eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
🔹شاید شنیده باشید که اهل تسنن در نقل حدیث ثقلین بجای عبارت ((کتاب الله و عترتی)) از عبارت ((کتاب الله و سنتی)) استفاده میکنند. 🔸در حالی که هیچ سند معتبری حتی در کتب اهل تسنن مبنی بر این که پیامبر از تعبیر کتاب الله و سنتی استفاده کرده باشند وجود ندارد به همین دلیل برخی از آنان با دروغ بستن بر کتب بزرگان خود به دنبال جعل چنین عبارتی بوده اند. ✅ برای مثال همانطور که در تصویر مشخص است ادعا کرده اند در کتاب مسند احمد بن حنبل عبارت کتاب الله و سنتی با سند معتبر نقل شده است در حالی که با مراجعه به کتاب متوجه این دروغ آشکار میشویم و میبینیم اتفاقا در کتاب مسند احمد بن حنبل بجای کتاب الله و سنتی، عبارت کتاب الله و عترتی آمده است!
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽هم اكنون 💚حال و هوای حرم مطهر حرم حضرت زینب كبری (سلام الله علیها) 🔹یكشنبه 8 دی ماه 1398
💢آیا می دانید اولین فحاشی و ناسزاگویی نسبت به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چه زمانی و توسط چه کسی انجام شد؟ ابوهلال عَسْكَرِی در كتاب «جمهرة الأمثال» و ابْن أَبِی الْحَدِیدَ مُعْتَزِلی در «شرح نَهْجِ الْبَلَاغَة» نقل می‌كنند كه وقتی صدیقه طاهره «سَلَامُ اللَّهِ عَلَيْهَا» به مسجد آمد و آن خطبه غرا را خواندند و سپس برای اثبات این كه فَدَک مال شخصی آن حضرت بوده است، امیرمؤمنان «عَلَيْهِ السَّلَام» را به عنوان شاهد خود معرفی كرد، اَبُوبَكْر بن ابی قحافه بر منبر رفت و سخن بسیار زشت و توهین آمیز را نسبت به صدیقه طاهره و امیرمؤمنان «عَلَيْهِمَاالسَّلَام» بر زبان جاری كرد كه پیش از آن سابقه نداشته است. ✍️ ابوهلال می‌نویسد: ۱۰۱۷ - قولهم شاهد الثعلب ذنبه: و هُوَ مثل مبتذل فِي الْعامة و قَدْ جاء فِي الْكلام لأَبِي بَكْر رَضِيَ اللَّهُ عَنْه خطب فَقَالَ أَيُّهَا النَّاسُ ماِ هَذِهِ الرعة مع كل قالة أين كانتِ هَذِهِ الأماني فِي عهد رَسُول اللَّهِ «صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم» أَلَا من سمع فليقل و من شهد فليتكلم إنما هُوَ ثعالة شاهده ذنبه مرب لِكُلِّ فتنة هُوَ الَّذِي يقول كروها جذعة بهد آن هرمت يستعينون بالضعفة و يستنصرون النساء كأم طحال احوط أهلها اليها البغي الأولق إن شئت آن أقول لقلت و لو قُلْت لبحت و إني ساكت ما تركت.[1] ضرب المثل شماره ۱۰۱۷: این سخن مردم كه روباه دمش را شاهد آورده است. این مثل مبتذلی در میان مردم است و در كلام اَبُوبَكْر آمده است كه خطبه خواند و این گونه گفت: ای مردم، گوش دادن به سخن هر زن سخنگو چه معنی دارد؟! این ادعاها در زمان رسول خدا كجا بود؟ هر كس كه می شنود باید بگوید و هر كس كه حاضر است، باید مَطَرح كند كه: «او روباهی است كه شاهدش دم او است!!!» پرورش دهنده تمام فتنه‌ها اوست؛ اوست كه می‌گوید «شتر ما بعد از پیری دوباره جوان شده است!» از ضعیفان كمک می‌خواهد و از زنان یاری می‌طلبد! مانند‌ ام طحال (از زنان پرچم دار زمان جاهلیت) كه محبوب ترین نزدیكان او، شایسته ترین فرد برای زنان بود... هرچند كه ابوهلال با توجه به خوی سنی گری اش، مشخص نكرده است كه منظور اَبُوبَكْر چه كسی بوده است؛ اما واضح است كه غیر از صدیقه طاهره «سَلَامُ اللَّهِ عَلَيْهَا» و امیرمؤمنان «عَلَيْهِ السَّلَام» كس دیگری نمیتواند مقصود اَبُوبَكْر باشد؛ چرا كه هیچ یک از اصحاب كه زنی نیز او را پشتیبانی كند، غیر از امیرمؤمنان «عَلَيْهِ السَّلَام» با اَبُوبَكْر درگیر نشده است. ابْن أَبِی الْحَدِیدَ مُعْتَزِلی همین مطلب را نقل و سپس به روشنی میگوید كه مراد اَبُوبَكْر از روباه و دم او، امیرمؤمنان و صدیقه شهیده «سَلَامُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا» بوده است: «فَلَمَّا سمع اَبُوبَكر خطبتها شق عَلَيه مقالتها فصعد المنبر و قَالَ: أَيُّهَا النَّاسُ، ماِ هَذِهِ الرعة إِلَي كل قالة أين كانتِ هَذِهِ الأماني فِي عهد رَسُول اللَّهِ أَلَا من سمع فليقل و من شهد فليتكفم، إنما هُوَ ثعالة شهيده ذنبه، مرب لِكُلِّ فتنة، هُوَ الَّذِي يقول: كروها جذعة بعدما هرمت، يستعينون بالضعفة، و يستنصرون بالنساء، كأم طحال أحب أهلها إليها البغي … ثُمَّ نزل، فانصرفت فاطمة عَلَيْهَاالسَّلَام إِلَي منزلها. قُلْت: قرأت هَذَا الكلام عَلي النقيب أَبِي يَحْيَي جَعْفَر بْنِ يَحْيَي بْنِ أَبِي زَيْد البَصْرِي و قلت لَه: بمن يعرض، فَقَالَ: بَلْ يصرح. قُلْت: لو صرح لم أسألك. فضحك و قَالَ: بعلي بْنِ أَبِي طالب «عَلَيْهِ السَّلَام»، قُلْت: هَذَا الكلام كله لعلي يقوله قَالَ: نعم، إنه الملك يا بَنِي.[2] وقتی اَبُوبَكْر، خطبه فاطمه را شنید، سخنان فاطمه بر او سنگین آمده بر منبر رفت و گفت: ای مردم، این گوش دادن به سخن هر زن سخنگو چه معنی دارد؟! این ادعاها در زمان رسول خدا كجا بود؟ هر كس كه میشنود باید بگوید و هر كس كه حاضر است، باید مَطَرح كند كه «او روباهی است كه شاهدش دم او است!!!» پرورش دهنده تمام فتنه‌ها اوست؛ اوست كه میگوید «شتر ما بعد از پیری دوباره جوان شده است!» از ضعیفان كمک می‌خواهد و از زنان یاری میطلبد! مانند‌ ام طحال (از ذوات اعلام در جاهلیت) كه محبوب ترین نزدیكان او، شایسته ترین فرد برای زنا بود. سپس از منبر پایین آمده و فاطمه زهرا «عَلَيْهَاالسَّلَام» به منزلش رفت. این روایت را برای نقیب أَبِی يَحْيَی جَعْفَر بْنِ يَحْيَی خواندم و پرسیدم، به چه كسی كنایه می‌زد؟ گفت: كنایه نمیزد، صریح صحبت می‌كرد! گفتم اگر صریح گفته بود، از تو نمیپرسیدم! خندید و گفت: به عَلی بْنِ أَبِی طالب! به او گفتم: تمام این سخنان به عَلی بود؟ در پاسخ گفت آری ای فرزندم، بحث در مورد حکومت است. منابع: [1]- جمهرة الأمثال، ج ۱ ص ۵۵۳ - ۵۵۴، ناشر: دار الفكر - بيروت [2] شرح نَهْجِ الْبَلَاغَة، ج ۱۶ ص ۱۲۶، تحقيق مُحَمَّد عَبْدِ الكريم النَّمِرِي، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، لبنان
fa-h-zeinab-bandani-penhan-az-namahram.mp3
1.44M
🔹سایه اش را نامحرم ندیده بود 📣 حجت الاسلام بندانی نیشابوری ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
💫 پیشگویی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در مورد مصائب فاطمی سلام ‌الله ‌علیها شیخ صدوق رضی الله عنه در امالي خود روایت می کند که: وروى إبراهيم بن محمد الجويني الشافعي ، بسنده إلى علي بن أحمد بن موسى الدقاق وعلي بن بابويه أيضا، عن: علي بن أحمد بن موسى الدقاق، عن محمد بن أبي عبد الله الكوفي، عن موسى بن عمران النخعي، عن النوفلي ، عن الحسن بن علي بن أبي‌حمزة، عن أبيه، عن سعيد بن جبير، عن ابن‌عباس، قال: أن رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) كان جالسا ، إذ أقبل الحسن (علیه‌السلام) ، فلما رآه بكى. ثم قال: إلي إلي يا بني . . ثم أقبل الحسين . . ثم أقبلت فاطمة . . ثم أقبل أمير المؤمنين . فسأله أصحابه . . فأجابهم ، فكان مما قاله لهم : " وأما ابنتي فاطمة ، فإنها سيدة نساء العالمين . . إلى أن قال : وإني لما رأيتها ذكرت ما يصنع بها بعدي . كأني بها وقد دخل الذل بيتها ، وانتهكت حرمتها ، وغصب حقها ، ومنعت إرثها ، وكسر جنبها ، وأسقطت جنينها ، وهي تنادي : يا محمداه ، فلا تجاب ، وتستغيث فلا تغاث ، فلا تزال بعدي محزونة مكروبة ، باكية . . . إلى أن قال : ثم ترى نفسها ذليلة بعد أن كانت في أيام أبيها عزيزة . . . إلى أن قال : فتكون أول من يلحقني من أهل بيتي ، فتقدم علي محزونة مكروبة ، مغمومة ، مغصوبة ، مقتولة ، يقول رسول الله (ص) عند ذلك : اللهم العن من ظلمها ، وعاقب من غصبها ، وذلل من أذلها ، وخلد في نارك من ضرب جنبها حتى ألقت ولدها . فتقول الملائكة عند ذلك : آمين... . رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم نشسته بودند؛ امام حسن علیه السلام بر ایشان وارد شدند، پیامبر با دیدن ایشان به گریه افتادند، و میفرمودند به طرفم بیا ای فرزندم،... سپس امام حسین علیه السلام هم چنین شد ... سپس حضرت فاطمه طاهره علیها السلام آمدند و بعد از آن هم امیرالمؤمنین علیه السلام آمدند و ... اصحاب از نبی اکرم سوال کردند؛ و رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم جواب آنها را دادند تا آنجا که به آنها فرمودند : و اما دختر من حضرت فاطمه علیها السلام همانا ایشان سیدة نساء دو عالم هستند تا آنجا كه فرمودند : و من وقتی ایشان را دیدم اتفافاتی را که بعد از من بر ایشان رقم میخورد دیدم ، ذلت و خواری را وارد خانه ایشان می کنند و حرمت ایشان و خانه ایشان شکسته می شود و حق ایشان غصب می شود و از ارثشان منع می شود و پهلوی ایشان شکسته می شود و فرزند در شکمشان سقط می شود؛ و ایشان فریاد می زنند یا محمداه و جوابی نمی شنود و طلب استغاثه می کنند ولی یاری نمی شود؛ و پیوسته بعد از من محزون و مکروب و گریان هستند ... در ادامه می فرمایند: سپس خودشان را (از بی‌ حرمتی‌هایی که شده) در ذلت و خواری بعد از اینکه در ایام پدرشان عزیز و گرامی بودند ، می‌بینند و در ادامه میفرمایند : اولین کسی که به من ملحق میشود از اهل بیت من او است ..... در ادامه رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند خداوندا لعنت کن هر کس ایشان را ظلم کند و عقوبت کن هر کس را که حقش را غصب کند و ذلیل و خوار کن هر کس که ایشان را خوار کرد و در آتش مخلد کن؛ هر کسی که پهلوی ایشان را شکستند تا اینکه فرزندشان را سقط کردند؛ ملائکه نزد ایشان بودند و میگفتند: آمین. این روایت معتبر است، شیخ الإسلام علامه مجلسي بعد از روایت می‌نویسد: وقد قال شيخ الإسلام العلامة المجلسي عند إيراده هذه الرواية: روى الصدوق في الأمالي بإسناد معتبر عن ابن عباس الخ....ووصف البعض هذا السند بقوله: كأنه كالموثق وذلك للاختلاف في توثيق وتضعيف: عبدالله بن عبد الرحمن الأصم. شیخ صدوق با سند معتبر روایت را از بن عباس الخ روایت کرده، بعض دیگر این سند را می گویند به سند موثق و این هم اختلاف در توثیق و ضعف عبدالله بن عبدالرحمن الأصم است. 📖 مأساة الزهراء (علیهاالسلام)، سيد جعفرمرتضى عاملی ج۲ ص۳۸ ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 مزار مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها) کجاست؟ 🎤 حجت الاسلام رفیعی ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
📃نامه های بسیار زیبا و حیرت آور از سوی پروردگار به همه انسانها سوگند به روز، وقتی که نور می گیرد و به شب، وقتی که آرام می گیرد، که من نه تو را رها کرده‌ام و نه با تو دشمنی کرده‌ام. (ضحی 1-2) افسوس که هرکس را بسوی تو فرستادم تا به تو بگویم دوستت دارم و راهی پیش پایت بگذارم، او را بسخره گرفتی!. (یس 30) و هیچ پیامی از پیامهایم به تو نرسید مگر از آن روی گردانیدی. (انعام 4) و با خشم رفتی و فکر کردی هرگز بر تو قدرتی نداشته ام. (انبیا 87) و مرا به مبارزه طلبیدی و چنان متوهم شدی که گمان کردی خودت بر همه چیز توانایی!. (یونس 24) و این درحالی بود که حتی مگسی را هم نمی توانستی و نمی توانی بیافرینی و اگر مگسی از تو چیزی بگیرد نمی توانی از او پس بگیری. (حج 73) پس چون مشکلات از بالا و پایین آمدند و چشمهایت از وحشت فرو رفتند و تمام وجودت لرزید(چه لرزشی!)، گفتم کمکهایم در راه است و چشم دوختم ببینم که باورم میکنی اما به من شک کردی. (چه شکهایی!) (احزاب 10) تا زمین با آن وسعتش بر تو تنگ آمد. پس حتی از خودت هم به تنگ آمدی و یقین کردی که هیچ پناهی جز من نداری، پس من بسوی تو بازگشتم تا تو نیز بسوی من بازگردی، که من مهربانترینم در بازگشتن. (توبه 118) وقتی در تاریکی ها مرا به زاری خواندی که اگر تو را برهانم، با من میمانی، تو را از اندوه رهانیدم اما باز مرا با دیگری در عشقت شریک کردی. (انعام 63-64) این عادت دیرینه ات بوده که هرگاه خوشحالت کردم از من روی گردانیدی و رو بسوی دیگر کردی و هر وقت سختی به تو رسید از من نا امید شدی. (اسرا 83) آیا من برنداشتم از دوشت باری که می شکست پشتت را؟ (شرح 2-3) آیا غیر از من، خدایی برایت خدایی کرده است؟ (اعراف 59) پس کجا می روی؟ (تکویر 26) پس از این سخن، دیگر به کدام سخن میخواهی ایمان بیاوری؟ (مرسلات 50) چه چیز جز بخشندگیم باعث شد تا مرا که می بینی خودت را بگیری؟ (انفطار 6) مرا بیاد می آوری؟ من همانم که بادها را میفرستم تا ابرها را در آسمان پهن کنند و ابرهای پاره پاره را به هم فشرده میکنم تا قطره ای باران از خلال آنها بیرون آید و به خواست من به تو اصابت کند تا تو فقط لبخند بزنی، و این درحالی بود که پیش از فرو افتادن آن قطره باران، ناامیدی تو را پوشانده بود.(روم 48) من همانم که می دانم در روز روحت چه جراحت هایی برمیدارد! و در شب، تمام روحت را درخواب بازپس میگیرم تا به آن آرامش دهم و روز بعد دوباره آن را به زندگی بر انگیخته، و تا مرگت که بسویم بازگردی، به این کار ادامه می دهم.(انعام 60) من همانم که وقتی میترسی، به تو امنیت میدهم. (قریش 3) برگرد، مطمئن برگرد، تا یکبار دیگر با هم باشیم. (فجر 28-29) تا یکبار دیگر دوست داشتن همدیگر را تجربه کنیم.(مائده 54) ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
Milad Hazrat Zeinab - Karbalei Hosein Taheri.mp3
4.96M
❤️به سر من عجب شوری و تو دل من عجب حالیه 🎤 کربلایی حسین طاهری 🌹میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
رحمت بہ شیر مادر آن شاعرے کہ گفت زینب خودِ علےست مُلَقَب بہ زینب است 🌹السلام علیک یا زینب الکبری سلام الله علیها🌹 ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آیه 9 سوره مبارکه تغابن 🔸🔶 ومَن يُؤْمِن بِاللَّهِ وَيَعْمَلْ صَالِحًا يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ وَيُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا 📎 ترجمه: و ﻫﺮﻛﺲ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﻛﺎﺭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﺪ، خدا گناهانش را از او محو می کند، ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ بهشت‌هایی ﻛﻪ ﺍﺯ ﺯﻳﺮِ [ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥِ ] ﺁﻥ ﻧﻬﺮﻫﺎ ﺟﺎﺭی ﺍﺳﺖ، ﺩر می‌آورد، ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﻭ همیشگی ‌اند قاری : استاد حامد شاکرنژاد #قرآن
🔸آیا می دانید عبادت در حکومت باطل افضل است یا در دولت حق ؟ عمّار ساباطى گوید: از امام جعفر صادق(علیه السلام) پرسیدم: آیا عبادت با امام مستتر در دولت باطل افضل است یا عبادت در ظهور و دولت حقّ به همراه امام ظاهر؟ فرمود: اى عمّار به خدا سوگند صدقه پنهانى از صدقه آشکارا بهتر است و عبادت شما در نهانى به همراه امام مستتر در دولت باطل بهتر است، زیرا در دولت باطل از دشمنان خود مى‏ترسید و در حالت قبل از جنگ به سر می ‏برید، نسبت به کسى که خداى تعالى را در ظهور حق و دولت آن به همراه امام ظاهر می ‏پرستد و عبادت به همراه خوف و در دولت باطل به مانند عبادت در امن و در دولت حقّ نیست. بدانید هر یک از شما که نماز فریضه را فرادى و نهانى از دشمن ودر وقت آن بخواند، خداى تعالى براى او ثواب بیست و پنج نماز فریضه فرادى را بنویسد و هر یک از شما که نماز نافله‏ اى را در وقت آن و درست بخواند خداى تعالى براى او ثواب ده نماز نافله را بنویسد و هر یک از شما حسنه ‏اى انجام دهد خداى تعالى براى او ثواب بیست حسنه بنویسد و خداوند حسنات مؤمنان شما را که اعمال را نیکو انجام دهند و براى حفظ دین و امام و جان خود تقیّه کنند و زبانشان را نگاه دارند چندین برابر کند که خداى تعالى کریم است. راوى گوید گفتم: فداى شما شوم مرا بر کار خیر راغب کردى و بر انجام آن واداشتى، امّا می ‏خواهم بدانم چگونه اعمال امروز ما افضل از اعمال اصحاب امام ظاهر در دولت حقّ است در حالى که ما و ایشان بر دین واحدى هستیم و آن دین خداى تعالى است؟ فرمود: شما در دخول در دین حق و نماز و روزه و حجّ و سایر احکام و خیرات بر آنها پیشى گرفتید و خدا را در نهانى به همراه امام مستتر عبادت کردید مطیع او و صابر و منتظر دولت حقّ هستید بر امام و نفوس خود از شرّ ملوک می هراسید حقّ شما در دست ظالمان است و شما را از آن منع می ‏کنند و شمارا به تنگى و طلب معاش مضطر کرده‏ اند، در حالى که بر دین و عبادت و طاعت از امام و خوف از دشمن خود صابر هستید از این رو خداوند اعمال شما را چندین برابر می ‏کند و آن بر شما گوارا باد. گوید گفتم: فداى شما شوم اگر چنین است؛ دیگر آرزومند نیستیم که از اصحاب امام قائم در دولت حق باشیم زیرا امروز در امامت شما و طاعت شما هستیم و اعمال ما از اعمال اصحاب دولت حقّ افضل است! فرمود: سبحان اللَّه! آیا دوست نمی‏دارید که خداى تعالى عدل و حقّ را در بلاد آشکار کند و حال عموم بندگان را نیکو گرداند و وحدت و الفت بین قلوب پریشان و پراکنده برقرار کند و در زمین خداى تعالى معصیت نشود و حدود الهى در میان خلق اقامه گردد و خداوند حقّ را به اهلش برگرداند و آنها آن را غالب گردانند تا به غایتى که هیچ حقّى از ترس خلقى مخفى نماند؟ اى عمّار! به خدا سوگند هریک از شما بر این حال بمیرد نزد خداوند از شهداى بدر و احد برتر خواهد بود پس مژده باد بر شما. منابع: اصول کافی,ج۱،ص۳۷۹،ح۲ من لایحضره الفقیه، ﺝ ۲، ﺹ ۶۷، ﺡ ۱۷۳۶ کمال الدین و تمام النعمة، ﺹ ۶۴۵، ﺡ ۷ الوافی، ﺝ ۲، ﺹ ۴۳۸، ﺡ ۹۵۶. مستدرک ﺍﻟﻮﺳﺎﺋﻞ، ﺝ ۱، ﺹ ۷۷، ﺡ ۱۷۴ ﻭ۱۷۵ ؛ ﻭﺝ ۹، ﺹ ۳۹۵، ﺡ ۱۲۳۲۰ ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
🔸پرودگارا شهادت نصیب ما فرموده و از شرک و فساد و فتنه ها ما را نگهدار دعای حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السّلام در آستانه نبرد صفین ای خدای آسمان بر افراشته، و فضای نگاه داشته، که آن را زمینه پیدایش شب و روز، و جریان گردش ماه و خورشید، و مسیر آمد و شد ستارگان سیّار قرار داده ای، و جایگاه گروهی از فرشتگانت ساخته ای که از عبادت تو خسته نمی گردند، ای پروردگار این زمین، که آن را جایگاه سکونت انسان ها، و مکان رفت و آمد حشرات و چارپایان، و پدیده های دیدنی و نادیدنی غیر قابل شمارش قرار داده ای. و ای پروردگار کوه های بلند و پا بر جا، که آن را برای زمین چونان میخ های محکم، و برای مخلوقات تکیه گاهی مطمئن ساخته ای. اگر بر دشمن پیروزمان ساختی، ما را از تجاوز بر کنار دار، و بر راه حق استوار فرما، و چنانچه آنها را بر ما پیروز گرداندی شهادت نصیب ما فرموده و از شرک و فساد و فتنه ها، ما را نگهدار کجایند آزاد مردانی که به حمایت مردم خویش برخیزند کجایند غیور مردانی که به هنگام نزول بلا و مشکلات مبارزه می کنند هان مردم ننگ و عار پشت سر شما، و بهشت در پیش روی شماست. 📃متن حدیث: من کلام أميرالمؤمنین (علیه السلام) لما عزم علی لقاء القوم بصفین : الدعاء اللَّهُمَّ رَبَّ السَّقْفِ الْمَرْفُوعِ وَ الْجَوِّ الْمَکْفُوفِ الَّذِی جَعَلْتَهُ مَغِیضاً لِلَّیْلِ وَ النَّهَارِ وَ مَجْرًی لِلشَّمْسِ وَ الْقَمَرِ وَ مُخْتَلَفاً لِلنُّجُومِ السَّیَّارَةِ وَ جَعَلْتَ سُکَّانَهُ سِبْطاً مِنْ مَلَائِکَتِکَ لَا یَسْأَمُونَ مِنْ عِبَادَتِکَ وَ رَبَّ هَذِهِ الْأَرْضِ الَّتِی جَعَلْتَهَا قَرَاراً لِلْأَنَامِ وَ مَدْرَجاً لِلْهَوَامِّ وَ الْأَنْعَامِ وَ مَا لَا یُحْصَی مِمَّا یُرَی وَ مَا لَا یُرَی وَ رَبَّ الْجِبَالِ الرَّوَاسِی الَّتِی جَعَلْتَهَا لِلْأَرْضِ أَوْتَاداً وَ لِلْخَلْقِ اعْتِمَاداً إِنْ أَظْهَرْتَنَا عَلَی عَدُوِّنَا فَجَنِّبْنَا الْبَغْیَ وَ سَدِّدْنَا لِلْحَقِّ وَ إِنْ أَظْهَرْتَهُمْ عَلَیْنَا فَارْزُقْنَا الشَّهَادَةَ وَ اعْصِمْنَا مِنَ الْفِتْنَةِ . الدعوة للقتال أَیْنَ الْمَانِعُ لِلذِّمَارِ وَ الْغَائِرُ عِنْدَ نُزُولِ الْحَقَائِقِ مِنْ أَهْلِ الْحِفَاظِ الْعَارُ وَرَاءَکُمْ وَ الْجَنَّةُ أَمَامَکُمْ . 📚نهج البلاغه، خطبه ۱۷۱ ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویلفرد مادلونگ استاد دانشگاه آکسفورد از حمله عُمَر به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها می‌گوید ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
✅ در فتنه‌ی بعد از من، همراه امیرالمؤمنین (علیه السلام) باشید! رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: سَتَكونُ بَعدی فِتنَةٌ فإذا كانَ ذلكَ فالزِموا علی بن أبی طالِب، فإنَّهُ أوَّلُ مَن يَرانی و اوَّلُ مَن يُصافِحُنی يَومَ القِيامَةِ و هو الصِّدّيقُ الأكبَر و هُوَ الفاروقُ هذه الاُمَّةِ، يفرقُ بَينَ الحَقِّ و الباطِلِ و هو يَعسوبُ المُؤمِنينَ. به زودی بعد از من فتنه ای خواهد بود، پس در آن هنگام همراه علی بن ابی طالب (علیهما السلام) باشید که او اولین کسی است که مرا می بیند و با من در روز قیامت مصافحه می کند، و اوست صدیق اکبر و فاروق این امت که بین حق و باطل فرق می نهد و اوست بزرگ مؤمنین. 📗اسدالغابه ۲۸۷/۵، اصابة ١٦٧/٧، استيعاب ٦٥٧/٢، كنزالعمال ١٥٥/٦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم حضور ميليوني خوزستاني ها در قدردانی از مجاهدت‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
🔥خباثت و رذالت منافقین حرفه‌ای صدر اسلام در حمله به خانه‌ وحی ابن قتیبه دینوری می‌نویسد: ابوبکر در مورد کسانی که همراه علی(علیه‌ السلام) بودند و از بیعت با او خودداری کرده بودند پرسش کرد و چون فهمید آن‌ها در خانه علی (علیه‌ السلام) گرد آمده‌اند عمر را به دنبال آن‌ها فرستاد. عمر به درب خانه‌ی علی آمد و آن‌ها را صدا زد تا بیرون بیایند و با ابوبکر بیعت کنند ولی آنان از این کار خودداری کردند. عمر هیزم طلب کرد و گفت: سوگند به خدایی که جانم در دست اوست اگر از خانه خارج نشوید خانه را با تمام ساکنانش به آتش میکشم. به اون گفتند: ای عمر! فاطمه در این خانه است. گفت: حتی اگر فاطمه هم باشد من تصمیم خود را عملی میکنم. .... فاطمه جلوی درب ایستاد و فرمود: برای من دیدار هیچ مردمی همچون شما بد و نفرت انگیز نیست. جنازه رسول خدا را روی دستان ما تنها گذارده، خلافت را میان خود سهم نمودید و در این خصوص از ما هیچ جویا نشده و حق ما را به ما بازنگرداندید. 📚الامامة والسیاسة ج۱ ص۳۰، باب کیف کانت بیعة علی ‌بن ‌ابی ‌طالب ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
🔹تصریح ضرار بن عمرو غطفانی (عالم بزرگ اهل تسنن) به مضروب شدن حضرت زهرا (سلام الله علیها) توسط ابوبکر و عمر اعتقاد علماء و بزرگان شیعه به سقط حضرت محسن(علیه السلام) و مضروب شدن حضرت زهرا(سلام الله علیها) از جانب ابوبکر و عمر در عصر حیات ائمه (علیهم السلام) به تصریح ضرار بن عمرو غطفانی (عالم بزرگ معتزلی و هم عصر چند تن از ائمه اطهار علیهم السلام): [شیعیان بر این اعتقاد هستند که] ابوبکر و عمر به فاطمه ظلم کرده و او را زدند تا اینکه جنینی را سقط کرد. 📚الغطفانی، ضرار بن عمرو (المتوفى 181-190 هـ)، التحریش، ص52، تحقیق: حسین خانصو/محمد کسکین، الناشر: دار ابن حزم، الطبعة: الأولى، 1435 هـ - 2014 م. ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
24.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹چهره ها با اشک زیبا می شود 🏴 شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🎤 حاج محمود کریمی ◾️ایام فاطمیه - 1397
🏴🏴🏴🏴🏴 خسارتى كه رسید از سقیفه بر اسلام فزون ‏تر است ز حدّ حساب و شرح و كلام مسیر اصلى دین را چنان دگرگون كرد كه از اساس دیانت نماند غیر از نام منافقین به نفاق آمدند و گستردند براى شیطنت خویشتن چو شیطان دام غرض معارضه بُد با خدا و پیغمبر دوباره زنده نمودن عبادت اصنام چنین زمینه میسّر نبود ظاهر امر كه تا به ضدّ دیانت شود صریح قیام به نام نامى دین، دین ز دین تهى كردند چو هیكلى كه نه جان دارد و نه لحم و عظام چو گفت ضد نبى حسبنا كتاب الله نمود دشمنى خویش با كتاب اعلام دو یادگار نبى گر به هم قرین باشند به پایگاه سعادت رسند خیل انام چو عترت است به جا حفظ مى ‏شود قرآن نگاهدار بود عترت از حلال و حرام ولى چو دست خلایق برید از عترت كنند كار كتاب خدا به حیله تمام اگر حكومت عدل على بپا مى ‏شد نمى ‏توان خللى زد به آن اساس و مرام ولى چو رفت على مى ‏رود خدا و رسول چو هست رمز بقا در بقاء آل كرام بدین جهت همه اهل عناد كوشیدند كه تا كنند ز میدان برون امام همام اگر كه غصب خلافت شد و فدك بردند اگر كه سوخت در خانه از جفاى لئام اگر كه پهلوى زهرا شكست و محسن سقط اگر كه بازوى او شد سیاه و روزش شام براى دشمنى با خدا و احمد بود كه تا رسالت او باز ماند از اقدام شد آنچه شد چو حق از محورش جدا كردند فتاد قامت زیباى دین از آن اندام على چو خانه نشین شد ز ناكسانى چند رسید عاقبت مسلمین بدین فرجام رسید كار به جائى كه جاى پیغمبر نشست همچو معاویه و یزید و هشام از آن دسیسه كه كردند خوف آن مى‏ رفت كه ریشه كن شود اسلام و آن نظام تمام ولیك كوشش آل على ز چهرۀ دین زدود ابر نفاق و جدا شد از اوهام از آنچه رفت بر اسلام مختصر گفتم بگیر شرح مفصّل ز دفتر ايّام به اختلاف چو دشمن از ابتدا زد دست به اتحاد پذیرد چگونه حسن ختام به اتحاد كجا دست مى ‏توانى یافت به طبع هست تناقض میان نور و ظلام به خیر خوانیشان و جواب رد شنوى به راه دوستى با تو برندارد گام پى اخوّت با تو نمى ‏نهد قدمى ولیك دشمن دین را بود كمینه غلام چو حبّ و بغض بود ركن محكم ایمان (على) نموده از این راه كسب شان و مقام سروده ای از مرحوم آیت الله العظمی آقای حاج شیخ علی صافی گلپایگانی
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥عمق فاجعه هجوم به بیت وحی 🔈 حجت الاسلام معاونیان #حضرت_زهرا
▪️اعتراف محمد متولی الشعراوی (عالم سرشناس و بزرگ اهل تسنن) به مظلومیت حضرت زهراء (سلام الله علیها) ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
▪️اعتراف محمد متولی الشعراوی (عالم سرشناس و بزرگ اهل تسنن) به مظلومیت حضرت زهراء (سلام الله علیها)
▪️اعتراف محمد متولی الشعراوی (عالم سرشناس و بزرگ اهل تسنن) به مظلومیت حضرت زهراء (سلام الله علیها) 📝 اینجا امام علی رضی الله عنه را به یاد می آوریم زمانی که رفت تا فاطمه دختر رسول الله صلی الله علیه [و آله و سلم را دفن کند.پیش قبر رسول الله (ص) ایستاد و گفت : سلام ای سرورم، سلام ای رسول الله. شکیبایی و صبرم بر دوری دخترت و محبوبه ات کم شده جز اینکه براى من در پیروى از سنت تو در آن چه که در فراقت کشیدم جاى دلدارى باقى است‌‏ - یعنی یا رسول الله ، کسی که دوری تو را تحمل کند ، دوری و فراق پس از تو بر او آسان می شود - زیرا من سر تو را در لحد آرامگاهت نهادم و جان مقدس تو از میان گلو و سینه ی من خارج شد. (یعنى هنگام جان دادن سرت بسینه من چسبیده بود) اما ای رسول خدا ، دیگر شبم در بی خوابی می گذرد و اندوهم همیشگی است تا این که خداوند خانه ‏اى را که تو در آن اقامت دارى برایم برگزیند. (بمیرم و به تو ملحق شوم) به زودى دخترت از همدست شدن امتت بر ضد او به تو گزارش خواهد داد ... همه ی سرگذشت را از او بپرس و گزارش را از او بخواه.همه ی این ها در حالی است که زمان زیادی نگذشته بود و یاد شمااز میان نرفته بود. سپس زمانی که علی بن طالب تصمیم گرفت تا از پیش قبر حبیبش رسول الله (ص)برود گفت : سلام بر شما، سلام شخصی که وداع می کند.سلامی که نه از سر خشم و ناراحتی است و نه از سر دلتنگی.اگر از اینجا برگردم، به دلیل بی علاقگی و خستگی نیست و اگر هم بمانم به دلیل بدگمانى ام به آن چه خداوند به بندگان اهل صبرش وعده داده نیست. 📚 الشعراوی، محمد متولی (المتوفى: 1418هـ)، تفسیر الشعراوی ،ج 19، ص 11831 و 11832، الناشر: مطابع أخبار الیوم. ⭕️➖⭕️♻️⭕️➖⭕️ 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝