eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.2هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
33 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
🔹شاید شنیده باشید که اهل تسنن در نقل حدیث ثقلین بجای عبارت ((کتاب الله و عترتی)) از عبارت ((کتاب الله و سنتی)) استفاده میکنند. 🔸در حالی که هیچ سند معتبری حتی در کتب اهل تسنن مبنی بر این که پیامبر از تعبیر کتاب الله و سنتی استفاده کرده باشند وجود ندارد به همین دلیل برخی از آنان با دروغ بستن بر کتب بزرگان خود به دنبال جعل چنین عبارتی بوده اند. ✅ برای مثال همانطور که در تصویر مشخص است ادعا کرده اند در کتاب مسند احمد بن حنبل عبارت کتاب الله و سنتی با سند معتبر نقل شده است در حالی که با مراجعه به کتاب متوجه این دروغ آشکار میشویم و میبینیم اتفاقا در کتاب مسند احمد بن حنبل بجای کتاب الله و سنتی، عبارت کتاب الله و عترتی آمده است!
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽هم اكنون 💚حال و هوای حرم مطهر حرم حضرت زینب كبری (سلام الله علیها) 🔹یكشنبه 8 دی ماه 1398
💢آیا می دانید اولین فحاشی و ناسزاگویی نسبت به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چه زمانی و توسط چه کسی انجام شد؟ ابوهلال عَسْكَرِی در كتاب «جمهرة الأمثال» و ابْن أَبِی الْحَدِیدَ مُعْتَزِلی در «شرح نَهْجِ الْبَلَاغَة» نقل می‌كنند كه وقتی صدیقه طاهره «سَلَامُ اللَّهِ عَلَيْهَا» به مسجد آمد و آن خطبه غرا را خواندند و سپس برای اثبات این كه فَدَک مال شخصی آن حضرت بوده است، امیرمؤمنان «عَلَيْهِ السَّلَام» را به عنوان شاهد خود معرفی كرد، اَبُوبَكْر بن ابی قحافه بر منبر رفت و سخن بسیار زشت و توهین آمیز را نسبت به صدیقه طاهره و امیرمؤمنان «عَلَيْهِمَاالسَّلَام» بر زبان جاری كرد كه پیش از آن سابقه نداشته است. ✍️ ابوهلال می‌نویسد: ۱۰۱۷ - قولهم شاهد الثعلب ذنبه: و هُوَ مثل مبتذل فِي الْعامة و قَدْ جاء فِي الْكلام لأَبِي بَكْر رَضِيَ اللَّهُ عَنْه خطب فَقَالَ أَيُّهَا النَّاسُ ماِ هَذِهِ الرعة مع كل قالة أين كانتِ هَذِهِ الأماني فِي عهد رَسُول اللَّهِ «صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم» أَلَا من سمع فليقل و من شهد فليتكلم إنما هُوَ ثعالة شاهده ذنبه مرب لِكُلِّ فتنة هُوَ الَّذِي يقول كروها جذعة بهد آن هرمت يستعينون بالضعفة و يستنصرون النساء كأم طحال احوط أهلها اليها البغي الأولق إن شئت آن أقول لقلت و لو قُلْت لبحت و إني ساكت ما تركت.[1] ضرب المثل شماره ۱۰۱۷: این سخن مردم كه روباه دمش را شاهد آورده است. این مثل مبتذلی در میان مردم است و در كلام اَبُوبَكْر آمده است كه خطبه خواند و این گونه گفت: ای مردم، گوش دادن به سخن هر زن سخنگو چه معنی دارد؟! این ادعاها در زمان رسول خدا كجا بود؟ هر كس كه می شنود باید بگوید و هر كس كه حاضر است، باید مَطَرح كند كه: «او روباهی است كه شاهدش دم او است!!!» پرورش دهنده تمام فتنه‌ها اوست؛ اوست كه می‌گوید «شتر ما بعد از پیری دوباره جوان شده است!» از ضعیفان كمک می‌خواهد و از زنان یاری می‌طلبد! مانند‌ ام طحال (از زنان پرچم دار زمان جاهلیت) كه محبوب ترین نزدیكان او، شایسته ترین فرد برای زنان بود... هرچند كه ابوهلال با توجه به خوی سنی گری اش، مشخص نكرده است كه منظور اَبُوبَكْر چه كسی بوده است؛ اما واضح است كه غیر از صدیقه طاهره «سَلَامُ اللَّهِ عَلَيْهَا» و امیرمؤمنان «عَلَيْهِ السَّلَام» كس دیگری نمیتواند مقصود اَبُوبَكْر باشد؛ چرا كه هیچ یک از اصحاب كه زنی نیز او را پشتیبانی كند، غیر از امیرمؤمنان «عَلَيْهِ السَّلَام» با اَبُوبَكْر درگیر نشده است. ابْن أَبِی الْحَدِیدَ مُعْتَزِلی همین مطلب را نقل و سپس به روشنی میگوید كه مراد اَبُوبَكْر از روباه و دم او، امیرمؤمنان و صدیقه شهیده «سَلَامُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا» بوده است: «فَلَمَّا سمع اَبُوبَكر خطبتها شق عَلَيه مقالتها فصعد المنبر و قَالَ: أَيُّهَا النَّاسُ، ماِ هَذِهِ الرعة إِلَي كل قالة أين كانتِ هَذِهِ الأماني فِي عهد رَسُول اللَّهِ أَلَا من سمع فليقل و من شهد فليتكفم، إنما هُوَ ثعالة شهيده ذنبه، مرب لِكُلِّ فتنة، هُوَ الَّذِي يقول: كروها جذعة بعدما هرمت، يستعينون بالضعفة، و يستنصرون بالنساء، كأم طحال أحب أهلها إليها البغي … ثُمَّ نزل، فانصرفت فاطمة عَلَيْهَاالسَّلَام إِلَي منزلها. قُلْت: قرأت هَذَا الكلام عَلي النقيب أَبِي يَحْيَي جَعْفَر بْنِ يَحْيَي بْنِ أَبِي زَيْد البَصْرِي و قلت لَه: بمن يعرض، فَقَالَ: بَلْ يصرح. قُلْت: لو صرح لم أسألك. فضحك و قَالَ: بعلي بْنِ أَبِي طالب «عَلَيْهِ السَّلَام»، قُلْت: هَذَا الكلام كله لعلي يقوله قَالَ: نعم، إنه الملك يا بَنِي.[2] وقتی اَبُوبَكْر، خطبه فاطمه را شنید، سخنان فاطمه بر او سنگین آمده بر منبر رفت و گفت: ای مردم، این گوش دادن به سخن هر زن سخنگو چه معنی دارد؟! این ادعاها در زمان رسول خدا كجا بود؟ هر كس كه میشنود باید بگوید و هر كس كه حاضر است، باید مَطَرح كند كه «او روباهی است كه شاهدش دم او است!!!» پرورش دهنده تمام فتنه‌ها اوست؛ اوست كه میگوید «شتر ما بعد از پیری دوباره جوان شده است!» از ضعیفان كمک می‌خواهد و از زنان یاری میطلبد! مانند‌ ام طحال (از ذوات اعلام در جاهلیت) كه محبوب ترین نزدیكان او، شایسته ترین فرد برای زنا بود. سپس از منبر پایین آمده و فاطمه زهرا «عَلَيْهَاالسَّلَام» به منزلش رفت. این روایت را برای نقیب أَبِی يَحْيَی جَعْفَر بْنِ يَحْيَی خواندم و پرسیدم، به چه كسی كنایه می‌زد؟ گفت: كنایه نمیزد، صریح صحبت می‌كرد! گفتم اگر صریح گفته بود، از تو نمیپرسیدم! خندید و گفت: به عَلی بْنِ أَبِی طالب! به او گفتم: تمام این سخنان به عَلی بود؟ در پاسخ گفت آری ای فرزندم، بحث در مورد حکومت است. منابع: [1]- جمهرة الأمثال، ج ۱ ص ۵۵۳ - ۵۵۴، ناشر: دار الفكر - بيروت [2] شرح نَهْجِ الْبَلَاغَة، ج ۱۶ ص ۱۲۶، تحقيق مُحَمَّد عَبْدِ الكريم النَّمِرِي، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، لبنان
fa-h-zeinab-bandani-penhan-az-namahram.mp3
1.44M
🔹سایه اش را نامحرم ندیده بود 📣 حجت الاسلام بندانی نیشابوری ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
💫 پیشگویی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در مورد مصائب فاطمی سلام ‌الله ‌علیها شیخ صدوق رضی الله عنه در امالي خود روایت می کند که: وروى إبراهيم بن محمد الجويني الشافعي ، بسنده إلى علي بن أحمد بن موسى الدقاق وعلي بن بابويه أيضا، عن: علي بن أحمد بن موسى الدقاق، عن محمد بن أبي عبد الله الكوفي، عن موسى بن عمران النخعي، عن النوفلي ، عن الحسن بن علي بن أبي‌حمزة، عن أبيه، عن سعيد بن جبير، عن ابن‌عباس، قال: أن رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) كان جالسا ، إذ أقبل الحسن (علیه‌السلام) ، فلما رآه بكى. ثم قال: إلي إلي يا بني . . ثم أقبل الحسين . . ثم أقبلت فاطمة . . ثم أقبل أمير المؤمنين . فسأله أصحابه . . فأجابهم ، فكان مما قاله لهم : " وأما ابنتي فاطمة ، فإنها سيدة نساء العالمين . . إلى أن قال : وإني لما رأيتها ذكرت ما يصنع بها بعدي . كأني بها وقد دخل الذل بيتها ، وانتهكت حرمتها ، وغصب حقها ، ومنعت إرثها ، وكسر جنبها ، وأسقطت جنينها ، وهي تنادي : يا محمداه ، فلا تجاب ، وتستغيث فلا تغاث ، فلا تزال بعدي محزونة مكروبة ، باكية . . . إلى أن قال : ثم ترى نفسها ذليلة بعد أن كانت في أيام أبيها عزيزة . . . إلى أن قال : فتكون أول من يلحقني من أهل بيتي ، فتقدم علي محزونة مكروبة ، مغمومة ، مغصوبة ، مقتولة ، يقول رسول الله (ص) عند ذلك : اللهم العن من ظلمها ، وعاقب من غصبها ، وذلل من أذلها ، وخلد في نارك من ضرب جنبها حتى ألقت ولدها . فتقول الملائكة عند ذلك : آمين... . رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم نشسته بودند؛ امام حسن علیه السلام بر ایشان وارد شدند، پیامبر با دیدن ایشان به گریه افتادند، و میفرمودند به طرفم بیا ای فرزندم،... سپس امام حسین علیه السلام هم چنین شد ... سپس حضرت فاطمه طاهره علیها السلام آمدند و بعد از آن هم امیرالمؤمنین علیه السلام آمدند و ... اصحاب از نبی اکرم سوال کردند؛ و رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم جواب آنها را دادند تا آنجا که به آنها فرمودند : و اما دختر من حضرت فاطمه علیها السلام همانا ایشان سیدة نساء دو عالم هستند تا آنجا كه فرمودند : و من وقتی ایشان را دیدم اتفافاتی را که بعد از من بر ایشان رقم میخورد دیدم ، ذلت و خواری را وارد خانه ایشان می کنند و حرمت ایشان و خانه ایشان شکسته می شود و حق ایشان غصب می شود و از ارثشان منع می شود و پهلوی ایشان شکسته می شود و فرزند در شکمشان سقط می شود؛ و ایشان فریاد می زنند یا محمداه و جوابی نمی شنود و طلب استغاثه می کنند ولی یاری نمی شود؛ و پیوسته بعد از من محزون و مکروب و گریان هستند ... در ادامه می فرمایند: سپس خودشان را (از بی‌ حرمتی‌هایی که شده) در ذلت و خواری بعد از اینکه در ایام پدرشان عزیز و گرامی بودند ، می‌بینند و در ادامه میفرمایند : اولین کسی که به من ملحق میشود از اهل بیت من او است ..... در ادامه رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند خداوندا لعنت کن هر کس ایشان را ظلم کند و عقوبت کن هر کس را که حقش را غصب کند و ذلیل و خوار کن هر کس که ایشان را خوار کرد و در آتش مخلد کن؛ هر کسی که پهلوی ایشان را شکستند تا اینکه فرزندشان را سقط کردند؛ ملائکه نزد ایشان بودند و میگفتند: آمین. این روایت معتبر است، شیخ الإسلام علامه مجلسي بعد از روایت می‌نویسد: وقد قال شيخ الإسلام العلامة المجلسي عند إيراده هذه الرواية: روى الصدوق في الأمالي بإسناد معتبر عن ابن عباس الخ....ووصف البعض هذا السند بقوله: كأنه كالموثق وذلك للاختلاف في توثيق وتضعيف: عبدالله بن عبد الرحمن الأصم. شیخ صدوق با سند معتبر روایت را از بن عباس الخ روایت کرده، بعض دیگر این سند را می گویند به سند موثق و این هم اختلاف در توثیق و ضعف عبدالله بن عبدالرحمن الأصم است. 📖 مأساة الزهراء (علیهاالسلام)، سيد جعفرمرتضى عاملی ج۲ ص۳۸ ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫 مزار مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها) کجاست؟ 🎤 حجت الاسلام رفیعی ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
📃نامه های بسیار زیبا و حیرت آور از سوی پروردگار به همه انسانها سوگند به روز، وقتی که نور می گیرد و به شب، وقتی که آرام می گیرد، که من نه تو را رها کرده‌ام و نه با تو دشمنی کرده‌ام. (ضحی 1-2) افسوس که هرکس را بسوی تو فرستادم تا به تو بگویم دوستت دارم و راهی پیش پایت بگذارم، او را بسخره گرفتی!. (یس 30) و هیچ پیامی از پیامهایم به تو نرسید مگر از آن روی گردانیدی. (انعام 4) و با خشم رفتی و فکر کردی هرگز بر تو قدرتی نداشته ام. (انبیا 87) و مرا به مبارزه طلبیدی و چنان متوهم شدی که گمان کردی خودت بر همه چیز توانایی!. (یونس 24) و این درحالی بود که حتی مگسی را هم نمی توانستی و نمی توانی بیافرینی و اگر مگسی از تو چیزی بگیرد نمی توانی از او پس بگیری. (حج 73) پس چون مشکلات از بالا و پایین آمدند و چشمهایت از وحشت فرو رفتند و تمام وجودت لرزید(چه لرزشی!)، گفتم کمکهایم در راه است و چشم دوختم ببینم که باورم میکنی اما به من شک کردی. (چه شکهایی!) (احزاب 10) تا زمین با آن وسعتش بر تو تنگ آمد. پس حتی از خودت هم به تنگ آمدی و یقین کردی که هیچ پناهی جز من نداری، پس من بسوی تو بازگشتم تا تو نیز بسوی من بازگردی، که من مهربانترینم در بازگشتن. (توبه 118) وقتی در تاریکی ها مرا به زاری خواندی که اگر تو را برهانم، با من میمانی، تو را از اندوه رهانیدم اما باز مرا با دیگری در عشقت شریک کردی. (انعام 63-64) این عادت دیرینه ات بوده که هرگاه خوشحالت کردم از من روی گردانیدی و رو بسوی دیگر کردی و هر وقت سختی به تو رسید از من نا امید شدی. (اسرا 83) آیا من برنداشتم از دوشت باری که می شکست پشتت را؟ (شرح 2-3) آیا غیر از من، خدایی برایت خدایی کرده است؟ (اعراف 59) پس کجا می روی؟ (تکویر 26) پس از این سخن، دیگر به کدام سخن میخواهی ایمان بیاوری؟ (مرسلات 50) چه چیز جز بخشندگیم باعث شد تا مرا که می بینی خودت را بگیری؟ (انفطار 6) مرا بیاد می آوری؟ من همانم که بادها را میفرستم تا ابرها را در آسمان پهن کنند و ابرهای پاره پاره را به هم فشرده میکنم تا قطره ای باران از خلال آنها بیرون آید و به خواست من به تو اصابت کند تا تو فقط لبخند بزنی، و این درحالی بود که پیش از فرو افتادن آن قطره باران، ناامیدی تو را پوشانده بود.(روم 48) من همانم که می دانم در روز روحت چه جراحت هایی برمیدارد! و در شب، تمام روحت را درخواب بازپس میگیرم تا به آن آرامش دهم و روز بعد دوباره آن را به زندگی بر انگیخته، و تا مرگت که بسویم بازگردی، به این کار ادامه می دهم.(انعام 60) من همانم که وقتی میترسی، به تو امنیت میدهم. (قریش 3) برگرد، مطمئن برگرد، تا یکبار دیگر با هم باشیم. (فجر 28-29) تا یکبار دیگر دوست داشتن همدیگر را تجربه کنیم.(مائده 54) ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
Milad Hazrat Zeinab - Karbalei Hosein Taheri.mp3
4.96M
❤️به سر من عجب شوری و تو دل من عجب حالیه 🎤 کربلایی حسین طاهری 🌹میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝