🔹 فرخ نژاد برای دو ماه بازی در سریال سقوط ۳ میلیارد تومان گرفته یعنی روزی ۵۰ میلیون تومان !
حقوق یک طلبه در روز حدود 70 -80 هزار تومنه 🤯 (ماهانه حدودا دو - دو و نیم)
اونوقت اولی به دومی میگه مفت خور😖
(و متاسفانه فالور چشم و گوش بسته اش هم تکرار می کنه)
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
❌ شبهه ۱۰۹۷
با اذانی که باهاش آدم اعدام کنند، نماز خواندن خطاست!!
✅ پاسخ
✍️ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم (دکترای حقوق جزاء)
🔻 اولاً هیچگاه با اذان، کسی را اعدام نکردند، یعنی اعدام کردن آدابی مانند اذان گفتن یا چیز دیگری شبیه آن ندارد. این دروغ ها، به زعم شبهه پرداز، یک تیر و دو نشان است، هم احکام جزایی اسلام را زیر سوال می برد، و هم تشویق میکند تا جوانان با ترک نماز، از بندگی خدای سبحان خارج شوند.
🔻 ثانیاً مخالفین اعدام (ندانسته و بعضاً آگاهانه) از بزرگترین مروجان و طرفداران اعدام و خشونت هستند. زیرا یک مجرم بالقوه، برای عملی کردن تصمیم مجرمانه خود، مانند یک تاجر محاسبه سود و زیان می کند؛ یعنی فکر می کند که ارتکاب فلان جرم، چه اندازه برای او سود ( مادی یا غیر مادی؛ مادی مانند پول، غیر مادی مانند برتری طلبی و...) و چه اندازه زیان دارد. اگر در محاسبات خود میزان سود را بالا ببیند و خطرات آن ضعیف باشد، انگیزه او تبدیل به تصمیم می شود.
مثلاً وقتی یک دزد برای حملهی مسلحانه به مغازهی طلافروشی، موفقیت خود را معادل با چند میلیارد ثروت ببیند و خطر شکست احتمالی خود را نهایتاً چند سال زندانی ببیند، به احتمال زیاد، این میزان ضرر احتمالی (ریسک) را در آرزوی آن ثروت زیاد بپذیرد و به ارتکاب جرم ولو اینکه منجر به قتل شود، مبادرت کند.
👈حکایت آن کسی است با یک سطل ماست میخواست یک دریا دوغ درست کند!! وقتی به او گفتند: امکان ندارد، گفت: «میدونم نمیشه، اما اگه بشه، چی میشه؟!!!!» شاید اقدام او احمقانه به حساب بیاید اما پشت این تصمیم یک محاسبه ساده است: پذیرش ضرر اندک (یک سطل ماست) در آرزوی رسیدن به ثروت هنگفت (یک دریا دوغ)،
🔻مجرمین هم معمولاً همینگونه محاسبه می کنند، بنابراین اگر مجازات قاطعی در محاسبات او وجود داشته باشد، می تواند تا حد زیادی از شکلگیری انگیزهی مجرمانه و خشونتهای ضمن آن پیشگیری میکند. به همین جهت است که قرآن میفرماید: «ولکم فی القصاص حیاة» زیرا مجازات قصاص یا اعدام نه تنها باعث حفظ خون افراد بی گناه (مثلاً صاحب طلا فروشی در مثال فوق) می شود، بلکه افراد زیادی هم که سودای رسیدن به ثروت یک شبه دارند نیز با در نظر گرفتن این مجازات سنگین از اقدام خشونت باری که علاوه بر جان دیگران، جان خودشان را هم به خطر می اندازد، خود داری می کنند.
❌ با این توضیح معلوم می شود، کوته مغزانی که در فضای مجازی شعارهایی مانند «نه به اعدام» سر می دهند، در حال تحریک مجرمان بالقوه و کاهش خطرات احتمالی ارتکاب جرم در محاسبات آنها هستند و باید در حقیقت آنها را شریک جرم دانست.
🔻 نکتهی آخر اینکه گرفتن جان یک انسان، اگرچه عواطف انسانی را جریحه دارد می کند، لکن در اداره جامعه باید عاقلانه (ملاحظه مصلحت عمومی جامعه) قانونگذاری کرد. عادلانه ترین و عاقلانه ترین قانون هم، همان است که خالق انسان وضع کرده است. بنابراین اگر گرفتن جان کسی طبق دستور خالق و حیات دهندهی انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. یعنی همان خدایی که گاهی به واسطه یک میکروب یا یک غدهی سرطانی جان کسی را می گیرد، گاهی هم (برای تامین مصالح جامعه انسانی) به شکل اعلام یک قانون، حیاتی را که به انسان داده، پس می گیرد.
👈 توضیح اینکه اراده خدا دو نوع است: اراده تکوینی و اراده تشریعی
در نوع اول خدای سبحان هرچه را بخواهد، می آفریند و موجود می کند و اراده انسان یا موجود دیگری در آن دخالت ندارد. به تعبیر قرآن، «وقتی خدا چیزی را اراده کند، می گوید: بشو، می شود؛ کن فیکون» اما در نوع دوم (به دلایلی همچون اختیار و امتحان انسان) اراده خود را به صورت یک قانون (توسط پیامبر) به انسان اعلام می کند و این انسان است که باید با اطاعت از خدای سبحان آن را محقق کند.
🔹پی نوشت
دوستی در پاسخ به استدلال فوق گفته بود: «خدا خود جان میدهد و خود میستاند، انسان میتواند بجای اعدام دوبار حبس ابد بدهد، نه اینکه اعدام کند» به او گفتم: «طبق این منطق پس باید بگوییم: خدا خود آزادی می دهد و خود آزادی را می گیرد، پس نباید با حبس آزادی کسی را گرفت!!» اما در حقیقت اینگونه سخن گفتن منطق خوارج است که می گفتند: «ان الحکم الا لله» بله حکم از آن خدا است، اما حکم خدا در کتاب خدا بیان شده و افراد شایسته ای (که در همان قرآن و روایات تبیین شده که چه کسانی هستند) آن را اجرا می کنند.
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
اعتراف لیدرِ خارج نشینِ اغتشاشات به امرار و معاش از طریق بیحجابی و لخت شدن 😐
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
فروش اطلاعات کاربران روبیکا در دارک وب😐
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺مجازات محاربه در فقه شیعه و اهل سنت !!!
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
▪️همسر علی دایی به دلیل همراهی با اغتشاشات و تحریک به اعتصاب در برهه ۲۴ تا ۲۶ آبان و همچنین ۱۴ تا ۱۶ آذر، با حکم قضایی ممنوع الخروج بوده است.
با این حال او با یک اقدام غیرقانونی ممنوع الخروجی خود را رفع کرده و به همین دلیل وارد پرواز امروز تهران به دوبی شده بود.
🔹امّا با اطلاع متولیان امر، قبل از خروج وی از کشور، با حکم قضایی و مصوبه شورای امنیت کشور از سفر او به دوبی ممانعت شده است.
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اسناد تاریخ شهادت حضرت زهرا(س)
چگونه بزرگان اهل تسنن منکر شهادت حضرت زهرا (س) هستند در حالی که در منابع متقدم، اعتراف به هجوم توسط خلفاء به خانه وحی نقل شده است؟
#فاطمیه
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شایعه
نصب تابلوهای زن زندگی آزادی و مهسا امینی در تهران
✅ واقعیت
🔻 کلیپ پخش شده، بازتولید یک فیلم دیگری است که با نرم افزار "motion tracking" واقعیت را تحریف کردهاند. در فیلمهای هالیوودی نیز از این تکنیک استفاده میشود.
تولید و پخش این کلیپها نوعی تنفس مصنوعی برای احیای اغتشاشات و القاء موفقیت آن (حداقل برای خارج کشور) است.
مشاهده کلیپ فوق برای افزایش سطح #سواد_رسانه توصیه میشود.
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
شبهه ۱۰۹۸
✅ پاسخ به یک شبهه پیرامون شهدا گمنام
◀️ در ذهن برخی افراد این سوال پیش می آید که با وجود امکان شناسائی افراد از طریق آزمایش DNA چرا ما همچنان شهید گمنام داریم؟!
🔰 پاسخ این سوال را میتوانیم در مصاحبه دکتر محمود تولایی رئیس مرکز تحقیقاتی ژنتیک نور با خبرگزاری مهر بخوانیم:
🔹 استخراج ژن روی یک نمونه خونی کار سادهای نیست، اگر قرار باشد همین کار روی بافت انجام شود، حساسیت کار ۲۰ برابر بیشتر خواهد شد. همین اقدام روی بافت سخت مشکل تر می شود. سختی کار روی نمونه استخوانی بسیار بیشتر از کار کردن روی نمونههای خونی است.
🔹 بافت سخت ابتدا باید پودر شود. اجزای درون سلولی با پودر کردن از بین میرود، پس راندمان کار پائین میآید. برای جبران راندمان کار، روشهای حساسی را پیش میگیرند. پس سختی کار در نمونه های استخوانی چندین برابر نمونههای خونی است. خصوصا اگر این نمونه ها مدت طولانی در شرایط نامطلوب قرار داشته باشند.
🔹 روی برخی از نمونهها باید چندین بار روشهای مختلف را امتحان کرد تا به یک نمونه DNA دارای کیفیت لازم برای مطالعات بعدی برسیم. حال با در نظر گرفتن این مشکلات، فرض کنید نمونهای را در اختیارمان قرار میدهند که در شرایط سختی نیز قرار داشته است. مثلا باید روی یک نمونه استخوانی کار کنیم که ۳۰ سال در باتلاق و مرداب و یا در معرض مستقیم آفتاب شدید مناطق جنوبی کشور بوده است. این مسائل باعث میشود که غشای اصلی سلولی آسیب ببیند. بنابراین باید حساس تر و ظریف تر کار کرده و روش های مختلف را بکار گیریم و این موجب طولانی شدن مراحل کار آزمایشگاهی میشود.
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ انتقاد طنزپرداز عراقی از نحوه پوشش اعتراضات ایران و اردن در شبکههای عربی....
🔻 پینوشت
با این حجم از تلاش رسانهای علیه ایران، از اینکه هنوز اکثر عراقیها طرفدار ایراناند باید تعجب کرد نه از دو تا شعاری که چند تاشون ضد ایران بدن
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
⚘﷽/ سال تولد حضرت زهرا سلام الله علیها
❌ شبهه ۳۹۳
با توجه به اینکه حضرت زهرا س در سال پنجم بعثت به دنیا آمده است و حضرت خدیجه هم در 40 سالگی با پیامبر ازدواج کرده، نتیجه این می شود که حضرت خدیجه در 60 سالگی که سن یائسگی است، ایشان را به دنیا آورده و این کمی غیرقابل قبول است.
🆔 @shobhe_shenasi
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 پیش از هرچیز باید دانست، که ازدواج حضرت خدیجه در 40 سالگی و تولد حضرت زهرا سلام الله علیها در سال 5 بعثت هرچند قول مشهوری است، اما قطعیت ندارد و رقمهای دیگری هم ذکر شده است. مثلاً در مورد سن حضرت خدیجه س سن 25، 28، 30 و 35 هم گفته شده است/الصحیح من السیره ج 1 ص 126(نویسنده بدون اینکه اینکه اصراری داشته باشد، سن 40سالگی را به دلایلی که خارج از موضوع نوشتار است قبول ندارد.)
🔹همچنین در مورد سال تولد حضرت زهرا سلام الله علیها، رقم های دیگری همچون 5 سال قبل از بعثت هم گفته شده که با این تفاصیل سن ایشان در هنگام تولد حضرت زهرا رقم بسیار متفاوتی نسبت به آنچه مشهور است خواهد شد. (از 35 سالگی گرفته تا 50 سالگی بنابر فرض های مختلف)
🔹اما برفرض که بارداری ایشان در سن 60 سالگی بوده، این موضوع نه تنها مانعی ندارد، بلکه شواهد تاریخی نیز آن را تایید می کند.
✅ @shobhe_ir
اما در مورد عدم منع بارداری در سن 60 سالگی هم می توان شواهد قرآنی ذکر کرد (مانند همسر حضرت ابراهیم و همسر حضرت زکریا) و هم در دنیای معاصر نمونه های فراوانی دارد که با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دستیابی است. (مانند خبری در مورد «راجو دوی لوهان هندی که بعد از 40 سال انتظار در نوامبر 2011 در سن 70 سالگی اولین فرزند خود را به دنیا آورد»
https://ghorbanimoghadam.ir/286
و «بچهدار شدن پیرمرد 71 و زن 60ساله در ایران»
https://ghorbanimoghadam.ir/285
اما در مورد شواهد تاریخی: همه مفسرین و مورخین (همچنانکه محتوای سوره نشان می دهد) معتقدند که سوره کوثر در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها نازل شده است. زمانی که ایشان به دنیا آمد، دشمنان پیامبر ایشان را «ابتر» یعنی نسل منقطع خواندند، که این سوره برکت وجودی حضرت زهرا سلام الله علیها را یادآور شد. بنابراین مضمون سوره، نشان می دهد در آن موقع دختری برای حضرت رسول صلی الله علیه و آله به دنیا آمده که دشمن چنان طعنه و کنایه ای زده و قرآن جواب داده است.
برای مطالعه بیشتر از پیوند زیر استفاده کنید👇
ghorbanimoghadam.ir/288
#فاطمیه
ــــــــــــــــــــــ
✅ پاسخ شبهات فضای مجازی👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
پاسخ به شبهات فجازی
⚘﷽/ سال تولد حضرت زهرا سلام الله علیها ❌ شبهه ۳۹۳ با توجه به اینکه حضرت زهرا س در سال پنجم بعثت به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 چگونه حضرت خدیجه در سن ۶۰ سالگی حضرت زهرا را به دنیا آورده است ؟
#فاطمیه
🎙 مرتضی کهرمی
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
هدایت شده از داناب (داستانک+نکاتناب)
از فرار سلبریتیها به آمریکا و کانادا تعجب میکنید؟ فکر کردید اتفاق جدیدی افتاده؟ پس داستان سلبریتی معروف زمان حضرت علی علیه السلام به نام نجاشی را بخوانید 👇
#اختصاصی_داناب | @DasTanaK_ir
[قبس بن عمرو بن مالک از بنی حارث معروف به نجاشی] شاعری به نام ، از شاعران و مداحان امیرالمؤمنین بود؛ کسیکه در جنگ صفین بهترین شعرها را در تحریض و تشویق مردم در مقابل معاویه سروده و از علاقهمندان امیرالمؤمنین و در حزب ایشان است و از لحاظ اخلاص و ولایتپذیری و سوابق، کارش مشهور است، [وی] در روز ماه رمضان مشروب خورد. وقتی امیرالمؤمنین مطلع شد، فرمود حد شراب معلوم است؛ او را بیاورید تا حد جاری شود. امیرالمؤمنین در مقابل چشم مردم او را حد شراب زد؛ هشتاد ضربهی شلاق. خانواده و قبیلهی او پیش امیرالمؤمنین آمدند و گفتند: یا امیرالمؤمنین! تو ما را بیآبرو کردی. اینکه جزو جماعت تو بود؛ جزو دوستان تو بود - به تعبیر امروز - جزو جناح تو بود. فرمود من کاری نکردم؛ مسلمانی تخلفی کرد و حدی از حدود الهی بر او واجب شد و من آن حد را بهجا آوردم. البته نجاشی بعد از آنکه شلاق را از علی خورد، گفت حالا که اینطور است، بعد از این میروم برای معاویه شعر میگویم. بلند شد از کنار امیرالمؤمنین رفت و به اردوگاه معاویه ملحق شد. امیرالمؤمنین هم نفرمود نجاشی از دست ما رفت و حیف شد؛ او را نگه داریم؛ نه، رفت که رفت! البته اگر میماند، بهتر بود. منطق و روش امیرالمؤمنین اینها بود. به یاران نجاشی فرمود: «فهل هو الّا رجل من المسلمین انتهک حرمة من حُرَم اللَّه فأقمنا علیه حدّاً کان کفّارته»؛ حدّش را جاری کردیم، گناهش ریخت.
(بیانات مقام معظم رهبری در خطبههای نمازجمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۳)
🔻 پینوشت
نجاشی اینقدر شرف داشت که وقتی معاویه به او گفت: «آفرین بر کسی که حق را شناخت و از آن پیروی کرد و باطل را دید و از آن فرار کرد.»
نامردی نکرد و پاسخ گفت:
«وای بر تو ای معاویه، من از عدالت و حق فرار کردم و به باطل پناهنده شدم»
📚 دانشنامه امام علی ج۱ ص۱۰۸۷
👈 دانـــاب (داستانک و نکات ناب)
http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
دانابی شو؛ دانا شو!
📌 به طلبه ای که ۱ الی ۳ میلیون شهریه میگیرد بیانیه صادر میکنند که ما لطف کردیم حوزه را بعد چندماه فتنه یک هفته تعطیل کردیم شما برید مثل همیشه با دست خالی و بدون تسویه جهاد تبیین کنید
📌 تا این رویکرد در حوزه و مراکز تبلیغی است که بودجه را جاهایی که هیچ آورده ای ندارد هزینه کنند و طلبه را دست خالی به میدان جنگ بفرستند همین آش است و کاسه
📌 به عنوان کسی که سالها تبلیغ میدانی کردم باید بگویم این نوع تبلیغ فقط پر کردن رزومه است و تهش در تمام میدان ها شکست میخورید
📌 میلیون ها دلار جریان باطل هزینه میکند و ما نه به مردم میتونیم بگیم حوزه علمیه هنوز بعد ۴۳ سال ندای استقلال مالی میدهد و خانواده طلبه ها از اولیات زندگی محروم هستند و مردم فکر میکنند شیر نفت به خانه ما وصل است. کدام مسئول ارشد حوزوی با ۵ میلیون زندگی میکند که طلبه با ۳ میلیون زندگی کند؟!
📌 ده ها نفر به من پیام دادند چرا طلبه ها نیستند خواستم بگم هستند ولی مشغول تامین معاش زندگی از طریق کار کردن در اسنپ و عسل فروشی و... هستند؛ کدام مجموعه بعد از ده سال طلبه خود را به اسنپی و عسل فروش تبدیل میکند؟
📌 شما خودتان در این کشور زندگی نمیکنید!؟ مگر هزینه ها را نمیبینید؟ تا کی ما برای ۲۰ الی ۲۰۰ هزارتومان باید صف بایستیم
📌 تا کی باید سکوت کنیم تا خودتان بفهمید و اگر کسی مثل من بگوید حمله کنید وبگویید اینا نباید رسانه ای شود ان شاء الله حل میشه. کی میخواد حل بشه؟! جوانی ما رفت شما هنوز هیچ کاری نکردید
📌 اگر حقوق امثال منی که مثلا بالاترین مدرک تحصیلی و تدریس و... دارم این است، وضعیت طلاب مقدماتی چیه؟
✍ ؟
🆔 @shobhe_shenasi