eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.6هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
783 ویدیو
244 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
معنای آزادی چیه؟ آزادی وجود داره در جمهوری اسلامی ایران؟ اگر جواب بله هست چرا پوشش اجباریه آیا جبر مقابل آزادی نیست؟ آزادی، در وسیعترین معنای کلمه حالتی است که چیزی محدود به چیزهای دیگر نباشد و بتواند در فضا جابه‌جا شود، و در مورد انسان، حالتی است که در آن ارادهٔ شخصی برای رسیدن به مقصود خویش به مانعی برنخورد ولی مقصود انسان ها با هم متفاوته مثلا مقصود فردی در جامعه a باشد و یکی دیگه مقصودش b باشد a#b باشد آزادی اون در گرو سلب آزادی دیگری است. مثلا دو برادر در یک مزرعه پدری یکی می‌خواهد خیار بکارد و مقصودش برداشت خیار از کل مزرعه است و برادر دیگر می‌خواهد گوجه بکارد و مقصودش برداشت گوجه از کل مزرعه است. شاید بگید تقسیم کنند که اون موضوع جدایی است و فرض ما این است که برادران کل زمین را می‌خواهند زیر کشت ببرند. از طرفی انسان موجودی اجتماعی است و نمی‌تواند به صورت انفرادی زیست کند، و یا اگر انفرادی به معنای واقعی انفرادی زندگی کند مثلا تنها در یک کوهی زندگی کند(بدون خانواده-چون خانواده هم اجتماع محسوب می شود) بهره چندانی از زندگی نمی برد بنابر این آزادی به معنای آزاد در رسیدن به مقصود می بایست اجتماعی تعریف گردد نه انفرادی. هر چند که آزادی اجتماعی سبب آزادی های انفرادی گردد. ما تعریف آزادی را نمی‌توانیم تغییر بدهیم ولی مقصودمان از آزادی را می‌توانیم روشن تر کنیم. اگر کسی مقصودش لذت بردن از تمام لذت بردنی ها باشد، اگر کسی بهش گفت این سیب لذیذ مال من هست و تو حق نداری اون را بخوری آزادی اون را سلب کرده، در صورتی که اگر این را نمی‌گفت و سیبش خورده شده بود آزادی خود او در داشتن یک زندگی امن به چالش افتاده بود. اینکه کدام آزادی ها در یک زندگی اجتماعی می‌تواند ناقض آزادی های دیگران نباشد را قانون مشخص می کند. اصلا قانون یعنی محدود سازی و کلا این واژه متضاد آزادی است. پس دفاع از آزادی نباید دفاع از بی قانونی برداشت شود. قانون شرع شرع چهارچوبی وضع کرده ‌که آزادی ها سلب آزادی دیگری، یا مقدمه ای بر آن نباشد. و حتی ظلم به آنان یا حیوانات یا طبیعت هم نباشد مثلا قوانین خوراک شکار تو حق نداری بیش از نیازت شکار کنی تو حق نداری برای لذت بردن شکار کنی تو حق نداری بدون در نظر گرفتن شرایط حیوان سرش را ببری تو حق نداری بدون آب دادن به حیوان سرش را ببری تو حق نداری برای لذت بردن به خودت ضرر بزنی اگر از حقوقی که داری تجاوز کردی هم تو این دنیا باید به حد تجاوزت مجازات بشی و هم کسانی جلوت رو بگیرند و هم اون دنیا چون تو متعرض یک جمع شدی که می‌خواهند آزاد باشند اگر یک جمع هم خواستشان نوع دیگری از آزادی بود چی؟ مثلا یک جمعی خواستند بی حجاب باشند قوانین جاری بین خودشان را هم اسلام قرار ندادند. ۱. اولا ما معتقدیم قوانین اسلام متعالی ترین قوانین و منطقی ترین قوانین جوامع بشری است. پس اون جمع خواستند نسخه پایین تری از قوانین رو در جامعه خودشون پیاده کنند و از نسخه بروز استفاده نکردند. ۲.اشکالی نداره، حتی در مقوله بی حجابی هم حدودی وجود داره، من تا کجا میتوانم بی پوشش باشم؟ من به عنوان یک دختر دوست دارم لخت باشم. و تو به عنوان یک پسر من را نگاه نکن، یا اگر نگاه کردی تحریک نشو، یا اگر تحریک شدی نزدیک من نشو. شاید قانون جامعه فرضی این باشه مثلا ولی این قانون منطقا ظلم به پسر ها هست. چون اگر آزادی باشه باید جلو مقصود ها را نگیره. پسر ها باید خودشان را سرکوب کنند. تحریک در اعلی درجه و پاسخگویی در پایین ترین درجه حالا ممکن است بگویید جایی باشد برای پاسخگویی ۱. این موضوع جدایی است ۲.خانواده
🔆 برخی از اغتشاشگران برای اینکه ترسِ جوانان حاضر در را کاهش دهند و انرژی آنها را برای ادامه‌ی اغتشاشات زیاد نمایند ، جنبش خود را با انقلاب سال ۵۷ مقایسه می‌کنند و قصد الگو گیری از انقلاب را دارند و از جوانان میخواهند همچون مردمِ آن سالها دست از مبارزه نکشند!! ♨️ بیاییم به طور اجمالی تفاوت‌ های اغتشاشات ۱۴۰۱ را با انقلاب ۱۳۵۷ بررسی کنیم : 1⃣: در سال ۵۷ ، رهبری مقتدر و دارای محبوبیت همچون حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) جلودار انقلاب بود ، اما در اغتشاشات ۴۰۱ ما نه تنها رهبری واحد نمیبینیم ، بلکه افرادی که به عنوان لیدرهایِ این جریان محسوب می‌شوند ، یکی مفت خوری‌ست که هنوز دستش در جیب مادرش است [رضا پهلوی] ، یکی حقوق بگیر آمریکاست که در دوران مجردی باردار شده [مسیح علینژاد] ، یکی فاحشه‌ای هالیوودی [گلشیفته فراهانی] و دیگری فوتبالیستی دیپلمه [علی کریمی] است! 2⃣: حضرت امام در سال ۵۷ در حالی انقلاب را به پیروزی رسانیدند که از رسانه‌های نوین همچون رادیو و تلویزیون بی بهره بودند ، اما جریان برانداز در سال ۴۰۱ با اینکه سوارِ بر رسانه‌های نوین هستند ولی سعی میکنند با فراخوان‌ها ، دروغ های فراوان ، شایعه پراکنی‌ها و انتشار اخبار ها از خاموشیِ نهضت خود جلوگیری کنند! 3⃣: حضرت امام قلب مردم را فتح کرد و مردم از اعماق قلب‌شان پای انقلابشان بودند و ایشان حتی مجاهدین خلق [منافقین] را از مبارزه‌ی مسلحانه منع فرمودند ، اما براندازان ۴۰۱ مسلح هستند و گمان می‌کنند میتوانند با ایجاد رعب و وحشت انقلاب کنند! 4⃣: ایمان و عقیده‌ی الهیِ انقلابیون سال ۵۷ و قبل تر از آن ، چنان بالا بود که حاضر بودند زیر شکنجه‌های ساواکِ خونریز جان بدهند اما لب به اسرار محرمانه نگشایند ، ولی براندازان ۴۰۱ به محض دستگیری به کرده و نکرده‌ی خود اعتراف می‌کنند و بعضا خود را خیس می‌نمایند! 5⃣: انقلاب سال ۵۷ هدف و برنامه داشت و متفکرانی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری در اتاق فکر آن حضور داشتند ، اما نهضت ۴۰۱ با شعار هدفی جز فحشا و برهنگی و تجزیه‌ی ایران ندارد و رهبران این جنبش برای فردای براندازی هیچ فکری نکرده‌اند! ✍ موارد دیگری هم از این تفاوت های فاحش بین این دو حرکت اعتراضی موجود است ، اما همین ۵ مورد به خوبی گویای این است که براندازان ۴۰۱ هیج ربطی به انقلابیون ۵۷ ندارند و وقتی به شیوه‌ی کشته‌شدن افرادی همچون شهید آرمان علی وردی و شهید روح الله عجمیان توسط این آشوب گران نگاه میکنیم ، اتفاقا این براندازان را بیشتر شبیه به ساواکی هایِ سال ۵۷ می‌یابیم تا انقلابی های سال ۵۷!!! ✍️ میلاد خورسندی
👈می دونید که هر مکتبی بزرگی داره و هر بزرگی نظراتی داره. در قسمت دوم بانوی سرزمینم نظرات بزرگان را راجع به زن جمع کردیم. 🔰کافی است متن بالا را چاپ نمایید و خیلی محترمانه به افرادی که اقدام به کشف حجاب نمودند، بدهید. برخی اوقات حرف ما و دلایل ما به جهت محاصره تبلیغاتی به دیگران نمیرسه... 📝با کپی یا پرینت کاغذها و اهدا بصورت فیزیکی محاصره تبلیغاتی در فضای مجازی را بشکنیم. 💠از آنچه از دستمان بر می آید دریغ نکنیم. ⭕️لطفا در انتشار این متن همراهی نمایید...
@only_analysis . ..mp3
10.17M
🔴شاهکار بزرگ تیمهای اطلاعاتی ایران (بسیار مهم) 💠 پشت پرده اتفاقات کردستان در چند ماه اخیر 💠عملیات فریب سپاه 💠 نابودی دهها افسر آمریکایی، انگلیسی و ... 👈استاد سورنا چگینی تحلیلگر سیاسی
🤔در جغرافیای فکری شما آقایان انقلابی ، چه کسانی سرباز به حساب می‌آیند؟ هرکسی؟ 😱سالهاست که با جهت گیری های‌ غلط و عدم فهم مبانی جنگ رسانه‌ای ، پای بسیاری از مردم و جوانانِ پاک را به پیامرسان های آلوده‌ای همچون اینستاگرام و توئیتر باز کرده‌اید و آنها را ترغیب به حضور فلّه‌ای در زمین دشمن می‌کنید! 😡به چه حقی عموم مردم را به قصد جنگ رسانه‌ای و بدون هیچ آموزش ، تخصص و آمادگی ، وارد این لجن گرام ها می‌کنید و آنها را در معرض فساد و فحشا و قرار می‌دهید؟ 📊فقط آمار افرادی که جذب کرده‌اید را بیان میکنید ، ولی آیا حساب افرادی که در این نوع جنگ رسانه‌ای پر ضرر شما تلف شده اند را هم دارید و اعلام می‌کنید؟ 🤔مگر نمی‌گویید در زمین دشمن اثرگذار هستید؟ چرا از همان جا برای ارتقای فعالیت‌تان یارگیری نمی‌کنید و دست یاری به سمت کاربران ایتا دراز کرده‌اید؟ ⁉️آیا فکر نمیکنید به عنوان یک عنصر فرهنگی وظیفه دارید مخاطبین خود را قانع کنید تا از فضای آلوده‌ی پیامرسان های دشمن خارج شوند و حتی از ورود افراد جدید به این پیامرسان ها جلوگیری کنید نه اینکه با تحریک حس کنجکاوی مخاطبان‌تان در پیامرسان های داخلی ، پای آنها را به بکشید؟ 🤦‍♂حتی مبانی بدیهیِ جنگیدن را هم رعایت نمی‌کنید!!! ✍ میلاد خورسندی
8.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ظلمی که جمهوری اسلامی ایران به زنان کرد! + موشن گرافیک .
⁉️چگونه به سوالات و شبهات فرزندان و دانش‌آموزان پاسخ بدهیم؟ 🔰این موضوع دغدغه و پرسشی است که ذهن هر کدام از ما را مشغول کرده و هر کدام از ما ممکن است بارها شنیده یا حتی پرسیده باشیم. 📝ماجرای این سه کتاب بررسی شبهات و سوالاتی است که این روزها بیشتر قشر نوجوان و جوان را درگیر خود کرده است. جدا از این مسئله که پاسخ به شبهات نوعی است این یه اثر کمک شایانی به شما عزیزان در این مسیر خواهد کرد. 📕کتاب دکل، اولین کتاب داستانی است که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب نوشته شده است. این داستان در یک دبیرستان اتفاق می‌افتد و هدف آن آشنایی جوانان با بیانیه در قالب داستانی با درونمایه انقلابی است خرید دکل از اینجا: https://nashreshahidkazemi.ir/793/%D8%AF%DA%A9%D9%84.html 📒کتاب صعود چهل ساله میزان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به آرمان‌هایی از قبیل عدالت، استقلال، آزادی، معنویت، کرامت زن، مردم سالاری دینی، گسترش رفاه عمومی و دیگر آرمان‌های انقلاب را مورد کاوش قرار می‌دهد‌ که تمام موارد هم طبق منابع معتبر بین المللی مطرح می‌شود. 📗کتاب شایعات رایج فضای مجازی، حاصل ۵ سال تلاش گروهی از اساتید دانشگاه در صفحات روشنگری جهت پاسخگویی به شایعات و شبهات رایج فضای مجازی است. شایعاتی که انتشار و تکرر بیشتری داشته و فضای مجازی را درگیر خود کرده‌اند. خرید از اینجا: https://nashremaaref.ir/product/441389/ 🔻خواندن این سه کتاب را به: 👈دانش‌آموزان و دانشجویان، آموزگاران، اساتید، مربی‌ها و والدین توصیه می‌کنیم.
🔶 یکی از کتابهایی که حتما باید بخوانید: کتاب «اجاره نشین خیابان الامین» این کتاب، داستان واقعی یک کرد ایلامی به اسم جمال است، که برای کار به ترکیه میرود. در با یک لوطی قلچماق ترک به اسم «ارسلان» آشنا میشود و سالها با قاچاق ثروتی هنگفت به هم میزنند و زندگی میکنند. کسی که از اسلام، جمهوری اسلامی و حتی اهلبیت بریده و به هیچ چیز جز پول فکر نمیکند. تا اینکه یک بار برای تجارت، به همراه بعضی ایرانیها عازم سوریه میشود. در ، مجبور میشوند تا ترخیص هتل، مدتی در کنار بارگاه حضرت رقیه اتراق کنند. در این لحظات او با کرامتی از حضرت رقیه، تصمیم میگیرد برای همیشه در حرم ایشان بماند. کم کم ارسلان متوجه میشود که رفیقش تغییر کرده. او هم به تبعیت از او، عازم سوریه میشود و او هم ماندگار میشود. وضع چنان میشود که این دو رفیق که زمانی از قاچاقچیان همه کاره ترکیه بوده اند، بر دیوارهای اتاقشان آیات قرآن نصب میکنند، قرآن حفظ میکنند، به مظلومان کمک میکنند و خلاصه روش زندگی شان دگرگون میشود. 😳😊از همه عجیبتر تغییر و تحولات ارسلان است که حتی زنهایش باور نمیکنند او تا این حد تغییر کرده. کسیکه پس از بازگشت به ترکیه، شغلش را تغییر میدهد. به کشاورزی می چسبد و یکی از زیتون کاران بزرگ ترکیه میشود. اما سالهای ماندن جمال در سوریه، مصادف میشود با اعتراضات سوریه و سپس ظهور داعش. و حوادث بسیاری که این مدت در زینبیه و جوار حضرت رقیه میگذرد. از نکات جالب کتاب، ناگفته هایی است شنیده نشده از دل حوادث سوریه. مثلا جمال به زیبایی توصیف میکند که با ظهور داعش، همه صحن حضرت رقیه و حضرت زینب را تنها میگذارند، جز افغان های شیعه. آنها که بعدا لشکر فاطمیون را تشکیل میدهند. او از اینکه چطور ارتش آزاد سوریه به داعش تغییر کرد سخن میگوید. از لحظات هولناکی میگوید که روح انسانها از انسانیت به توحش تبدیل میشود. جمال میگوید روزگاری شد که کسی که سال قبل به من افطاری داده بود، حالا به دشمن من تبدیل شده بود و چون ایرانی و شیعه بودم، حاضر بود خونم را بریزد. 😞 و در ادامه از وضعی میگوید که کسانی که روزی خواهان مرگ بشار اسد بودند، با تجربه ناامنی و بی ثباتی در کشورشان به روزی میرسند که عکس بشار اسد را در کوچه هایشان میزنند و برای ماندن او و حفظ کشورشان به شهادت میرسند. با خواندن کتاب خصوصا در ایامی که تجربه اغتشاشاتی داشت که در آن وحشیانه ترین قتل های نیروهای امنیتی صورت گرفت، صحنه های متوحش شدن انسانها بهتر قابل درک است. صحنه هایی که اگر از آن درس نگیریم، متاسفانه سوریه سازی آینده ایران است. مطالعه این کتاب باعث میشود به سیاست به اهلبیت به جمهوری اسلامی به ماموریت بزرگی که مدافعان حرم انجام دادند، به دیدن دست دشمنان در لحظه لحظه سیاست ایران و جهان با دید عمیق تری بنگریم. میتوانید این کتاب را از اینجا خریداری بفرمایید: https://nashremaaref.ir/product/441269/
روایتی از حضور در یک هنرستان پسرانه دولتی چندی قبل دوستی زنگ زد و گفت برای سخنرانی در جمع تعدادی از دانش آموزان دبیرستانی حاضر می شوی؟ پرسیدم چه تیپی هستند؟ گفت یک دبیرستان دولتی که دانش آموزانش همه مدل هستند. از مذهبی تا غیر مذهبی. پذیرفتم چون دقیقا دوست داشتم در چنین جمعی حاضر شوم و با فضای ذهنی این تیپ بچه ها بیشتر آشنا شوم. روز مقرر در جمع شان حاضر شدم. حدود سی نفر دانش آموز متولد نیمه دهه 80 بودند که همه تیپی در بین شان بود. از موافق تا مخالف. بحث را شروع کردم و مقدمه ای گفتم که چرا ایران کشور مهمی است و اگر به جای جمهوری اسلامی هر نظام سیاسی دیگری هم وجود داشت بازهم ایران یک کشور مهم بود و دشمنان زیادی داشت. چون به لحاظ نفت و گاز و انرژی و ژئوپلتیک و ... خاص هستیم، چون با 15 کشور دنیا همسایه هستیم، چون به لحاظ جغرافیایی جای مهمی از دنیا قرار گرفته ایم، چون به لحاظ تاریخی و تمدنی کشور مهمی هستیم و حتی 70 سال قبل در زمانی که شاه سلطنت می کرد و نخست وزیرش یک پیرمرد کراواتی ِسکولارِ تحصیل کرده سوییس بود که نه آخوند بود و نه بسیجی، همان را هم امریکایی ها و انگلیسی ها تحمل نکردند و علیه او کودتا کردند. همانجا پرسیدم از محمد مصدق حرف می زنم، می شناسید؟ پاسخ ناامید کننده ای گرفتم! جز چهار پنج نفر، هیچ کس او را نمی شناخت... جلوتر رفتم و درباره چند مساله دیگر که فکر می کردم جزو شبهات بچه ها باشد حرف زدم. از اینکه در دنیای امروز هیچ چیز جدای از سیاست وجود ندارد، حتی ورزش.  و این فقط به ایران ربطی ندارد و در تمام جهان همینطور است. برای مثال به «مسعود اوزیل» ستاره ترک تبار فوتبال آلمان اشاره کردم که علیرغم درخشش در فوتبال آلمان، چه طور به خاطر برخوردهای نژاد پرستانه آلمانی ها و حتی اهانت های مکرر ژرمن ها به او به خاطر مسلمان بودنش، نهایتا قید آلمان را زد و به ترکیه برگشت. اما برایم جالب بود، تعدادی از بچه ها حتی مسعود اوزیل را هم نمی شناختند... بحث جلوتر رفت و  کمی چالشی شد. بچه ها سوالاتشان را پرسیدند. یکی بپرسید: چرا در اوین 350 نفر کشته شدند؟ تعجبی همراه با خنده وجودم را فرا گرفت. گفتم چرا می گویی 350 تا؟ گفت پس چندتا؟ گفتم 3500 تا! تعجب کرد، توضیح دادم اگر قرار بر گفتن یک عدد و رقم روی هوا باشد، هر چیزی را می شود گفت و بعد ماجرای اوین را کامل توضیح دادم که اصلا چه اتفاقی افتاده بود. یکی دیگر از بچه ها گفت چرا نیکا شاکرمی را کشتند؟ گفتم فیلمش هست که وارد یک خانه می شود و کسی هم همراهش نیست. بر چه اساسی می گویی کسی او را کشته؟ چطور اینقدر با اطمینان می گویی؟ گفت 90 درصد مطمئنم. گفتم چرا 95 درصد مطمئن نیستی؟ چرا 80 درصد مطمئن نیستی؟ این اطمینان از کجا آمده؟ چطور قبل از اطمینان از یک اتفاق، اینقدر راحت درباره اش حکم صادر می کنید؟ جالب اینکه دو سه نفرشان خیلی جدی (تاکید می کنم جدی) می گفتند این اتفاقات یک انقلاب است که بعد از پیروزی نهایی، علی کریمی و علی دایی کشور را اداره خواهند کرد. وقتی دیدم واقعا جدی چنین حرفی می زنند پرسیدم: «صدف بیوتی» چی؟ به نظرتان او هم می تواند کشور را اداره کند؟ شوک همراه با خنده شان، مطمئنم کرد کمی به حرفی که زده اند فکر خواهند کرد. البته برخی شان هم حرفهای حسابی و انتقادات درستی داشتند. تناقضات آشکار برخی مسئولان و سیاست های کشور را خوب می فهمیدند و به درستی انتقاد می کردند. در خیلی از انتقادات همراهی شان کردم چون حرف شان منطقی بود و این مسئولین هستند که باید حرف و عمل شان را یکی کنند. در پایان هم با برخی شان بیشتر حرف زدم و  کمی رفیق شدیم اما متاسفانه فرصت کم بود و طبیعتا می شد ساعتها با این بچه ها حرف زد و سخن شان را شنید. جمع بندی ام این است که چقدر این نسل لازم دارد که با افراد مختلف «حرف» بزنند. مظلومیت این نسل در این است که به معنی واقعی کلمه رها شده اند و نه تنها کتاب نمی خوانند، بلکه در بمباران هر روز اخبار فیک و زرد، اطلاعاتشان از همه چیز «اینستاگرامی» است. احساسی و زودباور هستند و از هر چیزی در حد یک استوری اینستاگرام یا یک توییت اطلاعات دارند و متاسفانه بر اساس همان اطلاعات هم تحلیل می کنند. در مقابل باید چه کرد؟ تداوم همین کارهای ساده و همین حرف زدن ها، سوالات و ابهامات زیادی از آنها را جواب می دهد و چقدر مسئولان و نخبگان ما از چنین فضاهایی دور هستند. کاش هر دانشجوی انقلابی که اهمیت صحبت کردن با این بچه ها را درک می کند، هر هفته یکبار در یکی از مدارس نزدیک محل سکونتش حاضر شود و با آنها حرف بزند، نمی گویم این کار معجزه می کند و همه مشکلات را حل خواهد کرد اما حتما از جایی که امروز هستیم، چند قدم جلوتر خواهیم رفت.
🔺 یکی از دلایل بی دین شدن مردم همین رفتارهای غلط و خارج از چارچوب مذهبی هاست. شما تقریبا به هر کسی که قبلا متدین بوده و الان بی دین شده بگید چرا بی دین شدی میگه به خاطر رفتار بد فلان آدم مذهبی! تقریبا همه کسانی که معترض هستن میگن از بس مسئولین یقه بسته دزدی کردن ما از نظام متنفر شدیم! ⭕️ واقعا رفتار بد مذهبی ها خیلی دشمن درست میکنه برای انقلاب. انقدر که انقلاب از دست مذهبی ها ضربه میخوره خیلی وقتا از دشمنان خارجی ضربه نمیخوره...!
🔺 میدونید مشکل چیه که ما مذهبی ها توانایی کمی در ارتباط با عموم مردم داریم؟ مشکل اینه که ما میخوایم همه مردم دقیقا به اندازه ما دینداری کنند! کاملا کپی ما عمل کنند! 💢 انتظار داریم به اندازه ما بفهمند و همگی کاملا مخلص انقلاب و رهبری باشند! انتظار داریم همه مردم تا اسم رهبری رو شنیدن صلوات بفرستن! ⭕️ بعد هم اگه دیدیم کسی انقدر ارادت به انقلاب نداشت زود ازش ناراحت میشیم و توی دلمون اون رو یه آدم بی دین میدونیم! 😒 نه بزرگوار! این اصلا درست نیست...
🔎 ده فاز عملیات تجزیه؛ از کشته‌سازی تا جریان‌سازی 🔸 آنالیز تحرکات اغتشاش‌گران با پشت‌صحنه کاملاً آمریکایی_صهیونیستی و دقت در فرمایشات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ۱)سرویس‌های جاسوسی بیگانه ۲)پوشش رسانه‌ای معاند بینظیر ۳)عوامل منافق داخلی، را به‌سمت تجزیه ایران تدوین کرده‌اند. 👁‍🗨 فرآیند و چشم‌انداز کشته‌سازی‌های اخیر را مروری داشته باشیم. 1⃣ کشته‌سازی: ضدانقلاب و تجزیه‌طلبان برای پیشبرد اهداف ازپیش تعیین‌شده و بدلیل فقدان پایگاه اجتماعی، نیاز مبرم به جرقه مهیج و تحریک‌کننده دارند. هرچقدر وضعیت انسجام و پیشرفت جامعه در نقطه مطلوب‌تری‌ باشد، نیاز به قوی‌تری است. پس کشته‌سازی، بهترین گزینه برای شروع یک جریان است که لمپن‌های اجیرشده و در خدمت سرویس‌های جاسوسی بیگانه، ترتیب این مرحله را می‌دهند. 2⃣ روایت سازی: از آنجایی‌که روایت‌ها از واقعیت‌ها سبقت گرفته‌اند و کشته‌سازی نیازمند امتداد مجازی است، فاز روایت‌سازی از طریق بنگاه‌های خبرپراکنی، استارت می‌خورد. bbcها شروع به دروغ و شایعه‌سازی و پاره‌حقیقت‌گویی می‌کنند و گام ذهنیت‌سازی را پیش می‌برند. 3⃣ هشتگ‌سازی: روایت کاذب بایستی غالب شود و نیاز به مصرف مخاطب و کنترل توجه دارد. این گام از طریق ربات‌ها و لشگر سایبری سنتکامی‌ها محقق می‌شود. و مصرف توجه مخاطب از طریق هشتگ‌سازی، تسخیر مجازی مخاطب را در پی خواهد داشت. بطور کلی هشتگ‌سازی به زبان اعتراض عصرجدید تبدبل شده است. 4⃣ فضاسازی: هشتگ‌سازی مقدمه‌ای برای می‌شود که درنتیجه باعث تولید فضای غالب کاذب شده و توجهات را از فاز مصرف، به مرحله باور نزدیک‌تر می‌کند. در فضاسازی با تکنیک آستروتورفینگ، سعی بر آن است که قشر خاکستری و خاموش را به سمت تقویت دُز اعتراضات بکشاند. 5⃣ اسطوره سازی: حال که فضاسازی، بخشی از توجهات را جلب نمود و صورت‌بندی مجازی اعتراضات هم به سرانجام رسید، نیاز به اعتراضات برای عبور از فضای مجازی به سمت فضای عینی و اجتماعی است. آن‌چه که کاربر و مخاطب را از خانه به خیابان می‌کشاند، وقتی است که پای یک نماد و اسطوره در میان باشد. فیلم‌ها و تصاویری متفاوت از مرحوم یا مرحومه جهت قهرمان‌سازی و تحریک و تعمیق احساسات منفی در همین راستا وایرال می‌شود. 6⃣ شعارسازی: در شرایطی که پای نماد و کاریزما هم وسط باشد، برای معنادهی و راهبری اعتراضات در میدان و اینکه تکمیل شود یا دچار خدشه نشده و یک جنبش تمام‌عیار و ریشه‌دار شکل بگیرد، شعارها و مضامین رادیکال و وارد صحنه شده و دست لیدرها را در هدایت اعتراضات بازتر می‌کند. 7⃣ شبکه‌سازی: اثربخشی و بقای اعتراضات به هویت اجتماعی و فراگیری آن‌هاست. و توسعه اعتراضات از طریق شبکه‌سازی رقم می‌خورد. این شبکه، مأمور محلی‌سازی، استانی‌کردن و ایجاد تنوع اقلیمی و زبانی اعتراضات در سراسر کشور است که بقا و توسعه جنبش را تأمین می‌کند. 8⃣ تصویرسازی: وقتی شبکه‌سازی شکل گرفت، تنوع و تکثر داده‌ها و مِدیاها برای خبرپراکنی بیش‌تر می‌شود. جنبش و اعتراضات برای باورپذیریِ بیش‌تر و ذهنیت‌سازیِ عمیق‌تر نیازمند رفت‌وبرگشت جدی میان فضای مجازی و میدانی است. شبکه خانگی و مستندهای ورزشی در تصویرسازی لیدری می‌کنند و مکمل فضای میدانی‌ می‌شوند. برخی مجریان و مربیان ورزشی هم در همین راستا سیاه‌پوش می‌شوند و بعضی از ورزشکاران هم برای حفظ فضا و بازتولید تصویر خلق‌شده، مچ‌بند سیاه می‌بندد. دیالکتیک مجازی و میدانی باعث تصویرسازی نو و نمایش یک بحران اجتماعی خواهدبود که برای همراهی و حمایت و تسخیر کامل افکار عمومی به کار بسته می‌شوند. 9⃣ واقعیت‌سازی: وقتی فضای میدان شلوغ شد و فضای مجازی به تسخیر در آمد و ذهنیت عموم دچار مسمومیت خبریِ ناشی از تصویرسازی گردید، یک فرامتنی سیطره پیدا می‌کند به نام بحران و شرایط انقلابی. واژه انقلاب با طی چنین فرآیند پیچیده‌ای است که برخی را دچار تردید و ابهام و توهم می‌کند. این وسط، خواننده معلوم‌الحالی هم می‌گوید که انقلاب اسلامی سقوط کرده و ما الآن وسط انقلابیم!! 🔟 جریان‌سازی: با ترکیب فضای مجازی و میدانی و ذهنی مسموم و فرآیندی که طی شد، خط خبری و تصویرسازی در بازه زمانی کوتاهی به فاز جریان‌سازی می‌رسد که اتصال خبری از روایت‌سازی تا جریان‌سازی به آنارشیسم و هرج‌ومرج و خشونت ختم می‌شود. 🔻 افق و چشم‌انداز این مکانیزم تولید خشونت و آنارشیسم، با چاشنی سازی_ترکیبی (جنسیتی، مذهبی و قومیتی) است. ✍ علیرضا محمدلو