eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
441 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
19.5هزار ویدیو
933 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 چند توصیه برای پیشگیری و درمان تاول پا در پیاده‌روی اربعین 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
اربعین حسینی - حضرت امام خامنه ای.mp3
2.31M
▪︎پدیده‌ی یک پدیده‌ی غیر قابل توصیفی است، اصلاً بی‌نظیر است؛ یک رزمایش عظیم و شگفتی‌ساز است این حرکت فوق‌العاده، و همین‌طور که مکرّر در این روزها گفته شد، در دنیا دیگر نظیری ندارد. ▪︎بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ 💚 ✋🏻 ☑️کانال رسمی اندیشکده راهبردی فتح 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🌹 چند توصیه برای پیشگیری و درمان تاول پا در پیاده‌روی اربعین 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم کامل سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در اجلاس بریکس 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
01 Chera Enghelab Kardid (1402-05-27)Mashhade Moghadas.MP3
20.11M
🔈 ؟ 📣 جلسه اول * شاخص کلیدی در موفقیت انقلاب اسلامی، بررسی شعارهاست * اثبات کارآمدی تئوری ولایت فقیه با تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب * نگاهی انقلابی به داستان اصحاب کهف * اولویت اجتناب از طاغوت بر ایمان به خدا در نگاه قرآن * ماجرای وعده آب و برق مجانی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه چه بود؟ * استقلال، اولین تاکید امام رحمه‌الله‌علیه در نهضت. * شاه دیکتاتور یا شاه دیکته نویس؟ * توسعه روابط با چین و روسیه؛ خوب یا بد؟ * این انقلاب، اسلامی است؟ * دیکتاتور را بهتر بشناس! * اختناق و چپاول دو عامل اصلی سقوط شاه * مبارزه با اسرائیل غاصب، از آرمان‌های پیش از قیام مردم ایران 📅۱۴۰۲/۰۵/۲۷ 🔔منبع/ امینی خواه 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5857060868788847915.mp3
1.11M
💢تاکید فراوان و مکرر معصومین (ع) به زیاد برای امـــام عـــصــــر(عجل الله فرجه) 🌺🍃 بسم الله الرحمن الرحيم 🍃🌺 🔶 اِلهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، و َبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ , وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ , واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاء ِ, اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم , فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريبا ,ً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ , يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ , اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ , يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ , الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل , يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ منبع/ در محضر قرآن و اهل بیت علیهم السلام 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❀✨ ❄️❄️✨❀ 🌦️دعای زیبای ندبه🌦️ صـوتـی و تـصویـرے با‌ترجمه‌فارسی‌ انگلیسی ✾ ❄️ ✨❄️ ✾ به همراه چهارده معصوم علیهم السلام، دعای ندبه می‌خوانیم؛ و برای فرج هر چه زودتر مولایمان، امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف دعا می‌کنیم. منبع/کانال‌عطر‌گل‌نر‌گس‌ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
 نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه (با رويكرد رسانه‌اي) بينش و فرمانبري (بصيرت ياران اميرمؤمنان علي عليه السلام در دوران زمامداري) مالك‌ اشتر نخعي(۱) مالك بن حارث بن عبديغوث معروف به «مالك‌اشتر»، از قبيله مذحج و اهل يمن بود. وي را مردي شجاع، زيرك، باهوش، بارشادت و از مخلصان و بندگان صالح خدا معرفي مي‌كنند تا جايي كه حضرت علي عليه السلام درباره‏ او فرمود: «نسبت مالك به من، همانند نسبت من به رسول‏اللّه بود».1 مالك از قاريان قرآن و شخصيت‏هاي بانفوذ كوفه بود. در زمان حكومت عثمان، اعتراض‏هاي او به فرماندار كوفه، سبب شد وي را به شام تبعيد كنند. عثمان در نامه‏اي به مالك، اين‌گونه آورده است: تو اموري در دل داري كه اگر اظهار كني، ريختن خون تو حلال مي‏شود و هرگز فكر نمي‏كنم با مشاهده‏ اين نامه، دست از كار خود برداري، مگر اينكه بلاي كوبنده‏اي به تو برسد كه پس از آن، حياتي براي تو نيست. هرگاه نامه من به تو رسيد، فوري راه شام را در پيش گير. مالك به همراه چند تن از شيعيان معروف ديگر به شام تبعيد شد، ولي آنجا را نيز به جوش و خروش درآورد، به‌گونه‏اي كه دستگاه حاكم مجبور شد آنان را از شام اخراج كند و به دستور خليفه در «حمص» سكونت دهد.2 مدتي بعد، مالك در جريان شورش بر ضد عثمان، مردم كوفه را به همراه خود به مدينه برد و از كساني بود كه در جابه‌جايي خلافت به مركز واقعي‏اش نقش اساسي داشت. ولايت‌مداري مالك‌اشتر اطاعت از حضرت علي عليه السلام ، از ويژگي‏هاي بارز مالك است. او آن‌چنان به علي عليه السلام اعتقاد داشت و عشق مي‏ورزيد كه كوچك‏ترين سرپيچي از فرمان‌هاي وي را بر خود روا نمي‏داشت. او در جنگ جمل و صفين، وفاداري و پيروي خود از حضرت امير عليه السلام را به خوبي نشان داد. حضرت در وصف او فرموده است: مالِكُ وَ ما مالِكُ! وَ اَللّهِ لَو كانَ جَبَلاً لَكانَ قِتدا وَ لَو كانَ حَجَرا لَكانَ صَلْدا لا يَرْتَقيهِ الْحافِرُ وَ لا يُوفي عَلَيهِ الطائِرُ.1 مالك و چه مالكي! به خدا اگر كوه بود؛ كوهي كه در سرفرازي يگانه بود و اگر سنگ بود، سنگي سخت و محكم بود كه هيچ رونده‏اي به اوج قله او نمي‏رسيد و هيچ پرنده‏اي به فراز آن پرواز نمي‏كرد. پس از آنكه پيمان صلح ميان حضرت علي عليه السلام و معاويه نوشته و بر مولاي متقيان تحميل شد، بعضي گفتند مالك اين صلح‏نامه را نخواهد پذيرفت و به چيزي جز جنگ رضايت نخواهد داد. امام در پاسخ آنان اين‌گونه فرمود: بَلي اِنَّ الاَشْتَرَ لَيَرْضي اِذَا رَضيتُ وَ قَدْ رَضِيْتُ وَ رَضيتُم. آري به يقين، اشتر به آنچه من راضي باشم، راضي خواهد بود. وَ اَمَّا الَذّي ذَكَرتُم مِنْ تَرْكِه اَمْري وَ ما أنا عَلَيْهِ فَلَيسَ مِن اُولئِكَ وَ لَيسَ أَتَخَوَفَّهُ عَلي ذلِكَ وَلَيتَ مِثْلَهُ اِثنانِ بَل لَيتَ فيكُم مِثلَهُ واحِدٌ.2 و اما آنچه گفتيد مبني بر اينكه اشتر امر مرا ترك خواهد كرد، او اين‌گونه نيست و من از اين باب از او ترسي ندارم. اي كاش دو نفر مثل مالك داشتم، بلكه ‏اي كاش در ميان شما يك ‏نفر مثل مالك بود. نامه مالك به عايشه مالك‌اشتر از آنجا كه جزو ياران خاص اميرمؤمنان علي عليه السلام و از طرفداران حكومت آن حضرت بود، هنگامي كه متوجه شد عايشه آهنگ بصره كرده و درصدد قيام بر ضد حكومت علي عليه السلام است، در نامه‌اي به مكه، عايشه را از اين كار نهي كرد و براي او نوشت: اما بعد، تو همسر رسول خدا صلي الله عليه و آله هستي و به تو فرمان داده است در خانه خود بماني. اگر چنين كردي، چه بهتر و اگر در خانه خود، توقف نكردي و به پاخاستي، من با تو مي‌جنگم. تا تو را به خانه‌ات و جايگاهي كه سبب خشنودي خدايت گردد، برگردانم.1 مالك‌اشتر مي‌دانست حركت عايشه بر خلاف رضاي خدا و دستور اسلام است. بنابراين، از او خواست با درنگ در خانه، رضايت حق را به دست آورد. اين نامه، خشم عايشه را برانگيخت، ولي آنچه براي مالك اهميت و ارزش داشت، كسب رضايت خداوند بود. حضور فعال مالك‌اشتر در جنگ جمل مالك‌اشتر از آغاز تا پايان جنگ جمل، همراه علي عليه السلام بود. او با حضور در كوفه، ابوموسي را عزل كرد و مردم آن ديار را با علي عليه السلام براي جنگ همراه ساخت1 و در صحنه‌هاي گوناگون جنگ جمل، حماسه‌ها آفريد و ضربه‌هاي سختي بر ناكثين وارد آورد. مالك‌اشتر و جنگ صفين مالك‌اشتر در جنگ صفين جزو افراد انگشت‌شماري بود كه قاطعانه تا آخر خواهان ادامه جنگ بود و جنگيد و توطئه‌هاي دشمن و نقشه‌هاي شوم آن را مي‌شناخت. در اينجا تنها به گوشه‌هايي از فعاليت‌هاي مالك‌اشتر در صفين اشاره مي‌كنيم: 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
 نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه (با رويكرد رسانه‌اي) بينش و فرمانبري (بصيرت ياران اميرمؤمنان علي عليه السلام در دوران زمامداري) مالك‌ اشتر نخعي(۲) مالك، استوار و ميانه‌رو حضرت علي عليه السلام در صفين نامه‌اي به زياد و شُريح كه از فرماندهان بودند، نوشت و از آنها خواست از مالك اطاعت كنند. در اين نامه كه شأن، رفعت، مقام و زيركي مالك و نيز اعتماد حضرت امير عليه السلام به او را بيان مي‌كند، چنين آمده است: وَ قَدْ أَمَّرْتُ عَلَيْكُمَا وَ عَلَي مَنْ فِي حَيِّزِكُمَا مَالِكَ بْنَ الْحَارِثِ الْأَشْتَرَ فَاسْمَعَا لَهُ وَ أَطِيعَا وَ اجْعَلَاهُ دِرْعاً وَ مِجَنّاً فَإِنَّهُ‏ مِمَّنْ لَا يُخَافُ وَهْنُهُ وَ لَا سَقْطَتُهُ وَ لَا بُطْؤُهُ عَمَّا الْإِسْرَاعُ إِلَيْهِ أَحْزَمُ وَ لَا إِسْرَاعُهُ إِلَي مَا الْبُطْءُ عَنْهُ أَمْثَل‏.1 من مالك‌اشتر، پسر حارث را بر شما و كساني كه به فرمان شما هستند امير گرداندم. شما دو نفر سخنان او را گوش دهيد و فرمانش را اطاعت كنيد و او را مثل زره و سپر، نگهبان خود قرار دهيد كه در مالك‌اشتر سستي و لغزش وجود ندارد و در آنجايي كه سرعت عمل لازم است، كندي نمي‌كند و آن زمان كه كندي و حركت آرام ضروري است، شتاب نمي‌كند. نبرد مالك در يوم‌الهرير در يوم‌الهرير كه درگيري شديد بود، معاويه احساس كرد نمي‌تواند در برابر لشكريان اميرمؤمنان علي عليه السلام پايداري كند. بنابراين، با مشورت عمروعاص، قرآن‌ها را سرِ نيزه كردند و لشكريان علي عليه السلام را به حكم قرآن فراخواندند. عده‌اي از ياران علي عليه السلام فريب نيرنگ معاويه را خوردند و خواهان آتش‌بس شدند. امام علي عليه السلام آتش‌بس را نپذيرفت و فرمود: من قرآن ناطقم. ما اول آنها را به قرآن دعوت كرديم، ولي نپذيرفتند. حالا كه مي‌بينند در حال شكست هستند، به اين نيرنگ دست زدند. با اين حال آنها قانع و توجيه نشدند و به حضرت علي عليه السلام گفتند: بايد دستور دهي مالك برگردد. ابراهيم بن مالك مي‌گويد: من در حضور علي عليه السلام بودم كه به پدرم پيام فرستاد كه بازگردد، درحالي‌كه مالك مي‌خواست وارد اردوگاه معاويه شود. فرستاده علي عليه السلام به نام يزيد بن هاني به مالك گفت: علي پيام داد نزد من آي! مالك گفت: به اميرمؤمنان بگو حالا وقت آن نيست كه اين فرصت پيروزي را رها كنم و بازگردم. يزيد گفت: آيا دوست داري در اين جبهه پيروز شوي و از آن سو علي عليه السلام را به دشمن تسليم كنند؟! گفت: سبحان الله! به خدا اين را نمي‌پسندم. يزيد گفت: مخالفان جنگ مي‌گويند بايد مالك را احضار كني، وگرنه با شمشير، تو را مي‌كشيم، همان‌سان كه عثمان را كشتيم يا تو را تسليم دشمن مي‌كنيم. مالك با ناراحتي تمام به سوي آنها بازگشت و فرياد زد: سست‌عنصران خوار، آيا وقتي دشمن، شما را قاهر و غالب مي‌بيند، دعوت به حَكَميت قرآن مي‌كند؟ سوگند به خدا كه آنها اوامر الهي و سنت‌هاي پيامبر را فرو نهاده‌اند. پس نبايد به اين دعوت پاسخ دهيد. اندكي به من مهلت دهيد تا پيروز شويم. آنها گفتند: ما هرگز نمي‌خواهيم در گناه تو شريك شويم. مالك گفت: به من بگوييد شما كه نخبگانتان كشته و سفلگانتان بازمانده‌اند، چه هنگام بر حق بوده‌ايد؟ آيا وقتي شاميان را مي‌كشتيد؟ يا اكنون كه دست از جنگ كشيده‌ايد! شما اينك نمي‌توانيد فضل كشته‌هاي خود را انكار كنيد. آنها كه از شما بهتر بودند، آيا در آتش‌اند؟ گفتند: اي مالك، از ما دست بدار كه ما براي خدا با آنها جنگيديم و براي خدا از جنگ با آنها دست برداشتيم. ما از تو اطاعت نمي‌كنيم، پس از ما دور شو. مالك گفت: سوگند به خدا كه شما فريب خورديد. [دشمن،] شما را به ترك پيكار خواند، پس پذيرفتيد. اي روسياهان، گمان مي‌كرديم نماز و نيايش شما به دليل ترك دنيا و شوق به ديدار خداوند است. اينك روشن مي‌شود گريز شما به دليل هراسيدن از مرگ است. ننگتان باد اي شبه مهتران! پس از اين، عزتمند نخواهيد شد. مالك گفت: اي اميرمؤمنان، صف‌هاي عراق را آماده كن. بدين ترتيب، مردم خروشيدند كه علي عليه السلام ، حكميت را پذيرفته و به حكم قرآن خرسند شده است و جز اين چاره‌اي ندارد. مالك گفت: اگر اميرمؤمنان به حكميت رضا داده، من نيز بدان راضي و خشنود هستم. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همسفر من 🔹نماهنگ «همسفر من» باصدای «غلامرضا صنعتگر» 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
هدایت شده از موکب شهدای ورجوی
💠 موکب شهدای وَرجوی و زائران آقا أبا عبدالله الحسين عليه ✍ امروز ساعت ۶ عصر - میدان انقلاب روستای ورجوی 🔸️موکب شهدای وَرجوی (مراغه) 👉 @mookebmaragheh
4_5999161502454514083.mp3
15.8M
دارم میام به سمت کربــلای تو دارم میام بمیــرم از غمای تو دارم میام شبیهِ بچــّه های تو 🏴 🇮🇷کانال دختران انقلاب 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
دینداری‌های الکی.mp3
8.8M
| • دیندارهایی که حتماً به نتیجه نمی‌رسند! • نمازهایی که حتماً از زمین انسان را بلند نمی‌کنند! • اخلاقهای خوبی که حتماً سبب نجات انسان نمی‌شوند! منبع/کانال رسمی استاد محمد شجاعی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️در كتب روايی برای وجود نازنين امام زمان (عج) چه خصوصیات و ویژگی هایی ذکر شده است؟ (بخش اول) 🔸سیرت‌ (عج) در چند بُعد قابل توجه و بررسی است؛ ۱) سیرت دینی. ۲) سیرت خلقی. ۳) سیرت عملی. ۴) سیرت انقلابی. ۵) سیرت سیاسی. ۶) سیرت تربیتی. ۷) سیرت اجتماعی. ۸) سیرت مالی. ۹) سیرت اصلاحی. ۱۰) سیرت قضایی. 1⃣سیرت دینی‌ 🔹 (عج) در برابر خداوند و جلال خداوند، فروتن است، همچون عقاب، به هنگامی که بال خویش فرو گشاید و سر به زیر انداخته، از اوج آسمان فرود آید. (عج) در برابر جلال خداوند این‌سان خاشع و فروتن است. خدا و عظمت خدا، در وجود او متجلّی است و همه هستی او را در خود فرو برده است. [۱] از سویی (عج)، است و خجسته و پاکیزه. او ذرّه‌ای از حق را فرو نگذارد. خداوند دین اسلام را به دست او عزیز گرداند... حضرت همواره بیم خداوند را به دل دارد و به مقام تقرّبی که نزد خدا دارد مغرور نشود. او به دنیا دل نبندد و سنگی روی سنگ نگذارد. در حکومت‌ او، به احدی بدی نرسد، مگر آنجا که حدّ خدایی جاری گردد. [۲] 2⃣سیرت خُلقی‌ 🔹 (عج)، صاحب حشمت و سکینه و وقار است. امام (عج) جامه‌ هایی درشتناک پوشد و نان جو خورد. علم و حلم حضرت از همه مردمان بیشتر است. (عج)، همنام پیامبر است (م‌ح‌مّ‌د) و خُلق او، خُلق محمدی است. [۳] امام مهدی (عج)، در جهان، با مشعل فروزان هدایت سیر کند و چونان صالحان بزید.‌ [۴] 3⃣سیرت عملی‌ 🔹به هنگام رستاخیز (عج)، آنچه هست، دوستی و یگانگی است، تا آنجا که هر کس هر چه نیاز دارد، از آنِ دیگری بردارد، بی‌ هیچ ممانعتی. [۵] در زمان حضرت مهدی (ع)، مؤمنان در معاملات از یکدیگر سود نگیرند.‌ [۶] کینه‌ ها از دل‌ ها بیرون رود و همه جا را آسایش و امنیت فرا گیرد. [۷] همچنین امام مهدی (عج)، بخشنده است، و بی‌ دریغ مال و خواسته به این و آن دهد. نسبت به عُمّال و کارگزاران و مأمورانِ دولتِ خویش بسیار سختگیر باشد، و با ناتوانان و مستمندان، بسیار دل‌رحم و مهربان. [۸] «عَلَامَةُ الْمَهْدِیِّ، أَنْ یَکُونَ شَدِیداً عَلَی الْعُمّالِ، جَوَاداً بِالْمَالِ، رَحِیماً بِالْمَسَاکِینَ».‌ [۹] (عج)، در رفتار چنان است که گویی با دست خود، کره و عسل، به دهان مسکینان می‌ نهد. [۱۰] حضرت مهدی (عج)، چونان امیرالمؤمنین (ع) زندگی کند، نان خشک بخورد و با پارسایی بزید.‌ [۱۱] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] المهدی الموعود المنتظر (عج) عند علماء اهل السنة و الامامیه، عسکری، نجم الدین، ج ۱، ص ۲۸۰ و ۳۰۰؛ [۲] همان؛ [۳] همان، ج ۱، ص ۲۸۱ - ۲۸۲ و ۲۶۶ و ۳۰۰؛ [۴] همان. [۵] اختصاص‏، مفيد، گنکره شیخ مفید، چ ۱، ص ۲۴ [۶] وسائل الشيعة، عاملى، شيخ حر، مؤسسة آل البيت (ع)‏، ج ۱۷، ص ۹ [۷] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ دوم، ج ۱۰ [۸] المهدی الموعود...، همان، ج ۱، ص ۲۷۶ – ۲۷۷ [۹] همان؛ [۱۰] همان، ج ۱، ص ۲۹۷ [۱۱] بحارالانوار، همان، ج ۵۲، ص ۳۵۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم (بخش آئین رحمت) منبع/ تبین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⭕️عدالت اجتماعی در زمان امام زمان (عج) 🔹و لهذا، می‌بینید فساد در آن وقت (زمان پیغمبر اکرم صلی الله عليه و آله) [هم] بود و حالا هم هست و تا آخر هم خواهد بود. بله، در زمان حضرت صاحب - سلام الله علیه - حکومت واحد می‌شود. قدرت حکومت ... عدالت، یک عدالت اجتماعی در همه عالم می‌آید، اما نه اینکه انسانها بشوند یک انسان دیگر. انسانها همانها هستند که یک دسته‌ شان خوب‌اند، یک [دسته‌] بد. منتها آنهایی که بد هستند، دیگر نمی‌ توانند که کارهای خلاف بکنند. بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۶/۰۱/۰۸ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) منبع/ تبین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️منظور از «علم اليقين»، «حق اليقين» و «عين اليقين» در قرآن چيست؟ 🔹واژه و مشتقات آن ۲۸ بار در قرآن بكار رفته است، كه هشت كاربرد آن بصورت كلمه يقين است. واژه «يقين» به معنای از بين رفتن شك است؛ [۱] بنابراين وقتی می گوييم كسى دارای است كه قبلا دچار شك شده باشد. كسی است كه پس از سرگردانی شك، به علم و آگاهى برسد. به همين دليل است كه شك را هميشه مقابل يقين بكار می برند، نه مقابل علم؛ زيرا به كسى كه بدون سابقه شك، به آگاهی برسد عالم می گويند، نه موقن. در «قرآن كريم» سه اصطلاح در ارتباط با يقين بكار رفته است كه نشان دهنده مراتب يقين است. قرآن از «علم اليقين»، «عين اليقين» و «حق اليقين» سخن گفته است. مفسران در بيان تفاوت اين سه مرتبه از يقين چنين گفته اند: 1⃣«علم اليقين»: علمی است كه از روی براهين عقلی پديد آمده باشد، بطوری كه احتمال خلاف در آن نباشد. مانند اينكه انسان از دود پی به وجود آتش ببرد و اين مرتبه اول يقين است 2⃣«عين اليقين»: يقينی است كه از روی مشاهده و وجدان پديد می آيد، و نسبت آن با علم اليقين مثل ديدن است به شنيدن. در مثال بالا مانند ديدن خود آتش است. 3⃣«حق اليقين»: امری است حقيقى و عينی و صرفا يك يقين ذهنی يا نفسانی نيست كه خطا در آن راه نداشته باشد. در مثال مذكور مانند اين است كه انسان در آتش بسوزد و سوزش آن را لمس كند. [۲] 🔹در سوره تكاثر، آیات ۵ تا ۷، به دو مرتبه اول يقين اشاره شده است: «كلاََّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ، لَترََوُنَّ الجَْحِيمَ، ثُمَّ لَترََوُنهََّا عَينَْ الْيَقِين؛ چنان نيست كه شما خيال می كنيد، اگر شما علم اليقين (به آخرت) داشتيد، قطعاً جهنّم را خواهيد ديد! سپس آن را به عين اليقين خواهيد ديد». چنانچه می بينيم در اين آيه ابتدا به علم اليقين اشاره شده، كه اگر انسان ها علم اليقين داشتتند، با چشم بصيرت می توانستند حقايق را در همين دنيا مشاهده كنند و جهنم را ببينند؛ و در آيه بعد به علم اليقين اشاره كرده كه گفتيم مانند ديدن خود آتش است كه در اينجا منظور ديدن جهنم در قيامت است. [۳] مرتبه آخر يقين كه گفتيم اتحاد با حقيقت است، در آيه ۵۱ سوره حاقه آمده است: «وَ إِنَّهُ لَحَقُّ الْيَقِين» و آن (قرآن) يقين خالص است! در اين آيه حق اليقين دانسته شده است، يعنى مرتبه آخر يقين است كه هيچ شكی در آن نيست. يعنى قرآن يقينی است خالص؛ با اين حال كوردلان آنرا انكار مي كنند. «ذَالِكَ الْكِتَبُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِين؛ [بقره، ۲] آن كتاب با عظمتى است كه شك در آن راه ندارد و مايه هدايت پرهيزكاران است». پي نوشت‌ها؛ [۱] كتاب العين، فراهيدى خليل بن احمد، انتشارات هجرت، قم، ۱۴۱۰، ج ۵، ص، ۲۲۰؛ التحقيق فی كلمات القرآن الكريم، مصطفوى حسن، بنگاه ترجمه و نشر كتاب، تهران، ۱۳۶۰، ج ۱۴، ص، ۲۶۲ [۲] تفسير نمونه، دار الكتب الإسلامیه، تهران، ۱۳۷۴، ج ۲۷، ص، ۲۸۰   [۳] الميزان فی تفسير القرآن، دفتر انتشارات اسلامى جامعه مدرسين حوزه علميه، قم، ۱۴۱۷، ج ۲۰، ص، ۳۵۲ منبع: وبسایت انوار طاها منبع/تبین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1737581T13671410(Web) (1)-mc.mp3
8.08M
🔹 ظرفیت های زیارت اربعین حسینی در مقیاس جهانی در ابتدای خلقت همه امت یکپارچه بودند اما با آمدن انبیا تفرقی در بین مردم ایجاد شد؛ هر چه که بوده دورانی است که انبیاء نقش فعّال جدّی در عرصه اجتماعی نداشتند و جامعه بشری به یک امّت یکدست تبدیل شده بود که به تعبیر روایات در ضلال و در سردرگمی و حیرت بودند. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1737653T16071502(Web)-mc.mp3
9.17M
🔹 راهکارهای کسب محبوبیت یکی از مباحث مهم در حوزه اخلاق به ویژه اخلاق اجتماعی مسئله محبت و دوستی است.‌ در روایت داریم که دین نیست به جز حب و بغض. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1737655T17503726(Web)-mc.mp3
12.63M
🔹 بلا، بزرگترین عبادت زیارت عاشورا درسنامه سلوک کسی است که می خواهد با اباعبدالله (ع) همراه شود و رشد کند. با همگامی عاشورای اباعبدالله (ع)، بهره انسان نهایت قرب است که همراه می شود. سلوک عاشورا، سلوک با بلاست. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 🎥 داستان عجیب گله از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف 🎙حجت‌الاسلام عالی 🌷تعجیل در و خوشنودی و سلامتی امام زمان عج صلوات... عج منبع/ درامتداد انقلاب 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا