eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
31 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
18.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هیچکس از امتحان مصون نیست❗️ آیا با ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف امتحان تمام می شود ؟ 🎤سخنران ⏰ "۲:۱۲ دقیقه @Sibtayn
9.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا می دانید انیس و همدم امام زمان عجل الله تعالی فرجه در دوران غیبت کیست ؟ حجت الاسلام معاونیان @Sibtayn
آیا فرزندان حضرت ادم علیه السلام با هم ازدواج کردند ؟ سليمان بن خالد میگويد: به امام صادق عليه السلام عرض کردم: قربان شما بشوم، 👈 اهل سنت اینچنين خيال می‌كنند که حضرت آدم علیه‌السلام فرزندان یعنی دختر و پسر خویش را به ازدواج هم در آورده است و نشر بشریت توسط ازدواج محارم و خواهر و برادر شکل گرفته است! حضرت فرمودند: 👈 اهل سنت از این سخنان بی اساس بسیار میگویند. ای سليمان، اما این را بدانکه رسول الله صلى الله عليه و آله فرمودند: لو علمت أن آدم زوج ابنته من ابنه لزوجت زينب من القاسم وما كنت لأرغب عن دين آدم. اگر آدم علیه‌السلام دختران و پسران خویش را به ازدواج هم در آورده بود پس من نیز دختر - خوانده خود - زینب را به عقد پسرم قاسم علیه‌السلام در میآوردم، و از دین آدم علیه السلام عدول نمیکردم! عرض کردم: فدای شما بشوم، اهل سنت معتقدند که قابيل - لعنة الله علیه - چون عاشق خواهر خود که دوقلوی حضرت هابیل علیه السلام بود و دوست داشت با او ازدواج کند برادرش هابيل را كشت! حضرت فرمودند: 👈 آيا این جماعت حياء نمی‌كنند که چنین جسارتی را به آدم نبی خدا نسبت میدهند؟! عرض کردم: فدايتان گردم، پس چرا قابيل - علیه العنة - حضرت هابيل علیه السلام را کشت؟ حضرت فرمودند: قابيل - علیه العنة - حضرت هابيل علیه السلام را کشت چون او به اینکه حضرت هابیل خلیفه خدا و وصی پدرش آدم علیه السلام بود حسادت ورزید! سپس حضرت فرمودند: 👈 خداوند به آدم علیه السلام وحی فرمود كه وصايت و خلافت الهی و اسم اعظم را پس از انقضاء مدت نبوت خود به هابيل علیه السلام بسپار، و این در حالى بود كه قابيل از هابيل علیه السلام بزرگتر بود و وقتی او از این تصمیم الهی مطلع شد غضب کرد و گفت: من به کرامت الهی و خلافت سزاوارتر هستم!! پس خدا برای اینکه نشان دهد قابیل لیاقت خلافت را ندارد به آندو دستور داد كه براى خدا قربانى بیاورند، 👈 پس خداوند قربانى قابیل را که کشاورز بود و از بدترین گندم خود آورد قبول نکرد، اما قربانى هابيل را پذیرفت که دامدار بود و بهترین دام خود را آورد، پس قابيل بخاطر همین بر هابيل حسادت كرد و او را كشت! پس عرض کردم: فدايت گردم، 👈 پس نسل اولاد آدم علیه السلام چگونه توليد منتشر شد؟! آيا او غير از حواء همسر ديگری داشت؟! آيا غير از آدم علیه السلام مرد ديگری زمین وجود داشت؟! حضرت فرمودند: 👈 خدا از حوا علیها السلام دو پسر یعنی هابیل و قابیل به آدم علیه السلام عطا کرد، و وقتی قابيل به سنّ بلوغ رسيد خداوند به آدم علیه السلام وحی کرد که دخترى از جنّ را به عقد او درآورد، و قابيل نيز به اين ازدواج راضى بود! ☑️ وقتی هابيل به سن بلوغ رسيد، خداوند حوريه اى در شکل انسان برای او از بهشت نازل کرد، و به آدم علیه السلام وحی فرمود که آنرا را به عقد او در آورد، و وقتی هابيل توسط قابیل كشته شد آن حوريه به پسری باردار بود كه آدم علیه السلام او را (هبةُ الله) نامید. 👈 سپس خدا به آدم علیه السلام وحى فرمود كه وصايت و خلافت الهی و اسم اعظم را به (هبة الله) بسپارد! 👈 سپس حواء علیها السلام پسر ديگری به دنيا آورد كه آدم علیه السلام او را (شيث) نامید، و وقتی (شيث) بالغ شد خداوند حوريه اى ديگر براى از بهشت نازل کرد و آدم علیه السلام آنرا را به عقد (شيث) درآورد و حاصل اين ازدواج یک دختر بود که آدم او را (حوره) نامید! 👈پس وقتی - نوه آدم علیه السلام - (حوره) به سن بلوغ رسيد، خداوند او را به عقد پسر عمویش (هبةُ الله) - نوه دیگر آدم از هابیل - در آوردند، و نسل فرزندان آدم علیه السلام مانند ازدواجهای اين چنینی ادامه پيداكرد. - یعنی برای دیگر فرزندان مستقیم (آدم) از (حواء)، خداوند حورالعین های از بهشت برای او نازل میکرد و با آنها ازدواج میکردند سپس از آنها برای آدم نوه های به بدنیا می آمدند و این نوه ها با هم ازدواج میکردند، و نسل بشر نیز همینگونه منتشر شده است - ☑️ سپس هبة الله بن هابيل علیهما السلام از دنیا رفت، پس خداوند به آدم علیه السلام وحی کرد که خلافت و وصایت و اسم اعظم الهی و علوم نبوت را به شیث ابن آدم علیهما السلام بسپار. ✅پس این است داستان انتشار نسل بشریت... 📚تفسير العياشي - محمد بن مسعود العياشي - ج ١ - الصفحة ٣١٢. 📚التفسير الصافي - الفيض الكاشاني - ج ١ - الصفحة ٤١٦. 📚تفسير نور الثقلين - ج ١ - الصفحة ٦١٠ @Sibtayn
26.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مولوی و چهل فرزند کمی تامل با اين فرمون به زودی مملکت امام زمان به مملکت عمر بن خطاب تبدیل خواهد شد @Sibtayn
1_1432451050.mp3
10.26M
⭕️ ناگفته های بسیار مهم در مورد جمعیت و فرزندآوری 🔸چرا ازدواج؟ 🔹چرا فرزندآوری؟ 🔸 چند فرزند؟ 🔹مخالفین چه میگویند و پاسخ آنها؟ ❗️بزرگترین دروغ در موضوع فرزندآوری 💠 مطالبی که لازم است به دست تمام مردم برسد! ✅ حجت الاسلام محمدمسلم وافی @Sibtayn
7.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فاجعه رشد منفی جمعیت در ایران حجت الاسلام وافی @Sibtayn
امیرالمؤمنین علیه السلام: الْكـَلاَمُ فِي وَثَاقِكَ مَا لَـمْ تَتَكَلَّمْ بِهِ؛ فَإِذَا تَكَـلَّمْتَ بِهِ، صِرْتَ فی وَثَاقِهِ. فَاخْزُنْ لِسَانَكَ، كَمَا تَخْزُنُ ذَهَبَكَ وَ وَرِقَكَ؛ فَرُبَّ كَلِمَة سَلَبَتْ نِعْمَةً وَ جَلَبَتْ نِقْمَةً سخن را تا نگفته ‏اى در بند توست، همين كه آن را به زبان آوردى، تو در بند آنى، پس زبانت را چون طلا و نقره‏ ات حفظ كن، چه بسا يك كلمه نعمتى را از بين برده و عذابى را پيش آورده حکمت 381 نهج البلاغه
🔸مفضل گفت: بمولايمان حضرت صادق عليه السّلام گفتم: شما قبل از خلقت آسمان‌ها و زمين چه بوديد؟ 🔹فرمود: ما انوارى بوديم كه تسبيح مى‌كرديم و تقديس مى‌نموديم تا خداوند ملائكه را آفريد بآن‌ها فرمود: تسبيح كنيد ➖گفتند خدايا ما نميدانيم ▫️بما فرمود تسبيح كنيد ما تسبيح نموديم ملائكه از تسبيح ما تسبيح نمودند ما نور آفريده شديم و شيعيان ما از شعاع اين نور خلق شده‌اند بهمين جهت شيعه نام گرفته‌اند روز قيامت پائين به بالا ملحق مى‌شود بعد دو انگشت خود را (بعنوان تشبيه) بهم نزديك كرد عَنِ اَلْمُفَضَّلِ قَالَ: قُلْتُ لِمَوْلاَنَا اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا كُنْتُمْ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ اَللَّهُ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضَ قَالَ كُنَّا أَنْوَاراً نُسَبِّحُ اَللَّهَ تَعَالَى وَ نُقَدِّسُهُ حَتَّى خَلَقَ اَللَّهُ اَلْمَلاَئِكَةَ فَقَالَ لَهُمُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ سَبِّحُوا فَقَالَتْ أَيْ رَبَّنَا لاَ عِلْمَ لَنَا فَقَالَ لَنَا سَبِّحُوا فَسَبَّحْنَا فَسَبَّحَتِ اَلْمَلاَئِكَةُ بِتَسْبِيحِنَا أَلاَ إِنَّا خُلِقْنَا أَنْوَاراً وَ خُلِقَتْ شِيعَتُنَا مِنْ شُعَاعِ ذَلِكَ اَلنُّورِ فَلِذَلِكَ سُمِّيَتْ شِيعَةً فَإِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ اِلْتَحَقَتِ اَلسُّفْلَى بِالْعُليَا ثُمَّ قَرَّبَ مَا بَيْنَ إِصْبَعَيْهِ . 📚بحار الأنوار ج۲۶ ص۳۵۰ @sibtayn
🔰دلالت حدیث « من أطاع عليا فقد أطاعني » بر امامت حضرت امیر علیه السلام در روایات نبوی، اطاعت از امیر مؤمنان علی علیه السلام همانند اطاعت از رسول خدا صلی الله علیه و آله بیان شده است؛ حاکم نیشابوری با سند صحیح می آورد: 🔹أخبرنا أبو أحمد محمد بن محمد الشيباني من أصل كتابه ثنا علي بن سعيد بن بشير الرازي بمصر ثنا الحسن بن حماد الحضرمي ثنا يحيى بن يعلي ثنا بسام الصيرفي عن الحسن بن عمرو الفقيمي عن معاوية بن ثعلبة عن أبي ذر رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : من أطاعني فقد أطاع الله و من عصاني فقد عصي الله و من أطاع عليا فقد أطاعني و من عصي عليا فقد عصاني هذا حديث صحيح الإسناد و لم يخرجاه تعليق الذهبي في التلخيص : صحيح 📚المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص ج 3 ص 130 ح 4617 🔸ابوذر از رسول خدا صلى الله عليه وآله نقل كرده است كه فرمود: هركس از من اطاعت كند، از خداوند اطاعت كرده است، هر كس از فرمان من سرپيچى كند، به راستى كه از فرمان خداوند سرپيچى كرده است. هر كس از على اطاعت كند، از من اطاعت كرده است، هر كس از فرمان او سرپيچى كند، به راستى كه از فرمان من سرپيچى كرده است . حاکم نیشابوری می نویسد: این روایتی با سند صحیح است و آن را ( بخاری و مسلم ) نقل نکرده اند. ذهبی در تلخیص می نویسد: روایت صحیح است. دلالت حدیث بر امامت حضرت امیر یکم: اطاعت از حضرت امیر مانند اطاعت از رسول خدا می باشد. اطاعت از رسول خدا صلی الله علیه و آله در تمام امور دین و دنیا بر تمام مسلمان واجب است. بنابراین، اطاعت از حضرت امیر در تمام امور دین و دنیا بر تمام مسلمانان واجب است. با این بیان امامت حضرت امیر ثابت می شود. چرا که امام کسی است که در تمام مسائل دین و دنیا اطاعت می شود. جوهري در صحاح راجع به معناي لغوي «امام» گفته است: «الإمام: الذي يقتدي به، وجمعه أئمة». امام: كسي است كه به او اقتدا مي شود و جمع امام، ائمه است. الصحاح تاج اللغة وصحاح العربية، ج5، ص1865 دوم: اطاعت از حضرت امیر بر تمام مسلمان بدون هیچ قید و شرطی مانند اطاعت از رسول خدا واجب است، روشن است مقام کسی که اطاعت می شود برتر والاتر از کسانی است که باید از حضرت تبعیت نمایند. لذا افضلیت حضرت بر تمام صحابه ثابت می شود و افضلیت مستلزم امامت است. سوم: اطاعت از امیرمؤمنان اطاعت از رسول خداست، اطاعت از رسول خدا اطاعت از خداوند است، لذا اطاعت از امیر مؤمنان اطاعت از خداوند است. همچنین، نافرمانی از امیر مؤمنان نافرمانی از رسول خداست، نافرمانی از رسول خدا نافرمانی از خداوند است، در نتیجه نافرمانی از امیرمؤمنان نافرمانی از خداوند است. کسی که اطاعت و عصیان او مانند اطاعت و عصیان خدا و رسول است، خلیفه خدا و رسول است. چهارم: عبارت « من اطاع علیا فقد اطاعنی » دلیل خلافت حضرت امیر می باشد، همانگونه که خلفای اهل سنت برای اثبات خلافت جانشین خود از واژه « اطیعوا » استفاده نموده اند. عبدالله از پدرش احمد بن حنبل چنین نقل می کند: 🔹حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا وكيع عن بن أبي خالد عن قيس قال رأيت عمر رضي الله عنه وبيده عسيب نخل وهو يجلس الناس يقول اسمعوا لقول خليفة رسول الله صلى الله عليه وسلم فجاء مولى لأبي بكر رضي الله عنه يقال له شديد بصحيفة فقرأها على الناس فقال يقول أبو بكر رضي الله عنه اسمعوا وأطيعوا لما في هذه الصحيفة فوالله ما ألوتكم قال قيس فرأيت عمر رضي الله عنه بعد ذلك على المنبر 📚مسند أحمد بن حنبل ج 1 ص 37 🔸قیس می گوید عمر را دیدم در حالیکه شاخه نخلی در دست او بود که مردم را با آن می نشاند پس به مردم گفت: ای مردم سخن جانشین رسول خدا صلی الله علیه و سلم را بشنوید.غلام ابوبکر که به او « شدید » می گفتند، همراه با نوشته ای آمد. او گفت: ابوبکر می گوید: حرف کسی که (نام او ) در این صحیفه است را بشنوید و او را اطاعت کنید و به خدا سوگند من در حق شما کوتاهی نکردم. قیس می گوید: بعد از آن عمر خطاب را بر منبر دیدم. شعیب ارنؤوط بعد از نقل روایت می نویسد: إسناده صحيح على شرط الشيخين. 📚مسند أحمد ط الرسالة ج 1 ص 369 سند این روایت بنابر شرط شیخین ( بخاری و مسلم ) صحیح است. @sibtayn
به تصریح منابع سنیان ابوبکر در خانه اسماء بنت عمیس در حال احتضار شروع به وصیت کرد ، عثمان که در این میان همواره در کنار عمر بود و از بنی امیه محسوب می‌شد ، شروع به نوشتن نمود. ابوبکر گفت : «این وصیت ابوبکر به مسلمانان است...» و قبل از بردن نام عمر ، خلیفه اول به ظاهر به حالت اغماء رفت. عثمان از ترس این که ابوبکر بمیرد و وصیت نکند ، نوشت: «من(: ابوبکر) عمر را به خلافت منصوب می‌کنم» ابوبکر از حال بیهوشی در آمد و پرسید: «چه نوشتی؟» و عثمان وصیت نگفتهٔ ابوبکر را برایش خواند ، ابوبکر دست به آسمان برد و گفت: «اللٌهُمَ ولَیتُه بِِغَیرِ أمرِ نَبِیکَ وَ لَم أرد بِذلکَ إلّا صَلاحَهُم» «خدایا او را بدون اجازه پیامبرت ولایت دادم و این کار را نمی‌خواستم مگر به جهت صلاح امت پیامبر!!» ←در تمام این کلام ، نارضایتی شخص ابوبکر مشاهده می‌شود. ❗️البته با وجود حالت اغماء خلیفه کسی نگفت: «این مرد هذیان می‌گوید» و یا معنای ولایت در عبارت «ولَیتُه بِِغَیرِ أمرِ نَبِیکَ» مانند «دوست» نبود و چون عمر به خلافت می‌رسید ، دقیقا معنای خلافت داشت!❗️ 📖منابع مختلفی از اهل تسنن از جمله سیره النبویه ، ابن حبان ، ۴۵۴/۲ @sibtayn
14.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عزاداری عایشه در مرگ ابوبکر حجت الاسلام یزدانی @sibtayn