#بازی_در_خانه
دست ورزی، تجربه رنگ بازی، تحریک حس لامسه، بینایی با یخ رنگی و تخم شربتی و زردچوبه و گل گاوزبان، دارچین، خاکشیر، تربچه، غنچه گل محمدی و شوید داخل یخ😁🌺
@shogherouyesh
من کودکم 👧👦
مهربان ، دوست داشتنی و خوب، خوب خوب خوب ولی ضعیف و ناتوان و وابسته، با انبوهی از ندانسته ها اما مشتاق و پر انرژی برای کشف🔍، تجربه و یادگرفتن در کنار پدر و مادری 💑که برایم عین آرامشند و امنیت.👨👩👧👦 🏠
من خرابکار نیستم فقط کودکم 👼
گاهی می خواهم فقط تجربه کنم ولی خراب میکنم و گاهی خراب میکنم چون نیازمند توجهم. توجه و تجربه را با هم به دست خواهم آورد اگر «با من بازی کنید»
🎈⚽️🏸🖌🎨🎳🎾👣🎯🧩🧸🪁🧶🤸♂️
برای خرید این کتاب میتوانید بر روی لینک زیر بزنید
https://b2n.ir/295329
به نام پروردگار یکتا
والدین عزیز سلام
🔴 زمان اختصاصی برای هر بازی
در دو نوشتار قبل به اهمیت تاثیر سن ، خصوصیات فردی ، نوع بازی و میزان توجه اختیاری کودک در طول زمان بازی پرداختیم و در ادامه نیز به جنبه دیگری از میزان توجه کودک به بازی می پردازیم .
علاوه بر فرصت کشف ، پردازش و روند حل مسئله در حین بازی ، لازم است به این نکته مهم هم توجه کنیم که وقتی روال عادی بازی کودک بر هم میخورد ذهنش با یک مسئله ناتمام مواجه میشود .
کودک در روند بازی به مسائل مختلفی برخورد می کند ( که از نظر بزرگسالان بدیهی و ساده هستند ) و با هر بار مواجهه با یک مسئله جدید سعی میکند با آزمون و خطا های مکرر ، مسئله را حل کند اما در بسیاری مواقع ما بزرگسالان قبل از اینکه فرزندمان خودش به پاسخ مسئله برسد ، دخالت میکنیم و راهکار را به او نشان می دهیم ، در چنین شرایطی روال حل مسئله نیمه تمام می ماند .
در صورتی که مواجهه با کار یا مسائل نیمهتمام به صورت روزانه یا هفتگی تکرار شود ، کم کم ذهن کودک به کار نیمه تمام عادت میکند و نیمه تمام ماندن کارها بخشی از ویژگی شخصیتی او می شود .
با گذر زمان و عبور از ۶ سالگی انتظار داریم که فرزندمان مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرد اما کودکی که ذهنش به کار نیمه تمام عادت کرده و اینگونه تربیت شده ، نمیتواند روند عادی آغاز تا پایان یک فعالیت را طی کند . او مرتب فعالیتی را شروع میکند و در نیمه های راه آن را رها میکند و سراغ کار دیگری می رود .
در سنین بزرگسالی نیز همین روند را تکرار میکند ، شغلی را با شوق و توان شروع میکند اما آن را به سرانجام نمیرساند و یا ادامه نمیدهد ، رشتههای مختلف تحصیلی را با انگیزه و امید آغاز میکند اما تمایلی برای به پایان رساندن آنها ندارد و ... . غافل از اینکه یکی از علل این خصوصیت فرد ، در ۶ سال اول زندگی او و در فرایند بازیهایش نهفته است .
با توجه به درس های رویکرد هوش متعادل و تاکید بر ذهن فعال ، بهتر است به فرزندانمان فرصت دهیم تا آنجا که یک بازی برایشان جذابیت دارد به هر شکلی که تمایل دارند آن را بازی کنند ، آزمون و خطا کنند و روند کشف ، پردازش و ابداع را کامل طی کنند .
گلناز دیده ور
http://t.me/mehrandishbazi
https://chat.whatsapp.com/D7IKftKe8ew3Dx3ZA84JdP
عبوراز نگرانی ها ٧۶.mp3
5.54M
استاد محمود سلطانی
عبور از نگرانی ها ۷۶
@shogherouyesh