حاج حسین یکتا: حاج قاسم هر چه بالاتر رفت، تواضع و ولایتمداریاش بیشتر شد و این ویژگی ناب یک انقلابی مؤمن است.
اشنایی با تفکر و منظومه فکری امامین انقلاب برای ماها که در این راه قراره فعالیت کنیم مثل اکسیژن ضروری است
ولی فعلا چون ممکنه دوستان حوصله نکنند و یا منابع رو پیدا نکنند بنده مطالبی قرار میدم که هم میتونه اشنایی به نظرات و گفته ها ایشان باشند و ممکنه در پاسخگویی لازم بشه حتما
💠آنهایی که #خواب_آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند.
#امام_خمینی
💠انسان با علم #تهذیب نمی شود.
با علم تهذیب نمی شود، علم انسان را تهذیب نمی کند. گاهی علم انسان را به جهنم می فرستد، گاهی علم توحید انسان را به جهنم می فرستد، گاهی علم عرفان انسان را به جهنم رساند، گاهی علم فقه انسان را به جهنم می فرستد، گاهی علم اخلاق انسان را به جهنم می فرستد. با علم درست نمی شود. تزکیه می خواهد (یزکیهم) تزکیه مقدم است بر همه چیز
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ١٩،صفحه ٩٢
اگر کسی خیال کند که جبههی دشمن با هم تشکّل دارند و آدمهای پیگیری هستند، بهشدت در اشتباه است. آن جماعت را من میشناسم. آدمهایی بیعرضه، بیپیگیری، بیاراده و اهل نقد و اهل دنیا هستند؛ و خصوصیاتشان اساساً ضعف و ترس است. یک تشکل صوری هستند اما در واقع تشکل نیستند. انبوهی هستند که دستی، خیلی هنرمندانه و انصافاً زیرکانه از آنها استفاده میکند.
#رهبری
بدون آزاد اندیشی، این رشد اجتماعی، علمی، فکری و فلسفی امکان ندارد. در حوزههای علمیه، دانشگاه و محیطهای فرهنگی و مطبوعاتی، هوکردن کسی که حرف تازهای میآورد، یکی از بزرگترین خطاهاست؛ بگذارید آزادانه فکر کنند. البته من فهم غلط از آزادی را تایید نمیکنم؛ من باز گذاشتن دست دشمن را در داخل برای این که مرتباً گاز سمی تولید کند و در فضای فرهنگی یا سیاسی کشور بدمد ، تایید نمیکنم؛ من براندازی خاموش را بر نمیتابم و رد میکنم؛ اما توسعه آزادی و رها بودن میدان برای پرورش فکر و اندیشه و علم و فهم ربطی به اینها ندارد. ظرافتی لازم است که آدم این دو منطقه را از هم دیگر باز بشناسد و مرز اینها را معین بکند.
( ۲۹ خرداد ۱۳۸۵)
#اقا
با نگاه دقیق به مفهوم فرهنگ عمومی و سبک زندگی و همچنین با توجه به مصادیق هردو، درمییابیم که فرهنگ عمومی و سبک زندگی در حقیقت یک هویت دارند. یعنی هر دو یک چیز هستند. آن چیزی که محور پیشرفت و نیل به اهداف یک ملّت است، فرهنگ عمومی و سبک زندگی است. فرهنگ عمومی یعنی فرهنگِ غالب بر زندگی مردم در عرصههای مختلف فردی و اجتماعی، سبک زندگی هم به همین معناست. مهمترین عوامل در شکلگیری فرهنگ عمومی یک ملت، منظومهی معرفتی(جهانبینی) و منظومه ارزشی(ایدئولوژی) و برنامهریزیها و تصمیمگیریها و رفتارهای کلانی است که در ساحت حاکمیت انجام میشود.
یعنی بعد از مبانی و ارزشها، این دولتها هستند که بیشترین تاثیر را در فرهنگسازیها دارند.
به جهت اهمیت #فرهنگ_عمومی در قدرت و قوت کشورها، این مقوله همیشه باید یکی از بزرگترین دغدغههای حاکمان و دولتمردان باشد و البته اهل نفوذ و تسخیر، همواره از نفوذ فرهنگی برای تسخیر ملتها بهره بردهاند.
رهبر انقلاب اسلامی:
در مورد اهمیت فرهنگ... به طور خلاصه اینجور میتوان گفت که فرهنگ یک ملت و یک کشور، در حقیقت شاکلهی معنوی این ملت است. یعنی اگر ما در یک کشور، وضع اقتصادی، نظام اقتصادی و نظام سیاسی را شاکلهی جسمی برای یک ملت بدانیم، روح این مجموعه عبارت است از فرهنگ. در حقیقت فرهنگ است که هویت و شاکلهی معنوی یک ملت را معین میکند. طبعاً این فرهنگ، شاخصهای مصداقی دارد. شاخصهای مصداقیاش عقاید است، اخلاق است، آداب است، رفتارهای اجتماعی است، رفتارهای فردی است، خلقیات و خصال ملی است؛ اینها شاخصهای آن هویت معنوی است. از روی این شاخصها میتوان کشف کرد و شناخت که این ملت هویتش چیست، شاکلهی معنویاش چیست، شخصیت این ملت کدام است. حتّی اگر چنانچه فرض کنیم در زمینهی شکل سیاسی یا شکل اقتصادی دچار مشکلاتی باشد، اما فرهنگ غنی و عمیقی داشته باشد، این ملت، بالقوه ملت مقتدری است. این که ما به مواریث فرهنگی اهمیت میدهیم، به خاطر همین است. مواریث فرهنگی، آن ذخیرهها و گنجینههائی هستند که در یک جامعهای حفظ میشوند. یک وقت ممکن است ساختمانی خراب شود، فرو بریزد، یا سست شود؛ اما آن گنج، آنجا محفوظ است. وقتی این گنج در آنجا بود، به برکت این گنج میتوان آن ساختمان را بازسازی کرد. یعنی برای یک ملت، ویرانی و خرابی ظاهری، دلیل ویرانی و نابودی حقیقی و نهائی نیست. آنچه که دلیل ویرانی نهائی است، ویرانی فرهنگی است. اگر چنانچه یک کشوری از لحاظ فرهنگ - یعنی از لحاظ علم، از لحاظ عقیده، از لحاظ اخلاق، از لحاظ رفتارها، از لحاظ خصال و خلقیات مدنی - وضع نابسامانی داشته باشد، وضع منحطی داشته باشد، این ملت ورشکسته است؛ ولو حالا ظاهراً هم یک شمایل و شاکلهی مقبولی داشته باشد؛ لیکن باطن خراب شده است، ویران شده است و با یک حادثه از بین میرود و دیگر قابل بازسازی نیست؛ برخلاف آن وقتی که این ذخیره را داشته باشد. اهمیت فرهنگ این است.
۱۳۹۰/۰۳/۲۳
بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی
#اقا
#مبارزه به درازایِ یک عمر
#جهاد به طور مطلق، یعنی درگیری و مبارزهٔ با قدرتهای ارتجاعیِ ضدّ تعالی و تکامل انسانی -یعنی ضدّ اسلام و ضدّ قرآن- هر جور که با اینها درگیری کردید، این در اسلام اسمش جهاد است...
بعد از آنکه ما معنای جهاد را فهمیدیم، آن وقت خیلی آسان میتوانیم این را قبول کنیم که ائمهٔ اهلبیت "علیهمالسلام" #جهاد میکردند. دیگر نباید سوال کرد که آقا امام صادق "علیهالسلام" کِی شمشیر دستش بود؟ مگر لازم بود شمشیر دستش باشد؟!... کافی بود که امام صادق "علیهالسلام" بیندیشد. امام صادق "علیهالسلام" فرمان دهد، امام صادق یک کلمهای بگوید که این کلمه، اصلی باشد تا مسلمانهای زمان خودِ او و بعد از زمان خود او، از آن اصل پیروی کنند. این کافی بود تا اینکه امام صادق "علیهالسلام" را #مجاهد بدانند.
#کتاب_همرزمان_حسین "علیهالسلام"
#گفتار_چهارم
#اقا
فقط تو رو خدا درست بخونید حداقل اخرشب یه ۱۵ دقیقه تا۳۰ دقیقه وقت بذارید و مطالب رو دنبال کنید.
این همه تاکیدم به خاطر اینه که حیف نشیم یه موقع کم بیاریم.
یه کم سختی داره دیگه
مبارزه اسون نیست.
همیشه اماده باشید مثل اینکه الان امام اماده باش بزنه،اینطور اماده باش