله ضمن اشاره به جنبه های راز آلود حضور مردم، راهپیمایی ۲۲ بهمن را همچون راهپیمایی اربعین "دست خدا" در تاریخ می داند که هم شکل گیری و هم تداوم آن به واسطه چنین حضوری رخ می دهد." چه کسی جز دست خدا می تواند ملتی را در صورت جمعی اش به مدت ۲۵ سال(بخوانید۴۰ سال) در صحنه نگاه دارد و با آن تاریخ بسازد؟" به نظر می رسد این تبیین نسبت به تحول واقعی که انقلاب اسلامی در حیات اجتماعی جامعه ایران به خصوص ساختار دولت ایجاد کرده است و همین تحول نقش مکملی و مهمی در حفظ حضور مردم در راهپیمایی های ۲۲ بهمن دارد، بی اعتناست. در توضیح باید گفت که ایمان و اعتقاد به اصل نظام جمهوری اسلامی و حق بودن آن، زیر بنای و انگیزه اصلی حضور مردم و یا آن گونه که کچوئیان گفته است دست خدا در صحنه است، اما صرف ایمان به تنهایی نمی تواند توجیه گر حضور اجتماعی باشد مگر آن که آن نظام حق در حیات اجتماعی و سیاسی جامعه نیز تداوم یافته و ظهور بروز داشته باشد. این گونه نیست که مردم تنها به خاطر اعتقاد به حق بودن جمهوری اسلامی در صحنه حضور دارند و حیات اجتماعی و سیاسی جامعه ایران تفاوتی با رژیم سابق یا سایر نظام های غیر دینی ندارد و یا حتی بدتر از آنهاست. روشن است که علی رغم همه کاستی ها، نقص ها، اختلاس ها و...حیات اجتماعی و سیاسی ایرانیان به نحو بارزی تغییر کرده و جمهوری اسلامی در متن حیات اجتماعی حضور دارد، هست، نفس می کشد، مبارزه می کند، به پیش می رود و البته بسان هر موجود زنده ای در جایی هم شکست می خورد و حتی به عقب بر می گردد. آن بدنه همیشه حاضر علی رغم نقد کردن و حتی ناراضی بودن این حضور را لمس می کنند، تلاش هایش را می بینند، گاهی از خطاهایش می گذرند و زمانی به روش دموکراتیک چرخ حرکتش را می چرخانند. با همه کم کاری ها و فشارهای خارجی هنوز فضای عمومی جامعه نشان جمهوری اسلامی دارد و فضای ذهنی و روانی جامعه بیانگر حضور یک حکومت دینی است. پس این تداوم و ظهور نظامی که باور بر حق بودن آن هست، نقش اساسی و مهمی در انگیزه بخشی برای حضور مردم دارد. مردم برای حفظ یک موجود واقعی مبارزه می کنند و به صحنه می آیند. تحول دولت و ایجاد دولت ملی اما بزرگ ترین دستاورد جمهوری اسلامی و به نوعی زیرساخت اساسی حفظ آن است. منظور از دولت ملی سهمی است که ایرانیان از نهاد دولت و هیات حاکمه سیاسی از رهبری تا بخشداری و شورای شهر دارند و امکانی است که به لحاظ واقعی می توانند در آن سهیم باشند. تا قبل از مشروطه دولت در ایران، حداکثر یک دولت قبیله ای بود. مشروطه تلاش کرد تا دولت قبیله ای را به دولت ملی تبدیل کند اما با مجموع تلاش های صورت گرفته در مشروطه و پهلوی این سهم بیش تر از ۵ درصد نشد. انقلاب اسلامی در برآورد بدبینانه این سهم را به بیش از ۴۰ درصد رساند و در سال های بعد همواره در سطح بالاتر از ۳۰ باقی ماند. اگرچه شورش اشرافیت و تبانی طبقه متوسط در چند مقطع تاریخی موجب محدود شدن این نسبت شده است، با این حال همچنان جمهوری اسلامی در نسبت با تمام تاریخ پیش از خود، ملی ترین دولتی است که در این سرزمین تشکیل شده است. ایرانیان هیچ گاه به اندازه دوره جمهوری اسلامی در دولت سهم نداشته و البته از دولت نفع نبرده اند. به هم خاطر هم از یک سو انگیزه مخالفت ندارند و از سوی دیگر انگیزه حضور دارند. ✍ سینا کلهر
💠 موازنه ! ایران معاصر، صحنه کشاکش دو جناح است. جناح قدیم با محوریت بازرگانان قدیمی و علما و جناح جدید با محوریت روشنفکران و سرمایه داران جدید. نقطه اشتراک آنها مالکیت خصوصی و اقتصاد خصوصی است و نقطه اختلاف آنها فرهنگ و سیاست. جناح قدیم به لحاظ فرهنگی و سیاسی محافظه کار بوده و دینداری دال مرکزی گفتمان آنهاست. جناح جدید اما لیبرال بوده و به دنبال آزادی های فرهنگی و سیاسی است. طبقه متوسط نیروی پیش رو و تعیین کننده و پیش برنده تحولات جامعه ایران است و سال ۱۳۵۷ نتیجه ائتلاف عناصر اصلی این دوجناح و همدستی طبقه فرودست بر علیه رژیم پهلوی بود. ائتلاف میان این دو جناح بعد از پیروزی انقلاب از هم پاشید و جناح قدیم با به دست گرفتن قدرت، موازنه قدرت را به نفع خود تثبیت کرد و جناح جدید را به طور کامل از دایره قدرت کنار گذاشت. پایان جنگ، اصلاح قانون اساسی و سیاست های تعدیل اقتصادی دوره سازندگی باعث استحاله بخشی از جناح قدیم و احیای جناح جدید در جامعه ایران شد. در ۱۳۷۶ جناح جدید طبقه متوسط موازنه را به نفع خود تغییر داد و تثبیت کرد. تلاش های جناح قدیم برای ایجاد موازنه جدید سرانجام با ریاست جمهوری به ثمر نشست و ۸۸ هم نتوانست آن را تغییر دهد. باعث شد جناح جدید در سال ۹۲ بتواند موازنه را به نفع خود تغییر دهد. با این حال از سال ۹۶ جناح جدید در کنار طبقه پایین معادله بازی را به بیرون از چارچوب های نظام کشاند و در آبان ۹۸ این خط را ادامه داد. و مراسم تشیع میلیونی شهداء در شهرهای بزرگ به خصوص تهران نیروهای اجتماعی را به نفع جامعه ایران که مهم ترین ویژگی آنها دینداری و محافظه کاری فرهنگی و سیاسی است تغییر داد. تثبیت این موازنه می توانست قدرت این طبقه را در میان مدت حفظ کند. سقوط هواپیمای اکراینی بهترین فرصت برای بازگرداندن موازنه توسط جناح جدید طبقه متوسط بود. از این جهت این جناح با همه قدرت خود به میدان آمده و از آنجایی که بازی قدرت را بیرون از چارچوب های نظام سیاسی مستقر تعریف کرده و به حمایت های خارجی و همراهی طبقه پایین امیدوار شده است، در صدد ایجاد سیطره قدرت خود بر جامعه ایران است. از آن جایی که چارچوب های سیاسی جمهوری اسلامی اجازه سیطره کامل را به جناح جدید طبقه متوسط نمی دهد، این جناح فرصت را غنیمت شمرده و اصل نظام سیاسی را به عنوان هدف خود انتخاب کرده و با تغییر موازنه، به دنبال قبضه قدرت را از طریق براندازی است. ✍سینا کلهر
💠جشن مردم یک پرسش را جواب دهید بعد هر تحلیلی میخواهید ارائه کنید. درباره رضا شاه و محمدرضا شاه حتما شنیده اید که این دو به دست اروپا و آمریکا بر سر ملت منصوب شدند. اینها ناشی از زور، آنهم زور بیگانه بوده. پیش از آنها چطور؟ پیش از آنها هم حاکمان با زور و اسلحه حکومت را از دست هم میگرفتند و یا با ارث به هم میدادند و مردم هم کاری با حاکمیت نداشتند. پادشاهان قبلی با زور قبیله شان حاکم میشدند پهلوی ها با زور بیگانه. حاکمان همیشه طرف حساب ما بوده اند. خوب بودن و بد بودنشان بی ربط به ما بوده. خیلی ها هنوز هم حاکمیت را در ایران اینطور میفهمند. خیلی ها حتی ظهور امام زمان عج را هم همینطور میفهمند ظهور کسی که سوپرمن وار خودش میآید و مشکلات را حل میکند و آمدن یا نیامدنش ربطی به ما ندارد. این نوع نگاه موفقیت و عدم موفقیت ها را نمیتواند به خودمان یعنی مردم نسبت دهد. نمیفهمد چطور چهل سالگی، است. این روزها برخی برای دفاع از دستاوردهای طوری سخن میگویند که گویا جشن، جشن حاکمان است. برای اینها اساسی ترین دست آوردها مربوط به دولتها است. حال آنکه مهمترین دست آورد را باید در وجود مردم پیگیری کرد. توفیقات حاکمیتی هم هر چه هست ناشی از این است. اگر اینطور است خوب پس همین را نشان دهیم. نشان دهیم خودمان بعد انقلاب چه شدیم. بعد چهل سال خودمان چه هستیم. حرکت ایران چه خوب و چه بد به دست خود ملت محقق شده. کسانی که این جمله را قبول ندارند لابد معتقدند یک قدرتی جلوی اراده و خواست مردم ایران را گرفته است. من فقط یک سوال از این جماعت دارم و آن اینکه آن چه قدرتی بوده که نداشته و حاکمان فعلی دارند که توانسته اند جلوی اراده ما را بگیرند؟ کدام قدرت در عالم پشت آنها است که از قدرتهای پشت پهلوی قوی تر است و توانسته جلوی اراده مردم را بگیرد؟ نیازی نیست که توضیح دهم همین یک پرسش ساده چقدر در تحلیل امروز ما کلیدی است. و فقط یک واقعه حاکمیتی نیست بلکه یک تقریر روحی و درونی در امت دارد. این مابازا است که مهم است و این اساسی ترین حقیقتی است که به دست آورده ایم. دارایی که منسوب به مردم است اولا و نه حاکمان. بله البته ضعفها هم از خودمان است. خودمانیم و خدای خود. کسانی که داراییهای چهل ساله مردم را نمیبینند به مردم توهین میکنند. خیلی هاشان قصد اهانت ندارند اما چون با ذهنیت استبدادی تحلیل میکنند خیال میکنند چیزی مانع خواست مردم بوده است. یا مردم بی خیال حاکمان بوده اند. من خواهشم این است همه قبل از بررسی داراییها و نداشته های امروز ما اول به همان سوال که پرسیدم جواب دهند. ✍علی مهدیان
💠 مواسات سکولار در جمهوری اسلامی خمینی 🔹این جمله رهبر انقلاب را بارها و بارها خوانده‌ایم و شاید گفته‌ایم و بر آن تاکید کرده‌ایم! بسیجی باید در وسط میدان باشد، جمله بعدی علت را بیان می‌کند. «تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند» این جمله هم کما بیش به گوش ما آشناست. 🔹آیا جملات قبلش را به خاطر داریم؟ بعد از سالها ویرانگرىِ حکّام فاسد پهلوی و قاجار و بعد از چند سال ویرانگرىِ جنگ، اکنون دولت جمهوری اسلامی، به کمک مردم و کارگزاران و متخصّصین و کاردانهایش، میخواهد این کشور را بسازد... این را میگویند «سازندگی». این، یک مجاهدت است، یک جهاد فی سبیل‌الله است.... اما آن طرف قضیه، مادّیگری است.... امروز عدّه‌ای به اسم سازندگی خودشان را غرق در پول و دنیا و مادّه‌پرستی می‌کنند. این سازندگی است!؟ آنچه که جامعه‌ ما را فاسد میکند، غرق شدن در شهوات است؛ از دست‌دادن روح تقوا و فداکاری است؛ یعنی همان روحیه‌ای که در بسیجیها است. بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلتهای اصلی انقلاب زنده بماند. (۱۳۷۱/۰۴/۱۱) 🔹مطالبه روشن است. باید خط سازندگی کشور با مجاهدت پیگیری شود و در مقابل در روی کسانی که به اسم سازندگی کشور را به سمت پول‌پرستی و دنیاطلبی می‌برند، بایستیم تا فضیلتهای اصلی انقلاب زنده بماند. این یعنی در وسط میدان ماندن! 🔹بسیجی‌ها در سالهای دهه هفتاد چه می‌کنند؟ نیروی بسیجی دهه هفتاد در دو نقش عمده بروز می‌‌کند. ✔️یکی همان نقش«چرخ پنجم»! است یعنی بسیج یک ظرفیت مردمی رایگان است که هر جا دولت یا سایر نهادها کم آوردند وارد میدان می‌شود. اینگونه است که حتی رئیس جمهور وقت مسئولیتهایی مانند کویرزدایی و درختکاری، واکسیناسیون فلج اطفال و سایر کارهای جهاد سازندگی! _که به یک وزارتخانه تبدیل شده و عمده مسئولیتش توسعه روستایی است_ برای بسیج معرفی می‌کند. بقیه توان این جوانها را هم با چیزهایی مثل ایست بازرسی شبانه و.... می‌شود پر کرد. ✔️بروز دوم، بیشتر حرکتهای حاکی از ناراحتی از بی‌اعتنایی به ارزشهای انقلاب و اعتراض در قالبهای مختلف که بروزهای پیش چشمش می‌شد انصار حزب الله و نشریات یالثارات، شلمچه و ... که با مهارت طرف مقابل تصویری چون گروه فشار و ... می‌ساخت. 🔹به ۱۳۹۹ برگردیم. آیا مایی که خودمان نیروی انقلاب می‌دانیم آگاهانه‌‌تر و با نسبت درست‌تر نسبت به اندیشه انقلاب حرکت می‌کنیم؟ قطعا بله! حرکت بسیجی‌ها از آفتهایی چون دوگانه دیدن مردم و بسیج، ناامیدی و حس وازدگی اجتماعی، اشرافیت عملی و فکری و امثال آن که در دهه هفتاد و بخشی از دهه هشتاد دچارش شده بودیم، تا حدودی جدا شده است و همین چیزی است که بارها تقدیر رهبر انقلاب را به دنبال داشته است. 🔹اما آیا ما به میانه میدان باز گشته‌ایم؟ در همین روزهایی که عمده دغدغه ما رزمایش همدلی و مواسات است. عمده عملیات‌های ما چیست؟ جمع کردن پول و تهیه بسته‌های کمکی به مردم! 🔹مواساتی که در ادبیات روایی ما آمده است «همدردى با ديگران و شريك ساختن آنان در بهره گيرى از مواهب زندگى» است. بخش خوبی از ادبیات مواسات مربوط به مسئولین جامعه است. در همین روزهایی که ما به دنبال تهیه بسته‌های کمکی بودیم، حقوق نمایندگان مجلس پانزده درصد افزایش یافت، حقوق کارگران بدون یک رای مثبت نمایندگان آنها در شورای عالی کار تصویب شد، سی و چند دستگاه قرارگاه رزمایش مواسات تشکیل دادند و اکثر مدیران و کارکنانشان همان حقوق سابق را می‌گیرند و ما دیگر نسبت به این حرفها حالت کرختی گرفته‌ایم! 🔹 آیا ما به این همه سازمانی که رزمایش مردمی مواسات را به رزمایش سازمانها تبدیل کرده‌اند و مفهوم جمهوریتی که امام می‌گفت را خدشه‌دار می‌کنند واکنش نشان می‌دهیم؟ 🔹 از غفلت از مساله فلسطین و روز قدس و این مسائل دیگر هیچ نمی‌گویم! منتظریم یک هفته به روز قدس به سبک صدا و سیما با حجمی از پست و عکس یاد این سال را گرامی بداریم و در عوض یکی دو بازخوانی تمیز از نه غزه نه لبنان تحویل بگیریم که در ذهن این و آن بنشیند. مواساتی که اوجش صدقه ترحمی است قطعا خواهران و برادران فلسطینی اش را در بر نخواهد گرفت! 🔗بعد التحریر: خاک پای همه زنان و مردانی را در این روزها، به یاری کشور شتافته‌اند و با اخلاص بار بر می‌دارند می‌بوسم همانطور که خاک پای بسیجی‌های دهه هفتاد را! اما خواهران و برادران ما در وسط میدان نیستیم! ✍حمید آقانوری
🔴 فیلم دعا برای سلامتی محمدرضا شاه توسط جامعه روحانیت مبارز دو سال قبل از انقلاب (این فیلم اخیرا در کانال های معاند منتشر شده است ) 🔵 1⃣ بنا بر شهادت تاریخ روحانیت همیشه پیشگام مبارزه با استبداد و استعمار بوده است و به تعبیر مرحوم شریعت زیر هیچ قرارداد استعماری امضای روحانیت نیست. انتساب تصاویر به شخصیت هایی نظیر آیت الله علم الهدی کذب و مضحک است. 2⃣ انکار روحانیون درباری در عصر پهلوی خطاست. گرچه انتظار از روحانیت بیشتر است ولی انسان خطاکار در هر لباس و هر طیفی بوده و هستند. هنوز هم عده ای یافت میشوند که روحانیت را فقط برای پستوهای خانقاه ها میخواهند! 3⃣ نوشتن خطای جماعتی قلیل به پای روحانیت خطای دیگر است و بزرگنمایی آن نیز با اهداف سوء دنبال میشود. 4⃣ فیلم مذکور مربوط به سال 1355 است؛ برخلاف القای مخالفان روحانیت انقلابی، تشکیلات جامعه روحانیت مبارز با هدف سازماندهی مبارزات مردم انقلابی ایران علیه رژیم شاهنشاهی پهلوی دوم در نیمه دوم سال 1356 ه . ش. پا به عرصه وجود گذاشت. 5⃣ لباس معزز نشانی از لباس پیامبر(ص) است ولی افسران جوان انقلابی عقد اخوت با لباس و اشخاص نبسته اند . بلکه ملاک شخصیت دینی و شاخص های انقلابی است. 6⃣ یادی کنیم از همه روحانیون مجاهد آزادیخواه که به جرم انقلابی بودن خونشان قبل از انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس پای نهال انقلاب ریخت: شهیدان سعیدی؛ غفاری؛ اندرزگو ؛ میثمی؛ شریف قنوتی و شهدای روحانی مدافع حرم
🔴 یک سوال بی جواب ظاهرا حدود ۷۰ سال پیش اسراییل و متحدانش طی معاهده ای قسمتهای زیادی از کشور دوست و برادر ، فلسطین را اشغال کردند و ما تا به امروز برای حمایت از مردم مسلمان و مظلوم فلسطین اسراییل را به رسمیت نمیشناسیم و با این کشور ظالم مسابقه هم نمیدهیم. از طرفی حدود یک قرن قبل از آن واقعه هم کشور روسیه در دو نوبت قسمتهای زیاد از خاک مردم مسلمان ایران را اشغال کرد !! حال چگونه است که ما کشوری که خاک خودمان را اشغال کرده به رسمیت میشناسیم اما کشوری را که خاک دیگران را تصرف کرده به رسمیت نمیشناسیم؟ اگر کسی جوابی بدهد ، مرا یک عمر بنده خود کرده است . 🔴 1⃣ نویسنده محترم تلاش کرده با سفسطه و قیاسی مع الفارق برداشت خطای خود را به مخاطب تلقین نماید. 2⃣ به رسمیت نشناختن اسرائیل بخاطر جعلی بودن آن است لیکن روسیه یک کشور جعلی نیست. 3⃣ جنگ ایران و شوروی مربوط به عصر حاکمیت تزارها بوده است و بخش های از ایران که البته بر طبق برخی نقل های تاریخی خود داوطلب خورمختاری هم بودند به عنوان غرامت طبق یک معاهده بین المللی ظالمانه از ایران جدا شد. تفاوت است بین تلخی جدایی ناشی از طلاق تا انفصال به عُنف!! 4⃣بر مبنای حقوق بین الملل از آنجا که پس از معاهدات گلستان و ترکمنچای، این سرزمینها به دولت روس واگذار شد و واگذاری سرزمین تکلیفی برای ایران و حقی برای روس بود به محض انجام پایان یافته تلقی می شود و دیگر نمی توان ادعای استرداد را مطرح کرد. 5⃣ طبق توافق ترکمانچای و خصوصاً پس از استقلال کشورها از شوروی تعهد ایران مادام العمر است. البته شاید برخی دوستان با پیشنهاد پاره کردن تعهدات بین المللی، نسخه های صدام حسینی و شبه ترامپی تجویز کنند! 6⃣ آنچه که بیش از دست دادن قفقاز و ... ناراحت کننده و تلخ است حاکمیت نالایقانی همچون قاجارها و پهلوی هاست که به پای نالایقی خود و برای خوشایند ابرقدرت ها قفقاز و بحرین و... قربانی کردند. و صدالبته کابوس وحشتناک تر مربوط به کسانی است که خواب بازگشت پهلوی میبنند!! 7⃣ مقدمات شکل گیری رژیم غاصب صهیونیستی با ادعای از نیل تا فرات، طبق یک نقشه تعریف شده هرتصلی و تکلیف شده استعماری و افسانه های هولوکاستی بود و ظلم و کودک کشی و اشغالگری این رژیم همچنان با چراغ سبز آمریکا و انگلیس همچنان ادامه دارد. 8⃣ در پایان سوال دوست محترم نوشته اند اگر کسی جوابی بدهد مرا بنده ی خود کرده است. امیدوارم با معرفت بیشتر همه بنده خدا باشیم و بس. به همین بهانه یادآوری می کنم که هیچ سند معتبری برای جمله منسوب به حضرت علی(ع)مبنی بر «مَن عَلِّمَنی حَرفاً فَقَد صَیّرنی عَبدا» ذکر نشده است.
🎀 : سلام. اخیرا کلیپی به دستم رسیده که با مقایسه بوسیدن دست امام راحل و محمدرضا شاه علیه امام سیاه نمایی می کنند. نظرتان چیست؟ 🎀 پاسخ: ✍ 🌹اگر در مقایسه ها صرفا به تشابه صورت و ماهیت بسنده کنیم و به سیرت و انگیزه و فلسفه موضوع کاری نداشته باشیم نتیجه باطل و بسیار مضحک خواهد بود. مثال: 🔹آیا صدای اذان خیمه گاه حسین(ع)با اذان اردوگاه عمرسعد قابل مقایسه است؟ 🔹آیا اعدام عبدالمالک ریگی با اعدام طیب حاج رضایی توسط ساواک یکسان است؟ 🔹آیامقایسه ترور رجایی با رزم آرا عقلا صحیح است؟ پس اصلا در موضوع فوق اصل مقایسه مورد سوال و نادرست میباشد. منطقیون عدم سنخیت در جنس را مانع دانند. 🌹احترام به رهبران امری مرسوم است و هنوز لنین ها،صدام ها،پهلوی ها،نامبارک ها و قذافی و ابوبکربغدادی ها فدایی دارند.. حال تفاوت در مذموم و ممدوح بودن آن به مشروع و مقبول بودن رهبر و دیگر پارامترهایی نظیر بوسیدن با میل قلبی یا اکراه،خادم یا خائن بودن و وطن فروش و عیاش و اجنبی بودن رهبر و... بستگی دارد. 🎀 بوسیدن دست در اسلام: امام صادق علیه السلام می فرمایند: لا یُقبّل رأسُ أحد و لا یداه ؛ إلا رسول الله أو من اُرید به رسول الله دست کسی را نباید بوسید به جز رسول خدا ص, یا کسی که با بوسیدن دست او رسول خدا ـ صلّی علیه و آله ـ قصد شود کلینی, محمد بن یعقوب، اصول کافی. ج2, ص185. لذا همان طوری که در روایت مشاهده کردید گفته شده بود دست کسی را نباید بوسید ، اما بعد از آن یک حکم استثنایی آمد:به جز رسول خدا ص , یا کسی که با بوسیدن سر و دست او رسول خدا ـ صلّی علیه و آله ـ قصد شود. سادات فرزندان رسول خدا(ص) هستندعلما و پیشوایان دینی وارثان دین و محافظان دین اند.ولی فقیه حاکم شرع است و مشروعیتش را از حکم خدا و کلام معصوم می گیرد،چرا که امام صادق علیه السلام می فرمایند: "رد و انکار حکم حاکم اسلامی رد و انکار ماست و رد و انکار ما رد بر خداست که حد شرک برخداست" . (کلینی ؛الکافی،ج1،ص67،ح10) در نتیجه بوسیدن دست سید،عالم دین و مخصوصا ولی فقیه هیچ اشکالی ندارد. 🌹آیت ا.. جوادی آملی فیلسوف و مفسر قران درخصوص بوسیدن دست امام اینگونه می فرمایند: در دوران طلبگی دست کسی نبوسیدم مگر دست امام و.. معظم له در ادامه می فرمایند: البته انصافا دست امام بوسیدن هم داشت..!! 🌹 انتساب جملاتی به آیت الله طالقانی در خصوص منع دست بوسی امام از اساس کذب است و ساخته ی سایت ضدانقلابی کلمه میباشد. بدون شک طالقانی ها و بهشتی ها با افتخار بوسه بر دست مراجع می زدند 🌹علاوه برخی بزرگان دینی در توجیه بوسیدن دست شان اینگونه می فرمایند: اولا عزیزانی که قصددست بوسی دارند به شخص حقیقی بنده احترام نمی گذارند بلکه به جایگاه حقوقی و لباس و کسوت روحانیت بوسه من می زنند.ثانیا منع دست بوسی موجب دلخوری برخی دینداران می شود. 🌹برخی از تصاویر مربوط به دست بوسی امام راحل توسط مسئولان در ایام عیدغدیر و همزمان با بیماری امام باشد که به دستور پزشک مصافحه ممنوع می باشد. 🌹 مردم از هر طیف مسئولان و محرومان با علاقه و بدون جبر و اکراه به امام عشق می ورزیدند و برای ابراز ارادت و محبت دست امام می بوسیدند. امام چه می کردند؟ مانع شدن امام از دست بوسیدن برای خیلی ها سنگین می آمد که چرا امام مانع از این عمل من شدند و شاید من را قابل ندانستند و..
🔴 : ۱. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺳﺎﻝ ۱۳۵۵ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺳﻮﻣﯿﻦ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﭘﺎﮐﯿﺰﻩ ﺟﻬﺎﻥﺷﺪ! ۲ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺳﺎﻝ ۱۳۵۴ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯾﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﻤﺎ ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺧﻂ ﺑﺮﺗﺮ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯾﯽ ﺟﻬﺎﻥ ﻭ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺩﺭ ﺁﺳﯿﺎ ﺷﺪ؟ ۳. ﺳﺎﻝ ۱۳۵۲ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺁﺯﺍﺩﺗﺮﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺩﯾﻦ ﻭ ﻣﺬﻫﺐ ﻭ ﭘﻮﺷﺶ ﺷﺪ؟ ۴. ﺳﺎﻝ ۱۳۵۳ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻓﻮﻻﺩﺩﺭ ﺁﺳﯿﺎ ﺷﺪ! ۵. ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۳۴۲ ﺗﺎ ۱۳۵۶ ﺭﺷﺪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺩﻭ ﺭﻗﻤﯽ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺗﻮﺭﻡ ﯾﮏ ﺩﺭﺻﺪ؟ ۶. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۵۲ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺁﺳﯿﺎ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﺎﺳﭙﻮﺭﺗﺶ ﺩﺭ ﺑﯿﺶ ۹۰ﮐﺸﻮﺭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻭﯾﺰﺍ ﻧﺪﺍﺷﺖ؟ ۷. ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۳۵۳ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۹۸ دﺭﺻﺪ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﺎ اصلاحات ارضی و.. ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺷﻐﻠﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﭘﺴﻨﺪ ﺑﺎ ﺩﺭﺁﻣﺪﯼﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻭ ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﻧﺪ؟ ۸. ﺳﺎﻝ ۱۳۵۶ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺗﺮﯾﻦ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺁﺳﯿﺎ ﻭ ﺳﻮﻣﯿﻦ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺖ؟ ۹. ﺳﺎﻝ ۱۳۵۵ ﺳﭙﻬﺒﺪ ﻧﺎﺩﺭ ﺟﻬﺎﻧﺒﺎﻧﯽ ﺑﺮﺗﺮﯾﻦ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩ ﺟﻬﺎﻥ ﺷﺪ؟ ۱۰ . ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۵۲ ﺑﺎ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩ ﺑﺮ ﻓﺮﺍﺯ ﺍﺭﻭﻧﺪﺭﻭﺩ ﺁﺑﺎﺩﺍﻥ ﺻﺪﺍﻡ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﺍﻣﻀﺎﯼ ﻣﻌﺎﻫﺪﻩ ﺍﻟﺠﺰﺍﯾﺮ ﮐﺮد؟ 🔴 : 1⃣هیچ منبع معتبری در هیچ سالی تهران را سومین پایتخت پاکیزه ندانسته و با وجود محلات فقیر نشین و حلبی آبادها، کسب چنین مقامی ممکن نبود! 2⃣علاوه بر فقدان منابع، تعدد و آزادی ادیان در "هندوستان" و وجود مناطق بی بند و بار در "غرب"، مانع از اعطای عنوان آزادترین کشور در دین، مذهب و پوشش به ایران می شده است! آزادی مکاتب انحرافی در کشوری با ۹۸% مسلمان نیز موجب افتخار نبوده است! 3⃣هواپیمایی هما در سال ۵۴ دومین خط هوایی "امن" جهان شناخته شد نه "برتر"! امنیتی که به دلیل تعداد کم تر هواپیما و ساعات پرواز نسبت به سایر ایرلاین های جهان و همچنین تازه تجهیز بودن ناوگان این شرکت بود! 4⃣در سال های اخیر هم ایران دومين توليد کننده فولاد خام به روش احياي مستقيم در جهان و بزرگ‌ترين توليد کننده فولاد در خاورمیانه بوده است! 5⃣ادعای رشد اقتصادی دو رقمی و تورم یک درصد، از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۶ صحت ندارد! به عنوان مثال نرخ رشد سال ۴۲ حدود ۶% و در سال ۵۶ حدود منفی ۲% بوده و میانگین نرخ تورم در همین بازه زمانی حدود ۷% بوده است! برخی انقلاب شناسان داخلی و جهانی در تحلیل انقلاب با رهیافت اقتصادی علت انقلاب ایران را نارضایتی های شدید اقتصادی و سطح رفاه پایین می دانند. 6⃣آماری از کشورهای قابل سفر بدون ویزا در قبل از انقلاب یافت نشد، اما وجود کشورهایی چون ژاپن با امکان سفر به ۱۷۴ کشور، پیشتازی ایران در آسیا را منتفی می کرد! اگرچه چنین خدماتی در ازای استعمار کشورمان امتیازی محسوب نمی شد! 7⃣برخلاف ادعای شایعه، بی عدالتی، بیکاری و فقر در حکومت پهلوی یکی از زمینه های انقلاب بود! بر اساس آمار بانك جهاني، ۴۶ درصد مردم ايران در سال ۱۳۵۶ زير خط فقر بودند! 8⃣نیروی هوایی شاهنشاهی نه تنها برترین نیروی هوایی آسیا نبوده بلکه برای برتری بر تمام کشورهای خاورمیانه و قرارگرفتن در رده کشورهای غربی، حداقل نیازمند افزایش ۴۴۷ فروند جنگنده خود به ۵۰۰ فروند بوده است! 9⃣سپهبد جهانبانی افتخاراتی چون مهارت در خلبانی و تشکیل تیم آکروجت داشت، اما هیچ منبعی از او به عنوان بهترین خلبان جنگنده جهان نام نبرده و حتی پسر وی در مصاحبه ای در مورد پدرش، چنین ادعایی نکرده است! برخلاف ادعای متن، پرواز یک جنگنده نه تنها باعث امضای معاهده نشد، بلکه از تجاوزات بعدی عراق نیز جلوگیری نکرد! فقدان دستاوردهای قابل دفاع، علاقمندان پهلوی را به جعل چنین متنهایی می کشاند 🔟گوشه ای از پیشرفتها و دستاوردهای انقلاب در تراز جهانی در اوج تحریم و جنگ و شرایط اوایل انقلاب و..قابل جستجو و مطالعه می باشد 🔻 : ۱. هیچ کس مدافع برخی عملکردها(نه رویکردها) در دوره کنونی نمی باشد لیکن امام راحل حکیمانه و به زیبایی به این مورد اشاره نموده اند ۲. اصرار دارم که کسی نمی تواند در یک دوره ۳۷ ساله منکر چند کار جزئی مثبت باشد و لیکن آیا کاپیتولاسیون،قراردادهای ننگین و استعماری دوره پهلوی ها و تقسیم ایران بین ابرقدرت ها بعد از جنگ جهانی دوم به مانند گوشت قربانی و تقدیم بحرین،بر باد دادن اقتدار،غیرت وعزت ملی و دارایی ایران را به دشمن فروختن و ... با دادن یک پاسپورت پاک شدنی است؟ در خصوص اصلاحات ارضی و توجه به کارگران و برخی زمینداران(صرفاً در مقطعی محدود و خاص) که به نظر برای برخی آقایان به عنوان کارمثبت لحاظ شود اشاره می کنم به اهداف این رفتارها که با دیکته آمریکا و بلوک غرب برای جلوگیری از انقلاب های کارگری شوروی و به قدرت نرسیدن بلوک شرق بود.آری ایران در آن زمان مغناطیس عقربه ی منافع ملی بر اساس منافع و سیاست ها استعماری غرب و شرق تنظیم می شد و برخی ظاهربین شاید فقط حرکت عقربه ها را به تماشا بنشینند. ✍
‼️ 🔴 🔹 اخیرا متنی کذب، جعلی و انحراف و با اهداف سوء منتسب به رهبری تحت عنوان با مقدمه زیر پخش میشود که طراحان این متن با سیاست شیطانی و طرح یک دغدغه انقلابی سه هدف ناپاک را دنبال می کنند و عده ای از دوستان عزیز با نیت روشنگری آن را بازنشر میکنند: 1⃣ تطهیر غیرمستقیم فساد پهلوی 2⃣ ناامیدسازی مردم... 3⃣ ترویج و دامن زدن به حس بی اعتمادی ( از بازنشر شایعه مذکور پرهیز نمایید) 🔴 🔻اتمام حجت رهبر معظم انقلاب ⬜️همه ما ایرانیها اعم از شیعه و سنی ، همه اقوام از ، کرد ،عرب، لر ، ترک ، بلوچ ، ترکمن ، بختیاری ، و….گرفته تا همه جریانات سیاسی اصولگرا ، اصلاح طلب و….باید بدانیم. ◻️جایگزینی برای نظام جمهوری اسلامی فعلی وجود نخواهد داشت. اگر خدای ناکرده این نظام جمهوری اسلامی فعلی سرنگون شود ، فکر نکنید زمان قبل از انقلاب مثل دوران پهلوی شکل می گیرد. نخیر . آنهایی که خواب تشریف دارند را بیدار کنید. ◽️امریکا و انگلیس پشت دستشان را داغ کرده اند که بخواهند حکومتی مانند پهلوی را دوباره بر سر ما ایرانیها بگذارند!!!. پس جایگزین این نظام جمهوری .......(...ادامه دارد) ✍ _________________
🔴 کارتر اشتباه نکرده بود، عجله کرده بود‼️ 🔻با شنیدن واژه ی "جزیره ثبات " شاید تاریخ خوان ها ناخودآگاه یاد ادعای پوشالی کارتر بیفتند. کارتر ۱۰ دیماه ۵۶ در دیدار با شاه ایران در کاخ سعدآباد مدعی شد که ایران "جزیره ثبات" در یکی از مناطق پرچالش جهان است! در تحلیل چرایی این تعبیر و تعابیر اینچنینی نظیر "ژاندارم منطقه" و قس علیهذا، در ادبیات سران وقت کاخ سفید اگر بخواهیم آدرس امروزی بدهیم میتوان به لاف زنی های هالیوودی ترامپ در وصف گاو شیرده منطقه و رژیم کودک کش غاصب منطقه اشاره کنیم؛ ترامپ در ادامه سناریوی کارتریسم امسال در آغاز نطق سالانه اش در سازمان ملل مدعی شد: رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به عنوان " الگوهای موفق " حکومت در خاورمیانه هستند!! 🔹اینکه کارتر با استثمار واژه ها به دنبال ارسال پالس های نادرست به بلوک شرق بود یا دوشیدن بیشتر محمدرضاشاه در بستر استعمارنو فعلا محل بحث ما نیست، اما اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی میتوان نشانه های اقتدار منطقه ای و امنیت مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران و زوال قدرت آمریکا در سطور نشریه معتبر آمریکا در حوزه سیاست خارجی آمریکا یافت. 🔻مجله تخصصی فارین پالیسی Foreign Policy اواخر خرداد ۹۳ نوشت: «شاید واشنگتن نخواهد اعتراف کند اما ایران باثبات‌ترین کشور خاورمیانه است. کارتر در سال ۱۹۷۹ با شاه ایران در کاخ سعدآباد تهران دیدار کرد و گفت ایران، جزیره ثبات در یکی از مناطق پرچالش جهان است. مدتی بعد موج انقلاب، ایران را فرا گرفت و پادشاهی پهلوی سرنگون شد. کارتر به خاطر پیش‌بینی نادرست مورد تمسخر قرار گرفت اما او اشتباه نکرده بود بلکه تنها چند دهه جلوتر از زمان خود بود(!) ایران امروز در قلب منطقه‌ای آشوب‌زده، جزیره ثبات است.» http://fi9.ir/6caghq (کارشناس زمانه)