آموزش گویندگی و فنون بیان با حضور استاد اميرحسين یاوری و استاد مهدی زاده 👇
🔴 یکی از بزرگترین موانع رسیدن به اهداف و خواسته های انسان ها
نداشتن قدرت بیان و عزت نفس پایین است
که دربیش تر مواقع دستاوردی جز پشیمانی و شرمندگی ندارد.
بی شک خیلی از فرصت ها و موقعیت های طلایی، بخاطر نداشتن مهارت فن بیان از دست رفته است.
ما در این دوره قصد داریم با راهکارها و تمرینات کاربردی، برای همیشه این موانع را از بین ببریم.
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان با بیش از بیست سال سابقه فعالیت موفق آموزشی در استان قم، در خدمت شما دوستان عزیز می باشد.
تلفن رزرو
٣۶۶٠٠٩١٠ ☎️
٠٩١٢٣۵١٠٩٠١
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎭🎬
💟آیا #سواد_رابطه داریم⁉️
🔰سواد رابطه یعنی:
1⃣مسئولیت پذیری در رابطه
2⃣بیان حرفها بدون توهین و تحقیر
3⃣دادن آزادیهای فردی و مجاز به همدیگر
4⃣دنبال تغییر دادن طرف مقابل نیستی بلکه او را همانطور که هست میپذیری
5⃣استفاده نکردن از نقاط ضعف طرف مقابل برای رسیدن به مقاصد خود!
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎭🎬
💢 #بهداشت_صوتی 💢
✅ تکنیکهایی که باعث میشود تارهای صوتی تان کمتر آسیب ببینند.
🔸سعی کنید بعد از سخنرانی آدامس بجوید.
🔹هنگام صحبت با مخاطبان سر خود را صاف نگه دارید و از خم کردن گردن خود داری کنید.
🔹زمانی که گردن شما در حالت خم قرار دارد (مثل زمان مطالعه یا استفاده از موبایل) از صحبت کردن بپرهیزید. برای صحبت کردن باید گردن صاف باشد.
🔸قبل از شروع سخنرانی صدای خود را گرم کنید. برای اینکار می توانید صدای 'م' را زمزمه کنید.
🔹بعد از یک سخنرانی طولانی نیز صدای 'م' را زمزمه کنید و از صدای "آ " در بازدم استفاده کنید.
🔸از دستگاه بخور در محل کار و زندگی استفاده کنید.
🔹فریاد نزنید. اگر با کسی حرفی یا کاری دارید به او نزدیک شوید و صحبت کنید.
🔸 در سالن همایش و سمینارها حتما از میکروفن استفاده بفرمایید.
🔹دربین روز و در موقعیت مناسب آب بنوشید.
🔹تن صدای خود را بالا و پایین ببرید و از صحبت یکنواخت خودداری کنید.
🔸 با صدای بسیار بلند حرف نزنید.
🔹سرماخوردگی را جدی بگیرید و از صحبت کردن زیاد در زمان بیماری پرهیز کنید.
🔸در هوای پر غبار ، گرد و خاکی یا آلوده صحبت نکنید.
🔹از بینی نفس بکشید.(دم ازبینی ،بازدم از دهان)
رعایت موارد بالا باعث میشود حنجره و تارهای صوتی سالم بماند👌
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎭🎬
💎تن صدا یعنی چه؟
⚫️#تن_صدا هم همان طور که از نامش مشخص است،
⚪️میزان بلندی و آرامی صدا را اندازه گیری می کند.
⚫️یعنی وقتی شما صدای خود را آرام می کنید و یا خیلی بلند حرف می زنید و یا حتی با روال عادی پیش می روید، از تن صدای خود استفاده می کنید.
⚪️نکته مهم اینجاست که چه زمان باید تن صدای خود را بالا و پایین کنیم و از آن استفاده کنیم؟
برای این که تن صدای جذابی داشته باشید، باید چند نکته مهم را تمرین کنید :
🟣صدای خود را بالا و پایین ببرید
🟡صدای خود را ضبط کنید
🟣برخی متن ها را با صدای بلند بخوانید
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎭🎬
🪴سکوت
میدونستی موفقیت در #فن_بیان همیشه به نوع صحبت کردن و انتخاب کلمات مربوط نمیشه⁉️ بلکه بعضی وقتا باید سکوت کرد👇
✔️در هنگام سخن گفتن، سکوت بین کلمات و جملات و ایجاد وقفه ای دراین بین بسیار لازم است که همه ما این سکوت را با نام #مکث میشناسیم.
✔️اگر شما بدون وقفه و لاینقطع سخن بگویید قطعاً شنونده شما از فهم کلام باز می ماند.
پس رعایت سکوت های لحظه ای در هنگام سخن گفتن واجب و ضروریست.
❌اما
اگر بدون هیچ ضرورت و وجوبی سکوت کنید قطعا باعث کسالت و خستگی مخاطبتان میشود.
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
هدایت شده از خانم ظهیری
آموزش عکاسی صنعتی؛ چگونه شروع کنیم؟
برای یادگیری عکاسی صنعتی میتوانید خودتان دستبهکار شوید! برای این کار میتوانید با کسبوکارهای مختلف صحبت کنید تا برای آنها عکاسی ارزان یا حتی رایگان انجام دهید تا تجربه کسب کنید. حتی اگر این کار امکانپذیر نبود، میتوانید در خانه از محصولات مختلفی عکاسی صنعتی کنید تا بهتر با این کار آشنا شوید.
دورههای آموزشی مختلفی برای عکاسی صنعتی وجود دارد که برخی کاربران ترجیح میدهند برای یادگیری سریعتر از آن استفاده کنند. در این دورهها معمولاً به شما همه چیز در مورد عکاسی صنعتی آموزش داده میشود، اما نباید فراموش کنید که تجربه بخش مهمی از کار است! دورههای آموزش عکاسی صنعتی اصول را یاد میدهد، اما تجربه شما مکمل آن است.

در عکاسی صنعتی به چه مواردی نیاز داریم؟
دوربین حرفهای:
اولین چیزی که برای عکاسی صنعتی یا هر نوع عکاسی دیگری به آن نیاز دارید، دوربین حرفهای است! برای عکاسی صنعتی باتوجهبه این که کیفیت عکاسی اهمیت زیادی دارد، استفاده از موبایل پیشنهاد نمیشود. دلیل آن هم این است که موبایل جزئیات دقیقی را ثبت نمیکند اما دوربین تمام جزئیات موردنیاز را با دقت بالایی ثبت میکند.
برای خرید دوربین عکاسی حرفهای باید ببینید که چقدر بودجه دارید! گاهی اوقات استفاده از یک دوربین نیمهحرفهای هم میتواند نیاز شما را رفع کند و برای جبران ضعف آن، میتوانید از لنز حرفهایتر استفاده کنید.
👁️🗨️برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
🔻3 عامل اصلی افزایش بیماران سرطانی در ایران
▫️تغذیه نامناسب
▫️آلودگی هوا
▫️عوامل استرس زا
🎯قانع کردن دیگران با فن بیان خوب و گفتار متین بسیار
راحتتر
از تهدید و درگیری های لفظی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اتود کلاسی هنرجوی بازیگری کودک و نوجوان سیمای مهان قم... 🎬
جهت احوالپرسی | فن بیان در احوالپرسی
یکی از مسائلی که در موضوع آداب معاشرت اهمیت زیادی دارد فن بیان در احوالپرسی است چرا که اولین قدم برای ایجاد یک رابطه دوستانه یا کاری میتواند باشد. چگونه احوال پرسی کنیم؟
برای این که اولین دیدگاهی که از شما در ذهن طرف مقابل شکل میگیرد مثبت باشد باید بتوانید یک احوالپرسی صمیمی و گرم یا کاملاً اصولی و رسمی داشته باشید اما چگونه؟ چگونه میتوان تنها با گفتن چند جمله ساده بر ذهن طرف مقابل تأثیر گذاشت؟ در این مقاله قصد داریم شما را با فن بیان در احوالپرسی آشنا کنیم تا بتوانید در اولین برخورد تأثیرگذار عمل کنید.

احوالپرسی چیست؟ و چرا مهم است؟
اولین قدمی که برای ایجاد یک رابطه برداشته میشود احوالپرسی است و اگر فن بیان در احوالپرسی قوی نداشته باشید نمیتوانید آن گونه که نیاز است بر طرف مقابل اثر بگذارید اما نکته دیگری که اهمیت بیشتری دارد توانایی در حفظ کیفیت رابطه است.
در واقع یک رابطه مؤثر و اصولی از ۴ قسمت تشکیل شده است؛ شنیداری تأثیرگذار، تحلیل تأثیرگذار، بیان تأثیرگذار و بازخورد تأثیرگذار پس میتوان این طور نتیجه گرفت که برای حفظ یک رابطه استفاده از فن بیان در احوالپرسی اهمیت زیادی دارد.
یکی دیگر از مزایای احوالپرسی خوب، برانگیخته کردن احساسات طرف مقابل است یعنی شاید ارتباط زیادی با فرد مورد نظر نداشته باشید اما میتوانید با چند جمله ساده نشان دهید که به او و احساساتش اهمیت میدهید؛ این موضوع سبب میشود که فرد به ادامه ارتباطش با شما ترغیب شود.

چگونه احوالپرسی کنیم؟
برای احوال پرسی رسمی شروع یک رابطه جدید با تقویت آن به میزان تسلط ما بر فن بیان در احوالپرسی بستگی دارد و سؤالی که برای خیلی از ماها پیش میآید این است که چگونه احوالپرسی کنیم که بتوانیم مورد توجه مخاطبمان قرار بگیریم؟
پاسخ این است که اگر میخواهید در شروع رابطه بیشترین اثر مثبت را بر افراد دیگر بگذارید باید بدانید در هر موقعیتی از چه جملاتی استفاده کنید زیرا نمیتوان برای شروع یک رابطه صمیمی از جملات احوال پرسی رسمی استفاده کرد و انتظار افزایش صمیمیت در رابطه را داشت. در این بخش تکنیکهای احوالپرسی در موقعیتهای متفاوت را برای تقویت فن بیان در احوالپرسی بررسی میکنیم.
اثرگذاری بر افراد و انتقال حس خوب به آنها
در احوالپرسی انتقال این حس که تو و احوالت برای من مهم است بسیار اهمیت دارد و میتواند سرنوشت نهایی یک رابطه را تعیین کند. یادتان باشد برای این که از طرف مقابل انرژی مثبت دریافت کنید باید در ابتدا به او انرژی مثبت انتقال دهید.
احوالپرسی برای پرسیدن حال مخاطب است نه شکایت و گلهگذاری
یکی از نکات منفی که خیلی از افراد در احوالپرسی انجام میدهند این است که به دلایل مختلف از طرف مقابل بابت موارد گوناگون شکایت میکنند یا به او جملات کنایهآمیز میگویند مثلاً:
چرا به ما سر نمیزنی؟
چه عجب که تو را دیدیم؟
چهقدر چاق / لاغر شدی؟
راهت را گم کردهای که پیش ما آمدی؟
حالی از ما نمیپرسی؟
یعنی ما ارزش یک زنگ زدن هم نداریم؟
این جملات پر از احساسات منفی و ناراحتکننده هستند و نهتنها فرد مقابل را برای یک ملاقات دیگر تشویق نمیکند بلکه سبب میشود که بخواهد همین ملاقات را هم هرچه زودتر تمام کند. گفتن جملات طعنهآمیز تلاش شما را برای ایجاد و حفظ رابطه زیر سؤال میبرد پس سعی کنید هیچوقت از جملاتی که احساسات منفی در دیگران ایجاد میکند استفاده نکنید.

به مخاطب نشان دهید حرفی برای گفتن دارید
یکی از اشتباهاتی که برخی از افراد در احوالپرسی انجام میدهند این است که از جمله «چه خبر» استفاده میکنند و منتظر دریافت اطلاعات از فرد مقابل میشوند. نکتهای که در این بخش بهتر است مورد توجه قرار بدهید این است که احوالپرسی برای بهدست آوردن اطلاعات و اخبار زندگی شخصی دیگران نیست بلکه برای پرسیدن حال طرف مقابل آن هم بهصورت کلی است.
در احوالپرسی دیگران مجبور نیستند اتفاقاتی که در طول روز برایشان رخ داده است را تعریف کنند و شما زمانی میتوانید از آنها این سؤال را بپرسید که خودشان مایل به گفتوگو در این زمینه باشند.
به دیگران بگویید چه هستید
اعتماد به نفس یکی از کلیدیترین نکات برای داشتن یک احوالپرسی خوب است و به شما در کنترل انرژیهای ورودی به رابطه بسیار کمک میکند. سعی کنید در احوالپرسی با دیگران خودتان را ضعیف و گناهکار نشان ندهید و بدون دلیل از آنها عذرخواهی نکنید. مثلاً اگر با فردی تماس گرفتید نگویید از این که مزاحمتان شدم عذر میخواهم یا فشار کار و زندگی اجازه نداد زودتر با شما تماس بگیرم و عذر میخواهم. به جای این جملات منفی میتوانید بگویید چهقدر خوشحالم که باز صدای شما را میشنوم یا دلم برایتان خیلی تنگ شده بود.
در احوالپرسی از خاطرات خوب گذشته یاد کنید
یکی از تکنیکهای تأثیرگذار در فن بیان در احوالپرسی یادآوری خاطرات خوب در ملاقاتهای قبلی با طرف مقابل است. زمانی که با مخاطبتان ملاقات میکنید به او بگویید در ملاقاتهای قبلی به شما بسیار خوش گذشت با این کارمخاطبتان احساس میکند که شما از لحظاتی که با او گذراندهاید لذت بردید و به آنها فکر میکنید. یادآوری خاطرات خوب گذشته در ملاقات با دیگران این حس را در آنها ایجاد میکند که برای ایجاد خاطرات شیرینتر در ذهن شما ارتباطشان را حفظ کنند.
تحسین فرد مقابل در احوالپرسی را فراموش نکنید
در بخشهای قبلی گفتیم که یکی از کارهایی که میتواند باعث ایجاد حس بد در فرد مقابل شود گفتن جملات کنایهآمیز است اما در مقابل آن جملات تحسین برانگیز وجود دارد. از آنجایی که همه انسانها از این که مورد تحسین دیگران قرار بگیرند لذت میبرند میتوان از جملاتی که حاوی تعریف و تمجید است در احوالپرسی استفاده کرد این کار باعث میشود در فرد مقابل حس خوبی ایجاد شود و برای این که مورد تحسین شما قرار بگیرد ارتباطش را با شما حفظ کند.
نکتهای که در این بخش از فن بیان در احوالپرسی وجود دارد این است که در تحسین کردن دیگران منطق ذهنی را درنظر بگیرید تا جملات شما به چاپلوسی تبدیل نشود. برای مثال اگر در ملاقات قبلی مخاطب شما غذای خوشمزهای را برای شما آماده کرده باشد میتوانید در ملاقات بعدی به او بگویید «هنوز نتوانستهام مزه غذایی که برایم پخته بودید را فراموش کنم.»
به طرف مقابل هم اجازه صحبت کردن بدهید
گاهی از اوقات در احوالپرسی به قدری صحبت میکنیم و از طرف مقابل سؤالات مختلف میپرسیم که مخاطبمان گیج میشود و سعی میکند از صحبت با ما فرار کند. بهتر است در معاشرت و احوالپرسی که با دیگران داریم کمی صبورانه رفتار کنیم تا مخاطب ما دچار استرس نشود و بتواند ما را در برقراری ارتباط همراهی کند. در بخش بعدی مقاله جملاتی را برای شما آماده کردهایم که میتوان باعث پیشرفت فن بیان در احوالپرسی شما شود سعی کنید این جملات را روزانه با خود تکرار کنید تا بتوانید در موقعیتهای مختلف از آنها استفاده کنید.

نمونه هایی از جملات مودبانه جهت احوالپرسی
حالتان خوب است؟
خوش میگذرد؟
وضعیت کار چهطور است؟
مشغول به چه کاری هستید؟
اوضاع و احوالتان خوب است؟
خوش احوالید؟
سلام؟خوبید؟ خانوادهتان خوب هستند؟
از دیدنتان بسیار خوشحالم
چقدر دلم میخواست شما را ملاقات کنم؟
خوشحالم که شما را از نزدیک میبینم
چه خبر؟ همه چیز مرتب است؟
در سلامت به سر میبرید؟
آخر هفته خوبی داشتید؟
تعطیلات خوبی داشتید؟
امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید
خیلی وقت بود که شما را ملاقات نکرده بودم، از دیدار مجدد شما بسیار خرسندم
همه چیز بر وفق مراد است؟
امروز همه چیز خوب پیش رفت؟
من تا حالا شما را اینجا ندیده بودم. به تازگی به این جا آمدهاید؟
از دیدن شما خوشحالم. تمام اعضای گروه را میشناسید؟
امروز بسیار برازنده شده اید
از این که به گروه ما ملحق شدید بسیار خوشحالم
امیدوارم بتوانیم همکاری خوبی با یک دیگر داشته باشیم
در فکر شما بودم، چه تصادفی!
بیماریتان بهبود یافت؟خوشحالم که شما را در سلامتی کامل میبینم
ملاقات با شما مایه خرسندی من است

در ادامه این بخش به چند نمونه از جملات مناسب برای خداحافظی اشاره می کنیم:
به امید دیدار تا هفته آینده
از مصاحبت با شما لذت بردم امیدوارم باز هم بتوانم با شما ملاقات داشته باشم
آشنایی با شما برای من باعث افتخار بود
اجازه مرخصی میفرمایید؟
اجازه میدهید از حضور شما مرخص شوم؟
امیدوارم در کار جدیدتان موفق باشید. خدانگهدار.
مراقب خودتان باشید
امیدوارم از این مهمانی لذت ببرید
در برنامه بعدی شما را خواهم دید
از این که وقتتان را در اختیار من گذاشتید بسیار خوشحال شدم
اگر اجازه بدهید کمکم از حضور شما مرخص میشوم
این کارت من است، امیدوارم بتوانم در آینده شما را باز ملاقات کنم
خوشحال شدم صدایتان را شنیدم
به خانواده سلام برسانید
ببخشید من باید یک تماس بگیرم اگر اجازه بدهید از حضور شما مرخص شوم
ببخشید من یک قرار کاری دارم از دیدن شما بسیار خوشحال شدم تا هفته دیگر خدانگهدار
بسیار خوش گذشت
بیشتر از این مزاحم اوقات شریف نمیشوم
بیشتر از این وقتتان را نمیگیرم
امیدوارم همیشه شاداب و سلامت باشید
بابت پذیرایی بینظیرتان ممنونم
اوقات خوشی داشته باشید
👁️🗨️برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
🔴♦️توجه♦️🔴
هزینه دوره آموزش عکاسی در خیلی از مکان های حتی غیر مجاز که گواهینامه هم ارائه نمی دهند مبالغی مثل سه یا چهار میلیون تومان می باشد.
اما
در سیمای مهان با حضور استاد عالی و درجه یک استاد حمیدی راد، ارائه برترین گواهینامه
هزینه عکاسی تنها یک میلیون و ششصد هزار تومان می باشد.
مهم نیست چقدر تنبلی کردی،
چه جاهایی کم اوردی؛
خودت دست خودتو بگیر و بلند شو...
بلندشو و به خودت نشون بده نه ترسهات نه محدودیت هات نمیتونن جلودارت بشن.
یه بار برای همیشه خودتو به خودت ثابت کن.
چون تنها کسی که مهمه فقط خودتی.
🍃🌸💕🍃🌸
صبحتون پر انرژی 😍
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎬🎭
🌐کسی که سواد رابطه داره اینطوریه:
1⃣ بجای محدود کردنش و مجبور کردنش که فقط با تو وقت بگذرونه یاد میگیری هرکسی نیازی داره یه زمانی رو با دوستاش سپری کنه.
2⃣ برای فراموش کردن رابطه قبلی وارد رابطه دیگهای نمیشی چون میدونی تا احساسات حل نشده نسبت به کسدیگه داری نباید باقلب کس دیگهای بازی کنی.
3⃣ وقتی توی رابطه از چیزی ناراحتی منتظر نمیمونی طرف مقابل ذهنت رو بخونه برای بقای رابطهت میری و انتظاراتت رو بیان میکنی.
4⃣ بعنوان یک فرد بالغ پذیرفتی که هیچ کس کامل نیست با ایرادهای جزئی طرف مقابل کنار میای و راجب ایرادهای اساسی همدیگه حرف میزنید که همدیگه رو اصلاح و تبدیل به فرد بهتری کنید.
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان 🎬🎭
🔰بهترین تمرین برای تقویت فن بیان
🔹یکی از تمرینهای بسیار مهم که بارها و بارها با آن سرو کار خواهیم داشت، ضبط کردن صداست!
شما باید «همین حالا» یک صحبت 5 دقیقهای کوتاه داشته باشید و آن را ضبط کنید.
سپس به آن گوش دهید و سعی کنید نقاط ضعف خود را پیدا کنید و مجدداً این فایل را ضبط کنید.
این کار را حداقل 10 بار انجام دهید و فایل اول را با فایل دهم مقایسه کنید.
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان🎬🎭
🔰هنرجویان عزیز و همراهان خوبم موثرترین تکنیکهای تقویت فن بیان تقدیم حضورتان🌸🌹
1. شنونده خوبی باشید
2. واضح صحبت کنید؛
3. روی تن صدایتان کار کنید؛
4-دایره لغات خود را افزایش دهید؛
5. استفاده از تکنیکهای گویندگی؛
6. در مواقعی که لازم است، ژست بگیرید؛
7. از زبان بدن استفاده کنید؛
8. مثال بزنید و داستان سرایی کنید؛
9. از آواهای نامفهوم استفاده نکنید؛
10. تماس چشمی برقرار کنید؛
11. با اطمینان صحبت کنید؛
12. یکنواخت صحبت نکنید؛
13. صحبتهای خود را ضبط کنید؛
14. جلوی آینه تمرین کنید؛
15. برای صحبتهای خود چارچوب داشته باشید؛
16. در حین صحبت کردن گاهی لبخند بزنید؛
17. حنجره خود را تقویت کنید؛
18. شمرده صحبت کنید؛
19. از صحبتهای منفی بپرهیزید؛
20. احساسات خود را کنترل کنید؛
21. اعتماد به نفس داشته باشید؛
22. ترس را از خود دور کنید؛
23. قبل از جلسات مهم ریلکس کنید؛
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
#آموزشگاه_سینمایی_سیمای_مهان🎬🎭
😰۲ تکنیک ساده برای از بین بردن ترس از صحبت کردن در جمع
ترس از سخنرانی یکی از مسائل شایعی است که ممکن است در محیط کاری، تحصیلی و حتی اجتماعی با آن مواجه شوید. به طور کلی، دو تکنیک مهم برای کاهش ترس از سخنرانی عبارتند از:
✅تمرین کردن سخنرانی: یکی از بهترین راه ها برای کاهش ترس از سخنرانی، تمرین است. بهترین روش برای تمرین، سخنرانی در مقابل آینه یا با دوستان یا خانواده است. تمرین سخنرانی در مقابل دیگران، به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را بهبود بخشید و مطمئن تر به نظر بیایید.
✅آماده سازی مناسب: آماده سازی مناسب برای سخنرانی به شما کمک می کند که آرامش و اعتماد به نفس بیشتری در موقع سخنرانی داشته باشید. بهترین راه برای آماده سازی، مطالعه و تحقیق در مورد موضوع هست.اینکار به شما کمک می کند تا در مورد موضوع بهتر اطلاعات داشته باشید و با اطمینان بیشتری در موقع سخنرانی صحبت کنید.
👁🗨برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
فن بیان در احوال پرسی غیر رسمی (حضوری)

اولین کلمه ای که برای احوالپرسی باید بگویید «سلام» است. مخصوصا اگر با کسی که با او به خوبی آشنایی ندارید می خواهید مکالمه داشته باشید، از «سلام» استفاده کنید که کمی رسمی تر است. اما اگر با آن شخص آشنا هستید، می توانید در کنار سلام اسم او را نیز قرار دهید. مثلا «سلام رضا جان».
اگر با یک دوست صمیمی قرار ملاقات دارید می توانید با لحنی کشیده تر سلام کنید. مثلا بگویید سلااااااااام و در انتها نام دوستتان را بگویید. حتی می توانید به جای نام او از پسوند “مرد”، “خانم”، “پسر” و یا “دختر” استفاده کنید. مثلا بگویید: “سلااام دختر جان خوبی؟”. البته اگر دوست صمیمی شما والدین، معلم و یا رییس شماست آنها را اینگونه صدا نزنید چون ممکن است بی ادبانه به نظر برسد.
اگر از آخرین باری که آن فردی را دیده اید چند صباحی گذشته است، بگویید “خیلی وقت است که شما را ندیده ام”. این عبارت را بگویید و در انتها اضافه کنید خوشحال هستم که دوباره دیدمت. می توانید اضافه کنید که چه مدت از آخرین جلسه شما گذشته است تا طرف مقابل متوجه شود که چقدر برای او اهمیت دارید.
برای مثال، میتوانید بگویید: “سلام رفیق، خیلی وقته که ندیدمت. آخرین بار دو هفته پیش دیدمت. همه چی خوبه؟.”
همچنین میتوانید جملاتی مثل «خیلی وقته»، «کمیاب شدی چند ماهیه که ندیدمت» یا «این همه مدت کجا بودی؟» را امتحان کنید.
اگر می خواهید مکالمه ادامه دار شوید بپرسید: “چه خبر” یا “کارها چطور پیش میره؟”. اگر فرد مقابل شما سعی می کند به صورت کلی و بدون ذکر جزئیات به شما پاسخ می دهد یعنی تمایلی به ادامه صحبت ندارد. اما اگر او نیز متقابلا از شما چنین سوالاتی می پرسد یعنی تمایل به ادامه مکالمه دارد. در چنین شرایطی فعالانه گوش دهید تا بتوانید پاسخ دهید.
اگر در زندگی فردی که با او احوالپرسی می کنید، اخیرا اتفاقی افتاده است و شما از آن اطلاعی دارید از او بپرسید. مثلا: “سلام محمد. حالت چطوره؟ چه خبر؟ سفرت به مشهد خوب بود؟ خوش گذشت بهت؟”
هدایت شده از محمود الیاسی
👁️🗨️برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
👌برخی ویژگیهای افراد توانا
۱. وقت ندارند علیه کسی، کاری انجام دهند؛ پشت سر دیگران صحبت کنند؛ در وقایع گذشته، متوقف شوند؛ دروغ بگویند.
۲. تفاوتهای انسانها را میستایند.
۳. حجم و کیفیت غذای خود را با دقت زیر نظر دارند.
۴. در فهم رفتار انسانها، اول منافع آنها را میشکافند.
۵. راستگو هستند چون منافع درازمدت دارند.
۶. از افراد توانا، ماهر و باهوش، هراسی ندارند.
۷. دائما در حال گسترش شعاع شبکههای ارتباطی خود هستند.
۸. بعد از شش ماه که آنها را میبینید، بهترشدن آنها را متوجه میشوید.
۹. اطرافشان، مملو از افراد تواناست.
۱۰. میلیمتری مراقب سخنانشان هستند.
۱۱. به ندرت از کسی، درخواستی [توقعی] داشته باشند.
۱۲. اگر لازم باشد، ظرفیت تنهاماندن را دارند.
۱۳. با هر فردی، دوست نمیشوند.
۱۴. وقتی با فردی آشنا میشوند میپرسند: چه کتابی این روزها میخوانید؟
۱۵. سؤالاتشان از پاسخهایشان به مراتب مهمتر است.
👁️🗨️برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
فن بیان در احوالپرسی تلفنی
اگر نمیدانید فرد پشت تلفن کیست، با یک «الو» یا «بله» شروع کنید. تماس های تلفنی از شماره هایی که آنها را ذخیره نکرده اید و نمی شناسید می تواند از سمت افراد مختلفی باشد. مثلا از طرف دوستان، یکی از اعضای خانواده یا فامیل و آشنایان. هنگام پاسخ دادن به تلفن، با لحنی آرام و دوستانه صحبت کنید.
اگر فردی که با شما تماس گرفته را می شناسید با بردن نام جویای احوالش شوید. اگر فرد پشت تلفن دوست یا آشنای شما هست، پس از برداشتن تلفن و گفتن نام او از اینکه صدایش را می شنوید ابراز خوشحالی کنید. مثلا بگویید: الو سلام نسرین. حالت چطوره؟
در فن بیان تلفنی اگر تماس گیرنده شخصی نزدیک به شماست از زبان غیر رسمی استفاده کنید. وقتی با افرادی صحبت می کنید که خوب می شناسید، نیازی به حرفه ای بودن نیست. مثلا نیازی نیست حتما “الو” بگویید. می توانید مستقیما سلام دهید و نام فرد پشت تلفن را بگویید.
وقتی با شخصی که شما را نمی شناسد تماس می گیرید پس از سلام و احوالپرسی مستقیما سر اصل مطلب رفته و قصدتان را از تماس گرفتن عنوان کنید. زمانی که آنها گفتند: “الو بفرمایید”، خودتان را معرفی کنید و کارتان را بگویید. مثلا: “من رضا ایمانی هستم از دفتر آموزشگاه راستین تماس می گیرم مدیر دفتر راستیم. می خواستم با خانم دکتر آقاخانی صحبت کنم، ممنون میشم من رو به ایشون وصل کنید”.
اگر می خواهید با جایی رسمی تماس بگیرید پس از سلام می توانید صبح بخیر/ظهر بخیر/عصر بخیر بگویید. اینکه تماس تلفنی اتان را با بخیر گفتن زمانی از روز شروع کنید در عین اینکه حرفه ای و رسمی است، حس خوشایندی را به فرد مقابل منتقل می کند.
اگر شما در سازمانی مشغول به کار هستید و مشتری ها با شما تماس می گیرند، از آنها بپرسید که چه کمکی از دستتان ساخته است و چگونه می توانید به آنها کمک کنید. پرسیدن این سوال باعث می شود که مشتری احساس راحتی بکند و راحتر در مورد مسئله و مشکلش صحبت کند. دوم اینکه از اتلاف وقت جلوگیری می شود و سریعا به اصل مطلب می روید. برای مثال: “ظهر بخیر! از اینکه با موسسه راستین تماس گرفته اید از شما متشکرم. من رضا هستم، چگونه می توانم به شما کمک کنم؟”
. اگر لازم است تماس گیرنده را پشت تلفن نگه دارید، مؤدبانه آن را به فرد پشت تلفن اطلاع دهید. به آنها اطلاع دهید که درخواست آنها را شنیده اید، اما باید منتظر بمانند تا آنها را به کسی که متخصص سوال مربوطه است وصل کنید.
👁️🗨️برای رشد فرهنگ و هنر، این مطلب را به دوستان خود هدیه کنید
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69